BestÀllde en 2in1 kombo-kabel med lightning och USB-C. Fick hem nÄgon billig wish.com kvalité kabel som inte fungerade. Skrev ett reklamationsÀrende till teknikdelar. En vecka senare fortfarande inget svar. Kommer inte att handla hÀrifrÄn igen. EDIT: Allt deras "kundservice" gör Àr att klipp och klistra in samma svar hÀr pÄ prisjakt för att försöka se bra ut. Forfarande inget RIKTIGT svar frÄn teknikdelar.
Riktigt snurrigt företag. BestÀllde en produkt som de först sa skulle ta 2 veckor att fÄ hem. NÀr jag sedan sa att jag ville avboka ordern sÄ svarar de med om jag vill vÀlja en annan produkt. NÀr jag svarade nej pÄ det sÄ fick jag svar: "HallÄ...?" Seriöst... Ett annat problem Àr att deras supportsystem som de svarar dig pÄ, dÀr kan man inte sjÀlv skriva, utan man mÄste svara via email, och dÄ skapas det ett nytt Àrende för varje mail. Riktigt kasst upplÀgg.
Kungen av gaming om du inte kan fÄ tag pÄ ett RTX3080. Detta kort kan vara vÀrt att köpa pÄ begagnatmarknaden.
Jag Àr mycket nöjd med produkten och leveranstiden. Men företagets administration Àr urusel och amatörmÀssig. Jag valde att betala min klocka pÄ 6 mÄnader. Min första faktura kommer (via mail) och jag betalar den. NÄgra dagar senare kommer det en pÄminnelse, denna gÄng via brev i min brevlÄda. NÀr jag ringer till dem sÄ förklarar de att den fakturan som jag betalt Àr den andra fakturan, men att jag missat den första. Jag söker i min mailbox men hittar ingen faktura i varken inbox eller skrÀpfilter. Fakturan har alltsÄ inte blivit skickad till mig. Jag sÀger okej, inga problem, det hÀnder, jag betalar denna med en gÄng. Jag bad dem om att ta bort förseningsavgift pÄ 60.- dÄ det mest troligen Àr tekniskt problem pÄ deras sida som gjort att jag inte fÄtt fakturan. Men nej, det tvÀrnekade dem. Mycket kantigt och beklagligt bemötande. Kommer inte handla hÀr igen.
Jag har varit kund hos webbhallen sÄ lÀnge webbhallen funnits. I början hade jag en rÀtt dÄlig upplevelse med ett garantiÀrende. Men under Ären har de blivit bÀttre och bÀttre, och nu för tiden Àr de extremt hjÀlpsamma och serviceinriktade! Jag Àr supernöjd med webbhallen och vÀljer ALLTID dem i första hand om de har det jag vill köpa i lager. Jag kan inget annat Àn att just nu ge dem 10 stjÀrnor!
UPPDATERING Kort historia: DB-akuten levererade snabbt varorna de hade i lager till mig, det tog endast 2 dagar. NĂ„got som de fĂ„r ett stort plus för. De fĂ„r Ă€ven ett stort plus för att de gav mig rabatt pĂ„ baselementen eftersom jag pĂ„pekade att de lĂ„g lite högre i pris Ă€n andra handlare. DessvĂ€rre fick jag vĂ€nta 3 mĂ„nader pĂ„ att fĂ„ rabatten pĂ„ mitt köp som var via faktura/delbetalning (hela historian lĂ€ngst ner). Det blir inte full pott, men DB-akuten tog tillslut kontakt med mig och löste det hela, sĂ„ nu justerar jag upp omdömet till "Mycket bra". Uppenbarligen sĂ„ vill de verkligen ha nöjda kunder, för mitt klagomĂ„l hanterades. UPPDATERING 2016-07-08 DB-akuten ringde just och förklarade att de hade haft stor arbetsbelastning, sjukskrivningar med mera, och att dĂ€rför hade de haft svĂ„rt att hinna med att Ă„terkoppla till kunder. Jag fick förklarat för mig att de skulle justera det fakturerade beloppet till den rabatt som jag blivit lovad, samt att man skulle bjuda pĂ„ upplĂ€ggningsavgift/fakturaavgift. Jag höjer mitt omdöme till "acceptabel" tills jag bekrĂ€ftat att justeringen Ă€r gjord, dĂ€refter kommer DB-akuten förtjĂ€na nĂ„gra stjĂ€rnor till. Jag Ă„terkommer. (Ursprungligt omdöme nedan) För ett gĂ€ng mĂ„nader sedan var jag pĂ„ jakt efter ett par baselement. DB-akuten var de enda som just dĂ„ hade de i lager med 3-5 dagars leverans. Andra som sĂ„lde dem hade inte dem i lager, sĂ„ leverans var 14-30 dagar. Dock lĂ„g DB-akuten rĂ€tt mycket högre i pris pĂ„ baselementen jĂ€mfört med andra. Högst i pris av alla faktiskt. Jag kontaktade DB-akuten och frĂ„gade om det fanns möjlighet till prisjustering, det hĂ€nder ju att butiker missar prisförĂ€ndringar pĂ„ produkter. Jag blev lovad 500.- rabatt, och jag bestĂ€llde direkt. NĂ€r fakturan kom sĂ„ hade jag inte fĂ„tt nĂ„gon rabatt, och dessutom sĂ„ var det ett pĂ„slag pĂ„ 295.- till för "upplĂ€ggningsavgift" bara för att jag valt jag ville betala pĂ„ faktura! Jag kontaktade DB-akuten per mail utan svar. Ringt dem men ingen som svarar. EN mĂ„nad senare fick jag svar pĂ„ mitt mail: "Ăr detta löst?" Jag svarade att det INTE Ă€r löst. Sedan dess har jag inte hört ett skit. BlĂ„st pĂ„ 800 spĂ€nn av DB-akuten.
Hej Elgiganten. I torsdags var vi och köpte en ny diskmaskin och bestÀllde hemkörning. Leveransen skulle komma fredag mellan 17-21. Ni skulle ringa 30 minuter innan leverans. Klockan 23:00 hade fortfarande ingen hört av sig och ingen dök upp. I dag ringer jag kundtjÀnst som bekrÀftar att leveransen uteblivit, men de vet inte varför. Jag ber tÄlmodigt om att fÄ den utkörd idag istÀllet, varpÄ jag fÄr förklarat för mig att det inte görs utkörningar pÄ lördagar. (Det gör ju tydligen inte utkörningar pÄ bokade tider heller) Jag ber att fÄ tala med supportchef eller nÄgon som har jour, men nÄgon sÄdan finns inte. Samtalet avslutas utan att jag fÄtt nÄgon hjÀlp alls. Ligger nu ute med 8500.- och vet inte nÀr eller om jag fÄr min diskmaskin...
Uppdaterat omdöme sedan jag hört slutprodukten: Stage Àr ett mycket trevligt system som spelar mycket bra för sin lilla storlek. Jag gillar konceptet med att allt Àr klart, det Àr bara att packa upp, koppla in och börja spela. Till och med högtalarkablar ingÄr. Ett system med stor potential och ett ljud som Àr lÀtt att gilla (mainstream?). Saknar dock helt djupbas men har utgÄng för subwoofer. DÀremot tycker jag att HRT Stage Àr en produkt som konkurrerar i fel produktkategori och i fel prisklass. Marknadsföringen Àr kaxig och framÄt: HRT Stage trotsar fysikens lagar och ger high-end anlÀggningar för upp till 200.000 kronor en match. Jag ska ta tillfÀllet i akt och svara pÄ den marknadsföringen sÄhÀr: Nej. Byggkvalité och finish Àr lite trÄkig dÄ hela systemet Àr tillverkat av plast, men kÀnns ÀndÄ valbyggt.