(500+)
Stinker bluff lång väg! Sambon vart i kontakt med både Fyndiq och Bring med anledning av en leverans av hörlurar som skulle ske via bring paketbox. Fanns inget paket inuti boxen vid avhämtning och har sedan dess haft otalig mail kontakt med fyndiq och även vart i samtal med Bring. Inget tar något ansvar i detta och jag har aldrig vart med om sämre hantering kring ett ärende. Till råga på allt har fyndiq avslutat ärendet dvs låst konversationen trots att vi väntar på svar. Pinsamt värre! Har köpt mkt via fyndiq.se och kommer aldrig mer göra inköp därifrån, inte heller min umgängeskrets kommer handla hos dem mera.
Har lagt 2 olika beställningar på klockor och behållt en klocka och velat skicka tillbaka de andra. Returen har stått och väntat en månad då de inte skickat retursedel eller säger vart jag ska skicka tillbaka klockorna. Fyndiq besvarar inte min Mail. Otroligt dålig service att dem bara struntar att besvara mailen. Hjälper inte till i kundservice alls! Otroligt besviken och dålig upplevelser från fyndiq tyvärr. Jag är verkligen missnöjd.
Värdelöst. Aldrig fått så dålig service någonsin i mitt liv. Jag beställde en mobil men ångrade mig och ville avbryta köpet. De rekommenderade att jag skulle köpa retursedlar för frakten för annars skulle jag själv vara ansvarig för varan under returfrakten. Jag beställer retursedlar. Jag hade beställt mobil och härdat glas till mobilen. Varorna skickas från två olika underleverantörer. Det härdade glaset från en svensk underleverantör och mobilen från en spansk. Jag får endast retursedel från den svenska underleverantören. Sedan blir jag kontaktad av den spanska underleverantören som inte vill ge mig någon retursedel utan endast ger mig en adress att skicka mobilen till. Kändes inte som ett säkert system då de lätt kan hävda att mobilen inte kommit åter till dem. Jag kontaktar Fyndiq. Mohammed på fyndiq lovar att kontakta dem och återkomma när de svarat. Jag hörde aldrig något med från Mohammed eller Fyndiq. Jag fick helt enkelt behålla mobilen trots att jag inte ville ha den. Det är värt att betala 200 kr extra för att handla på Elgiganten, MediaMarkt eller liknande.. Dvs ett riktigt företag. Nu hoppas jag inte någon fyndiq-anställd kommer och kommenterar med någon dålig ursäkt avseende ärendenummer 2584883. Otroligt dåligt företag
Varan tog 1 månad att leverera. När varan kom fram var det en uppenbar Kinakopia av varan vi hade beställt. Kommer inte beställa härifrån igen.
Fick fel produkt. Fick en annan powerbank än vad jag beställde som kostar typ 300kr mindre. Skickat mejl och får se vad som säger men annars kommer jag anmäla dom!
Köpte en mobil som gick sönder efter 2 månader som saknade garanti, såldes genom ett annat företag genom fyndiq. Som inte skötte mitt ärende seriöst.istället tog fyndiq sitt ansvar och allt löste sig till slut. Grymt jobbat fyndiq. Återkoppling på Messenger var den smidigaste vägen att gå
Fejk SD kort till Switch. Kortet på 512GB kunde ta emot bara 32GB och resten av data blev förstörd.
Köpte Samsung galaxy s20 ultra fodral detta borde förbjudas akut, säljas, något konstigt material som stinker så mycket att man kvävs när det är i närheten.Jag kan inte fatta att det tillverkas något sådant nu för tiden.
Köpte en laddare, det visade sig att laddaren var begagnad, Fyndig gör inget som att ta ansvar över bedrägeriet, utan hänvisar mig till det Franska bluff företaget som skickat mig den begagnade/slitna laddaren. HANDLA INTE HÄR, även om priserna lockar till köp, så var beredd på att dom bara vill komma åt dina pengar och sedan gå upp i rök. UNDVIK DETTA SKOJARFÖRETAG OMEDELBART. Se mina foton, dom talar sanning.
Köpte en begagnad IPhone här. Valde en billig variant som skulle innehålla spår av användningar enligt beskrivningen på hemsidan. Skärmen hade en liten skada på kanten som var så pass liten att vi bedömde att det inte skulle påverka funktionaliteten. Skärmen var dessutom något segt att klicka på. Det dröjde en halvsekund innan bokstäverna dök upp efter man hade klickat på det. Vi antog att dessa skulle motsvara “spår av användningar” som stod på hemsidan, därför hörde vi inte av oss direkt till butiken. Men problemet med skärmen blev värre med tiden. Det började så småningom att fördröjningen blev längre och man behövde klicka hårdare på skärmen för att den skulle reagera. Tillslut började skärmen klicka på sig själv och telefonen blev oanvändbar. Vi hörde då av oss till butiken. Butiken svarade med att man behövde byta skärmen och krävde att vi skulle stå för reparationskostnaden. Vi tyckte att det var orimligt att vi skulle behöva betala för en defekt som produkten hade med sig från början. Då hävdade butiken först att det var för sent för oss att reklamera, senare hävdade butiken att det var vi som hade orsakat skadan på skärmkanten och det var det lilla jacket som orsakade att skärmen började klicka sig själv. Vi tycker att det var mycket oprofessionellt bemötande.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Fullständigt firmanamn: Fyndiq AB
Organisationsnr: 556792-1712
Information hos allabolag.se