Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 28 butiker
Årets Onlinevaruhus 2016

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.71)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Otroligt snabb leverans och en fin produkt (dammsugare).
  • Usel
    Köpte en duopack eltandborste för 1390 kr hos Webhallen! Vill starkt avråda från att handla hos dem! När vi kom hem med den fungerade inte blåtanden i den ena tandborsten! Vi åkte tillbaka med den och fick svaret att den skulle skickas på service och att det tar 3-4 veckor! De vägrade byta ut den mot en ny och skyller på att de "följer tillverkarens regler"! Tyvärr påverkar detta såklart även vår bild av tandborsten! En så pass dyr eltandborste bör ha bättre kvalitetspkontroller!
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Har köpt mig ett nytt grafikkort i Upplands Väsby butiken.

    Beställde dagen innan och hämtade det i butiken.

    Personalen är alltid trevlig och hjälpsam.

    Inte en repa på kartongen vilket för mig är ovanligt. (Visar på att de tar hand om varorna på rätt sätt).

    Har bara gott att säga om Webhallen.
    5 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra köp!
  • Usel
    Köpte en HTC 10 i Maj 2016.

    Batteriet är dålig och strömknappen har blivit hård och obekväm att trycka på.

    Ringer till Webhallen och dom skickar en fraktsedel så att jag kan skicka den till Mobylife.

    1:a servicen: Jag skriver att batteriet är dålig, håller knappt halva dagen och att strömknappen är hård och obekväm att trycka på felbeskrivningen som jag skickade till Webhallen. Webhallen skickade till Mobylife hade dom ändrat felbeskrivningen till:
    Problem med headsetet att ljudet är väldigt lågt, Laddaren har slutat funka, är USB-C som slutat funka tydligen.

    2:a service: Jag skriver till Webhallen igen och dom tycker att den ska in på service igen eftersom Webhallen tabbade sig första gången. Jag skriver igen att strömknappen är hård och obekväm att trycka på och skickar mobilen med felbeskrivningen till Webhallen.
    Webhallen skickar mobilen till Mobylife med felbeskrivningen: Strömknappen är stum.

    Båda gångerna ändrar Webhallen min felbeskrivning när dom skickar mobilen till Mobylife och enligt HTC:s kundservice har serviceverkstan i Polen nekat mig reparation då dom inte tyckte att knappen var stum.

    Jag ringer Webhallen och pratar med en kille på kundservice och han säger att så ska det inte vara, är strömknappen hård och obekväm att trycka på så ska den repareras och inget annat och att jag inte ska behöva betala undersökningskostnaden på 388 SEK fast HTC har skickat tillbaka den oreparerad.

    Pratade med kundtjänstansvarig på Webhallen och han lovade att dom skulle skicka mobilen på service en tredje gång och om det visade sig att det var fel på strömknappen så skulle Webhallen betala tillbaka mig 388 SEK.

    HTC bad mig att inte skicka till verkstad då efter all krångel med Webhallen och en felaktig mobil så har HTC bestämt att jag har rätt till en utbytesenhet.

    Här har ni mail från HTC:

    [Ticket:117065069200] SV: reparation

    Hej Adrian:)

    jag försökte att ringa dig två gånger angående ditt ärende.
    Jag ville bara informera dig att på grund av hel situationen och all missförstånd skickade jag en förfrågan för att få en ny enhet för dig.
    Min förfråga har blivit godkänt så snälla kontakta Mobylife Åkarp nästa mondag (ge dem ditt IMEI nummer)
    Snälla ta din enhet tillbaka från Webhallen och efter att du kontaktar Mobylife skicka den gamla enheten till Mobylife Åkarp så de ska skicka dig den nya:)

    Bruksvägen 2
    SE-232 53 Åkarp
    Sweden
    +46 40-430030
    (Mon-Fri: 08:00-11.00 and 13:00-16:00)
    service@mobylife.se

    Ha en fin kväll.
    Mvh, HTC

    Nu vägrar kundtjänstansvarig på Webhallen återbetala till mig 388 SEK som jag fick betala till Webhallen för att hämta ut min mobil, så dålig kundtjänst har jag aldrig haft att göra med.
    16 dagar sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt gick smidigt, från order via Web och hämtning i butik. Super trevlig personal
  • Utmärkt
    Har aldrig haft några bekymmer med mina beställningar under flera år som kund.
    6 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    som sagt så förhandsbokade jag men det gick enkelt och bokningen slutfördes på sekunder efter att jag funnit vad jag skulle ha. har fortsatt höga förväntningar angående att få den i tid.
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt hoppas resten blir lika bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt, pålitigt, bra service med fantastisk information från personalen vid hämtning.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra förutom störningar när man navigerar i sökresultaten
  • Usel
    Köpte en skärm i butik, prövade ca 30min men gillade den inte alls + väldigt mycket IPS bleeding.

    Frågade om jag fick reklamera den och få tillbaks mina pengar.

    Dem sa Nej.

    Jag kommer aldrig mer handla här, vill kunna se varan innan jag köper den.
    11 dagar sedan
  • Hej Alper
    Våra regler för öppet köp i butik är 14 dagar i obruten förpackning. Så tyvärr kan vi inte ta tillbaka din produkt om den är öppnad. Informationen om vårt öppet köp finns under köpinfon på våran hemsida, samt står utskrivet på kvittot du får i kassan vid köp.

  • Usel
    Köpte en hårddisk hos webhallen i en av deras butiker för strax under 3000
    kronor. Det tog lite tid eftersom jag väntade på övriga datordelar till min
    nya dator. Dessvärre fungerade inte hdd:n så jag gick in igen i butiken med
    den efter två veckor efter jag köpt den.

    Då sa de till mig att de var tvungna att skicka den på service eftersom det har gått så långt tid man har tydligen bara en dag på sig att testa om den är trasig. Jag stod säkert i butiken i en halvtimme så de kunde titta över den noggrant och få rätt på alla uppgifter.

    En dag senare får jag ett mail att min hårddisk är redo för uthämtning. Dessvärre så får jag ingen ny hårddisk eller min gamla ens lagad. Utan nu en dag efter är det helt plötsligt en skada på hårddisken och de säger att den blivit tappad. Personen i butiken som är samma som när jag lämnade in den har hittat en skada på kretskortet som nu är böjd i ena kanten.

    Dock är detta fullt synlig skada som inte var där när jag lämnade in den. Då får jag till svar att det är omöjligt att bevisa när skadan skett och ord står emot ord, samt de skulle få skäll om de lämnade den vidare på service.

    Så nu har jag en trasig HDD för 3000kr som jag aldrig fått använda, webhallen har fördärvat den efter jag lämnat den på service så även om jag skickar vidare den till tillverkaren så tar de inte den på retur.

    Jag har försökt ta det vidare till webhallen via mail men efter att ha väntat i nästan två veckor har jag inte ens fått ett svar.

    Kontentan är att webhallen blåst mig på 3000kr. Handla inte av dessa oseriösa personer de förtjänar inte att ha kunder!
    11 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta det jag skulle ha, och beställa det. Får flera alternativ på leverans (hämta i butik eller skickas med post)
  • Dålig
    Beställde tre stycken 3D filmer och väntat över en månad och de kan fortfarande inte leverera trots att två av dem var beställningsvaror, inga udda filmer eftersom de finns i andra butiker.
    Varför säljer man sådant man inte kan leverera?
    Händer ingenting, får bara en förfrågan via mail om jag vill avboka ordern eller behålla den. . Det är allt. .
    Mycket dålig kundvård Webhallen, nu är ordern avbokad iaf :-)
    12 dagar sedan
  • Acceptabel
    Jag beställde ett antal produkter av samma typ och i kolumnen för lagersaldo stod det att det fanns ännu fler i weblagret. Jag trodde då att leveransen skulle komma fort, men det visade sig att det dröjde. Jag ringde kundtjänst och man förklarade då att weblagrets saldo innefattar även närliggande butikers lager, så de hade en produkt i varje butik och EN på centrallagret. Jag skulle ha fått vänta mer än en vecka på leverans eftersom det skulle ta tid att få in alla produkterna från de olika butikerna, så jag var tvungen att avbeställa och köpa från en annan handlare. Generellt sett tycker jag att Webhallen är OK, men det är lite att ljuga när man påstår att det finns en massa produkter i weblagret när det i själva verket inte gör det. Det hade t.o.m. varit OK om man sett till att få in prylarna från de närliggande butikerna över natt, men så var inte fallet med min order.
    12 dagar sedan
  • Dålig
    Beställning
    Pga att en vara inte fanns i lager så försenas min beställning. Sedan lovar ni svar om först 48 timmar!!! Jag tog för givet att mitt sällskapsspel skulle vara mig till hand inom 48 timmer, senast 72 timmar. Får inte den känslan så kommer att ske...
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enbart bra!
  • Bra
    Good store
    13 dagar sedan
  • Dålig
    Jag har väntat på återbetalning sedan 28/12-2016, kontaktat kundtjänst flertal gånger men inget händer.
    13 dagar sedan
  • Hej EagiZ!
    Normalt gör vi en återbetalning inom 2-3 bank dagar från att vi har fått de uppgifter som vi behöver för att kunna genomföra transaktionen, ibland är det dock tyvärr något som kan saknas. Du får gärna återkomma med ditt ordernummer direkt till mig på emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på ditt ärende.

  • Perfekt
    Väldigt bra sortiment vad gäller teknik så som datorer och tillbehör men har även en hel del annat smått och gott. SNygg och modern hemsida och väldigt fräscha butiker med öppen planlösning. Personalen ör trevlig och väldigt serviceminded, jag brukar alltid bry mig om priset på varan jag handlar, även om webhallen kanske inte alltid är billigast så väljer jag dom pga alla tidigare behändiga upplevelser.

    + Trevlig och kunnig personal.
    + Jag har aldrig haft problem med att lämna in en vara (jag har aldrig försökt mig på en ologisk fuling)
    + Ligger alltid högt upp i listan på prisjakt i min erfarenhet.
    + Trevlig butik i Uppsala och har väldigt ofta kampanjpriser på kundernas begäran.
    + Trevlig humor på fb som man känner stark koppling till som "ungdom".
    + Duktiga på att packa varan och skicka iväg snabbt.

    - Poängsystemet borde ses över.
    - Rabatterade priser borde bli markant bättre för lojala medlemmar.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Handlat i många år av Webhallen. Alltid perfekt och en websida som är lätt och enkel att förstå som behållits orörd länge. Fortsätt så gillas skarpt av mig :-)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    ^_^
  • Usel
    Webbhallen följer inte Svensk lag när det gäller Moderkort. Ljuger om att de inspekterar och vägrar såväl reparation som ersättning vid produkter skadade vid leverans, utan hävdar undantagslöst att det är omöjligt med böjda pinnar vid leverans.. Bra att veta att de hävdar att Moderkorten de säljer har så "hög kvalitet" (från Foxconn ex-), att tillverkningsfel aldrig kan föreligga, och med slutledning därav hävda att alla fel uteslutande är kund-handhavande och att Garanti och Svensk lag därmed är överspelad.
    15 dagar sedan
  • Hej glide3dfx
    Vi inspekterar alltid moderkort vid reklamation för skador på kontakterna i CPU-sockeln, eftersom detta är det absolut vanligaste felet på trasiga moderkort. Moderkort med skadade kontakter bedöms som handhavandefel, vilket tyvärr inte täcks av garantin.

  • Usel
    Beställning
    Se ovan.
  • Usel
    Köpte dator på Webhallen.

    22 November - Jag får datorn som inte fungerar som den ska.
    25 November - Felanmäler datorns batteri och tangentbord via epost.
    26 November - Blir ombedd att skicka in datorn och fylla i reklamationsblankett.

    30 November - Jag har testat datorn fullt ut och skickar in datorn till Webhallen med reklamationsblanketten.
    På blanketten fyller jag i följande fel:
    Batteriet laddas ur på ca en halvtimme med normal användning.
    Knapp på tangentbordet fungerar inte.
    Datorn laggar i testade spel, oavsett inställningar på MSI dator eller låga inställningar i aktuellt spel.
    Högtalarna skorrar och låter som de är sprängda (ihåligt ljud).

    12 December - Har fortfarande inte hört något eller fått någon lånedator - skickar epost till Webhallen.

    14 December - Webhallen svarar att de inte har reservdelar och inväntar dessa.

    30 December - Jag får postavin så jag kan hämta ut datorn på posten.

    1 Januari - jag har hämtat ut datorn och märker att datorn är i samma skick som tidigare.

    2-5 Januari - Webhallen hänvisar till att endast batteriet och ingenting annat är felanmält trots medföljande reklamationsblankett. Samt information om tangentbordet i ursprungsmailet.
    Reklamationsblanketten ska undertecknas med signatur och namnförtydligande.

    5 Januari - Webhallen ska skicka fraktsedel så jag återigen ska skicka in datorn på service.
    11 Januari - Har fortfarande inte fått någon fraktsedel.

    12 Januari - Jag orkar inte längre vänta på den orimlig långa väntetiden och att skicka iväg datorn igen (upp till tre veckor).
    Jag köper två nya RAM minnen samt externa högtalare efter att en it kunnig vän tittat på den.
    Nu fungerar datorn som den ska förutom tangentbordet. (lös ctrl knapp) vilket jag kan leva med

    12 Januari - Jag meddelar Webhallen att jag löst problemet själv och att jag inser att de inte kommer betala mig för minnen och högtalare.
    Däremot önskar jag kompensation för en dator som inte fungerat på närmare två månader, samt att den ännu inte är fixad.

    12-31 Januari - Inget besked ens att de mottagit eller påbörjat ärendet - jag skickar tre epost med önskan om svar på hur det går.

    31 Januari - Jag får besked om att returavdelningen är högt belastad.
    31 Januari - Kort och koncist svar från Webhallen:
    ""Själva servicen i sig tog strax över två veckor från mottagande till retur ut till kunden. Att det tagit lite tid från att kunden returnerade till oss fram till dess att v i hanterade returen är beklagligt., men vi har varit högt belastade under lång tid."

    Om du skulle behöva returnera datorn igen kommer ärendet att prioriteras. Utöver det kommer ingen kompensation att erbjudas i det här fallet, då vi menar att vi har fullgjort vårat uppdrag. "

    Inga "Med vänlig hälsningar"
    Inget namn på avsändare......

    Flera av svaren som Webhallens personal skickat har varit direkt dåliga och det är tydligt att tidigare meddelanden inte läses innan svar skickas.

    Jag har haft goda erfarenheter med Webhallen tidigare, men jag har inte haft något som gått sönder tidigare.
    Positiva omdömen här måste ju endast vara från personer som köpt billiga saker.
    17 dagar sedan
  • Hej hawkhbg

    Det underlag vi fick i samband med att vi mottog datorn var att det var fel på batteriet. Från dess att du skickade datorn till oss tills att datorn hade returnerats från oss till dig tog det ungefär 3 veckor, vilket är fullt rimligt. Tyvärr kom julen emellan och jag utgår från att detta är vad som gjorde att din postavi inte kom fram förrän i slutet av mellandagarna.

    Med det underlag vi fick och inom vilken tidsram vi reparerat det beskrivna felet fanns det inte mer vi kunnat göra. Vårt erbjudande om en prioriterad service står kvar, om du önskar returnera datorn för ytterligare åtgärder. Kontakta mig på emil@webhallen.com så ordnar vi det omgående

  • Bra
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, kom dessutom som brev så jag slapp hämta paketet. Sjukt kasst utan mobilanpassad hemsida 2017,det drar ner beryget. Att man prioriterar att utveckla någon form av spel baserat på sitt medlemssystem istället känns skevt. I övrigt är jag nöjd.
  • Mycket bra
    Sällan billigast och sällan några pangerbjudanden, men stort sortiment (överlag) och jag bor 2 km från en av deras butiker, vilket gör det smidigt med köp och returer.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Usel
    Beställde ett skärmskydd till min mobil som inte passade. Webhallen skickade ett nytt som inte heller passade. Pratade med supporten som till en början vägrade göra ett återköp för att skärmskyddet skulle vara så. Supporten var grymt otrevlig. Först när jag sa att jag skulle ta det vi ARN så hjälpte dom mig. Fick tillbaka mina pengar och erbjudande om rabatt på mitt nästa köp. Men med allt strul och otrevligt bemötande kommer jag aldrig handla där igen.
    18 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Butikssäljaren vägrade lämna ut varan och jag har ännu inte fått bekräftelse på att ordern är avbruten och att jag får pengarna tillbaka!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra
  • Dålig
    Jag har problem med en skärm jag köpt och får lata svar från kundtjänst som inte alls verkar vara intresserade av att lösa mitt problem. Tråkigt då jag vanligtvis gillar Webhallen.
    19 dagar sedan
  • Hej Bluppp.
    Det var mycket tråkigt att höra. Du får gärna återkomma med ditt ordernummer tillsammans med KT nummer till mig direkt på Emil@webhallen.com så tittar jag gärna närmare på ditt ärende.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Webhallen levererar som vanligt. Utan tvekan den bästa butiken.
  • Knappt godkänd
    Jag har medlemsnivå "White" vilket ger tillgång till "speedpacking".
    Beställde 10 produkter. 1 av dem (en liten kretskorts-ssd) var slut så ett meddelande ploppade upp om att allt skulle skickas inom 1-2 dagar.

    Kan ju tycka att man kunde skicka 9 av de 10 sakerna på en gång isåfall.

    Efter 8 dagar kom paketet till utlämningsställe. Åtta dagar! Är det 2017 eller 1917?
    Jag hade kunnat gå fram och tillbaka till närmsta Webhallen-butik över 30 gånger på den tiden.

    Innan paketet kom försökte jag avbeställa för att åka och köpa grejerna på annat håll men eftersom svarstiderna hos kundtjänst är så långa så postade dom allt två dagar efter att jag mailat och inte fått svar.

    Till saken hör att Webhallen inte var billigast på någon av produkterna men jag tyckte/trodde det skulle gå snabbt och smidigt om jag beställde allt från ett och samma ställe.
    20 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    inget vidare
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra service bra leverans bra kontakt.Tack
  • Bra
    Trevlig men inte speciellt kunnig personal.

    När du får problem är det inte lätt att reklamera. Nu har jag haft två reklamationsfall och då jag jobbar med hård och mjukvara är jag duktig på att återskapa problemen på ett konkret sätt så de kan se problemet i affären, men det är långt ifrån alla som har tillräckligt med kunskap att göra detta.

    Sålänge du inte får/förväntas ha problem så kan de fungera men ska du reklamera något så gäller det att du kan påvisa problemet.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd, gick snabbt och lätt fick min vara som jag beställde online men hämta i butik snabbt, fick svar ca 1.5 timme efter beställning att det bara var att hämta. Den enda affären med just den vara jag ville ha och är jätte nöjd.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack vare denna bra service valde jag beställa hos er istället för hos en annan större butik med hemelektronik, er service var betydligt bättre och jag kommer att fortsätta handla hos er i framtiden!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan inte bli bättre. Obs att jag skulle inte dra mig för att tala om vad jag tycker om jag varit missnöjd.
  • Utmärkt
    Webhallen ger god service och har ofta bra priser. Den enda kritiken är att medlemssystemet är lite udda. För mig som varit medlem i 9 år och handlat för över 50.000 kr får jag inte ens gratis frakt på allt. Skulle jag köpt en TV på julrean hade frakten kostat mig i vissa fall över 100 kr, vilket är orimligt i sammanhanget.
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Bra
  • Ganska dålig
    Letade efter displayportkablar av lite kortare längder. Såg att Webhallen hade på dem jag ville på lager med bra pris dessutom. Lade min beställning och fick bekräftelse på mailen och tänkte väl inte mer på det. Men döm till min förvåning när jag framåt kvällen såg att kablarna var restade. Skickade ett mail direkt till deras kundtjänst och efter 2 dagar fick jag svaret att det var tekniska problem i deras lagersaldo men de skulle skickas i början på nästa vecka.

    Helgen gick och efter att tisdagen hade passerat utan några framsteg så gav jag upp och avbeställde ordern. Nu har jag istället beställt från en annan butik som fick iväg leveransen samma dag och till ett billigare pris dessutom.
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Underbart! De på Webhallen kommer se mig många gånger igen.
  • Dålig
    Väldigt missnöjd med Webhallens kundservice och reklamations avdelning.

    Jag köpte den 26'e December en Acer XB271HUA då det var mellandagsrea, denna bildskärm skickades till mig och jag hämtade ut den December den 30'e. P.g.a. flytt så använde jag inte skärmen och den låg nerpackad i ordinarie låda den kom med. Den 5'e Januari bestämde jag mig för att montera ihop dator och öppna min nya skärm som skulle användas som primär monitor till min PC.

    Till min besvikelse märker jag dag 2 (ca 4 timmar av total användning) att det är en skada på ca 3 mm på skärmen. Jag mejlar er kundservice och får svar den 11 Januari att bedömning på skadan skall göras av er reklamations avdelning baserat på bilder jag skickat. 17'e Januari får jag var att skärm kan skickas in för en "ny" bedömning eller att jag kan få 500kr avdrag på mitt köp om jag väljer att behålla skärmen.

    Nu har jag talat med Acers support och dom säger att DOA period är över och att ärendet måste hanteras av Webhallen men att chansen att få denna skadad reparerad av dom utan att det skulle kosta mig mer är fruktansvärt liten.

    Jag har nu en skärm som jag måste leva med denna skada på som jag hade hoppats på att få använda dagligen utan att störa mig på som ordinarie kostar runt 7.500kr. I hopp om att åt minstånde få 500kr tillbaks på köpet jag gjorde, vilket jag förövrigt tycker är ett fruktansvärt litet plåster på ett sår som aldrig kommer att läka har jag nu försökt nå er support med mejl, telefon och Facebook men mejlen tar det minst 3 dagar för er att svara på, telefonen svarar ni på efter 30-40 minuter i kö MOT att samtalet inte bara går fram och man står där utan att någon svarar. Och Facebook är det inte heller något svar på.

    Fruktansvärt tråkigt att ni har sånt dåligt sätt att hantera kunder på och jag kommer få leva med denna skada på skärmen tills jag köper en ny skärm för ord. pris. Det kommer dock inte att bli från er då era konkurrenter jag brukar använda mig av erbjuder bättre och snabbare hantering av kundärenden.

    Ni får en tvåa p.g.a. handläggaren jag talade med dom gångerna jag faktiskt fick svar åt minstånde var trevlig, annars hade det varit en etta.
    25 dagar sedan
  • Hej Qazael,

    Vid reklamationer av skärmar så måste vi ta in dessa för att kunna göra en korrekt bedömning av skadan. Därför har du uppmanats att sända den till vår returavdelning. Vid den här typen av skador brukar vi som regel också erbjuda våra kunder ett avdrag på priset om de ändå väljer att behålla produkten, därav erbjudandet om 500 kr.

    Du är fortfarande välkommen att skicka in din skärm till oss, kontakta mig på emil@webhallen.com, så hjälper jag dig med det.

  • Usel
    Köp inte på Webhallen!

    Det finns företag som anstränger sig för att bemöta kunden med dess missnöje, reklamation eller problem och sen finns det företag som anstränger sig för att komma undan från kundens reklamation och missnöjen. Webhallen försökte med alla medel och ursäkter att INTE godta din reklamation, deras sk "kundtjänst" är som ett gäng telefonförsäljare som har ett script de ska följa för att lura bort dig. Steg ett skyller på att du öppnat produkt, steg två skyller på om du köpt "i butik" eller "postorder", steg tre bolla bort ansvaret tex "mejla kundtjänst", "kontakta tillverkaren" eller "prata med dem i butiken" osv.. tills du tröttnat. De är inte heller förklarande utan de ger ett kort men tomma svar.

    Efter att ha försökt reklamera en produkt hos Webhallen nyligen där jag pratade med flera personer i butiken, jag lät min fru också göra egna försök att reklamera samma produkt i andra butiker samt att jag haft mejlkonversation med två av deras sk "kundtjänst" så kan jag med säkerhet säga att jag sett ett mönster. De tränar sin personal för ett visst sätt för att undgå reklamationer. Detta kan jämföras med tex NetOnNet eller Dustin som har så sjukt bra bemötande och hjälpsamma, efter att handlat där i ca 10 år både som privatperson och företagare ser jag ett mönster hur de bemöter sina kunders problem. Tex var jag en gång missnöjd med en laggade tv som jag hade köpt på NetOnNet och det var inga problem att byta den eller den gången jag köpte ett moderkort hos Dustin som bara lade av efter ett par dagar så fick jag nytt utan problem.. lycka till med sådana ärenden Webhallen.

    Jag har lärt mig min läxa och nyligen när jag skulle köpa en 55 tums Sony Android TV så hade jag en prisbevakning på prisjakt.. Webhallen var billigast då de hade sänkt sitt pris, näst billigast var NetOnNet (utan prissänkning) där det skiljde en knappt tusenlapp.. gissa vilken jag köpte? Självklart åkte jag och köpte på NetOnNet med glatt leende och ro i magen. Jag vet att jag kan alltid blir bra bemött om jag får problem och jag mår bra av att mina pengar går till människor med gott hjärta än Webhallen som ibland är lite billigare men mycket otrevligare.

    Lycka till! :)
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Ser fram emot att hämta upp det den 3e mars :)
  • Bra
    Varierande kvalité på servicen i butikerna. Personalen vid Ekelundsgatan-butiken (Göteborg) visade stort tålamod då jag upptäckte ett ursprungligt fel på en laptop jag köpt dagarna innan. I Farsta centrum-butiken (Stockholm) ville de knappt ge mig tillgodokvitto för samma ärende men fick bakläxa efter att jag ringt support-center och förklarat situationen.
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid snabba leveranser och bra service!
    27 dagar sedan