Personlig service
5 års garanti på elverktyg
Öppet köp i 60 dagar

http://www.bauhaus.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Bauhaus har fått betyget (4.08)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Hade gjort en ganska stor beställning med hemleverans som jag hade beställt till fredag morgon mellan 7-10.30.

    11.20 ringer kundtjänst och säger att det varit fel saldo på en skruvting (39kr) och de hade bara tre av fyra jag beställt.

    Det bästa hade ju såklart varit om Bauhaus ringt upp så fort detta upptäcktes men alternativet om man har någon sorts kundfokus och kundservice hade varit att skicka alla de andra sakerna och sedan ringt och frågat om den sista produkten.

    Nu fick jag ingenting av det jag beställt idag fredag pga av en ting. Jag sa att jag ville att sakerna skulle skickas så fort som möjligt vilket innebär tisdag. Riktigt dåligt, var är Bauhaus kundfokus?
    16 dagar sedan
  • Usel
    Besökte Bauhaus Uddevalla häromdagen. Jag vet att de har försäljare anställda i butikerna, och att man inte kan förvänta sig att de ska kunna svara på några tekniska frågor utöver det som står på förpackningen, men jag tycker att kassapersonalen åtminstone bör kunna se skillnad på varorna man säljer. När jag ställde mig i kön var det två personer före mig och tjejen i kassan måste ringa högre makter om någon pryl för båda personerna. Det tar tid.
    När mina varor når kassörskan, varav ett par är eldfast tegel, så får hon lätt panik i rösten och frågar "vad är det där?". Eldfast tegel svarar jag. Hon börjar leta i sitt blädderblock. Hittar inget. "titta bland vanligt tegel" säger jag. Hon kollar igen. Hittar inget. Då tar hon upp telefonen igen, och ringer någon. Under tiden dyker en annan anställd upp, och hon frågar honom vad det är för något som ligger på bandet. Ingen aning, säger han. Eldfast tegel, säger jag för andra gången. Personen i telefonen kommer tillslut, och tjejen frågar honom vad det är på bandet. Eldfast tegel, kolla vid vanligt tegel, säger killen, och bläddrar fram rätt sida till tjejen. Hon hittar rätt streckkod och blippar,varpå hon vänder sig till mig och säger, "vilken tur att han kom och berättade vad det var för något".... Jo, jag sa ju bara det två gånger innan...
    17 dagar sedan
  • Usel
    Det är aldrig nån på plats att hjälpa till.. Man kan stå i 30 minuter och vänta på nån. Sämsta service i hela Sverige! Bauhaus Bromma
    17 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Ger Bauhaus betyget knappt godkänt. Jag skulle köpa en motorgräsklippare och enligt deras lagersaldo så skulle 1 finnas kvar på Bauhaus Järfälla. Med få exemplar så var tipset att verifiera uppgiften via ett samtal till deras kundtjänst. De bekräftade att ett exemplar fanns kvar i Järfälla, och att det inte var ett demoexemplar utan i kartong. Sagt och gjort så åker jag dit, men inte tusan finns det någon gräsklippare där inte :-(. Den personal jag pratade med vid gräsklipparna var inte ens ursäktande utan menade på att det var kundtjänst som gjort fel och uppträdde ganska nonchalant. Jag gick vidare för att prata med någon mer "ansvarig" som efter ett antal telefonsamtal bara kunde bekräfta att det inte fanns någon gräsklippare på plats, men att han inte kunde ge någon form av rabatt/kompensation även om den beställdes direkt från deras lager. Hela känslan i butiken i Järfälla var att ingen kunde "ta tag i något" och ens försöka lindra ens missnöje.

    Då modellen endast såldes via Bauhaus så åkte jag till Bauhaus Bromma istället. Deras lagersaldo sade också 1 exemplar, men verkade ha bättre koll och fick fram en maskin direkt. Känslan var helt annorlunda med den personal jag pratade med där...hjälpsam och vänlig.

    Spontana känslan är nog att jag ändå väljer en annan butik/butikskedja nästa gång jag behöver något. Man röstar med fötterna, och hanteringen av mig som kund denna gång gav en besk eftersmak. Det finns en hel del alternativ till Bauhaus där jag bor och prismässigt så är Bauhaus varken bättre eller sämre än de andra.
    19 dagar sedan
  • Acceptabel
    Smidigt med allt på ett ställe men sällan "billigast"
    26 dagar sedan
  • Dålig
    Hur kan man emballera så fruktansvärt dåligt?? Köpte ett antal mindre artiklar och allt låg löst i en för stor kartong, inget stötupptagande material (bubbelplast, brunpapp tex.) alls. Köpte trallskruv förra gången och var likadant då men trodde man skulle ha förbättrats sen dess men fel hade man.... Beställ inget ömtåligt eller hoppas på en jäkla tur.
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi tackar för din feedback och tar självklart till oss av detta.
    Vi ber om ursäkt för att din leverans kom fram med bristfälligt emballage.
    Givetvis ska det vara stötdämpande emballage som skyddar varorna i förpackningen.
    Är någon produkt skadad som du mottagit eller önskar du komma i kontakt med oss kan
    du mejla till reklamation@bauhaus.se så hjälper vi dig vidare. Önskar dig en bra dag!

  • Usel
    Beställde en kantskärare. Har beställt från Bauhaus e-handel en gång tidigare och då funkade det Ok, men denna gång var det skrattretande låg nivå på leveransen.
    Kanskäraren (i praktiken en sned spade) kom inlindad i lite plastfilm. Dvs bladet var inlindat i lite plastfilm, medans resten av spaden var helt naken. Pga av detta har ena handtaget (gummi) fått en reva som jag kommer behöva tejpa för att det inte ska bli värre. Orkar inte reklamera, speciellt inte efter kommentarerna nedan, utan kan bara konstatera att man får beställa från någon annan i fortsättningen tills dess att Bauhaus lär sig packa varorna som skickas.
    1 mån sedan
  • Hej,
    Vi tackar för att vi fått ta del av din feedback så vi kan förbättra oss framöver.
    Såhär ska det inte vara och vi vill gärna komma i kontakt med dig så vi kan hjälpa
    dig med detta ärende. Du kan kontakta oss via mejl på reklamation@bauhaus.se.
    Vi hoppas höra vidare från dig!

  • Usel
    Otroligt dålig service, beställde en häcksax i lördags o blev uppringd av bauhaus på söndagen angående att deras lagersaldo var fel så dom skulle skicka från centrallagert o jag skulle ha varan på onsdag. Idag torsdag ringde jag dit o undrar hur det går o då är det inte skickat, får bara meddelande att jag kanske får varan på tisdag.
    Tycker det är så jävla nonchalant att fullkomligt skita i sina kunder o inte hålla vad dom lovat
    1 mån sedan
  • Usel
    Oseriös kundservice.
    Lovar svar inom 48 timmar, men har i skrivande stund inte återkopplat på 15 dagar, trots upprepad påminnelser.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag beställde en Makita tigersåg från Bauhaus eftersom dom var billigast på den modellen plus fri frakt. Det tog 7dagar att få hem paketet med dhl. Fick hem en Ryobi skruvdragare istället för en Makita såg. Skickade mejl till supporten angående felleveransen, dom svarade inom en dag. Nu har jag skickat tillbaka skruvdragaren och väntar på återbetalning ifrån dom.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde en BOSCH GSR 10,8V LI2 från Bauhaus i god tid innan påsk då jag tillsammans med några vänner skulle lägga ett trädäck, tyvärr visade sig att chucken var ocentrerad så jag mailade Bauhaus support omgående för en returfraktsedel i hopp att hinna få en ny i tid. Detta var den 10 april. Men eftersom supporten (vilken inte förtjänas att kallas support) har ovanan att varken återkoppla eller svara på mail så hände inget förrän tre dagar efter påsk, då på initiativ från mig, skickades slutligen en returfraktsedel. Fick sedan aldrig något svar att min retur inkommit eller var under hantering som brukligt? Men igår, den 4 maj, efter nästan tre veckor tystnad mailade jag och fick dagen efter följande svar:

    ”Tack för din återkoppling.
    Då jag ser att varan har ankommit oss så kommer
    den sedan att skickas vidare för reparation. Då vi
    gärna ser att du ska kunna använda din vara som
    det är tänkt.

    När detta är gjort så kommer vi att skicka tillbaka
    varan till dig. Jag ber om att få återkomma till dig
    när jag vet mer hur det går för din vara och hoppas
    på din förståelse i detta.

    JAG BEKLAGAR DRÖJSMÅLET OCH DEN
    EVENTUELLA ORO SOM DU KÄNT.

    Önskar dig en trevlig dag.
    Med vänliga hälsningar
    Isabella"

    Kommentarer överflödiga... Trädäcket blev i alla fall lagt med ett gott resultat, med en snabbinkallad ersättningsskruvdragare från Maxi.

    .
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Inte så nöjd just. Beställde montageservice av dom. Fick ringa och påminna dom. Sen skickar dom dubbla fakturor. Jag måste återigen ringa till dom bara för att få vara deras kund. Minuter blir timmar och man får ingenting för deras slarv. Jag ringer deras kundtjänst och blir informerad att jag själv måste ringa deras partner för fakturor. Numret jag får har upphört. Toppen!

    Hantverkaren som var här var väldigt proffsig och kunnig men det går inte att ge enskilt betyg så detta får ligga tills dom fixat detta och gett mig någon form av kompensation.
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Är jättenöjd med själva butiken Bauhaus, men...

    Jag var inne och köpte lite grejjer innan jul som jag betalade med kort. Då blev övertalad om att ansluta mig till ett poängsystem. Därmed krediterades min betalning och istället fick jag hem en omodern pappersfaktura som blev liggandes. Till saken hör att jag är helt digital och betalar allt med kort eller via internetbetalningar som är elektroniska. Pappersfakturor finns helt enkelt inte på min karta.

    Så småningom fick jag en påminnelse där det ursprungliga beloppet på 1 095.70 ökats på med
    - Förseningsavgift 125 kr
    - Administartionsavgift 35 kr
    - Avdragsgill ränta 23 kr

    Det ursprungliga beloppet + avgifter = 1 095,70 + 125 + 35 + 23 = 1 278,70 kr (+ 17 %)

    På fakturan finns både Bauhaus och Resurs Banks logga. Så uppenbarligen hade jag blivit kund även hos Resurs Bank, en bank som ägnar sig åt lån utan säkerhet. Dvs sådant som man i allmänhet kallar SMS-lån. Resurs Bank bearbetar normalt sett segmentet ”lyxfällan”. Man kan undra hur det stämmer med Bauhaus Corporate Social Responsibility. Kanske inte det bästa sättet att bygga sitt varumärke.

    Man fråga sig varför inte Bauhaus använder digitala partners såsom Klarna eller Qliro, med moderna tjänster såsom ”Betala med ett klick”. Och hur det stämmer med Bauhaus miljöpolicy att det skickas ut pappersfakturor med Bauhaus varumärke som innehåller 4 st A4 i fönsterkuvert. Åter, kanske inte det bästa sättet att bygga sitt varumärke.

    Jag blev tvungen att signera ytterligare ett avtal för att kunna se mitt konto hos Resurs Bank. Jag måste alltså i ärenden med Baushaus även inkludera Resurs Bank. Och i ev fakturaärenden även kontakta deras kundtjänst. Men, ooops, det går inte hitta en mejladress till Resurs Bank. Trodde det bara var oseriösa företag som inte hade en mejladress… En snabb koll på www.bankbetyg.se säger att Resurs Bank fått betyget 1,74 på en 5-gradig skala. Dessutom det sämsta betyget av alla listade banker.

    Väl inne på mitt konto visade det sig att jag nyttjat 183 kr i kredit. Jag har aldrig någonsin under hela mitt liv utnyttjat en kredit. Jag vill inte riskera att falla i skuldfällan och till definitivt inte lyxfällesegementet, dvs det segment man lurar på svindyra lån.

    Bauhaus, ni gör det inte lätt för era kunder. Varför bundla ert fina poängsystem med att bjuda ut er kundstock till Resurs Bank? Man kan undra hur den dealen ser ut (oroväckande). I alla andra sammanhang införs poängsystem som ett sätt att lojalisera sina kunder. Syftet är att kunden ska uppleva att hen får en förmån genom att vara trogen kund. Troligtvis är det smartare att separera poängsystem från kopplingar till banker.

    Banker, och speciellt de som sysslar med lån utan säkerhet, har dåligt rykte. Just därför utreddes regleringar av denna marknad. Ytterligare skärpningar skall införas 1 juli 2018. Vad ni i praktiken gör är att ni pressar era kunder att bli kreditkunder! Eller, kan det vara så att personalen som lurade på mig detta fick bonus. En bonus som betalas med ” förseningsavgift, administrationsavgift.., avdragsgill ränta..”?

    Att Bauhaus bundlar sitt poängsystem med att lura på kunder ett system med krediter och dyra avgifter känns mycket oseriöst. Dessutom anlitar de en omodern partner varifrån man får pappersfakturor... nej tack. Därmed dras betyget ner rejält. Eftersom jag tycker att Bauhaus har bra butiker, bra personal och bra produkter sätter jag ändå en femma i betyg.

    Men, jag sätter aldrig mer ner min fot inne på Bauhaus. Jag gillar inte att bli lurad.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt två toastolar med avhämtning i varuhuset i Bromma. Allting har fungerat hur bra som helst. Bra information när varorna var på plats, smidig avhämtning och trevlig personal.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Bauhaus är nog det bästa byggvaruhuset! Igår skulle jag köpa en bänkskiva till köket. Ett antal misstag skedde:

    1: Skivan vänds åt helt fel håll vid sågningen, så skiva 1 kasseras eftersom det blir fullt av flisor på ovansidan.
    2: Vi ska ha tre skivor som är i längd 1414, 602 och 1398, men när vi kommer hem så är 1398 skivan 1298. Tillbaka till Bauhaus.
    3: En ny skiva sågas - men den blir 2398 och inte 1398. Snabbt avklarat, lite skratt från bägge sidor, o vi får med oss en som är 1398.
    4: En markant skada upptäcks vid montage i köket i den minsta skivan. Men åter till Bauhaus så ordnas det snabbt utan diskussion vid besök söndag morgon.

    Blev erbjuden rabatt, men tackar faktiskt nej. För personalen har varit helt underbar och ibland så sker misstag och när man från företagets sida inte ifrågasätter en som kund och vad som hänt utan bara ordnar till det - ja då går jag bara därifrån som nöjd kund.

    Tre bordsskivor senare, där vi betalade för en av de och inte en krona för alla sågningar så måste jag säga att Bauhaus har verkligen satt kunden i fokus och inte en tvekan om att jag kommer tillbaka.
    7 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde en pryl på Bauhaus, det fanns ingenstans i beställningen att ange meddelande, så jag fick kontakta supporten manuellt då jag behövde ange utlämningplats då de använder DHL och dessa alltid levererar paketen till en plats som är 23km bort enligt dem om man tar en oplogad oskött väg, och dessutom på en helt annan postort, istället för det andra stället som är 24km bort och samma postort.
    Bauhaus vägrade göra detta även om jag pratat med DHL och det enda sättet att ändra detta är att säga till försäljaren att välja utlämningsställe, och det inne bär inget extrajobb för dem då de kan göra det när de skickar beställningen. Dessutom kan man inte som hämtare ringa DHL och få det flyttat då det måste vara den som skickat försändelsen som väljer plats.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Jag är nöjd med både köp hos Bauhaus Bäckebol och deras monteringsservice. Lite förundrad över alla dåliga omdömen och blev lite skraj när jag beställde monteringsservice, men för mig fungerade bra
    9 mån sedan
  • Bra
    Många som inte verkar gilla Bauhaus av olika anledningar. Jag har endast handlat från deras butik i Malmö och det har jag gjort under många år. Aldrig haft problem med dem, de har taget bra ansvar för sina produkter och de har ett stort urval.

    Att inte all deras personal kan allt får man leva med, de är inte precis ensamma om det.

    Det ända jag egentligen kan klaga på är deras online del. Är det så att varan bara finns hemma i en viss butik så är det minst sagt omständig att få dem att skicka den. Först ska man ta sig till butiken, boka den och sen köra hem för att vänta, man får dessutom en häftig frakt på det. Antingen har man inte tänkt till eller så vill man inte skicka varur från butikerna.
    9 mån sedan
  • Ganska dålig
    Köpte en lagerförd borrmaskin via Bauhaus Internetbutik den 25 september.
    Den levererades till DHL Checkpoint för avhämtning den 4 oktober.
    Ibland tar det längre tid som kundtjänst uttryckte det......
    9 mån sedan
  • Usel
    Köpte en geringssåg, billigaste dom hade. Tänkte inte på att kartongen såg lite väl sliten ut när jag köpte den. Kom hem, och upptäckte att sågen är begagnad och använd. Köpte alltså en ny men fick hem en gammal. Saknas brickor, manualen sönderriven, skitig såg... nej Bauhaus, det här blir ett solklart återköp. Bildbevis finns även.
    10 mån sedan
  • Usel
    Köpte robotgräsklippare förra hösten. Denna sommar har den vart inne 2 gånger. Första gången ringde jag 3 ggr och var där 2 gånger utan att de hittade den. När jag väl fick den såg jag att den hade skickats från servicestället 4 veckor tidigare. Kopplar in den igen och märker direkt att den är trasig. Lämnar in den igen och ringer efter 3 veckor och frågar hur det går. Då säger de att de skickade den först efter 2veckor så jag får vänta innan jag hör av mig igen.
    10 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra priser och snabb leverans, köpte en Weber klotgrill kom hem efter 2 dagar.
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har beställt några produkter via webben och aldrig haft något problem.
    11 mån sedan
  • 2016-07-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    Beställde hemleverans skrymmande grejer, frakt kostade 399 kr och grejerna kom inom tre arbetsdagar.
    Dock blev jag besviken på att jag inte kunde beställa hem allt som visades på hemsidan via deras hemsida, utan vissa saker såldes endast via varuhus (viss slags stora säckar av fog exempelvis).

    Hemsidan är ganska rörig, frisök är tämligen svårt då diverse konstiga saker kommer upp, men filtreringen fungerar ibland tillfredsställande. Beskrivningen av varor är ofta ganska dålig, urusel ibland. Handlar man via internet behöver man en grundlig beskrivning. Vissa varor kan man gå in på tillverkarens hemsida och läsa specifikationer, men ack så tidsödande istället för att läsa direkt på Bauhaus hemsida.

    Hade fått höra att Bauhaus är "sååå billiga" men det visade sig vara en sanning med modifikation (i alla fall priserna på deras hemsida) - tack Prisjakt.
    1 år sedan
  • Usel
    Lovar leveranser til varuhus på 2-5 dagar. Tog över en vecka tills produkterna kom. Ohjälpsam personal i varuutlämningen som inte vill jobba. Tog en evighet och bilen var tvungen att gås igenom pga utlämningens placering i Göteborg. Ingen info om var de skulle lämnas ut i sms eller mail. Lagersaldo i butiken stämmer inte. Skulle finnas 24 st. Fanns 0. De kan inte spåra försändelser internt utan upprepar mantrat 2-5 dagar.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Problemfritt
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde flertalet trådbackar via butiken då det inte gick att beställa via telefon eller nätet. Gick någon månad. Vi hörde ingenting. Vi återvände och gjorde en ny beställning och betalde denna gång för hela kalaset och fick en leveranstid på 6 veckor. Nu har det gått 8 veckor och vi står här med halvfärdiga klädskåp som saknar trådbackar. Butiken har inte ens hört av sig för att förklara varför varorna är två veckor sena. Det enda vi får veta är att "ingen vet". Uruselt! Inte ens tal om någon kompensation eller ursäkt. Jag kan verkligen inte rekommendera Bauhaus. Är mycket besviken.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Köpte skruvdragare med trimmer, dom glömde att skicka med 3.0aH batteriet, fick åka tillbaks till butiken för att få ett.

    Tur att vi tog upp och tänkte ladda det innan vi åkte ut till landet!

    Dubbelkolla alltid innan att ni får med er alla saker, på denna kartong stod det att batteriet var i, men det var ur plockat ändå av dom och kartongen var förseglad igen med bauhaus spännband.

    På min andra makita skruvdragare så stod det på kartongen att batterierna var urplockade och fick hämtas i service-center!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en maskin som inte alls uppfyllde specifikationerna.
    Kontaktade kundtjänst som svarade snabbt att de skulle kolla med leverantören och de återkom efter någon dag och meddelade att de skickade en ny maskin.
    Den nya kom, men hade samma brister. Var endast marginellt bättre.
    Bristen gjorde dock inte produkten helt oanvändbar, men det var inte vad jag förväntat mig. Endast ett av tre ändamål uppfylldes. Det viktigaste var dock det som uppfylldes. Men den var alltså inte enligt spec och vad jag förväntade mig.
    Jag var inne på att häva köpet och Bauhaus föreslog 50% prisavdrag som alternativ. Halva priset tyckte jag ändå produkten var värd, så det accepterade jag och fick omedelbar återbetalning av 50% av priset.
    Snabb och smidig hjälp och en bra lösning för mig.
    Blev klart positivt överraskad efter att tidigare läst andras recensioner och inför kontakten laddat upp med argument, läst konsumentköplagen etc och fick ett så bra bemötande!
    1 år sedan
  • Dålig
    Jag beställde en Grovdammsugare från Bauhaus. Dom har skickat fel modell till mig. Jag beställde specifikt en Dammsugare som skulle ha ett Eluttag till maskiner. Det var nummer ett på egenskaperna jag var ute efter. Jag påtalade på en gång till Bauhaus att det var fel modell som dom skickat! men någon stans så är det precis som att dom inte förstår vad jag säger.

    Nu har dom börjat att vela ordentligt med mig. Nu vill dom att jag skall skicka in foton på både Dammsugare och kartong. Nu så har jag gjort det! och väntar på att någon skall svara. Det står till och med på kartongen och dammsugaren vilken modell det är. Fast jag förklarar till Bauhaus vad som står! så fattar dom inte. Det har gått drygt en vecka nu sedan jag kontaktade Bauhaus! och allt verkar stå still just nu. Dammsugaren är nerpackad sedan jag såg att det var fel modell! och den skall skickas tillbaka. Med det här i bagaget så var det första och sista gången jag handlar därifrån.
    1 år sedan
  • Ganska bra
    Har massor med artiklar men sökningen och strukturen på webbplatsen är lika omöjlig som det är att hitta rätt i de fysiska varuhusen utan hjälp från säljarna (trevliga förvisso, men väldigt svåra att få tag på).

    Man verkar vidare ha ansträngt sig för att omöjliggöra för cykelburna kunder att parkera vid butikerna.
    1 år sedan
  • Usel
    Varje gång jag är i butiken får jag vänta i evigheter på säljare........ kundtjänst otrevliga senast jag var där. Dålig service och personalen på det specifika området verkar inte kunna sina grejer.
    1 år sedan
  • Usel
    Dålig servic, personalen var under all kritik! hade beställt hem en massa grejer men mycket utav de var trasigt. Åker ner till samma varuhus och talar om vad som har hänt och blir anklagad att de mitt fel? Aldrig igen bauskithus!
    1 år sedan
  • Usel
    Sämsta butik när det gäller personal,okunnigare får man leta efter.
    Varning! ta aldrig MONTAGESERVICE!
    Blev svindyrt i slutändan.
    Kommer aldrig mer handla där.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Suveränt utbud och bra produkter, helt OK priser. Det sämsta med Bauhaus är deras säljare, som alltid är upptagna eller osynliga. Deras lagersaldo är inte heller någon höjdare då hemsidan sällan eller aldrig stämmer överens med det faktiska saldot i butiken. Ibland står det noll när det finns massvis i lager, och tvärtom.
    1 år sedan
  • Usel
    Under all kritik! Beställde en ny toalettstol samt badrumsspegel.
    Ringde efter nästan två veckor och frågade var min beställning höll hus.
    Visade sig att dom "slarvat"(!?) bort mitt kolli.
    Ingen kompensation eller något mer än erbjudande om att skicka på nytt.
    Undvik att handla online!
    1 år sedan
  • Usel
    Vid val av affär valde jag Bauhaus pga. 5 års garanti på de flesta maskiner och verktyg. Lysande tänkte jag, fram tills att den ska användas. Först sa personal till mig att de ville inte laga verktyg då de skulle bli för dyrt då garanti hade gått ut, när jag påvisade att det var 5 års garanti, de blev felet plötsligt handhavande fel.
    Vid min fråga vad jag hade gjort för fel kunde ingen svara.

    En chef kom och tyckte att självklart ska kunden få veta det. De ringde Bauhaus verkstad, men där ingen visste något. Två dagar senare återkommer Bauhaus med svar på vad jag hade gjort för fel, dock problemet var att de pratade om fel maskin, 0 koll och bara flera lögner att slippa ersätta mig.

    Kontaktade chefen igen som skulle återkomma, men gjorde aldrig det. Mailade kundtjänst flera gången, men får inga svar. De ignorerar mig.

    Aldrig mer Bauhaus. Bättre kortare garanti som gäller än 5 år som Bauhaus har som försäljnings argument, men man har ingen nytta av den. Den bästa affären är den som är ärlig.
    1 år sedan
  • Usel
    Skulle köpa virke, men då alla sågar var trasiga kunde man endast såga efter mått i andra varuhuset mittemot. Skulle låna kundvagn och gå över men även kundvagnarna var totalt förstörda...

    Tog för övrigt 30min att överhuvudtaget få info om virke och att sågen var trasig.

    Dåligt. Tråkigt. Bara att åka hem igen.
    1 år sedan
  • Usel
    Köpte 2 set av Nordlux Triton 3-pack LED Downlights för ca 2 år sedan, utlovat driftstiid 20 000 timmar (=2,5 års oavbrutet sken), en efter en har Ledlamporna slocknat, den fösrta bara efter 2 månader, nu har toalt 7 lampor slocknat, , har försökt reklamera dessa först i varuhuset där man säger att det inte ger garantier på ljskällor, har sedan försökt nå både butik och säljare via mail och man bemödar sig inte ens att svara.
    Ljuskällorna är nu bytta till annat fabrikat för en kostnad på 800 kronor, sopigt Bauhaus!
    1 år sedan
  • Dålig
    Beställde utemöbler och skulle enligt hemsidan ta 2-5 dagar att få leveransen, högst 7 om man bor i glesbygden. Jag bort inte i glesbygd men det har nu gått 9 dagar och mina varor har fortfarande inte dykt upp, och verkar inte göra det på ett tag heller då de legat över en vecka och väntat på en DHL-central 8 mil härifrån. Kollit är för stort för att DHL ska kunna leverera med sina "vanliga budbilar", och då väntar dom in att en lastbil ska gå åt det hållet och ha plats - kan mao. ta hur lång tid som helst.

    Kan inte vara något ovanligt att Bauhaus säljer och skickar iväg större varor då de säljer bla. utemöbler. Då får man ha en leveransfirma som kan hantera det (kan tyckas), eller åtminstone informera sina kunder om på vilka premisser leveranser sker. Jag har själv fått kontakta Bauhaus för att få reda på varför min leverans inte dykt upp i tid, som hänvisar mig till att sitta i kö hos DHL. Handla inte härifrån om ni vill ha era varor i tid, eller en uppskattning om när det kan ske. Dagar, veckor, månader, år.. Vem vet.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Finns det mesta.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Bosch 10,8v häcksax från deras internetsida funka utmärkt + snabbt gick de den kom fram nästa dag! En av anledningarna jag beställde från dom var 5 års Bauhaus garanti står där på hemsidan Jag har dock inte provat deras support eller garanti Fakturan e 45 dagars betalningsvillkor. Varorna skickas med DHL,
    2 år sedan
  • Perfekt
    Bra butik, stort utbud, hjälpsam personal. Öppet köp 60 dagar!
    2 år sedan
  • Dålig
    Snudd på omöjligt att komma fram på telefon. Lyckades nå dem via en chatt på hemsidan. Försäkrade mig därigenom om att varorna fanns i varuhuset. Ändå fanns de inte i varuhuset när jag åkt dit. Gjorde en beställning där, specificerade antal. Antalet blev fel, såg jag på kvittot när jag kom hem. Så det var bara att åka tillbaka. Eftersom det ej går att ringa. Vidare så blev det fel med Postens leverans. Väldigt lång historia. Men sammanfattningen är att det tar väldigt lång tid, energi, bensinpengar osv., om nåt går fel. Företaget är svårt att nå, personalen saknar kompetens om sina produkter samt förmågan att lösa problem som uppstår kring logistiken.
    2 år sedan
  • Usel
    okunniga och så har de aldrig någon personal, rekomenderas ej!
    3 år sedan
  • Usel
    Har nästan aldrig verktyg på plats även när websidan (och deras system) visar att de finns. Mycket irriterande!
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde en Robomow MS1000 från Bauhaus.se. Efter första klippningen slutade den fungera. Jag lämnade in den på deras varuhus i Göteborg(jag tyckte det var smidigt att inte behöva skicka tillbaka den). Efter två veckor hade de inte gjort något alls. När man ringer så svarar de,men säger att de inte kan svara på när den är klar och lovar att ringa tillbaka senare. Det har ännu inte varit någon som ringt tillbaka. Jag fick förra veckan tag på chefen för service via mail, eftersom jag blev kontaktad av någon på en verkstad i Danmark som bad mig skicka in klipparen. Jag förklarade att jag redan lämnat klipparen på Bauhaus. Tydligen hade Bauhaus registrerat klipparen i mitt namn på en verkstad i Danmark. På mail föklarade servicechefen att man skulle skicka klipparen till Danmark så snart som möjligt, och erbjöd mig att låna en handklippare under tiden. Nu svarar inte service chefen heller på mail längre, och det har snart gått tre veckor sedan jag lämnade in robotklipparen. Det ser ut som jag kommer att få klippa trädgården för hand den här sommaren också.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Grymt besviken.
    Internethandel går ut på att det ska gå fort utav bara helvete, men Bauhaus har tyvärr inte den uppfattning. Lagt en beställning på en gasolgrill, fick vänta i 5 dagar innan varan ens skickades från lager. Tack vore DHL gick frakten på 1 dag. Har skruvat ihop grillen och upptäckte då att regulatorset saknas, som ingår i köpet. Ringde kundtjänst och fick besked: - Oj, vad konstigt, vi brukar skicka regulatorn med i samma försändelse, men i en separat kartong. - Nej, det fanns ingen separat kartong. - Ok, då skickar vi en ny regulator till dig, men det kommer att ta några dagar innan den lämnar lagret.
    Ingen normal regulatorset passar Webers sketens anslutning med vänster gänga. Surt. Bara sitta på en hög marinerad kött å gilla läget. Ingen fungerande grill att köra på i sikten än.
    I butikssaldo på Bauhaus hemsida finns inte en siffra rätt.
    Åk till varuhuset istället och hacka på personal där allt vad du orkar. Finns inte prylar på plats, beställ till varuhuset. Strunta i att beställa från webshoppen. Hopplöst väntande bara.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Snabb service
    3 år sedan
  • Bra
    Bra butik för hemma fixare.
    3 år sedan