Kategorier
Prisjakt
r
rafidsami

3 omdömen

Usel
2 dagar sedan
Postnord avgift och moms tillkommer köpte jag kökskran för 45 svensk kronor från amazon.se fick jag postavgift och expeditionsavgift på 94 kronor från postnord .. ingen information om detta när man beställa ..
h
h3lix

18 omdömen

Dålig
3 dagar sedan
Jag trodde Amazon var kungarna av logistik? Jag beställde 4 varor av Amazon.se, hälften från dem själva och hälften från andra bolag på deras platform. -Trots att jag klickade i att jag ville ha de 2 paketen från Amazon som 1 försändelse, så skickade de dem som 2 olika paket. - Alla varor fanns i lager och skulle levereras inom 5-9 arbetsdagar enligt beställningen. Skulle det inte vara snabba leveranser Amazon skulle vara bra på? - I verkligheten levererades paketen efter mellan 4 till 15 dagar. - Alla paketen levererades på olika sätt. En till brevlådan, en till dörren, en till Hemköpet i närheten och en till ett obskyrt postkontor i ett industriområde långt härifrån. Jag har inte behövt hämta upp paket på en postcentral sen 00-talet tror jag. - För första gången i mitt liv har jag beställt en hemleverans av vara, där leverantören misslyckades med att leverera på utsatt datum, och istället kunde leverera först 3 dagar senare. Jag har måånga gånger beställt hemleverans med Budbee och liknande och den levererar i tid 100% av gångerna. Amazon kör på något slags budgetalternativ (tror de kallas för Posten) som failade på första försöket. - Hela hemsidan är sjukt svåröverskådlig, kategoriseringar och filtreringar av produkter under all kritik. - Översättningarna på hemsidan här ni säkert redan läst om i riksmedia vilket skamligt låg nivå de håller, det leder till att det blir svårare att söka efter produkter. - Förutom på obskyra direktimporterade kinaprylar, så är de normalt sett dyrare än svenska ehandlare på det mesta. - Alla bekräftelser på när olika paket kommer fram exkluderar vilken vara det handlar om, de säger bara prislappen på varan, så måste man själv fundera på vad det var man beställde som kostade så mycket som kan tänkas ligga i det paketet. + Stort utbud
Dålig
3 dagar sedan
Att beställa från Amazon till Sverige har alltid varit lite sädår, men svendka portalen är helt under all kritik. De flesta saker skickas inte från Sverige, utan olika lager runt om Europa. Leveranserna är därmed väldigt långsamma. Flera paket har kommit bort och reklamationer är väsentligt mer långrandig, jämfört med ex. Amazon.de eller Amazon.co.uk Om man föredrar hyfsat snabba leveranser och en krångelfri reklamationsprocess, så bör man undvika denna online butik i största möjliga mån!
a
axel

15 omdömen

Bra
6 dagar sedan
+ stort utbud +billiga saker från typ kina - rätt långa leveranstider - dåliga beskrivningar
Anonym användare
Anonym användare
Usel
10 dagar sedan
👎 dyrt jag rekommenderar inte du måste också betalar moms och frakt du kan hitta billigare i Sverige
D
D-bug

3 omdömen

OK
14 dagar sedan
Bra utbud - man kan hitta varor som är svåra att hitta på vanliga svenska e-butiker. Varor som finns i vanliga e-butiker kan ibland vara billigare här, ibland inte, så jämför priser först. Det är mycket svårt att få översikt över utbudet och det är dessutom dåliga sökmöjligheter på svenska (hänger troligen ihop med den generellt dåliga översättningen). Ett tips är att använda engelska söktermer (funkar alltså även då visningsspråk är svenska på amazon.se). Leveranser sker ofta från Tyskland - räkna med ca en veckas leveranstid, alltså ganska lång tid jämfört med svenska butiker. Man får dessutom inte välja transportör, utan det kan bli både PostNord och UPS (hittills för mig). UPS tar i regel längre tid och hamnar på mer udda utlämningsställen. Jag har inte provat hemleverans. Man har inte heller möjlighet till leverans till paketbox (t.ex. Instabox eller PostNords "Paketbox"), vilket hade varit optimalt i dessa tider då man för dessa helt slipper stå i kö och komma i närheten av andra. Väljer man att betala mot faktura får man inte faktura på köpet direkt (som t.ex. med Klarna, Resurs eller andra svenska alternativ), utan deras system är baserat på en månadsfaktura som alltså inväntar hela månadens köp och först därefter skickas ut. Detta fungerade dock för mig utan problem. Summeringen blir att det ibland kan vara värt att handla här om du är beredd att vänta lite extra på varorna.
OK
15 dagar sedan
Har beställt från svenska sajten flera gånger och det har funkat bra. Det roligaste är ju beskrivningarna. Paketen har levererats snabbt med tanke på att dem inte har ett svenskt lager. Det som drar ner betyget är att det inte framgår från var en produkt skickas och att de endast lägger på svensk moms för varor som kommer från deras egna lager. Det är också ganska svårt att hitta ”Rätt” produkt eftersom det är så enormt många olika varianter och kvaliteter. Jag föredrar seriösa svenska ehandlare som betalar svensk skatt. Som företagare köper jag endast från etablerade svenska handlare.
d
davorh

5 omdömen

Usel
17 dagar sedan
en beställning bara avbeställdes efter någon dag utan förklaring. en annan beställning fastnade i tullen efter 4 veckors väntan enligt säljaren
Betyg köpupplevelse
2.2OK
98 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(19)
(6)
(5)
(17)
(51)

Om butiken

Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.amazon.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Amazon EU S.A.R.L.

Organisationsnr: 516412-2201

Information hos allabolag.se