3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-08-14
Redigerades 2019-08-30
    j
    jappse(3 omdömen)
    Köpte fodral och skärmskydd till vår Huawei Mediapad M5. Lekte runt ett tag och av en slump hade jag två olika kundkorgar. Så klart beställde jag fel färg på fodralet, jag upptäckte det inom fem minuter och kontaktade Fyndiq som meddelar att det redan är för sent (?) Så jag beställer om artiklarna, den här gången rätt. Leveransen är snabb, för fodralen, men jag måste betala frankering åt Postnord, cirka 40 kronor) för att skärmskydden skickats på inkorrekt sätt. Jag blev ombedd att betala frankeringen som sedan skulle återbetalas av Fyndiq, men jag har inte sett röken av pengarna än och deras kundtjänst är under all kritik. Jag har heller inte fått någon information hur jag returnerar de felaktiga artiklarna. Tydligen så agerar Fyndiq bara som mellanhand, likt CDON men betydligt sämre. Nu har jag fått en e-post från Fyndiq där de skriver att min ångerrätt har upphört på grund av 14 dagar har löpt ut. På grund av usel kundtjänst så har jag inte kunnat returnera produkterna. Edit: Fick pengarna tillbaka o de makulerade ordern. Ändrar ej mitt betyg pga överdålig kundtjänst. Skärmskyddet är dessutom av låg kvalité.
    Fyndiq svarar:2019-08-30
    Hejsan! Skicka ett mejl till [email protected] så kollar vi upp detta! //Fyndiq-Linus
    2019-08-27
      E
      Erik Erlandsson(4 omdömen)
      Fantastiskt snabb och smidig reklamationshantering! Köpte ett aktivitetsarmband som bara fungerade en uppladdning, sen gick det inte att ladda upp det igen. Reklamerade på måndagen, på tisdagen meddelade de att pengarna var på väg tillbaka och jag behövde inte skicka tillbaka armbandet.
      Fyndiq svarar:2019-08-30
      Tusen tack för omdömet! :) //Fyndiq-Linus
      2019-07-12
        W
        Waldimer(3 omdömen)
        Snabb leverans och låga priser. Finns massor tillbehör till gamla mobiler.
        Fyndiq svarar:2019-07-15
        Tack för ditt omdöme och vad kul att du hittar varor till dina gamla mobiler :) //Fyndiq-Ellen
        2019-07-10
          kawenja(4 omdömen)
          Köpte ett mobilfodral till galaxy s10 men i samma stund fick jag reda på att blir ett mobilbyte till Huawei p30 Pro. P.g.a detta ville jag avbryta köpet. Men fyndiq ville ändå skicka varan trots att order hade inte ens plockas. Nu har jag skickat tillbaka varan via postnord och man kan spåra paketet. Avi har skickats till fyndiq den 2019/7/8. Så de kan inte skylla på att paketet har försvunnit. Kommer publicera försändelse id om de inte hämta ut paketet så ni alla kan se.
          Fyndiq svarar:2019-07-10
          Tack för ditt omdöme, kan du vänligen skicka ett mejl till [email protected] så kommer mina kollegor att kolla upp det här åt dig! //Fyndiq-Ellen
          2019-07-02
            t
            tuvaa(1 omdöme)
            Har köpt saker från fyndiq vid två tillfällen. Den första varan jag fick var enligt beskrivning och i bra kvalité. Har dock inte mottagit den andra varan än så kan ej ge omdöme på dess kvalité. Hursomhelst, båda dessa varor var märkta med deras "expressleverans" symbol. Som enligt fyndiq innerbär att varan endast kommer ta 1-2 arbetsdagar att komma fram till dig (dock har vissa ställen i landet inte denna möjligheten). Jag kan då säga att båda utav gångerna har varorna inte anländt inom 2 arbetsdagar, utan snarare inom 7. Det är väl ingen jättelång tid igentligen, men när man ska åka bort och behöver varan just då, är deras "expressleverans" inte det minsta pålitlig.
            Fyndiq svarar:2019-07-03
            Hejsan! Tack så mycket för omdömet! Är det något du behöver hjälp med så kan du skicka ett mejl till [email protected] så får du hjälp utav mina kollegor. //Fyndiq-Linus
            2019-07-02
              M
              Magnus(1 omdöme)
              De säger att returen kom bort och ger inte ut kontaktuppgifter till deras underleverantörer, så man kan själv inte försöka hitta returen. Skickar dagligen paket som kommer fram men just returen till Fyndiq försvann naturligtvis. Bluff-företag med mycket Kina-skitsaker. Ingen kvalité på produkterna. Kundtjänsten använder Ctrl-c och Ctrl-v på sina dumma svar till sina kunder. Det syns ju klart om man bara tittar på omdömena på nätet. Läs svaret här från Fyndiq så förstår ni vad jag menar ;) sååå dåligt.
              Fyndiq svarar:2019-07-02
              Halloj! Via länken kan du läsa om returer https://fyndiq.se/fyndiq/returns/ Självklart kan du höra av dig till kundtjänsten på [email protected] om du har några frågor :) //Fyndiq-Linus
              2019-06-28
                menhallå(54 omdömen)
                Köpte skydd till en läsplatta Galaxy Tab S5e och tog 3 dagar så fanns den i brevlådan. Priset kan inte jämföras med AliExpress men inte leveranstiden heller.
                Fyndiq svarar:2019-07-01
                Tack så mycket för omdömet ! :) //Fyndiq-Linus
                2019-06-16
                  L
                  Lena(1 omdöme)
                  Håller med om man behöver returnera något och få pengarna tillbaka är det en jättestor chans att det försvinner om ni skickar inte spårbart. Rekommenderas inte.
                  Fyndiq svarar:2019-06-17
                  Halloj! Via länken kan du läsa om returer https://fyndiq.se/fyndiq/returns/ Självklart kan du höra av dig till kundtjänsten på [email protected] om du har några frågor :) //Fyndiq-Linus
                  2019-06-02
                    h
                    happyboy3(3 omdömen)
                    Köpte en robotdammsugare som enligt hemsidan kostat 6244:- prissänkt till 2595:-. Det den dammsugaren gjorde var att åka runt och flytta på dammet, den förstörde dessutom en matta. Det var det absolut sämsta skräpet jag köpt. Returfrakten på 199:- tycker Fyndiq dessutom att jag ska stå för , trotts att skräpet som levererades inte funkade som man kan förvänta sig. Denna dammsugare blev en mycket dyr affär.
                    Fyndiq svarar:2019-06-03
                    Vad tråkigt att höra, kontakta kundtjänsten på [email protected] så ska vi kika på detta// Fyndiq-Robban
                    2019-05-30
                      Bra kvalitet, pris samt leverans
                      Fyndiq svarar:2019-06-03
                      Vad kul att höra och tack för omdömet! :) // Fyndiq-Robban
                      2019-05-30
                        b
                        baronis(14 omdömen)
                        Bra priser och fraktalternativ, men om man behöver returnera något och få pengarna tillbaka är det 50/50 att det försvinner :)
                        Fyndiq svarar:2019-06-03
                        Tack för omdömet! Ibland blir det förseningar, men så fort vi får tillbaka en retur så återkommer vi till kunderna. // Fyndiq-Robban
                        2019-05-20
                        Redigerades 2019-05-30
                          Brukar oftast hitta det man söker till ett billigare pris
                          Fyndiq svarar:2019-05-30
                          Vad kul att höra att du är nöjd! :) // Fyndiq-Robban
                          2019-05-15
                          Redigerades 2019-05-28
                            Snabb leverans bra pris bra varor
                            Fyndiq svarar:2019-05-28
                            Tack så mycket för omdömet! //Fyndiq-Linus
                            2019-05-27
                              Kvaliten på vissa varor
                              Fyndiq svarar:2019-05-28
                              Tack för omdömet, det är bara att mejla in till [email protected] ifall du har några frågor så kan mina kollegor hjälpa dig. :) // Fyndiq-Linus
                              2019-05-26
                                Omväg runt PostNord
                                Fyndiq svarar:2019-05-28
                                Tack för ditt omdöme ! //Fyndiq-Linus
                                Sida 1