Prisjakt
Annons
Webhallen
  • Fri frakt över 500 kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Handla online eller i butik
Vinnare 2017 - Årets onlinevaruhus
4.6Utmärkt
31706 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

a
ahlaren
2 omdömen
Usel3 timmar sedan

Beställde en Gamepad på Black Friday 2025. Fanns en kvar i lager och som van och trogen Webhallen-kund (även på Black Friday-shopping) tänkte jag inget annat än den vanliga servicen. Har alltid varit väldigt nöjd hos Webhallen. Jag beställde sista Gamepaden i lager och efter några dagar började jag bli fundersam då ingen leverans skett. En liten liten notis på Webhallens startsida talade om att de hade högt tryck under Black Friday. Tidslinje: 28/11 la jag beställningen. 11/12 fick jag kontakt med kundtjänst som sa att den var slut i centrallager och att de skulle kontakta en butik för att få den skickad direkt från butik. Ska tilläggas att jag kom fram till kundtjänst när jag var på plats 30 i telefonkön, har de kanske fejkat telefonkön för att man ska tappa orken tidigt? 16/12 skickades ordern. Okej, väldigt enkelt, berätta för kund att leveransen är försenad, via mail eller SMS. När jag samtidigt beställde från Apotea fick jag dagen efter mail om att leveransen kunde bli fördröjd (vilket den inte blev). Bra där Apotea! Så kritik på ett flertal punkter: - Kommunikationsbrist ut till kund. - Hade jag inte ringt kundtjänst, hade den då ens skickats direkt från butik? Ska nämnas att tilltron till Webhallen nu är väldigt slitet. Jag märker även på andra recensioner här att flertalet andra även haft dålig upplevelse på senaste tiden. Tveksam till att jag fortsätter som Webhallen-kund.

n
nej
1 omdöme
Usel15 timmar sedan

Får inte ens svar på mitt ärende som jag skickat in. Kundtjänst går inte ens att nå. Som kund blir man behandlad som luft. Jag kommer inte att våga handla från Webhallen framöver. Tråkigt att se förfallet, för Webhallen brukade vara bra förr i tiden.

r
Usel19 timmar sedan

Usel kundservice, ingen information om leverans som är försenad. Går inte att avbeställa på sidan. Brukade vara bra men har förfallit.

T
Tobias
5 omdömen
Utmärkten dag sedan

Bra emballerat och varan kom inom ett par dagar.

s
sten_schaaf
1 omdöme
Utmärkt2 dagar sedan

Perfekt! 26 timmar från beställning till uthämtning i paketbox! Tack till Webhallen för supersnabb hantering, och likaså till PostNord för stor effektivitet i transport och distribution… 👏👏👏👏

n
niclasloef
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Stor besvikelse. Beställde varor 28/11 (och betalade upp emot 10 000 kr) och inte sett röken utav ngn leverans hittills. Det enda jag mottagit är orderbekräftelsen direkt efter beställning där det också konstaterades att alla de 3 saker jag beställde fanns i lager (precis som hemsidan sa vid beställningstillfälle - annars hade jag ju inte beställt där!). Som jag förstår på andra besvikna kunder så hänvisar de till en rad olika argument för att varor sålda runt Black Friday inte kunnat hanteras och levereras ut på utlovat sätt, men helt ärligt? Jag tror nog att majoriteten av konsumenter kan vänta en en dag extra eller fler, men när det rör sig om veckor så rör det sig om någonting helt annat. En stor bluff där man troligen aldrig haft dessa varor "in stock" och kommer aldrig handla ens ett gejm i denna affär igen.! Är för närvarande på plats 17 efter snart 1h i deras telefonkö...

M
ManaAlchemist
4 omdömen
Usel3 dagar sedan

En gång i tiden var Webhallen en av mina favoritbutiker, men de har blivit riktigt värdelösa och är idag troligtvis en av Sveriges sämsta butiker när det kommer till spel och tech prylar. Alla mina senaste ordrar har tagit onormalt lång tid för att skickas och vid de två senaste förhandsbokningarna jag har gjort har de hanterat dem helt värdelöst. Först var det Little Nightmares 3, som de inte skickade ut till release dagen, och även fast det stod i lager på release dagen skickades det inte. Försökte avbryta ordern, men det gick inte via deras system så jag blev tvungen att kontakta deras support som först bråkade och vägrade avbryta ordern. Till slut fick jag tag på en annan person som åtminstone hjälpte mig. Nu i det senaste fallet så förbokade jag Yakuza 20th Anniversary Edition som släpptes den 8 december. Jag förstår i detta fall att antalet exemplar av spelet som funnits tillgängliga har varit begränsat och att de inte kunde skicka ut det till releasen. Men en vecka senare såg jag att spelet stod som i lager i många av Webbhallens butiker runtom i Sverige, samt stod det att det fanns i "webblager". Och ändå har inte min order skickats. Så extremt uselt, och detta är definitivt sista gången jag handlar hos dem.

s
svgovk
1 omdöme
Dålig3 dagar sedan

Inte likabra som man skulle hoppas, man lägger en order,det står1-3 dagar, efter en vacka inser man att den helt sonika har tagits bort, ingen information, inget svar på förfrågan varför. webhallen är lite som att handlapå Wish, undvik om du kan, Amazon kan man lita på

t
ted
1 omdöme
OK3 dagar sedan

Beställde vara som fanns i lager men när jag fick bekräftelsemailet så fanns den tydligen inte i lager. Finns fortfarande i lager enligt hemsidan nu några dagar efter. Verkar som Webhallen inte funkar lika bra som förr om man läser omdömen.

j
Usel3 dagar sedan

Beställde julklapp den 2 dec. Idag är det den 16 dec och inte ett paket eller ens leveransdatum i sikte. Har kontaktat dem, men de skyller på black friday och sjukdom. Kommer aldrig handla där igen! Super 👎

Om butiken

Webhallen

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.webhallen.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Webhallen Sverige AB

Organisationsnr: 5565588224

Information hos allabolag.se