Prisjakt
Elgiganten
Vinnare 2019 - Ljud och bild
  • öppet köp i 30 dagar
  • Fri frakt över 500 kr
  • Samma pris på nätet & butik
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
en dag sedan

Ingen support. Skickar bara vidare till produktföretaget. I det här fallet Adobe, som har sin support i Indien.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
13 dagar sedan

Jag har lämnat min mobil hos Elgiganten sedan juli förra året för att repareras. Mobilen ligger fortfarande hos dem. Jag har fått ett mail från Elgiganten att jag har fått mobilen. Jag har ringt samt skickat mail många gånger fä (ärende nummer CIDF8D8DC7B0BE2>) för att berätra att jag inte fått mobilen utan framgång. Jag har många bilder samt 4300 sms i mobilen. Kan ni va snälla och svara , vart är mobilen???????? jag har skrivit mail till diverse chefer samt tilö Vdn . Svaret jag fick att chefen är på resa utomlands och kommer inom kort :) . Jag hoppas att mobilen inte hamnat hos obehöriga personer.

Usel
16 dagar sedan

Har mycket dåliga erfarenheter då jag beställt online till rabatterat pris. El giganten vill sen inte stå för det priset utan skjuter upp leveransen gång på gång i månader i hopp om att man ska tröttna och häva köpet. Jag har tex väntat i 2 månader på hörlurar trots att de finns i butikerna runt om mig. men vill jag hämta ut dem där får jag betala fullt pris. Butikerna har fått varan påfylld flera gånger men de skickar inte till mig som kund. De har framflyttat min leverans 5ggr trots att det även stod att varan fanns i lager och skulle levereras inom 3 dagar vid beställning. Har haft samma process med en tidigare beställning som jag köpt till rabatterat pris. Urusel kundservice och jag kommer nog vända mig till annan ÅF fortsättningsvis.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
17 dagar sedan

Jätte dåliga! Ingen hjälp med reklamationer utan man blir hänvisad till företagen som tillverkar produkterna. Noll ansvar för sina affärer. Handlar aldrig där längre efter många många problem med kundservice och reklamationer!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
17 dagar sedan

Elgigantens leveranstider är usel.

S
S51295

2 omdömen

Usel
23 dagar sedan

Har köpt tre varor sedan i november, samtliga har krånglat. Det är inget fel på varorna, men deras logistiksystem är under all kritik. Varan för den första beställningen fanns på lager, fram till den dagen den skulle ha levererats. Då kommer ett sms att den inte finns på lager, men väntas in om en dryg vecka. Drygt två veckor efter beställningen kom den fram. Kontaktade dem och kompenserades med 10% av värdet. Andra gången valde jag hemkörning. Kvällen innan kontaktade jag deras support då det inte såg ut som om den var på väg. Jag behövde åka in till jobbet den dagen och behövde veta att den var på väg så att jag trots detta kunde vara hemma. Fick beskedet att informationen på deras hemsida ofta inte uppdateras innan varan är levererad så den var på väg och jag måste vara hemma då det inte går att skriva en fullmakt om att leverera utan att jag är hemma. Bor långt ute på landet så stöldrisken är obefintlig. Tidigt på leveransdagsmorgonen plingar det till i telefonen, varan finns inte på lager och beräknas komma om en dryg vecka ?! Även denna gång kom den fram till slut, och även denna gång kompenserades jag ekonomiskt. Senast beställde jag tre produkter och fick rekommendationen vid utcheckningen att välja hemkörning för 99 kronor. Det verkade prisvärt, men något såg fel ut, så jag valde istället leverans till ombud och angav vilket. Tur var väl det för när köpet var genomfört visade det sig att det bara var ett tillbehör för 199 kronor som skulle ha skickats hem. Resten skulle gå till ett utlämningsställe då det skickas direkt från grossisten och inte Elgigantens lager. Så det blev två leveranser, Tillbehören skulle komma till ombudet torsdag en vecka senare och maskinen fredagen därpå. De är inte snabba… På torsdagen kom varorna och jag gick in på hemsidan för att se status för maskinen. Den var på väg, men till ett helt annat ombud i en annan kommun! Jag skulle behöva åka flera mil med bil till en ort jag normalt aldrig besöker. Ringde deras support och fick svaret att de gör en retur på denna försändelse och då det tar lång tid skulle de se till att en ny maskin skickas direkt. Varför den skickats fel vet jag inte, det var oklart om mitt önskade utlämningsställe vidarebefodrats eller om grossisten missat uppgiften. Det blir måndag veckan efter och status har inte ändrats. Ringer igen och får beskedet att en ny inte kan skickas innan de fått returen till sitt lager. De kan inte ligga ute med pengarna (SIC) Deras råd var att annullera ordern och beställa en ny. Problemet är bara att den troligtvis kommer att skickas till samma felaktiga utlämningsställe. Så jag fick rådet att beställa leverans till en av deras butiker. Försöker lägga en ny beställning, men det visar sig att det inte går att välja butik. Ringer igen och efter lite testande bekräftar de att så är fallet. De annullerar min annullering och ber mig vänta på att grossisten ska skicka paketet på nytt. Denna gång till rätt utlämningsställe. Sju arbetsdagar passerar utan att något händer. Maskinen kom tillbaks till grossisten samma dag som jag var i kontakt med Elgigantens support. Så de har därmed haft maskinen i en dryg vecka utan att ha skickat den igen. Fakturan från Klarna dök upp redan när de skickade den fel och var nu närmare två veckor gammal. Får ett mail där det framgår att de skapat ett ärende, men vad det handlar om framgår inte, det finns ingen information på mitt konto hos dem. Kontaktar dem igen och ber att få tala med någon ansvarig då detta börjar urarta totalt. Inte bara denna leverans utan hela kundupplevelsen med tre misslyckade beställningar. Får till svar att de inte kan koppla mig vidare, utan ber mig skicka ett mail. De är bevisligen inte intresserade av hur jag upplever detta eller att på ett smidigt sätt lösa det för mig som kund. De tänker inte agera, utan väntar på att deras grossist som har mer än 50 enheter på lager gör något… Elgiganten är stora och måste kunna styra sina leverantörer, men även utan problem se till att en leverans bara löses och inte som här bara far runt. Jag har efter nära tre veckor fortfarande inte fått varan eller ett leveransdatum. Fakturan är betald så jag ligger även ute med pengarna. Jag köper mycket på Internet och har sällan några problem. Varor kommer normalt efter en eller två dagar. Det ska mycket till innan jag beställer något mer från Elgiganten så länge man inte kan lita på deras lagersaldo eller leveranstider.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
25 dagar sedan

Avbeställde till slut min espressomaskin som jag väntat på i 6 månader då leveransdatum hela tiden skjutits fram och nu senast ända till augusti månad. Fick vänta 30 min på hjälp i butiken eftersom de inte hade tillräckligt många diskar öppna och tog nummer i fel ordning. Har tidigare blivit lovad kompensation för väntetiden, men den uteblev helt eftersom jag inte längre vill vänta på den produkt jag beställt och betalat för, men kanske aldrig skulle få. Bedrövligt att sälja produkter som de inte har i lager och heller inte vet om de kommer att få in inom en överskådlig framtid.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
en månad sedan

Helt värdelös och fräck support. Deras produkter har många oväntade fel, deras tekniker lämnar avtryck av sina smutsiga händer på nya skärmar och chefer tror att detta är helt normalt.

Betyg köpupplevelse

3.6Bra
500+ omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1520)
(532)
(134)
(229)
(674)

Om butiken

Elgiganten

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elgiganten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Elgiganten Aktiebolag

Organisationsnr: 556471-4474

Information hos allabolag.se

Auktoriserad återförsäljare