
(500+)
det gick smärtfritt att handla
Perfekt! Letade efter ett billigt skydd till min Ipad. Hittade omedelbart 200kr Tillsammans med en vänlig expedit provade vi och det passade som hand handsken.
Mycket bra. Jag fick hjälp direkt, och hittade vad jag sökte.
Plus: Bästa pris på produkten, flertal leverans- och betalningsmöjligheter. Minus: Fick ej leverans i butiken jag valt utan blev omdirigerad att istället åka lång omväg för att hämta i annan butik. (Tidspillan och extra kostnader för parkering & bränsle.)
Köpte en elsparkcykel och fick en outlet vara istället för en ny vara. Och han i kassan för servise och reklamation var oerhört otrevlig som hade mössa på sig på svågertorp. Han ville att jag skulle hämta paketet med mig för och lämna den. När jag hämtar förpackningen säger han att jag skulle packa upp det som den var exakt. Har aldrig gått igenom nåt liknande. Ska aldrig mer handla där. Uppmana era kunder att behålla förpackningen. Även om det är en 98 tum tv. Ska kontakta min kusin som är journalist. Detta är absolut inte ok. De fuskar med sina varor. Körning fram och tillbaka 6 gånger.
Gick jättesnabbt och smidigt att beställa hemifrån, till att få varan några timmar senare vid dörren
Struligt att lögga till produkter, samt att det var svårt att förstå att telefonen gick att köpa utan abonnemang det var endast detta som stod när man sökte på produkten
Det nyss gjorda inköpet var en miss. Att leverera ett tillbehör till en ej levererad mobil för en kostnad av 300:- är ej OK. HELA köpet skulle avropats av Elgiganten.
Elgiganten är ett oseriöst företag som utnyttjar äldre. Vi ska nu inleda ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden men under tiden skriver jag detta omdöme. Om någon på kundtjänst vill att jag mailar dem är mycket märkligt då vi inte gjort annat än att ringa och maila… Min mamma köpte en spis på Elgiganten Gallerian den 11/9. Den levererades inom rimlig tid men installerades felaktigt och gick därför sönder några dagar senare. Därefter följde en cirkus av besiktningar, utlåtanden, fakturor och fingerpekanden mellan Elgiganten och Electrolux. Min äldre mamma behövde då agera mellanhand eftersom parterna inte kunde kommunicera med varandra. Tidigt i processen fick hon en offert på lagning från besiktningsmannen/repartören som var i princip på samma summa som spisen kostade. Ändå vägrade Elgiganten byta ut spisen innan de ”gjort sin bedömning”. Både hon och jag har upprepade gånger ringt ringt kundtjänst och bemötts av ”vi jobbar på det” ”vi förstår att det är en tuff situation” etc. Den 8/12 levererades slutningen en ny spis. Nu ska hon bara vänta åtta dagar till på att den ska installeras. I tre månader har min mamma nu ätit micromat och lunch på den lokala lunchkrogen. Allt tack vare Elgigantens oförmåga och brist på respekt.
bra, inga invändningar

Elgiganten är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.elgiganten.seFullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag
Organisationsnr: 5564714474
Information hos allabolag.se