Rösta på Elgiganten i kategorin Ljud, bild och foto

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2017". Är Elgiganten en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

30 dagar öppet köp
Fri frakt över 500 kr
Samma pris på nätet & butik

http://www.elgiganten.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2017-11-17)
Detaljerad information Elgiganten har fått betyget (7.27)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Jag var ute efter en ny tvättmaskin eftersom nuvarande lagt av och vi har småbarn och högen växer. Leveranstiden är därför viktig.
    Elgiganten har just nu en kampanj där den TM jag kollat på var nedsatt.
    Suveränt. De har även Fri Frakt om man handlar för över 500 kr.
    Men så skulle jag välja leveranssätt. Idag är det fredag och jag kan få tvättmaskinen levererar redan på måndag MEN det kostar 698 kr extra. Lite billigare om jag väntar till tisdag då det "bara" kostar 299 kr extra.
    Om jag vill få tvättmaskinen levererad med Fri Frakt så får jag vänta i 7 arbetsdagar! :-O

    Så jag ger inte mycket för deras fria frakt.

    Not: Betyget är satt på deras leveranssätt och sk. fria frakt och inget annat.
    16 tim sedan
  • Usel
    Beställning
    Får inte min beställda vara och ej någon info om varför.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidig affär som ligger nära och stort utbud på vitvaror
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ni är bäst mycket bra priser snabba leveranser inget att klaga på.
  • Ganska bra
    Var in i butiken för att köpa en diskmaskin. Hittade den inte i butiken så pratade med en säljare där. Säljaren meddelade att den endast fanns att beställa på nätet och att man då kunde få hemleverans kostnadsfritt eller beställa till butiken. Skulle jag välja att beställa till butiken skulle den förmodligen komma till onsdag men med kostnadsfri hemleverans skulle den komma till måndag förmodligen.

    Beställer på nätet med hemleverans. Något förvirrande checkout på telefonen men när jag ska välja tid så kostar det upp till 700 kronor för hemleverans till måndag. Ser då att närmaste kostnadsfria leverans är tisdag och väljer denna.

    Efter jag lagt beställningen inser jag att det var tisdag om två veckor, inte den kommande. Klantigt av mig att missa detta, men jag ringer kundsupporten för att ändra detta. Tänkte att om hemleverans under veckan inte är möjlig så kan jag väl hämta den i butiken istället.

    Ringer och pratar med en väldigt trevlig kundtjänst men som meddelar mig att detta inte går att ändra längre. Det enda som går att ändra är att flytta hemleveransen framåt i tiden. Jag frågade då om jag kunde avboka ordern och beställa den på nytt till butik istället.

    Det gick, men eftersom ordern var betalad med kort skulle jag inte få tillbaka pengarna förrän om 3-5 dagar. Ska jag då vänta 3-5 dagar innan jag kan beställa på nytt kan jag lika gärna vänta i några dagar extra för att få den hemlevererad (förmodligen skulle den då levereras samma dag om jag la om beställningen vid det datumet).

    Tycker det är väldigt dåligt att det här inte går att ändra i efterhand. Förstod från kundtjänsten att det var systemet som begränsade, men det tycker jag Elgiganten får fixa. Tycker även det var dåligt informerat av säljaren i butiken som minst sagt gav missvisande information.

    /Besviken
    1 dag sedan
  • Usel
    Erfarenheten baseras på inköp av vitvaror i premiumsegmentet.

    Elgiganten är ett norskt företag och de vitvaror de säljer som kräver trefas (i Sverige använder vi femledares 400v Perilex) levereras med enfas 230v 25A norsk kontakt, osäkert varför (färre SKUs, cost cut?) . Det innebär att en enkel stickpropps spisinstallation kräver behörig elektriker. Det här är ett beslut där man sätter sig själv före kunden. Ett recept för att långsiktigt dö sotdöden, tyvärr.
    1 dag sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Dessa är väldigt bra hörlurar vad det gäller bass och ljud, och de skapar bra kontakt runt örat vilket betyder att man får en liknande effekt som det så kallade Active Noise Cancelling (ANC) som andra high-end hörlurar annonserar.
    Bra batteritid på det också, jag använder dem hela dagen på kontoret och har inte runnit ut av batteri, dock jag måste säga att jag har bara haft dem i typ 4 dagar.

    Det enda negativa är att ibland får man "störningar" som gör att man upplever irriterande avbrott i ljudflödet. Detta brukar försvinna om jag startar om mobilen (vilket också innebär en omstart på blåtand kopplingen) men jag har aldrig upplevt något sånt problem med mina andra blåtandshörlurar (Plattan ADV Wireless). Förhoppningsvis försvinner detta problem under tiden eller när jag köper ny mobil snart, annars ska jag ta varan tillbaka och be om ersättning av produkt.

    (beklagar om eventuella fel på språket, svenska är inte mitt modersmål)
  • Usel
    Beställning
    Beställde på torsdagen. Nu onsdag veckan efter fortfarande ingen film. Ingen info om att ordern är skickad eller inte finns på lager. Aldrig mer köpa film på El-Giganten. Samma nonchalanta bemötande som man får i deras butiker.
  • Bra
    Beställning
    Bra utbud av olika kaffebryggare men svårt att hitta säljare som kunde guida köpet.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt, fungerar i allt som förväntat.tack
  • Usel
    Beställning
    Beställde en vara som jag redan betalat skulle bara hämta den men efter långtids väntan får man besked att varan är slut. Då var beställningen gjord innan butiken ens öppnat.
  • Det framgår inte riktigt vad det är för tjänst du har beställt, men kollar gärna närmre på vad det är som har blivit fel. Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    Beställning Leverans
    Den skulle vara den 8/11 jag fixa bär hjälp som satt och vänta avtalad tid men leveransen uteblev
    Eftersom vi inte bor på leverans platsen så hade vi tagit ledigt åkt 10 mil för att ta emot leveransen avtalat datum
    Jag ringde dom sa olika han hade ringt varit där vid olika tillfällen men det var Lögn jag satt å passa telefonen hela tiden och ingen hade varit på avtalad adress
    Först på fredagen den 10/11 kom leveransen med en trevlig leverantör han sa att han varit ledig i 2dagar
    Den vikarien kan ni avskeda så folk slipper sitta i 3dagar å vänta på sin leverans Mvh GB
  • Usel
    Beställning
    Den obefintliga viljan att lösa er felaktiga leverans. Bara massa obegripliga bortförklaringar och löfte om nya leveransdatum som sedan inte hålls.

    Kommer aldrig köpa av elgiganten igen och kommer avråda alla bekanta det samma
  • Du får gärna återkomma till mig med mer information om din upplevelse så ska jag se om det finns något vi kan göra. Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer och mer information på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Jag bor i Bollnäs.
    Postadress... Bergsveden 78 1 tr,821 50, Bollnäs
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra och smidig sett att handla bra jöbat
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Inget fel på tvättmaskinen vi köpte men att det ska ta över två veckor för att få hem den är inte ok.
    Skulle den tillverkas först kan man undra.
  • Vi har idag ett stort sortiment av tvättmaskin, en del finns på vårt egna lager, en del är beställningsvaror som vi tar hem från leverantören och en del kan vara leveranstid på från leverantör. Det ska framgå om varan inte finns i lager vid beställningstillfället, om det inte framgick någon information och ni ändå behöver vänta 2 veckor på leverans får du gärna återkomma till mig på digital@giganten.se med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    suveränt att få köpet fraktfritt.
  • Usel
    Beställning
    Leverans KATASTROFAL.
    Jag beställde installation med bortforsling av gammal elekronikproduk till totalt ca 1200:-
    Leverans kommer på utsatt tid, konstaterar att den avstängningsbara kranen går till varmvatten och stänger ner all leverans. Man kan inte ta med den gamla för man får inte lämna en öppen ledning.
    Man kan inte koppla in den nya för då bryter man mot försäkringen trots att man som kund uttryckligen är villig att ta ansvaret. Vid kontakt är elgiganten helt kompromisslös, jag överväger att häva köpet.
  • Vid beställning av installation så behöver man ta del av våra leverans och installationsvillkor innan besöket för att veta vad som behöver vara förberett. En av delarna i villkoren är att vi endast utför installation på kallvatten då de flesta maskiner kräver det, samt att maskinen fungerar bättre med kallvatten samt så får den en längre livslängd.
    Det stämmer att man inte lämnar en ledning öppen, pga risk för läckage samt att det kan innebära starka lukter, vilket också innebär att vi inte kan ta din gamla produkt i retur vid tillfället. Om du önskar får du givetvis pengarna åter för returen vi inte har kunnat genomföra , men kostnaden för installation är något vi inte kan återbetala. Återkom till mig på digital@giganten.se så ordnar jag en återbetalning på returen om du inte redan fått det.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Pris. Elgiganten är fair-player. De andra gick upp med pris för samma varan.
  • Perfekt
    Beställning
    Gillar beställa från elgiganten..bra varor till ett bra pris
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb smidig affär, kunnig personal.
  • Perfekt
    Beställning
    FÖRLÅT skrev fel: är otroligt nöjd! VIll alltså ge en tia.
    En man som heter ERIK hjälpte mig. Precis ALLT är perfekt. Behöver jag en ny maskin är det mycket troligt att jag vänder mig till Elgiganten igen, tack vara ERIK.
    Blir så glad om ni vill ge honom beröm. Vi behöver alla det idag...
  • Utmärkt
    Beställning
    Pålitlig leverantör med bra service. Butiker i hela landet.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Förhandsbokade ett spel där man skulle få lite extra in game fordon. Detta missades. Fick spelet förra veckan och inte ens fått att spelet är skickat ännu.
  • Om du har möjlighet så önskar jag att du återkommer med ditt ordernummer så kan jag kolla på vad anledningen är till att du inte fått information om att paketet är skickat. Om du fortfarande saknar extra fordon får du gärna skriva med det också. Du når mig på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt, smidigt att beställa (även via smartphone) samt gratis frakt till tomtgränsen. Gratis faktura till e-postadressen efter leverans. Väldigt nöjd så har långt i processen!
  • Usel
    Beställning
    Leveransen under allt kritik, missar man samtalet 30 minuter innan får man trots allt betala leveransavgiften. Installationen har en rad olika förbehåll som jag inte fick reda på som telefonbokade. Blev trots allt debiterad kostnaden även då de inte installerade kyl/frysen.
  • Dålig
    Beställning
    Inte nöjd med leveranssättet. Best. 6/11 och har 13/11 inte fått varan. Kan därför inte bedömma varan endast leveranssättet som är för mej besvärligt och tar lååång tid. Från Jönköping via Oskarshamn till en plats, där jag får hämta varan ca 1 mil bort, med DHL, som bara kör ut hit månd.o onsd. Enklare att sända med posten direkt till min adress.!! Tänker mej för noga innan nästa beställning Fakturan kom fort, ca 2 dagar
  • Jag kollar gärna närmre på vad anledningen är till att du upplever levransen lång. Vårt standardalternativ ska normalt sett ta 3-5 dagar att leverera om varan finns i lager. Om du har möjlighet får du gärna återkomma till mig med ditt ordernummer på digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt att göra en beställning och betala.
  • Utmärkt
    Beställning
    Redigt och straight
    forward upplägg på
    internet.
  • Usel
    Beställning
    Först fick jag bekräftelse på beställningen. Efter en dag - när jag var på väg till Elgiganten - kom beskedet att varan inte fanns
  • Beklagar det dåliga beskedet. Jag tar gärna mer information om din beställning, har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Mycket bra
    Beställning
    Hittade snabbt
  • Perfekt
    Beställning
    Bättre pris & hemleverans
  • Usel
    Beställning Leverans
    Det är inte den första negativa upplevelse,senast beställde skulle hämta den dan efter, får som svar att fel i lagersaldo. Fick ej vara.
  • Tråkigt att höra om din upplevelse. Jag tar gärna mer information om händelsen. Har du möjlighet att återkomma med ditt ordernummer till digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    Beställning Leverans
    Lämnade butiken utan varor. Ville ej kännas vid priset som stod i orderbekräftelsen utan hänvisade till ett nytt pris som var >dubbelt så högt. Skamligt.
  • Det är något jag gärna kollar närmre på, då det låter märkligt. Har du möjlighet att återkomma med ordernumret till mig på digital@giganten.se?

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    Beställning
    Jag gjorde en noggrann research och bestämde mig för att köpa en Tv som ni hade satt ned priset på. Den hade inte kommit till min butiken i Häggvik, så jag höll koll på när den skulle komma in. Då gjorde jag en beställning för att hämta den tillsammans med min fru. När vi kom dit så sade en av era säljare, Jonatan, att vi absolut inte skulle köpa denna. Vi skulle köpa en Tv som han och Elgiganten rekommenderade, en TCL. Den som jag valt laggade sa han, eller att bilden kunde bli ryckig. Dessutom hade den som jag valt lägre bildfrekvens, 50 Hertz, medan TCL hade 100 sa han. Eftersom vi inte kände till TCL och vem som tillverkar dessa apparater frågade vi Jonatan om detta. Han sa då att det var Panasonic. Vi frågade då om det var någon billighetsvariant av Panasonic. Tvärtom fick vi till svar. TCL hade dessutom vunnit pris i Berlin. Dumt nog lät vi oss övertygas trots att jag inte gjort någon research beträffande TCL. Den var dessutom 3 000 kr dyrare. När vi kom hem upptäckte vi det första problemet. Den hade helt andra fötter än vad LG och Samsung har. Fötterna satt i ändan. Det innebär att den inte går att ställa på vår tv bänk. Fötterna hamnar utanför. Utrymmet är begränsat och vi kan inte ha större tv än 49 tum. Vilket vi upplyste Jonathan om. Han sade inget om att fötterna satt i var sin ända på denna tv, vilket borde varit relevant med tanke på upplysningen. Den tv ni hade framme hängde på väggen, så det gav ingen upplysning. En bänk tillräckligt stor för TV:n får ej plats i det utrymme vi har. Fick lov att köpa ett väggfäste, vilket i vårt fall inte var någon bra lösning. Idag upptäckte jag att TCL teven också bara hade 50 Hz bildupplösning, så det var en ren lögn från Jonatan. Vidare så upptäckte jag att det var en kinesisk tv. Vilket Jonatan inte alls sagt något om. Vi har dessutom bara iPhones och IPad i vårt hem och som bekant sälj det väldigt få sådana i Kina. Det har visat sig när vi försökt koppla upp oss från telefonerna till teven. Det finns ett enklare program för detta i teven. T-cast heter det. TCL hävdar att även programmet TCL screen fungerar till IPhone, men det gör det i vart fall till denna TCL tv. Med andra ord finns inga program som gör att man kan använda En webbläsare på något så när smidigt sätt. Dessutom upptäckte vi att ni idag satt ned priset med 2 000 kr på den tv vi köpt. I försök att få någon kompensation för att blivit vilseledd beställde jag en ny till det lägre priset i syfte att utnyttja prisgaranti. Beställde den för att hämta i butik. Det gjorde jag kl 23 när butiken hade stängt. När butiken öppnade sa de att nu gäller det högre priset igen. Trots att jag fått ett mail om vad jag skulle betala (det lägre priset).
    Vi har många gånger handlat av er, men nu lär det bli slut med det. Har aldrig tidigare blivit så vilseledd.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Priset ändrades till nästa dag på min beställningsbekräftelse, hur kan detta vara möjligt.
    Kunde inte komma i kontakt med kundtjänst på Söndag då varan skulle hämtas.
  • Usel
    Införskattat en mobil + ett abonnemang från operatören 3. Blev fel med pristillägget som ej skulle existera. Jag kontaktar rätt åf dvs elgiganten, samt operatören direkt, varpå operatören hänvisar mig till butiken. De lovar korrigera samt återkoppla, ingen återkoppling på utsatt dag. Felaktig info från butiken, enlig åf supporten hos tre. Samt nu sitter jag mellan två instanser, där högerhanden säger kontakta åf. Varpå vänsterhanden säger att operatören ej svarat. Men enligt operatören har de svarstid på 48h som förövrigt har passerat med 24h. Gör om gör rätt, har handlat på detta företag över 20 år kom igen.... mänskligt att fela men korrigera samt ber om ursäkt tillhör vanlig service....
    5 dagar sedan
  • Beklagar att du känner dig bollad mellan oss och vår leverantör. Om du återkommer med ett ordernummer på digital@giganten.se så kan jag kolla om det finns något jag kan göra för att snabba på processen.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Mycket bra
    Beställning
    Att hitta det jag söker och beställa det går fort och smidigt.
  • Usel
    Beställning
    Beställningen bekräftades. Men sedan kom besked att varan inte finns
  • Det låter inte bra. Jag kollar gärna om det finns något vi kan göra för dig om du återkommer med ordernummer på din beställning till digital@giganten.se

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Usel
    Beställning
    Jag gjorde en noggrann research och bestämde mig för att köpa en Tv som ni hade satt ned priset på. Den hade inte kommit till min butiken i Häggvik, så jag höll koll på när den skulle komma in. Då gjorde jag en beställning för att hämta den tillsammans med min fru. När vi kom dit så sade en av era säljare, Jonatan, att vi absolut inte skulle köpa denna. Vi skulle köpa en Tv som han och Elgiganten rekommenderade, en TCL. Den som jag valt laggade sa han, eller att bilden kunde bli ryckig. Dessutom hade den som jag valt lägre bildfrekvens, 50 Hertz, medan TCL hade 100 sa han. TCL hade dessutom vunnit pris i Berlin. Dumt nog lät vi oss övertygas trots att jag inte gjort någon research beträffande TCL. Den var dessutom 3 000 kr dyrare. När vi kom hem upptäckte vi det första problemet. Den hade helt andra fötter än vad LG och Samsung har. Fötterna satt i ändan. Det innebär att den inte går att ställa på vår tv bänk. Fötterna hamnar utanför. Utrymmet är begränsat och vi kan inte ha större tv än 49 tum. Vilket vi upplyste Jonathan om. Han sade inget om att fötterna satt i var sin ända på denna tv, vilket borde varit relevant med tanke på upplysningen. Den tv ni hade framme hängde på väggen, så det gav ingen upplysning. En bänk tillräckligt stor för TV:n får ej plats i det utrymme vi har. Fick lov Att köpa ett Väggfäste, vilket i vårt fall inte var någon bra lösning. Idag upptäckte vi att TCL teven också hade bara 50 Hz bildupplösning, så det var en ren lögn från Jonatan. Dessutom upptäckte vi att ni idag satt ned priset med 2 000 kr på den tv vi köpt. Vi har många gånger handlat av er, men nu lär det bli slut med det. Har aldrig tidigare blivit så vilseledd.
  • Tråkigt att höra att ni inte känner er nöjda med den tv säljaren i vår butik rekommenderat. Vi lämnar givetvis 30 dagars öppet köp om ni känner att den inte motsvarar era förväntningar, även om ni har öppnat upp den och testat den. Väljer ni att behålla den har vi också något som kallas prisgaranti i 30 dagar, vilket innebär att du får mellanskillnaden tillbaka om priset har ändrats under perioden. Är det lägre priset fortfarande aktuellt är ni välkommen att besöka oss på nytt med ditt kvitto för en återbetalning av mellanskillnaden. Hoppas att du väljer att återkomma till oss med någon av ovanstående alternativ så att vi har möjlighet till att rätt till det som blivit fel.

    Med vänlig hälsning
    Sofia, driftansvarig Elgiganten.se

  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt och snabbt att handla.
  • Perfekt
    Beställning
    Trevligt bemötande och snabb cervice mycket bra personal kan varmt rekommendera butiken
  • Perfekt
    Beställning
    Det gick väldigt smidigt.
  • Perfekt
    Beställning
    Bra butik, bra priser och smidig hemsida
  • Bra
    Beställning
    Enkelt och snabbt köp i butik. Produkten fungerade ej som förväntat. Service avd kunde inte lösa problemet. Vi hänvisades till en partner som tog betalt för felsökning utan att lösa problemet.
  • Bra
    Beställning
    Jätte enkel att ställa in för att få fina bilder. Mitt problem var att hitta hur jag ändrade till svenska 🤔 därav inte full pott.
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt och smidigt, som det skall vara med köp på nätet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    bra service och leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Servicen på Elgiganten och att jag lyckas hitta en TV för ett sådant bra pris att jag inte kunde låta bli att köpa den! Det var också lite lättare när den TV jag hade gått sönder...
  • Perfekt
    Beställning
    Snabt och enkelt