Prisjakt
Annons
Apotea
  • Apotek på nätet
  • Fri frakt & Snabb leverans
  • Årets Nätbutik sex år i rad
Vinnare 2024 - Hälsa
4.7Utmärkt
1044 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

u
ulfkampeback
1 omdöme
Utmärkt5 dagar sedan

Alltid snabb och gratis frakt

m
Utmärkt6 dagar sedan

Har handlat där under lång tid och ofta, fungerar alltid perfekt och riktigt snabba leveranser. Suveränt med ”Klarna” 30 dgr faktura

m
metzi
49 omdömen
UselRedigerades 9 dagar sedan

Har konkurrens från nya nätapotek med bättre funktioner men ändå samma priser (Meds.se). Vägrar reklamera receptbelagd medicin med kort hållbarhetsdatum. Apotea var bra före börsnoteringen...

Apotea svarar:2025-06-22
Vi hoppas snart kunna erbjuda funktionen att kunna spara sina favoriter. När det gäller reklamationer så är det svårt att automatisera för att det skiljer sig så mycket beroende på typ av produkt men vi arbetar på att förenkla hanteringen. Bästa hälsningar Anna på Apotea
s
Usel14 dagar sedan

Anton på Kundtjänst är riktigt dryg, när jag skriver "Ni drog pengar - jag fick ingen order". Hans svar no ett; "Vi hittar ingen order. Sedan svar det slut!" Kontakten fortsatte i den mycket icke serviceinriktade andan. Några pengar kunde de inte hjälpa till med. Inte heller att vara just omtänksam eller åtminstone INTE dryg. Men på riktigt, Apotea borde göra som Klarna, de har en underbar chatt, fast det är AI, Hundratusen gånger bättre än den så kallade Gruppchefen, Anton på APOTEA! Detta är ett absolut råd från en som varit kund många år. Jobbat med service hela livet, men aldrig varit med om någon värre än ANTON på APOTEA Kundtjänst!

o
Usel17 dagar sedan

För fem dagar sedan beställde jag såväl varor som receptbelagd medicin från Apotea AB. Mitt konto debiterades men någon orderbekräftelse fick jag inte. Än mindre mina beställda varor. Jag har tillbringat timmar i telefonkö och framför datorn utan att vare sig få varor eller mina pengar tillbaka. Kundtjänst skall undersöka och ena dagen skall pengarna vara tillbaka på kont efter 24 timmar. När inte det funkar skall pengarna vara tillbaka efter 48 timmar och nästa kontakt ber mig ta kontakt med Klarna. Jag har ingen affär med Klarna utan med Apotea AB! Jag behöver min medicin omgående och jag behöver mina pengar för att kunna betala den! Kundtjänst verkar bara vara en metod för att bromsa kunderna innan kunden får kontakt med berörda chefer! Jag har aldrig tidigare mött ett sådant nonchalant bemötande vid en reklamation. Fel kan alla göra men att behandla kunder med nonchalans är inget bra beteende av ett börsnoterat företag! Jag är mycket besviken! Bertil Olofsson

s
sveno2010
2 omdömen
UselRedigerades 20 dagar sedan

Köpet var ok, men kund"tjänst" är sämre än urusel! Ringer dom ((4gg) och ber om receptspecifikation, När jag blev kopplad till Shahad Leg. Receptarie, Då fick jag det på en gång! Tack Shahad! I övrigt, Mycket illa skött! Snabbt svar här av Anna, Varför inte lika snabbt svar på mejl?! Gjorde som "anna" sa och mejlade asap, men som vanligt, Icke något svar! Bedrövligt sätt att ta hand om sina kunder! Dom lär bli färre...

Apotea svarar:2025-08-06
Det var väldigt tråkigt att läsa. Snälla, skicka ett mail till [email protected] så får vi lösa det asap! Något måste gått snett. Varmaste hälsningar Anna på Apotea
m
mats_lundqvis
1 omdöme
Uselen månad sedan

Får fel varor ingen följesedel, känns som ett blufföretag

Apotea svarar:2025-08-06
Följesedeln hittar du på din mail och om du har fått fel varor så löser vi såklart det. Maila [email protected] så skickar de genast ett nytt. Vänliga hälsningar Anna på Apotea
a
annelie
1 omdöme
Uselen månad sedan

VARNING BESTÄLL EJ varor du behöver de närmaste veckorna. Beställde receptbelagda varor och inget meddelande än att beställningen accepteratstrots att det gått mer än 10 dagar. Efter mer än 20 minuter i telefonkö är lösningen att stryka beställningen och hänvisa till ett apotek. I ett annat fal tog det 14 Dagar och ingen info om försening.Det gå ej att handla om man sköter det på detta sätt.

Apotea svarar:2025-08-06
Vi är hemskt ledsna att vi misslyckats med att leverera din beställning inom angiven tid. Vi jobbar för fullt för att säkerställa våra leveranstider genom att öka vår kapacitet även när det gäller receptförskrivna varor när vi öppnar vårt nya lager i Varberg. Hoppas du ger oss en ny chans...
e
ezijp
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Lätt och enkelt . Bra med leverans alternativ.

Apotea svarar:2025-08-06
Tack!
t
topazjan5
1 omdöme
UselRedigerades en månad sedan

Segt,har gått en vecka fortfanrde ingenting, man kan ju undra om dom kör ut paketet med häst och vagn,,,,helt otroligt dåligt sen säger dom ju på sin sida att det ska bara ta några dagar... 1 vecka är inte några dagar det är 7 dagar

Apotea svarar:2025-08-06
Jag beklagar verkligen att ditt paket inte skickats. Antagligen saknar vi någon av varorna i lager och behöver beställa in... kontakta gärna vår kundservice om du vill ha med information om din order. Vänliga hälsningar Anna på Apotea

Om butiken

Apotea

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

Klarna
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.apotea.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Apotea

Organisationsnr: 556651-6489

Information hos allabolag.se