30 dagar öppet köp
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

http://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2017-07-25)
Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (6.88)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    Beställning
    jag är väldigt nöjd det gick smidigt att beställa men man borde kunna beställa leverans till alla affären men det gick inte beställa till Mariestad annars är jag väldigt nöjd hälsningar mikael gullvåg
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag kan hitta bästa pris :)
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt, enkelt och tydligt!
  • Usel
    Beställning
    Jag bokade ett köp på elgigantens webbsida för att åka och hämta varan på den lokala butiken följande morgon, detta som Elgiganten kallar "Collect@store".
    När jag sedan skulle betala varan i butiken följande dag hade varan gått upp 2613kr, detta trots att jag fått en beställningsbekräftelse och ett ordernummer av Elgiganten via mail på det lägre priset.
    Det tycker jag inte om.
    Jag köper min nya TV i någon annan butik.
    Med otydlig kundkommunikation tar man inga affärer, skärpning Elgiganten.
  • Hej!

    Om du har en orderbekräftelse och kommer in inom 24 timmar från det att du lagt din beställning så ska alltid priset på din orderbekräftelse gälla.
    Du får gärna återkomma med ditt ordernummer i ett mail till mig på digital@giganten.se så att jag kan jag framföra feedbacken till berört varuhus.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Dålig
    Wow, trodde inte Elgiganten var såhär dålig på service. Har en trasig LG G4-telefon som måste på service. Kollar på Elgigantens hemsida - "Kontakta LG". Ringer till Elgiganten där jag får automatiskt svar "Kontakta LG". Vill chatta på Elgigantens hemsida - det fungerar inte öht.
    (Kontaktar man LG säger de förstås bara att man ska kontakta återförsäljaren)
    1 dag sedan
  • Hej!

    Många fel som uppstår på en telefon kan avhjälpas via support vilket är anledningen till att vi hänvisar till supporten för märket för bästa hjälp. Om telefonen sedan behöver in på service behöver du kontakta oss som återförsäljare i vår butik för reparationsinlämning. Det ska framgå på vår hemsida att vi hänvisar till producenten för att de ska kunna hjälpa dig att konstatera om felet kan avhjälpas med support eller om produkten behöver in för service. Jag tar med mig din feedback för att se om det är något steg vi kan göra bättre för kundupplevelsen.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    smidigt och enkelt att betala. Dessutom väldigt tydligt
  • Usel
    Efter 1,5 månad har jag fortfarande inte fått min produkt. Deras leveranstider är ett skämt. Kontaktat kundtjänst runt 6 gånger och mejlat men de verkar ha extremt svårt för att skicka den/"hitta den". Kundtjänst säger hela tiden säger de att de måste kontakta nån chef eller "hub" och återkomma men det gör de aldrig utan man får själv ringa och fråga vad som händer. Rent lurendrejeri.
    Helt klart den sämsta e-butiken jag handlat ifrån. Beställ från någon annan butik om ni kan.

    Gissningsvis är majoriteten av alla bra omdömen fejk.
    1 dag sedan
  • Hej!

    Det låter som att något gått väldigt fel om du har väntat så länge och inte fått någon återkoppling från oss. Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer på digital@giganten.se så ska jag se vad som har hänt med din beställning.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Vi fick hjälp med en gång, hon var jätteproffsig som hjälpte oss,vi köpte andra varor också, vi hämtade varan i butiken och betalade i butiken
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    enkelt och snabbt
  • Usel
    Beställning Leverans
    Beställde en mobiltelefon föt upphämtning.. Allt gick bra tills lagerkillen inte hittar min beställning.. Detta var en kampanj som går ut idag söndag 23 juni..
    Butiken ligger i Piteå, Franchise.. Nu var det bara en billig mobil, men dom kunde väl erbjuda mig något annat..
  • Hej!

    Det var inte rolig att höra att varan du bokat inte fanns tillgänglig. Om du vill att jag kikar närmre på det kan du återkomma till mig med vilken produkt du bokat samt eventuellt ordernummer. Du kan skicka ett mail på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    mycket smidigt och bra med betalnings och leverans alternativ
    har inte fått prylen ännu så......
  • Usel
    Beställning
    Jag har köpt ungefär 70+ varor under 3 år men de har alltid haft dålig kundservice i Elgiganten i Avesta.
  • Hej!

    Det låter som att du har haft en dålig upplevelse i vår butik i Avesta. Du får gärna berätta mer vad som har hänt så att jag kan ta det vidare till butiken för en förbättring.
    Du kan skicka ett mail till mig på digital@giganten.se.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Bästa näthandeln..

    Tycker jag iallafall..

    MVH Doktor Mugg
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Svårt komma till avslut i beställningen. Jag valde expressfrakt, men i bekräftelsen stod det ekonomifrakt 3-5 dagar, vilket innebär att jag kanske inte hinner ta emot frakten. Inte första gången de lurar till beställning genom att lova kortare leveranstid.
    Kan inte rekommendera onlinebeställning. Bättre att hämta i butik eller beställa av någon som kan leverera i tid.
  • Hej!

    Det låter konstigt att det ändras till ekonomifrakt om du valt expressfrakt.
    Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer och mer information i ett mail till mig på digital@giganten.se så att jag kan kontrollera vad det är som kan ha inträffat.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Jag betalar faktura alla fårstagång
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Trevlig expedit med bra tålamod som besvarade alla mina frågetecken på Phone House i Valbo där jag köpte min Samsung A5 och abonnemang.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Det var inte mycket som blev rätt vid mitt köp. Köpte en kamera, fick förslag på passande kameraväska, vilket jag valde. Den var jättestor, jag skulle säkert fått plats med 4 kameror i den väskan. Jag köpte ett SD minne till kameran på 64GB, det kom ett USBminne på 32 GB. När det gäller frakten så betalde jag 69:- för att få leverans på 1-2 dagar. Kameran och USBminnet kom dag 2, kameraväskan först dag 3.
  • Hej!

    Det låter inte alls bra och är självklart något vi ska rätta till för dig.
    Du får gärna återkomma till mig i ett mail på digital@giganten.se med ditt ordernummer så ska jag kolla över ditt ärende.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt, smidigt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Prisvärt och mycket snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt o smidigt
  • Usel
    Beställning Leverans
    Kattastrof!
    Bokade en pc att hämta i butik inom 24h. Den fanns ej när jag var där.
    Säljare ville sälja dyr speldator till min far som ska surfa på aftonbladet.

    Dom lyssnar ej på behov av surfmängd utan vill pracka på dyrare och annan operatör än en som funkar.
  • Hej!

    Det låter som att saldot i butiken inte har varit korrekt. Har du möjlighet att återkomma till mig i ett mail med information om vilken dator det är du har bokat samt i vilken butik? Jag kan då framföra feedbacken till berörd butik samt kontrollera så att saldot nu stämmer så att inga fler kunder behöver drabbas på samma sätt som du. Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia , driftansvarig Elgiganten.se

  • Knappt godkänd
    Beställning
    Lång leveranstid och byten av ankomsttid, kom ej då utan meddelande men dagen efter. Svårt att veta då jag måste försöka vara hemma vid den tiden
  • Hej! Det datum du bokar för hemleverans är det datum och tidsspann vi ska leverera på. Ibland så kan förseningar inträffa av olika orsaker som gör att vi kan behöva ändra din leveranstid, däremot ska det inte ske utan att vi kommunicerar med dig som kund. Du får gärna återkomma till mig i ett mail med ditt ordernummer till mailadressen digital@giganten.se så ska jag undersöka varför vi brustit i kommunikationen i ditt fall.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Allt funkar bra+++++++
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är njöd
  • Perfekt
    Beställning
    bra sida att köpa saker av jag är väldigt nöjd 10 av 10
  • Dålig
    Beställde en klocka på första dagen under en kampanj som skulle pågå en vecka. Fick snabbt orderbekräftelse och kvitto på betalning. Ingenstans på produktens sida eller i informationen stod det att lagret skulle vara slut. Fanns också på lager i många butiker.

    Dock istället för leverans på posten så fick jag en vecka senare ett email som sa att leveransen blivit försenad och kommer komma 3 dagar senare. Kommer fortfarande ingen klocka, istället får jag ett nytt email som skjuter upp 2 dagar till. Sedan ett till email ytterligare 2 dagar, och idag ytterligare ett som skjuter upp med 3 dagar till.

    Ringer och frågar kundtjänst varför klockan inte kommer. Den fanns ju i lager (och på väldigt många butiker när jag beställde). De har ingen information alls att ge. De hämtar ingen information alls från leverantören om leveranstid utan lägger bara automatiskt på några dagar och HOPPAS att leveransen kommer. Kundtjänst medger att såvitt de vet så kan produkten lika gärna komma om 3 månader som om 3 dagar.

    Att ta in leveransbesked från leverantörerna till huvudlagret borde inte vara så svårt.
    5 dagar sedan
  • Tack för din feedback!

    Beklagar att leveransen inte kom som beräknat. Vi jobbar naturligtvis för att den information vi kommunicerar till våra kunder både på hemsidan, men även via mail och sms ska stämma. I ditt fall så har vi misslyckats och det är något vi har åtgärdat efter din feedback på den specifika produkten. Beklagar åter igen!

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Bra
    Bra kundgarantier, priser samt utbud. Har genom åren handlat mycket hos detta företag och uppskattar att man kan pröva många av deras produkter i butik, så att man vet vad man köper. När det gäller personalen kan jag bara säga att deras kompetens varierar mycket per butik, men att de oftast har koll på det viktigaste kring varje vara, vilket räcker till för standardfrågor. Med det sagt kan de inte jämföras med till exempel Webhallens personal som enligt min erfarenhet är mycket mer rutinerade.

    Allt som allt måste jag dock rekommendera Elgiganten, och då mest tack vare deras priser och garantier (så som prisgaranti, öppet köp osv.).
    6 dagar sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    1-2 dagar är nu 9 dagar och ännu ingen micro.
  • Dålig
    Beställning
    Lätt och enkelt att handla men 40 minuter väntetid på collect@store
  • Hej!

    Tack för din feedback!
    Har du möjlighet att återkomma till mig i ett mail på digital@giganten.se. Jag önskar höra mer om din upplevelse och vad du tycker att vi kan förbättra.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Bra
    Beställning Leverans
    lite tunn info om vad att göra i nästa steg i bokningen
  • Mycket bra
    Beställning
    Bra och enkelt
  • Acceptabel
    Bra priser på datorkomponenter, men leveransen tog flera dagar att packa och sedan få iväg om man valde gratis leverans, samt att upphämtnings ställen var väldigt få. Te.x kunde ingen skickas till närmsta Willys där man normalt kan hämta post utan var tvunget att skickas till en tobaksaffär..
    6 dagar sedan
  • Usel
    Beställning
    Värdelöst att inte kunna makulera ett köp 1 minut efter köp om det är utanför deras sparsamma telefontider.
  • Hej!

    Vi förstår att ibland att det kan bli fel i beställningen av olika orsaker och vi beklagar om vi inte har kunnat hjälpa dig med en avbokning.
    För att kunna ha så korta leveranstider som möjligt så behandlas ordern direkt efter lagd order och det kan därför många gånger vara svårt för oss att avbeställa en redan lagd order. Vi har däremot alltid 30 dagars öppet köp och returen går bra att göra både genom att returnera paketet via ombudet alternativt via återlämning i butik.

  • Perfekt
    Beställning
    Bra information samt hjälp.
  • Ganska bra
    Beställning
    Have a look at my ONLINE order , it says the date is 18th OCTOBER !!!
    Hope it will arrive soon !!!!! Just joking !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans verkar vara en bra dator
  • Utmärkt
    Beställning
    Snabbt och smidigt
  • Usel
    Beställning Leverans
    Lovad leverans 3-4 Dar. Beställt den 4/7, nu är det 18/7 och varan har inte dykt upp än!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Hej!

    Har du möjlighet att återkomma till mig i ett mail med ditt ordernummer på digital@giganten.se så ska jag se vad det är som har hänt med din beställning.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    snabbt besket om tillgänglighet
  • Mycket bra
    Beställning
    Enkel o tydlig information, bra prestanda i relation till priset, snabb leverans.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Har fortfarande inte fått beställd TV efter flera veckor till avsedd leveransplats. Varan levererad 50 mil bort, och El-giganten skyller på Klarna. Elgiganten rekommenderar mig att beställda samma TV på nytt, men nu till ett högre pris. Nej tack...
  • Hej!

    Jag kan se att vi även har mottagit ett mail från dig. Jag har bett vår kundtjänst återkomma till dig för att hitta en lösning som passar.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    Förstår inte varför man anlitar Bring, förmodligen det sämsta fraktbolag man kan hitta. Har väntat på en vara i två veckor nu, som jag bara antog var slut eftersom det stod så på hemsidan, men tydligen hade den skickats (om än lite sent) och kommit fram för en vecka sedan. Självklart inte fått nån avi, väl på ombud så kunde ombud inte hitta paketet.

    Elgiganten själva tar inget ansvar utan lämpar överallt på Bring/ombud. Varför använder man då dem? Det är inte första gången jag har problem med Bring, snarare har jag aldrig fått något med dem, som jag inte haft problem med.

    Jag kommer säkert få ut varan förr eller senare, men det kommer förmodligen inte vara tack vare varken Elgiganten eller Bring, utan snarare stackars ombudet som lyckas leta upp paketet manuellt.

    Så länge Elgiganten använder Bring och utöver det inte erbjuder nån vidare service som gör problemen smärtfria för kunden när de väl uppstår, så kommer jag inte handla där, och avråder alla andra som någonsin upplevt paket-krångel (eller helst vill slippa) att låta bli, likväl.
    8 dagar sedan
  • Hej!

    Om du har möjlighet så får du gärna återkomma till mig I ett mail med ditt ordernummer så ska jag kolla vad det är som har hänt med din beställning. Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    Beställning
    När jag kom till butiken efter endast 30 min (beställningen skulle hämtas inom 2 timmar)i butik) så fanns inte produkten.
  • Hej!

    Det låter som lagersaldot inte varit I korrekt I butiken. I de fall detta inträffar brukar vi meddela våra kunder via sms inom de 2 timmarna, vilket är vår hanteringstid för att plocka undan varan. Har du möjlighet att återkomma med vilken vara det var du bokat samt vilken butik det gäller så vi kan kontrollera så att saldot nu stammer?
    Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Utmärkt
    Beställning
    Jag är nöjd.
    Bra pris och trevlig personal.
  • Usel
    Beställning
    Bedrövligt! Kommer till butiken så finns inte varan trots löfte. utöver detta bedrövlig service, helt ointresserade. Undvik, ofattbart att hålla så låg nivå
  • Usel
    Andra, och sista, gången som jag beställer 1 tvättmaskin från Elgiganten.

    Båda gångerna har leveransnissarna varit otrevliga.
    Och båda gångerna har de vägrat installera tvättmaskinen, och bett mig dra nya ledningar.
    Nya ledningar drogs för 2 år sen och kostade mig 1500 kr. Vem är miljonär?

    Våga vägra handla från detta företag
    8 dagar sedan
  • Hej!

    Detta låter inte bra alls och är något vi vill kolla närmare på orsaken till.
    Har du möjlighet att återkomma med ett ordernummer till mig på digital@giganten.se så vi kan kolla nämre på orsaken till att installationen inte kunde utföras samt ge feedback på bemötandet?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    VARNING: oseriöst företag! Elgiganten vägrar erbjuda prisgaranti till sina kunder inne i butiken och även online. Köp ingenting överhuvudtaget om du inte har gott om fritid. Man blir ignorerad, dom tar inte hand om sina kunder helt enkelt. Otrevliga inne i butiken och kundservice online vet inte ens vad dom pratar om, dom ger falska förhoppningar, allt går bra tills man gör en online order. Urusel kundservice! Ni borde skämmas.
    8 dagar sedan
  • Hej!

    Såg att jag även mottagit ett mail från dig som jag besvarat. Behöver svar på några frågor så du får gärna återkomma.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Good
  • Acceptabel
    Beställning
    Otydligt felmeddelande "fel vid sparing av adress" utan att ange vilket fält och vad som var felaktigt, blev som en gissningstävlan. Dessutom raderades CVC-koden när beställningen skulle bekräftas. Först när jag lade till samma adress som redan fanns fungerade beställningen?
  • Ganska dålig
    Beställning
    Själva köpet var problemfritt och smidigt. Men... man lovar gratis frakt och det innebär att man måste vänta mer än tre veckor. Om man vill betala för frakt måste man vänta mer än 10 dagar. Bättring här Elgiganten - man måste ju kunna få hemleverat snabbare än så. När man handlar kapitalvaror som vitvaror mm på andra siter har man grejorna inom en vecka. Nu blev jag tvungen att välja att hämta i butik och det är inte ultrasmidigt att baxa in en tvättmaskin i en personbil - men jag vill inte/kan inte vänta i 10 dagar på maskinen.