Prisjakt
Annons
Refurbed
  • Upp till 40% billigare än nytt
  • 12 månaders garanti
  • Mer hållbara produkter
Vinnare 2024 - Årets medvetna butik
3.8Bra
100 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

l
Usel9 dagar sedan

Detta är nog mitt värsta köp och sämsta kundservice som jag har upplevt. Håller med alla om att mobilen kom snabbt. Har tidigare beställt iPhone från ett annat företag flera gånger till mina barnbarn, inga problem. Jag skulle gå i pension 30/9 och detta var min första privata telefon. Beställde den i god tid innan jag skulle bli av med mitt jobbabonnemang och mobil, och för att jag skulle hinna berätta för mina vänner med mitt nya mobilnummer, efter att ha samma nummer i 20 år :-) Beställde en Samsung den 16 juli som kom 18 juli. Jag väntade (för länge har jag förstått nu) med att dra igång den tills jag hade skaffat ett privat abonnemang. Jag vill poängtera är jag missade att jag bara hade 30 dagar ångerrätt, mitt eget fel. Jag drog igång telefonen i september, gav den en chans men den blev bara sämre och sämre. - Det tog 11 timmar att ladda den full, sedan dog den efter 60 minuter. - Efter någon vecka laddade den bara upp till 48% även om den låg hela natten, dog efter 45 minuter. - Den drog 46% fast jag enligt loggen bara använt 6% - En dag hade jag använt 189% av batteriet :-) Jag kontaktade Refured och vill reklamera mobilen, skickade med många skärmdumpar på hur mobilen betedde sig. De skickade informationen om hur jag skulle göra för att skicka tillbaka telefonen. Jag bad att jag skulle få pengarna tillbaka eftersom jag var nu tvungen att köpa en ny telefon senast den 30/9. Jag fick kort till svar att den skulle lagas, att jag inte kunde få pengarna tillbaka. Jag kan förstå det eftersom det hade gått en månad, men det var inget trevlig bemötande. Och att hjälpa kunden kändes inte som någon prioritet. Efter 4 veckor(!) den 2 november fick jag mejl om att de hade bytt batteri och att jag kommer få tillbaka mobilen. Efter ytterligare 2 veckor den 19 november fick jag meddelande om att den var på väg till mig från Tyskland. Idag skrattretande nog fick jag mejl om att mobilen har kommit tillbaka till dem och att de behöver ha min korrekta adress. Det gick ju bra att skicka mobilen till rätt adress från början. Så nu sitter jag och väntar på en telefon jag varken vill ha eller behöver. Sämsta service och kundbemötande någonsin, och denna tid, snart 7 veckor sedan jag skickade iväg den.

Refurbed svarar:2025-11-26
Hej, Vi ber om ursäkt om ett fel uppstod från vår leverantörer sida. Vi vill ändå först och främst tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. Vi håller med om att detta aldrig borde ha hänt och vi kommer omedelbart att informera vår leverantör. Vi hjälper gärna till och tar över kommunikationen med leverantören för dig, och vi kommer att stå vid din sida tills vi har löst ditt ärende. Kundnöjdhet är verkligen ett viktigt ämne för oss på refurbed. Därför vill vi gärna ta hand om dig personligen! ​ Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
S
Stefan Nyberg
2 omdömen
Utmärkt11 dagar sedan

Har nyss köpt 1 st, mobil.nöjd och glad

r
Utmärkt12 dagar sedan

Snabb & bra affär! Mycket bra kundservice. Vänlig & tillmötesgående personal.

J
Utmärkt12 dagar sedan

Bra priser speciellt om man beställer med mer minne.

a
ahmed53moh
1 omdöme
Utmärkt13 dagar sedan

Perfekt o tidigt mobil samma som står på hemsidan. Tack för hjälpen

d
dejan55200
1 omdöme
UtmärktRedigerades 14 dagar sedan

Seriöst företag med bra service

B
UtmärktRedigerades 15 dagar sedan

Bra att kunna köpa begagnade grejer som man VET funkar till ett överkomligt pris

M
Mycket bra
2 omdömen
Utmärkt16 dagar sedan

Så här långt bara bra Blixtsnabb leverans och telefon i nyskick som än så länge fungerar perfekt

t
Dålig18 dagar sedan

Telefonen var OK men kameran var kass flera mörka linjer på bilderna

Refurbed svarar:2025-11-19
Hej, Vi är väldigt ledsna att du inte är nöjd med ditt köp/din refurbed-produkt. Först och främst vill vi dock tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ​ Vänligen kontakta oss med dina beställningsuppgifter så att vi kan titta närmare på ditt klagomål. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Kundnöjdhet är verkligen ett viktigt ämne för oss på refurbed. Därför vill vi gärna ta hand om dig personligen! ​ Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
m
metzi
51 omdömen
BraRedigerades 20 dagar sedan

Fungerar bra när allt fungerar som det ska. Men kan lång tid att få service och återbetalning om något går fel. Dock pålitlig aktör ska medges.

Om butiken

Refurbed

Refurbed är en marknadsplats med säte i Österrike. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.refurbed.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Refurbed Marketplace GmbH

Organisationsnr: FN 590622m

Information hos allabolag.se