Nordens största bokhandel
med över 10 miljoner titlar.
Alltid låga priser

http://www.adlibris.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 33 år sedan
(data från 2018-10-16)
Detaljerad information Adlibris har fått betyget (1.94)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 dag sedan
    Skapade det här kontot enbart för att skriva hur usla Adlibris är, köp aldrig från dem! Så otroligt långsam service.
  • Usel
    6 dagar sedan
    Expressleverans tog en vecka. Godkände inte att betala tillbaka porto. Tre dagar att få svar på mail från kundtjänst och då ett intetsägande svar. Rekommenderar verkligen inte Adlibris med så många välfungerande konkurrenter.
  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Snabbt och mycket bra
  • Usel
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Beställde för 10 dagar sedan med löfte om att produkten skulle kunna hämtas ut senast idag. Den är ej skickad och jag kan inte ens se i mitt konto att jag har beställt den. Stog att den fanns i lager. Riktigt uselt.
  • Usel
    15 dagar sedan
    0 frakt till privat var en lögn: jag fick betala 25 kr.
    1-2 arbetstid för en frakt var en lögn: jag väntat 6 dagar.
  • Usel
    19 dagar sedan
    Adlibris måste nog ha den sämsta logistiken av alla företag jag någonsin beställt från. Beställde expressleverans och får halva min order efter 2 dagar och andra halvan efter 3 dagar.

    Tips till företaget från en student som läser logistik.

    1. Investera i större emballage så kunden får hela sin order i samma paket och gärna samma dag.

    2. Tycker ni att större emballage är en för stor kostnad så lär ni ta bort expressleverans. För kunden som betalat för expressleverans ska inte behöva gå till ett postombud två gånger för att hämta ut hela sin order.

    Ni har en del att jobba på!
  • Usel
    21 dagar sedan
    Snabbfrakt kan man inte lita på. Skulle igår mottagit leverans från best med min kurslitteratur. Höll mig hemma för att kunna ta emot paketet men ingen kom eller hörde ens av sig. Då hade jag ändå fått mail under dagen om att leveransen skulle komma under kvällen.
    Idag har jag hemstudier men har ingen litteratur att använda mig av.
    Hörde av mig till kundservice som drog av 25:- trots att jag påtalade att beställningen före detta också kom sent trots att jag betalt för snabbfrakt. Det är dåligt.
    Med facit i hand skulle jag handlat böckerna i studentbokhandeln redan igår.
  • Ganska dålig
    21 dagar sedan
    Inför skolstarten beställde jag ett stort antal böcker och annat skolmaterial. Det stod att allt skulle finnas i lager.

    Av det jag fick (två böcker ströks bara sådär, varav en först efter en månad) så var en av produkterna defekta och av en annan fick jag dubbel uppsättning. Lyckligtvis löste sig bägge dessa problem utan problem, och supporten verkade iallafall försöka göra sitt jobb.

    Så man kan beställa ifrån Adlibris, men gör det isåfall på egen risk.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Alltid försenad leverans med Adlibris!

    Beställde på kvällen 3 dagar före midsommarafton. På nätet utlovades det att beställningen skulle levereras nästa dag på kvällen med Best (som jag betalade extra för). Istället fick jag ett samtal från Adlibris där de sa att det skulle levereras på kvällen innan midsommarafton.

    Nix! Leverans skedde på måndag efter midsommarafton och därmed också efter födelsedagen. Vi får hoppas att Amazon öppnar snart i Sverige. De håller vad de lovar och har dessutom bättre priser...

    Uppdatering:

    Vid min andra beställning valde jag snabbfrakt. Beställning skedde på en måndag. Paketet skickas iväg på tisdag en vecka senare.

    Mycket besviken på Adlibris. Borde hellre ha beställt från Tyskland. Det hade gått snabbare.
  • Usel
    25 dagar sedan
    Utlovade leveranstider hålls inte. Skulle fått min leverans i onsdags, idag är det fredag. Jag betalade extra för snabb leverans. I utskicken från Adlibris finns ingen information om vilken speditör som används eller vilket kollinummer försändelsen har.

    Kundtjänst kan inte spåra försändelsen, men kan se vilken speditör som anlitats och ge ut de sista fyra sista siffrorna i kollinumret så att man själv kan gå till ombudet och se om försändelsen anlänt. Varför inte denna information ges automatiskt till kund är ett mysterium för mig.

    I mitt fall var det PostMord som var speditör, vilket förklarar en del. Återstår att se om/när min bok levereras. Nästa gång köper jag inte från Adlibris.
  • Usel
    29 dagar sedan
    Får efter 2 veckor veta att varan jag beställt och som fanns på lager är slut!
    Hur kan ni ha fel lagerstatus på en onlineshop? Hur kan det dröja 2 veckor innan ni upptäcker det? Tack och hej, leverpastej!
  • Usel
    29 dagar sedan
    Väldigt usel bemötande och svarar inte på mail eller samtal.
  • Usel
    1 månad sedan
    Jag beställde kurslitteratur den 1:a september, och betalde extra för snabb leverans. I orderbekräftelsen stod det att böckerna skulle levereras tidigast den 4:e, och som senast den 7:e september. Nu är det den 8:e september och jag väntar fortfarande på att Adlibris ska skicka mina böcker... Man kan ju undra varför Adlibris ens erbjuder snabbfrakt och tvingar sina kunder att betala extra för det? Det är sista gången jag beställer från Adlibris! Uselt företag!
  • Usel
    1 månad sedan
    skriv fråga i deras forum 3/9/2018 om en bok som har vart slut i 6 månader.
    dom tog bara bort frågan utan att svara.
  • Usel
    1 månad sedan
    Köpte en e-bok till min fru som skulle resa iväg. Boken gick inte att ladda ner och jag blev uppmanad att "komma tillbaka senare"...
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Mycket dålig butik. Har under hela sommaren försökt beställa en bok, första beskedet efter flera veckor var ett mail där de sa att de ej kunde leverera den eftersom den var slut hos leverantör, gick man in på hemsidan fanns den kvar där och dessutom prissänkt. Efter flera samtal till kundtjänst med långa telefonköer och mail de inte svarar på provade jag att beställa igen, efter några veckor fick jag besked att boken nu (äntligen) hade skickats. Dock kom ingen bok, när jag spårar paketet står det att distributören inväntar paketet... De har alltså inte fått boken. Ringer kundtjänst och får vänta 45 minuter (!) i telefonkö och när jag slutligen kommer fram ser kundtjänstmedarbetaren att den inte är skickad, jag måste lägga in en ny order säger hon och det sista nu är att jag får vänta ytterligare 2-3 veckor innan den kan skickas.
    Återstår att se om den någonsin dyker upp. Vilken fars - hade det inte varit för att jag känner till Adlibris hade jag trott att detta var ett skumt blufföretag.
    Jag tror dock aldrig att jag ska handla där igen...
  • Usel
    1 månad sedan
    Betalar 25kr för deras "snabba" frakt under dagen den 23:e. Nu den 27:e har det fortfarande inte skickats.

    Blir en avbeställning och köp hos någon annan som faktiskt levererar det man köpt inom rimliga tider.
  • Usel
    1 månad sedan
    Väntade på att boken skulle komma hem men efter ett snack med kundtjänst hade jag tydligen köpt en e-bok trots att detta absolut inte står i min mail bekräftelse och dessutom står min leveransadress med i detta mail haha vilka värdelösa människor som jobbar på detta patetiska lilla företag.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Bra sajt och enkel beställning. Men sedan... Beställde i torsdags och blev lovad leverans idag måndag. Idag kl 20:30 kom ett mejl:
    "Paketet har skickats med MyPack med kollinummer ... Du kommer att få en avi från Posten, normalt samma dag som paketet levereras till ditt serviceställe. "

    Sökte efter paketet på posten.se och såg:
    "2018-08-20 21:02
    PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal."

    Paketet har alltså inte ens kommit till Posten än. Adlibris har under hela fredag och måndag inte ens förmått att få iväg paketet.
    Jag kommer sannolikt kunna hämta ut paketet på onsdag eller torsdag - tre dagar för sent.

    Innehåll? Skolböcker till dottern som börjar terminen idag.
    Oförlåtligt att lova leverans och så kapitalt svika.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Aldrig haft några problem. Bra priser
  • Bra
    2 mån sedan
    Har alltid haft Adlibris som förstahandsval när jag beställer böcker (jag konsumerar väldigt mycket fackliga böcker...). Många gånger tittar jag inte ens på andra sidor när jag behöver köpa någonting lite snabbt.

    Idag var en sådan dag då jag behövde köpa någonting litet och snabbt. Idag upptäcker jag även att Adlibris börjat ta betalt för frakten...? Det sticker i ögonen när konkurrenterna håller sig kvar vid tidigare fri frakt modellen.

    Affären gick till annan av rent principiella skäl och betyget sjönk från "Perfekt" till bara "Bra".
  • Hej!

    Vi har gjort justeringar i våra fraktalternativ. Som privatperson har du möjlighet att få gratis frakt när du handlar för mer än 149 kronor. För beställningar för 149 kronor eller mindre, kostar frakten 19 kronor.

    Snabbfrakten är oförändrad, 25 kronor.

    Med vänlig hälsning,
    Adlibris Kundservice

  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Har nu fjärde leveransen i rad fått besked en vecka efter lagd beställning att vissa böcker inte finns på lager och därmed inte kan levereras tillsammans med övrig order.

    Deras "Skickas inom 1-4 dagar" stämmer inte. Enligt första mailet skulle leveransen komma den 31a juli (7 dagar efter beställning), men enligt mailet jag fick idag (30 juli) har de ej packat leveransen än.

    Har nu handlat på adlibris för sista gången.
  • Usel
    3 mån sedan
    Beställde en vara klockan 14 en onsdag. (På hemsidan står det beställ innan kl 15 och få varan levererad dagen efter)

    Jag väljer även vid fraktalternativ Postnord snabbfrakt där det än en gång står att varan levererad dagen efter och betalar 25:- extra för denna tjänst.

    Dagen efter (på torsdagen) får jag en bekräftelse på att paketet kommer att skickas med Schenker Privpak och att varan normalt kommer att levereras inom två dagar.

    Ångrar att jag inte läste alla omdömen här innan beställning.
  • Usel
    3 mån sedan
    * Långa leveranstider
    * Tar ut avgift för snabbfrakt som inte innebär någonting
    * Dellevererar utan förvarning
    * Tar bort artiklar av leveransen utan förvarning
    * Långa svarstider på mail
    * Långa telefonköer (45min för min del)

    De enda som är bra är priset, men det är värt att lägga några kronor mer och veta att man får leverans och den kommer i rimlig tid samt att man slipper allt strul.
    Många gånger blir det nog billigare att beställa på annat håll då risken är att man ändå får göra det om Adlibirs inte levererar och då får man kanske betala frakt för man inte kommer upp i fraktfritt vilket man gjort om man lagt hela orden direkt.

    Läs Adlibiris leveransvillkor innan ni beställer så förstår ni att de inte tar någonting på allvar.
  • Usel
    3 mån sedan
    Tog en månad efter beställning att få reda på att boken som skulle ha 2-5 dagars leveranstid var slut i lager. Undvik!
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Värre och skummare företag får man leta efter. Ordern jag beställde saknade flertalet varor, utan någon förklaring eller restorder. Får inget svar från deras kundtjänst heller.
  • Usel
    3 mån sedan
    Beställde en läsplatta 2018-06-11 nu har det gått 9 dagar och har inte fått leveransen. Dom lovar mycket men håller inte leveranstiderna.
    Dåligt
  • Dålig
    4 mån sedan
    Vad har hänt med Adlibris? Håller de på att avveckla sig själva...?
    Förra gången jag beställde blev det mycket lång leveranstid. Jag trodde det var ett undantag, men nu gjorde jag en ny beställning, eller nu, - jag menar för knappt en månad sedan. 2 böcker med 1-2 dagars leveranstid, stod det. Den första skickades efter en vecka drygt, den andra har jag inte sett röken av...
    Skickade en fråga per e-post om boken för ett antal dagar sedan. Inget svar än...
    Förr var det en pålitlig nätbutik,..
  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställde en bok som var tänkt som födelsedagspresent och som fanns i lager. Loggade in dagen därpå och såg att ordern var avbeställd utan någon info om varför. Mejlade kundservice och fick svar efter fyra dagar att boken "tog slut".

    Stod även "Vi meddelar alltid våra kunder via mail när sånt här inträffar, jag beklagar om den informationen aldrig nådde fram till dig." Obegripligt - antydan, om jag tolkar det rätt, är att de faktiskt skickat ett mejl vilket de ju aldrig gjorde. Verkar ha hänt någonting med Adlibris.
    Uppdatering: Testat igen och har funkat skapligt, men väldigt lång leveranstid. Verkar variera lite från gång till gång.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Bok på lager har inte levererats efter snart två veckor trots att jag inte valde gratis frakt utan betalde för snabbare.
  • 5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Nätbokhandeln för dig som inte vill ha böcker som "finns på lager" inom rimlig tid. Beställt en bok 23 april och idag 7 maj har den inte kommit längre än till Årsta postterminal.

    A-L-D-R-I-G M-E-R!
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Vettetusan vad som hänt med Adlibris. När jag läste på högskolan var de kanonbra, men nu är de totalt värdelösa vad gäller leveranser. 2-3 veckor får man räkna med innan något ens lämnar lagret.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Not reliable and very very slow in delivery. I made a mistake by ordering from them but I will never buy from them again
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Stort namn som inger förtroende men i praktiken håller tunt.

    - Butiken skickar ut bekräftelse att produkter skall skeppas ett visst specifikt datum, men nästan en vecka senare, har inget skeppats.

    - Ingen proaktiv information från butiken under perioden som förklarar och informerar om varför inget har skickats på utsatt tid. De borde ha system som automatiskt flaggar upp oskickade ordrar och där utsatt datum passerats där kunden kontaktas och får information om vad som hänt och vad man gör för att lösa problemet snarast.

    - Nu är det istället jag som kund som får ligga på dem, och vid kontakt med dem från min sida så får man inga tydliga besked, de kan inte lova något alls om när det kommer skickas något, förklara vad som hänt, eller erbjuda sig att gå till botten med problemet och återkomma med tydligare info. Situationen upplevs närmast som att de famlar i mörket och att vänsterhanden inte vet vad högerhanden gör.

    - Varning! För mig i mina ögon är leveranstid tiden det tar från det ögonblick jag lägger en beställning tills dess att jag har den att hämta ut hos fraktbolaget. För denna butik är det tiden från det tar från det att försändelsens hämtats upp av fraktbolaget hos dem tills dess den finns att hämta ut hos frakbolaget. Dvs. tiden det tar för dem att ta emot, administrera, paketera leveransen etc. hos sig ingår inte i leveranstiden. Detta ger att en normalleverans, utan "försening" i deras ögon, kan bygga på och bli en vecka utan problem. Det är inte riktigt vad man förväntar sig nuförtiden för varor som presenteras som "i lager", och det är framförallt väldigt otydligt vid beställningen att det förhåller sig så. Något som kundservice också höll med om.

    Avråder från alla köp, det finns betydligt bättre, lika billiga ställen för de mesta produkter som de har, som hanterar kund och leverans betydligt mer professionellt.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde en bok som skulle skickas inom ett par dagar.
    En vecka senare utan attt ha hört något loggar jag in och ser att min betsällning har blivit avbeställd och boken är nu "Tillfälligt slut".

    Fick inget mail om att min beställning hade blivit avbeställd eller någonting.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    I julkaoset i vintras hade jag otroligt mycket krångel. Postnord tappade bort mitt paket, men eftersom adlibris inte gick att få tag på pga av för mycket (tog mig ca två veckor...) så dröjde det länge innan ett nytt paket kom, vilket de skickade till fel adress (bytte adress till beställning två) så det dröjde över en månad innan paketet som hade garanterad leverans innan jul att komma fram. (kom fram i mitten av januari). Jag var i kontakt med kundtjänst både på telefon och mail under denna månad och fick ett pyttelitet avdrag på priset som förlåt för krånglet.

    Nu beställde jag kurslitteratur innan påsken som skulle ha skickats senast igår. Fick ett mail sent igår kväll om att de inte skickat böckerna än och att det kommer dröja på den ena boken (försenad från förlaget) och att den andra ska behandlas inom kort. Dvs ingen av böckerna som skulle levererats senast på måndag är ens skickade... Ska i alla fall bli spännande att se hur långt tid det dröjer innan jag får nästa dåliga nyhet.

    Jag gav adlibris en andra chans då böckerna är sjukt mycket billigare hos adlibris än konkurrenterna, men det var inte värt det. Det kommer dröja många år innan adlibris får en ny chans av mig.
  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Har int svarat på mejl på en vecka, trors att de påstår "Vi gör vårt bästa för att hantera ditt ärende så fort som möjligt, vanligtvis inom 48 timmar helgfria vardagar."
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Ångrar att jag inte läste omdöme här innan jag beställde.
    Först tog det en (1) ! veckan innan varorna ens packades/skickades. Men då skickades inte en alla artiklar utan några skulle skickas senare i en delleverans, ett beslut de tog på helt eget bevåg. Knappt 12h senare får jag mail om att den andra varan är slut hos leverantör och kommer inte att skickas.

    Jag vill inte ha vara ett om jag inte får vara två. Vafan!
    Sämst är ett snällt ord när man talar om adlibris.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställde två böcker med beräknad leveranstid på 6-8 dagar enligt hemsidan. Efter 7 dagar får jag reda på att bok 1 är restad från förlaget, medan bok 2 är klar att behandlas och skickas snart. 14 dagar efter beställningen får jag bekräftelse på att bok 1 nu har skickats och att bok 2 är under behandling. 12 timmar efter bekräftelsen att bok 1 är på väg får jag meddelande om att bok 2 nu är försenad från förlaget.

    Sista gången jag är kund hos dem!
  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställde 2 böcker som kom inom skälig tid (~3-4 dagar).
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Europas långsammaste näthandel för böcker. Går fortare att beställa från amazon än adlibris. Att det inte heller skickas ut någon information om att ens leverans är 1,2,3... veckor försenad är ju bara uselt.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Sanslöst jättemegausla. Tre veckor för att få böcker som skulle komma inom en vecka. Där rök semesterns lektyr och mitt förtroende för detta skräpföretag. Undrar vad de anställda känner då de tittar sig själva i spegeln då de ser vad deras kunder tycker om deras produkt. Skräp. Undvik.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Herre gud vilken jäkla skitaffär. Långsamma med att svara på mail och deras telefonsupport är under all kritik. Säger som alla andra här på prisjakt, UNDVIK denna skitaffär till varje pris!
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Helt jäkla värdelösa!

    Lade en order på några böcker här för mer än en vecka sedan och de har fortfarande inte levererats. Hur i helvete tänker man som företag när man släpar efter så sjukt med leveranser? Jag hade haft förståelse om vi befann oss runt jul eller påsk men vad är det som kan ta sådan tid i mitten av februari? Har hela organisationen tagit sportlov eller? Er kundsupport är under all kritik och svarsrösten man kommer till när man kontaktar via telefon talar så lågt att man är tvungen att koppla in ett par högtalare för att höra vad rösten säger. Nej snälla undvik denna butik, önskar fan jag läst prisjakt omdömen innan jag beställde härifrån.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    En gång i tiden köpte jag gärna böcker från Adlibris.
    Nu har de tyvärr sällat sig till gruppen som tycker att det är ok att skicka spam via SMS, och min respekt för dem sjönk genast till botten.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Produkterna levererades inom utsatt tid till ett pris ingen annan internetbutik kunde slå.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    10 arbetsdagar att få en bok som skulle levereras på 2-3 arbetsdagar! Adlibris 9 dagar att få det ur lager och postnord 1 dag att leverera, aldrig mer adlibris!
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Bedrövligt, måste vara de sämsta företaget på E-handel. Reklamerade ett par hörlurar, försökte maila och ringa kundservice men det tog 3 veckor att få tag i någon där efter åtskilliga timmar i telefonkö. När jag sedan skulle få lurarna skickade till mig så kom det ett platt paket innehållande en följesedel och några klistermärken. Nä fy.. Inte ens om någon produkt är gratis kommer jag att beställa från Adlibris igen
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Sista köpet hos adlibris. Trots att de kanske har ett lågt pris så är inte det värt något om det ska ta två veckor eller mer för att få en bok.. Aldrig mer adlibris så trött på dem.