(245)
Undvik detta bolag! Refurbed har ingen koll på varesig sina leverantörer eller produkterna som dom förmedlar. Jag beställde en Apple Watch Ultra (2022) och det visade sig vid leverans att produkten var av amerikansk modell, alltså inte full funktionalitet i Europa. Förpackningen saknade helt emballage och bandet till klockan var en dålig kopia från kina. När jag ville returnera produkten tog det många vändor med säljaren i en chatt innan returen var "godkänd". Vid kontakt med Refurbed svensk kundtjänst uppgavs det att man faktiskt inte har någon koll alls på produkter eller säljare. Att dessa problem förekommer och att det anmäls internt. För mig som kund kunde man inte erbjuda mer än en retur, även fast jag önskade samma produkt till samma pris. Jag rekommenderar INGEN att köpa NÅGOT från Refurbed.
Dubbla leveranstiden och skyller bara på transport bolaget det är något som ligger på deras bord att alla instanser i leveransen håller vad dom lovat Valde dom beroende på att dom hade snabbaste leveransen och med den fördröjningen gick jag back mot ett annat bolag Dom har tappat en kund
Varning för Refurbed! Beställer en dator med förlängd garanti som jag betalar extra för. Datorn levereras med defekt batteri ( hela affärsiden de annonserar utåt går ut på att varan skall vara genomgången samt felfri ). Datorn skickas för övrigt ifrån Frankrike. När jag kontaktar Refurbed kundtjänst beklagar dom felet och säger att jag kommer att få en kompensation och startar ett "ärende" under mitt kundkort. Deras återförsäljare svarar under ärendet ordagrant vilken kompensation pratar du om återförsäljaren heter för övrigt Okamac. Ja blir fruktansvärt irriterad och besviken och kontaktar refurbed på nytt som beklagar det inträffade. Under denna tid då ja förlorat tillit samt förtroende kontaktar jag på nytt refurbed för att jag vill ha mina pengar tillbaka samt att de garanterar att de sköter returen. En "special" avdelning blir inkopplad men de hänvisar till sina köpvillkor att ångerfristen för den defekta varan som skickats har gått ut. Jag kommer nu anmäla refurbed till ARN och skriver detta för att varna andra så de inte råkar ut för samma behandling/besvikelse som mig.
Sämsta support vi någonsin fått, blev total lurad på en dator som de påstår att de levererat men inte gjort, vi har försökt i 6 månader att få ett svar men de svarar samma sak varje gång att de skall höra med deras speditör. Mycket oseriösa, vi kommer aldrig mer handla av detta företag
Blev mörkrädd när jag läste Felix berättelse. Sådant får absolut inte hända hos ett seriöst företag. Sämsta möjliga betyg för er pga nonchalansen av Felix klagomål. Hur ska man våga handla hos er framöver? Nu till mina två inköpta mobiler, en Ihpone 13 och en 13 PRO MAX. Båda var i perfekt nyskick, båda med 100% batteri och fungerar super. Jag hoppas verkligen att Felix kan få samma upplevelse som jag när ni förhoppningsvis ersätter hans misslyckade köp. Så att era kunder framöver kan lita på er.
Under all kritik. Köpte en iPhone 11. När jag installerade den varnade den mig för att batteriet antingen inte var äkta, inte korrekt installerat eller fungerade korrekt av annan anledning. 13 dagar senare slutade skärmen att fungera. När jag skriver detta till Refurbed får jag ett dåligt översatt svar där leverantören fullständigt avsäger sig ansvaret. Jag väljer då att ringa till kundtjänst där jag pratar med Simon. Jag är upprörd men saklig och pratar om sak INTE person. Simon väljer att han till slut inte vill prata med mig och lägger på luren i örat på mig trots att jag fortfarande hade frågor om deras förfarande. Telefonen har hanterats varsamt och jag skickade bilder som tydligt visar att det inte finns något som helst som skulle tyda på skada eller att den blivit tappad. Min son satt och spelade brädspel vid köksbordet när han kom och visade att den hade slutat fungera. Uppdaterat: Min hypotes var att skärmen, precis som batteriet, inte är original eller felaktigt installerat. Jag tog telefonen till en serviceverkstad som påpekade att ett vanligt fel när man refurbar skärmar är att den inte blir ordentligt pålimmad när den ska sättar tillbaka. Han kollade och upptäckte att denna skärmen mycket riktigt var lös nere i vänstra hörnet. Jag tog en bild där detta visades tydligt och skickade till Refurbeds kundtjänst men de vill fortfarande inte ta ansvar. De vill nu att jag ska gå tillbaka till butiken och få ett skriftligt utlåtande. Jag har förklarat för dem att de inte erbjuder detta som en tjänst. Jag förklarar att vi reklamerade telefonen 13 dagar efter leverans, att bristande limning tydligen är ett vanligt fel och att skärmens defekt uppenbarligen är ett symptom av det. Jag har haft Iphones sen första modellen och aldrig varit med om en lös skärm. TROTS DETTA TAR DE INTE ANSVAR. Ett ansvarsfullt företag hade inte bara förkastat ärendet och frånsagt sig ansvaret. Med tanke på den korta tid som gått från leverans till incident så skulle ett seriöst företag bett om att få tillbaka telefonen för att göra en felsökning, UTAN att jag hade behövt ringa till dem. Ett seriöst företag kompetensutvecklar också sin personal på kundtjänst att hantera missnöjda kunder på ett konstruktivt och respektfullt sätt - åtminstone så länge kunden fokuserar på sakfrågan. Det är både hållbart och ekonomiskt med cirkulärt men det får inte vara på bekostnad av produktkvalitet och företagets ansvarstagande för sina skyldigheter. Jag förstår att många av Refurbeds kunder säkert är yngre och lite osäkra på sina rättigheter. Kontakta konsumentombudsmannen eller hallakonsument.se om ni behöver stöd.
Helt perfekt. Smidigt och snabb leverans. Att de har tillbehör till maskiner som inte är helt "dagsfärska" är en enorm bonus (i mitt fall så kom laptopen ut 2013) men även om man är på jakt efter nyare hårdvara så är det naturligtvis helt klockrent att kika in hos dem först.
Bra att kunna köpa begagnade grejer som man VET funkar till ett överkomligt pris
Bra priser, produkter är som nya, snabb leverans, bra kontakt med kundtjänst, allt är topp 👍
Enkel och smidig orderläggning. Bra och uppdaterad info om orderns fortskridande. Produkten motsvarade förväntningarna, mer än väl! Mycket snyggt och fräsch laptop utan knappt märkbart slitage. Bra emballage för skyddad logistik! Helnöjd! Däremot mycket tveksam leveranshantering av UPS! Utlovad och planerad hemkörning fungerade inte - UPS-trucken körde fram till adressen men brydde sig bara inte om att lämna paketet, utan jag fick hämta hos UPS-ombudet senare!
Refurbed är en marknadsplats med säte i Österrike. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.refurbed.seFullständigt firmanamn: Refurbed Marketplace GmbH
Organisationsnr: FN 590622m
Information hos allabolag.se