rating.rate-n-text-version.md
Sorterat efter datum
2019-06-25
E
Efterfrågareuser.total-reviews
Beställde en bänkskiva hos Bauhaus tillbaka i påsk som jag betalade 4~5k på plats för som skulle ta 4~6 veckor att få in. Nu har det gått över två månader och jag har fortfarande inte hört vad som har hänt med den eller när den kommer, och när jag kontaktar kundsupport får jag noll information om min beställning tillbaka. Jag kan ha förståelse för att det blir fel t ex att det blev någon bugg i deras system så den aldrig blev beställd hos deras leverantör. Men att de gång på gång uppvisar noll vilja för att hjälpa en som kund när de har gjort fel på sin sida är helt oacceptabelt. De kan ha billiga priser på en del varor men jag skulle inte ens säga att man får vad man betalar för då jag fortsatt inte fått ett dugg av dem, och jag skulle inte heller säga att de har dålig kundservice då jag fortfarande sitter på noll information om min beställning 3 samtal och två mejl senare. Så kort och gott bör ni handla på egen risk, särskilt om det är något de inte har inne då risken är att ni inte kommer få det iallafall även om ni beställer hos dem.
2019-06-18
N
Nimi84user.total-reviews
Hävdar högsäsong(undra när det är lågsäsong) och kunde inte ge något leveransbesked på 17dagar trotts varan fanns i lager enlig hemsidan. Strök min order. Fick aldrig någon återkoppling utan fick vara drivande. Kommer aldrig beställa från dem online igen.
2019-06-09
R
Rajjanuser.total-reviews
Har handlat via nätet ett antal gånger och det har aldrig varit problem. Fri frakt på de varor jag köpt och snabb leverans. Toppen!
2019-06-08
insilenceuser.total-reviews
Det absolut sämsta möjliga bemötandet du kan tänka dig. Jag var på Bauhaus Barkarby 7/6 och tror helt ärligt aldrig jag upplevt sämre kundbemötande. Allt börjar med att jag ska köpa gasol till grillen, ser inga lösa tuber så jag ställer mig vid informationsdisken för att få prata med någon. Efter 20min kommer det till slut en kille som jag kan prata med (väntetiden tyder på underbemanning antagligen) Jag: - Hej jag vill köpa en gasoltub, var hittar jag det. Personal: - Då går du bara till kassan och säger det och betalar, sedan hämtar du ut tuben i vår drive in runt hörnet av byggnaden. Jag: - Okej, tack. Smått irriterad över att detta inte kunde stå på en skylt eller liknande beger jag mig till kassan... där jag får köa ytterligare ett tag. När det är min tur säger jag åter igen att jag vill köpa gasol. Kassör: - Det kan du inte köpa i den här kassan tyvärr... det är den där och pekar på en specifik kassa. Jag: - Jaha! okej... då går jag vill dit då. Får vänta i en ny kö... Nu får jag till slut äntligen betala för min gasol så jag kan åka och hämta ut den. Det är dock nu det värsta börjar. Jag kommer in på drive-in avdelningen (utan bil) och frågar första bästa personal: Jag: - Hej jag har köpt gasol som jag skulle hämta här (och räcker fram kvittot) Personal:- Det är dörren där borta till höger (och pekar bort mot mot en stor plastdörr med fönster på.) Jag går fram till den här dörren och ser att det står "Endast personal" på den, så jag stannar utanför och tänker att man ska vänta där. Eftersom dörren har fönster så ser jag hur det sitter en annan personal och håller på med något vid ett bord bara ca två meter in i rummet. Och bredvid honom så står det även massa gasoltuber så jag förstår att jag hamnat rätt, men jag väntar och tänker att han ser ju att jag står här så han kommer väl strax. Kort efter kommer en annan personal ut ur det här rummet och ser mig ståendes och vänta utanför dörren. Personal2: - Hej? väntar du på något? Jag: - Ja, jag skulle gå hit och hämta ut gasol jag betalat för. Personal2: - Gå till han som sitter där (och pekar på han vid bordet) så hjälper han dig. Jag: - Är det bara att gå in? (fundersam eftersom det står endast personal på dörren) Personal2: - Jadå. Så jag går in och hinner kanske just så pass fram till mannen vid bordet ca två meter in i lokalen innan en tredje person ropar mycket argt åt mig. Personal3: - DU! vad gör du här!? Du får inte vara här! (samtidigt som han raskt kommer mot mig) Jag: - Men han sa ju åt mig att gå in, jag stod där och väntade precis utanför! (han avbryter mig) Personal3: DU FÅR INTE VARA HÄR, VAD VILL DU!? Jag: - Men lugna ner dig! han sa åt mig att gå in, jag gjorde bara som NI (bauhas personalen) sagt åt mig! jag vill bara hämta en gasoltub jag betalat för. Personal3: - GE MIG DET (kvittot) Och gå härifrån du får inte vara här. Sedan vaknar mannen vid bordet till och instämmer med sin kollega Personal4: - Gå utanför dörren och vänta, Du får inte vara här inne. Jag: - Ja, ja självklart kan jag vänta utanför, jag gjorde som sagt bara som han sa åt mig... Mycket uppjagad går jag ut ur rummet och väntar. Efter en stund kommer "personal3" och ger mig en tub. Jag har aldrig upplevt så dålig service och kundbemötande som hos er! Det är absolut inte kundens fel att er personal inte tar ansvar och hjälper kunderna hela vägen... utan man ska kastas mellan massor av folk och ingen tar ansvar för man blir ombedd att göra. Och att er personal sedan reagerar på det sätt som de gjorde... otroligt aggressivt och otrevligt på alla sätt... Det var som sagt ni (Bauhaus personalen) som bett mig göra exakt så! men det ville man inte höra utan det var lättare att bara hugga på kunden istället. Otroligt tråkigt, jag vill aldrig mer komma tillbaka.
2019-06-01
J
Joeweuser.total-reviews
Bedrövlig service och fult ratingsystem på hemsidan. Skickar varor helt utan emballage, fick mina varor fraktskadade två gånger om trots lovord från kundservice om att emballera "extra väl".
2019-05-11
Redigerades 2019-05-31
B
Björn123user.total-reviews
Jag har handlat från Bauhaus ett par gånger. På webben går det smidigt och leverans på 1-2 dagar utan problem. I butik finns ett bra utbud och servicen helt ok. Kundservice kan man ringa. Den är lite fyrkantig och det märks att det är ett stort bolag med lite dålig koll på vad de olika avdelningarna gör, men i slutändan fick jag den service jag efterfrågade. Uppdatering. La en ny order igår på en röd dag. Varorna skickade idag. Jag förstår verkligen inte vad alla andra klagar på. För mig funkar det varje gång och jag har beställt 4 gånger på 1 år.
2019-05-30
p
patrickkharmauser.total-reviews
Under all kritik. Lagersaldon som inte stämmer, leverans av varor långt efter utlovad tid och 8/10 produkter slutsålda på grund av felaktiga lagersaldon. Webshopen är med andra ord lika dålig som de fysiska butikerna och deras priser och personal, enda fördelen med Bauhaus är deras prisgaranti men se till att köpa varan först och utnyttja prisgarantin därefter, annars har Bauhaus satt i system att magiskt ändra priset i kassan till motsvarande som hos konkurrerande återförsäljare och några 12% billigare kan man då glömma. Fick till och med veta i butik att jag var tvungen att säga till innan jag betalat för varan, vilket inte alls stämmer. Detta är bara är en ursäkt för att slippa stå för sin egen prisgaranti. Påminde självfallet vänligt säljaren om att så inte alls är fallet och denna accepterade därefter motvilligt förfrågan om prisgarantin... Ständigt upptagen personal och ingen professionalism, varor till överpriser. Ni har en del att lära från exempelvis Hornbach, det är som dag och natt r det gäller kunnig personal, kort väntetid, trevligt bemötande och bra priser och utbud.
2019-05-28
N
Nidehuser.total-reviews
Vara kom efter tre veckor trots lager, hade inte längre behov av den så jag lät den ligga på utlämningsstället tills den skickades tillbaka. Fakturan hade resurs bank redan utfärdat nån dag efter att jag lagt beställningen, så nu blir jag hänvisade fram och tillbaka mellan två värdelösa kundtjänster för att få fakturan justerad. Kul.
2019-05-13
J
Jariuser.total-reviews
Hej! Handlade en bubbelbadkar 7 MAJ då skulle hemleverans ske den 9 MAJ och montorena den 13 MAJ,så säljaren sa de bra plocka bort allt som man har så de klart.Jag fick hemkörning till porten den 13 MAJ badkaret,sen montorena som sms dom kan komma den 23 Maj.Nu får familjen duscha med hinkar i vatten för Bauhaus personalen bollar med ring dit o h hit,felet kan inte erkännas eller göra nåt.Så de uselt service få sålt ska hand men leveransen och ursäkterna där efter fy fån säger jag bara,trodde en stor varuhus kan leverera men sämst och ursäkt efter ursäkt.
2019-05-08
S
Sultisuser.total-reviews
Köpte en vara som det skulle finnas 50st av i Butiken. Får inget SMS. Dagarna går, jag åker till utlämning får sitta en jävla timme och vänta där (returärenden) går före utlämning fast jag väntat 15min längre än dom. De säger ”man måste få sms”, Blir så jävla förbannad och drar därifrån. Efter 14 jävla dagar åker jag dit igen och försöker prata med chefen om vad som kan gått så otroligt snett både vid ordern och bemötandet vid utlämningen. Men ingen bra förklaring lr vidare kompensation ges ut.. aldrig mer Bauhaus..
2019-05-07
t
ted_user.total-reviews
Lagersaldo i Norsborg säger att produkten finns. Jag åker dit, produkten finns inte. Personal lovar att det ska finnas nästa dag - åker dit två dagar senare, finns fortfarande inte. Blir igen lovad att det ska finnas nästa dag - jag väntar 4 dagar, åker dit finns inte. I butiken finns väldigt mycket personal men de bryr sig inte om sina kunder och kan nästan ingenting, de hittar inte ens i sin egen butik. Ett annat tillfälle stog det stort skyltat att en produkt kostar 999, kommer till kassan, där de vill ta 1500. Ingen ansats alls till ursäktande eller försöka få kunden glad.
2019-05-07
h
hammarberg81user.total-reviews
Måste säg att jag i princip enbart har positiva erfarenheter av Bauhaus (nät och Sisjön). Otroligt sortiment, bra priser, mycket personal. Bra leveransmöjligheter och gratis släp.
2019-04-29
J
Johanuser.total-reviews
Beställde toppdress på pall. Blev fel adress. Ringde direkt då jag upptäckte det omgående. Nej det gick inte att ändra adressen och inte säkert att det gick att makulera. Så nu kommer min toppdress på pall att leveras till en adress som inte finns. Nä Bauhaus. Ni är verkligen helt värdelösa.
2019-04-22
I
Isaroominuser.total-reviews
Väldigt dålig service. Otrevligt bemötande. Aldrig sett butikspersonal som helt ignorerar kunden som ber om hjälp. Fel prisskyltar som lurar kunder. Returnerade 10 varor (2 olika artiklar) idag då de visade sig vara dubbelt så dyra när man skannade dem i kassan.
2019-04-15
b
bashuser.total-reviews
Kundtjänst är verkligen dåliga. De har ingen aning om vad de säljer (händer ofta i varuhusen också). Senast visste de inte vad invändig gänga var för något... Ofta strider det de säger med branschpraxis (exempelvis säker vatten). Priserna ok, utbudet av varumärken ar ofta ok ok men vissa saknas (exempelvis Weber), öppettiderna är en av få bra saker.
Sida 1