Beställde och fick varorna dagen efter - det kallar jag snabbt. Allt mycket smidigt.
Jag bokade en TV för hämta i butik. Fick ett SMS om att TV:n kunde hämtas. När jag kommit till butiken i St Bernstorp, betalt TV:n får jag vänta en lång stund. Så småningom kommer personalen ut med en TV som är tejpad "support" och påstår att man bara har optimerat den. Sedan när brukar elgiganten (eller andra butiker) ta upp TV-apparater ur förpackningen för att endast optimera dem? Jag vägrade ta emot TV:n men det fanns igen annan. Alltså elgiganten försökte sälja en demoTV eller supportad TV. Personalen erbjöd mej att komma tillbaka när de fått in nya apparater. Jag skulle alltså behöva köra 4 mil fram och tillbaka flera gånger. Jag beställde TV:n på nätet, vilket inte hade gått på söndagen - nu gick det igen. Man kan ju fråga Samsung om dom tycker det är en bra idé att butiker packar upp deras TV-apparater och optimerar dom för att därefter sälja dom som nya och dessutom påstå att dom bjuder på optimeringen. Måste alltså Samsungs TV-apparater optimeras i butik eller ska man göra det själv eller be om det? Vem ska avgöra?
Förutom att Gardenstore tog 35 dagar på sig att leverera var stekhällen från Hällmark en besvikelse. Stativet bestod av 3 ben med skruv som skulle skruvas i svetsade muttrar på hällen. Det var rent omöjligt av skruva i benen. Muttrarnas gängor var helt förstörda. Som tur var har jag professionella gängverktyg hemma, med vilka jag kunde gänga upp muttrarna. Då upptäckte jag att det verktyg som man skulle använda för att skruva i benen saknades. Jag kan bara avråda från att köpa Hällmarks produkter.
Köper ett verktygspaket som skulle hämtas i Bauhaus varuhus dagen efter. Köpet görs genom att trycka på en röd knapp med texten KÖP och gå igenom alla köprutiner som slutar med kortbetalning. Dagen efter ringer Bauhaus och säjer att det blivit fel i lagersaldot och att Bauhaus inte kan leverera någon vara. I ett annat Bauhausvaruhus finns flera verktygspaket men Bauhaus vill inte flytta varor mellan varuhus. Mina pengar är låsta och kan inte betalas tillbaka förrän efter 2-3 bankdagar (+ lördag och söndag). Sedan kallar Bauhaus mitt köp för en reservation och inte ett köp och då påstår Bauhaus att de kan häva köpet, men ingenstans när man KÖPER står det något om reservation (och pengarna låses som sagt var). Ska då jag åka ett flertal mil längre för att köpa verktygspaketet i ett annat Bauhausvaruhus när dessutom mina pengar inte kan föras över till ett nytt köp utan är låsta i en vecka? Knappast kundvänligt!
Beställde på måndagen med leverans på tisdagen. Inte första och inte sista gången jag köper av Låskompaniet - bra priser och snabba leveranser. Jag är mycket nöjd.
Beställde varor 2019-12-07 som var planerade som julklappar. Fick leveransbesked att varorna skulle levereras senast 2019-12-18 och att de skulle komma innan julafton. 2019-12-19 fick jag besked att varorna var försenade och skulle skickas inom kort men inget besked om de skulle komma före julafton, Skickade mail till kundtjänst och frågade om varorna skulle komma före julafton. Fick ett besked 24 h efter att jag skulle få besked inom kort. Kl. 16:15 fick jag besked att varorna var försenade, vilket jag redan visste, men inget besked om jag skulle få varorna före julafton. Fick lösa julklappar på annat vis och annullerade min order och kommer givetvis aldrig att handla av detta företag.
Bra ljudkort - men registreringen fungerar inte utan skickar felmeddelande. Inte heller länken till Creative Media Toolbox eller mp3-kodec fungerar. Gick inte heller att skicka email till Creative Support - allt som jag skrivit försvann och ingenting hände. Creative som företag verkar vara på dekis.
enkelt och smidigt - de bästa webbutikerna har dock inga extrakostnader dvs fraktfritt och faktura utan avgift
Hade det funnits noll hade Adlibris fått detta betyg. Min fru betalade för snabbfrakt, 25:-, för att få böckerna med sig på utlandsresa och som födelsedagspresent. Hör och häpna de skickades snabbt men till annan ort. Det skulle kosta betydligt mer än 25:- att köra till denna ort och hämta leveransen. Det är fredag men Adlibris har inte telefonservice på fredagar. En chat ska finnas - om det visar en symbol längst ner på sidan - men det gör det inte. Alltså, det går överhuvudtaget inte att få kontakt med Adlibris. Skamlig hantering av kunder. En sådan internetbutik kommer förhoppningsvis inte att kunna konkurrera med ex. CDON med 8.56 på prisjakt att jämföra med 1.92 för Adlibris.