Fri frakt över 500 kr
60 dagars öppet köp
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: dator

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2019-01-23)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (7.83)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Värdelösa vid reklamationsärenden. Jag har en datormus som gått sönder efter drygt ett år, och Webhallen vägrar skicka en returfraktsedel eftersom garantin tydligen gick ut efter 1 år. Att konsumentköpslagen ger rätt att reklamera i 3 år verkar de inte bry sig om. Otroligt oseriöst!

    Jag är dessutom guldkund med 38 beställningar. Men nu slipper de mig som kund framöver! Trist att Webhallen har blivit en sån skitbutik, de brukade ju vara bra.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning
    fanns det jag ville ha
  • Usel
    3 dagar sedan
    har aldrig tyckt dom var dålig tidigare men nu efter att min 27 mån gamla laptop Asus ROG GL752VW-T4130T pris 12.000kr gick sönder så säger de att garantin inte gäller längre trots att för ett år sen så bytte de moderkortet i datorn pga trasig, och nu är det trasigt igen, dom säger att garantin är slut..Jag vill varna andra för deras dåliga service både i telefon och personligen via butik
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Kunnig personal som ger ärliga svar när man ber om en jämförelse mellan deras eget varumärke och annat. Prisvärda produkter och bra erbjudanden.
  • Ganska dålig
    5 dagar sedan
    Det som en gång i tiden var min absoluta go-to-butiken har gjort mig extremt besviken senaste tiden. Deras system buggar väldigt mycket och XP och perks försvinner magiskt från siten, och trots upprepade löften via mail att det ska lösas så ignoreras bara problemet.

    Väldigt tragiskt att en butik man innerligt vill handla från nu börjar gå över till en butik man vill undvika till varje pris av principskäl. Jag hoppas på bättring, men det ser mörkt ut.
  • Hej Mysticum,
    Vår kundtjänst har nyligen fått möjlighet att göra korrigeringar i XP och matcha achievements, vilket tidigare behövt tas via IT-avdelningen. Det är därmed betydligt lättare för dem att hjälpa till nu än det varit för bara en månad sedan.
    Vissa saker, så som buggar och liknande behöver rapporteras vidare men har också blivit mer effektiviserat.

    Om du haft ett gammalt ärende om korrigering skulle jag rekommendera att du kontaktar oss genom formuläret så de får en chans till att titta på det med sin utökade admin.

    Annars kan du skicka ett mejl till filippa@webhallen.com så kan jag se vad vi kan göra.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Toppen butik..
  • Mycket bra
    6 dagar sedan
    Inte alltid de billigaste men alltid snabbt och smidigt.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt, enkelt och Klarna med faktura i appen vilket gör att man slipper "köpa grisen i säcken"
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Bra hemsida, mycket bra bemötande i butik (Barkarby Handelsplats) vid flera tillfällen.
  • Utmärkt
    9 dagar sedan
    Fungerar bra!

    Har helskumt bonussystem, utformat för riktiga nördar, missförstå mig rätt jag tillhör den gruppen, men vafan, detta är på tok för intensivt.
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Prisvärt och snabb leverans.
  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Suverän kundservice,
    Bra priser,
    Tillgängliga fysiska butiker,
    Rolig och välfungerande websida,
    Suveränt val av betalningsmetoder,

  • Perfekt
    12 dagar sedan
    När Elgiganten sköt upp leveransen på min nya processor två veckor i taget från oktober 2018 till februari 2019 tröttnade jag och beställde den från webhallen istället, jag fick processorn dagen efter beställning. Deras kundtjänst kunde dessutom garantera mig en snabb leverans pga mina omständigheter med Elgiganten.
  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Att allt fungerar smidigt när man beställer från Webbis.
  • Usel
    14 dagar sedan
    Oseriöst skojarföretag som inte tar ansvar för produkter de säljer. Köpte en Lenovo Ideapad 700-15ISK laptop från webhallen där gångjärnet nu kärvat ihop och slet bort plastramen runt skärmen. Gör man en sökning på nätet ser man att detta verkar vara ett vanligt fenomen på just denna modell. Nu hävdar Webhallen att datorn blivit tappad i marken och vägrar att åtgärda detta på garantin. Att de påstår att den blivit tappad gör mig extremt upprörd då jag har haft denna laptop stående på ett skrivbord sedan jag köpte den. De vill inte heller återkomma med bevis på att den blivit tappad.
  • Hej joama,
    Butiken håller just nu på med att assistera dig i ditt ärende genom att be om bilder på skadan samt mer information om vad verkstaden grundar sitt beslut på. Det ska butiken ha meddelat dig om att de gör via mejl.
    Det är tillverkaren som sätter upp vad de accepterar inom garanti eller ej och då vi inte har en egen verkstad skickar vi enheter vidare till en av tillverkarens certifierade verkstäder. Det är de som gör bedömningen samt tar fram eventuella kostnadsförslag. I detta fall har de då sagt att skadan tyder på handhavandefel.
    Vi hjälper förstås till i den mån det går med att få fram tillräcklig information för att du som kund ska kunna känna att du vet vad beslutet grundas i och kunna göra ett informerat val när det kommer till kostnadsförslag - eller om vi kan assistera med att verkstaden gör en ny bedömning.

    Butiken kommer hjälpa dig med vad de kan och jag hoppas att ärendet kan lösas så smidigt som möjligt för dig.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Generellt bra sortiment och bra hastighet
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Grymt
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning
    överlägset bäst kodad och optimerad hemsida!
  • Usel
    17 dagar sedan
    Skärmen slutade att fungera efter 30 min.
    Skickar in den för reklamation, får svar att det ska ta 1-4 veckor för dom att titta på ärendet, uselt.
  • Hej mcewen,
    Hantering av produkter varierar på grund av olika uppsatta förhållningsregler från tillverkare.
    Om du har alla tillbehör samt originalkartong bör vi kunna byta ut den direkt vid bekräftat fel, beroende på hur lång tid som gått sedan köp.
    De 1-4 veckorna låter som standard för service på verkstad, men ditt ärende kan alltså bli löst tidigare än så.
    Du får gärna höra av dig till mig på filippa.m@webhallen.com med tidigare ärendenummer/ordernummer, så kan jag se över den möjligheten för dig.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    .
  • Knappt godkänd
    4 år sedan
    Uppdaterat: 18 dagar sedan
    Webhallen - vad hände med er kundtjänst?
    Ni svarar inte längre på mail!
  • Hej TUCA,
    Vår kundtjänst är högt belastad just nu efter jul och mellandagarna och ligger därmed efter i mejlhanteringen.
    Om det är viktigt att få ett snabbt svar kan du chatta med oss på vår hemsida, den är öppen 8 - 17 på vardagar.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Grymt snabb leverans! Beställde ons kväll, och fick leverans på fredag.
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning
    Det var mycket enkelt att navigera sig runt hos Webhallen och de hade produkten som jag var ute efter. Väldigt nöjd med köpet! ;) Tales of Vesperia Definitive Edition till PS4.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Ärende 2
    Asus MG278Q
    Defekt LCD panel?
    Vita och svarta ränder över hela skärmen efter bara några dagars användning.

    Ärende 1
    Webbhallen laptop config.
    22 augusti. inlämnad på reparation.
    10~ december. datorn går ej att laga. Pengar tillbaka.
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställning
    Har allt jag ville/behövde och väldigt smidigt att handla med tjänsten.
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställde eltandborstar med bästa pris på Webhallen. Enkelt!
    Leverans på 1,5 vardag. Mkt bra!
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt
  • Utmärkt
    22 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det är smidigt, bra priser och betalningsalternativ samt snabb frakt.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    Köpte en mobil som visade sig ha fel. Lämnade in den och fick svaret att där var något konstigt men dom hittade inte orsaken. Fick tillbaka den och samma fel samma historia uppdagades gång på gång. Aldrig mer webhallen. Nu har Allmänna Reklamationsnämnden gett mig rätt. Har lagt ner alldeles för mycket tid och energi pga Webhallens okunskap. Aldrig att jag kommer köpa något här igen
  • Hej!
    Din mobil har varit inne för felsökning två gånger hos en auktoriserad verkstad utan att de kunnat hitta ett fel som inte kunnat åtgärdas av en mjukvaruuppdatering eller rensning.
    Nu tredje gången uppdagades det att mobilen blivit böjd, vilket inte täcks av garantin.
    Jag beklagar att du upplever att vi inte kunnat hjälpa dig mer i detta ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Sjukt snabbt och smidigt när jag kan betala med Swish
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Beställer, hämta och betala i butik. Aldrig något krångel!
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Billigt, snabbt och enkelt!
  • Bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Sänkt pga. Krångel med betalning via Klarna, skickades tillbaka till hemsidan om och om igen.
  • Utmärkt
    26 dagar sedan
    Stort tack för superbra service i Barkarby. JayBird-lurarna vi bytte till låter fantastiskt bra. Tack så mycket!
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det är enkelt och smidigt.
  • Utmärkt
    27 dagar sedan
    Min prio butik, Det finns ett stort bra utbud till bra priser.
    En stjärna bort för det inte helt perfekta chassiutbudet.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lätt och smidigt. många alternativ, lätt att hitta något som passar.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra utbud, snabb leverans, bra support och kul medlemssystem.
  • Usel
    29 dagar sedan
    Efter att man lagt artikeln i varukorgen och är på väg att betala i kassan, så ändrar de helt plötsligt priset till ett högre pris.
  • Hej!
    På vissa kampanjer gäller kampanjpris bara för ett visst antal produkter. När det antalet är uppnått återgår priset till ordinarie pris. Produkten reserveras endast när man har fått en order samt orderbekräftelse och inte om den ligger i varukorgen.
    Om man vill vara säker på att man får ta del av en kampanj rekommenderar vi att man beställer eller reserverar produkten så snart som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Alltid bra priser. Priser och produkter syns lätt. Alltid bra service. Personal kan sina grejor. Ni är bäst!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Fruktansvärt kompetent personal, stort utbud och lätt att handla.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra affär att handla på allt går så smidigt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Webhallen har alltid funkat för mig, de står också alltid rakryggat för när de själva gjort fel och kör inte med dåliga bortförklaringar som deras konkurrenter ofta görn
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Köpt en heldel saker från Webhallen. Snabb leverans. Smidigt ifall man bor nära butik och ska göra en retur. Relativt trevliga. Överlag Rekommenderas. Vid kampanjer har de ibland kanonpriser.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Allt gick fint.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och tydligt. Sen återstår ju att se om jag får varan. 😉
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Jag tycker betalningsalternativen är väldigt få. Finns ingen Skrill betalnings alternativ, till exempel. Skulle vilja se mer moderna betalningsalternativ på butiken. Men det är inget stort problem, men det är bara ett önskemål att se de finnas där alternativt. Det som är bra är att produkterna håller bra kvalité i de flesta fall. Mus produkterna brukar hålla ett tag men de material de är skapade i brukar vara otåligt efter något år av användning och brukar oftast gå sönder. Jag tycker produkterna håller en ok standard men det är inte de absolut bästa material de är producerade i, det som är lite oroligt. Om produkterna blir mer hållbara i flera års användning då skulle jag vara mer nöjd, men hittils har webhallen eller producenterna som skapar produkter som webhallen säljer, de håller inte riktigt måttet för hållbarhet i flera års användning. Men annars så är produkterna helt funktionella.
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Omständig returhantering jämfört med t.ex. MaxGaming, Komplett (Samma koncern), Dustin m.m. Om ni ångrar ett köp så får ni ordna returfrakt på egen hand vilket kostar c:a 200 kr för en mus. I övrigt bra vilket gör att man ändå kan se det som ett köpalternativ. Bra webbutik och bra priser!
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    bra pris och trevlig personal.