Personlig kundtjänst
Stora i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 8 år sedan
(data från 2019-01-20)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (6.04)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Snabb och trevlig kundservice! Supersnabb leverans och bra priser!
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Snabb leverans. Allt stämde och inga problem. Köpte en mikrovågsugn med bra pris.
  • Usel
    12 dagar sedan
    Köpte ett strykjärn för ca 1100:- den 18/12.
    Whiteaway levererade ett helt annat strykjärn med ett värde på mindre än halva kostnaden jämfört med det jag köpte. Anmälde detta direkt vid leverans (21/12) och påmint 2 gånger!
    Visst har det varit Jul och mellandagar, men än så länge helt utan något som helst återkoppling, svar eller support!
  • Hej Torst1,

    beklagar att vi har råkat skicka fel modell till dig. Självklart ska det inte ta så här lång tid att ordna upp ett felskick. Jag hoppas att du nu har fått hjälp av vår kundserviceavdelning. Om du mot förmodan inte har fått hjälp så kontakta oss på info@whiteaway.se.

    För att påskynda processen så ber vi dig att skicka med ditt ordernummer, vilken produkt du felaktigt har fått skickad till dig (gärna bild) samt hur du önskar att vi löser problemet. Kan du tänka dig att behålla den billigare modellen så kan vi återbetala mellanskillnaden, vill du ha den modellen du beställda så löser vi självklart det och skickar då ut en förbetald fraktsedel att skicka tillbaka det ena strykjärnet med.

    MVH,
    WhiteAway.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Fullkomligt uselt. Jag beställde ett strykjärn den 24/11. Det stod 2-5 dagars leverans. Som det ser ut nu så kommer jag få min julklapp den 27/12. När det gått fem dagar och jag inte hade fått något leveransbesked så mejlade jag och frågade 2,5 dagar senare fick jag till svar att det var en beställningsvara som skulle komma in till dom den 10/12 och jag skulle få den 2-5 dagar efter det. I måndags,17/12 mejlade jag igen. Idag, 20/12 fick jag till svar att strykjärnet håller på och packas och skickas snart. Senare under dagen fick jag ett leveransbesked, men faktum kvarstår att jag får den efter jul. Uselt!
  • Hej Freddet,
    får börja med att be om ursäkt för att din julklapp inte hann med och levereras innan julafton. Tyvärr har vissa artiklar både varit slut i vårt eget lager samt hos våra leverantörer p.g.a. mycket försäljning under Black Friday och julen. När en artikel är helt slut hos vår leverantör så finns det tyvärr inte så mycket vi kan göra.

    Vi arbetar just nu med att i framtiden kunna informera våra kunder eventuella förseningar på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt samt i dessa fall kunna erbjuda motsvarande eller bättre produkter att ersätta den restnoterade med,

    MVH,
    WhiteAway.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Jag beställde ett kylskåp och upptäckte efter några dagar att kylskåpet inte skickats. Jag ringer tillbaka och ber att få veta när det ska levereras. Jag får beskedet att de återkommer. Dagen efter får jag inget samtal. När jag själv ringer in får jag beskedet att kylskåpet efter en hel vecka ännu inte skickats. Whiteaway verkar ha en mycket krångligt och ineffektivt logistiskt system, och deras kundtjänst är inte alltid särskilt tillmötesgående eller förstående. Tyvärr. Jag skulle inte rekommendera denna leverantör.
  • Hej Valfisk,
    beklagar att din beställning har tagit längre tid att levereras än förväntat. Tyvärr har vissa artiklar varit helt slutsålda hos oss samt restnoterade hos våra leverantörer under december månad. Detta p.g.a. den stora försäljningen som har skett under Black friday samt julhandeln.

    Vi tar till oss av kritiken och arbetar på att få ner leveranstiderna till en så låg nivå som möjligt även under årets mest hektiska tider.

    MVH,
    WhiteAway.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en eltandborste på morgonen, fick inget bekräftelsemail och försökte utan framgång få kontakt med kundtjänst både via mail och chatt under resten av dagen.

    Dagen därpå ringde jag kundtjänst när de öppnade och fick bekräftat att ordern fanns. Jag bad om att få makulera eftersom jag hittade den billigare på annat ställe och skulle då bli debiterad 49kr i returavgift eftersom ordern tydligen var plockad, vilket jag heller inte hade fått någon bekräftelse på.

    I min värld behöver man ha en högre flexibilitet och kundfokus för att behålla sina kunder men det kanske inte är whiteaways strategi...
  • Hej Marcus4444,
    om man väljer att avbryta eller ångra ett köp så måste vi ta ut en avgift för att täcka våra kostnader. Om man som kund hos oss har hittat samma produkt till ett lägre pris hos någon av våra konkurrenter så kan man utnyttja vår prisgaranti och då få mellanskillnaden återbetald. Mer information om vår prisgaranti hittar du på nedanstående länk:

    https://www.whiteaway.se/prisgaranti

    MVH,
    WhiteAway.se

  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Beställde en spis och hittade några dagar senare samma vara billigare på annat ställe. Skrev då in att vi önskade utnyttja deras prisgaranti. Det tog lång tid och ett antal mail från oss för att få svaret att prisgarantin gäller ej då varan säljs på någon sorts drive eller kampanj... Det är ju alltid kampanjer hos dessa vitvarufirmor så prisgarantin är ju i praktiken inte värt ett jota och mer eller mindre en bluff :-(

    Dålig stil white away!
  • Hej Vargman,
    beklagar att du inte är nöjd med hur vår prisgaranti fungerar. Vi försöker att skriva villkoren för dessa så tydligt det bara är möjligt. Vi kommer att ta vidare dina synpunkter till ansvarig för detta hos oss för att se om det finns förbättringsmöjligheter.

    MVH,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Inga problem och kaffemaskinen kom tidigare än utlovat.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    !00% nöjd Inga problem, varan levererades efter ett par dagar.
  • Usel
    2 mån sedan
    Jag beställde en frys, då min gamla hade lagt av, så jag valde WhiteAway och hoppas på en snabb leverans. WhiteAway tycks ha köpte billigaste distribution tjänst hos Bring, eller så leverera Bring bara varan så sent de bara kan enligt avtal. Bring's uppdatering av vart min leverans befinner sig är väldig dåligt, ingen uppdatering på två dagar, och plötsligt befann den sig i Stockholm. 1½ dag till, för Bring sms mig för en leverans tid, och det var först två dagar efter, alltså de Max 5 dagar de har på sig. Var lite besviken och vill höra mig av hos WhiteAway kundtänst, kundtjänst var otrevligt från start, och de t.o.m. skratta och sa du kommer inte få samma frys någon annanstans snabbare. Jag behöver absolut inte samma, utan en snabb leverans bara. Jag kände mig dåligt mottaget av kundtjänst från start, så nu känner jag vill inte ha något med de att göra mera, så jag bad de om att ta tillbaka varan. Direkt hänvisar de till retur kostnad på 300 kr, jag orka inte säga något utan ta de 300 så jag slipper ha något med er att göra. Fick en mejl bekräftelse på returen nästan direkt, men ingen retur av mina pengar. De skrev att de kunna ta upp till 30 dagar för mina pengar synas på konto, vilket inte är enligt praxis. Tog kontakt med min bank, och de rekommendera mig att fylla i en reklamation på köpet, så gör banken en utredning på företaget.
    Med dessa ord vill jag gärna varna andra, så ni veta vad ni har att vänta om ni behöver samma hjälp.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    I had a prepaid visa card from Delta airlines and most Swedish companies would not honor it. Whiteaway did and I was very pleased with the service,price , delivery (in Sweden), and the product. I would absolutely recommend them.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Min diskmaskin levererades i tid och ett reklamationsärende hanterades snabbt och bra.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Oseriösa installatörer
    Beställde hem en spishäll inkl installation. Leveransen gick snabbt, men sen började problemen. "Installatörerna" som kom kunde inte installera hällen eftersom den medföljande kabeln var för kort. (I Whiteaways villkor för installation står det att det ska finnas eluttag högst 1,2 m från hällen, vilket jag såklart hade kontrollerat innan jag beställde.)
    Så, de åkte därifrån utan att ha installerat min häll. Jag ringde upp whiteaway och fick till svar att jag själv skulle åka och köpa en längre spiskabel. Detta gjorde jag och bokade in en ny tid för installation av whiteaway. Då jag redan varit hemma en dag från jobbet pga att hällen skulle komma önskade jag att få en bestämd tid på morgonen eller eftermiddagen då installationen skulle göras. Efter ett gäng samtal fick jag tillslut besked om att de skulle komma innan kl 12 (en vecka senare än första installationsförsöket). Jag fick nöja mig med det. Tiden går, vid 11:30 ringer installatören och säger att han inte hinner till kl 12, utan kommer någon gång mellan 13-15. En hel dag till hemma från jobbet.. 15:30 dyker "installatören" upp och konstaterar att han inte är behörig att koppla in den nya kabeln som jag har köpt..
    Har aldrig varit med ett så oseriöst företag som säger sig ha "installatörer". Dessa installatörer är inte mer behöriga att koppla in något än vad jag är.
    Kompensationen för detta krångel (vilket slutade med att jag själv fick ta hem en elektriker) blev 1000 kr. Då har jag varit hemma två dagar från jobbet, varit utan spis i nästan två veckor, åkt och köpt en kabel, betalat för en installation som inte blev av samt betalat en elektriker.
    Under all kritik! Köp inte installation från Whiteaway.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Inga problem, varan levererades efter ett par dagar.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Enormt bra kundservice!

    Jag tror "butiken" är mer av en distributör och har därför ett större sortiment på pappret än de klarar av att administrera perfekt för en webbutik.
    Detta innebär dåliga produktbeskrivningar, felaktiga bilder, varierande lagerstatus och leveranstider m m.
    Men det får man räkna med när man söker lite ovanligare artiklar, reservdelar eller bättre priser.
    Det är viktigt att söka på tillverkarnas artikelnummer så att man får rätt produkt.

    Jag tycker det är bra att denna typ av "butik" finns.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde en tvättmaskin med installation, blev uppringd av en säljare som meddelade att det skulle ta några extra dagar. Han erbjöd även en bättre maskin för några extra hundralappar (kostade egentligen flera tusen till). Nappade på erbjudandet och är väldigt nöjd med service, leverans och installation. Snabbt och smärtfritt.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Leverans enligt utlovat datum. Var transportskada (ej butikens fel) som kundservice hanterade blixtsnabbt. Vi är mycket nöjda som kunder! Rekommenderas!
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställde en diskmaskin söndag kväll med leveranstid 2-5 dagar. Fick den torsdag eftermiddag. Jag har inte haft kontakt med kundtjänsten. Bring missade leveranstiden med en timma men ringde och meddelade detta. Klart godkänt.

    Emballaget är inte skadat alls. Sammantaget är jag mycket nöjd.
  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    ********VARNING********

    Jag beställde tvättmaskin och torktumlare 22/1

    Jag har inte fått några varor alls efter snart en månad. När jag har ringt och efterfrågat har de endera ljugit eller beklagat.

    WhiteAway kan byta namn till beklagar.se och dess transportör Bring till longaway.se

    Jag har begärt att få mina pengar tillbaka, fick besked att det kan dröja en månad.

    Köp era grejer på andra ställen.
  • Bra
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Jag beställde en diskmaskin eftersom de var billigast på den modellen just då. Leveranstiden angavs till 2-5 dagar. Den kom efter 5 dagar, så det får anses vara godkänt. Men Brings leveransbesked gick inte att lita på. Leveranses skulle ske mellan 17 och 22, sedan preciserades den till 18:45-19:45, den levererades 22:45.
    Jag har inte behövt använda kundtjänsten, så den kan jag inte uttala mig om.
  • Dålig
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 12 mån sedan
    Bilderna på hemsidan stämde inte alls överens med det vi fick hem.
  • 2018-01-21 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans och inget strul på det sättet men går inte att få svar från kundservice. Mailade för snart två veckor sedan och har inte fått något annat än det automatiserade svaret tillbaks. Har skickar mail efter det men ingen lycka.

    Sammanlagt: Snabb leverans, inte bäst pris och frånvarande kundservice = medelbetyg
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Riktigt uselt! Har beställt en diskmaskin men fortfarande inte fått den, trots att den skulle levererats nu. Hushållet står nu utan diskmaskin. Mailar kundtjänst 6 jan och frågar vad som händer. Står att jag ska få svar innan 10 januari, ännu inte fått något svar.

    Pratar även med Bring som utför själva leveransen, diskmaskinen har stått på deras terminal i min hemstad sedan 28e dec och inget händer. Blir utlovad att de ska köra ut den efter jag pratat med dom. Inget händer och här står jag utan diskmaskin och whiteaway och bring helt enkelt skiter i det. Genomgående uruselt!
  • Hej,

    Jag hoppas att du fått din leverans, men om inte så beklagar jag att leveransen dragit ut på tiden.

    Vi struntar inte i våra kunder utan gör vårt bästa för att förbättra kommunikationen med vår speditör, så att leveransen sker i tid.

    Det är tråkigt att höra att ärendet blivit så pass långdraget och att du är missnöjd, jag vidarebefordrar din kritik både till speditör men också till oss på supporten för att se hur vi kan jobba effektivare.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Min mor och far beställde diskmaskin som fanns i lager. Beställde den 9/12. Skickades den 12/12. Dyker aldrig upp. Mor kontaktar whiteaway. Verkar vara på villovägar. Dålig hjälp, inga besket. Ytterligare dagar går, inga besked. Ingen diskmaskin innan jul. Ytterligare kontakt, inga besked. Verkar dåligt engagerade. Ingen diskmaskin innan nyår. Ytterligare kontakt. Tillslut fick min mor kontakt med en som verkar engagerad och tar tag i saken. ingen diskmaskin har dykt upp än, men är förhoppningsvis på väg snart. Har fått en dag då den ska levereras(återstår att se om detta håller). I skrivande stund har det gått 16 arbetsdagar. Ingen rabatt eller avdrag på pris. Dålig service och engagemang då ingen verkar vilja hjälpa till med denna diskmaskin som kommit bort.
  • Hej,

    Tack för din recension!

    Jag beklagar för det första att diskmaskinen inte kommit fram i tid.

    Under december månad var det väldigt många kollin i omlopp hos vår speditör, vilket inte är en ursäkt för det som hänt men snarare en förklaring. Detta har även lett till att många av oss på supporten inte hinner följa upp ärenden i tid som vi vanligtvis gör.

    Jag beklagar att det gått ut över er som kund och hoppas att er diskmaskin kommer fram inom kort.

    Om ni önskar kompensation ber jag er återkomma när diskmaskinen är på plats, vi brukar inte erbjuda kompensation i förväg då vi vill att leveransen ska ha kommit fram för att göra en rättvis bedömning.

    Du kan maila eller ringa in för kompensation och hänvisa till Maja på Prisjakt, så kan jag personligen hjälpa dig om så önskas.

    Ha en fortsatt trevlig dag, du är välkommen att återkomma om du har fler frågor eller funderingar!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Skulle köpa en julklapp av dem, där de säger att de har varorna i lagar och skall levereras efter en vecka, när jag väntat en vecka får jag mail om att varorna istället kanske kan levereras strax innan nyår. De har ingen kontroll över sina lagersaldon och säljer produkter de inte har, de rear även ut produkter de inte har, och sedan när rea perioden är över, även hos alla konkurrenter står man där utan leverans.
  • Hej!

    Jag beklagar detta, jag vet att vi inte hann uppdatera lagersaldot under Black Friday men vi brukar inte ha några problem med detta under andra perioder. Med det sagt menar jag såklart inte att det aldrig händer vid andra tillfällen men det är alltså inte ett överhängande problem.

    Vi gör vårt bästa för att hålla våra kunder nöjda, jag framför självklart din kritik vidare till våra inköpare som sköter den delen av företaget som du nämner.

    För att lösa ditt problem kan vi hjälpa dig leta fram en likvärdig produkt på lager om du önskar detta.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Pengarna tillbaka på trasig produkt utan att jag behövde returnera. Bra, tydlig, snabb och trevlig service!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en Siemens WM14W447DN när de hade 20% rabatt på modellen.
    Webbsida, betalning och frakt fungerade fint, inget att klaga på alls. Maskinen levererades via Bring några dagar efter köpet.

    Har inte provat kundtjänsten, så den kan jag inte uttala mig om.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag måste säga att jag var litet tveksam när jag såg alla negativa kommentarer här på Prisjakt, men köpet och leveransen av vår kyl/frys funkade utmärkt. Det enda som jag ser som negativt är att de ändrar priserna upp och ned på dina varor på mer eller mindre daglig basis. Har man litet is i magen är det ju bara att vänta några dagar/veckor så har priset gått ned igen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde ny tvättmaskin och torktumlare, vilka levererades inom utsatt tid. Ett par dagar senare såg jag att de hade kampanj på dessa varor, otur! Mailade och frågade om det fanns något de kunde göra med priset, och det fanns det, jag fick tillbaks mellanskillnaden! Är mycket nöjd!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Högt och lågt bland betygen, men bara bra erfarenheter från mig. Snabb leverans, Bring gjorde ett bra jobb dessutom. Bra priser på Bosch!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta verkar vara näthandlarnas Ryanair, billiga men service därefter.. Beställde en Moccamaster som var defekt vid leverans varpå Whiteaway omgående gav mig en retursedel, so far so good. Enligt postens spårning tog det sedan bara någon dag innan den anlänt till dem. Snart ska det bryggas kaffe tänkte jag! Därefter.. Ingenting. Efter 2 veckor lyfte jag själv luren för att kolla vad de höll på med. De visste inte, bad mig mejla. Så jag drog ett mail för att få klarhet i mitt ärende. Svaret blev.. ingenting. Ringde återigen för att fråga vad de höll på med och blev lovad att nu ska det hända saker. Det gjorde det inte. Idag 3 veckor senare har jag ännu inte fått någon bryggare, däremot en latent eftersmak av pulverkaffe. Pratade med dem igen och nu skulle de (äntligen) skicka mig bryggaren omgående, inom 3-5 arbetsdagar vill säga. Vi får se..
  • Hej, tack för din recension! Jag beklagar att du är missnöjd med vår reklamationshantering. Vi ska se över våra rutiner och jag vidarebefordrar din kritik.

    Vi har dock rätt att ha din produkt på service upp till fem veckor, vilket räknas som skälig tid.

    Jag hoppas din nya produkt kommer fram inom kort, jag får önska dig en trevlig helg!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Leveransen av vitvaran vi beställt skulle komma ca 4-6 veckor efter det datum dom hade på sin hemsida. Efter lite samtal fram och tillbaka kom den ungefär enligt första datum.

    Kontaktade dom ang lägsta priset garanti mot sin egen site tretti.se men dom har inte svarat. Får automail om att de har mycket att göra, men nu har jag skickat om mailet och snart 3 veckor sedan, men fortfarande inget svar.

    Kommer inte att handla här igen
  • Hej, tack för din recension!

    Det låter som din produkt var en beställningsvara, och tyvärr kan det preliminära datumet för leverans skjutas upp några gånger då vi först måste få in produkten från leverantören. Så fort vi vet närmare när leveransen kan tänkas ske kontaktar vi våra kunder.

    Jag beklagar att ditt mail inte besvarades och att du är missnöjd med vår service.

    Jag får önska dig en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga problem med leverans eller betalning. Mängden spam efter affären var genomförd sänker betyget.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Blev lite skeptisk när jag lästa de befintliga recensionerna, men priset var en avgörande faktor till att jag valde att handla från Whiteaway.
    Jag vet inte hur returupplevelsen är då jag inte behövt skicka tillbaka något. Men köpupplevelsen har jag ingenting att klaga på. Leverans, uppdateringar om ordern etc funkade väldigt bra. Leveransen skötte Bring fint också, kommer handla härifrån igen om priset ligger lika bra till nästa gång jag är ute efter något.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en tvättmaskin härifrån. Ville egentligen ha en annan modell men avstod då snabbaste leveransen var 16 dagar (från ett annat företag). Kort leveranstid var min prioritet. Whiteaway erbjöd fraktfri leverans på 3-5 arbetsdagar. Beställde 2017-09-04 och fick en bekräftelse med en länk där man skulle kunna följa leveransen. Som andra recensenter också har påpekat fungerade inte länken. Jag sände ett mejl angående detta och fick supersnabbt svar med nya trackinguppgifter, den här gången till Bring. Den 5:e fick jag ett nytt mejl med uppgift att min order nu var skickad. Provade trackingen på Bring, men dom påstod att dom inte tagit emot leveransen. Den 7:e, två dagar senare, fick jag en avisering från Bring. Leverans var planerad till 2017-09-13. Alltså tre arbetsdagar utöver dom 3-5 som utlovats. På grund av detta skickade jag in mejl om kompensation och fick faktiskt ett presentkort på 300 kr (svaret kom från någon på Tretti.se). Detta använde jag omgående för att köpa en brödrost. Så det blir en sexa i betyg, ganska bra. Men att använda sig av Bring, som tar så lång tid på sig att leverera är nog något man får se över i framtiden om man vill behålla sina kunder. För övrigt kom leveransen inte med Bring, utan med Linjebud.
  • Hej, tack för din recension! Jag vidarebefordrar din kritik angående vår speditör, vi jobbar på att säkra snabba leveranser runtom i landet men i vissa fall lyckas vi tyvärr inte med detta. Detta är något vi jobbar på för att förbättra.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Nöjd med produkten, tog 2 dagar innan varan skickades.

    Men snälla.
    Varför använda Bring som leverantör. 4 Dagar för att få hit ngt från Malmö. Det är inte OK. Handlar mkt med DHL från Malmö och alltid uppe i Norrköping dagen efter.

    Med bättre transport hade det blivit en 8a.
    Varan utskickad samma dag hade det blivit en 10a

    =)
  • Hej! Det låter som att du ändå är delvis nöjd, vilket vi tackar och bockar för. Angående kritiken om vår speditör så tar vi till oss den, vi vet att transporten brister lite ibland och jag beklagar att detta gått ut över din leveranstid.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en LG tvättmaskin.
    Jag hade lite ångest efter att ha läst alla kommentarer men beslutade mig ändå för att köpa här då min vara var MYCKET billigare än annan butik.
    Gick smidigt att beställa.
    Körde faktura (kan man hålla inne betalning om nått strular).
    Leverans kom inom de dagar som angetts. Man fick först en grov tid när de skulle komma men de ringde också 30-45min innan så jag kunde stanna på jobbet tills de ringde. (Skriver om frakten då andra klagat)
    Inga märken pga av leverans eller annat samt en helt ny maskin såklart. (Folk har skrivit att de fått inbytesvaror)
    Helt enkelt så bra och smidigt det kan gå.

    Jag begärde den bara till tomtgräns så kan inte bedöma inbärning eller installation.

    Jag har heller inte behövt klaga på något så kan inte bedöma kundservice.

    Än så länge kanon alltså! Men ändrar såklart omdömet om det blir skäl för det i framtiden.

    (Jag förstår inte hur folk kan lämna ett omdöme utan att ha handlat av butiken själva. Dessa borde rensas bort.)
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en luftrenare i fredags som kom fram på tisdagen. Var nästan 400 billigare än näst bästa pris men tog på faktura efter en del låga betyg här. Noterade dock att många lämnat en stjärna utan att faktiskt handlat på whiteaway så tyckte det var värt att prova butiken först. Snabb leverans och allt gick utan problem för mig.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Säger samma sak som den förra kommentaren här nere.

    Läs andra köpares kommentarer, allt tyder på att whiteaway är extremt oproffsiga och extremt otrevliga att ha att göra med när någonting går fel.

    Jag skulle precis lägga en beställning men det köpet tar jag någon annanstans efter alla hemska bemötanden andra kunder rapporterar om.

    SKÄMS WhiteAway!
    Och tack för alla varningar från prisjakts medlemmar
  • Hej! Jag beklagar att du fått en dålig upplevelse av oss, jag vidarebefordrar din och andra kunders recensioner samt kritik dagligen till berörda avdelningar så att vi kan se över rutiner och se vad vi kan bli bättre på.

    Vi ska självklart bli bättre på kundvård, leveranstid och annat som vi värderar högt.
    /Maja,Whiteaway.se

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte ett LG GSX961NSAZ av WhiteAway, både köp som leverans avlöpte snabbt och smärtfritt, precis som förväntat vid ett köp. Ett bra kylskåp för ett mycket bra pris, snabbt levererat, vad mer kan man önska? Då jag ser att WhiteAway fått så många låga betyg så känner jag att jag också måste betygsätta då jag inte känner igen mig. "Mycket bra" får bli mitt omdöme.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga problem. Trevligt bemötande!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en torktumlare på söndag kväll och nu torsdag 15:30 är maskin inkopplad och i drift.

    Jag upplevde inga problem vid beställning, betalning, frakt, bokning av leverans och leverans. Bortforsling av trasig maskin också utan anmärkning.

    För stunden hade Whiteaway rätt pris till Bosch WTWH7568SN.

    Bosch WTWH7568SN kom med alla manualer på svenska och kontrollerna på maskin också på svenska. För övriga nordiska språk fanns det etiketter.

    Maskin i sig får nog en egen recension efter att vi har kört ett tag.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde några vitvaror till nytt kök. Den nya elektronikskatten skulle börja gälla kl 24.00 men av någon orsak höjdes priserna några timmar tidigare. Efter kontakt med kundtjänst så skrev de ned priset utan snack. Varorna leverades snabbt och smidigt. Har inte haft några reklamationer så kan inte kommentera det.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Falsk marknadsföring! Sänker alla tvättmaskiner med 10% men höjer samtidigt ordinarie pris.

    Tog kontakt med kundservice som inte var allt för trevlig, något man även kan utläsa från alla kommentarer nedan.
  • Hej! Angående priserna är det vår inköpsavdelning som bestämmer priser på produkter, vi på supporten kan inte påverka detta direkt men ska alltid ta emot kritik och framföra detta för att vi inte ska uppfattas på detta sätt.

    Därför får jag verkligen beklaga att du blivit illa bemött, du ska självklart kunna ringa in till oss med både ris och ros utan att bemötas illa. Jag ber om ursäkt för detta.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ignorant, avvisande och allmänt otrevlig kundservice. Jag beställde en vinkyl från Whiteaway.se och hade inga större problem med beställningsprocessen, men fick problem vid leverans.

    I Stockholm använder man sig av Bring, som har leveransfönster på 4 timmar och 30 minuters förvarning. Detta informeras även tydligt av Bring själva. Min leverans skulle ske någon gång kl 08-12 på en vardag. Kl 11:51 ringer chauffören och säger på dålig engelska att han kommer om ca 15 minuter. Till saken hör att jag hade egen uppbärningshjälp redo fram till kl 12 samt att jag behövde åka till kontoret strax efter kl 12.

    Det räcker alltså inte med att WhiteAways speditör har ett väldigt stort leveransfönster på 4 timmar, utan man respekterar inte sina egna rutiner med att meddela 30 minuter innan leverans OCH anger sedan att man kommer EFTER leveransfönstret.

    Detta gjorde mig upprörd och jag ringde WhiteAway kundtjänst för att få hjälp. Trodde jag. En person vid namn 'Johan' tar emot samtalet på WhiteAway och förstår inte alls problemet. Chauffören var ju "bara" 10 min sen? Jag försökte få honom att förstå att det inte ens är acceptabelt att ringa så nära inpå leverans när det dessutom är utanför leveransfönstret. Men jag får bara halvskrattande och dryga svar tillbaka om att han inte förstår problemet. När jag sedan ber att få prata med hans chef så säger han bara "nej, det får du inte".

    Vid det här laget väljer jag att avsluta samtalet och ringer Bring själv. Bring ber så hemskt mycket om ursäkt och löser självklart uppbärningshjälp och leverans senare under dagen med en extrainsatt körning.

    Att WhiteAway inte kan ta hand om sina kunder och uppvisa en professionell och hjälpsam attityd gör att jag aldrig mer kommer att handla från detta företag - oavsett hur bra priser, lagerstatus m.m. de må tänkas ha.
  • Hej! Jag ber verkligen om ursäkt för detta, vi ska självklart ta ditt problem på allvar och kontakta Bring för att lösa detta på smidigaste sätt. Bring är vår speditör och därför är det vårt ansvar att lösa problemet.

    Det är tydligt att vi har brustit i våra rutiner i detta fall och jag ska ta det vidare med min chef samt berörd personal.

    Du får gärna återkomma om du har några frågor eller funderingar, så löser vi det direkt.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde nyligen en Bamix stavmixer. Den levererades snabbt men då jag öppnade packetet så var den både dammig och direkt smutsig. När ni säljer returer i fortsättningen kan ni ju åtmindstone se till att de är rena ...
  • Hej! Det var väldigt tråkigt att höra att du fått en använd vara. Du får väldigt gärna kontakta oss på mail eller telefon, så har vi en chans att rätta till detta misstag. Du ska verkligen inte behöva få en repig och smutsig produkt från oss!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Whiteaway.se får dig hata att handla på nätet på riktigt. Ni får aldrig tro på datum och priset gällande varorna som de erbjuder.
    Jag skulle köpa en Braun IPL hårborttagning apparat från dem. Priset var låg överallt men jag valde dem så att jag sparar några kronor extra. istället för 10 dagar tog det 40 dagar och när blev jag förbannad och skulle avbeställa var de inte ledsna heller och skrattade åt mig när jag sa att de kommer höra av Konsumentverket.

    De som vill handla varor på rätt datum och prise, rekommenderar jag att hålla sig borta från det här företaget.
  • Hej! Jag beklagar detta, nu vet jag inte vilken order det handlar så kan inte svara på varför du fick vänta så pass länge på din leverans. Det är alltid tråkigt att tappa en kund, men du har givetvis rätt att häva köpet. Vi ska självklart inte skratta åt dig - du får kontakta konsumentverket utan motsättning från oss.

    Jag ber återigen om ursäkt för hur du blivit bemött hos oss!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte två varor. Den ena levererades smidigt och i tid. Den andra var en ugn och hade en leveranstid på 4-6 veckor. När varan fortfarande inte levererats efter 7 veckor ringer jag och får veta att det visst blivit försenigar och att de inte vet när de kan levera ungen som jag beställt. Detta var uppenbarligen ingen information som de tyckte att jag som kund kunde finna intressant. Jag väljer att vänta lite till och hoppas att den tillslut kan leveras. Efter ytterligare 2 veckor börjar jag bli i starkt behov av en ugn och ringer igen för att se om jag kan byta till en ugn som de kan levera med en gång. Jag får då ett erbjudande som jag blir försäkrad om är ett riktigt bra pris (som plåster för att jag fått vänta så länge). Efter en snabb eftersökning på andra sidor inser jag dock att priset som Whiteaway erbjöd mig var 2000kr dyrare än på andra sidor. Vid det här laget har jag fullständigt ledsnat. När jag ringer för att avbeställa ordern blir jag fruktansvärt otrevligt bemött och blir avbruten innan jag ens hunnit förklara varför jag ringer och istället bara vidarekopplad 4 gånger innan jag får prata med någon som kan hjälpa mig. Jag försår att de inte kan kontrollera leveranserna från deras leverantörer, däremot vill jag som väntande kund få reda på om det blivit några stora förseningar i min beställning, och jag vill dessutom få ett trevligt bemötande utan att de försöker lura på en dyra priser. Från början var jag nöjd med dem, men efter denna dryga erfarenhet - aldrig igen.
  • Hej! Det här får jag verkligen be om ursäkt för. Som du säger är det svårt att påverka leveransförseningar från leverantören - men denna information ska vi självklart förmedla till dig som kund. Vanligtvis skickar vi ut mail om leveransförseningar så jag tar detta vidare så får vi kika på varför det inte gick ut till dig.

    Vårt mål är inte att lura dig att köpa dyrare produkter, och du har rätt att ringa oss utan att bli illa bemött. Jag kan inget annat än att be om ursäkt i detta läge, och hoppas att du tillslut hittade en ugn som passar dig, oavsett om det är från oss eller någon annan.

    Du får gärna återkomma om du har några frågor eller funderingar!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kan inte ge annat är full pott här.. hade problem med min vara. Kundtjänst svarade direkt och gjorde allt för att hjälpa till så att jag blev nöjd :).. mitt ärende löste sig på ett par timmar. kommer handla mer härifrån.. påsk kram till er :)
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hela websidan och email fungerar bedrövligt. Man får en orderbekräftelse utan betalningsinfo. Det står däremot en förväntad avsändning för en produkt utan att det står vad det nu betyder. Man får en länk till en trackingsida som inte fungerar. Hopplöst.
  • Hej! Tack för din kritik, jag tar detta vidare direkt med vår marknadsföringschef och IT-avdelning. Självklart ska du kunna se betalningsinfo, och angående tracking-länken så ligger vi på vår IT-avdelning att fixa detta.

    Du får gärna återkomma om du har några frågor eller funderingar!
    /Maja, Whiteaway.se