Nordens största bokhandel
med över 10 miljoner titlar.
Alltid låga priser

http://www.adlibris.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 32 år sedan
(data från 2018-05-22)
Detaljerad information Adlibris har fått betyget (2.28)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Stort utbud och oftast billigast. Handlar alltid böcker på nätet numera.
  • Dålig
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Nätbokhandeln för dig som inte vill ha böcker som "finns på lager" inom rimlig tid. Beställt en bok 23 april och idag 7 maj har den inte kommit längre än till Årsta postterminal.

    A-L-D-R-I-G M-E-R!
  • Knappt godkänd
    27 dagar sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Vettetusan vad som hänt med Adlibris. När jag läste på högskolan var de kanonbra, men nu är de totalt värdelösa vad gäller leveranser. 2-3 veckor får man räkna med innan något ens lämnar lagret.
  • Usel
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Not reliable and very very slow in delivery. I made a mistake by ordering from them but I will never buy from them again
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Stort namn som inger förtroende men i praktiken håller tunt.

    - Butiken skickar ut bekräftelse att produkter skall skeppas ett visst specifikt datum, men nästan en vecka senare, har inget skeppats.

    - Ingen proaktiv information från butiken under perioden som förklarar och informerar om varför inget har skickats på utsatt tid. De borde ha system som automatiskt flaggar upp oskickade ordrar och där utsatt datum passerats där kunden kontaktas och får information om vad som hänt och vad man gör för att lösa problemet snarast.

    - Nu är det istället jag som kund som får ligga på dem, och vid kontakt med dem från min sida så får man inga tydliga besked, de kan inte lova något alls om när det kommer skickas något, förklara vad som hänt, eller erbjuda sig att gå till botten med problemet och återkomma med tydligare info. Situationen upplevs närmast som att de famlar i mörket och att vänsterhanden inte vet vad högerhanden gör.

    - Varning! För mig i mina ögon är leveranstid tiden det tar från det ögonblick jag lägger en beställning tills dess att jag har den att hämta ut hos fraktbolaget. För denna butik är det tiden från det tar från det att försändelsens hämtats upp av fraktbolaget hos dem tills dess den finns att hämta ut hos frakbolaget. Dvs. tiden det tar för dem att ta emot, administrera, paketera leveransen etc. hos sig ingår inte i leveranstiden. Detta ger att en normalleverans, utan "försening" i deras ögon, kan bygga på och bli en vecka utan problem. Det är inte riktigt vad man förväntar sig nuförtiden för varor som presenteras som "i lager", och det är framförallt väldigt otydligt vid beställningen att det förhåller sig så. Något som kundservice också höll med om.

    Avråder från alla köp, det finns betydligt bättre, lika billiga ställen för de mesta produkter som de har, som hanterar kund och leverans betydligt mer professionellt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde en bok som skulle skickas inom ett par dagar.
    En vecka senare utan attt ha hört något loggar jag in och ser att min betsällning har blivit avbeställd och boken är nu "Tillfälligt slut".

    Fick inget mail om att min beställning hade blivit avbeställd eller någonting.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    I julkaoset i vintras hade jag otroligt mycket krångel. Postnord tappade bort mitt paket, men eftersom adlibris inte gick att få tag på pga av för mycket (tog mig ca två veckor...) så dröjde det länge innan ett nytt paket kom, vilket de skickade till fel adress (bytte adress till beställning två) så det dröjde över en månad innan paketet som hade garanterad leverans innan jul att komma fram. (kom fram i mitten av januari). Jag var i kontakt med kundtjänst både på telefon och mail under denna månad och fick ett pyttelitet avdrag på priset som förlåt för krånglet.

    Nu beställde jag kurslitteratur innan påsken som skulle ha skickats senast igår. Fick ett mail sent igår kväll om att de inte skickat böckerna än och att det kommer dröja på den ena boken (försenad från förlaget) och att den andra ska behandlas inom kort. Dvs ingen av böckerna som skulle levererats senast på måndag är ens skickade... Ska i alla fall bli spännande att se hur långt tid det dröjer innan jag får nästa dåliga nyhet.

    Jag gav adlibris en andra chans då böckerna är sjukt mycket billigare hos adlibris än konkurrenterna, men det var inte värt det. Det kommer dröja många år innan adlibris får en ny chans av mig.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har int svarat på mejl på en vecka, trors att de påstår "Vi gör vårt bästa för att hantera ditt ärende så fort som möjligt, vanligtvis inom 48 timmar helgfria vardagar."
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Ångrar att jag inte läste omdöme här innan jag beställde.
    Först tog det en (1) ! veckan innan varorna ens packades/skickades. Men då skickades inte en alla artiklar utan några skulle skickas senare i en delleverans, ett beslut de tog på helt eget bevåg. Knappt 12h senare får jag mail om att den andra varan är slut hos leverantör och kommer inte att skickas.

    Jag vill inte ha vara ett om jag inte får vara två. Vafan!
    Sämst är ett snällt ord när man talar om adlibris.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställde två böcker med beräknad leveranstid på 6-8 dagar enligt hemsidan. Efter 7 dagar får jag reda på att bok 1 är restad från förlaget, medan bok 2 är klar att behandlas och skickas snart. 14 dagar efter beställningen får jag bekräftelse på att bok 1 nu har skickats och att bok 2 är under behandling. 12 timmar efter bekräftelsen att bok 1 är på väg får jag meddelande om att bok 2 nu är försenad från förlaget.

    Sista gången jag är kund hos dem!
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställde 2 böcker som kom inom skälig tid (~3-4 dagar).
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Europas långsammaste näthandel för böcker. Går fortare att beställa från amazon än adlibris. Att det inte heller skickas ut någon information om att ens leverans är 1,2,3... veckor försenad är ju bara uselt.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Sanslöst jättemegausla. Tre veckor för att få böcker som skulle komma inom en vecka. Där rök semesterns lektyr och mitt förtroende för detta skräpföretag. Undrar vad de anställda känner då de tittar sig själva i spegeln då de ser vad deras kunder tycker om deras produkt. Skräp. Undvik.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Herre gud vilken jäkla skitaffär. Långsamma med att svara på mail och deras telefonsupport är under all kritik. Säger som alla andra här på prisjakt, UNDVIK denna skitaffär till varje pris!
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Helt jäkla värdelösa!

    Lade en order på några böcker här för mer än en vecka sedan och de har fortfarande inte levererats. Hur i helvete tänker man som företag när man släpar efter så sjukt med leveranser? Jag hade haft förståelse om vi befann oss runt jul eller påsk men vad är det som kan ta sådan tid i mitten av februari? Har hela organisationen tagit sportlov eller? Er kundsupport är under all kritik och svarsrösten man kommer till när man kontaktar via telefon talar så lågt att man är tvungen att koppla in ett par högtalare för att höra vad rösten säger. Nej snälla undvik denna butik, önskar fan jag läst prisjakt omdömen innan jag beställde härifrån.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    En gång i tiden köpte jag gärna böcker från Adlibris.
    Nu har de tyvärr sällat sig till gruppen som tycker att det är ok att skicka spam via SMS, och min respekt för dem sjönk genast till botten.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Produkterna levererades inom utsatt tid till ett pris ingen annan internetbutik kunde slå.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    10 arbetsdagar att få en bok som skulle levereras på 2-3 arbetsdagar! Adlibris 9 dagar att få det ur lager och postnord 1 dag att leverera, aldrig mer adlibris!
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Bedrövligt, måste vara de sämsta företaget på E-handel. Reklamerade ett par hörlurar, försökte maila och ringa kundservice men det tog 3 veckor att få tag i någon där efter åtskilliga timmar i telefonkö. När jag sedan skulle få lurarna skickade till mig så kom det ett platt paket innehållande en följesedel och några klistermärken. Nä fy.. Inte ens om någon produkt är gratis kommer jag att beställa från Adlibris igen
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Sista köpet hos adlibris. Trots att de kanske har ett lågt pris så är inte det värt något om det ska ta två veckor eller mer för att få en bok.. Aldrig mer adlibris så trött på dem.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    En vecka efter att ha mailat kundservice fick jag beskedet att de har mycket att göra, och att de därför avslutat ärendet utan att ens ha läst det. Vill jag ha svar från en människa så ska jag alltså kontakta dem en gång till.
    Så här behandlar man inte kunder!
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställde två böcker ur en serie innan jul, fanns i lager och skulle levereras i tid.
    När det drog ut på tiden så kontaktade jag dem via mail för att få besked på om de skulle levereras.
    Fick sedan en automatiserat mail med besked på att de delat upp min beställning och jag skickade ett nytt mail för att kontrollera så att jag skulle få båda i tid.
    Fick på fredagen innan julhelgen ytterligare ett opersonligt mail där de beklagade att de inte kunde leverera. Jag mailade och meddelade att de inte behövde skicka den andra boken då det skulle vara en julklapp.
    Bok nummer två som jag mailat att jag ville ha avbeställd har de nu levererat den 27/12.

    De har nu 7 dagar efter mitt första skickade mail fortfarande inte svarat på något av dem.

    Att det varit hög belastning under jul och black friday kan inte komma som en överraskning och då får man kompensera det med extra personal, annars får man klara sig utan kunder.

    EDIT: Ännu ett massmail har jag fått där de krävde att jag ytterligare en gång mailar dem för att få behålla ärendet öppet, tydligen skulle saken på något magiskt vis löst sig själv.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Gått utför, fungerade tidigare oftast mycket bra med snabba leveranser men nu gör man bäst i att välja någon annan leverantör som tar kundservice på ett lite större allvar. Beställde varor som fanns i lager, leverans innan jul skulle inte vara några problem men fortfarande inte levererat.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    -Varor som ska finnas i lager saknas, man får mail dagen efter att produkterna inte finns!

    -svarar sent på mail

    -Mycket lång väntetid i telefon

    Detta var ett bra företag för några år sedan, nu är servicen urusel, i fortsättningen handlar jag hos andra återförsäljare.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Aldrig mer . Hade varan i lager sen dröjde de ca 2 veckor och får då ett e-mail att varan är slut. Jävligt oseriöst företag.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställde varor 14/12 och valde snabbfrakt där leverans i tid till jul utlovades. Orderns status är fortfarande "behandlas" och imorgon är sista möjliga leveransdag innan jul. Varorna kommer alltså inte komma i tid men ingen information över huvud taget vilket ej är acceptabelt. Nu sätts vi på pottkanten med en del julklappar.

    Har även haft problem med en tidigare order i år som tog lång tid innan den levererades, även denna gång utan information.

    Avråder starkt från köp!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Tyvärr så håller inte Adlibris måttet vad gäller en modern nätbutik vad gäller lagersaldo och expeditionshastighet. Tio dagar efter lagd beställning (och allt för nära jul) tvingades jag idag avbeställa hela min order. När jag lade min beställning 11 dec. så valde jag förvisso ett gratis fraktalternativ, men det fanns inget som indikerade att denna leverans skulle ta längre tid än de maximala 10 dagarna. Jag hörde inte heller något från butiken förrän jag fick ett e-brev där det meddelades att två produkter inte kunde levereras (trots att de fanns i lager vid beställning), men att övriga produkter skulle levereras inom kort. Så har tyvärr inte skett. Har tidigare beställt böcker m.m. från Adlibris utan problem, men det är tydligt att något har hänt med butiken. Jag skulle definitivt avråda från köp i nuläget.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställde leksaker till barnen i god till till julafton och det stod tydligt att varorna fanns i lager.

    Fick först ett mail några dagar senare att en av varorna av någon anledning inte längre fanns. Gick ytterligare några dagar sedan nästan mail om nästa vara!

    Uruselt då det tydligt stod att varorna fanns annars hade jag aldrig beställt!

    Sista gången från denna bluffsida.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Jag beställde en julkalender i mitten av november och fick hem den en vecka innan jul. Obeskrivligt bedrövliga leveranstider – trots att det står att det ska ta ett par dagar.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Jag förstår inte hur det någonstans är acceptabelt att Adlibris inte lyckas leverera en vara flera veckor efter beställning. Det allra värsta kan jag tycka är att de inte hör av sig och informerar, utan jag som kund får istället ligga på. Jag misstänker tyvärr att det är många klappar som inte kommer komma fram till jul, men Adlibris håller väl tummarna för att folk vågar vänta.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Gjorde tre separata beställningar hos Adlibris på Black Friday 24/11. En av varorna, en bok, levererades inom utlovad tid, och därför ges en extra stjärna. Nästa vara, en julkalender, hörde jag inget alls om. Mejlade efter en dryg vecka, när paketet inte skickats. Fick inget svar på mejl. Ringde supporten som inte visste när den skulle skickas. Avbeställde produkten. Den tredje varan, en julklapp till dottern, fick jag ett mejl om, efter en dryg vecka, att den var försenad, men skulle snart skickas. Sedan total tystnad. Efter ytterligare tre veckor ringer jag supporten och får då besked att de inte kan garantera att varan levereras innan jul. Avbeställer även denna vara. Hade dessutom mejlat supporten några dagar tidigare men inte fått svar.
    Är inte imponerad av företaget och kommer endast att beställa här igen om varan jag vill ha inte finns att tillgå någon annan stans.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Samma problem här, beställde julklappar den 4:e december. Får mail en vecka senare om att det blir försenat. Har mailat flera gånger, ringt ännu fler gånger (senaste dagarna har jag inte ens hamnat i kö) och nu inatt så får jag besked om att dom inte kan leverera.
    Det är en väldigt specifik julklapp som blir omöjlig att hitta och få hem innan jul.
    Betald var den också så väntar nu på återbetalning, som tur är så är det ett annat företag som sköter pengarna.

    Brukar vanligtvis inte skriva omdömen men eftersom jag inte får någon återkoppling på annat sätt så kanske detta är enda sättet att få uppmärksamhet.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Så väldigt besviken på Adlibris. Har som så många andra insett att min order som var gjord i god tid inte kommer att levereras i tid till julafton. Det är knepigt när man kommer få julklappar levererade till efter julen. Barnen som ska få julklapparna bor i annan del av Sverige och därför kommer de inte kunna få julklapparna ens i närheten av julafton. Mycket trist och sista gången jag beställer från Adlibris. Fick någon sorts "ursäkt" i form av 10% fram till 8 januari, som om jag vill beställa något mer som det är.
    Nej, tack.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Dåligt!
    Beställde ett periskop i julklapp åt min 7årige son i julklapp, för tre veckor sedan. Så långt allt väl, men en vecka senare fick jag ett mail där dom beklagade att den tyvärr var lite försenad men skulle skickas alldeles strax.
    Sedan tystnad i 2veckor...
    Har mailat dom flera gånger för att få svar, då jag började ana oråd, utan att lyckats få svar.
    Efter en halv dags försök att ringa lyckas jag komma fram till telefonkön som nummer 79. Efter ytterligare 42 minuter i kö, når jag av beskedet att "dom tyvärr inte hinner leverera innan jul"! Kul besked att få lagom till att det är försent att hinna beställa nån annanstans
    Tack Adlibris, ni har just lyckats förstöra julen för en 7-åring!

    Hade man bara meddelat sig i tid så hade vi beställt nån annanstans. Dåligt skött
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Jag har handlat en hel del på Adlibris under åren och varit ganska nöjd med dem, men nu är det nog slut med det. Jag beställde två julklappar den 2 december, den 8:e fick jag ett e-mail angående leveransförsening och en rabattkod på 10% som plåster på såren. Idag, den 12:e börjar jag oroa mig för att paketet fortfarande inte är skickat. Chattar med kundtjänst som säger att de inte vet om paketet kommer att hinna fram till jul! Visst, de sålde mycket på Black Friday men på två veckor borde de väl kunnat lösa problemet med extrapersonal? Och det värsta är det det fortfarande står "Skickas inom 1‑2 vardagar" på massor av produkter, det är nog många som blir utan julklappsböcker i år.
  • Hej!
    Vi är ledsna över hur din order hanterats. Vi hade en mycket hög försäljning på Black Friday som har lett till leveransförseningar, vilket vi beklagar. Vi har tagit in extra personal både i kundservice och i logistiken för att komma ikapp och vi jobbar med att kontakta alla kunder som på något sätt blivit drabbade av detta och försöker lösa det för dem på bästa sätt.

    Mvh,
    Adlibris

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställde flera varor ifrån er och först skickar ni ut ett mail där det står att några av varorna som jag beställde var slut direkt efter beställningen var gjord och betald för och att jag ska få tillbaka den summan för de varorna men att resten var på väg, sedan skickar ni yttligare mail där det står att det är hög tryck på lagret och därför dröjer det längre än vad ni hade hoppats på kring leveransen. 12 arbetsdagar efter att beställningen har gjorts och betalats för skickar ni ut ett mail där det står att den varan jag har beställt helt plötsligt är slut hos leverantören och därför har ni bestämt er för att avbeställa den och jag ska inte förvänta mig att få den överhuvudtaget. Ni annonserade ut varor på er hemsida för att locka till er kunder under Black Friday. Sista gången som jag handlade av er och jag önskar att jag hade läst recensionerna som är skrivna av flera missnöjda kunder under den senaste månaden! Ni är en oseriös aktör som man tyvärr inte kan lita på iaf när det kommer till att man ska få de varorna som man har beställt och betalat för. Bluffbolag?
  • Hej!

    Vi är ledsna över hur din order hanterats. Vi hade en mycket hög försäljning på Black Friday som har lett till leveransförseningar, vilket vi beklagar. Vi lagerhåller inte allt i vårt sortiment utan vi beställer hem från leverantörerna allteftersom vi får beställningar från våra kunder. Ibland händer det tyvärr att artiklar utgår hos leverantörerna och då kan den situation som du beskriver uppstå. Självklart vill vi att du ska få de varor du beställer av oss och vi jobbar hela tiden på att bli bättre, i alla led, inklusive leveranssäkerheten.

    Med vänlig hälsning,
    Adlibris

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Leveranstiden är ett skämt. Som många här redan påtalat så håller de inte sina leveransåtaganden.
    De påstår att de ska skicka en vara på 1-4 dagar medan det blir 6-8 dagar istället. Kundtjänst skyller på "tillfällig" lagerproblematik.
    Mina böcker fanns i lager när jag beställde men ändå skiter de i sina åtagande.
    Nästa gång byter jag butik även om det är några tior dyrare, då vet jag åtminstone att jag får mina böcker inom rimlig tid.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Bra priser men kundsupporten är bedrövlig. Sköter inte leveranstider, mail eller Facebook.

    Mina varor skulle skickats efter 1-2 dagar. Efter tre dagar säger Adlibris att alla varor inte finns på lager (trots att det gjorde det vid bokning) men att dom skulle skicka resterande varor "inom kort". Nu har det gått 30 dagar utan att varorna har skickats eller något svar från supporten.

    Uppdatering: Jag är tvungen att sänka mitt betyg till en etta. Jag har tre beställningar på Adlibris just nu. Alla tre beställningar är försenade samt att många varor finns inte ens och det är oklart ifall jag ens kommer få produkterna. Adlibris skyller på leverantörerna i alla mina beställningar.

    Adlibris är ett företag som lovar mycket men tar inget eget ansvar. Skulle vilja våga påstå att det är gränsen på bluffbolag.
  • Hej!

    Vi beklagar att du inte fått allt det som du beställt. Vi har ett högt tryck på vårt lager nu, mycket beroende på en hög försäljning under Black Friday, och som lett till leveransförseningar. Vi beklagar det!

    Vi lagerhåller inte allt i vårt sortiment utan vi beställer hem från leverantörerna allteftersom vi får beställningar från våra kunder. Ibland händer det tyvärr att artiklar utgår hos leverantörerna och då kan det tyvärr bli som med din order.Självklart vill vi att du ska få de varor du beställer av oss och vi jobbar hela tiden på att bli bättre, i alla led, inklusive leveranssäkerheten.

    Med vänlig hälsning,
    Adlibris

  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Bra på många sätt, men har vissa brister.

    Jag beställde två kalendrar på rea som jag skulle ge bort i julklapp. Fick mail om att min order skulle skickas. 4 dagar senare skrev de att den var slut i lagret och inte skulle skickas.

    Beställde ett sällskapsspel. Fick mail att min order var klar och redo att skickas. Fick några dagar senare ett mail att den inte skulle skickas för att den var slut.

    Tyvärr kan man inte lita på att man får sakerna man beställer.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde en bok. Skulle finnas i lager enligt sidan. De skickar orderbekräftelse och drar pengar.

    Två dagar senare får jag meddelande om att de inte kan leverera.
    De kommer ta fem dagar på sig att återbetala pengarna...

    Nu till det roliga. Boken står fortfarande som i lager.¨

    Ser fram emot att Amazon kommer till Sverige. Då kommer dessa butiker dö ut fort.
  • Hej! Vi beklagar att boken du beställde inte kunde levereras. Vi vill också gärna titta vidare på hur det kommer sig att den fortfarande står som köpbar i lager. Om du vill får du gärna kontakta oss på kundservice på adressen: info@adlibris.com och kort beskriva din upplevelse samt meddela vilken bok det gäller så hoppas vi komma tillrätta med det.

    Med vänlig hälsning,
    Adlibris kundservice

  • Utmärkt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Fungerar för det mesta utan problem.
    De allra flesta gångerna har jag fått mina paket inom 1 vecka
  • Bra
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Skrev negativt omdöme eftersom jag tyckte att kundtjänsten inte skulle svara mig över huvud taget. De har gjort det fast inte så snabbt som man lovar. Man måste nog ha lite mer tålamod med dem. Leverans är dock fortfarande på väg. Hoppas verkligen på det bästa.
  • 2017-05-23 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 2 böcker den 3 april. Den 20 april kontaktade jag dem och de sa att de hade kommit bort i postgången och skickade dem igen. Den 27 April dök mina böcker upp.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en liten bok kl 6 på morgon förra måndagen och ordern är skickad i onsdags och det är måndag idag och ingen bok har kommit. Hade jag vetat att det tagit mer än 5 arbetsdagar att få hem boken hade jag valt ett annat företag. Första och sista gången jag lägger en beställning hos Adlibris.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställ aldrig hos de det tog 2 veckor inan jag fick boken urdålig!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Nio dagar för att brevledes leverera en trycksak (som finns i lager) är alldeles för lång tid. Man förväntar sig en leveranstid på 1 eller max 2 dagar från en svensk seriös näthandel.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Adlibris har fungerat mycket bra för mig i flera år, med långt över hundra beställningar skulle jag tro. Bra priser, många betalningsval, möjlighet att välja utlämningsställe och fraktsätt, och (självklart) alltid rätt varor. Dessutom snabb och generös hantering när någon bok råkat bli skadad under leverans.

    Jag ser att många klagar på långa leveranstider, och jättesnabbt går det väl inte alltid. Men i min erfarenhet beror det lite på vilka böcker det rör sig om och vilket fraktsätt man väljer. En nyutgiven bok jag beställde häromdan kunde hämtas på utlämningsstället två dagar senare; men större beställningar av flera böcker från olika håll kan ta längre tid, över en vecka – något man väl får ha förståelse för.

    Dessutom väldigt bra för engelska och tyska böcker – oftast till och med billigare än att beställa från engelska eller tyska Amazon (som kan ta över en hundring bara för frakten), och minst lika snabb leverans.

    Det enda LITE retliga är att Klarna är ”förvalt” som betalningsalternativ: det är lätt att ändra med ett klick till vad man vill (kort, direktbetalning osv.), men tänker man inte på det är det lätt att missa fakturan från Klarna, när man tror att man redan betalt med kort. Utan förvalet hade jag gett 10 stjärnor.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Helt värdelöst långa leveranstider...jisses...
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    köpte en bok och valde leverans till annan adress men fick den ändå till adressen där jag är inskriven på. det som är bra är deras kundtjänst och priserna.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mycket bra bemötande av snabb kundtjänst med full koll. Produkterna skickades inom angiven tid. Bra emballage och hela varor.

    Använder tyvärr klarna och skickar till det tredje närmsta uthämtningsstället av någon anledning.