(500+)
Vi tvingades renovera ett badrum och beställde en del inredning från BH. Två viktiga produkter var defekta. Detta blev två reklamationer. Båda ledde till omfattande debatter gällande om BH hade ansvar för sina produkter eller inte. Totalt ett år har gått sen inköpen och äntligen fick vi pengarna tillbaka från den sista av reklamationerna. Badrummet har endast delvis kunnat utnyttjas under tiden. Reklamationerna krävde debatt in över mållinjen. Det är med facit i hand en ren gambling att handla av BH. + Bra och prisvärt sortiment på pappret. - Undermåliga rutiner eftersom man säljer defekta produkter. - Undermåliga rutiner gällande juridiskt tvingande ansvar gentemot kund. - Anmärkningsvärt dålig service med en uppenbar ovilja eller inkompetens att lösa enkla ärenden. Det kan bli mycket tidskrävande att ha med BH att göra. - Varning också för en lång telefonkö. 📱🚶🏽♀️🚶🏼♂️🚶🏾♀️🚶🕑 🕒 🕓 🕔 Att handla av BH kan nog jämföras med en stor fet trojansk flodhäst. 🦛 Spela på hästar om ni vill, men satsa åtminstone på rätt. 🏇🏽 Ärendenummer: [2025BGH84218] [2024BGH231192]
Fick inte min rabatt på 200kr
Ringde till kundtjänst och kom fram fort fick ett bra svar. Nu hoppas jag att leveransen är lika bra. :-)
Följde googles annonser och det stod fri frakt men väl i kassan var det ändå 49 kr i frakt. Beställde inget utan mailade kundtjänst. Fortfarande inget svar en vecka senare...
Varan annonseras med FRI FRAKT!, men debiteras med frakt.
Har bestillt en mossfjerner maskin men etter 3 veckor har jeg inte mottatt noe. Har frorsökt at kontakta dem men ingen svar. Er dette en standard for Bygg hemma?
Det stod fraktfritt men sen blev det ändå 49kr ...varför får jag inte välja fraktsätt? Sen fungerade inte SVEA kopplingen t bank id så det fick bli kreditkortsberalning. Tridt att det blir så krånglig process
Skulle köpa gräsfrö, fick upp de jag sökte billigast i Google Shopping eftersom det skulle vara fri frakt. Efter att ha fyllt i alla uppgifter kommer fraktalternativen upp och inget med fri frakt. Minst 49:- i frakt, vilket motsvarade 20% av produktpriset. Jag genomförde köpet ändå, för jag är lat, men helt klart bedrägligt och genomtänkt från Bygghemmas sida.
Handla aldrig av bygghemma! Beställde en grill online (Bluegaz Z1) som skulle finnas i lager. Fick ingen orderbekräftelse och efter ett par dagar fick jag ringa kundtjänst och kräva detta. Betalade för hemleverans kvällstid, men de återkom inte med leveransbesked. Efter över en vecka började sedan vändorna med deras inkompetenta kundtjänst. Några turer senare, helt utan resultat, ringer jag igen och cancellerar ordern och kräver återbetalning. Detta sker på Fredag morgon men Måndag lunch har jag fortfarande inte fått bekräftelse mail. Ringer igen (lång telefonkö för varje samtal) och då visar de sig att de inte alls cancellerat ordern. De inväntar makulering från sin leverantör. De vet inte ens om grillen plötsligt kommer levereras eller inte, och de vill inte göra återbetalning innan de roddat ut det med sin underleverantör. Just nu vet jag inte om jag får pengarna tillbaka eller en avbeställd grill. Självklart har jag redan köpt en likadan grill av en seriös e-handlare. Leveransdatum angavs då i orderprocessen som sig bör... Se upp med bygghemma!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
Fullständigt firmanamn: Bygghemma Sverige AB
Organisationsnr: 5566894282