
(500+)

Struligt att lögga till produkter, samt att det var svårt att förstå att telefonen gick att köpa utan abonnemang det var endast detta som stod när man sökte på produkten
Det nyss gjorda inköpet var en miss. Att leverera ett tillbehör till en ej levererad mobil för en kostnad av 300:- är ej OK. HELA köpet skulle avropats av Elgiganten.
Elgiganten är ett oseriöst företag som utnyttjar äldre. Vi ska nu inleda ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden men under tiden skriver jag detta omdöme. Om någon på kundtjänst vill att jag mailar dem är mycket märkligt då vi inte gjort annat än att ringa och maila… Min mamma köpte en spis på Elgiganten Gallerian den 11/9. Den levererades inom rimlig tid men installerades felaktigt och gick därför sönder några dagar senare. Därefter följde en cirkus av besiktningar, utlåtanden, fakturor och fingerpekanden mellan Elgiganten och Electrolux. Min äldre mamma behövde då agera mellanhand eftersom parterna inte kunde kommunicera med varandra. Tidigt i processen fick hon en offert på lagning från besiktningsmannen/repartören som var i princip på samma summa som spisen kostade. Ändå vägrade Elgiganten byta ut spisen innan de ”gjort sin bedömning”. Både hon och jag har upprepade gånger ringt ringt kundtjänst och bemötts av ”vi jobbar på det” ”vi förstår att det är en tuff situation” etc. Den 8/12 levererades slutningen en ny spis. Nu ska hon bara vänta åtta dagar till på att den ska installeras. I tre månader har min mamma nu ätit micromat och lunch på den lokala lunchkrogen. Allt tack vare Elgigantens oförmåga och brist på respekt.
Plus: Bästa pris på produkten, flertal leverans- och betalningsmöjligheter. Minus: Fick ej leverans i butiken jag valt utan blev omdirigerad att istället åka lång omväg för att hämta i annan butik. (Tidspillan och extra kostnader för parkering & bränsle.)
bra, inga invändningar
Jättebra,väldigt duktiga o kunniga 👍
Aldrig varit med om hur dåligt bemötande. Fick en offert, åkte tillbaka för att köpa sakerna (gamingdator), då har dom höjt priserna på sakerna, fick ändra beställning för att ha råd. Sedan får jag ett SMS om att dom cancillerat min beställning. Tillbaka in för att få ordning på beställningen. Då får jag avvakta för att dom skickat tillbaka pengarna för att sedan kunna lägga en ny beställning och inga garantier att jag får samma bra dator för det priset utan för att få samma bli tvungen att lägga ut ännu mera pengar. Fy! Fått åka skytte trafik och har lång resväg ! Och så dåligt bemötande och absolut INGEN kompensation. REKOMENDERAR INTE!
Tyvärr lämnar jag ett mindre smickrande omdöme. - säljare saknar i många fall adekvat kunskap. senare består ofta av "Den är fin. Den är också fin". - då prylarna går sönder innan garantitiden löpt ut för de allt för att den inte ska gälla t ex genom att säga: "Har den fungerat?". som oftast har det fungerat men elektronik kan fallera därefter men genom att fråga som de gör kan de hävda att "det inte var ett ursprungligt fel" och därmed att garantin inte gäller. Jag går numer till seriösa handlare.
Tips att köpa ny telefon för 6,000 plus försäkring. Dessutom osäkert om man kan överföra alla uppgifter, bilder osv från 'gamla' telefonen. Gick till konkurrent butik där tekniker lagade min telefon mot liten avgift.
helt efterblivet, kan inte ens skicka vara till rätt address, dumma i huvudet

Elgiganten är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.elgiganten.seFullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag
Organisationsnr: 5564714474
Information hos allabolag.se