Personlig kundtjänst
Stora i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 7 år sedan
(data från 2018-05-25)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (5.97)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde en tvättmaskin med installation, blev uppringd av en säljare som meddelade att det skulle ta några extra dagar. Han erbjöd även en bättre maskin för några extra hundralappar (kostade egentligen flera tusen till). Nappade på erbjudandet och är väldigt nöjd med service, leverans och installation. Snabbt och smärtfritt.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Leverans enligt utlovat datum. Var transportskada (ej butikens fel) som kundservice hanterade blixtsnabbt. Vi är mycket nöjda som kunder! Rekommenderas!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde en diskmaskin söndag kväll med leveranstid 2-5 dagar. Fick den torsdag eftermiddag. Jag har inte haft kontakt med kundtjänsten. Bring missade leveranstiden med en timma men ringde och meddelade detta. Klart godkänt.

    Emballaget är inte skadat alls. Sammantaget är jag mycket nöjd.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    ********VARNING********

    Jag beställde tvättmaskin och torktumlare 22/1

    Jag har inte fått några varor alls efter snart en månad. När jag har ringt och efterfrågat har de endera ljugit eller beklagat.

    WhiteAway kan byta namn till beklagar.se och dess transportör Bring till longaway.se

    Jag har begärt att få mina pengar tillbaka, fick besked att det kan dröja en månad.

    Köp era grejer på andra ställen.
  • Bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag beställde en diskmaskin eftersom de var billigast på den modellen just då. Leveranstiden angavs till 2-5 dagar. Den kom efter 5 dagar, så det får anses vara godkänt. Men Brings leveransbesked gick inte att lita på. Leveranses skulle ske mellan 17 och 22, sedan preciserades den till 18:45-19:45, den levererades 22:45.
    Jag har inte behövt använda kundtjänsten, så den kan jag inte uttala mig om.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Bilderna på hemsidan stämde inte alls överens med det vi fick hem.
  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Snabb leverans och inget strul på det sättet men går inte att få svar från kundservice. Mailade för snart två veckor sedan och har inte fått något annat än det automatiserade svaret tillbaks. Har skickar mail efter det men ingen lycka.

    Sammanlagt: Snabb leverans, inte bäst pris och frånvarande kundservice = medelbetyg
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Riktigt uselt! Har beställt en diskmaskin men fortfarande inte fått den, trots att den skulle levererats nu. Hushållet står nu utan diskmaskin. Mailar kundtjänst 6 jan och frågar vad som händer. Står att jag ska få svar innan 10 januari, ännu inte fått något svar.

    Pratar även med Bring som utför själva leveransen, diskmaskinen har stått på deras terminal i min hemstad sedan 28e dec och inget händer. Blir utlovad att de ska köra ut den efter jag pratat med dom. Inget händer och här står jag utan diskmaskin och whiteaway och bring helt enkelt skiter i det. Genomgående uruselt!
  • Hej,

    Jag hoppas att du fått din leverans, men om inte så beklagar jag att leveransen dragit ut på tiden.

    Vi struntar inte i våra kunder utan gör vårt bästa för att förbättra kommunikationen med vår speditör, så att leveransen sker i tid.

    Det är tråkigt att höra att ärendet blivit så pass långdraget och att du är missnöjd, jag vidarebefordrar din kritik både till speditör men också till oss på supporten för att se hur vi kan jobba effektivare.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Min mor och far beställde diskmaskin som fanns i lager. Beställde den 9/12. Skickades den 12/12. Dyker aldrig upp. Mor kontaktar whiteaway. Verkar vara på villovägar. Dålig hjälp, inga besket. Ytterligare dagar går, inga besked. Ingen diskmaskin innan jul. Ytterligare kontakt, inga besked. Verkar dåligt engagerade. Ingen diskmaskin innan nyår. Ytterligare kontakt. Tillslut fick min mor kontakt med en som verkar engagerad och tar tag i saken. ingen diskmaskin har dykt upp än, men är förhoppningsvis på väg snart. Har fått en dag då den ska levereras(återstår att se om detta håller). I skrivande stund har det gått 16 arbetsdagar. Ingen rabatt eller avdrag på pris. Dålig service och engagemang då ingen verkar vilja hjälpa till med denna diskmaskin som kommit bort.
  • Hej,

    Tack för din recension!

    Jag beklagar för det första att diskmaskinen inte kommit fram i tid.

    Under december månad var det väldigt många kollin i omlopp hos vår speditör, vilket inte är en ursäkt för det som hänt men snarare en förklaring. Detta har även lett till att många av oss på supporten inte hinner följa upp ärenden i tid som vi vanligtvis gör.

    Jag beklagar att det gått ut över er som kund och hoppas att er diskmaskin kommer fram inom kort.

    Om ni önskar kompensation ber jag er återkomma när diskmaskinen är på plats, vi brukar inte erbjuda kompensation i förväg då vi vill att leveransen ska ha kommit fram för att göra en rättvis bedömning.

    Du kan maila eller ringa in för kompensation och hänvisa till Maja på Prisjakt, så kan jag personligen hjälpa dig om så önskas.

    Ha en fortsatt trevlig dag, du är välkommen att återkomma om du har fler frågor eller funderingar!
    /Maja, Tretti.se

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Skulle köpa en julklapp av dem, där de säger att de har varorna i lagar och skall levereras efter en vecka, när jag väntat en vecka får jag mail om att varorna istället kanske kan levereras strax innan nyår. De har ingen kontroll över sina lagersaldon och säljer produkter de inte har, de rear även ut produkter de inte har, och sedan när rea perioden är över, även hos alla konkurrenter står man där utan leverans.
  • Hej!

    Jag beklagar detta, jag vet att vi inte hann uppdatera lagersaldot under Black Friday men vi brukar inte ha några problem med detta under andra perioder. Med det sagt menar jag såklart inte att det aldrig händer vid andra tillfällen men det är alltså inte ett överhängande problem.

    Vi gör vårt bästa för att hålla våra kunder nöjda, jag framför självklart din kritik vidare till våra inköpare som sköter den delen av företaget som du nämner.

    För att lösa ditt problem kan vi hjälpa dig leta fram en likvärdig produkt på lager om du önskar detta.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Pengarna tillbaka på trasig produkt utan att jag behövde returnera. Bra, tydlig, snabb och trevlig service!
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Köpte en Siemens WM14W447DN när de hade 20% rabatt på modellen.
    Webbsida, betalning och frakt fungerade fint, inget att klaga på alls. Maskinen levererades via Bring några dagar efter köpet.

    Har inte provat kundtjänsten, så den kan jag inte uttala mig om.
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Jag måste säga att jag var litet tveksam när jag såg alla negativa kommentarer här på Prisjakt, men köpet och leveransen av vår kyl/frys funkade utmärkt. Det enda som jag ser som negativt är att de ändrar priserna upp och ned på dina varor på mer eller mindre daglig basis. Har man litet is i magen är det ju bara att vänta några dagar/veckor så har priset gått ned igen.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställde ny tvättmaskin och torktumlare, vilka levererades inom utsatt tid. Ett par dagar senare såg jag att de hade kampanj på dessa varor, otur! Mailade och frågade om det fanns något de kunde göra med priset, och det fanns det, jag fick tillbaks mellanskillnaden! Är mycket nöjd!
  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Högt och lågt bland betygen, men bara bra erfarenheter från mig. Snabb leverans, Bring gjorde ett bra jobb dessutom. Bra priser på Bosch!
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Detta verkar vara näthandlarnas Ryanair, billiga men service därefter.. Beställde en Moccamaster som var defekt vid leverans varpå Whiteaway omgående gav mig en retursedel, so far so good. Enligt postens spårning tog det sedan bara någon dag innan den anlänt till dem. Snart ska det bryggas kaffe tänkte jag! Därefter.. Ingenting. Efter 2 veckor lyfte jag själv luren för att kolla vad de höll på med. De visste inte, bad mig mejla. Så jag drog ett mail för att få klarhet i mitt ärende. Svaret blev.. ingenting. Ringde återigen för att fråga vad de höll på med och blev lovad att nu ska det hända saker. Det gjorde det inte. Idag 3 veckor senare har jag ännu inte fått någon bryggare, däremot en latent eftersmak av pulverkaffe. Pratade med dem igen och nu skulle de (äntligen) skicka mig bryggaren omgående, inom 3-5 arbetsdagar vill säga. Vi får se..
  • Hej, tack för din recension! Jag beklagar att du är missnöjd med vår reklamationshantering. Vi ska se över våra rutiner och jag vidarebefordrar din kritik.

    Vi har dock rätt att ha din produkt på service upp till fem veckor, vilket räknas som skälig tid.

    Jag hoppas din nya produkt kommer fram inom kort, jag får önska dig en trevlig helg!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Leveransen av vitvaran vi beställt skulle komma ca 4-6 veckor efter det datum dom hade på sin hemsida. Efter lite samtal fram och tillbaka kom den ungefär enligt första datum.

    Kontaktade dom ang lägsta priset garanti mot sin egen site tretti.se men dom har inte svarat. Får automail om att de har mycket att göra, men nu har jag skickat om mailet och snart 3 veckor sedan, men fortfarande inget svar.

    Kommer inte att handla här igen
  • Hej, tack för din recension!

    Det låter som din produkt var en beställningsvara, och tyvärr kan det preliminära datumet för leverans skjutas upp några gånger då vi först måste få in produkten från leverantören. Så fort vi vet närmare när leveransen kan tänkas ske kontaktar vi våra kunder.

    Jag beklagar att ditt mail inte besvarades och att du är missnöjd med vår service.

    Jag får önska dig en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Bra
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Inga problem med leverans eller betalning. Mängden spam efter affären var genomförd sänker betyget.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Blev lite skeptisk när jag lästa de befintliga recensionerna, men priset var en avgörande faktor till att jag valde att handla från Whiteaway.
    Jag vet inte hur returupplevelsen är då jag inte behövt skicka tillbaka något. Men köpupplevelsen har jag ingenting att klaga på. Leverans, uppdateringar om ordern etc funkade väldigt bra. Leveransen skötte Bring fint också, kommer handla härifrån igen om priset ligger lika bra till nästa gång jag är ute efter något.
  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställde en tvättmaskin härifrån. Ville egentligen ha en annan modell men avstod då snabbaste leveransen var 16 dagar (från ett annat företag). Kort leveranstid var min prioritet. Whiteaway erbjöd fraktfri leverans på 3-5 arbetsdagar. Beställde 2017-09-04 och fick en bekräftelse med en länk där man skulle kunna följa leveransen. Som andra recensenter också har påpekat fungerade inte länken. Jag sände ett mejl angående detta och fick supersnabbt svar med nya trackinguppgifter, den här gången till Bring. Den 5:e fick jag ett nytt mejl med uppgift att min order nu var skickad. Provade trackingen på Bring, men dom påstod att dom inte tagit emot leveransen. Den 7:e, två dagar senare, fick jag en avisering från Bring. Leverans var planerad till 2017-09-13. Alltså tre arbetsdagar utöver dom 3-5 som utlovats. På grund av detta skickade jag in mejl om kompensation och fick faktiskt ett presentkort på 300 kr (svaret kom från någon på Tretti.se). Detta använde jag omgående för att köpa en brödrost. Så det blir en sexa i betyg, ganska bra. Men att använda sig av Bring, som tar så lång tid på sig att leverera är nog något man får se över i framtiden om man vill behålla sina kunder. För övrigt kom leveransen inte med Bring, utan med Linjebud.
  • Hej, tack för din recension! Jag vidarebefordrar din kritik angående vår speditör, vi jobbar på att säkra snabba leveranser runtom i landet men i vissa fall lyckas vi tyvärr inte med detta. Detta är något vi jobbar på för att förbättra.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Nöjd med produkten, tog 2 dagar innan varan skickades.

    Men snälla.
    Varför använda Bring som leverantör. 4 Dagar för att få hit ngt från Malmö. Det är inte OK. Handlar mkt med DHL från Malmö och alltid uppe i Norrköping dagen efter.

    Med bättre transport hade det blivit en 8a.
    Varan utskickad samma dag hade det blivit en 10a

    =)
  • Hej! Det låter som att du ändå är delvis nöjd, vilket vi tackar och bockar för. Angående kritiken om vår speditör så tar vi till oss den, vi vet att transporten brister lite ibland och jag beklagar att detta gått ut över din leveranstid.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställde en LG tvättmaskin.
    Jag hade lite ångest efter att ha läst alla kommentarer men beslutade mig ändå för att köpa här då min vara var MYCKET billigare än annan butik.
    Gick smidigt att beställa.
    Körde faktura (kan man hålla inne betalning om nått strular).
    Leverans kom inom de dagar som angetts. Man fick först en grov tid när de skulle komma men de ringde också 30-45min innan så jag kunde stanna på jobbet tills de ringde. (Skriver om frakten då andra klagat)
    Inga märken pga av leverans eller annat samt en helt ny maskin såklart. (Folk har skrivit att de fått inbytesvaror)
    Helt enkelt så bra och smidigt det kan gå.

    Jag begärde den bara till tomtgräns så kan inte bedöma inbärning eller installation.

    Jag har heller inte behövt klaga på något så kan inte bedöma kundservice.

    Än så länge kanon alltså! Men ändrar såklart omdömet om det blir skäl för det i framtiden.

    (Jag förstår inte hur folk kan lämna ett omdöme utan att ha handlat av butiken själva. Dessa borde rensas bort.)
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställde en luftrenare i fredags som kom fram på tisdagen. Var nästan 400 billigare än näst bästa pris men tog på faktura efter en del låga betyg här. Noterade dock att många lämnat en stjärna utan att faktiskt handlat på whiteaway så tyckte det var värt att prova butiken först. Snabb leverans och allt gick utan problem för mig.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Säger samma sak som den förra kommentaren här nere.

    Läs andra köpares kommentarer, allt tyder på att whiteaway är extremt oproffsiga och extremt otrevliga att ha att göra med när någonting går fel.

    Jag skulle precis lägga en beställning men det köpet tar jag någon annanstans efter alla hemska bemötanden andra kunder rapporterar om.

    SKÄMS WhiteAway!
    Och tack för alla varningar från prisjakts medlemmar
  • Hej! Jag beklagar att du fått en dålig upplevelse av oss, jag vidarebefordrar din och andra kunders recensioner samt kritik dagligen till berörda avdelningar så att vi kan se över rutiner och se vad vi kan bli bättre på.

    Vi ska självklart bli bättre på kundvård, leveranstid och annat som vi värderar högt.
    /Maja,Whiteaway.se

  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Köpte ett LG GSX961NSAZ av WhiteAway, både köp som leverans avlöpte snabbt och smärtfritt, precis som förväntat vid ett köp. Ett bra kylskåp för ett mycket bra pris, snabbt levererat, vad mer kan man önska? Då jag ser att WhiteAway fått så många låga betyg så känner jag att jag också måste betygsätta då jag inte känner igen mig. "Mycket bra" får bli mitt omdöme.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Inga problem. Trevligt bemötande!
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde en torktumlare på söndag kväll och nu torsdag 15:30 är maskin inkopplad och i drift.

    Jag upplevde inga problem vid beställning, betalning, frakt, bokning av leverans och leverans. Bortforsling av trasig maskin också utan anmärkning.

    För stunden hade Whiteaway rätt pris till Bosch WTWH7568SN.

    Bosch WTWH7568SN kom med alla manualer på svenska och kontrollerna på maskin också på svenska. För övriga nordiska språk fanns det etiketter.

    Maskin i sig får nog en egen recension efter att vi har kört ett tag.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Beställde några vitvaror till nytt kök. Den nya elektronikskatten skulle börja gälla kl 24.00 men av någon orsak höjdes priserna några timmar tidigare. Efter kontakt med kundtjänst så skrev de ned priset utan snack. Varorna leverades snabbt och smidigt. Har inte haft några reklamationer så kan inte kommentera det.
  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Falsk marknadsföring! Sänker alla tvättmaskiner med 10% men höjer samtidigt ordinarie pris.

    Tog kontakt med kundservice som inte var allt för trevlig, något man även kan utläsa från alla kommentarer nedan.
  • Hej! Angående priserna är det vår inköpsavdelning som bestämmer priser på produkter, vi på supporten kan inte påverka detta direkt men ska alltid ta emot kritik och framföra detta för att vi inte ska uppfattas på detta sätt.

    Därför får jag verkligen beklaga att du blivit illa bemött, du ska självklart kunna ringa in till oss med både ris och ros utan att bemötas illa. Jag ber om ursäkt för detta.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Ignorant, avvisande och allmänt otrevlig kundservice. Jag beställde en vinkyl från Whiteaway.se och hade inga större problem med beställningsprocessen, men fick problem vid leverans.

    I Stockholm använder man sig av Bring, som har leveransfönster på 4 timmar och 30 minuters förvarning. Detta informeras även tydligt av Bring själva. Min leverans skulle ske någon gång kl 08-12 på en vardag. Kl 11:51 ringer chauffören och säger på dålig engelska att han kommer om ca 15 minuter. Till saken hör att jag hade egen uppbärningshjälp redo fram till kl 12 samt att jag behövde åka till kontoret strax efter kl 12.

    Det räcker alltså inte med att WhiteAways speditör har ett väldigt stort leveransfönster på 4 timmar, utan man respekterar inte sina egna rutiner med att meddela 30 minuter innan leverans OCH anger sedan att man kommer EFTER leveransfönstret.

    Detta gjorde mig upprörd och jag ringde WhiteAway kundtjänst för att få hjälp. Trodde jag. En person vid namn 'Johan' tar emot samtalet på WhiteAway och förstår inte alls problemet. Chauffören var ju "bara" 10 min sen? Jag försökte få honom att förstå att det inte ens är acceptabelt att ringa så nära inpå leverans när det dessutom är utanför leveransfönstret. Men jag får bara halvskrattande och dryga svar tillbaka om att han inte förstår problemet. När jag sedan ber att få prata med hans chef så säger han bara "nej, det får du inte".

    Vid det här laget väljer jag att avsluta samtalet och ringer Bring själv. Bring ber så hemskt mycket om ursäkt och löser självklart uppbärningshjälp och leverans senare under dagen med en extrainsatt körning.

    Att WhiteAway inte kan ta hand om sina kunder och uppvisa en professionell och hjälpsam attityd gör att jag aldrig mer kommer att handla från detta företag - oavsett hur bra priser, lagerstatus m.m. de må tänkas ha.
  • Hej! Jag ber verkligen om ursäkt för detta, vi ska självklart ta ditt problem på allvar och kontakta Bring för att lösa detta på smidigaste sätt. Bring är vår speditör och därför är det vårt ansvar att lösa problemet.

    Det är tydligt att vi har brustit i våra rutiner i detta fall och jag ska ta det vidare med min chef samt berörd personal.

    Du får gärna återkomma om du har några frågor eller funderingar, så löser vi det direkt.
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställde nyligen en Bamix stavmixer. Den levererades snabbt men då jag öppnade packetet så var den både dammig och direkt smutsig. När ni säljer returer i fortsättningen kan ni ju åtmindstone se till att de är rena ...
  • Hej! Det var väldigt tråkigt att höra att du fått en använd vara. Du får väldigt gärna kontakta oss på mail eller telefon, så har vi en chans att rätta till detta misstag. Du ska verkligen inte behöva få en repig och smutsig produkt från oss!
    /Maja, Whiteaway.se

  • 2017-05-26 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Whiteaway.se får dig hata att handla på nätet på riktigt. Ni får aldrig tro på datum och priset gällande varorna som de erbjuder.
    Jag skulle köpa en Braun IPL hårborttagning apparat från dem. Priset var låg överallt men jag valde dem så att jag sparar några kronor extra. istället för 10 dagar tog det 40 dagar och när blev jag förbannad och skulle avbeställa var de inte ledsna heller och skrattade åt mig när jag sa att de kommer höra av Konsumentverket.

    De som vill handla varor på rätt datum och prise, rekommenderar jag att hålla sig borta från det här företaget.
  • Hej! Jag beklagar detta, nu vet jag inte vilken order det handlar så kan inte svara på varför du fick vänta så pass länge på din leverans. Det är alltid tråkigt att tappa en kund, men du har givetvis rätt att häva köpet. Vi ska självklart inte skratta åt dig - du får kontakta konsumentverket utan motsättning från oss.

    Jag ber återigen om ursäkt för hur du blivit bemött hos oss!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte två varor. Den ena levererades smidigt och i tid. Den andra var en ugn och hade en leveranstid på 4-6 veckor. När varan fortfarande inte levererats efter 7 veckor ringer jag och får veta att det visst blivit försenigar och att de inte vet när de kan levera ungen som jag beställt. Detta var uppenbarligen ingen information som de tyckte att jag som kund kunde finna intressant. Jag väljer att vänta lite till och hoppas att den tillslut kan leveras. Efter ytterligare 2 veckor börjar jag bli i starkt behov av en ugn och ringer igen för att se om jag kan byta till en ugn som de kan levera med en gång. Jag får då ett erbjudande som jag blir försäkrad om är ett riktigt bra pris (som plåster för att jag fått vänta så länge). Efter en snabb eftersökning på andra sidor inser jag dock att priset som Whiteaway erbjöd mig var 2000kr dyrare än på andra sidor. Vid det här laget har jag fullständigt ledsnat. När jag ringer för att avbeställa ordern blir jag fruktansvärt otrevligt bemött och blir avbruten innan jag ens hunnit förklara varför jag ringer och istället bara vidarekopplad 4 gånger innan jag får prata med någon som kan hjälpa mig. Jag försår att de inte kan kontrollera leveranserna från deras leverantörer, däremot vill jag som väntande kund få reda på om det blivit några stora förseningar i min beställning, och jag vill dessutom få ett trevligt bemötande utan att de försöker lura på en dyra priser. Från början var jag nöjd med dem, men efter denna dryga erfarenhet - aldrig igen.
  • Hej! Det här får jag verkligen be om ursäkt för. Som du säger är det svårt att påverka leveransförseningar från leverantören - men denna information ska vi självklart förmedla till dig som kund. Vanligtvis skickar vi ut mail om leveransförseningar så jag tar detta vidare så får vi kika på varför det inte gick ut till dig.

    Vårt mål är inte att lura dig att köpa dyrare produkter, och du har rätt att ringa oss utan att bli illa bemött. Jag kan inget annat än att be om ursäkt i detta läge, och hoppas att du tillslut hittade en ugn som passar dig, oavsett om det är från oss eller någon annan.

    Du får gärna återkomma om du har några frågor eller funderingar!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kan inte ge annat är full pott här.. hade problem med min vara. Kundtjänst svarade direkt och gjorde allt för att hjälpa till så att jag blev nöjd :).. mitt ärende löste sig på ett par timmar. kommer handla mer härifrån.. påsk kram till er :)
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hela websidan och email fungerar bedrövligt. Man får en orderbekräftelse utan betalningsinfo. Det står däremot en förväntad avsändning för en produkt utan att det står vad det nu betyder. Man får en länk till en trackingsida som inte fungerar. Hopplöst.
  • Hej! Tack för din kritik, jag tar detta vidare direkt med vår marknadsföringschef och IT-avdelning. Självklart ska du kunna se betalningsinfo, och angående tracking-länken så ligger vi på vår IT-avdelning att fixa detta.

    Du får gärna återkomma om du har några frågor eller funderingar!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en spis i webbshoppen till ett bra pris men vad gör väl ett bra pris om produkten inte existerar över huvud taget?! Beställningen har skötts uruselt med FYRA framflyttade leveransdatum. Under all kritik! Kundsidan på webben stämmer inte heller utan visar enbart en beställning gjord för över ett år sedan. Värdelöst! Har avbeställ och handlat på annat håll. Aldrig mer WhiteAway!
  • Hej! Jag beklagar att du fick vänta på din produkt - när det är beställningsvaror måste vi få in de från leverantörerna först. När leveransen från leverantörerna till oss blir försenade så skjuts det preliminära datumet upp och det är väldigt tråkigt att det gick ut över dig.

    Du får gärna återkomma om du har några frågor eller funderingar!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en diskmaskin när min gamla säckat ihop. Snabb leverans, tydlig statusuppdatering och (iaf i mitt fall) ett riktigt bra pris.
    Jag har sett att det varit vissa bekymmer med kundtjänst så jag blev lite orolig när jag blev nödgad att kontakta dem.
    I mitt fall gick allt supersmidigt med snabb återkoppling och lösning på mitt problem.
  • Hej! Nu har detta konto varit lite inaktivt efter systembyte och så vidare vilket jag skrivit i de tidigare omdömena också, så jag får beklaga en långdragen återkoppling!

    Va härligt att du blev nöjd med leverans och din produkt, om något händer får du självklart kontakta oss på kundtjänst, vi är inte så farliga som vi låter!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en Nutribullet i julas. Snabb frakt.

    Sen gick min Nutribullet sönder (en gummiring runt motorn lossnade) och jag skrev direkt (17 januari) till supporten och skickade bilder på skadan.

    27 januari påminde jag er och undrade hur det gick med mitt ärende. Ni sa att ni skulle skynda på det.

    Nu har det varit tyst ett bra tag igen.
  • Hej! Nu har detta prisjakt konto varit inaktivt ett tag på grund av system och personalbyte, så jag svarar nu. Jag beklagar att du fick vänta så pass länge på att reklamationsavdelningen återkopplade - jag vet att de jobbar så fort de kan men självklart ska du inte behöva vänta den tiden.

    Jag hoppas trots detta att ärendet har löst sig nu, annars får du återkomma så kikar vi på det!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en stor matberedare (10.000 kronors klassen) och fick den 3 dagar efter beställning hemlevererad. Jag blev faktiskt väldigt tveksam först när jag läste kommentarerna. Men de flesta kommentarer som är negativa handlar om transport. Då är det Bing som är kassa (och WA som borde få upp ögonen).

    Jag tyckte i alla fall mitt köp var smidigt och produkten är som förväntad (jag har dock inte hunnit använda den än). Jag hade bara haft positivt att säga om inte jag läst alla negativa omdömen och sett Whiteaways urbota dåliga kundsvar här på sidan som är copy-paste till alla. Så köpet bra - Men jag tror kundservicen är kass. Hoppas jag slipper dem.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en torktumlare med uppbärning. Transportören (bring) börjar med att säga att de inte tar nått ansvar om de skadar något när de bär upp tumlaren. Helt oacceptabelt. Jag förväntar mig att de tar fullt ansvar och har en försäkring som täcker ifall de skadar något när jag betalar för uppbärning. Tumlaren var transportskadad. Transportskadan löste whiteaway väldigt smidigt med att en reparatör kom ut och bytte de delar som var skadade.
  • Hej! Nu har vårat prisjakt-konto varit lite inaktivt men det är väl lika bra att jag svarar sent än aldrig! Jag beklagar självklart att din produkt var transportskadad, både vår speditör har lika stort ansvar att få fram din produkt oskadd. Vilken tur att det löste sig tillslut, hoppas du är nöjd med din tumlare!
    /Maja, Whiteaway.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De skötte reklamationen otroligt bra. Pengarna tillbaka och jag fick behålla eller slänga varan. Grymt jobbat!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag tycker de flesta stora webhandlare sköter reklamationer och service väldigt bra i dag. Jag börjar nog bli lite bortskämd för att stöta på en kundtjänst av det gamla osmidiga bilhandlarstuket blev en chock, det kändes som att köra rätt in i en bergvägg. Jag trodde inte det förekom längre annat än hos små källarfirmor.

    Jag köpte en LG tvättmaskin (se min recension av LG F1695RDH http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1818241) från dem som visade sig vara en katastrof, den har ett antal fel och lever i princip inte upp till något av det som lovas i marknadsföringen.

    Jag felanmälde maskinen ganska så omedelbart och till en början kändes det som att de skulle kunna åtgärda den. Men efter två månader och ett misslyckat reparationsförsök gav jag upp och kontaktade Whiteaway för att få häva köpet.

    Whiteaways svar var att de vägrar ta tillbaks maskinen och istället skulle lägga upp ett serviceärende på den, precis som att det inte redan funnits i två månader. Nu har det snart gått ytterligare två veckor utan att de hört av sig och jag står här men en maskin som jag inte kan använda.

    De rekommenderade mig att gå vidare till ARN om jag inte var nöjd, självklart fullt medvetna om att det tar minst ett halvår och är helt onödigt eftersom vi pratar om uppenbara fel som är väl dokumenterade. Jag kan bara tolka det som en taktik för att försöka bli av med en besvärlig kund. Givetvis ska göra det ändå men under tiden blir jag tvungen att använda mina gamla maskiner som är slitna och kan lägga av vilken dag som helst. Dessutom måste jag hitta en plats att förvara en maskin som jag inte kan använda.

    Till saken hör att jag också köpte en matchande torktumlare. Den får enligt manualen endast staplas på en LG tvättmaskin och även om det kanske skulle fungera törs jag givetvis inte ta några risker med de erfarenheter jag har av Whiteaway och LG. Eftersom jag gett upp hoppet om att LG ska kunna åtgärda tvätten kan jag givetvis inte ha kvar den heller. Men Whiteaway vägrar att ta tillbaks den med argumentet att ångerrätten gått ut. Att det beror ju på att de inte åtgärdat tvättmaskinen inom rimlig tid spelar uppenbarligen ingen roll för dem.

    Ja, så är det att vara kund hos Whiteaway. De får många goda omdömen för snabba leveranser och den kan jag inte klaga på men går något fel så är det kört.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra pris (billigast på prisjakt, 25% billigare än övriga), snabb leverans, bra avisering (leverans till ombud) helt klart nöjd...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lockpriser. Ett pris på prisjakt, men ett annat när man går till hemsidan..
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Upplever inga konstigheter alls. Håller den svenska standarden på både priser och leveranstider. Köpte en ny diskmaskin. Helt utmärkt. Hej från mig
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Otroligt oflexibla hemleveranser. Ger ett spann typ 12-16. Vem är hemma då? Kan inte lova ens att komma kl 16 som är inom spannet. Kondfokus existerar inte. Kunden är till för firman, inte tvärt om som det borde vara. Annullerade produkt som fanns vid terminal, men inte kunde köras ut när jag kunde vara hemma. Tragiskt
    Inga fler order här så länge de inte ändra policy...
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag har tidigare haft en mycket otrevlig upplevelse med Gränsbygdens Köpcentrum, och var därför ganska skeptisk när jag såg att liknande kommentarer fanns om WhiteAway.

    Men jag kunde konstatera att den vara jag ville ha fanns på lager enligt hemsidan (en bit in i beställningsprocessen), och utlovad leveranstid skulle vara 2-5 dagar. För både Gränsbygden och WhiteAway var priset inklusive frakt 5.385. Lustigt sammanträffande... Men efter totalhaveriet med Gränsbygden så var valet lätt.

    På hemsidan fanns det ett "tillbud": just idag skulle man få ytterligare 8 % rabatt hos Whiteaway. Jag påpekade i ett kommentarsfält på beställningen att rabatten inte verkade dras, men beställde ändå. Med adrenalinet flödande beställde jag (söndag kväll). Jag hade också tagit skärmdumpar på "I lager" och rabatten, både före och efter min beställning, för att ha som "ammunition" om WhiteAway skulle konstra.

    Omedelbart kom en orderbekräftelse, som dock inte var något leveransbesked. För större saker (som diskmaskin i mitt fall) skulle leveransen hanteras av Bring.

    Måndag morgon fick jag ett mejl från en person på WhiteAway om att de skulle dra rabatten speciellt, men att de redan reserverat hela summan, så det kunde se ut som om hela summan skulle dras om jag kollade på mitt bankkonto. När beloppet väl skulle dras skulle rätt summa dras.

    Under tisdagen fick jag ett mejl om att de skulle skicka mitt paket under dagen, jag fick också ett mejl med spårningsnummer.

    Strax senare fick jag ett mejl från Bring om att de skulle transportera en vara till mig.

    På tisdag natt kom min diskmaskin till Brings central i Jönköping, på onsdag morgon hade den nått Mölndal.

    Senare på onsdagen fick jag ett sms från Bring om att de tänkte leverera mellan 7-14 på torsdagen, om det var OK skulle jag svara med "OK", eller ringa/gå in på hemsidan. Jag ringde, och kunde då boka om till 17-21 på torsdagen.

    Kl 18.05 på torsdagen levererades diskmaskinen på trottoaren utanför mitt hus, i ett "välskött" paket.

    Jag drar av en stjärna för att det inte blev rätt med rabatten direkt, men lägger tillbaka den för att de så fullständigt utan knussel korrigerade detta.

    Sedan drar jag av en stjärna för att de inte levererade ut redan på måndagen.

    Men summa summarum: i princip helt klanderfritt, bra information, snabb leverans, med rabatten lägre pris än Gränsbygden (inklusive frakt). 9 av 10 stjärnor.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Oproffsigt värre. VARNING
    På onsdagen konstateras vid leverans en transportskada (som även vid utkörning var registrerad som skada, ändå kör Bring ut varan)
    Varan tas med av Bring och vid kontakt med Whiteaway lovar man skicka en ny fläkt direkt eftersom de finns på lager och att en ny orderbekräftelse kommer inom nån timme.
    På torsdageftermiddag har jag fortfarande inte fått någon ny orderbekräftelse och jag ringer upp igen. Hoppsan bara en liten miss, det kommer en senast imorgon bitti lovar Whiteaway.
    På fredagen vid 15.50 har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse (eller annan information alls) och jag ringer upp igen, hamnar i telefonkö i ca 10 min och exakt kl 16 när telefontiden tar slut för dagen hos Whiteaway kopplas jag ner utan att få kontakt.
    Enligt telefonsvararen kan man maila om man vill ha kontakt så jag gör det. 20 timmar senare får jag ett svar om att jag skall fylla i en skadeanmälan trots att alla är eniga om att det är en transportskada.
    Jag ringer åter upp och efter nästan en timme i telefonkö (under tiden försöker jag använda chatten på hemsidan som tystnar varje gång jag frågar något de inte vet) får jag tag i någon på kundtjänst som yrar att Whiteaway inväntar foto från Bring (anledningen till detta vet han ingenting om). Jag tappar tålamodet och bestämmer mig för att inhandla fläkten hos någon annan.
    Mannen på kundtjänst yrar åter om att jag måste vänta till måndag för att kunna makulera ordern och efter en bra stunds argumenterande kan han tänka sig maila en bekräftelse direkt att ordern är makulerad.
    På måndagen kommer ytterligare ett mail om att ordern är makulerad. Två dagar senare börjar Bring skicka SMS om tidpunkt för leverans eftersom jag inte svarar ber kundtjänst på Whiteaway mig att ta kontakt med Bring för att avtala leverans (på en vara jag inte vill ha)
    Ytterligare mail skickas och till slut verkar Whiteaway ha förstått att jag inte skall ha fläkten.
    Jag har aldrig varit med om så dålig kommunikation och otydliga besked och långa telefonköer och jag vill starkt avråda alla från att handla hos Whiteaway. Företag med så usel kundtjänst och dåliga interna system skall man akta sig för.
    Några dagar senare drar WhiteAway hela beloppet från mitt kort trots att man inte levererat varorna och jag har fått otaliga bekräftlser på min avbokning. Jag upptäcker det efter ca 10 dagar och får åter sitta i telefonkö.
    "Vi har nog gjort ett misstag" får jag som svar och blir ombedd att ringa dagen efter igen om inte pengarna har satts tillbaka. Jag måste även skicka in ett utdrag från mitt konto eftersom man tydligen på WhiteAway inte kan se att man har dragit pengar!?!?
    Självklart har inte pengarna kommit in och nya köer i telefonen med nya besked där en annan person på kundtjänst säger att det nog kan ta upp till en vecka för mig att få tillbaka mina 11.500 kronor.
    Kompensation är det inte tal om alls.
    Ingenstans på vägen har någon gjort eller sagt något för att behålla mig som kund. "Tråkigt att köpet inte levt upp till dina förväntningar, ha en bra dag" är det som dykt upp.
    Det säger allt.
    STOR VARNING för detta helt oseriösa företag utan intresse för sina kunder och vilja att göra rätt för sig.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en kaffebryggare som hemsidan tydligt visade inte fanns i lager. WhiteAway levererade ändå ett par dagar tidigare än uppskattat leveransdatum.

    Vidare samarbetar de med SAS EuroBonus så du kan få upp till 22 extra flygpoäng per 100kr du handlar för. En väldigt värdefull rabatt (för mig), som faktiskt gjorde att jag köpte bryggaren hos WhiteAway istället för konkurrenten (som hade den i lager).
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta omdöme är under utredning