Prisjakt
s
ssa

5 omdömen

Utmärkt
5 dagar sedan

Grym kundtjänst, aldrig några problem om man behöver returnera något. Snabba och pålitliga leveranser.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
9 dagar sedan

Beställde varor från Amazon och när jag fick leverans vara varan trasig och jag reklamerade och skickade tillbaka vara till leverantören. Eftersom de inte hade någon retursedel som fungerade för leverantörer i Sverige fick jag betala för frakten. Skickade ett mail till leverantören av produkten och skrev att jag inte ville ha någon ny produkt från dem. De skickade ändå en ny och även denna fick jag skicka tillbaka och betala frakten för. Detta var i Oktober 2021 och först idag har man från Amazon lovat att jag skall få pengar på mitt konto inom 5-7 dagar. Som kompensation för allt krångel och tid som jag lagt ner vill de ersätta mig med 1 Pro-Bonus kupong på 500:- vilket jag redan i min konversation under dessa månader sagt att jag inte vill ha eftersom den endast fungerar vi nytt köp hos Amazon och att köpa något igen efter alla chatt, mail och telefon samtal finns inte på kartan. Att man har en sådan policy är sorligt. Om man vill behålla kunder även efter att det blivit fel på en produkt så bör man nog se över systemet.

Usel
17 dagar sedan

Är Prime kund och oftast nöjd med Amazon.se men nu leverade ni inte på det datumet ni utlovade och som jag betalade extra för i form av Prime medlemskapet. Jag hamnar i chatten med EMIL. Historiens minst engagerade, mest långsamma kundtjänstmedarbetare som jag har upplevt. Avslutar mitt Prime medlemskap och det är för att EMIL inte har service värdig världens största e-handel butik och så har han mage att säga åt mig att hålla en trevligare ton för att jag skriver med versaler och blir irriterad på Amazon (inte EMIL)?

HaraKiN
HaraKiN

33 omdömen

Bra
24 dagar sedan

Jag undviker fortfarande att handla alltför dyra grejer från Amazon.se men deras utbud av småprylar är ju helt outstanding även om de bara har en bråkdel av den amerikanska butiken. Det är mer än en gång som man tänkt "Hmm... En sån pryl skulle lösa mitt problem" och sen hittat det man söker efter på just Amazon. Tips från coachen: Välj alternativet "fraktas av Amazon" när du söker efter produkter. Då sållas alla "Wish-handlare" bort... Har varit i kontakt med supporten vid ett tillfälle gällande en strulande leverans och det löstes supersmidigt så även om ett tillfälle egentligen är en för liten samplesize så blir det tummen upp för deras support. Det som fortfarande är störigt är ju deras "Google" översättningar vilket gör det lite bökigt att hitta det man letar efter ibland.

T
TheGoodGuy

80 omdömen

Usel
24 dagar sedan

Ganska värdelöst, jag har ändå handlat ca 10ggr vilket förvånar mig (varför gör jag det) Den stora fördelen är deras kundtjänst som är snabb och löser problemen på ett bra sätt. Men var varför handla på ett ställe där vartannat köp resulterar i att jag måste kontakta kundtjänsten för att det blivit fel hos deras underleverantörer eller för att den värdelösa varan gått sönder eller är för jäkla dålig? Handla någon annan stans istället! Det är ett under att denna värdelösa Internetaffär är den största som finns, den är ju faktiskt helt kass! Fördelarna: + Stort sortiment + Bra kundtjänst + Ibland bra priser + Det kan finnas unika varor som eljest är bökiga då de kanske bara finns utomlands och då kan Amazon.se vara ett bättre alternativ Nackdelarna: - Svårt att söka den vara jag vill ha, jag får alltid upp mängder irrelevanta objekt. Hur svårt skall det vara att ha vettiga sökfunktioner för att begränsa sökningen? - Mycket stor mängd totalt värdelösa varor. Rent Kinaskräp (sånt man inte ens tar emot gratis. Sånt som inte ens borde få tillverkas p.g.a. resursslöseri) - Flera gånger har jag åkta på att att betala moms för varorna p.g.a. att Amazons underleverantör befinner sig utanför EU (och de är fel och framstår inte vid köpet). Jag har dock alltid fått dessa pengar från Amazon efter att jag kontaktat kundtjänst. - Priserna är ofta rätt dåliga. Finns i regel bättre pris på annat håll när det gäller märkesvaror. Och gäller det generella billiga skräpprodukter är det bättre att köpa på ex. IKEA så vet man vad man får: billigt men ok istället för Amazon som kan vara billigt, men är skräp.

Anonym användare
Anonym användare
Dålig
en månad sedan

Handlade julklappar som skickades till ett ombud på andra sidan landet. Enligt amazons kundtjänst (som förövrigt är svår att hitta kontaktuppgifter till) så var det bästa alternativet att låta paketen gå i retur och sen beställa igen. Jag kände inte att jag kunde lita på att varorna skulle komma till rätt ställe eller i tid till jul nästa gång så jag beställde istället från en annan leverantör som jag litar på. Enligt mail skulle jag få ett bekräftelsemail när pengarna skulle betalas tillbaka. Har idag, ganska många dagar senare, fått påminna om detta och då först hände det saker. Väldigt trevligt bemötande från Hugo på kundtjänst men i övrigt har det skötts dåligt. De pengar jag sparade på att handla på amazon åts upp av den tid jag istället fick lägga på att jaga och sitta i kö till kundtjänst, köpa nya varor på annat ställe och nu maila för att påminna om återbetalning. Inte smidigt alls!

Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan

Betalar för hemleverans men får ända hämta hos ombud

h
horlen

23 omdömen

Bra
ett år sedan

Nu när de varit igång en tid så har det blivit bättre. Jag håller mig mest till att beställa från Amazons egna lager (Prime). Kommer oftast inom 1-3 dagar då.

Betyg köpupplevelse

2.7OK
146 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(45)
(8)
(3)
(16)
(65)

Om butiken

Amazon.se är en marknadsplats med säte i Luxemburg. Tänk på att erbjudanden som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.amazon.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Amazon EU SARL

Organisationsnr: B-101818

Information hos allabolag.se