Prisjakt
Annons
Kjell & Company
  • 114 st butiker
  • Hämta i butik samma dag
  • Snabba leveranser
4.4Utmärkt
405 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
K
Kalle
1 omdöme
OKen dag sedan

Kunde inte få till det att betala med Swish då jag inte hittade det alternativet.

Kjell & Company svarar:2024-07-26
Hej Kalle, Tack för att du lämnar omdöme. Vad tråkigt att du inte hittade Swish-alternativet och att det påverkat din upplevelse hos oss. Vi erbjuder i grunden två olika huvudsakliga betalsätt för våra privatkunder - Nets kortbetalning eller Klarna. Väljer du Klarna så erbjuder Klarna ett flertal alternativ i "checkouten", däribland kortbetalning, direkt banköverföring och faktura, men även just Swish. Notera dock att alla betalsätt via Klarna inte alltid är tillgängliga för alla kunder, något som helst regleras av Klarna. Vi hoppas att du hittar rätt nästa gång - tveka inte att höra av dig till oss om något är oklart. Vi är här för att hjälpa dig i mål och tackar ödmjukt för att du handlar hos oss! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
M
Mikael
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Jag har varit nöjd kund i många år med mindre tillbehör osv men fick nu omvärdera då Kjell inte vill hjälpa mig att reklamera en vara via reklamationsrätten. Inte för att de anser att jag har fel utan därför att de menar att deras leverantör kommer neka dem ersättning. Det må så vara men jag har valt att köpa varan via Kjell och trodde därmed jag skulle ha ett bättre köpskydd än via andra större online aktörer men det har man alltså inte. Istället för hjälp försöker de ställa orimliga krav för jag ska tröttna och inte göra något med mitt ärende. Kommer fortsätta handla mindre tillbehör men ingen mer konsumentelektronik här på ett tag...

Kjell & Company svarar:2024-07-26
Hej Mikael, Tack för att du lämnar en recension men vi är oerhört ledsna över att se ditt missnöje. Vi är inte nöjda med att du, vår trogna kund, är besviken på oss och vi gör alltid vårt yttersta för att finna lösningar för våra kunder (även i fall där de upplever problem). Eftersom vi inte har fler detaljer i ditt ärende än de du skriver, och det inte framgår var i leden du haft din upplevelse, så blir vårt svar här dock något "generellt". Vi följer konsumentköplagen och du har tre års reklamationsrätt som konsument. Reklamationsrätten är för dig som konsument är idag mycket stark och ställer höga krav på oss som handlare. I våra köpvillkor kan du läsa ytterligare information kring villkoren för köp hos oss. Vi välkomnar alltid en reklamation men enligt det som här framgår verkar du ha förväntat dig någon form av ytterligare köpskydd än vad som är lagstadgat och framgår i våra köpvillkor. Vi får verkligen beklaga om det blivit någon form av missförstånd här och att vi inte har kunnat leva upp till dina förväntningar. Vi vill att du som kund alltid ska känna dig trygg hos oss, men det är samtidigt viktigt att du i samband med köp undersöker garantier och andra köpskydd. När det är möjligt går vi längre än vad lagen kräver och våra köpvillkor avtalat för att göra våra kunder nöjda, och i tveksamma fall friar vi hellre än fäller. Tyvärr är detta dock inte alltid möjligt och vi hoppas innerligt att du har en förståelse för det. Om något varit otydligt i vår kommunikation i ditt ärende, eller om det kvarstår minsta frågetecken, så vill vi be dig att höra av dig till oss snarast möjligt. Det är viktigt för oss att du förstår grunden till vårt beslut och anser du att vi har gjort fel så är det tacksamt för oss att titta på ditt ärende ytterligare en gång. Det är inte alltid vi kan ge det besked du önskar, men du som kund ska ha fått en tydlig förklaring till varför. Rätt eller fel, för oss är det alltid ett misslyckande att vi inte har kunnat göra en kund nöjd och vi beklagar innerligt detta. Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
S
Sandi
1 omdöme
UtmärktRedigerades 3 dagar sedan

Köpte en Roborock dammsugare som var trasig vid leverans. När jag reklamerade den fick jag beskedet att de inte lämnar ut en ny utan att den måste till service och att det tar 4 veckor. Efter ett andra besök på Kjell löstes problemet och en ny beställdes. Bra bemötande och lösning av problemet.

Kjell & Company svarar:2024-07-17
Hej Sandi, Vad tråkigt att höra om problemet och att se dig missnöjd. Vi beklagar verkligen detta och det gör även oss missnöjda. Om en produkt fysiskt skadats i en leverans så håller vi med om att hanteringen av reklamationen rimligtvis borde kunna gå snabbare. Om du upplever att produkten inte fungerar som tänkt (men utan synliga fysiska skador) så kan det röra sig om felanvändning/felinstallation, vilket tyvärr inte alltid kan felsökas på plats i våra butiker. I ett sådant fall skulle ett direkt utbyte av produkten utan felsökning varken hjälpa dig eller oss. Vi har inte alla detaljer i just ditt ärende och kan således inte ge ett mer precist svar men vi välkomnar dig varmt att höra av dig till oss om du har någon ytterligare fundering eller fråga. Vi vill alltid hjälpa våra kunder proffsigt och skyndsamt och det smärtar oss att se att du inte är nöjd med vår hantering. Du kan vara helt säker på att vi tar ditt ärende på största allvar. Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
R
Reza
1 omdöme
Utmärkt9 dagar sedan

Ja är en nöjd kund för Kjell o Company

Kjell & Company svarar:2024-07-19
Hej Reza, Vad kul att läsa och tack så hjärtligt för att du ger detta omdöme. Hoppas att vi ses snart igen! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
M
Morgan
1 omdöme
Bra9 dagar sedan

Bra hjälp av personal och bra sortiment.

Kjell & Company svarar:2024-07-18
Hej Morgan, Vad kul att höra om din fina upplevelse. Det värmer och gör oss mycket glada. Finns det något vi kan göra ytterligare bättre för att höja oss ännu ett snäpp framöver? Tveka inte att höra av dig i så fall. Vi önskar dig hjärtligt välkommen åter till oss snart! Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
S
Utmärkt13 dagar sedan

Underbar service fick återigen hjälp med monteringen

Kjell & Company svarar:2024-07-15
Hej, Tusen tack för det fina omdömet. Vi är väldigt glada att se att vi gjort dig så här nöjd och välkomnar dig varmt åter. Med vänlig hälsning Emil E, Kundservice
t
tore.svensson
1 omdöme
Utmärkt13 dagar sedan

enkelt och smidigt, tänker beställa fler gånger och spara tid

A
Anita E.
1 omdöme
Utmärkt14 dagar sedan

Alltid bra varor till hyggligt pris, samt trevlig personal som alltid ger tid åt att hjälpa för gått resultat.

d
dorfen10
1 omdöme
Utmärkt14 dagar sedan

Alltid bra utbud och snabb frakt

e
ecsjjgg
3 omdömen
Utmärkt14 dagar sedan

Det gick bra att handla på Kjell & Company, mycket smidigt att betala mha klarna!

Om butiken

Kjell & Company

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.kjell.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Kjell & Co Elektronik AB

Organisationsnr: 556400-5378

Information hos allabolag.se