Prisjakt
Annons
Refurbed
  • Upp till 40% billigare än nytt
  • 12 månaders garanti
  • Mer hållbara produkter
Vinnare 2024 - Årets medvetna butik
3.3Bra
86 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

H
Hugo
1 omdöme
Uselen dag sedan

Undvik detta bolag! Refurbed har ingen koll på varesig sina leverantörer eller produkterna som dom förmedlar. Jag beställde en Apple Watch Ultra (2022) och det visade sig vid leverans att produkten var av amerikansk modell, alltså inte full funktionalitet i Europa. Förpackningen saknade helt emballage och bandet till klockan var en dålig kopia från kina. När jag ville returnera produkten tog det många vändor med säljaren i en chatt innan returen var "godkänd". Vid kontakt med Refurbed svensk kundtjänst uppgavs det att man faktiskt inte har någon koll alls på produkter eller säljare. Att dessa problem förekommer och att det anmäls internt. För mig som kund kunde man inte erbjuda mer än en retur, även fast jag önskade samma produkt till samma pris. Jag rekommenderar INGEN att köpa NÅGOT från Refurbed.

A
Anders
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Dubbla leveranstiden och skyller bara på transport bolaget det är något som ligger på deras bord att alla instanser i leveransen håller vad dom lovat Valde dom beroende på att dom hade snabbaste leveransen och med den fördröjningen gick jag back mot ett annat bolag Dom har tappat en kund

R
Usel9 dagar sedan

Varning för Refurbed! Beställer en dator med förlängd garanti som jag betalar extra för. Datorn levereras med defekt batteri ( hela affärsiden de annonserar utåt går ut på att varan skall vara genomgången samt felfri ). Datorn skickas för övrigt ifrån Frankrike. När jag kontaktar Refurbed kundtjänst beklagar dom felet och säger att jag kommer att få en kompensation och startar ett "ärende" under mitt kundkort. Deras återförsäljare svarar under ärendet ordagrant vilken kompensation pratar du om återförsäljaren heter för övrigt Okamac. Ja blir fruktansvärt irriterad och besviken och kontaktar refurbed på nytt som beklagar det inträffade. Under denna tid då ja förlorat tillit samt förtroende kontaktar jag på nytt refurbed för att jag vill ha mina pengar tillbaka samt att de garanterar att de sköter returen. En "special" avdelning blir inkopplad men de hänvisar till sina köpvillkor att ångerfristen för den defekta varan som skickats har gått ut. Jag kommer nu anmäla refurbed till ARN och skriver detta för att varna andra så de inte råkar ut för samma behandling/besvikelse som mig.

Refurbed svarar:2025-05-15
Hej, Vi är väldigt ledsna att du inte är nöjd med ditt köp! Först och främst vill vi dock tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vi håller med om att detta aldrig borde ha hänt och vi kommer omedelbart att informera vår leverantör. Vi hjälper gärna till och tar över kommunikationen med leverantören för dig, och vi kommer att stå vid din sida tills vi har löst ditt ärende. Vi har noterat att vårt Special Support-team redan hanterar ditt ärende. Vi arbetar på en lösning och vi tackar dig än en gång för ditt tålamod! Refurbed fungerar som en online marknadsplats där olika utvalda leverantörer från hela Europa kan erbjuda sina produkter. När man handlar hos oss köper man alltså från en leverantör via oss på refurbed. Kundnöjdhet är verkligen ett viktigt ämne för oss på refurbed. Därför vill vi gärna ta hand om dig personligen! Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
M
Usel10 dagar sedan

Sämsta support vi någonsin fått, blev total lurad på en dator som de påstår att de levererat men inte gjort, vi har försökt i 6 månader att få ett svar men de svarar samma sak varje gång att de skall höra med deras speditör. Mycket oseriösa, vi kommer aldrig mer handla av detta företag

Refurbed svarar:2025-05-15
Hej, Vi är väldigt ledsna att du inte är nöjd med ditt köp! Först och främst vill vi dock tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vi håller med om att detta aldrig borde ha hänt och ber dig vänligast att dela med dig av din orderinformation i din recension så att vi kan nå ut och hjälpa dig. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Kundnöjdhet är verkligen ett viktigt ämne för oss på refurbed. Därför vill vi gärna ta hand om dig personligen! Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
R
Rosa
1 omdöme
UtmärktRedigerades 10 dagar sedan

Blev mörkrädd när jag läste Felix berättelse. Sådant får absolut inte hända hos ett seriöst företag. Sämsta möjliga betyg för er pga nonchalansen av Felix klagomål. Hur ska man våga handla hos er framöver? Nu till mina två inköpta mobiler, en Ihpone 13 och en 13 PRO MAX. Båda var i perfekt nyskick, båda med 100% batteri och fungerar super. Jag hoppas verkligen att Felix kan få samma upplevelse som jag när ni förhoppningsvis ersätter hans misslyckade köp. Så att era kunder framöver kan lita på er.

F
Felix
1 omdöme
Usel17 dagar sedan

Under all kritik. Köpte en iPhone 11. När jag installerade den varnade den mig för att batteriet antingen inte var äkta, inte korrekt installerat eller fungerade korrekt av annan anledning. 13 dagar senare slutade skärmen att fungera. När jag skriver detta till Refurbed får jag ett dåligt översatt svar där leverantören fullständigt avsäger sig ansvaret. Jag väljer då att ringa till kundtjänst där jag pratar med Simon. Jag är upprörd men saklig och pratar om sak INTE person. Simon väljer att han till slut inte vill prata med mig och lägger på luren i örat på mig trots att jag fortfarande hade frågor om deras förfarande. Telefonen har hanterats varsamt och jag skickade bilder som tydligt visar att det inte finns något som helst som skulle tyda på skada eller att den blivit tappad. Min son satt och spelade brädspel vid köksbordet när han kom och visade att den hade slutat fungera. Uppdaterat: Min hypotes var att skärmen, precis som batteriet, inte är original eller felaktigt installerat. Jag tog telefonen till en serviceverkstad som påpekade att ett vanligt fel när man refurbar skärmar är att den inte blir ordentligt pålimmad när den ska sättar tillbaka. Han kollade och upptäckte att denna skärmen mycket riktigt var lös nere i vänstra hörnet. Jag tog en bild där detta visades tydligt och skickade till Refurbeds kundtjänst men de vill fortfarande inte ta ansvar. De vill nu att jag ska gå tillbaka till butiken och få ett skriftligt utlåtande. Jag har förklarat för dem att de inte erbjuder detta som en tjänst. Jag förklarar att vi reklamerade telefonen 13 dagar efter leverans, att bristande limning tydligen är ett vanligt fel och att skärmens defekt uppenbarligen är ett symptom av det. Jag har haft Iphones sen första modellen och aldrig varit med om en lös skärm. TROTS DETTA TAR DE INTE ANSVAR. Ett ansvarsfullt företag hade inte bara förkastat ärendet och frånsagt sig ansvaret. Med tanke på den korta tid som gått från leverans till incident så skulle ett seriöst företag bett om att få tillbaka telefonen för att göra en felsökning, UTAN att jag hade behövt ringa till dem. Ett seriöst företag kompetensutvecklar också sin personal på kundtjänst att hantera missnöjda kunder på ett konstruktivt och respektfullt sätt - åtminstone så länge kunden fokuserar på sakfrågan. Det är både hållbart och ekonomiskt med cirkulärt men det får inte vara på bekostnad av produktkvalitet och företagets ansvarstagande för sina skyldigheter. Jag förstår att många av Refurbeds kunder säkert är yngre och lite osäkra på sina rättigheter. Kontakta konsumentombudsmannen eller hallakonsument.se om ni behöver stöd.

Refurbed svarar:2025-05-07
Hej Felix, Vi ber uppriktigt om ursäkt om din upplevelse på vår online-marknadsplats inte var positiv. Vi vill ändå först och främst tacka dig för att du valt refurbed och därmed, tillsammans med oss och våra leverantörer, föregår med gott exempel för hållbar konsumtion. ♻️ Vänligen skicka dina beställningsuppgifter till oss på [email protected] så att vi kan titta närmare på ditt klagomål. Om vi misstänker att leverantören inte har uppfyllt våra kvalitetsstandarder, kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att hitta en tillfredsställande lösning. Kundnöjdhet är verkligen ett viktigt ämne för oss på refurbed. Därför vill vi gärna ta hand om dig personligen! 😍 Med vänliga hälsningar, ditt refurbed-team
m
my03
2 omdömen
Utmärkt19 dagar sedan

Helt perfekt. Smidigt och snabb leverans. Att de har tillbehör till maskiner som inte är helt "dagsfärska" är en enorm bonus (i mitt fall så kom laptopen ut 2013) men även om man är på jakt efter nyare hårdvara så är det naturligtvis helt klockrent att kika in hos dem först.

B
Utmärkten månad sedan

Bra att kunna köpa begagnade grejer som man VET funkar till ett överkomligt pris

M
M.S
2 omdömen
Utmärkten månad sedan

Bra priser, produkter är som nya, snabb leverans, bra kontakt med kundtjänst, allt är topp 👍

L
Lasse E
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Enkel och smidig orderläggning. Bra och uppdaterad info om orderns fortskridande. Produkten motsvarade förväntningarna, mer än väl! Mycket snyggt och fräsch laptop utan knappt märkbart slitage. Bra emballage för skyddad logistik! Helnöjd! Däremot mycket tveksam leveranshantering av UPS! Utlovad och planerad hemkörning fungerade inte - UPS-trucken körde fram till adressen men brydde sig bara inte om att lämna paketet, utan jag fick hämta hos UPS-ombudet senare!

Om butiken

Refurbed

Refurbed är en marknadsplats med säte i Österrike. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.refurbed.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Refurbed Marketplace GmbH

Organisationsnr: FN 590622m

Information hos allabolag.se