30 dagar öppet köp
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

http://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2017-04-28)
Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (6.95)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    Inget att anmärka på
    1 dag sedan
  • Usel
    Förbeställde en S8 2017-04-20, supporten sa att jag garanterat skulle få varan senast den 28:e. Idag fick jag ett SMS om att jag först får telefonen den 2:a maj. Alltså fyra dagar (!) efter att mobilen släppts i alla andra affärer. Vad är poängen med att förbeställa om man får varan senare än alla andra??

    Uselt.
    1 dag sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra produkt fick ersättning av bra kvalite
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd hittills
  • Usel
    Jag förbeställde en Samsung Galaxy S8+. efter ett tag märkte jag att skärmen var defekt så jag gick till Elgiganten och frågade om jag kunde få en ersättningsprodukt, men dom tyckte tydligen att man skulle skicka den på reparation. (Produkten var dead om arrival), riktigt dåligt att man ska behöva reparera en så ny produkt!
    5 dagar sedan
  • Usel
    - Beställde en grill.
    - Fick flera meddelanden innan leveransdatum om när leverans skulle ske.
    - Tar ledigt från jobbet för att ta emot leveransen av grillen.
    - En timme innan leverans ringer dom och säger att dom inte kommer att kunna leverera för att grillen inte finns i lager.
    - Erbjuder ingen kompensation.

    Konklusion: Uselt!

    Uppdatering:
    Nu har jag, trots att jag inte fått någon grill levererad, fått en faktura på grillen. Detta trots att jag under telefonsamtal innan leverans blivit försäkrad om att grillen skulle tas bort från ordern.

    Undvik Elgiganten.
    10 dagar sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Hej Cabr6879! kontakta mig på digital@giganten.se så ska jag ta ärendet vidare till ansvarig avdelning så vi löser detta snabbt åt dig.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    Beställning Leverans
    Ingen kompensation får nu ta mig till butik ändå tack för smidigheten
  • Usel
    Beställning Leverans
    Ingen kompensation. Ingen ursäkt.får nu ta mig till butik ändå tack för smidigheten
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Deras kund tjänst kunde varit lite mer till mötesgående ville betala ha 1 faktura dress och annan leverans adress med annat namn men NEJ var det. om man inte valde HEM paket.

    Jag provade ändra mina kunduppgifter som inte skulle kunna gå få utskickad till ombud enligt Elgiganten. Jo det gick det.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Super smidigt
  • Perfekt
    Beställning
    Prisjakt är toppen att söka på och Elgiganten kan matcha många andra bra priser!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supersnabb leverans!
    Mycket säker förpackad!
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Aldrig mer Elgiganten.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt som det ska!Jättenöjd med köpet.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjde med min nya Samsung.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt bara åka till Elgiganten hämta sin vara och betala kan inte bli enklare fick dessutom 10% på priset vid kassan.
  • Usel
    Beställning Leverans
    En gråtande son och en butik som inte håller avtal!
  • Perfekt
    Har både goda och dåliga minnen med ELGIGANTEN. Men har det senaste var väldigt trevliga att handla hos. Tummen upp!

    Fortfarande bra. Åkte till butik för att köpa en vara, priset på varan gällde tydligen bara online. Fick ändå köpa för nätpris. Känns ändå rimligt, men de hade kunnat neka mig.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Ganska bra
    Beställning
    Allt var toppen utom priset då, tycker 5000 kr varit med normalt pris
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt, bra pris.
  • Acceptabel
    Beställning
    Det gick inte heller att läsa om villkoren om det valda operatör eftersom länken var fel
  • Hej! Återkom gärna med mer information om den trasiga länken till digital@giganten.se så ska vi lösa detta omgående.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    Beställning Leverans
    Saldot stämde inte så varan fanns inte i lager men beställningen kunde ändå genomföras och jag fick en bäkräftelse på att varan skickats men jag fick aldrig nån ipad så sonen blev utan 10 års present. Riktigt dåligt av Elgiganten. Fick inte ens en ursäkt. Uselt betyg👎👎👎
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställningen skickades från deras lager bara några timmar efter att jag hade lagt beställningen. Jättebra service!!
  • Bra
    Allt var bra. men jag skulle vilja att det var kortare leveranstid. Men eftersom det är gratis frakt så är det dumt att klaga.
    16 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Typ ok.
  • Dålig
    Köpte en torktumlare Cylinda online hos Elgiganten när de hade en kampanj nyligen. Beställde 26 feb med hemleverans och leveranstid 3-5 dagar. När det gått längre än väntat ringer jag kundtjänst och får då meddelat att tumlaren var en beställningsvara från Cylinda och därför betydligt längre leveranstid. Vi får boka en tidpunkt då vi kan ta emot leveransen och kvällsalternativet kl 16-21 som anges på hemsidan gick då av okänd anledning inte att välja. Således förlorad arbetstid. Tyvärr är det inte tumlaren som kommer på det avtalade datumet utan en diskmaskin(!), som vi såklart tackar nej till... Kundtjänst igen, avtala ny tid och vi får lovat en kvällstid (16-21) en bit fram i tiden. Får sedan dubbla budskap i form av sms om både den avtalade kvällstiden och en leveranstid 12-16, så vi vet inte vad som gäller. Leveransdagen kommer och leverantören ringer mig tidig eftermiddag och meddelar att han har en bokad leverans mellan 12-16, men att han upptäckt att det inte är våran tumlare utan den där diskmaskinen som ånyo lastats på för att köras till oss... Jag och chauffören kommer överens om att han lastar om med rätt maskin och levererar efter 16, vilket också görs. Vi har till slut torktumlaren ca 1 månad efter den beställdes. I kontakt med kundtjänst har jag upplevt dåligt bemötande och ingen kompensation (eller i ärlighetens namn fick vi efter första felleveransen uppgraderat från "leverans till tomtgräns" till att tumlaren kördes några meter extra in i garaget). Har tidigare haft ett gott intryck av Elgiganten, men kommer efter detta hellre handla hos andra företag.
    17 dagar sedan
  • Hej Mydecember! Ber så hemskt mycket om ursäkt för din struliga leverans. Jag förstår att det är frustrerande, dels att leveranstiden blev längre än väntat och att det sedan blev fel hos transportören vi anlitar i samband med leveransen. För beställningsvaror bokar man först en preliminär dag vid beställningen, vi kontaktar sedan leverantören, cylinda i ditt fall för att beställa produkten och då får vi ett föväntat leveransdatum till den transportör vi anlitar., Ibland blir det förseningar ut från leverantören eller så får vi besked att den kan levereras först vid ett senare datum, då behöver leveransen bokas om. Du får jättegärna återkomma till mig på digital@giganten.se då jag gärna vill titta närmare på ärendet och se vad som gick snett så vi kan undvika att det sker i framtiden.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt och proffsigt som vanligt när det gäller Elgiganten
  • Usel
    Beställning Leverans
    Ej fått hela leveransen ännu ingen följesedel i det packet jag fått hittills
    kommer inte handla här någon mer gång
  • Hej! Förväntat leveranstid på din order står på orderbekräftelsen, om nån produkt inte fanns i lager vid beställningstillfället så skickar vi en uppdelad leverans så att du inte ska behöva vänta på alla produkter för att en produkt inte finns i lager. Om datumet på orderbekräftelsen inte stämmer så kontakta vår kundtjänst på 0771 - 115 115 så ska vi titta närmare på det och ordna en lösning åt dig!

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade utmärkt.
    Jättebra personal på Elgiganten i Värmdö!
  • Utmärkt
    Beställning
    Inga
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt kundservice
  • Usel
    Beställning
    Leveransen uppgavs till 3-5 arbetsdagar. När jag inte hört ett enda livstecken efter beställningsbekräftelsen på 8 dagar ringde jag och fick veta att leveransen skulle ta ytterligare 10 dagar. Elgiganten anser sig tydligen inte ha någon anledning att meddela kunden detta. Sicken urusel kundpolitik!!!
  • Hej! För lagervaror har vi en leveranstid på 1-2 dagar för expressfrakt och 3-5 dagar för ekonomifrakten. Det låter som att produkten du beställde inte fanns i lager vid beställningstillfället, då ska vi estimera ett leveransdatum på din orderbekrättelse. Kontrollera gärna detta och om det inte matchar får du gärna skicka orderbekräftelsen till digital@giganten.se så ska vi titta närmare på detta.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning
    Mycket nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, på uttalad tid. Tydlig och korrekt information avs leveranstid. Chauffören ringde på uttalad tid före leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är nöjd. Produkten är helt ok..
  • Mycket bra
    Beställning
    Leveransen funkade jättefint! Tjejen ringde upp mig i god tid och lät mig välja när jag ville ha leveransen. Det var verkligen toppen!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hoppas jag blir nöjd när jag hämtar min iPad i morgon.
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Beställde en Samsung J5, plus ett fodral, med express. Leveransen tog 48 timmar men jag fick inte något fodral, bara själva mobilen ! Var är fodralet.. ?!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Riingde dan innan leverans för att kolla allt är okej (för att ta ledigt leveransen mellan 0800-1300)fick OK.kl 10.30 7/4 ringde transportfirman och frågade vad jag skulle ha dom sa att dom var dåligt uppdaterade,skulle återkomma , ringde tillbaks och sa att elgiganten skulle höra av sig,ringde sälv upp efter 2 timmar och frågade vad har hänt kunde inte svara på det (troligtvis slut ) efter en timme kommer nytt mejl ny leveransdag 18/4 mellan 800-1300(en dag till utan inkomst) ringde upp elgiganten ännu en gång avbeställde direkt, fick ett mejl att kylskåpet var avbeställt.Aldrig mer elgiganten.???????????
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ringde in till kundtj. fick en personlig hjälp att beställa en produkt. Beställning före kl.13 en vardag garanterar leverans dagen efter med ett tillägg på 69kr/express frakt + att jag kunde ändra uthämtningsställe. Mycket värdefullt! Det visade sig fungera, Stort Tack Elgiganten!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt ok.
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Trots att ja betalat för expressleverans som ska ta en till två arbetsdagar har jag inte fått leveransen med ordernummer: 69479025.
    Det har nu gått fyra dagar, och vad jag jag se så ligger paketet i Karlstad, det har det gjort i flera dagar nu. Kan man lita på er ?.

    //Lennart Nordenstein.
  • Hej! Om paketet har fastnat i postgången så kontakta oss så tar vi kontakt med transportören för att eftersöka ditt paket. Du når oss via vår hemsida eller telefon 0771 - 115 115.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Bra jag kan beställa på detta viset! Vet inte vilken kabel jag skall ha?
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Överlag var det en positiv upplevelse 😄
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det som levererades var över förväntan bra
  • Usel
    Enligt hemsidan fanns varan i butik. Jag beställde med Collect@store. Fick orderbekräftelse och åkte dit ett par timmar senare. När dom efter ca 20 min letat efter produkten kom de tillbaka och sa att den inte fans. Jag frågade hur det kunde komma sig. Fick då till svar: "vi håller på att inventera och då blir det fel ibland. Behöver jag dra hela processen om hur det fungerar?". Värsta svaret jag någonsin hört. Detta va andra gången detta hände för mig hos Elgiganten samma vecka. Har försökt kontakta dom om händelserna utan att fått svar. Aldrig varit med om ett mer nonchalant bemötande innan.
    25 dagar sedan
  • Hej! Beklagar att din vara inte fanns tillgänglig trots bokning. Jag vill gärna få ditt namn och ordernummer så ska jag be vår driftsavdelning se över vad som gått fel här! Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen behandlad av expedit snabb framtagning av vara.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra utbud. Allt gick smärtfritt att beställa. Levererat utan problem.
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Inte helt ok...
  • Hej! Återkom gärna med mer information till mig på digital@giganten.se!

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten.se

  • Ganska dålig
    Sämsta jag vart med om. Vid köptillfället hade de ett mycket vilseledande lagersaldo, men jag ser nu efter ett återbesök att hemsidan har uppdaterats med en ny design som är tydlig. Tidigare stog det "I lager" med ett grönt ✔ följt av ett datum då varan beräknas vara i lager, som i mitt fall var 2 månader efter min beställning. Varan är alltså inte i lager trots två indikationer på detta, så om man inte uppmärksammar datumet efter "I lager" så blir man direkt vilseledd. Jag kan inte tänka mig en annan anledning att sätta gröna bockar på något man faktiskt inte har. Men som sagt har detta blivit ändrat, vilket är positivt.

    Har även fått helt andra grejer än dom jag beställt - en gång fick jag till och med en produkt som Elgiganten inte ens har i sitt sortiment (dom hade dock en nyare modell av den, men ingen indikation på att dom ens haft den äldre), och kundtjänst verkade inte ens tro på mig och länkade snarlika produkter istället. Dom sa att jag kunde behålla den vilket som. Varan jag beställt fanns för övrigt inte i lager den heller. Den kom ca 2 veckor senare.

    I övrig så har Elgiganten också mycket vilseledande reor då jag sett en trend att de höjer priserna strax innan planerade reor, samt att de ibland tar in nya produkter till ett högt pris och sätter en "rea" på dom direkt. Detta betyder att dom kan skriva t.ex. "Spara 500:-" på något som dom innan rean höjt med 300. Man sparar alltså 200. Visserligen är väl samtliga elektronikkedjor skyldiga till detta (till viss mån), men jag tycker mig se det hos Elgiganten betydligt mer än hos konkurrenter, vilket alltid gör mig skeptisk till deras reor och har lett till att jag kikar på Prisjakts prishistorik oftare. Dock bör nämnas att de ändå under rean är billigare än konkurrenterna, men man blir alltså vilseledd hur mycket det är man "sparar", och kanske till viss mån extra motiverat till ett köp.

    Sedan känner jag mig missnöjd med packningen av varorna då man använder extremt tunna kartonger som det nästan alltid är hål i. Kan tänka mig att det är i någon miljösynpunkt, men är det inte bättre att ha vanliga kartonger man kan återanvända i så fall? De nuvarande måste man totalt slakta för att få ut sina grejer. (Jag brukar spara vanliga lådor för förvaring på vind osv.) Det är dessutom inget papper eller plast i lådorna förutom en pappskiva för att hålla sakerna på plats, så det blir liksom ingen vaddering mot stötar osv. Mina paket skramlar ofta då vissa prylar blir lösa i lådan, samt att jag flera gånger fått enormt överdimensionerade lådor som vart 50% luft. Men hittills har inget förutom lådan vart trasig.
    26 dagar sedan