Prisjakt
Annons
Webhallen
  • Fri frakt över 500 kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Handla online eller i butik
Vinnare 2017 - Årets onlinevaruhus
4.6Utmärkt
31491 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

G
GeometryHead
3 omdömen
OK7 timmar sedan

Tycker fortfarande Webhallen är OK när man väljer att hämta beställningar i butik (nordstan), men det är oerhört tråkigt att de inte skickar saker man förhandsbokar så att de levereras på releasedatum. De har dessutom haft stora problem med inkorrekt lagerstatus på varor jag har försökt köpa de senaste åren.

F
Freece
5 omdömen
Utmärkt21 timmar sedan

Det är en vanlig webbshop. Man lägger till och trycker på betala. Bra med Klarna.

t
tingvall19
1 omdöme
Uselen dag sedan

Hel värdelöst när det gäller att returnera en vara: Ai bot är bot-ten, epost svarar att de har inte glömt mig...? FAQ är också på samma nivå dvs värdelös. Undvik webhallen!

v
victorwiberg
1 omdöme
Braen dag sedan

Första gången jag handlade på Webhallen och tyvärr verkar det inte ha varit ideal timing. Jag handlade på Cyber Monday så självklart handlar massor med människor på samma gång vilket gör leveranser långsamma. Aldrig handlat på Webhallen tidigare men om det är sant att dom normalt sett skickar inom 24 timmar skulle jag nog ändå kunna rekommendera denna butik. Men under Black Week, Black Friday, stora reor, etc. kan man räkna med att det blir några dagars väntan innan något händer. Själv väntade jag i fyra dagar innan jag hörde något om min leverans, och sen fick jag vänta igen på själva leveransen 😅 Tror det beror mycket på rean att det tog tid som sagt, men det är värt att nämna ändå. Men är affären dålig? Nej, absolut inte, jag kan absolut rekommendera Webhallen som en butik om man är ute efter elektronik och sånt. Jag varnar bara att väntan under reor kan bli några dagar mer än förväntat.

j
julianhs
2 omdömen
UselRedigerades en dag sedan

Trogen och regelbunden kund i över 13 år. Nu skulle jag hellre betala mer för att slippa ha med denna skitbutik att göra. 2-3 år sen så gick Webhallen ifrån en av de bästa butikerna till motpolen som den är idag. I särklass den sämsta servicen, sämsta leveranstiden, sämsta kundbehandlingen och sämsta butiken i sin helhet. Undvik huvudvärk, mejlväxling, förseningar och frustration genom att köpa ifrån valfri annan leverantör. Till och med aliexpress har gått om webhallen i alla områden. Mot företag är de lika inkompetenta som mot konsumenter så inte ens där är det lönt att försöka. "Ni är medvetna om förseningar, men kommunicerar inte dessa till kunden överhuvudtaget! Istället publicerar ni lite förseningstext på hemsidan efter att alla kunder har beställt så att ni har fått in beställningarna och därmed försäljningen. Ni informerar inte era kunder som har aktiva ordrar, istället måste vi kunder själva söka upp informationen och finna oss i minst en veckas förseningar utan kompensation eller ens kommunikation. Medlemsstatus så som VIP eller ny kund förändrar inget trots att det står att vi som har varit kunder längre tid samt köpt för större volymer ska ha företräde och högre prioritering. Ni erbjuder ingen kompensation och har inga åtgärdsplaner. Värdelösa, giriga och lögnare har ni blivit. konkurs nästa är förhoppningen.

h
henrikjj
17 omdömen
Uselen dag sedan

De lovar leverans dagen efter, men nu när det gått 4 dagar har paketet inte ens skickats. Kundtjänsten är mer eller mindre omöjlig att få tag i om man inte orkar sitta i telefonkö i timmar. Riktigt kass köpupplevelse, trodde Webhallen var mer kundcentrerade än så här.

b
bwjeej
2 omdömen
UselRedigerades en dag sedan

Valde Postnord Varubrev som leveranssätt för att det brukar gå snabbt hem till brevlådan men nu är dom så snåla så dom skickar med varubrev ekonomi vilket tar 3-4 dagar extra.... Står inte i kassan. Dom "skickade" paketet i måndags men först på onsdagen fick Postnord det enligt spårningen, sen tar det 3-4 dagar till att levereras enligt Postnord

S
Simon
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Undvik! Det som en gång var en av de bästa butikerna, verkar ha blivit helt förstörd på senaste. Beställde en produkt som bara fanns ett fåtal i lager, kontaktade dem via mail för att säkerställa att produkten blivit reserverad till mig vilket de försäkrade. Väntade klartecken på en annan produkt i beställningen men efter en vecka av utebliven kontakt via mail så ringer jag dem för att be dem skicka min reserverade produkt och avboka den jag väntade på, men då säger de helt plötsligt att min reserverade produkt inte längre är reserverad utan att den har levererats till annan kund och att jag får vänta månader på nästa leverans. Vänd er någon annanstans!

f
fregus
29 omdömen
Dålig2 dagar sedan

Det var bättre förr… Längre leveranstid. Kundtjänst som inte återkommer enligt överenskommelse osv

Z
Zingothedogz
1 omdöme
Usel3 dagar sedan

Köpte ett par lurar men fick något helt annat, typ 1 gångs kamera film eller något. Trots flertalet försök till kontakt med deras mail formulär så får jag inget svar. Synd att en gång en sådan bra firma är på väg att gå åt helt fel håll.

Om butiken

Webhallen

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.webhallen.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Webhallen Sverige AB

Organisationsnr: 5565588224

Information hos allabolag.se