Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 28 butiker
Årets Onlinevaruhus 2016

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2017-04-23)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Köpte 2 st 140mm Noctuafläktar från Webhallen. Tyvärr så säljer Webhallen icke kompletta Noctuafläktar i oplomberade askar. Sen så vägrar de att ta tillbaka produkten på grund av att det fattas delar. Hur ska jag kunna få rätt? Köp alltså enbart plomberade produkter från Webhallen! Är riktigt besviken på företaget. Trist att bli behandlad så när man varit kund där i 14 år och lagt allt för mycket pengar på dem.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Uppdatering 2017: Jag har handlat mycket av dem genom åren och de har aldrig strulat det minsta. Rätt saker till bra priser och snabba leveranser, jag hämtar oftast i affär. Rekommenderas!

    Gammal recension:
    Köpte en 2TB WD intern HD för ett par dagar sedan och den visade sig ganska snabbt ha nåt problem, man kunde kopiera till den men rätt som det var så var filerna korrupta. Tog den tillbaka till Webhallens butik i GBG. De frågade vad som var fel, tog tillbaka den och gav mig en ny på direkten. De erbjöd mig även att byta till nåt annat märke eller så om jag ville det men jag tror att det bara var ett måndagsex. Bra service!

    Det här var första gången jag reklamerat något hos dem men tidigare har jag
    handlat mycket av Webhallen under flera år; film, spel, datordelar, PS3, nätverksgrejer. Bra hemsida med ett (iallafall upplevt) exakt lagersaldo. Bra butik (GBG) med trevlig personal och snabba kortläsare. Rekommenderas varmt!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Usel
    Beställning
    Webbsidan fungerar inte ordentligt (går ej att filtrera resultat eller betala med kort). När jag väl lyckats beställa hann varan skickas tillbaka till lagret innan jag kom dit. Detta trots att jag mailade kundtjänst. Det enda som gör att webhallen finns är att det är gansla billigt. Men just nu så körs företaget i botten.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa köp hjälpsam personal (Fruängen) blir fler köp
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Bästa service.
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Jag köpte en produkt som visade sig vara undermålig och webhallens returpolicy och bemötande i butik visade sig vara mycket tvivelaktigt från ett kundservice perspektiv. Ska man handla nåt på webhallen får man nog vara 100% säker på att produkten man beställt är exakt det man vill ha och helst ha provat den någon annanstans innan.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det gick så snabbt med leverans att jag trodde dom lagt paketet personligen i brevlådan! Tack snälla för bästa bästa servicen! Sluta aldrig vara så bra som ni är!
  • Usel
    Efter att ha varit trogen kund hos webbhallen sen de öppnade.
    Så har min känsla av servicegrad och kundnöjdhet nått absoluta botten sista tiden.

    Jag hade en produkt köpt för 1½ år sedan med två års garanti.
    Lämnade in den för över 1½ månad sen. med kommentaren från webbhallen att det brukar ta lite tid. 2-3 veckor.
    OK säger jag.. det är en kritisk produkt med 2-3 veckor får fungera så länge.

    Efter 3 veckor hör jag av mig och får reda på att webbhallen skickade vidare produkten till sin leveranör först efter två veckor.

    Sen finns det ju absolut ingen som helst möjlighet för mig som kund att följa mitt ärende.. (Ser på mina sidor " skickat till serviceverkstad" men så har det stått sen dag 2 hos webhallen)

    Så just nu är mitt förtroende för webhallen 0 och ingenting.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inte många hemsidor som har ett leveling system där du tjänar på att köpa saker. Kul grej.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket glad att det gick att lösa att hålla min beställning längre i butik. Kunde inte hämta ut varan pga. terrorattentatet i fredags. Var en vecka i fjällen och hämtade ut den när jag kom hem.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris
  • Utmärkt
    Beställning
    Trots att jag beställde fel storlek OCH hade slängt förpackningen var det inga problem att byta. Snabbt och trevligt!
  • Mycket bra
    Inte supersnabb leverans, dock bra priser och stort utbud. Plus i kanten att de skickar mellan butiker ifall webblagret är slut.
    13 dagar sedan
  • Usel
    Urusel reklamations policy, väldigt bakåtsträvande och inte alls kundvänligt. Tacka gud för reklamations policys som Netonnet's samt andra teknik affärer. De må vara billigt ibland, men när man är missnöjd så får man aldrig någon hjälp, blir inget mer Webhallen för mig iaf, tack för åren som gått, dags att komma in i 2017.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det fungerar som det ska, enkelt och snabbt.
  • Dålig
    Värdelösa på garantier och reklamationsärenden, så tänk på det när ni beställer och de verkar billigast. Har reklamerat några få av alla varor jag köpt genom åren och aldrig har det gått smärtfritt. De kan t.ex. hävda att man "dammsugar för ofta" eller något annat slags bullshit. Sverige har en stark reklamationsrätt i lagen men att försöka hävda den hos webhallen är jävligt tröttsamt och kostsamt.

    De gånger mina ärenden gått uppåt i kedjan så har det bara varit mera motstånd hos deras jurist som är totalt inkompetent och tolkar lagar på sitt egna lilla sätt. Högre chefer har också varit otrevliga och det är inte för att jag varit det. Håller mig saklig men utan kompromiss om vad som är min rätt.

    Har slutat handla hos webbhallen sen 1 år tillbaka och ångrar verkligen inte det. De satsar antingen på 100% motstånd eller 100% på att helt enkelt ignorera samtal/mail osv. Gå inte i fällan.
    17 dagar sedan
  • Usel
    Ändrar mitt högsta betyg till det lägsta.

    Beställde en säck grillkol och fick en rakapparat som jag returnerade enligt deras anvisningar.

    Sedan blev det knäpptyst och någon kol dök ej heller upp.
    Då jag kontaktade dom för tredje gången för att få info om vad som sker med ärendet så begärde jag mina pengar tillbaka.

    Detta var tyvärr min sista kontakt med webbhallen och framöver sker mina affärer med andra aktörer.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Usel
    Har länge varit en trogen kund och aldrig haft några problem. Men jag har heller aldrig behövt reklamera något.

    Det är nu över två veckor sedan jag skickade in min defekta Nintendo Switch och under denna perioden har det varit knäpptyst från deras håll. Istället har det varit jag som fått jaga Webhallen för att få någon status. Först nu har det krupit fram att serviceverkstaden fortfarande inte har reparerat konsolen och att det kan dröja ytterligare två veckor till innan den är färdig. Under denna tiden har Webhallen tagit nya leveranser av Switch så de kunde bara skicka mig en ny så hade problemet varit ur världen.

    Hade jag använt mina 14 dagar ångerrätt istället för att reklamera varan så hade jag kunnat köpa en ny Switch från någon annan återförsäljare för länge sedan.
    18 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra
    18 dagar sedan
  • Usel
    Problemet med Webhallen är att vid köp är de oftast duktiga, vid reklamation är de allt annat än service minded. Hur företagen ställer krav gentemot Webhallen vid reklamation är inte kundens problem. Däremot blir kunden lidande då Webhallen inte lyckats förhandla om rutiner och regler som är sjysta mot slutkunden. Istället blir det mycket gnäll från personalen om hur de förlorar pengar vid reklamation. Känns ju sådär att få höra det som kund. Det är inte mitt problem. Det är Webhallens brist i förhandling mot respektive företag, som visar sig som denna negativa konsekvens för dem.
    10 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Lagerstatus enligt hemsidan stämmer inte överens med uppgifter i orderbekräftelse via mail.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mkt bra upplevelse men hemsidan kunde varit lite mer pedagogisk och lättnavigerad
  • Usel
    Köpte en snorbillig / usel surfplatta och den hade ett jack i ett hörn av skärmen som syntes först efter att skyddsplasten plockats bort. Av utseendet att döma kan det vara något som skadat skärmen (plastmaterial) vid monteringen.

    Eftersom plattan var så billig kändes det onödigt att åka in och bråka om reklamation, utan jag skickade ett mail till kundtjänst och frågade om det gick att lösa med någon mindre ersättning (100kr) då varan inte var i toppskick och fick svaret:

    "Det blir tyvärr nödvändigt att ta med varan till butiken för bedömning i det här fallet. Skärmar skadas i regel inte under fabrikationen, utan den typen av defekt beror i regel på handhavandefel och det går i så fall dessvärre inte på garantin."

    Det kostar mig mer i tid och pengar att åka till en butik, så jag behåller junket och skriver av lite ilska här istället. Att ha "handhavandefel" som standardsvar när jag i mitt mail påstod att det här var något som var från början, är samma sak som att påstå att jag ljuger. Jag har köpt varor hos webhallen sedan 2004 för närmare 18000kr.
    (Detta är vad som står på min medlemssida, troligtvis har jag handlat för närmare 50000kr över disk sen butiken låg i en trång källare på en bakgata i Stockholm)

    Aldrig tidigare har jag ljugit för dem, varför skulle jag ljuga om 100 spänn?

    Vänliga hälsningar före detta kund.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt bra !!
  • Usel
    Blev ombedd av Webhallens support att gå till butik med mitt garantiärende istället för att lösa det via e-post. På Webhallen Mobilia Malmö får jag det sämsta bemötandet jag någonsin upplevt. Webhallen tappade precis en aktiv kund sedan 7 år tillbaka (över 60 ordrar). Akta er för att köpa annat än läsk och godis från denna kedja. Skulle något gå sönder efter ett år kan ni glömma få hjälp utan en jäkla massa onödigt bråk och elände, detta oavsett vad för garanti tillverkaren ger eller att du som kund har tre års reklamationsrätt inom EU.
    23 dagar sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helnöjd. Snabbaste leveransen hittills.
    Best. 16.00 Hämta 12.30
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Skulle få en nyckel till be the hero iom mitt köp av gforce gtx 1080 ti asus.. men inte fått något mail ännu?? Hittar ingen kod någon stans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt
  • Usel
    I bought a product, opened the package while still in the shop, found a defect in the product, showed it to the employee, and they refused to give me a new one!
    They said that I should come back next day as it was late and they had to close.. next day they tried to convince me that they have to send the product to maintenance and it would take up to 30 days! But You told me yesterday to come back next day to give me a new product! I said.. and they deny everything! At the end I got my new product after arguing for half an hour... Never setting a foot in that shop again! The personnel tried to cheat me and I felt humiliated trying to get what is my right...
    Product: Bose QC 35
    Shop: Nordstan Gothenburg
    Date: 28 march 2017
    25 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    För det mesta prisvärt och inga problem ifall man behöver reklamera
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Snabb leverans & sjukt bra paketerat! Beställde på en fredag & fick hem det på tisdagen :)
  • Perfekt
    Har varit medlem i 11 år och aldrig haft några problem. Alltid ett trevligt bemötande om man har kontaktat supporten samt väldigt snabba leveranser.
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställde måndag morgon och hämtade det på posten på tisdag (dagen efter alltså), helt suveränt!
  • Utmärkt
    Beställning
    Det finns alltid utrymme till förbättring
  • Perfekt
    Beställning
    Jag har handlat av webhallen väldigt mycke och är supernöjd på alla plan :)
  • Mycket bra
    Handlat mycket på webbhallen sedan detta gamla betyg, o det har alltid varit mycket bra priser, service o leveranstid, så jag plussar på ett par stjärnor till här :-)

    Update 4/9

    Har blivit kontaktad av repr. för webhallen för att lösa allt till det bästa, vilket jag också tycker att de lyckats med. Min uppfatting av webhallen har förbättrats och webhallen har själv velat ta ansvar för sina tidigare missar och inte låta kunden stå för alla konsekvenser själv. Därav också ett högre betyg.

    ----------------------------

    Jag beställde och förhandsbetalade en 52" tv från webhallens postordersortiment den 6 Augusti, frakten skulle gå med posten, till närmaste postkontor eller hem direkt til mej. Ett par dagar senare utan återkoppling så hör jag av mej till Webhallens kundtjänst för att få ett kollinummer. De hade ingen aning om försändelsen hade skickats eller inte, inte heller något kollinummer. Sammanlagt 4 dagar senare kontakar jag dem i samma ärende. Fortfarande har de ingen aning om något har skickats, eller något kollinummer.Kan säga att det inte känns speciellt bra när man förskottsbetalat en himla massa pengar. Här lovar webhallen att återkommat till mej med kollinummer, vilket de inte gör under hela historian. Leveranstiden, skulle vara 4-7 dagar. Efter 8 dagar ringer Dachser frakt från malmö till mej och säger att de har en tv till mej från Pixmania i Frankrike. Hmm..är det min tv? Jag har ju handlat av webhallen och dessutom avtalat och betalat för leverans med posten. Detta är ju ett kontraktsbrott. Nåväl Dachser själva kör inte ut, utan ett lokalt fraktbolag, som "glömmer" den trots att vi avtalat dag och jag har varit hemma mellan 8-16 och bara väntat. Får den tillslut, men då hemkörd i en kombi tillhörande en av chaffisarna, Detta 11 dagar efter best. Tyvärr slutar inte historien här, långt ifrån.. Tvn har ganska stora pixelfel (7 lysande subpixlar som sitter ihop), så bara att skicka i retur. Jag skicKar en onsdag, webhallen får och kvitterar den på torsdagen. Jag förutsätter att detta skall hanteras snabbt och smidigt, men icke. 7 dagar senare, torsdagen följande vecka ringer jag igen och då har de inte ens kollat på returen...Dagen efter kollar de och säger att de skall beställa mej en ny. På eftermiddagen får jag ett mail där de säger att den tyvärr är slut i lager hos deras partner/leverantör Pixmania. Jag kollar pixmanias sida och där finns den i lager. Frågar webhallens kundtjänst hur det är möjligt? Då visar det sej att det finns i lager, men att dessa exemplar är reserverade för Pixmania själva. Alltså fy sjuttan vilken uselt dålig inställning till sina kunder. Här har jag köpt en tv, betalat haft otur som f-n och sedan får jag ingen TV, för de är reserverade för andra kunder? Så jag med mitt trasiga ex. får ingen tv.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Alltid vänliga samt snabba med sina leveranser
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställde online och hämtade i butik. Väldigt smidigt.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Riktigt nöjd. God service och snabb leverans
  • Usel
    Beställning Leverans
    Efter att ordern bekräftats kommer det info om att jag måste hämta den personligen. Frun med ordernummer och mitt pass får inte hämta ut paketet!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidigt gick köpet beställde på hemsidan till butiken och hämtade den
  • Perfekt
    Handlat här över 9 år och aldrig haft något problem med vare sig returer, reklamationer eller leveranser.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Stort sortiment, snabba leveranser, utmärkt returbehandling. Det finns verkligen ingenting att klaga på, jag kollar alltid om det finns på Webhallen först!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och sjysst pris.
  • Ganska bra
    Väldigt konstigt medlemssystem. Har säkert handlat för över 100000 där genom åren.
    Har två olika profiler på min email och där finns typ beställningar för 500kr

    Annars bra priser, bra att kunna slippa frakt och hämta i butik. Kunnig och trevlig personal.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser och trevlig kundtjänst. Det enda jag kan anmärka på är att sajten inte är mobilanpassad.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat från dem 8 ggr sedan 2008. Alltid snabb leverans, inga problem. Utmärkt hemsida, med bra sortiment, även lite ovanliga prylar finns. Och bra priser. Kul också att de har ganska mycket demo/returgrejer till bra priser. En favoritbutik!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Fantastisk kundtjänst. Hade problem men dom löste det över förväntan.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en HTC 10 i Maj 2016.

    Batteriet är dålig och strömknappen har blivit hård och obekväm att trycka på.

    Ringer till Webhallen och dom skickar en fraktsedel så att jag kan skicka den till Mobylife.

    1:a servicen: Jag skriver att batteriet är dålig, håller knappt halva dagen och att strömknappen är hård och obekväm att trycka på felbeskrivningen som jag skickade till Webhallen. Webhallen skickade till Mobylife hade dom ändrat felbeskrivningen till:
    Problem med headsetet att ljudet är väldigt lågt, Laddaren har slutat funka, är USB-C som slutat funka tydligen.

    2:a service: Jag skriver till Webhallen igen och dom tycker att den ska in på service igen eftersom Webhallen tabbade sig första gången. Jag skriver igen att strömknappen är hård och obekväm att trycka på och skickar mobilen med felbeskrivningen till Webhallen.
    Webhallen skickar mobilen till Mobylife med felbeskrivningen: Strömknappen är stum.

    Båda gångerna ändrar Webhallen min felbeskrivning när dom skickar mobilen till Mobylife och enligt HTC:s kundservice har serviceverkstan i Polen nekat mig reparation då dom inte tyckte att knappen var stum.

    Jag ringer Webhallen och pratar med en kille på kundservice och han säger att så ska det inte vara, är strömknappen hård och obekväm att trycka på så ska den repareras och inget annat och att jag inte ska behöva betala undersökningskostnaden på 388 SEK fast HTC har skickat tillbaka den oreparerad.

    Pratade med kundtjänstansvarig på Webhallen och han lovade att dom skulle skicka mobilen på service en tredje gång och om det visade sig att det var fel på strömknappen så skulle Webhallen betala tillbaka mig 388 SEK.

    HTC bad mig att inte skicka till verkstad då efter all krångel med Webhallen och en felaktig mobil så har HTC bestämt att jag har rätt till en utbytesenhet.

    Här har ni mail från HTC:

    [Ticket:117065069200] SV: reparation

    Hej Adrian:)

    jag försökte att ringa dig två gånger angående ditt ärende.
    Jag ville bara informera dig att på grund av hel situationen och all missförstånd skickade jag en förfrågan för att få en ny enhet för dig.
    Min förfråga har blivit godkänt så snälla kontakta Mobylife Åkarp nästa mondag (ge dem ditt IMEI nummer)
    Snälla ta din enhet tillbaka från Webhallen och efter att du kontaktar Mobylife skicka den gamla enheten till Mobylife Åkarp så de ska skicka dig den nya:)

    Bruksvägen 2
    SE-232 53 Åkarp
    Sweden
    +46 40-430030
    (Mon-Fri: 08:00-11.00 and 13:00-16:00)
    service@mobylife.se

    Ha en fin kväll.
    Mvh, HTC

    Nu vägrar kundtjänstansvarig på Webhallen återbetala till mig 388 SEK som jag fick betala till Webhallen för att hämta ut min mobil, så dålig kundtjänst har jag aldrig haft att göra med.

    Uppdatering: Fick tillbaka mina 388 SEK efter att jag hade anmält Webhallen till TryggEhandel och dom kom fram till att Webhallen har gjort fel. Tips: Anmäl
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )