(500+)
Varning! Totalt värdelös kundsupport, trots att de tydligt gjort fel så fördröjer de all hantering av problemet
Ersättnings blad för en Philips Oneblade som går sönder efter en halv rakning. Undvik den här Kina skräp säljande hemsidan. Kundtjänsten är usel också, stänger ärande som man svarat på pga. vad de påstår är "inget svar".
Köpte ett par sony-hörlurar (WH-720n) för ca 550:-. Insåg att de var fake när de kom fram. Rekommenderar inte att handla från Fyndiq.
Köpte två brädspel, bilderna och texten på hemsidan visade och beskriver originalspelen korrekt, men det jag fick hem vara dåliga Kina-kopior. Lita inte på vad de visar för bilder.
En vara var listad felaktigt på prisjakt så jag köpte fel vara. När jag begärde ångerrätt vill de jag ska ringa ett spanskt nummer. Köpte också en vad jag trodde var en billig smartklocka men det är en piratkopia från Kina. Handla inte, företaget borde förbjudas i Sverige.
OSERIÖST FÖRETAG. Påstår att dom har produkter i lager och sedan avbokar dom det efter 3 dagar då dom inte fått någon bekräftelse på att grejerna är beställa av den återförsäljaren trots detta så behåller dom produkten på sin hemsida och att den finns i lager
VARNING! SCAM! Köpte "SONY" lurar men det var en plastig piratkopia som kom! Saknar tex serienummer och vissa funktioner. De har haft mage att krångla rejält med reklamationen tills jag påpekade att jag planerade att ta kontakt med ARN, då kom det snabbt pengar tillbaka... Ni som får piratkopior, anmäl Fyndiq! SONY själva skapade ett ärende av det hela när jag kontaktade dem för att dubbelkolla att det verkligen var en piratkopia. Får se vad de säger. Som sagt, varning! Köp inte från Fyndiq!
Jag la en beställning på några samlarobjekt som min son önskat. Varorna var flaggade som att finnas i lager med med en längre leveranstid. Redan då ringde varningsklockorna, men då vi pratade om två veckor och sonen så gärna ville ha dessa så intalade jag mig att det helt enkelt var så att säljaren behövde tid på sig att leverera. Veckorna passerade och inget paket kom. När jag sökte på ordern så såg jag dock att den skickats, så accepterade förseningen med en axelryckning. När paketet väl kom, och sonen öppnade det, så saknades en av två i beställningen. Jag fick då söka mig till Fyndiq's kundtjänst som svarade att det stämmer att endast en produkt packats och skickats, och att de skulle undersöka vad som hänt med ordern. Jag fick sedan en återbetalning på produkten men inte frakten utan någon som helst kommunikation tillbaka från Fyndiq. Jag sökte dem då åter igen och frågade vad som hänt, och att vi ju vill ha produkten vi har beställt. De tvår då sina händer och säger att det är upp till säljaren. Jag mailar då åter igen och påpekar att vi inte har fått någon kommunikation från säljaren alls sen ordern, varvid de svarar att det är "olyckligt" och att om vi vill ha produkten, att vi får lägga en order på den igen. Jag mailar då tilllbaka och meddelar att jag inte har några som helst planer på att lägga en order igen hos dem, då det uppenbarligen inte är säkert att varorna levereras trots att de sägs vara i lager, men att jag vill få frakten återbetald då jag får en merkostnad då jag lägger ordern på annan plats. De svarar då att lägg ordern hos oss så säkerställer vi att frakten återbetalas på nya ordern, och stänger ärendet. Det här är inte ett seriöst företag. De tror sig ha hittat ett "kryphål" där de kan sitta och förmedla beställningar utan att ta ett ansvar när något går fel, något som konkurrenter som Amazon löser hur galant som helst. Använd inte Fyndiq, de tillför absolut ingenting för en köpare och är endast ute efter att kränga iväg en order och casha in på volymen utan att för den delen göra en ansträngning.
Bara ett skyltfönster för många butiker. Du vet inte vad resp butik har för leveransalternativ och får därför inte veta leveransalternativ förrän du har betalat. Oftast ett billigt alternativ med oseriösa bud, som inte är så noga. Mitt paket kom bort, men jag fickmpengarna tillbaka av Fyndiq. Dock efter många mail. Liten kunskap om konsumnetköplagen och distansavtal.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Fyndiq AB
Organisationsnr: 556792-1712
Information hos allabolag.se