Användaromdömen

Sorterat efter datum

3.8 av 5 stjärnor

2019-01-19
Redigerades 2019-03-19
Alltid bäst personal och service. Och man kan alltid få bättre pris hos dom än hos konkurenterna. Jag går alltid till Elgiganten först.
2019-03-17
Redigerades 2019-03-18
Snabb leverans och service efter online-bokning.
2019-03-18
A
Kollade på samsung s10 i 10 minuter och blev utsparkad. Dom skrek på mig att jag skulle gå ut och sen frågade vakten mig om jag hade stulit något. Rekommenderar inte att ni går dit för personalen är så sjuka. Går aldrig tillbaka dit!
2019-03-17
Redigerades 2019-03-18
Trevlig kunnig personal, väldigt hjälpsamma med lättförstådda svar på mina frågor
2019-03-17
Pris, närhet, support
2019-03-07
Redigerades 2019-03-17
n
2019-03-17
väl bemött
2019-03-17
trevlig och kunnig personal
2019-03-17
Det var för mkt koder o lösenord innan allt var klart. Tog 50 min! Undrar dessutom när garantin börjar gälla?
Elgiganten svarar:2019-03-18
Hej! Jag vill gärna veta mer om din upplevelse och vad du menar tog tid. Om du återkommer med ditt ordernummer och en närmre förklaring på digital@giganten.se så ska jag se över om vi kan göra köpprocessen enklare då det självklart inte ska behöva ta 50 minuter för att genomföra ett köp. Garantin gäller från det att du har mottagit produkten. Kvittot skickas ut via mail när vi har skickat din vara och gäller som garantibevis. Med vänlig hälsning Sofia, driftansvarig Elgiganten.se
2019-03-11
Redigerades 2019-03-17
Smidigt och tydligt.
2019-03-07
Redigerades 2019-03-17
Brukar ge 10 stjärnor men denna gången är det 4 dagar sedan jag lade beställningen och fick orderbekräftelsen men varorna är inte ens skickade än. De finns i lager och skulle komma till mig inom 3-5 dagar. Beställningen lades måndag 4/3 och idag är det den 7/3. Ej skickat än. Nu har det blivit fredag 8/3 och fortfarande inte skickat...
Elgiganten svarar:2019-03-12
Hej! Vårt system kalkylerar för när det senast måste bli skickat för att komma fram till dig som senast dag 5. Om du bor i ett område vi hinner fram till på en dag kan det därför hända att det i vissa fall skickas först dag 4 om vi inte har hunnit få iväg det tidigare. Jag hoppas du har fått ditt paket nu om inte så får du gärna återkomma till oss på 0771 115 115 med ditt ordernummer så hjälper vi dig att kolla status på leveransen. Med vänlig hälsning Sofia, driftansvarig Elgiganten.se
2019-03-17
ALLT blir så lät med er
2019-03-16
Otroligt bra och vänlig service av rådgivaren Bamse i Bromma, som förstod mitt behov och tog fram en passande produkt. Jag blev mycket glad och nöjd med honom.
2019-03-11
Redigerades 2019-03-16
Det gick smidigt till tack vare telefonförsäljare. Tyvärr det var omöjligt direkt genom internet ? OBS: HEJ: MIN GAMLA E-POST ADRESS " ku.wa@bredband.net" ska slutar den ..2019.03.31. DEN NYA , SOM MAN REDAN NU KAN ANVÄNDA , BLIR: " kurt.wa@outlook.com" Välkommen.- mvh. Kurt Wahl
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-02-19
Redigerades 2019-03-17
D
Urusel service. Beställde en telefon på söndag kväll, med utlovad leverans inom 3-5 dagar. Det är välkänt att Elgiganten medvetet förhalar leveransen för de som väljer fri frakt. Allt för att förmå kunderna att betala för att snabbare få sina varor. Nu har man dessutom valt att börja nyttja Bring, som ju är uselhetens skinande riddare i fraktsammanhang. Telefonen skickas först på torsdag, fyra dagar efter beställning, och då lyckas inte Bring leverera innan helgen, trots att paketet finns på deras terminal tidigt på morgonen. Elgiganten tror alltså att de har varit smarta, och att jag nästa gång jag beställer kommer att betala för frakten. Glöm det. Det blir ingen nästa gång. "Fri frakt" i rätt bemärkelse, är samma hantering och villkor, oavsett beställning. Skippa er gräddfil, Elgiganten, eller ta bort er patetiska variant av fri frakt. Ni gör bara era kunder irriterade. ÅTERKOPPLING PÅ ELGIGANTENS SVAR: Som jag skrev så utlovades leverans på 3-5 dagar, och varan fanns naturligtvis i lager (100+) när ordern lades. Det finns inga godtagbara förklaringar eller ursäkter, frånsett min redogörelse ovan. Det är bedrövligt, och beklämmande från en så stor aktör på den svenska hemelektronikmarknaden.
Elgiganten svarar:2018-02-19
Hej Deacon! Det låter som att produkten du tänkt beställa inte finns i lager, då blir leveranstiden något längre. För vanlig fri frakt så är det normalt 5-10 arbetsdagars leveranstid, dvs. 1-2 veckor beroende på hur ofta det är leverans i ditt postnummerområde. Du är välkommen att kontakta oss kring produkten du ville köpa och ditt postnummer på digital@giganten.se så ska vi se närmare på det! Med vänlig hälsning, Jimmie E-handelsansvarig Elgiganten
Sida 1