Användaromdömen

Sorterat efter datum

1.8 av 5 stjärnor

2019-03-17
M
Har bauhaus som den närmaste byggaffären. Det slutar alltid med att jag är irriterad när jag åker därifrån. Det går låååååångsamt, personalen är omotiverad och okunnig. Men det värsta är att det aldrig går att hitta personal när man behöver dem. Alltid bara en kassa öppen fastän kön ringlar sig lång. Själscanningskassorna fungerar knappt. Det ser ut som om de även lider av IT problem. Hade jag varit butikschef så hade jag skämts, det krävs uppryckning! Sluta anställa okunniga ynglingar för att hålla nere lönekostnader. Städa upp i butiken och håll koll på era lagersaldon. Hade jag kunna ge färre stjärnor så hade jag gjort det.
2019-03-13
G
Fick bara hem ett av två kollin med beställda varor. Kontaktar dem och de skickar ut standardmail med uppmaning att ta bilder, emballage, streckkoder och vet inte allt. Pratade själv med fraktbolaget och de sa att kollit låg kvar i Norrköping så det var inte så svårt att utreda. Men Bauhaus kundtjänst fastnar i sina standard rutiner och allt tar så lång tid. Det låga betyget är för hanteringen och mottagandet kring ärendet från Bauhaus kundtjänst sida. Jag förstår att det kan bli fel vid leveranserna, men då ska inte kunden behöva lägga ner så mycket tid och energi på alla kontakter fram och tillbaks.
2019-02-28
d
Bauhaus uppger medvetet missvisande att de har 5 års garanti på el verktyg både i kontakt och vid marknadsföring. Detta är falsk marknadsföring i syfte att vilseleda konsumenter, de har endast 5-år reklamationsrätt vilket är något helt annat.... det låter ju fortfarande bra men i verkligheten nästan omöjligt få igenom. Lämnar man in något på reparation så var även medveten om det tar 4-6v för att få besked och om de inte vill laga felet så tvingar de dig betala för både undersökning och frakt för att få tillbaka grejerna... Riktigt urusel kundservice,
2019-02-20
l
Jätte nöjd med både service och produkterna
2019-01-30
l
Beställde golvspån-skivor Första SMS:t sade lev mellan 07.00- 10.30 Samma dag 06:03 SMS att varorna skulle komma mellan kl 08.14- 08.29(!) De kom 8.25! fraktfritt och trevlig chaufför Allt gick över förväntan Mkt nöjd
2019-01-28
m
Har inte alls haft samma negativa upplevelse som många andra haft här. Flera betygsätter också dom fysiska varuhusen vilket är direkt felaktigt med tanke på att detta handlar om e-handel. Jag har gjort tre beställningar på två år hos Bauhaus e-handel och dom har levererats på utsatt tid. Önskar att hemsidan kunde vara bättre, fungerar dåligt i Chrome. Bra med mycket betyg på produkterna. Önskar också att dom kunde använda Postnord istället för DHL.
2019-01-27
n
Instämmer i klagokören. Jag baserar dock min erfarenhet enkom på varuhuset i Kalmar och har ingen erfarenhet av deras internetbutik. Jag var senast inne igår i ett annat ärende och kom då på att jag skulle passa på att nyttja deras prisgaranti, då jag köpt produkter som deras konkurrent Hornbach hade avsevärt billigare. Värt att nämna är att min tidigare upplevelse av deras prisgaranti är helt katastrofal, då jag vid det tillfället först var tvungen att betala för produkten och sen direkt gå till servicedisken där de skulle göra ett återköp och sedan sälja den till mig igen för det lägre priset. Detta samtidigt som jag blev "servad" av en människa som hade en attityd som hade gjort sig bäst undangömd bakom ett skrivbord långt nere i en källare. Resultatet den gången blev i alla fall att jag fick stå i 20 minuters kö till servicekassan för att sedan bli ifrågasatt om det inte var samma produkt(något de i kassa redan hade kollat upp), och efter mycket om och men ligga ute med nästan dubbla summan som produkten kostade under flertalet dagar. Upplevelsen av detta var som sagt jättedålig, men jag tänkte att jag måste ge dem en andra chans. Alla kan ju ha en dålig dag. Men tyvärr blev denna upplevelsen i precis samma klass. Jag möttes av en väldigt oprofessionell människa som direkt misstänkliggjorde och nästintill dumförklarade mig när jag sa att jag ville nyttja prisgarantin. Jag blev till och med ifrågasatt om att Hornbach var en riktigt butik... När personen suttit i ungefär tio minuter och försökt att motbevisa mig och påstå att produkterna inte är "EXAKT identiska" så tillkallar hon en avdelningschef på VVS-avdelningen som ska komma och hjälpa henne. Detta trots att jag visat för henne att till och med EAN-koderna är helt identiska på deras webshoppar, även om de inte har benämnt produkterna helt identiskt (vilket är det som hon verkar ha hängt upp sig på). Det komiska/tragiska i det hela är att i Bauhaus produktbeskrivning så återfinns exakt samma benämning som Hornbach har använt. Men detta vill hon inte ta till sig av alls, utan tycker att jag ska vänta i 10 minuter till på att den andra personen ska dyka upp. När han väl dyker upp så har jag redan börjat att ge upp. Och när han säger att han måste kolla upp allt igen så ber jag om att få tillbaka kvittot, men han insisterar på att jag ska stanna. Efter en ganska kort tid konstaterar han att det ju faktiskt är samma produkt och att jag självklart har rätt till prisgaranti. Han försvarar sin medarbetares beteende med att hon inte kan ha koll på allt. Jag påpekar då all information jag gett till henne, där till och med EAN-kod stämmer överrens. Då kontrar han med att "Ja, i det här fallet så var det ju så men snart så kommer vi att börja handla ifrån vår egna leverantör så att vi kan sälja saker ÄNNU billigare". Varför nu detta skulle vara intressant för mig att veta? Men då jag under samtalets gång nämnt för honom att planen var att köpa fler av samma vara så tycker han att det är onödigt att ta prisgarantin nu, då han i sådana fall "måste fylla i en massa excellistor och sedan köpa tillbaka produkten 2 gånger"... Direkt efter han uttryckt de orden så tittar jag på klockan och konstaterar att jag har blivit stående där i 30 minuter (?!), så jag ber jag återigen om att få tillbaka mitt kvitto och tackar för den otroligt fina servicen. Kontentan blev att jag inte fick tillbaka några pengar, blev på dåligt humör och tappade en massa tid som hade kunnat spenderas på att renovera. Utöver detta så händer det nästintill varenda gång att de skyltade priserna inte överensstämmer med det som man får betala i kassan, och då till kundens nackdel. Allt ifrån uppallade "REA!"-varor som man slänger ned i vagnen av bara farten för att de kostar 19.95 (som senare visar sig kosta 59.95 då de "inte har haft tid att ändra priserna") till parkettgolv där det skyltas med 20% rabatt, vilket sedan helt magiskt inte existerar i kassan. I dessa fallen brukar de dock lösa problemet om man påpekar det, men det ska alltid ifrågasättas lite och känslan av att man alltid behöver dubbelkolla allt på kvittot är inte speciellt skön. Jag kan även i 100% av fallen säga att jag ALDRIG fått en enda ursäkt för att de har gjort fel. Detta tycker jag är helt förkastligt. Det kostar inget och det hade i alla fall tytt på ett uns av ansvarstagande. Men här verkar det som deras medarbetare inte förstår att de är representanter för sitt företag och inte sig själva, för det är ju alltid någon annan som gjort felet... Det enda positiva, och anledningen till att jag inte ger dem en stjärna, är för att de faktiskt har ett väldigt bra utbud av varor och mycket på lager. Så vet man exakt vad man ska ha, och man inte har tänkt att utnyttja någon form av service/garanti/etc så kan man faktiskt handla hos dem. Och fundera som sagt inte ens på prisgarantin. Jag är övertygad om att de utbildar sin personal i hur de ska agera för att inte behöva följa den. Den är bara där för syns skull, för att vagga in kunden i en falsk trygghetskänsla. Detta är urtypen av ett "kräng-och-släng"-företag, bara i ett jättestort format.
2019-01-14
F
Har alltid fungerat utmärkt, Har lagt flera ordrar på färg och div annat, fungerat utmärkt. Snabb frakt, hela varor
2019-01-11
B
Kan instämma med alla andra som är missnöjda: Beställde varor under Black Friday som skulle skickas inom 2-3 dagar. Två månader och verken varor eller pengarna tillbaka. - Lockpriser - Lagersaldo som inte stämmer - Kundtjänst som slutar höra av sig och lägger till: -Skyller på underleverantören. Sluta samarbeta med de då, ni är ju ansiktet utåt! - Min recension publicerades aldrig på deras hemsidan och såldes bort. Undrar hur många negativa kundomdöme slänger de varje dag. Tack att prisjakt finns så man kan öppet recensera.
2019-01-06
S
Beställde en skruvdragare och blev skickat väldigt snabbt. Kanon
2019-01-02
j
Felaktiga lagersaldon Tråkig personal Inga hyllplatser på hemsidan Omöjligt att hitta saker på egen hand som är ”udda” varor och inte platsar i vanliga kategorierna. Lång tid att få tag på någon att fråga
2018-12-25
- Skadade varor vid leverans. - Långa reklamationer (Flera veckor). - Artiklar saknas vid leverans. - Lagersaldon stämmer ej. - Bristfälligt eller inget emballage.
2018-12-18
l
Många dåliga recensioner här... Men jag har köpt mycket på Bauhaus, och det har alltid funkat bra. Senaste verktygsinköpet på webben levererades efter 2 arbetsdagar trots att det var 1v kvar till jul.
2018-11-29
p
Dåligt när man beställer hemleverans står mellan kl 10:00 - 14:00, sen skulle chauffören ringa ca 30min innan, kl 14:15 hade ingen ringt så ringde frakt bolaget och frågade vart lastbilen var dom skulle kontakta chauffören, och han ringde upp, tyckte synd om han inte hans fel Bauhaus lovar för mycket, fick paketet kl 16:37, tog ledigt och sa jag kommer så snart paketet kommit nu blev det en hel dag och hade jag jobbat så hade jag hunnit hem, nästa gång tar jag ledigt en hel dag och åker till en fysisk butik och köper den direkt.
2018-11-24
j
Lockpriser på varor som i samma stund de reas ut inte finns i lager i hela Sverige....
Sida 1