30 dagar öppet köp
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

https://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2018-10-14)
Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (7.84)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    19 tim sedan
    Beställning
    Trevlig och kunnig personal
  • Usel
    21 tim sedan
    Beställning Leverans
    Skiten vi köpte fungerar inte
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    En intresserad och kunnig personal! Handlade mitt köp på ett proffsigt sätt.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Min mocca master gick sönder efter 4 mån. Ville inte dricka pulver kaffe i veckor.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Suverän service. Ordentlig kunskap. Raka besked. PhoneHouse Mirum Galleria har imponerande personal.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    👍
  • Mycket bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Motsvarade mina förväntningar. Dock kö vid utlämningen.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    Snabb hjälp och bra information vid val av tvättmaskin.
  • Knappt godkänd
    3 dagar sedan
    Beställning
    Väl mycket försök från säljaren till att få oss att köpa dyrare TV, kompletterande färgoptimering, parabol, trygghetsförsäkring. Hade vi lytt hans råd skulle vi betalat många tusenlappar mer. Vi är i allafall helnöjda med TV:n.
  • Acceptabel
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Förutsättningarna för hem leveransen ändrades under beställningen!
  • Jag hade önskat att komma i kontakt med dig för att få mer information om din upplevelse och vad det var som ändrades. Har du möjlighet att förklara lite mer i ett mail och skicka till mig på digital@giganten.se? Om du har beställt av oss får du gärna återkomma med ordernumret på beställningen så underlättar det.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Fick inte leverans på avtalad tid pga försening. Fick inget meddelande om detta utan tog ledigt från mitt jobb för att kunna vara hemma vid leverans. Ringde upp kundtjänst för att få en snabb lösning men deras servicenivå är väldigt låg så får nu vänta ytterligare fyra dagar på leverans ( om dom kommer). Varan var dessutom redan betald.😡
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Snabb och korrekt service med ett leende.
  • Utmärkt
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra bemötande och information om den produkt jag var intresserad av.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    En trevlig och kunnig försäljare samt väldigt hjälpsam.
    Samt att personalen i stort är trevliga mot kunderna.

  • Mycket bra
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt bemötande, bra service.
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt och bra med bra alternativ.
  • Usel
    4 dagar sedan
    Beställning
    Jag är hemma 8-17 för att ta emot varan. När dagen nästan är slut meddelar de att det inte kommer någon leverans. Min vara har utgått. Jag har alltså varit hemma en hel dag från jobbet i onödan, och de har inte sagt något på de tre veckor som gått mellan köp och bokad leverans. De erbjuder en ersättningsvara men kan inte svara på om jag får den inom en vecka, månad eller ens före jul! Ersättningsvaran har nämligen inte börjat säljas än. Detta var i september och jag köpte en ugn som man inte klarar sig utan i fyra månader. Varning för Elgiganten!
  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Otroligt snabb leverans och suverän uppdatering via sms och mejl.
  • Acceptabel
    5 dagar sedan
    Beställning
    Om affären haft 1,5 dagar på sig från min beställning och betalning, kan jag tycka att hämtningen skulle gå smidigare. Personalen hade svårt att hitta min order i systemet. Tydligen gick det inte att söka på ordernummer. Sen var han tvungen att hämta varan, som tydligen inte var plockad och färdig för leverans. Sen gjorde någon säljare fel och jag fick vänta lite till. Och när jag äntligen fått varan och var på väg ut, frågade han om jag hade betalat i förväg. Vilket jag hade. Elgiganten verkar ha ett osmidigt affärssystem!
  • Ganska dålig
    6 dagar sedan
    Beställning
    4,5 dag för att packa grejer som finns i lager..
  • Vi erbjuder idag alternativet expressleverans med leveranstid på 1-2 dagar, då prioriterar vi packningen på vårt lager. Om fraktalternativet ekonomi eller standard är valt kan det ibland ta ett par dagar innan paketet skickas iväg ifrån oss, men du ska aldrig få ditt paket senare än 3-5 dagar om varan finns i lager. Det framgår inte om ditt paket blev försenat i leveransen, har du möjlighet att återkomma med mer information i ett mail till mig på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    6 dagar sedan
    Har beställt från elgiganten ett par gånger men det blir alltid nåt krångel så nu var det sista gången! Nu sist skulle jag få leverans mellan 09-15 så man fick vara hemma och passa. Men de kom ej. Det hade blivit en försening fick jag veta sen av en person med svårigheter av det svenska språket. 300 fick jag betala för det nöjet. Nu blir det ytteriggare en dag att passa. Ingen kompensation.
  • Så här ska det inte gå till!

    Förseningar kan ibland förekomma, men du ska alltid som kund, kunna förvänta dig att få information i tid så att du slipper ta ledigt och passa tiden. Jag vill gärna komma i kontakt med dig för att se orsaken till förseningen och jag återbetalar gärna även din fraktkostnad som kompensation för förseningen. Om du har möjlighet att återkomma till mig med ditt ordernummer på digital@giganten.se så gör jag en utbetalning av fraktkostnad.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Bra
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    första gången för mig
  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Gratis frakt om man kan vänta några dagar. Låga priser, fast det är topptelefoner!
  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra betalnings alternativ, snabb leverans
  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Beställning
    Bra pris, bra betalalternativ, går välja leveransombud och gratis frakt. Och bra villkor med.
  • Ganska bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Hyfsade priser, men ofta modeller som inte finns någon annanstans så det inte går att jämföra.
    Många modeller på nätet, men få som verkligen finns i varuhuset, annars är det smidigt att hämta.
    Okunniga säljare. Man bör vara påläst innan för att inte bli pålurad nåt man inte ville ha egentligen. Tar ofta lång tid att få kontakt med säljare när man väl bestämt sig för vad man vill ha.
    Ofta föråldrade modeller, speciellt datorer.
    Stort plus för deras riktiga öppna köp, där man faktiskt får prova varan.
  • Usel
    7 dagar sedan
    Beställning
    Expresshantering.
    Varan skulle användas före helgen!!!.
    Leverans 1-2 arbetsdagar ej uppfyllt!!!!.
    Varan beställd, swishbetald 3/10 kl. 10.58. Onsdag före kl.15.00.
    Skall enl. betalningsavtal Expresshantering levereras inom 1-2 arbetsdagar.
    Fanns nära leveransadress fredag kl.11.54, men ej för utlämning före måndag 8/10.

    Dessutom, var finns Elgigantens mailadress för kundkontakt. Skall vara lätt åtkomlig på hemsidan.
    H-E S i Östersund.
  • Så ska det naturligtvis inte vara!

    Finns varan i lager så ska du kunna förvänta dig att få den levererad inom 1-2 dagar.
    Då vi inte har levererat den i tid återbetalar jag gärna din fraktkostnad till dig.
    Återkom med ditt ordernummer till mig på digital@giganten.se så ordnar jag en utbetalning till dig.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Kunnig personal!
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Beställning
    lättfattligt,snabbt
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Beställning
    Mycket smidigt att handla på hemsidan.
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Beställning
    Ett trevligt bemötande. Stor hjälp av kunnig
    säljare med att välja rätt apparat till mig.
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Beställning
    Trevlig och kunnig personal
  • Mycket bra
    9 dagar sedan
    Beställning
    Det var enkelt och gick snabbt!!
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning
    Elgigantens pris konkurrerar med andra företag, därför väljer många Elgiganten.
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Otroligt snabbt och smidigt!
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och nära hemmet
  • Mycket bra
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans


    Allt har funkat hittills. Leveransen återstår.

  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    TREVLIG OCH HJÄLPSAM PERSONAL
  • Mycket bra
    9 dagar sedan
    Beställning
    Jag är nöjd med strykjärnet. Verkar lätt att använda och resultatet blir bra.
    Ett helt ok strykjärn för det priset.
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    bra priser på fifa 19
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra kund bemötande. Och kunnig personal inom sitt område.
  • Usel
    9 dagar sedan
    Beställning
    När jag kom till St bernstorp för att hämta beställd vara fanns den inte på hyllan. Tog kontakt med en kille i när liggande disken han hänvisade till en "säljare". Väntade 20 min. All personal lös med sin frånvaro. Extremt dålig servicenivå på personalen.
  • Bokar du online med hämtning i butik ska din order vara redo för avhämtning inom 1 timme. Här har vi gjort fel om vi inte har ställt fram den. I vissa fall passar varan inte att ställa fram på hyllan men då ska du få information via vårt bekräftelse-sms vart den finns att hämta. Jag vill gärna ha mer information om din beställning för att kunna ta feedbacken vidare till butiken. Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer till mig på digital@giganten.se? Det framgår inte heller om du hämtade ut varan, behöver du hjälp med att få tag på den vara du är intresserad av får du gärna skriva med det i samma mail så ska jag kika på ett passande erbjudande.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställning
    Ingen
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Inbyte från en Huawei laddare som inte passade till våra Motos. Inga problem med bytet, och Gojji väggladdaren funkar alldeles utmärkt - för en rimlig pris.
  • Utmärkt
    10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Leveranserna har alltid kommit som lovat,
    samt nöjd med varorna som jag har handlat tack!
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra sida, enkelt och beställa.
  • Bra
    10 dagar sedan
    Beställning
    Bra leveransalternativ och betalningsmetoder. Jag använde Prisjakt för att hitta produkten jag beställde, och det faktiska priset var 400 kr högre än vad som visades på Prisjakt, men det beror nog på att jag köpte telefonen utan abonnemang/bindningstid. Vore ändå trevligt om produktpriset matchar förväntningarna.
  • Usel
    10 dagar sedan
    Beställning
    Trots tappra försök att köpe en present, betala och skicka till adressaten blev allting fel. Skrev in mottagare och adress. Tryckte på slutför, MITT NAMN, men rätt adress. Konsekvensen blev att mottagaren inte kunde lösa ut paketet. Ringde 5 minuter efter upptäckten, gick inte att ändra. Nä, detta var suveränt dåligt.
  • Jag vill gärna komma i kontakt med dig för att se om vi kan hitta en passande lösning så att mottagaren kan hämta ut paketet. Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer till mig på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    10 dagar sedan
    Gjorde en beställning under Söndagskvällen, ångrade mig sedan och tog kontakt med kundservice vid ca 9:00 under måndagen.

    Fick svaret att det var för sent att avboka ordern i och med att den hade kommit så långt i leveransproccesen. Fine tänkte jag och förväntade mig att den skulle skickas under dagen.

    Skickades inte förens Onsdag eftermiddag...

    Helt ofattbart att man inte kan makulera ordern då. Funkar utmärkt i alla andra webbshoppar.
  • När packningensprocessen har börjat i vårt automatiska lager så kan vi inte längre stoppa leveransen. Jag håller dock med dig om att det verkar konstigt att vi inte kunde stoppa den om den inte skickades förrän några dagar senare. Du får gärna återkomma till mig med ditt ordernummer på digital@giganten.se så får jag kolla vidare på vad det är som har orsakat det.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftanvarig Elgiganten.se

  • Usel
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Riktigt dåligt!

    Beställt en Apple Watch series 4 44mm på Elgigantens hemsida och den var nersänkt med 400kr.
    Innan jag har skickat iväg beställningen skrev jag till de och har fråga om priset stämde verkligen eftersom det var en ny produkt och jag tyckte att specifikationerna stämde inte riktigt, och enligt hen så skulle detta stämma.

    Så jag tog och gjorde en beställning, dagen efter kontaktar jag de igen för att vara på säkra sidan att jag får min klocka eftersom det inte fanns många på lager och jag får svar att den kommer att leverans under dagen, får även ett kvitto på mailen medans jag pratar med kundtjänst och jag reagerar att det står något om 40 så jag frågar en gång till stämmer detta är det en 44mm? Och det skulle absolut vara en 44mm.
    Några dagar senare så får jag mitt paket och när jag väl öppnar det mycket ivrigt men till besvikelse att jag ser en 40mm ist. för en 44mm 😞

    Kontaktar sedan kundtjänst igen och berättar allt och enligt han så blev det något fel på hemsidan och jag var tvungen att skicka tillbaka klockan och de skulle skicka en ny när de får in nya på lager och det skulle dröja över en vecka till i väntetid för mig fast de hade den i lager i flera butiker kunde de inte skicka en till mig ändå. Jag frågade då om jag kunde få någon kompensation för detta jag har ju trots allt kontaktat er flera gången och ni skicka ändå fel? Ja absolut säger han och frågar mig vad vill jag ha och jag säger ett armband till min nya klocka skulle inte vara dumt. Han svarar då med att han skola kolla lite alternative och återkomma till mig. Dagen efter kontaktar han mig och säger att han kan bjuda på 400kr som egentligen blev fel på hemsidan, annars hade jag blivit debiterad 400kr till.
    Jag gick med på det eftersom något annat gick det inte att få det var det bästa han kunde fixa. Och han skulle skicka klockan så fort den kom in och den skulle komma in på en måndag.

    Någon dag senare kontaktar jag de igen och fick prata med samma kille och jag frågar om jag är en av de 100 som kommer få en klocka eftersom det skulle komma in 100+. Får då svar att jag borde ha den tisdag eller onsdag veckan därpå, ok svarar jag det blir bra.
    Måndagen kom och ingen avisering eller något har dykt upp så jag kontaktar de igen men ingen klocka hade de skickat de var tvungen att vänta på den jag skickade tillbaka innan de kunde skicka en ny men efter en stund fixade han en ny beställning och skulle skickas med en gång med express 1-2 dagar skulle det ta.
    Får sedan en ny kvitto och på denna står det leverans 5/10 alltså 5 dagar senare och express lev skulle det vara 1-2 dagar, så jag väntar 2 dagar till sen kontaktar jag de igen eftersom ingen leverans bekräftelse hade dykt upp och han jag pratat med denna gång så skulle den levereras den 5/10 och ingen kollinr kunde jag få. Mycket dåligt tyckte jag då men men jag fortsätter vänta och dagen efter fortfarande ingen leverans bekräftelse och ingen kollinr har dykt upp i paket appen.

    Idag kontaktade jag de för sista gången och får till svar att jag får ingen klocka först om 1 månad kanske eftersom de har inga, det hade blivit fel på hemsidan och en massa ursäkter mycket dåligt och väldigt okunnig personal som inte vet vad de gör alla säger olika saker och man vet inte vad man ska tro.

    Hade de sagt i måndags att det kan dröja 1 månad innan jag kommer få någon så hade jag avbeställt och beställt på Netonnet eftersom de hade några kvar i lager nu är jag utan klocka och måste vänta vem vet hur länge innan jag kan köpa en 🙁
    Mycket besviken och väldigt dåligt skött ifrån Elgiganten sida.
    Blir inga mera beställningar på Elgiganten tyvärr.

    Det värsta köp upplevelsen jag nånsin haft 😞
  • Jag håller med idag!

    Jag kan bara utgå ifrån din historia då jag inte kan se vilken order det tillhör, men av det du beskriver så är det dåligt att vi vid flera tillfällen inte har kunnat ge dig rätt information. Jag vill gärna komma i kontakt med dig för att få mer information om vilken modell du har beställt samt vilken du väntar på för att se om det finns något vi kan göra för att du ska känna dig nöjd, men självklart även för att se hur det har kunnat bli så fel. Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer till mig på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se