Obs se edit längst ner. ⚠️ Jag är stammis här. De är fenomenala när det gäller många gratis fraktalternativ oavsett produkt du köpt. Sortimentet är också brett och hemsidan trevlig och enkel att använda. Jag är alltid två hundra procent säker på att köpet och leveransen kommer att fungera utmärkt. Minus! Hemliga dealar med aktörer (?) eller varför saknas självklara kvalitativa produkter inom vissa kategorier som tex inom rakning där all kvalitet saknas (jämför med butiken Gents till exempel) där produkter som Proraso, Feather och ett vettigt sortiment av säkerhetshyvlar är självskrivna. Det finns också askorbinsyra på marknaden 1 kg för några hundralappar. Tror Apotea tar det tiodubbla minst för motsvarande produkter. Varför inte sälja prisvärda produkter istället? Man tillåter inte kundomdömen på produkter på hemsidan = dålig service. Man säljer vissa undermåliga produkter utan att rensa bort dem, som tex Absolut torr servetter som ofta är just torra, eller frisörssaxar som rostar. Trots att jag klagat i åratal på brister är de nonchalanta nog att inte rätta till nåt. Jag har även noterat att priserna och informationen ibland är höftade på måfå. Edit 2023 Upp som en ☀️ men ner som en 🥞. Apotea har haft år på sej att ge möjlighet till produktomdömen men ignorerar feedback och justering. 👎🏽 Förut kom paketen fram nästan innan man beställt dem, helt magiskt. Nu kan det ta en vecka om nu saldot stämmer. 👎🏽 Det är inte säkert att saldot stämmer. Jag ville ha mellanrumsstickor till tänder men produkten var slut. Då beställde jag en liknande variant eftersom det är viktigt att ha detta för mina tänder. Men efter en vecka skriver de att dessa inte finns i lager. Och jag skulle inte ens ha beställt dem om min första produkt fanns i lager. Snacka om opålitligt system. 👎🏽. Apotea har brett sortiment på mycket men blandar och ger. Man är inte heller intresserade av feedback eller förbättringar för kunden; och rutiner och leveranstider är inte längre bra. Vi skickade som jämförelse varor med DHL till Dominikanska republiken och detta gick snabbare än en vanlig leverans från Apotea inom Sverige! 👎🏽" ⚠️ Idag är det hårresande att företag använder SMS för leveransinfo eftersom ett falsk sms från bedragare är omöjligt att avslöja för gemene man. Var finns Apoteas dedikerade app för detta? ⚠️
Vi tvingades renovera ett badrum och beställde en del inredning från BH. Två viktiga produkter var defekta. Detta blev två reklamationer. Båda ledde till omfattande debatter gällande om BH hade ansvar för sina produkter eller inte. Totalt ett år har gått sen inköpen och äntligen fick vi pengarna tillbaka från den sista av reklamationerna. Badrummet har endast delvis kunnat utnyttjas under tiden. Reklamationerna krävde debatt in över mållinjen. Det är med facit i hand en ren gambling att handla av BH. + Bra och prisvärt sortiment på pappret. - Undermåliga rutiner eftersom man säljer defekta produkter. - Undermåliga rutiner gällande juridiskt tvingande ansvar gentemot kund. - Anmärkningsvärt dålig service med en uppenbar ovilja eller inkompetens att lösa enkla ärenden. Det kan bli mycket tidskrävande att ha med BH att göra. - Varning också för en lång telefonkö. 📱🚶🏽♀️🚶🏼♂️🚶🏾♀️🚶🕑 🕒 🕓 🕔 Att handla av BH kan nog jämföras med en stor fet trojansk flodhäst. 🦛 Spela på hästar om ni vill, men satsa åtminstone på rätt. 🏇🏽 Ärendenummer: [2025BGH84218] [2024BGH231192]
Dyr frakt men annars bra, väl fungerande support 👍🏽 som kompenserade för trasig tillhörande påse till produkten. Jag angav tidigare att de inte svarat på mail men det var jag som skrev till deras no replay-adress. 😌
Har haft produkten några veckor nu på vintern i kallt hus för att slippa värma sovrummen när det är dyr el. Att ha den under ett tjockt täckte är perfekt. Lager på lager. Annars är det ju att kasta bort värmen utan "block" överst. Jag behöver då endast värma fukten minimalt, och kort tid dessutom, så det inte blir bastu. Filten känns inte för tät eller instängd, den är bekväm, lätt och smidig; men detta sista medför att jag upplever att den är något svår att hålla på plats. Inget för den som vänder sej och dansar salsa i sömnen alltså. Ganska otympligt att ha en kabel med stor display fast i ena hörnet. Man vågar knappt ändra läget på filten när man lagt den tillrätta. Jag har inte haft den länge men jag undrar hur man ska tvätta den. Men jag förutsätter att det ska funka enligt skötselråden tills vidare. Det som drar ner betyget är att displayen var av usel kvalitet. Känns gedigen men jag fick kanske ett måndagsexemplar? Efter få användningar lyser fel pixlar och några inte alls. Nu får man gissa vilken siffra som visas. Vilken temperatur man valt eller när timern stänger av. Siffror blandas med krumelurer och svarta dioder.
Pågående ärende med orderbekräftelse #8411238. ⚠️ Nyligen inköpt värmefilt. Efter några användningar är displayen defekt så att en del av densamma är svart när den ska lysa. Resultatet blir att digitala siffror inte visas korrekt. Butiken har fått alla uppgifter samt bilder i mailet. Jag har gett butiken 3 förslag på snabb smidig lösning. 1) Skick en ny hel produkt. 2) Återbetala halva beloppet. 3) Skicka en hel display så att jag kan koppla in den nya hemma direkt. Som kund vill jag använda min produkt utan avbrott. Butiken har inte läst mina mail. De har en robot som svarar att jag ska packa ihop filten och skicka tillbaka den för undersökning. Samma svar på varje mail. Frågor: vill kunden ha ett avbrott på dagar eller veckor från användning av sin vara, efter att ha betalat fullt pris och hanterat paketet med all logistik? Vill kunden ha en defekt vara? Har kunden betalat för att behöva krångla med en trasig produkt och ytterligare logistik? Vill kunden att en robot svarar samma sak på varje mail istället för att en support läser innehållet, överväger läget och flexibelt löser kundernas problem? Så här långt har jag mycket dåligt intryck av butiken. Men jag justerar detta vid snabb smidig lösning. ⚠️
Har inte handlat av dem. Men.. En nödvändig del för ett fäste till en kvalitetsframlampa för cykel hade försvunnit för mej och därmed kunde jag endast använda lyset som ficklampa hemmavid. Jag behövde därför en ny del utan att köpa en helt komplett framlykta. Sagt och gjort. Därför chansade jag och kontaktade flera större cykelbutiker i Sverige som hade detta lyse i sortimentet. Alla utom Bikester (!) svarade att de inte kunde hjälpa till med reservdelen. 🤔 Men delen var inte till salu, så då skickade Bikester mej en dylik helt sonika utan vidare. Dessutom krånglade Postnord bort första leveransen och även andra försändelser försvann 😱. Men Bikester tvekade inte, utan fortsatte skicka samma vara tills den kom fram till adressen. Detta mina damer och herrar är tvättäkta service. 👌🏽Så ska en slipsten dras gott folk. 👏🏽 Av med hatten 🎩 helt enkelt! En eloge till inte minst till Ludvig och Mattias 🥳 på supporten. 🏆🏆🏆
Lysande att ventilera ärenden med Fyndiq! och där var jag dubbelt fyndig! Köpte två paket med två lysande cykelventil-lampor i varje. Tråkigt nog medföljde ingen instruktion så innan jag fattade hur produkten skulle hanteras tog det alldeles för lång tid. Man skulle själv räkna ut att ventillampan skulle skruvas isär och en mikroskopisk liten flärp skulle avlägsnas från det minimala batteripaketet. Sen visade det sej att en av lamporna inte funkade när den väl skulle användas och jag var beredd att ge bottenbetyg här.. Men kundservice är nog bland de bättre jag haft med att göra och jag handlar ofta på nätet. Man lovar betala tillbaka pengar för varan utan att kräva att den returneras. Full point rakt igenom hela affären så när som på avsaknaden av en mycket välbehövlig användarbeskrivning. Kommer med glädje att handla här igen om de fortsätter sälja produkter till vettiga priser.. Edit, ofta överlägset låga priser för frakt. 👍🏽 Edit 14 September 2022: Jag har handlat av dem flera gånger och ibland har det funkat bra med bra och billiga produkter och billig frakt. Tyvärr blandar de och ger med ömsom bra och ömsom dålig kvalitet. Supporten har dock ofta kompenserat eller löst problemen smidigt. Tyvärr fick jag idag hem ett par Samsung USB-C Hörlurar (AKG) Svart, och denna var obrukbar med ett kraftigt brusljud direkt vid anslutning till mobil. Jag testade med olika mobiler. Återigen ett reklamationsnämnde. Så trött på detta. Men supporten räddar på mållinjen igen. Beställningsnummer: 5227568b 🤔 2024 konverterar jag att det ofta är betydligt billigare att handla i vanliga butiker. Mycket möjligt. Ingen vits med Fyndiq längre. 🤔
Utmärkt koncept; att sälja renoverade begagnade mobiler. Tyvärr så är vissa mobiler begränsade till Tyskland och vår kunde inte ens användas för Samsung Pay/Wallet Fy skäms. 🧐 👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽👎🏽
Jag köpte någon variant av denna utmärkta produkt för många år sen. Gör sitt jobb galant än idag, och jag avkalkade den inte. Har i princip använts dagligen. Brutal kvalitet uppenbarligen och vi saknar ingenting. Varför köpa dyrt utom för designen möjligen om denna inte passar? Grymt köp helt enkelt. Edit, jag måste haft den i 10 år nu? Jag skulle vilja ge den 6 av 5 (!) i betyg. Helt underhållsfri verkar det som och den har inte kroknat än. Jag rensade kalk halvhjärtat en gång bara för att. Och den bara går och går kan protest eller läckage. 🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆 Edit 28 maj 2024: den håller än men läcker minimalt av all kalk efter ett år på Gotland. 😁
Köpte denna för 200. Helt okej. Enkel att gnugga in. Ganska behaglig men lite för mild doft. Doftar mer trolldeg kanske än tobak. 🙄 Letar ny produkt nästa gång. Brittish Grooming hade en sjukt billig underbar och billig skäggolja som helt mystiskt förvann totalt nyligen från världen, utan minsta förklaring. Edit, gillar den mer och mer. Blir en 4 + med tanke på värde för priset. 😌