Användaromdömen

Sorterat efter datum

0.7 av 5 stjärnor

2019-03-20
M
Varning för detta företag! (Gick tyvärr inte ge 0 stjärnor.) Extremt låååång leveranstid, även om varan finns på lager. Man kan undra vad de gör med ordern om man inte betalar 25 kr extra för "Snabbfrakt"? Lägger de bara ordern åt sidan en vecka extra, eller? Lurendrejeri! Nästa gång väljer jag att handla från ett annat företag, även om priset skulle vara det dubbla!
2019-03-11
Sämsta jävla skitföretag någonsin, hanterar reklamationer otroligt klantigt och lyssnar inte på kunden överhuvudtaget. En reklamation som skickas till fel adress, och därefter till ett annat utlämningsställe, sedan i fel namn så ingen kan hämta ur produkterna. Våran familj kommer aldrig någonsin handla från detta skt företag någonsin igen!
2019-03-07
J
Visst får jag böckerna jag beställer och ofta bra priset men räkna med lite över 2 veckors leveranstid. Så har man inte bråttom med att få det man beställt så absolut rekommenderar jag Adlibris men som dem flesta vill man få det man beställt inom rimlig tid, över 2 veckor leverans är inte rimligt för 1 bok.
2019-03-07
r
Onödigt lång leveranstid.
2019-03-06
I
Tar för lång tid på sig att skicka ut paket och är otydliga med prisinformation av porto. Jag är kund hos andra bokhandlare på nätet och fortsätter med det och i butik. Adlibris kundtjänst är usel och jag kommer inte att fortsätta hos dem. Inte konstigt att Adlibris gjort storförluster på 125 miljoner under förra året.
2019-02-26
S
Mycket nöjd med Adlibris, Snabba leveranser, bra förpackat och tydlig information på hemsidan.
2019-02-13
F
Adlibris annullerade halva ordern utan att säga till. Fick ett mail där det stod att ordern var dellevererad så antog att resten skulle komma vid ett senare tillfälle. Efter två månader kom jag på att en bok jag beställt inte kommit fram. Gick in och kikade på orderstatusen och upptäckte att dom annullerat halva ordern. Fick pengarna för den boken tillbaka, men frakten skulle dom minsann ha fullt betalt för. Kontaktade kundtjänst och frågade hur dom tänkte. Dom svarade med ett inkopierat standardsvar efter ca 1 dygn. Ställde ytterligare en fråga och fick inget svar. Här handlar jag aldrig igen.
2019-02-08
k
Hanterar sina ordrar och kunder horribelt dåligt. Svårt att förstå att de är en del av Bonnier.
2018-12-17
Redigerades 2019-02-04
P
Extremt långa leveranstider. Mycket, mycket längre än utlovat. Kundtjänsten var dock mycket snabb att hantera en trasig vara.
2019-01-25
D
Beställde ett tangentbord 2019-01-10 med en beräknad leverans mellan 22-28 januari. Hemsidan indikerade att varan fanns i lager. Den 14/1 kan jag se att ordern är behandlad och varan skickad från leverantör. 16/1 kan jag se att varan anlänt hos Adlibris för hantering och leverans. 17/1 får jag mail om att min order är annullerad med anledningen - "Vi måste tyvärr meddela att nedanstående produkten inte kommer att levereras till dig då den är tillfälligt slut hos vår leverantör: Vi har avbeställt den här produkten från din order och den kommer inte att skickas till dig automatiskt vid ett senare tillfälle. " Samma dag mailar jag supporten om vad som hänt med den leverans som anlände hos Adlibris för vidare hantering samt varför de annullerade ordern istället för att ställa frågan om jag är villig att vänta. 25/1 får jag svar från supporten - "Dessvärre har vi inte någon uppgift om när varan du söker förväntas komma in till försäljning igen. Det är sällan vi får information från våra leverantörer när en vara kommer tillbaka i lager, men om du lägger den under bevakning via hemsidan kommer du att få ett mail när den finns leveransklar hos oss igen." Inget svar på vad som hänt med varan som redan skickats en gång från leverantör samt ber mig beställa igen när varan åter är i lager till ett helt annat pris än för det jag beställde för. Har svårt att hitta någon anledning till att återvända till Adlibris som kund fler gånger. Slutade med att jag beställde varan från annat ställe till lägre pris och jag hade varan i handen två dagar senare.
2019-01-23
D
Har handlat från adlibris i många år. Var alltid bra tills de senaste åren. Nu senast så tog en det månad att få mitt paket. En av böckerna jag köpte fanns helt plötsligt inte på lager. Betalade med presentkort. Kontaktade supporten och hörde om jag får pengarna tillbaka på mitt presentkort eller till med bankkonto. Till mitt konto fick jag som svar. Fick 50 kr tillbaka efter nästan två månader. (Jag var tvungen att maila supporten om och om igen) Boken kostade 180kr. Resten av pengarna finns kanske kvar på mitt presentkortet. Har inte kvar koden till den eftersom jag använde upp hela presentkortet.. trodde jag. Får inga svar av supporten. Aldrig igen.
2019-01-21
M
Utmärkt. Beställde fredag dag och fick leverans måndag förmiddag. Ordinarie leverans fraktfritt.
2019-01-19
P
Har på ett par år gått från en toppbutik till helt opålitliga. För det mesta levererar dom inte komplett och krediterar inte för uteblivna varor. Tar många dagar innan kundtjänst svarar.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2010-12-27
Redigerades 2019-03-11
M
Beställde en födelsedagspresent i god tid. Efter en vecka hade hade inget kommit bara en signal från Postnord att de fått förhandsbesked att paket var på gång. Kollade med AdLibris och fick följande svar: "Vi har spårat din beställning och det verkar inte bättre än att den har kommit bort i postgången, vi beklagar de inträffade och de problem det skapat. Fakturan kommer att krediteras och vi skapar en återbetalning till dig. Önskar du fortfarande böckerna ber vi dig beställa de på nytt via hemsidan." Det blev ingen present i tid...
2013-08-15
Redigerades 2019-01-23
Beställde en sak som fanns på lager, den utlovade leveranstiden var 1 vardag och jag betalade därför 25kr extra för expressfrakt. Efter fyra vardagar kontaktade jag Adlibris första gången och blev då lovad att leveransen skulle ske senare den dagen eller som senast dagen efter. Ytterligare två dagar senare kontaktade jag Adlibris igen då ingen leverans hade skett, även då blev jag lovad att leveransen skulle ske senare den dagen eller som senast dagen efter. Denna gång blev jag kompenserad för kostnaden för "expressfrakten" och fick även en rimlig rabatt på min beställning. Dagen efter fick jag ett mail med ett leveransbesked, sen gick det snabbt och paketet var framme på utlämningsstället en dag senare. Knappt godkänt, dock bra bemötande av kundtjänst och schysst kompensation.
Sida 1