Toolab
  • Över 16000 produkter
  • Butik, E-handel & Verkstad
  • Stort sortiment & snabba lev.
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
11 dagar sedan

Snabb och problemfri köpupplevelse, Toppen!

Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
12 dagar sedan

Blev någon miss med leveransen först, så varan hade inte gått iväg. Men efter samtal med kundservice löstes detta supersnabbt och varan skickades direkt🙂

Gästanvändare
Gästanvändare
OK
en månad sedan

Pris bra, mailkontakt snabb, men leveranstiden för lång, i mitt fall 7 veckor.

Bra
en månad sedan

Än så länge snabbt. Har inte fått varan ännu.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
en månad sedan

Snabb leverans och mycket bra pris på Milwaukee verktygspaket🙂

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Jag beställde en vara i mitten av mars. Efter 10 dagar skrev jag ett brev till supporten att jag inte kunde hitta information om leveransen av beställningen. Fick svar att varorna inte finns i lager och väntetiden är 4-8 veckor. Om 2 veckor fick jag ett brev från dem att de fick tillbaka mitt paket och jag måste betala dem 300 kronor för returen. Jag skickade vår samtal med deras anställd som sa att varorna inte hade skickats än, istället för att ge information om leveransen. Mitt telefonnummer var felaktigt angivet i beställningen, så jag fick inget SMS från leveransleverantör. Men jag kontaktade supporten precis för att få den här informationen. Till slut erbjöds jag att betala hälften för deras misstag. Istället lade jag en ny beställning. I maj fick jag en faktura på 370 kronor för returen och skrev en fråga till dem: varför skulle jag betala för deras misstag? Fick svar att de skulle ta ut halva beloppet och skicka en ny faktura. Idag fick jag en faktura med en förseningsavgift på 135 kronor plus returavgift. Jag kommer att skriva ett anmälan till Konsumentverket och ångrar verkligen att jag någonsin hittade denna butik.

Toolab svarar:2022-06-15
Hej Din order skickas samma dag som du lade denna. Så själva hanteringen av din order var rätt och riktig. Däremot så var det fel på några uppgifter som du säger och du missade nog mailet med att din order hade lämnat oss och var på väg till dig. Olyckligt att även mobilnummer var fel då smset inte kommer rätt då. I ditt mail som du skickade till oss frågade du vad leveranstiden var på en produkt och fick så svar att den för tillfället var slut i vårt lager och att leveranstiden förväntades vara cirka 4-8 veckor. Vid detta tillfälle visste vi inte att du redan hade lagt en order och att den var skickad, utan frågan var bara vilken leveranstid produkten förväntades ha. Så vår kundtjänst visste tyvärr inte att en order redan var lagd. Vad det gäller avgifterna så tillkommer ju tyvärr dessa eftersom du inte betalade halva returkostnaden, då tillkommer ju tyvärr påminnelseavgifter och min rekommendation är att du hör av dig till Walley som sköter detta så att det inte går vidare så snart som möjligt. Tråkigt att det blev såhär med denna order, men tyvärr är det otroligt viktigt att uppgifterna är rätt när man lägger en order och att kollar så att inte leveransmail fastnar i t.e.x skäpposten eller liknande. Mvh Daniel Toolab Verktyg AB
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

+Ordern skickades relativt snabbt. -Tollab använder som av DHL som jag insett är helt värdelösa för leverans. Jag kan välja att ta emot paket mellan 09-15 vardagar, ja 09-15. Inte bra. Eller så har jag alternativ att åka till annan ort 9 mil tur och retur för att hämta paketet. Inte Toolab fel att DHL är kassa men tycker ändå det är värt att lyfta då dom använder sig av den aktören.

Toolab svarar:2022-06-15
Hej Tråkigt att det blev så med din leverans. Tyvärr är det olika på olika orter och alla transportbolag har nog samma problem tyvärr, men vissa är bättre på vissa orter än andra. Hoppas att du ändå fick löst transporten och att du fick din hemleverans tillslut. Mvh Daniel Toolab Verktyg AB
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
7 månader sedan

Beställde Tormekt slip med lite tillbehör i mellandagarna, någon produkt var restad vid beställning. Frågade kundtjänst via mejl och fick svar inom 20 minuter. Produkterna fick jag 12 jan vilket jag tycker är ok för restad produkt och Covid situationen. Bra packat. Hade allt funnits i lager hade jag nog fått allt innan nyår. Det var mycket bra pris på produkterna jämfört Classe etc.

Betyg köpupplevelse

3.6Bra
26 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(10)
(5)
(2)
(2)
(5)

Om butiken

Toolab

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.toolab.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Toolab Verktyg AB

Organisationsnr: 556788-7475

Information hos allabolag.se

Auktoriserad återförsäljare