Prisjakt
Annons
Fyndiq
  • Över 2 miljoner fynd
  • Snabba leveranser
  • Alltid billig frakt
1.6Dålig
20 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
M
Maria
1 omdöme
Usel24 dagar sedan

VARNING! SCAM! Köpte "SONY" lurar men det var en plastig piratkopia som kom! Saknar tex serienummer och vissa funktioner. De har haft mage att krångla rejält med reklamationen tills jag påpekade att jag planerade att ta kontakt med ARN, då kom det snabbt pengar tillbaka... Ni som får piratkopior, anmäl Fyndiq! SONY själva skapade ett ärende av det hela när jag kontaktade dem för att dubbelkolla att det verkligen var en piratkopia. Får se vad de säger. Som sagt, varning! Köp inte från Fyndiq!

U
Usel3 månader sedan

Jag la en beställning på några samlarobjekt som min son önskat. Varorna var flaggade som att finnas i lager med med en längre leveranstid. Redan då ringde varningsklockorna, men då vi pratade om två veckor och sonen så gärna ville ha dessa så intalade jag mig att det helt enkelt var så att säljaren behövde tid på sig att leverera. Veckorna passerade och inget paket kom. När jag sökte på ordern så såg jag dock att den skickats, så accepterade förseningen med en axelryckning. När paketet väl kom, och sonen öppnade det, så saknades en av två i beställningen. Jag fick då söka mig till Fyndiq's kundtjänst som svarade att det stämmer att endast en produkt packats och skickats, och att de skulle undersöka vad som hänt med ordern. Jag fick sedan en återbetalning på produkten men inte frakten utan någon som helst kommunikation tillbaka från Fyndiq. Jag sökte dem då åter igen och frågade vad som hänt, och att vi ju vill ha produkten vi har beställt. De tvår då sina händer och säger att det är upp till säljaren. Jag mailar då åter igen och påpekar att vi inte har fått någon kommunikation från säljaren alls sen ordern, varvid de svarar att det är "olyckligt" och att om vi vill ha produkten, att vi får lägga en order på den igen. Jag mailar då tilllbaka och meddelar att jag inte har några som helst planer på att lägga en order igen hos dem, då det uppenbarligen inte är säkert att varorna levereras trots att de sägs vara i lager, men att jag vill få frakten återbetald då jag får en merkostnad då jag lägger ordern på annan plats. De svarar då att lägg ordern hos oss så säkerställer vi att frakten återbetalas på nya ordern, och stänger ärendet. Det här är inte ett seriöst företag. De tror sig ha hittat ett "kryphål" där de kan sitta och förmedla beställningar utan att ta ett ansvar när något går fel, något som konkurrenter som Amazon löser hur galant som helst. Använd inte Fyndiq, de tillför absolut ingenting för en köpare och är endast ute efter att kränga iväg en order och casha in på volymen utan att för den delen göra en ansträngning.

G
Gullan
2 omdömen
Dålig4 månader sedan

Bara ett skyltfönster för många butiker. Du vet inte vad resp butik har för leveransalternativ och får därför inte veta leveransalternativ förrän du har betalat. Oftast ett billigt alternativ med oseriösa bud, som inte är så noga. Mitt paket kom bort, men jag fickmpengarna tillbaka av Fyndiq. Dock efter många mail. Liten kunskap om konsumnetköplagen och distansavtal.

L
Ludvig
10 omdömen
Dålig7 månader sedan

Grisen i säcken. Ibland får man bra saker, ibland får man dåliga saker och ibland får man inga saker. Handla på egen risk.

D
David
1 omdöme
Usel7 månader sedan

Köpte ett skal men den kom som fuskläder (vem vill ha det?) vilket inte stod i beskrivningen. Stod endast ljusbrunt. Skickade tillbaka med bild- och videobevis men företaget säger att de inte fått den. Detta koncept där flera företag är inblandad är inget seriöst. Ingen som tar ansvar. De flesta butiker som är anslutna är folk som sitter hemma i sina rum och beställer från Wish och liknande för att sälja vidare. Kände på mig när jag handlade att jag skulle bli blåst vid en eventuell retur, men värt hundra spänn för att se hur dåligt verksamheten sköts. Aldrig mer.

T
Tonka
41 omdömen
Bra7 månader sedan

helt ok allt funkade smidigt!

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Så dåligt! De skickade ut och bad om omdöme om en vara. Eftersom den absolut inte stämde med vad jag beställt (dålig kopia) så blev omdömet därefter. En etta av fem och texten ”Mycket missnöjd då varan inte överensstämde med vad de utlovat”. Då svarade att de inte kunde ta med recensionen på grund av att utlåtandet handlade om att fel vara levererats??? Snacka om att plocka bort dåliga (men sanna) recensioner!

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Urdålig kundservice. Fyndicq löser inte själva reklamationer, utan gör sig till en mellanhand i mail som de skickar till de utländska butikerna de köper in produkterna ifrån. Dessa säljer totalt oanvändbara fake produkter. (Köpte brusreducerande loop-öronproppar som visat sig vara helgjutna. De är med andra ord en dyrare öronpropp med utsmyckning) De får allt de ber om i bevis i form av film, foton och beskrivning. Ändå skriver återförsäljare att man inte svarat och ärendet avslutats. Trots att allt står i samma mailkonversation.. Helt otroligt. Sista gången jag handlar på Fyndiq. Har förstått i efterhand av att läsa recensioner att de blivit ett riktigt dåligt företag. Kan bara hålla med!

Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Min beställning skickades i 2 separata paket Har inte fått något av dom men har fårr meddelanden om att dom är levererade av Early Bird. vid kontakt med fyndiq fick jag svaret, "Hej Björn, Har nu tittat och jag kan se att ditt paket kommer inte levereras med Early Bird och att ditt paket är fortfarande på väg då den har sista leverans datum 10/23. Så du kan bortse från det meddelandet då det inte stämmer." men har idag 10/23 fortfarande ej fått varorna. Andra paketet har jag spårat via spårnings nummer Där står det "China to Sweden · Transit in 11 day Times are in local time of the checkpoint location. Delivery completed Oct 16 2023 03:02 am · Mottagaren Arrived at a location or have been scanned at the Early Bird terminal/UTB junction Oct 15 2023 11:48 am" Har inte fått dom heller. Känner mig lurad

Gästanvändare
OKRedigerades 8 månader sedan

Undvik den här butiken, skickar andra varor än man har beställt och tar därefter inte ansvar för leverans utan hänvisar vidare. Uppdatering: Butiken tog ansvar och återbetalade beloppet.

Om butiken

Fyndiq

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

fyndiq.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Fyndiq AB

Organisationsnr: 556792-1712

Information hos allabolag.se