30 dagar öppet köp
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

http://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 23 år sedan
(data från 2017-03-24)
Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (6.91)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Alltid lika bra
    1 tim sedan
  • Usel
    Efter köp av allehanda produkter under slutet av februari så kontaktades Elgiganten via deras kundchatt att jag önskade avbeställa dessa ordrar. Fick till svar att de redan var utsända, jag bad om framtida sändningsbekräftelser samt att en kopia på chatten skulle sändas till min epost-adress (som angivits som krav för att använda chatten). Kopia kom aldrig. Detta skedde 1.3.2017.

    Dagen efter har produkterna anlänt varpå de tillsammans med andra varor som beställts från Elgiganten returnerades i ett av de nyss ankomna paketen med "Åter avsändare" på alla sidor. Om detta meddelades Elgiganten, ånyo via sin chattfunktion genom en dropboxlänk (den som jag lägger in längst ned i denna recension). Svar om så behövdes kunde sändas till min e-postadress. Något svar kom aldrig dit. Detta av 2.3.2017.

    8 dagar senare har något återbetalning ännu ej ägt rum varpå jag igen får använda chatten för att fråga hur det gått med mina returer, jag bad även om kopior på tidigare chattkonversationer samt om svar till min e-postadress. Denna gång så förstods jag ej varpå jag hänvisades till en e-postadress. Jag skrev till denna med hänvisning till tidigare chattkonversationer. Även denna gång kom aldrig något svar eller kopia till min e-post. Detta av 10.3.2017.

    Fem dagar senare har svar ej ankommit från angiven epost-adress varpå jag påminner Elgiganten. Detta 15.3.2017.

    Dagen efter fås ett svar kommer med påstående om att de försökt kontakta mig tidigare men ej fått svar (något bevis för detta har aldrig stötts på). Så här håller det på, med att jag ber om att få tillbaka mina pengar för returnerade produkter och påminnelser om vartannat fram till 24.3.2017. Länk till min dropbox, "screenshot"-kopior på chattar, frågor från min sida (framförallt den av 10.3.2017) och begäran om svar. Den 24:e har jag tröttnat på att inte få svar på mina frågor samt ej heller ett besked på när jag kan vänta mig återbetalning. Ingenting av värde kom ut från den mailbaserade "kundservicen" fram till denna dag varpå jag återigen får använda chatten (begär återigen en kopia till min e-postadress - denna kopia har förstås ej sänts ut). I denna chatt konstateras det att retur ej mottagits, detta två veckor efter jag skriftligen ställt frågan hur det går med mina returer och i mellanperioden avsänt ytterligare 7 mail - ingenstans har den så kallade kundservicepersonalen brytt sig om att meddela att retur ej mottagits. Jag begär att chef kontaktar mig - så sker.

    Denna chef får jag tjafsa vidare med. Det kan konstateras att, utifrån min synvinkel, att denna chef för SDA/MDA hos Elgiganten ej tar ansvar för att den kundservice för vilken denna basar ej svarar på de frågor som kund ställer. Snarare skyller denna ifrån sig på att det är mitt ansvar (detta har inte förnekats) att paket levereras och hänvisar till sidan två orderbekräftelse (som aldrig utsänts med någon av ordrarna i fråga). På grund av de undermåliga rutiner som föreligger hos Elgiganten mellan deras olika(?) "kundservice"system så får jag nu, med allra största sannolikhet, konstatera att jag ej kommer på en återbetalning på de 2440 SEK som jag betalat till Elgiganten (posten kan möjligtvis hitta ett paket en vecka senare, tre veckor senare? -Knappast!). Därtill har jag fått en skitstart på helgen med en oro med anledning av att detta är pengar som jag inte har råd att förlora. Hela konversationen med denna chef kan läsas av intresserad på denna länk: https://www.dropbox.com/sh/dsclza152qvz5x7/AADDk_yJ23CR_QabZe1yBIwya?dl=0

    Jag kan inte rekommendera ELgiganten med anledning i deras undermåliga kundservice där de, ånyo ur min synvinkel, skyller ifrån på mig för att de inte svarar på frågor. Men vad gör väl detta? Jag är, var, ju bara en kund... Och sådana är ju inte viktiga...
    13 tim sedan
  • Usel
    Bra urval av artiklar, men dyra priser och långa leveranstider
    1 dag sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Oklart med leveransen: beställde två produkter som skickades separat (spel + nintendo switch) och när spelet skickades fick jag en länk med spårningsnummer till brings hemsida, dock var spårningsnumret från postnord? Och på hemsidan stod det bara "reserverad" på min order, trots att jag fått hem spelet. när själva konsolen sen kom fick jag mail med länk till bring och då stämde det.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Kunde inte hålla utlovad leveransdatum. Annullerade ordern då det skilde på 5 veckor!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Leveransen kom till fel ombud!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Elgiganten skickade en bekräftelse på att varan är beställd och klar att avhämtas. När jag kom till butiken säger man att "det blev fel i lagersaldot, vi har ingen sån vara till dig". Uselt!
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Fick bara Applewatch i leveransen och det läderarmband som jag beställde och betalade samtidigt fanns inte med i paketet trots att det stod med på leveransbekräftelsen😡😡😡
  • Usel
    Byter ut en tv som vid leverans är felande mot ett begagnat visningsexemplar utan att säga nåt. Tv:n har ränder i bilden och ett redan inloggat Netflix konto. Tack å hej Elgiganten
    10 dagar sedan
  • Hej Coolacoka! Har du möjlighet att återkomma med namn och kvittonummer så ska jag ta det vidare med berörd butik. Givetvis ska du få en ny TV om den du fick levererad var felaktig. Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Dålig
    Beställning
    Ej fått produkten som beställdes 24/2 och skulle levereras 14/3 mellan 17-21. Får ett sms 9.48 att jag skall komma ihåg att ni skall leverera dagen efter vilket är i sin ordning men 15.48 nytt sms att ni inte vet var produkten är och jag kan inte få min leverans. trots att jag betalat extra för att få ut den på kvällen. Ringer idag kundtjänst och får veta att den är i Eskilstuna men de får inte kontakt. Skickat ett mail till Tjeckien??? Jag frågar om jag kan få något nummer till Eskilstuna men det går inte och jag får bara besked att ni hör av er när ni vet mer???? DÅLIGT
  • Mycket bra
    Beställning
    Det var väldigt bra via telefon.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Jag bara undrar var den utlovade rabatten blev av.
    Köpte ett Nintendo och Zelda, men fick inte det för det utlovade priset.
    Har löst sig på ett tillfredsställande och professionellt sätt
  • Usel
    Beställning
    Varan fanns inte att hämta el köpa i er anvisade butik. Enl säljare så är produkten ur sortimentet. Hur fan kan ni hänvisa mig att hämta en produkt som inte finns? Skäms!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra bemötande, särskilt i Falköping
  • Usel
    Beställning Leverans
    Beställde Iphone 6 att hämtas i Västerås men kom till Örebro. Jag åkte dit men det fanns ingen telefon. Jag visade ordernummer och att den skulle finnas. Fanns ingen utan fick 200kr i rabatt för att köpa en IPhone 6 s. Priset var 4990kr men jag fick istället betala 5790kr. Jag har 12 mil till Örebro fram o tillbaka. Tog mig 2 timmar att hämta en telefon som inte fanns. Jag tycker att butiken skulle gett mig samma pris som den jag beställt. Varför fanns inte telefonen. Skulle vara roligt att veta. Blir nog svårt att rekordets Er.
    Kundtjänst som jag kontaktade var inte trevliga.
  • Hej! Det är lite oklart om du beställt från hemsidan eller inte. Men om du beställt via hemsidan och valt att hämta i butik så kan du i dagsläget endast boka produkten i dom varuhus som har produkten hemma vid beställningstillfället. Det gäller att vara uppmärksam på vilket varuhus som finns tillgängligt att välja efter att du fyllt i postnumret då det inte är säkert att ditt lokala varuhus är med i listan.

    Produkten skulle givetvis ha varit tillgänglig om du hämtade inom 24h eller så skulle butiken ha kontaktat dig och meddelat att produkten inte fanns tillgänglig. Du är välkommen att kontakta mig på digital@giganten.se med namn och ordernummer så kan jag titta på din specifika order och ge dig ett mer definitivt svar.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt, smidigt. Hämtade själv samma dag.
  • Perfekt
    Aldrig gjort mig besviken
    14 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Express är inte efterfrågad. Onödig kostnad för kunden. Har klarat mej utan varan i 75 år . Varför denna stress.
  • Knappt godkänd
    Hämtade just ute en produkt jag köpt hos er. Fraktsedeln med med streckkoder och adress var klistrad direkt på produkten. Fraktbolaget hade sedan "förbarmat sig" och lagt den i en tunn genomskinlig plastpåse som inte ger något nämnvärt skydd. Jag handlar i princip allt på nätet sedan 10 år tillbaka och har aldrig mottagit en sämre packad produkt. Jag undrar därför hur ni ser till att varor som skickas från er kommer fram hela? Om jag inte är nöjd med produkten, kan jag fortfarande nyttja ert 30 dagar öppet köp trots att originalkartongen är i tydligt försämrat skick på grund av er hantering?

    PostNord skriver såhär (och jag har svårt att tro att andra företag skiljer sig i sina riktlinjer): "En originalförpackning som ska transporteras som styckegods,
    behöver alltid förstärkas. Använd originalförpackningen
    som inre emballage i en större låda." Källa:http://www.postnord.se/globalassets/sverige/pdf/faktablad/forpackningsinstruktioner.pdf

    Jag höjer betyget till 4 generösa stjärnor NÄR ni svarar UTFÖRLIGT på min kritik. Varan fungerar trots allt och att priset var bra.
    25 dagar sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Som tidigare sagts, förvirrande.
    När Mörbybutiken introducerade 1 avståndsgräns på 1 km som inte fick överskridas för att lägstaprisgarrantin skulle gälla uppstår naturligtvis fågestecken
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    det är bra
  • Usel
    Beställning
    Bestälde en vara som fanns i lager, men 5dagar senare så får jag bara hälften av vad jag beställde och att varan finns i lager 10dagar senare!
  • Hej! Återkom gärna till digital@giganten.se med namn och ordernummer så ska jag se på din order. Lagersaldot du får på orderbekräftelsen per mail ska stämma. Ibland kan det dock vara saldofel eller liknande på lagret som gör att leveransen blir fördröjd men det är ytterst ovanligt så jag vill gärna titta närmare på din order.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hemsida, leverans och produkt var perfekta.
    Tot.är jag helnöjd.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Suverän speditör som hjälpte mej att lyfta in gamla spisen i bagaget på min bil så jag kunde köra iväg den på engång.
  • Usel
    Beställning
    Beställde med installation av vatten till kyl/frys. Installatören vägrade eftersom ballofixen satt i badrummet och inte i direkt anslutning till apparaten i köket.
  • Usel
    Beställning
    Beställer varan när, när jag kommer till butiken, Trelleborgsvägen, finns inte varan. Får besked av säljaren. ". -Vad vill du jag ska göra? Du kan få pengarna tillbaka"
  • Bra
    Alltid nöjd och kommer alltid att vara nöjd.
    Men det ända negativa är att när man ska handla så finns det inte så mycket personal. Och när man hittar någon så kan hen inte hjälpa dig eftersom att hen jobbar bara på en avdelning. Och när man frågar var den som är vid denna avdelning så säger de hen är där. Men man hittar hen vid andra sidan affären.
    17 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Beställning
    Då jag ville makulera beställningen, och fick svaret att den var under hantering så kunde de inte göra något även om produkten inte var skickad för fanns ej i lager så måste de fortfarande skicka den.

    Nu måste jag själv antagligen bli påmind om produkten eller returnera den själv i butik. kunde varit lite mer simpel att arbeta med.
  • Usel
    Beställning
    På nätet stod det att de två produkter jag beställde fanns i webblager. Då jag hämtade ut paketer (snabbleverans) fick jag bara kabeln. Dvd spelaren fanns inte i lager och i bästa fall kommmer den om 2 veckor!
  • Hej! Beklagar om du fick felaktig info om leveranstid på din order. Vi uppdaterar leveranstider löpande hela tiden på alla våra produkter och den leveranstid du får på orderbekräftelsen ska stämma. Om du inte fick leverans inom angiven tid så kontakta oss så återbetalar vi snabbleveranskostnaden till dig. Kontakta vår kundtjänst via chatten på https://www.elgiganten.se/cms/elgigantens-kundtjanst/kundtjanst/ eller på telefon 0771 - 115 115.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Varan kom enligt preliminärt löfte. Bra förpackad.
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Se problemen som jag beskrivit ovan.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Till slut kom leveransen efter påstötningar till Bring. Bring är mycket långsam transportör. Beställde samtidigt andra saker från ett antal leverantörer, allt kom snabbt förutom från Elgiganten p.g.a. Bring.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Väldigt svårt att redigera text i kundundersökning. Skärpning!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ni har bra Elektronik
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid lika bra information om varan man ska beställa. Mycket bra utbud och väldigt trevligt bemötande .
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Har fortfarande inte fått vares sig vara eller info om försening !!!!!
  • Hej! Kontakta vår kundtjänst via chatten på https://www.elgiganten.se/cms/elgigantens-kundtjanst/kundtjanst/ eller på telefon 0771 - 115 115 för info om din order.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning
    Fick möjlighet att lyssna, känna, klämma på varan.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag e nöjd
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Jag är glad att jag hittade produkten men besviken att den inte längre finns i butik, eller går att hämta i butik. Det innebär mer krångel och ett dyrare pris.
  • Hej! Vissa produkter i vårt sortiment finns endast i vår e-handel då vi inte har möjlighet att lagerhålla alla produkter i våra butiker. Det går dock bra att besöka varuhuset och be dom ta hem produkten åt dig om den inte finns i lager men finns på vårt centrala lager.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    Beställning Leverans
    skulle få en snabb leverans och anser att det är rena lurendrejeriet förstår inte varför jag ska betala snabbleverans när det inte är det
  • Hej! Om produkten finns i lager vid beställningstillfället och du väljer snabb leverans så ska varan komma inom angiven tid, annars kan du kontakta oss så återbetalar vi expresskostnaden till dig. Kontakta vår kundtjänst via chatten på https://www.elgiganten.se/cms/elgigantens-kundtjanst/kundtjanst/ eller på telefon 0771 - 115 115.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning
    bra produkt till bra pris
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra köp
  • Usel
    Beställning Leverans
    Känner mig lurad för jag som kund uppmanas att noggrant kontrollera men Elgiganten förbehåller sig att i efterhand makulera ordern om de gjort fel. Varan var betald men i efterhand skyllde man på tryckfel, märkligt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Perfekt skick. Bra affär!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Super
  • Usel
    Beställning
    Istället för utlovade 3-5 leveransdagar blev det 10. Inget meddelande till mig. Riktigt dåligt. Detta ska kommuniceras omgående så jag som kund kan annullera ordern och köpa av annan leverantör.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har bestält varor många gånger och köpt i butik,har inte hittills
    Inte haft några som helst problem så jag är nöjd
  • Bra
    Beställning Leverans
    Lite svårt att förstå var man skulle hämta ut bokade varor (Stockholm, Kungsgatan)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    funkade bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra tycker jag