Prisjakt
Annons
Elgiganten
  • Öppet köp i 30 dagar
  • 50 dagar för medlemmar
  • Samma pris på nätet & butik
Vinnare 2019 - Ljud och bild
4.3Utmärkt
9992 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

m
Utmärkt3 timmar sedan

Grymt snabb leverans, under 24h från beställning! 👍🏻👍🏻

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra om er köpupplevelse hos oss! Ha en fin dag och god jul! Mvh Wilgot
h
henrik
1 omdöme
Utmärkt6 timmar sedan

Alltid prisvärt och alltid fått bra hjälp.

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej Henrik, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra om er upplevelse med oss! Ha en fin dag och god jul! Mvh Wilgot
c
Utmärkt6 timmar sedan

Jag det är jätte bra

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej Cecilia, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med oss! Ha en fin dag och god jul! Mvh Wilgot
d
UselRedigerades 7 timmar sedan

Gjorde ett misstag då jag klickade hem ett kombierbjudande för ett kylskåp och ett frysskåp under Black Friday. Blev själv chockad när jag såg det vart 2 kylskåp som kom hem. Vem beställer 2 kylskåp med flit liksom. Gick in i butiken dagen efter jag fått varorna och frågade om jag kunde byta ut kylskåpet som jag fick för mycket till frysskåpet som det var meningen jag skulle ha köpt. Förklarade vad som hänt, att jag aldrig avsåg köpa 2 kylskåp. Ett rent misstag. Jag ville ha kampanjerbjudandet. Annars hade jag aldrig köpt produkterna. Fick då höra att det inte gick att byta då erbjudandet inte gäller längre, då det inte är Black Friday längre. Nu var det fullpris som gällde för mig i mitt fall, om jag ville byta ena kylskåpet till frysskåpet i kampanjen och inga rabatter. Tycker det är en enkel sak att fixa om man vill vara lite serviceminded och schyst mot sina kunder, men icke. Nu åker varorna tillbaka i retur istället och det blir aldrig något handlat någonsin hos Elgiganten mer av vår familj. Kylskåpet och frysskåpet var tänkt vara starten till vår köskrenovering och vi hade planer att skaffa ett Epoq-kök. Det blir ändrade planer nu och vi kommer att köpa vitvaror och kök hos någon av era konkurrenter istället. Hoppas det var värt det!

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra om er köpupplevelse hos oss. Du får gärna återkomma på [email protected] med mer information så ska vi ta det vidare till rätt avdelning samt se över ditt ärende. Ha en fin dag och god jul! mvh Wilgot
r
rasnil98001
1 omdöme
Usel20 timmar sedan

Köpte en ny LG QNED Miniled-tv under black friday. Det visade sig, att den läckte ljus ifrån kanterna under mörka scener. Tänkte att detta måste vara ett defekt exemplar, så jag bestämde mig för att ringa El giganten för att ordna byte av tv mot en likadan modell. El giganten skickar en bil för att hämta den defekta tvn, och skickar en annan bil för att lämna den nya. Det första teamet ifrån bring bestod av två trevliga killar, dock en mycket förkyld kille som hade tappat sin röst, och en en kille med en skadad arm som av förklarlig anledning inte kunde hjälpa mig att bära ut min 65-tums tv. El giganten har dessutom inte informerat mig om att det ska ske två körningar. Nästa team anländer och installerar den nya tvn. Vi märker direkt att den också är en defekt, med exakt samma problem. Nu har jag alltså tagit ledigt två gånger denna dagen för att mötas av lika många besvikelser. Nästkommande dag ringer jag El gigantens kundtjänst och förklarar läget med två defekta tv-apparater och ett misslyckat försök att hämta den första. Dem lovar heligt att dem ska ringa butiken och säger att dem ska ringa mig samma dag, eller nästkommande dag. Två dagar senare utan något samtal ringer jag återigen kundtjänsten, nu irriterad, och frågar när dem tänkte höra av sig, jag har som sagt, två stora tv-apparater hemma. När jag påminner han i kundtjänsten om detta väljer han att avsluta samtalet utan hejdå, utan hot, svordomar eller dylika ifrån min sida. Endast för att jag krävde att veta när dem skulle ringa. Kul när du har väntat 45min i kö. Nästa dag väljer jag att åka till deras butik i Tornby för att prata med dem själv och förklara läget. Jag får träffa någon på deras service-avdelning, som ber om ursäkt för allt strul, och lovar att styra upp mitt ärende personligen. Han lovar att personligen mejla och skriva till mig så att vi kan lösa med en hämtning. Två dagar senare utan något mejl besöker jag återigen butiken och får reda på att personen jag pratade med har tagit semester. Jag bokar återigen hämtning som sker idag (22/12). Efter mycket om och men, har vi fått höra att vi är välkommna in till butiken för att kika på en annan modell, till ett bra pris samt en möjligt kompensation för allt jag nämnt ovan. ska bli mycket intressant hur El giganten väljer att göra, vi har inte mycket förhoppningar. Texten uppdateras och vi återkommer med hur detta slutar. Tack för mig!

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra om er köpupplevelse hos oss. Du får gärna återkomma på [email protected] med mer information så ska vi ta det vidare till rätt avdelning samt se över ditt ärende. Ha en fin dag och god jul! mvh Wilgot
M
Michael W.
1 omdöme
Braen dag sedan

Smidigt hanterat i kassan och bra hanterat även när det tajamde ut och jag fick börja om.

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej Michael, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med upplevelsen i butiken. Ha en fin dag och god jul! mvh Wilgot
g
UselRedigerades en dag sedan

De skickade airfryen i varukartongen utan skydd av frigolit dessutom uppbruten. Hade klistrat på försändelsen direkt på varan 😠 Som dessutom var trasig på flera ställen och det saknades delar inuti så det blev retur.

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej Jennie, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra om er upplevelse. Återkom gärna till [email protected] med mer information så ska vi ta din feedback vidare till rätt avdelning. Ha en fin dag och god jul! Mvh Wilgot
i
Utmärkten dag sedan

great shopping, customerservice is very friendly.

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hi, Thanks for your review. I'm happy to hear that you are pleased with our service! I wish you a merry christmas! Best regards, Wilgot
n
Utmärkten dag sedan

Smidigt, trevlig personal

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej Nicklas, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra om er upplevelse i butiken. Ha en fin dag och god jul! Mvh Wilgot
j
jorgenolsson
1 omdöme
Utmärkt2 dagar sedan

Bra Bra Super..Alltid bra Service.

Elgiganten svarar:2025-12-23
Hej Jörgen, Tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra om er upplevelse med oss! Ha en fin dag och god jul! mvh Wilgot

Om butiken

Elgiganten

Elgiganten är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elgiganten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag

Organisationsnr: 5564714474

Information hos allabolag.se