30 dagar öppet köp
Fri frakt över 500 kr
Snabba leveranser

http://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 23 år sedan
Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (7.11)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Köpte en vara (surfplatta, galaxy tab a, + minneskort) på mellandagsrean den 25:e December, åkte till butik då jag via deras hemsida såg att varan fanns i lager i butiken. Väl framme fanns den dock inte i lager, även om hemsidan fortfarande visade att butiken skulle ha varan i lager. Detta kan jag dock acceptera, då det är mycket möjligt att det gick runt folk i butiken med surfplattan under armen, men som inte betalat ännu.

    Beställde då varan online (där det fanns många i lager) och valde expressfrakt (1-2 dagar). Fick beställningsbekräftelse, men sen var det tyst som i graven från Elgiganten.

    Efter 1 vecka skrev jag mail till kundtjänst, men fick inte svar förrän ca 4 dagar senare. Däremot började det, 1-2 dagar efter jag skrivit till kundtjänst (8-9 dagar efter beställning), att komma sms och mail från Elgiganten där de beklagade att leveransen var försenad, men beräknat leveransdatum är "nästkommande vardag". Det var alltså först mer än en vecka efter beställning som de kom på att de inte hinner leverera i tid (leveranstiden för expressfrakt var ju sedan länge passerad). Nästkommande vardag fick jag ett nyss sms och nytt mail där de beklagade sig, men beräknat leveransdatum är återigen nästkommande vardag (2 vardagar efter första mail/sms). 5 gånger fick jag ett sånt här sms/mail där beräknat leveransdatum var 1-2 dagar framåt i tiden, innan jag 6:e gången fick sms/mail med beräknat leveransdatum 17 dagar framåt, vilket skulle betyda 1 månad efter jag beställt en vara som skulle finnas i lager både i butik och online.Har väldigt svårt att tro att de inte, redan vid första sms + mail, visste att beräknat leveransdatum skulle bli långt fram i tiden (deras hemsida visade ett "beräknat i lager" datum som var mycket längre fram i tiden).

    Det har nu gått 3 veckor sen beställningen, och idag kom faktiskt minneskortet (ingen surfplatta). Får se om/när surfplattan dyker upp, ska enligt mail vara skickad. Det kan hända att jag redigerar detta och sänker betyget ytterligare om det är så att surfplattan hinner bli omodern innan jag får den.

    Jag gillar vanligtvis Elgiganten, men mitt förtroende för dem har fått sig en rejäl törn efter detta, och jag kommer så långt det är möjligt att välja andra affärer framför dem framöver.
    4 dagar sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Dålig
    Vi beställde ett gäng vitvaror den 19:e november till vårt nya kök. Detta skulle levereras den 6:e december. Allt frid och fröjd tills den 6:e då det visar sig att frys och ugn ej var med i leveransen. Hallå, kunde ni inte meddelat oss detta? Skicka hem hantverkare i väntan på leverans av dessa vilket skulle ske den 20:e december. Detta försenas ytterligare och nytt datum är den 23:e december. Frysen och ugnen får stå ouppackade över jul som blir jobbig utan ett fungerande kök. Varför har inte MCDonalds något julbord? Packar upp frysen efter jul och såklart är handtaget löst och stora bucklor i infästningarna i dörren. Visst, kanske är en transportskada och inte Elgigantens fel men emballaget hade inga synliga skador vid leverans.

    Uppdaterar betyget om allt löser sig någorlunda smidigt, någon typ av kompensation förväntar vi oss.
    6 dagar sedan
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Fick ju tyvärr beställa via nätet, då den inte fanns hos lokal elgiganten butik, trots att det stod att det fanns där.

    Lite halv otydlig och lite otydlig leveransinformation. Stod "postpaket" och retur används "posten företagspaket" vilket fick mig att tro att den skulle levereras till posten, men istället använder dom sig utav Bring som skickar paketet till närmaste DHL ombud. Men rent tekniskt antar jag att det inte stod posten. Hade jag vetat om detta hade jag antagligen kört Collect at store istället.
    Pga otydlig leveransvillkor så sänker jag betyget från 8 till 6. Eftersom det är jobbigare för mig att hämta ut paket hos DHL ombud än posten.
  • Acceptabel
    Köpte en vara på nätet, snabbast gratis frakt är 1 månad framåt (de andra utkörningsalternativ (express) som kostar är 25 dagar framåt.

    Priset är bra dock. Så om man inte ha bråttom med begränsad budget då är det rätt affär för dig.
    17 dagar sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Usel
    Fy vad dåligt!

    Beställde tvättmaskin med inbärning, avemballering och installation. Enligt installatör saknades fuktspärr i den befintliga kopplingsdosan, därmed struntade de inte bara i installationen utan också i avemballering och balansering av maskinen!

    Om jag vill få tjänsten som jag redan betalat för så kostar det "uppåt tusenlappen" till enligt kundtjänst!

    Rena lurendrejeriet.
    9 dagar sedan
  • Utmärkt
    Man får inte välja vart man vill hämta paketet och jag blev väldigt förvånad när jag fick aviseringen till Ingelstad istället för Växjö, om man tittar på postnumret på vart paketet var adresserat och vart det kom ifrån så var det totalt obegripligt, jag tror att de bara går på exakt antal Km i avstånd vad det gäller upphämtningställe, inte hur lång restiden är... Nåväl liten sight-seeing tur bort till Ingelstad där det var i princip helt dött gjorde ju att jag slapp stå i kö! ;) :) Till nästa gång hade jag önskat mig en ruta om speciella önskemål för leveransen, så hade jag kunnat tala om att jag velat hämta produkten någonstans centralt istället, särskillt så här års när småvägarnas skick kan lämna övrigt att önska, kan det vara säkrare att köra dit alla andra kör! ;)
    12 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra kundservice, älskade det!
    13 dagar sedan
  • Usel
    tar lång tid innan man får hem paketet!
    16 dagar sedan
  • Hej Johan4455! Skicka gärna ordernummer till digital@giganten.se så ska jag se på varför det tog lång tid för dig att få hem ditt paket.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    Den 11:e december beställde jag ett nytt objektiv till kameran som enligt hemsidan skulle finnas i lager och levereras inom 3-5 dagar.

    Den 23:e december börjar jag misströsta och hör av mig till deras online-support som ger beskedet att produkten troligen utgått ur sortimentet samt att jag ska ta kontakt med deras leveransavdelening. När jag samma dag ringer denna får jag reda på att objektivet är en "tredjepartsprodukt" dvs en produkt Elgiganten inte själva lagerför och därför inte kan ge besked kring huruvida den finns eller när den kan levereras. Men de lovar att höra av sig till mig snarast.

    Den 27:e december får jag ett obekymrat SMS från Elgiganten med beskedet att varan beräknas skickas den 11:e januari dvs exakt en månad försenad och långt efter den julafton samt efterföljande utlandsresa produkten var avsedd för.

    Den 2:a januari får jag två SMS inom 5 minuter där det ena beskriver att leveransdatumet är uppskjutet till den 16:e januari och strax därefter till den 23:e januari, dvs 42 dagar efter beställning.

    Strax därefter tar jag återigen kontakt med kundsupporten och får jag veta att deras köpavtal ger dem rätten att blåljuga för sina kunder när det gäller lagerstatus och leveransdatum på hemsidan utan att dessa kan kräva någon form av ersättning. Men de är villiga att göra ett undantag och ge mig 100 kronors goodwill-rabatt på nästa köp. Något som givetvis aldrig kommer att ske efter denna erfarenhet.

    Anledningen till att jag inte helt avbokar köpet beror på att jag sett flera andra recensioner av Elgiganten på Prisjakt där kunden aldrig återfått pengarna i liknande situationer.
    20 dagar sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Hej eforce! Beklagar att ditt objektiv inte kunnat levererats som planerat. Jag tittar gärna närmare på ditt ärende och tar det vidare med sektoransvariga på foto så får vi se på vad som skett med obektivet och varför det är försenat. Maila mig på digital@giganten.se så tar jag det vidare.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Vi köpte en TV som vi inte gillade då den krånglade en del. När vi gick och lämnade tillbaka den fick vi bästa kundservice (Folkesta, Eskilstuna) utan minsta krångel och med trevlig personal! Heja Giganten!

    Obs: Notera att den var köpt på nätet.
    18 dagar sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Beställning
    Fanns inte i lager någonstans, men Elgiganten visade på att det skulle komma in ett givet datum i närtid, och det gjorde dom. Leverans strax därpå. Klockrent!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Keep up the good work, ser fram imot alla inköp under 2017!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon
  • Usel
    Jag köpte en samsung galaxy tab från elgiganten 12.00 den 25/12. Eftersom jag börjar jobba efter nyår väljer jag expressleverans för att få plattan i tid. Jag blir lovad att få produkten inom 2 arbetsdagar. Men efter 3 dagar ringer jag support för att höra hur det går med plattan. Jag får då svaret att plattan inte kommer skickas förs den 17/1. Helt sjukt! Jag blir också lovad pengarna tillbaka för expressleveransen, men pengarna har inte skickats.

    Min erfarenhet av elgiganten har varit bra, men dom har nu sabbat allting. Välj ALDRIG att handla från dom på nätet, välj istället att åka till butiken där du är säker på att du får varan direkt.
    19 dagar sedan
  • Hej Melle5555! Beklagar att din platta inte kunde levereras omgående. Vi sålde extrema mängder av den produkten i samband med vår mellandagsrea och det antal vi hade i lager räckte inte till så vi fick beställa ytterligare produkter från tillverkaren. Detta ska dock framgå i samband med beställningen på produktsidan att man beställer med framtida leveransdatum. Jag tittar gärna närmare på din beställning, maila ordernummer till digital@giganten.se så tar jag det vidare med rätt avdelning.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    Beställde för att hämta ut i butik. Fick bekräftelse via mail, "Din beställning kan hämtas i varuhuset två timmar efter beställning och är giltig i 24 timmar". Gick till butiken 5 timmar efter beställning - där fanns inget att hämta. Däremot börjar jag få mängder av reklam-mail frål "Elgigaten plus". Försöker gå ur, men mailen fortsätter komma. Elgiganten har blivit en skräpkedja - undvik!

    Förslag på förbättring:
    * När någon beställer varor för uthämtning i butik - Lova inget ni inte kan hålla.
    * När någon väljer att handla av er - börja inte skicka reklam om kunden inte själv explicit valt att få reklam, "opt-in".
    20 dagar sedan
  • Hej Wroom! Beklagar verkligen att din produkt inte fanns redo att hämta ut i butiken! Du ska absolut kunna lita på att det fungerar varje gång. Vi jobbar mycket på att förbättra denna funktion och kommer framöver erbjuda ännu mer smidighet i samband med bokning i butik. Vi vill gärna få ditt ordernummer så vi kan undersöka vad som gått fel i samband med att du lade din bokning. Maila mig gärna på digital@giganten.se så ska vi titta närmare på detta omgående och även se på din kundklubbsprofil och hjälpa dig avsluta den.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Bra
    Godkänd
    22 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    Jag får väl se bara jag fått varan levererad.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lite irriterande när man sitter vid datorn och inte ser att det står MOBILT BankId när man förväntar sig att använda vanliga BankID popupen, men det löste sig efter en fördröjning! ;) Jag har väntat i några dagar på att ställa mina frågor till chatten eftersom de haft stängt, men jag fick svar på mina frågor efter en lång stunds väntan - hann koka te och låta det dra innan någon dök upp för att hjälpa mig! Så efter det gick beställningen snabbt. :)
  • Usel
    Elgiganten blir bara sämre och sämre som andra stora kedjor. Dom har en tillgångsgaranti dom lovar leverera på men skiter i att göra det. Säljare i butiker står och ljuger för kunder om vad det betyder eller att det inte finns.
    23 dagar sedan
  • Hej Johantegner! Jag vill gärna få mer information om vad som skett, har du möjlighet att återkomma till mig på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Dålig
    Beställde en vara som skulle komma nästa vecka, som blev en vecka senare, sen en vecka till o en vecka till. Skitirriterande när man blir lovad en sak och sen får man bara ett sms om att den är sen. ingen ursäkt ingen kompensation ingen som hör av sig. Trevlig säljare dock men organisationen bakom har brustit ganska ofta...
    24 dagar sedan
  • Hej Tillis_! Har du möjlighet att återkomma till mig med namn+adress eller ordernummer så ska vi undersöka. När man bokar en inkommande produkt så uppdaterar systemen automatiskt leverans och meddelar per SMS om produkten skulle bli försenad. Vi tittar gärna närmare på vad som gått fel med den inkommande produkten och ordnar en bra lösning för dig. Maila oss på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det visade sig att högtalarfunktion saknades
  • Ganska bra
    Efter att Elgiganten sett inlägget här så rykte rätt person i några trådar och en tekniker som skulle åka förbi tog med sig nya lurar och väntade på mig utanför bion när den slutade 2300. Det är servicekänsla!
    Det lyfter omdömet till ganska bra.
    Jag tycker dock att lurarna borde bara byts i butik istället för att skickats på service.

    -----
    Köpte nya hörlurar, Bose QC 25 och hade problem med dessa samma dag. Lämnade in dem och väntar 3 veckor för att få dessa istället för att de tar tillbaka dem och ger mig ett par nya.
    Man köper inte saker i den prisklassen för att vänta på dem när de är på service.

    2016-12-22
    Har fortfarande inte fått mina lurar och ingen ny information om när de kommer.
    Det jag verkligen grämer mig över är att jag inte kan göra återköp på dessa. Blir det några fler problem så kommer det vara samma historia igen.
    Tänker lämna tillbaka frugans lurar i förebyggande syfte och köpa nya på ett annat ställe så hon slipper detta ifall hennes börjar strula.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 27 dagar sedan )
  • Bra
    EDIT 2016-12-23:

    Efter att ha kommit i kontakt med rätt person på Elgiganten så har jag fått den vara jag beställde till slut och med minsta möjliga marginal dagen innan julafton. Tack!

    -----------

    Kundservice ljuger och håller inte det man kommer överens om!

    Efter utebliven leverans och överenskommelse via telefon om en ersättningsvara av samma modell i annan färg skickar de en helt annan modell. Vid kontakt igen tycker de att jag fick en bättre vara och kan (vill?) själv inte se att de har överenskommen vara på lager. Ytterligare kontakt ger bara ett standardsvar att jag är välkommen till en butik att byta min vara. -Tack för den passningen!

    Jag avråder bestämt från att handla hos elgiganten online!
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Dålig
    Beställde en vara, betalade en slant extra för frakt eftersom det inte fanns bekräftat leveransdatum på gratisalternativet. 2-4 dagar skulle det ta. När varan inte anlänt i tid kontaktad jag Elgiganten via chat. De sa att det varit många beställningar den dagen jag beställde (black friday) och att de behandlades i tur och ordning. Varan fanns i lager sa man. Tiden gick och i december kontaktade jag via chat. Då sa man att varan var levererad i november. Fel, sa jag, och blev hänvisad till kundservice på telefon. Där konstaterades att varan haft obekräftat datum från leverantör och att den skulle inkomma 28/12. Idag, 22/12 fick jag sms från Elgiganten om att min vara var försenad och beräknad leverans är 4/1. Från början skulle de naturligtvis informerat om att bekräftat leveransdatum saknades. Hade ju hävt köpet direkt. Ger en 2:a i betyg eftersom supportpersonalen var trevlig. Annars hade det blivit en klockren 1:a.
    29 dagar sedan
  • Perfekt
    Dem var trevliga att prata med
    1 mån sedan
  • Dålig
    Elgiganten är dåliga på att svara på mail och deras leverantör av varor vägrar återköp innan de 14 dagarna som gäller för återköp.
    Tydligen har elgiganten ingen makt över bring.

    Elgiganten rekommenderas ej pga dålig service.Avser ej anlita elgiganten.
    1 mån sedan
  • Hej Massrepeat! Beklagar att vi inte kunnat behandla din retur snabbare. Vi är i samtal med Bring kring deras rutiner för retur av paket för att kunna erbjuda en bättre service kring ångrade köp.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Usel
    Tyvärr så har jag insett idag att ELGIGANTEN lurar deras kunder!
    Man ska inte påstå något om man inte har bevis.
    Här ska jag lägga fram bevis:
    1. Elgiganten sålde Samsung 32" Full HD Smart TV UE32J5205 för 2990 kr för några månader sedan och detta var priset under lång tid. (SIBA hade kampanj på samma TV som de sänkte priset till 2490 kr) Eftersom den här modellen är en utgående modell och ELGIGANTEN har haft över 1000 apparater på deras lager.
    2. Elgiganten höjde priset till 3190 kr när det var "Black Friday"
    3. Nu har Elgiganten höjt priset till 3995 kr.

    SLUTSATS ELGIGANTEN ÄR OSERIÖSA OCH LURAR KONSUMENTER.
    Kan någon bevisa att jag har fel så var god gör det! Priset på varor av utgående modell går väl aldrig upp i pris eller?
    ELGIGANTEN kommer sänka priset till 2990-3190 kr och därmed lura kunder som har inte kollat på priset och KALLA DET FÖR EN JULREA!
    SE UPP FÖR TJUVEN SE UPP FÖR ELGIGANTEN.
    KANSKE DAGS ATT KONTAKTA EXPRESSEN/AFTONBLADET/SVT PLUS med lite journalistik och efterforskning så kan man få bort oseriösa företag.
    1 mån sedan
  • Hej Qootoqooto! Tack för din feedback, jag har tittat på modellen och det stämmer att priset har gått upp i slutet på November. För 32" TV har vi priser från 1690 för en enklare modell till 4000 för dom mer avancerade Full-HD modellerna. Just den TV du nämner ovan har Full-HD och ligger därför i den dyrare delen av spannet. Produkten har inte varit en fokusprodukt för oss och jag har därför bett vårt ljud/bild-team se över produkten för att se om den behöver justeras något. Vi får fortfarande nya leveranser av denna produkt löpande och inköpspriser varierar över tid tillsammans med valutaförändringar vilket gör att priser går både upp och ned. På senare tider har hårdvara blivit generellt sett dyrare då dollarn har gått upp mycket mot den svenska kronan.

    Vi kommer gå ut med våra mellandagsrea-erbjudanden den 23:e december men jag kan redan nu säga att denna produkt inte är med i rean. Du får gärna kontakta mig på digital@giganten.se om du har några ytterligare frågor eller om jag kan bistå dig på något sätt.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade perfekt och leveransen var snabb.
  • Usel
    Jag varnar för extremt oseriöst företag!
    Ingenting fungerar och det var strul med alla olika betalsätt utom genom Ecster vilket blir en dyrare lösning. Sedan vägrar de följa avtalat leveranssätt och skickar postpaket med Bring till ett utlämningsställe som tillhör DHL som ligger i tjottahejti och säger att det nu är mitt problem att lösa detta. Hur lågt kan man sjunka som företag och hur man fullständigt kan skita i både avtal och sina kunder går helt över mitt förstånd och då anser jag att man faktiskt helt enkelt bara ska upphöra med det man gör. Detta är absolut inte första gången jag har haft problem med detta företag utan oärliga försäljare som ljuger en i ansiktet bara för att sälja hör till vanligheten men nu ljuger de alltså även på nätet och då i sin fasta text. Kundtjänst som hänvisar till kundtjänst och vägrar att hjälpa dig eller svara på dina frågor. Nästa kundtjänst vägrar lösa problemet och när man ber att få tala med ansvarig chef slänger de på luren. Aldrig, aldrig någonsin att jag har någonting med detta företag att göra framgent. Finns inget förtroende kvar alls oavsett vilka åtgärder de sannolikt inte må genomföra. Jag VARNAR igen, jag kommer att undvika företaget till varje pris!

    Jag har redan kontaktat er så ni kan börja med att
    svara på dessa men det gör ni inte! Varför ska jag ha kontakt med en
    kundtjänst som vägrar svara på frågor, hjälpa till eller vidarebefordra
    till närmsta chef utan avbryter chattsessioner eller slänger luren i
    örat på en. Ni borde skämmas och ni som ansvarig ska enligt mig bara avgå! Jag har
    skickat er krav på ersättning för att ni ej håller avtalsvillkoren och i
    övrigt så kan ni sluta ljuga både till mig och alla andra. Ni
    refererar fortfarande till Postnords produktportfölj i era egna
    köpvillkor och ingenstans genom hela köpet, i orderbekräftelser eller i
    kvitto står det något om Bring utan enbart "postpaket" och det är
    uppenbart att ni själva inte ens vet vad detta är eller betyder. Eller
    som ni skriver till en annan kund att paketet måste ligga hos ombud hela
    väntetiden innan det skickas tillbaka för eventuell kreditering stämmer
    inte heller. Det går alldeles utmärkt att ändra men det kostar och det
    hela handlar om att ni varken vill utföra det ni tar betalt för eller
    vid problem stå för kostnaderna. Ni skulle enkelt kunna kreditera kunden direkt och om mot förmodan kunden hämtar ut försändelsen tar det för er bara sekunder att ta betalt så era svar är konstant felaktiga. Jag ber att få citera er själva: "Med kunden i centrum

    Vår vision är att vara jordens mest kundorienterade butikskedja! Det speglar vardagen på Elgiganten, både i arbete och utbildning. Hövlighet, hjälpsamhet och ärlighet uppmuntras i alla sammanhang. I tillägg har alla anställda i Elgiganten ett ansvar och befogenheten att göra kunden nöjd."

    Hmm var faktiskt ingenting som stämmde där och definitivt ingenting som ni efterlever.

    Ceterum censeo Elgiganten esse delendam
    1 mån sedan
  • Hej igen!

    Jag ser att vi skrivit Postpaket i våra avtalsvillkor, vi kan förtydliga där att det avser paket. Dock ska man komma ihåg att Postnords pakettjänst för företag till privatpersoner inte heter postpaket utan den heter sedan flera år tillbaka Postnord Mypack. Tyvärr är det så att i dagsläget att Bring inte kan utföra returer på ett tillfredställande sätt då kunden ångrar ett köp och vi är i diskussioner med Bring kring detta för att snabbare kunna behandla ångrade köp.

    Det låter verkligen inte likt vår kundtjänst att slänga på luren eller inte svara i en chatt så du får gärna skicka all kommunikation du har i ärendet till digital@giganten.se så ska jag ta det vidare med ansvariga på kundtjänsten. Det framgår inte riktigt om nuvarande status i ärendet så du får gärna skicka det till mig också så tar jag det vidare med ansvariga.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie
    E-handelsansvarig Elgiganten

  • Bra
    En av mina favoritbutiker i kategorin.
    Relativt snabb leverans vid köp av vitvaror med uppbärning och installation men framförallt bra pris på detta!
    Jag ogillar att man inte kan få tag på ett direktnummer till en butik om man har någon fråga eller vill ändra en beställning. Den centrala växeln kan inte göra ändringar i en order utan man måste åka tillbaka till butiken. Ett telefonnummer hade sparat in den resan...
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    Beställde en dammsugare Electrolux zuo360 online! lagersaldo finns i lager

    Varning 1 knappa in personnummer så hämtas adress och telefon, viktigt att trippellolla då dessa uppgifter i mitt fall inte stämde då jag har 2 nummer(det ena är dotterns) borde komma upp en varning! , nästa varning pengar dras direkt på kortet vilket inte är några problem om dom nu levererar i rätt tid!. i mitt fall fick jag en uppdaterad levinfo om försening från den 24 till den 25/8 och tyckte att det var inget att bråka om tills jag läste vidare det var dammsugarpåsarna som du skickat, själva dammsugaren kommer in först i slutet på september, hur f... tänkte dom nu? vad ska jag göra med påsarna? det som stör mig är att denna finns i lager på 6ställen i Sverige, varför skickar man inte från något av dessa? , deras kundtjänst käftar emot och tycker inte att dom gjort något fel. men va f.... jag har inte beställt en bil och inte änns då betalar man allt 1 månad innan ev leverans!. vilket skitbolag rent sagt ut och vad har man för inköpskanaler om man nu har så lång leveranstid. nä varning varning handla inte här
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en tvättmaskin med fast installation samt bortforsling. Ingen installation då den ogiltigförklarades samt fanns det då inte behörighet för att ens ta med den gamla...

    OK. Så jag installerade själv och ringde om den där bortforslingen som jag skulle slippa betala (199:-) och infomerades om att det skulle kosta ytterligare (549:-) för dem att komma ut.

    Ja vad säger man. Har handlat nästan allt min elektronik och mina vitvaror här de senaste 15 åren. Varken bra eller dåligt men ok.

    Det här var däremot riktigt dåligt.
    ===============
    Min recension blev "modererad" hos Elgianten. Uppdaterar min erfarenhet med en kopis på svarsmailet samt minskar antalet stjärnor så långt det bara går. (Notera att det inte står vilka krav som inte uppfyllts.)

    Mailet:

    HansBer,

    Våra medarbetare har läst din recension och värdesätter ditt bidrag även om det inte uppfyllde alla riktlinjer för vår webbplats. Tack för att du delade med dig, och vi hoppas kunna publicera ditt nästa bidrag!

    Skicka in någonting nytt

    Tack än en gång,
    Elgiganten

    Inte så service mind alls :-(
    Beställde en tvättmaskin på nätet. Beställde även inbärning med installation, fast för att vara noga. Se det gickt inte alls. Den installationen som redan fanns bedömdes som omöjlig att göra något åt, dvs man kunde inte installera ej heller koppla loss och forsla bort den gamla tvättmaskinen (en tjänst jag också betalat för). 750:- för hela kalaset. Eftersom vi måste tvätta ordnade jag egen installation och ringde om bortforsling. Den skulle jag inte behöva betala (199:-), men de behövde ha betalt för att komma ut (549:-). Känner mig lurad och det känns som man letar fel för att slippa installera. Tveksam till någonsomhelst behörighet hos personal och en ledtråd är ju såklart att tvättmaskinen var utrustad med stickpropp. Har i stort sett handlat all vår elektronik och vitvaror på Elgiganten under de senaste 15 åren. Jag måste nu säga att jag är tveksam till var jag gör mina nästa inköp.
    1 mån sedan
  • Hej Hans! Tack för din feedback!
    Vad tråkigt att höra att din installation ej gick att utföra. Dom installatörer vi anlitar är behöriga att genomföra installationer i befintliga anläggningar. Om det krävs ändringar på något sätt i anläggningen för att den ska vara korrekt enligt nuvarande riktlinjer och regler så måste en behörig elektriker utföra det och då kan tyvärr installatören inte slutföra installationen. Detta är inget som vi kan tumma på utan detta är en säkerhetsfråga.

    Angående din recension som blev nekad så använder vi en recensionstjänst som bl.a. går igenom alla recensioner med automatiska regler. T.ex. prisreferenser tillåts inte då detta blir inaktuellt med tiden då priser går både upp och ned. Jag gissar på din text ovan att det är anledningen till att din recension nekades. Lägg gärna en ny recension utan prisreferenser så ska denna godkännas. Om du har några frågor eller funderingar kring din recension, ta kontakt med vår kundtjänst eller skicka oss ett meddelande på facebook så ska vi hjälpa dig!

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie Pettersson
    e-handelsansvarig Elgiganten

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon
  • Usel
    Sämst, under all kritik.
    1 mån sedan
  • Hej Eva71! Återkom gärna med mer information till oss.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie Pettersson
    e-handelsansvarig Elgiganten

  • Dålig
    Köpte 1st Acer Predator X34a på black Friday. Fick 1st beställningsbekräftelse. Allt ok sofar. Dagen efter. 2st leveransbekräftelse 2st kvitton där de dragit pengarna 2 gånger.

    Jag ringer dom och de säger att jag antingen kan låta den ena skärmen ligga tills ombudet automatiskt skickar det tillbaka. Detta tar 10 dagar + ytterligare 5 dagar för pengarna att föras tillbaks. Då skulle jag behöva vänta 3 veckor för att få tillbaks dubbeldragningen på 10 000kr. Kanske fungerar om man är rik...

    De andra alternativet som de rekommenderar är att jag hämtar ut skärmen och åker in till elgigantens butik och lämnar in den. Då vill de alltså att jag skall hämta ut den dubbelskickade skärmen, ta ansvar för att det inte händer något mellan posten och butik (jag kan ju faktiskt ramla, krocka med bilen etc. då är allt mitt ansvar). Sedan skall jag stå i kö hos återlämningen.

    Ingen ursäkt, ingenting. Detta sänker tyvärr mitt betyg till 2 från 10. Priset var dock väldigt bra på varan.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej! Vi anlitar sedan en tid tillbaka bring för paketleveranser och dom har i dagsläget inte möjlighet att på vår begäran direkt returnera ett paket till oss utan paketet måste uppnå maxtid hos ombudet för att sedan returneras. Detta är långt från bra, vi delar din frustration i detta. Jag beklagar verkligen att detta drabbar dig negativt och vi jobbar tillsammans med Bring för att få detta på plats så vi snabbare kan hantera ärenden likt ditt där man ångrar sitt köp eller av misstag fått igenom två beställningar.

    Ta gärna kontakt med oss via facebook eller kundtjänst och be dom skicka vidare till e-handelsteamet så ska vi titta närmare på ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
    Jimmie Pettersson
    e-handelsansvarig Elgiganten

  • Utmärkt
    Köper 4k filmer här ifrån billigast snabb leverans....
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Hyfsad leverans men riktigt dålig kundbemötning i både butik och kundservice.
    1 mån sedan
  • Usel
    Elgiganten har en lång resa framför sig vad gäller e-handel och kundbemötande.

    Köpte kyl och frys med tjänsterna installation och bortforsling.
    Leveransdatumet flyttades fram tre gånger och detta meddelades via sms först dagen innan planerad leverans.

    Kyl och frys levererades tillslut men tyvärr gick frysen sönder efter två veckor.
    Ringde till kundservice där jag fick prata med en ointresserad person som undrade vilken butik jag hade varit i...
    Svarade att jag handlat i INTERNETbutiken och att frysen gått sönder, hon hänvisade mig då till Electrolux. Svarade att jag inte var intresserad av att reparera en ny frys och att jag istället ville ångra köpet. Svaret jag fick var att jag behövde åka till en fysisk butik (!). När jag ifrågasatte detta fick jag som svar att de inte kunde hantera ånger köp/öppet köp via telefon. Där avslutades samtalet.

    Senare samma dag ringde vi tillbaka och bad om att bli kopplad till butiken i Bäckebol eftersom de inte kan hantera öppet köp via kundservice, fick som svar att det inte gick eftersom "kundservice för deras talan"...

    Efter ca en timme i telefon och kommentarer som "på denna tiden hade hunnit åka till Bäckebol" blev vi kopplade till Electrolux som i sin tur hänvisade till Elgiganten.

    Hela historien slutade med att vi plockade med oss frysen till butiken i Bäckebol och fick pengarna tillbaka.

    VI fick faktiskt kompensation för leveransförseningen, även om det tog två veckor att komma fram till det beslutet.
    2 mån sedan
  • Usel
    Trist nog måste jag ge denna betyg till en av mina tidigare favorit butik!
    Dem hade jätte bra kundservice och kundtjänst som dessvärre senaste tiden blivit sämre och sämre.

    Beställde en klocka till en födelsedags present som skulle finnas enligt sidan på 3 butiker i Sverige att köra (Collect at store)
    Bokade i barkarby och fick mail om att den fanns.
    Åkte 1 timme fram och 1 timme tillbaks för att veta att den inte finns och det är fel lagersaldo!
    Får inte ens 1 öre i kompensation eller en presentkort för deras klanteri

    Börjar jaga på per tel via deras kundtjänst hos dem övriga 2 butikerna.
    1 av dem i värnamo lovar att återkomma, dem gör aldrig det.

    Slutligen är det enbart kalmar som har produkten.
    Efter många samtal fram och tillbaks går dem med på att skicka den till mig i sthlm via posten mot förskotts faktura.
    Väl när fakturan kommer så står det frakt 300 kr!
    På nätet är frakten 0 kr över 500 kr, och 69 kr för express frakt. Dem vill ha 300 kr för en vara uner 1kg. Jag driver företag och skickar paket Dagligen. Via posten så kostar en paket upp till 3kg för försäkrad till en privatperson 140 kr! Då jag ifrågesätter priset till butiken i kalmar så svarar personen/chefen att dem går back 1500 kr på denna produkt! Vad i helvete har detta med kunden att göra då ni har den till en faststäld pris på nätet och detta är ju en gammal utgående vara där dem har 1 sista ex kvar. Istället för att han skall vara glad för att bli av med den.
    Förslog att jag kan betala 150 då jag anser det vara en normal frakt pris, men det vägrade dem så jag avbröt köpet.

    Resultatet av denna är tyvärr en dålig lagersaldo, 0% kundservice känsla nu för tiden.
    Synd elgiganten för jag tyckte om er verkligen, nu har ni fallit skarpt i mina ögon och förstår varför ni har börjat sälja kex, snickers och tvål i era butiker :S
    2 mån sedan
  • Usel
    Uselt lång leveranstid kundservice svarar inte i telefon efter 30 min köande. Avråder starkt från elgiganten på nätet.
    2 mån sedan
  • Usel
    Dom har ännu inte återkommit till mig angående Note 7 (som blev säljstoppad). Senast jag pratade med dom var en månad sen och då sa personen i fråga att det inte var 100% att Note 7 skulle stoppas (alla visste att så var fallet) Ok, sa jag återkom när ni har mer info. Fortfarande inte ett ljud från dom. Och nu kommer det fakturor varje månad för en produkt som inte ens finns! Sjukt illa skött. Dessutom så verkar deras kompensation vara rena skämtet. Inte Elgigantens fel att Samsung sumpa det men allt efter spel har ni skött otroligt dåligt. Sambon har ni inte ens ringt! Uselt.
    2 mån sedan
  • Usel
    När det inte fungerar som tänkt är dom tyvärr usla! Kundtjänst vill att jag ska vänta i veckor på att få igen pengar pga att dom skickat ut produkten efter att jag hävt köpet. Det tycker jag är oacceptabelt!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra service.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa butiken jag nånsin varit i, har fått all hjälp jag behöver och lite till. Om jag köper teknikgrejor så köper jag hos dem. Bästa servicen jag varit med om i en butik!
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde en monitor ifrån elgiganten och några timmar senare insåg jag att jag ville avboka min order.. men detta verkar inte vara enkelt utan det tar 5 DAGAR att avboka min order... Jag trodde först inte att det var sant när hon(kundtjänst) nämner att hon inte hade rättigheter att ta bort min order utan ett ärende måste skapas(Skojar du - det är 2016 inte stenåldern...).. Ringer igen efter 36h och undrar vad som händer.. då nämner de att det kan ta upp till 5 dagar att ta bort ordern. Aldrig varit med om detta förut :(

    Sedan att ta betalt 69:- för att kunna skicka paketet nästa dag(normal frakt 3-5 dagar) vilket många av de andra större aktörerna inte tar betalt för.
    2 mån sedan
  • Usel
    Först, hade man kunna sätta minus som betyg så hade jag gjort det. Det är verkligen välförtjänt. Och här är varför:

    Dotterns födelsedag närmade sig. Vi spelar Lego Dimensions mycket tillsammans och när jag surfade runt på Elgigantens sida såg jag att det kommit nya produkter. Perfekt tänkte jag. Jag lade tre stycken av dom nya Lego Dimensions produkterna i kundvagnen. Det stod klart och tydligt att alla fanns i lager, 100+. Men ville ändå vara säker på min sak så kontaktade kundtjänst så att dom kunde dubbelkolla. Och jodå, det var inga problem, dom finns i lager som det står på hemsidan. Jag hör faktiskt av mig en gång till bara för att vara helt idiotsäker då det är en födelsedagspresent. Samma svar, finns i lager. Så jag beställer.

    Efter en veckas tystnad så börjar jag undra. Bara ett par dagar kvar till födelsedagen och ingenting har dykt upp. Så jag kontaktar Elgiganten och undrar vart mitt paket är, det börjar bli bråttom. Får svaret att dom produkterna finns inte, dom kommer inte in förrän om drygt en månad! Jag undrar om hon driver med mig då jag dubbelkollat TVÅ gånger och att lagersaldot stadigt tickat ner på hemsidan, folk köper alltså produkterna. Men oj vad konstigt får man som svar. Hon behöver kolla upp detta och återkommer. Samma svar, kommer om drygt en månad och att dom kommer börja plocka bort produkterna från hemsidan. Just nu är jag både arg och frustrerad då det här var presenter. Jag ber om namn och telefonnummer till närmaste chef så vi kan prata om hur detta ärende gått till samt en kompensation. Detta vägrar hon lämna ut, man får räkna med lite fel säger hon. Nej, inte om man dubbelkollar två gånger! Jag ringer upp kundtjänst igen och får prata med en man som jag berättar samma historia för. Får i princip samma svar, sånt som händer, men han skapar ändå ett ärende och dom ska återkomma med hur dom gör. Jag säger att det minsta dom kan göra är en kompensation. Då finns det kanske en liten chans att jag stannar som kund och köper någon annan Lego Dimension produkt hos er, och det är bråttom.

    Nu har det gått ett par veckor, jag köpte mitt Lego hos en av era konkurrenter. Jag har fortfarande inte hört någonting ifrån er angående mitt ärende! Det enda jag fått är ett mail för ett par dagar sedan då ni tackar för mitt köp och vill att jag skriver en recension, är ni på riktigt!? Allt det här är så fruktansvärt dåligt skött så jag finner inte ens ord! Ni lurar era kunder och vägrar att ta något som helt ansvar! Det enda som är säkert är att jag aldrig mer kommer att handla hos er! Jag har även börjat sprida bland vänner och sociala medier hur ni behandlar era kunder. Det finns gott om konkurrenter, och jag är övertygad om att kunderna går till dom som behandlar dom väl. Ni finns definitivt inte med på den listan...

    Update 2016-11-03
    Som sagt, det enda jag hörde från elgiganten var att dom ville att jag skulle recensera mitt köp/produkt (bara det, jösses). Så gjorde detta. Givetvis så var det ingen positiv recension. Får sedan svar ett par dagar senare att min recension modererats och att den inte följer elgigantens riktlinjer och således inte publiceras. Okej, det är så man gör för att filtrera bort de negativa recensionerna och få ett bra snittbetyg. Det finns ingen hejd på hur oärligt och kundfientligt detta företag har blivit.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde mobiltelefon. Bra leveranstid inom 3-5 arbetsdagar. Hjälpsam kundtjänst.
    Man ska inte lita på lagersaldot utan ring kundtjänst istället.

    En vecka senare hade de samma mobiltelefon 500kr billigare. Tänkte fan va bullt,MEN JAG RINGDE KUNDTJÄNST OCH UTNYTTJADE DERAS PRISGARANTI. EN VECKA SENARE satte de in mellanskillnaden på kontot. BRA GJORT Elgiganten.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Hanteringen av min beställda Samsung Galaxy Note 7 har varit helt värdelös. Jag försöker byta till en annan telefon men telefonsupporten hänvisar bara gång på gång att en säljare ska ringa upp som aldrig ringer. Sen nästa gång jag ringer kundsupporten säger de bara igen att en säljare ska ringa och påstår att de försökt ringa flera gånger utan svar. Hur tror de att de kan komma undan med sånt idag när man har loggar på missade samtal och får sms om någon ringer när det är upptaget?

    Jag har fortfarande inte fått någon kontakt med rätt person på Elgiganten. Jag har försökt med webchatten också men de hänvisar bara till telefonsupporten. Jag provade att gå till en butik för att se om de kunde lösa det men det gick inte heller.
    2 mån sedan
  • Usel
    Tyvärr så är produkten slutsåld och vi kan vi kan inte skicka ut din beställde produkt.
    Jag betalade för produkten men jag har inte sett röken av produkten eller mina pengar.

    Har varit kontakt med eran support och blivit lovad att få tillbaka mina pengar.
    Nu har jag väntat över 30 dagar och inga pengar än.

    Sen har dom raderat nästan alla negativa recensioner/omdömen från deras egna webbutik. PGA av dom inte kan lura på folk skit produkter.

    ARN NEXT.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    + Bra priser.

    - Kundservice. Det jag ogillar är servicen hos dem. Beställde ett kameraobjektiv för collect@store, butiken hade objektivet och när jag väl kom till utlämningen så fick jag vänta i 10-15minuter för att dem skulle hämta objektivet. När killen väl kom så var det fel objektiv (märkte det först när jag kom hem).
    Åkte tillbaka med objektivet och skulle få rätt, men han kom tillbaka med ett objektiv i färgen silver istället för svart. "De svarta är slut" fick jag höra. Trots det står det att objektivet finns hos dem i färgen svart i lagerstatus på hemsidan. Ogillar detta starkt, trodde det skulle vara enkelt med collect@store men icke!

    Oftast är alla säljare upptagna och även om man fått ett bättre pris så är det ett annat pris i kassan så man får vara på dem och påpeka att man fått ett bättre pris också.
    2 mån sedan