Konsumentinformation

2020-07-27

Flera klagomål om längre än utlovade leveranstider, uteblivna leveranser samt felaktiga produkter som har levererats. Läs omdömen innan köp.

1.4 / 5
(3155 omdömen)
5
(1961)4
(392)3
(89)2
(107)1
(606)
Sorterat efter datum
2020-08-10
Jag köpte ett heltäckande skärmskydd till min iPhone X. Inom några veckor har jag fått två spricker, på olika ställen utan att ha tappat mobilen eller varit ovarsam. Härdat glas, jo visst. Det är ytterst svårt att applicera skyddet för att varken vänster eller högerkant ska försvinna ur bild, pga att ytterkanten inte är genomskinlig. Millimeter nogrannhet är vad som krävs för att man ska lyckas. Går i princip inte att flytta på den när den väl ligger på plats. Blir INTE en sån fler gånger.
Fyndiq svarar:2020-08-10
Hej Henrik, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare med hur du kan reklamera glaset. Ha det fint! :) //Fyndiq-Robban
2020-07-22
Lyssna på alla som skriver här. Den här gången är det jag som har samma upplevelse som alla andra. 1) varan skickad inte i tid (ännu inte fått någon leveransbesked) 2) det går inte att komma i kontakt med någon BESTÄLL INTE HÄRIFRÅN!
Fyndiq svarar:2020-07-23
Hej Peter, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare med att leta rätt på din försändelse! Ha det fint! :) //Fyndiq-Hannah
2020-07-22
VARNING! Som så många andra har jag blivit blåst av Fyndiq, önskar att jag gått in och läst recensioner innan jag beställde. Fick ett Mail där de hävdar att de ej fått tillbaka min retur som jag skickade tillbaka för veckor sedan. VARNING! Som så många andra har jag blivit blåst av Fyndiq, önskar att jag gått in och läst recensioner innan jag beställde. Fick ett Mail där de hävdar att de ej fått tillbaka min retur som jag skickade tillbaka för veckor sedan. En vara som jag nu tvingas betala för. Uselt!
Fyndiq svarar:2020-07-23
Hej Linda, extremt tråkigt att höra om detta. Nu har jag tyvärr inte insikt i ditt specifika ärende, men din feedback uppskattas och jag ska se till att den förs vidare till berörd avdelning. //Fyndiq-Robban
2020-07-17
Jag köpte två varor från Fyndiq. Först ett mobilskal och någon dag senare ett skärmskydd. För båda varorna angavs expressleverans, dvs. leverans inom 1 – 2 dagar. När två veckor hade gått och ingen vara synts till kontaktade jag Fyndiq och fick då besked att de inte visste var varorna fanns men att jag skulle få pengarna återbetalda. I Fyndiqs villkor anges vid återbetalning när man handlat med kort att ”Du kommer se pengarna inom några dagar på det konto som du använde när du la din beställning.” Så blev det dock inte och när ytterligare en tid hade gått ringde jag Fyndig och fick besked att de inte kunde göra något åt det eftersom det är Klarna som sköter återbetalningar. Men jag har ingått ett avtal med Fyndiq och inte till någon del med Klarna och det är Fyndiq som ytterst är ansvarig för alla avtalsförpliktelser mot mig. Slutresultatet för min del har blivit att jag inte har fått några varor men att mina pengar är borta.
Fyndiq svarar:2020-07-20
Hej Göran, det lät inte roligt alls. Nu är jag inte insatt i ditt specifika ärende, men rent generellt kan det ta mellan 3 och 5 arbetsdagar efter beslut om återbetalning innan pengarna hinner återbetalas till dig. Tar det längre tid än så får du mer än gärna skicka ett mejl till kundtjänsten på [email protected] så kikar de närmare på vad som har hänt. //Fyndiq-Robban
2020-07-17
Jag lade en beställning där en vara aldrig dök upp. Dagen efrer lade jag ännu en beställning som levererades utan problem. Efter att ha vänt mig till kundservice så fick jag förklaringen att fraktfirman (postnord i detta fall) inte levererar till en leveransadress som inte är min folkbokföringsadress. Jag var tvungen att använda mig av en C/O-adress enligt kundservice för att varan skulle kunna levereras. Jag ombads vända mig till Postnord för att reklamera försändelsen. För att kunna göra detta krävs avsändande part/adress. Denna data lämnade kundservice inte ut = kunde inte reklamera försändelsen. Värdet på beställningen var under 500 kr vilket innebär att jag inte kunde vända mig till ARN. Jag vände mig till konsumentrådgivaren i min kommun som hänvisade mig till kundservice hos postnord och fyndiq för att lösa återbetalning/ny försändelse. Postnord anser att angivien leveransdress är fullgod för att leverans ska vara möjlig. (Och det är den bevisligen i och med att beställningen som gjordes dagen efter till samma adress levererades utan problem) Efter en lång mailkonversation (3 månader) med fyndiqs kundservice, konsumetrådgivaren och postnord så fick jag som svar: ” För att vi ska kunna gå vidare i detta ärende kommer jag att återbetala dig... ...Vi har i detta fall inte gjort något fel, men kommer som sagt återbetala dig för produkten för att kunna komma vidare i ärendet.! Fastän fyndiq/postnord lyckats leverera varor till den angivna levereansdressen hävdar de fortfarnade att det är ett måste att ange C/O adress om leverans ska vara möjlig till annan adress än folkbokföringsadress. Allt ansvar ligger på köparen och de har inte gjort något fel. 2 stjänor enbart för att jag till slut fick tillbaka pengarna. Kommer aldrig mer att köpa något av fyndiq och avråda bekanta från att göra det.
Fyndiq svarar:2020-07-17
Hej Almeida, Nu har jag tyvärr inte insikt i det specifika ärendet, men det låter onekligen som att något har gått riktigt snett här. Även om det är skönt att höra att ärendet "löste sig" till slut så ska jag se till att dina synpunkter och din feedback förs vidare till berörd avdelning så att liknande situationer kan undvikas. //Fyndiq-Marcus
2020-07-15
Jag har bra bra erfarenhet med Findiq. Alltid snabba leveranser och bra respons från kundtjänsten. Senast försvann min beställning med posten, jag anmälde detta till kundtjänst och ett par dagar efter kom det ett nytt paket. Ingenting att klaga på.
Fyndiq svarar:2020-07-15
Härligt att kundtjänsten kunde hjälpa till så snabbt och smidigt! :) Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Hannah
2020-07-12
Sista gången jag handlar på fyndiq... Har nu beställt 4 produkter vid olika tilfällen, första gången kom 1 av produkterna och den andra var spårlöst försvunnen. Gick in på kundtjänst och klickade i att produkten inte kommit fram, fick tillbaks pengarna och kände mig nöjd. Så för två veckor sedan handlade jag igen, beställde två nya produkter som skickas från samma varuhus och ingen kom fram nu heller. Kollar att jag skrivit rätt personuppgifter och allting stämde. Kan tillägga att dessa kostade nästan 1000kr... Så återigen går jag in på kundtjänst och fyller i att produkterna ej kommit fram. Men denna gången får jag ett surt mejl tillbaks. I mejlet blev jag anklagad för både det ena och det andra, de påstod att paketet måste kommit fram eftersom det landade hos ombud. Jag har inte fått någon avisering om detta och jag har definitivt inte fått någon produkt, mitt ifyllda mobilnummer och mailadress stämde. Så jag tjafsar med kundtjänst ett tag och får tillslut tillbaks pengarna när de inser att produkten inte kan spåras. Riktigt dåligt bemötande att bli anklagad för bedrägeri bara för man gjort detta flera gånger (alltså krävt pengar tillbaks) Är det mitt problem att produkterna inte når sin destination? Eller har fyndiq ens skickat grejorna? Finns ju ingen funktion där man kan spåra paketet. Börjar tvivla starkt på detta företag nu och har anmält dom till "ARN" Att anklaga sina kunder för bedrägeri för man använder en funktion som fyndiq själva har på sin hemsida? Skumt företag måste jag säga... Detta känns fortfarnde inte okej och jag bara väntar på att få en anmälan emot mig då kvinnan jag pratade med i kundtjänst lät ganska allvarlig med sina påståenden. Gör er själva en tjänst och låt bli detta företag, inte alls roliga att ha och göra med och har dessutom läst flera recensioner som varit utför samma sak.
Fyndiq svarar:2020-07-13
Hej Karlsson, tråkigt att höra att en produkt inte kom fram, men ändå skönt att höra att kundtjänsten kunde lösa det snabbt! :) //Fyndiq-Hannah
2020-07-08
Säger att dem inte tagit emot returer om dem skickas utan spårning. Jag hade läst många recensioner om att företaget säger att returer försvunnit i posten men eftersom det jag skulle skicka tillbaks inte var värt så mycket och att skicka med spårning skulle vara kostsamt. Visste fick jag som många andra ett meddelande att posten tappat bort även denna retur. Tänk att ett företag har så mycket otur med posten.
Fyndiq svarar:2020-07-09
Tråkigt att höra att du är missnöjd, Karin. Jag är dock tacksam över att du delar med dig av dina synpunkter och jag ska se till att din feedback förs vidare! //Fyndiq-Hannah
2020-07-01
Jag bestallde N95 maskar av Fyndiq. De havdade att de skickades dagen dar pa men tog narmare en manad pa sig att faktiskt komma fram. Jag valde da att returnera varorna. De havdar fortfarande att de inte mottagit returen och att jag darmed maste betala. Inte forvanad att se fler personer med samma problem. Kommer aldrig kopa av dem igen.
Fyndiq svarar:2020-07-02
Tråkigt att höra om detta, Axel. Nu är jag tyvärr inte så insatt i ditt specisfika ärenden, man jag tar med mig dina synpunkter som feedback internt. //Fyndiq-Markus
2020-07-01
Beställde med expressleverans, har fortfarande inte fått paket. Går inte att få tag på Fyndiq. Kommer inte att beställa av dem igen!
Fyndiq svarar:2020-07-01
Hej Gunilla, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på [email protected] så hjälper de dig vidare! Ha det fint! :) //Fyndiq-Robban
2020-06-30
Akta er! Beställde mobilskal som inte levde upp till kvalitet. Returnerade varan och nu hävdar dom att dom inte mottagit paketet. Riktigt dåligt och brist på goodwill!
Fyndiq svarar:2020-06-30
Hej Daniel, Nu har jag ganska begränsad insikt i enskilda ärenden via Prisjakt, men jag ska ta vidare dina synpunkter internt som feedback! //Fyndiq-Hannah
2020-06-25
Som jag läst och som jag råkat ut för. Samma problem som många andra alla returer "slarvas bort av posten" påstår fyndiq. Om alla kunder polisanmäler detta så måste en förundersökning inledas av polisen så de kan straffas för alla bedrägerier de gjort och håller på med och som de tjänat. Säljer vidare våra varor vi kunder betalt för. Så uppenbart att detta är bedrägeri företag.
Fyndiq svarar:2020-06-25
Tråkigt att höra att du känner så, Haris. Jag är dock tacksam över att du delar med dig av dina synpunkter och ska se till att de förs vidare som feedback. //Fyndiq-Hannah
2020-06-23
Det är produkter från Kina (Ebay, Aliexpress). När det kostar 1/10 av priset kan man inte vänta sig så mycket, folk måste chilla lite haha! Köpte två ögonbindlar till en svensexa, väldigt nöjd. Tog expressleverans för 9kr, hade paketet dagen efter.
Fyndiq svarar:2020-06-25
Härligt att höra att du är nöjd, Andreas! :) Kika gärna in på hemsidan igen nästa gång du är på fyndjakt! //Fyndiq-Hannah
2020-06-23
Beställde ett ett magnetiskt plånboksfodral och magneterna är så svaga att telefonen ramlar ur fodralet vid lätt beröring. Enligt kundtjänst så är fodralet designat så och vill inte stå för någon retursedel. Nu ska man behöva betala 49kr för att returnera en vara som inte fungerar som den ska. Blir nog till att ta en titt på vad ARN har att säga om detta. Handla ej av Fyndiq om du söker bra service, trygg e-handel och/eller produkten av god kvalité. Hade gett lägre betyg om det hade varit möjligt.
Fyndiq svarar:2020-06-23
Tråkigt att höra om detta, Jay! Nu är jag inte superinsatt i ditt specifika ärende, så det är svårt för mig att säga vem som har rätt eller fel. Men jag tar med mig din feedback till berörd avdelning! //Fyndiq-Hannah
2020-06-13
Varning för dessa skojare. Sämsta kina kvalitet. Och som tidigare säger. Skicka en retur för 100kr+ för detta skräp! Är så lurad:(
Fyndiq svarar:2020-06-15
Supertrist att höra att du är missnöjd med ditt fynd! Om du inte redan har kontaktat vår kundtjänst skulle jag rekommendera att du mejlar dem på [email protected] så att det kan kika vidare på detta. Annars kommer jag även givetvis ta din feedback vidare internt! //Fyndiq-Lukas
Sida 1