Prisjakt
Annons
Refurbed
  • Upp till 40% billigare än nytt
  • 12 månaders garanti
  • Mer hållbara produkter
Vinnare 2024 - Årets medvetna butik
3.5Bra
91 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

C
Chuck_Dee
1 omdöme
Uselen dag sedan

Fick en telefon där man inte kunde ta sig genom installationen eftersom den var kopplad till en organisation som inte tillät Google Assistant. Detta var ett tvingande sista steg i installationen, och därför kom jag inte förbi installation. Skickade tillbaka och tjafsade per mail i en månad. De verkade helt strunta i min förklaring av problemet och krävde att jag skulle ta bort mitt konto (på en telefon jag alltså aldrig kunde komma in på). Slutade med att de skickade skiten tillbaka till mig, i någon slags förhoppning att jag kan trolla och lösa de problem som fanns när telefonen levererades. Refurbed tar inget ansvar, utan du köper egentligen av underleverantörer till de, som verkar vara helt obegåvade. För att lösa detta har jag vänt mig till min kortutgivare för att bestrida transaktionen. Inget annat har fungerat. Riktiga jäkla skojare. Köp ej.

Refurbed svarar:2025-08-22
Hej, Vi är väldigt ledsna att du inte är nöjd med din refurbed-produkt. Först och främst vill vi dock tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vänligen kontakta oss med dina beställningsuppgifter per e-post till [email protected], så att vi kan titta närmare på ditt klagomål. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Kundnöjdhet är mycket viktigt för oss på refurbed. Vi hjälper dig gärna så att även du kan bli en nöjd refurbed-kund! Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
m
Usel3 dagar sedan

Fruktansvärt missnöjd med servicen. Köpte en mobil i början på juni. Den tog inte laddning vid leverans så jag ringde kundtjänst. Där ombads jag att returnera den och beställa en ny. Gjorde så och har sedan dess inte blivit av med fakturan för den första mobilen. Den skickades tillbaka till mig efter att jag fått och betalt den nya. Så jag har fått returnera den igen. Första gången fick jag ingen returettikett utan fick betal returen själv. Den "återbetalning" jag fått är att det dragits av pengar från fakturan på telefonen jag returnerat. Massa mail och samtal, men ingen hjälp. Bara att jag skall göra det, eller vänta på det osv. Ingen som håller i ärendet, slussas runt och skall samtidigt ha kontakt med Klarna och försöka förklara varför jag inte betalar faktura till dem. Katastrof!

Refurbed svarar:2025-08-22
Hej, Vi ber uppriktigt om ursäkt om din upplevelse på vår online-marknadsplats inte var positiv. Vi vill ändå först och främst tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vänligen kontakta oss med dina beställningsuppgifter per e-post till [email protected], så att vi kan titta närmare på ditt klagomål. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Kundnöjdhet är mycket viktigt för oss på refurbed. Vi hjälper dig gärna så att även du kan bli en nöjd refurbed-kund! Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
a
andreashagung
1 omdöme
Dålig4 dagar sedan

Varan defekt, erbjuder ej kompensation/prisavdrag Kommer inte handla igen

Refurbed svarar:2025-08-22
Hej, Vi är väldigt ledsna att du inte är nöjd med din refurbed-produkt. Först och främst vill vi dock tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vänligen kontakta oss med dina beställningsuppgifter per e-post till [email protected], så att vi kan titta närmare på ditt klagomål. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Kundnöjdhet är mycket viktigt för oss på refurbed. Vi hjälper dig gärna så att även du kan bli en nöjd refurbed-kund! Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
p
pepe119
1 omdöme
Utmärkt11 dagar sedan

Mycket bra jag är nöjd

j
jan_gkruse64
1 omdöme
Utmärkt12 dagar sedan

Billigt Enkelt Snabbt. och Bra

L
Bra14 dagar sedan

Handla fungerade utmärkt. Tyvärr gjorde ni mistaget att leverera fel vara. Men returen tycks ha fungerat utmärkt, Undertecknad väntar nu bara på pengarna. På det sätt ni hanterat ert misstag handlar jag gärna återigen hos er.

y
ypgjano8
1 omdöme
Usel18 dagar sedan

Jag köpte en iPad från er men är extremt missnöjd. Batteriet är riktigt dåligt – det tar slut snabbt och laddar långsamt. Dessutom blir iPaden väldigt varm när man använder den, vilket känns både obehagligt och farligt. Jag förväntade mig en fungerande produkt, men det här är långt ifrån acceptabelt. 👎

Refurbed svarar:2025-08-07
Hej, Vi är väldigt ledsna att du inte är nöjd med din refurbed-produkt. Först och främst vill vi dock tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vänligen kontakta oss med dina beställningsuppgifter per e-post till [email protected], så att vi kan titta närmare på ditt klagomål. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Kundnöjdhet är mycket viktigt för oss på refurbed. Vi hjälper dig gärna så att även du kan bli en nöjd refurbed-kund! Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
b
brolinlena76
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Riktigt bra! Lite krångel först, men jag fick mycket gott bemötande och snabb hjälp med det som felade. Inga problem! Mycket nöjd!

t
tedalerstedt
1 omdöme
Uselen månad sedan

Fick produkt som inte fungerade två gånger i följd. Då tröttnade jag. Otroligt långa ledtider och retur med FedEx som jag fick köra flera mil för att lämna in retur. Bra bemötande i kundtjänst men uselt utförande återkommande gånger. Beställ inte AirPods härifrån!

Refurbed svarar:2025-07-29
Hej, Vi är ledsna att höra att du inte är nöjd med ditt köp på vår online-marknadsplats. Vi vill ändå först och främst tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vänligen kontakta oss med dina beställningsuppgifter så att vi kan titta närmare på ditt klagomål. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Vi håller vad vi lovar på vår webbplats och självklart vill vi att du också ska få en positiv refurbed-upplevelse! 🌳 Vi hjälper gärna till med ditt ärende. Vänligen kontakta oss med dina beställningsuppgifter. Stort tack! Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
C
Carl
1 omdöme
Uselen månad sedan

Besviken – vägrar ta ansvar för felaktig produkt Jag vill varna andra från att handla från Refurbed. Min son köpte en iPhone därifrån och redan från första dagen var det fel på kameran (fungerar bara korta stunder, kräver omstart) och från dag två började blåa streck flimra på skärmen. Vi rapporterade detta och bifogade underlag från Apple där det framgår att kameran är av okänt ursprung (vilket i sig är anmärkningsvärt på en “refurbed” telefon). Refurbed vägrar ta ansvar eftersom telefonen senare (efter dessa fel uppstod) fått en spricka på baksidan. Men sprickan kom alltså efter att felen redan fanns, något vi tydligt förklarat. Det är extremt dålig kundservice att neka garanti på problem som fanns från början. Refurbed skyller på fysisk skada trots att problemen är oberoende av den och väl dokumenterade. Mailkontakt med deras support bekräftar att de vägrar hjälpa till. Jag rekommenderar starkt att ni inte köper era telefoner härifrån – de står inte bakom sin garanti när det verkligen gäller.

Refurbed svarar:2025-07-17
Hej, Vi ber uppriktigt om ursäkt om din upplevelse på vår online-marknadsplats inte var positiv. Vi vill ändå först och främst tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Du kan hitta våra garantivillkor på vår webbplats: https://www.refurbed.se/warranty/ Kundnöjdhet är mycket viktigt för oss på refurbed. Av denna anledning vill vi gärna se över din förfrågan och ingripa om det behövs. Kontakta oss gärna i ditt refurbed-konto för ytterligare frågor. Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team

Om butiken

Refurbed

Refurbed är en marknadsplats med säte i Österrike. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.refurbed.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Refurbed Marketplace GmbH

Organisationsnr: FN 590622m

Information hos allabolag.se