Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 26 butiker
Årets Onlinevaruhus 2016

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2017-05-22)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.65)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt att hitta vad jag ville ha.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser och framför allt bra service när saker går fel. Fick bra hjälp med en gång och snabb lösning när en produkt hade gått sönder.
  • Mycket bra
    Beställning
    Bra med möjlighet att reservera, jättebra att den går ut automatiskt utan att det ger mig som köpare några följder. Det gör att jag känner mig som en trygg konsument.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabba, Flexibla och stort utbud. Service sköts exemplariskt.
  • Usel
    Beställning Leverans Retur
    Har gjort en reklamation på en produkt som slutat fungera efter en användning. Skickat den med DHL och Webhallen har inte orkat hämta upp den. Det var inte första köpet där, men definitivt det sista. Skam för e-handel i Sverige att inte ta hand om sina returer och reklamationer. Skäms.
  • Hej,
    Om det är en vara som slutat att fungera, så skickar vi alltid en fraktsedel eller ordnar med kostnadsfri retur. För att få detta så är det bara att kontakta vår kundtjänst på antingen telefon eller mail.

    Eftersom vi inte har ett avtal med DHL, så kommer försändelser som är skickade med dem att komma till ett ombud. Då vi inte har en behörig person som kan hämta upp dessa ordrar från ombud så kan vi tyvärr inte motta sådana paket.

    För att försäkra sig om att en retur skickas rätt kan man konsultera vår hemsida, https://www.webhallen.com/se-sv/info/support_och_retur/angerratt eller höra av sig till vår kundtjänst. I detta fall verkar det även som att du inte behövt stå för frakten då varan är skadad.

    Om vi vill ha vidare hjälp med att få paketet rätt så kan du höra av dig till prisjakt@webhallen.com, så ska jag hjälpa dig vidare.

  • Perfekt
    Beställning
    Snabb leverans och billigt samt trevlig personal! REKOMMENDERAS!!!!!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, smidigt, super bra
  • Utmärkt
    Beställning
    Bra betalningsalternativ, fraktalternativ och hemsida. Enda lilla minuset är att jag hade velat ha ett större utbud av produkter inom vissa kategorier.
  • Perfekt
    Beställning
    Det jag ville ha fanns
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supersnabb leverans och super nöjd med min nya hoverboard!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    beställde 1 st Asus Maximus IX Hero och 1 st Corsair Vengeance LED 16GB (2x8GB)
    nån dag senare var det bara att hämta upp dom
    inga problem snabbt smidigt
    en skitbra butik Webhallen
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    köpte Doom för 179 på webhallen ...inga problem snabbt och smidigt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    beställde asus 1080 Ti hämtade den några dagar senare.. bra bemött dom tog leg för jag hade förbetalt den och inte vågar jag låta postnord skicka den
    bara fina omdömen till webhallen
    Deras Service är Top Notch..två tummar upp! nu vet jag inte hur deras kundsupport är online men går man till butik så är dom jättebra.. Bor i GBG
  • Perfekt
    Jag har handlat hos Webhallen sedan 2002, och för mig har det aldrig varit några problem.
    -------
    Snabbinflik 2017:
    Måste bara säga att det är verkligen är snabba ryck med leveransen!
    Beställde en telefon igåreftermiddag, fick den mitt på dan idag, dagen efter.
    -------
    Det är endast en gång som leveransen drog ut lite på tiden och tog ca 1 -1,5 vecka, då jag beställde väldigt många spel, ungefär 12st. Men det är godtagbart.
    Annars har det gått smidigt med ca 2-3 dagars leveranstid.
    Har aldrig behövt lämna tillbaks något hos dem så jag kan inte yttra mig om deras service på det planet.

    Allt som allt går det för det mesta fort och smärtfritt.
    Beställde en S4-LTE i Söndags, och fick den på Tisdagen. Dessutom fick jag medlemsrabatt på 300 SEK, vilket var väldigt välkommet!
    Har inget att anmärka på.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Var lite problem men det var helt och hållet mitt fel men det fixades fort och utan krångel :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd👌🏾, och med mobiltbank-id går det snabbt o smidigt till
  • Perfekt
    Snabb frakt.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    I vanliga fall så förtjänar Webhallen ett betydligt högre betyg men inte när det gäller deras nya alternativ för hemleverans som är under all kritik. Jag valde hemleverans med leverans samma dag (beställning innan kl 14, Stockholmsområdet), 5 dagar senare dök leveransen upp utan ett enda ord från Webhallen ang. förseningen.
  • Utmärkt
    Beställning
    Snabb beställning
  • Dålig
    Normalt sätt gillar jag denna butiken, men idag påstår de på prisjakt att de säljer solcellslampor till kraftigt reducerat pris men när man sedan går in på deras sida så finns de inte...
    https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3079332
    https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2157843
    https://www.webhallen.com/se-sv/hem_och_halsa/inredning_belysning/solcellsbelysning/pris/?filter_text=&filter_price_min=10&filter_price_max=699

    Det är inte okej att lägga ut felaktig information på detta sättet...
    7 dagar sedan
  • Hej Petoj
    Pga av energimärkningen har ett antal produkter försvunnit från hemsidan. De men de kommer givetvis upp på sidan igen inom kort. Men är du intresserad av de listade varorna får du gärna kontakta mig direkt på Emil@webhallen.com så hjälper jag dig att lägga upp en beställning till rätt pris!

  • Perfekt
    Bra butik med professionella medarbetare.
    7 dagar sedan
  • Usel
    Webhallen har en otrevlig kundtjänst och undermålig webshop. Pga fel i deras system tog leveransen extra lång tid men när det skulle åtgärdas ville de att JAG betalade för extrakostanderna. Jag handlar aldrig mer hos dem!
    7 dagar sedan
  • Hej JohlLun
    Det är väldigt tråkigt att höra att du har haft en så dålig erfarenhet av våran kundtjänst. Men är det som du beskriver det ska du givetvis verkligen inte betala något extra. Du får gärna återkomma direkt till mig på Emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på ditt ärende.

  • Perfekt
    Beställning
    Jag har vid två separata tillfällen kontaktat webhallens kundtjänst. Båda gångerna har jag fått oklanderlig hjälp.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb Och bra service
  • Usel
    Beställning
    Produkten jag ville ha fanns i Sickla jag ville hämta den i butiken på Medborgarplatsen. Beställde på en onsdag fick produkten levererad till butiken på Medborgarplatsen 6dagar senare. Det kanske tar 6dagar för intern transport men då tycker jag att det borde stå tydligt. Sickla ligger ca 5km från Medborgarplatsen så hade det varit tydligt hade jag såklart tagit mig dit direkt men trodde att webhallen som är så pass stort företag hade snabba interna leveranser. Jag trodde fel 👎👎👎
  • Perfekt
    Köpte en skärm som har bra garantier från första början från leverantör och den byttes ut 3 gånger. Jag har blivit mycket bra bemött dem gångerna jag vart i kontakt med webhallen, mestadels i Fruängen! Tack!
    7 dagar sedan
  • Usel
    Köpte ett par BT lurar från Webhallen inför Göteborgsvarvet i god tid för att kunna testa under några löprundor innan varvet. Det visade sig att jag hade fått ett par defekta. Jag gick tillbaks med dem till butiken inom två veckor och reklamerade men de sa att de måste skicka lurarna till Bose för felsökning och service. Fine, sa jag men samtidigt bad jag dem att följa upp så att jag har lurarna lagom till varvet.
    Två veckor senare och efter några mailkontakter gick jag in till deras butik igen men blev bemött av samma flummiga svar:
    - De är skickade till Bose och vi vet inte status än.
    - Kan inte du ringa till dem?
    - Nej vi har bara kontakt per mail. Jag kan maila dem på eftermiddag och de brukar svara inom 12 timmar, så tidigast imorgon får jag veta status.
    - Har du nåt ärende nummer jag kan själv ringa till Bose.

    Jag ringde själv när jag fortfarande var i butiken. Det tog 3 minuter för mig att hitta rätt person och få höra att redan för två veckor sedan var Webhallen krediterade och jag skulle få ett par nya eftersom mina var defekta. Bose bad mig lämna luren till säljaren, och be honom ersätta mig med ett par nya.

    Jag avstod och upphävde köpet. Beställde istället samma lurar från en annan butik.

    Detta var mitt andra serviceärende hos Webhallen som de misskötte kolossalt så ALDRIG MER WEBHALLEN!
    7 dagar sedan
  • Hej Rebwarv
    Det låter onekligen som att något har gått snett i returhanteringen, sen vill jag beklaga att ärendet har haft så många onödiga turer. Det har varit ett miss i våran hantering av ditt Kredit ärende hos Bose.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa, Bra priser.
  • Perfekt
    Kommer köpa från webhallen varje gång, rekommenderas
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra priser.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fort, lätt o enkelt till ett bra pris. Tack
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, smidigt och lätt. Många affärer och hämtställen i Stockholm.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Smidigt och snabbt. Bra utbud
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har handlat från Webhallen sen tiden då första butiken inne i Sthlm var såpass liten att halva kön var utanför affären. Detta var ca 11år sedan.
    Än idag så har Webhallen faktiskt vad jag kan minnas _ALDRIG_ gjort mig besviken på något vis. Är uppe i ca 115st ordrar :)
    Dessa ord säger de mesta, bör tilläggas att jag är väldigt noga och petig på hur man blir bemött och tas hand om som kund. Gällande den fronten så kan WH-personalen få bästa möjliga betyg - speciellt (!) Farsta Butiken. Hoppas ni läser detta - ni är fantastiska! Alltid bra råd o tips trots att man sj är påläst, skadar dock inte med rådfrågning vilket alltid faktiskt välkomnas.
    Idag så är Webhallen de första stället jag letar på när jag söker en produkt av intresse. Enligt mig Sveriges bästa butik då de nästan har allt, iaf som passar mina ändamål :)
    Har ett väldigt bra exempel; Lägger hämtbeställning torsdag (natten mot fredag) precis exakt kl 00:00, produkten finns enbart i en annan stad och 1 kvar. Idag Fredag, ca 14.30 så har alltså beställningen anlänt till Farsta butiken som går att hämta ut!
    Det finns ingen annan i Sverige som levererar på sättet ni gör de WH! 👍
    Klockrent! Tack!
  • Usel
    Som bakgrund till detta omdöme ligger ett köp och en garantireparation av en Lenovo 710S Plus-13IKB. All kontakt jag haft i reparationsärendet har skett genom telefon och genom besök i butiken där jag köpte och lämnade in datorn, Webhallen Malmö Triangeln

    Jag lämnade in datorn den 7/4 då en tangent gått sönder. Biträdet hanterade det hela mycket professionellt. Berättade att hon inte viste exakt hur lång tid det skulle ta och att jag fick räkna med ett par veckor. Informerade även om att jag kunde förlora information mm.

    Efter ca 2 veckor kontaktade jag kundtjänst och frågade hur det går med mitt ärende. Får till svar att de ska kontakta butiken för en uppdatering. Vi mail får jag reda på att de inväntar reservdel. Efter ytterligare en vecka av total tystnad kontaktar jag dem igen per telefon och jag får löfte om att någon från butiken ska kontakta mig. Ingen kontaktar mig och jag ringer kundtjänst igen med samma löfte att de ska kontakta mig. Ingen kontaktar mig. Efter 4 veckor har jag tröttnat och går tillbaka till butiken och frågar vad som händer och uttrycker mitt missnöje med Webhallens hantering. Biträdet informerar mig även om att datorn är lagad och skickas i detta nu. Jag undrar hur lång tid de tar. Detta kan han inte svara på men lovar att kontakta mig när den är där. Jag svarar att om en vecka kommer jag till butik då min erfarenhet är att när någon på Webhallen ska kontakta en gör de inte det. Ok nu har en vecka till gått och jag travade ner till butiken. När biträdet kollade vad statusen var på ärendet var det oförändrat! Det har alltså inte hänt ett dugg på denna vecka. Så nu har det gått 5 veckor och ingen på Webhallen vet om det kommer gå 5 veckor till.

    Jag kan verkligen inte rekommendera någon att köpa något mer avancerat än möjligtvis en nätverkskabel av Webhallen Malmö Triangeln.

    Jag riktar ingen kritik mot saker som Webhallen inte kan kontrollera i detta fall att Lenovos service är kass. Anledningen till betyget är att Webhallen saknar all känsla för kunden och kontakten med kunden. Samt att de har noll uppföljning av ärenden enda gången varningsklockan ringer är när man går till butiken och gnäller. Det känns helt fel att ett biträde får ta detta och butikschefen inte vågar sig fram utan gömmer sig i bakgrunden.

    Om någon företrädare för Webhallen läser detta kan de kolla ärendenummer R103679.
    10 dagar sedan
  • Hej Cim95cd2
    Vi beklagar att återkoppling från vårt håll har varit bristande i ditt ärende. Vi tar till oss av din feedback,
    kommer titta närmare på ditt ärende och se över våra rutiner.
    För övrigt jag kan nu se att ditt ärende är löst och du är välkommen in till butiken för en återbetalning.

  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt och lättbegripligt med många betalningsval.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Super nöjd
  • Utmärkt
    Alltid nöjd med hjälpen när jag handlar hos webhallen Farsta.
    Grymt bra service och kunnig personal
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt, bra pris, trevlig personal. Toppen👍
  • Perfekt
    Beställning
    Av alla ordrar jag har gjort hos Webhallen så är det väldigt få som jag behöver tala med deras kundtjänst om. Nu var det en av dessa gånger och allt gick så smort. Det löste mitt problem riktigt snabbt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning
    Jag tycker allt är väldigt smidigt, lätt och förståeligt i er köpprocess. Och som student inom Affärsutveckling Digital Handel så är man rätt kritisk när man beställer saker via vissa e-handlare. Speciellt när det kommer till genomförande av köpet. Men jag är grymt imponerad av Webbhallens butik/butiker.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    älskar webbhallen 10/10 toasters
  • Perfekt
    Beställning
    Köper endast av Webhallen! Alltid bästa service och bra priser.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hade turen o hitta en deal på Office 365 för mindre än halva priset än vad Microsoft ville ha på deras hemsida. Snabbt o smidigt gick d oxå. Supernöjd!😀👍🏼
    Rekomenderar!➕➕➕
  • Usel
    Hahahaha... Kan inte annat än skratta åt eländet.
    Hade FÖR-beställt 2st S8, olika färger, hos webhallen.
    Ordern har haft status 'Mottagen' i exakt en MÅNAD.
    Fick nu meddelande att ordern går att hämta.
    Under denna månad har jag köpt en S8 direkt i butik Webhallen, den andra i annan butik.
    Har nu haft dom i 2 resp nästan 4 veckor. Telefoner har alltså funnits fysiskt hos webhallen (både i webblager och andra butiker) under tiden min beställning har haft status 'Mottagen'.
    Lät ordern stå kvar av ren nyfikenhet hur lång tid det skulle ta.
    Tja... 1 månad.... Bra jobbat WebHallen. Helt inkompetenta att hantera förbokningar. Inte första gången det hänt heller för mig vilket gör det hela än mer alarmerande för ett sånt stort företag.
    Har varit medlem hos webhallen i 14 år och har handlat för en ansenlig summa där.
    Dags att skaffa sig en annan leverantör till mitt företag.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Favorit ställe
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt OK
  • Acceptabel
    Osäker på om jag kommer att beställa från Webhallen och deras webbshop igen.

    Gjorde fyra beställningar från olika butiker i torsdags kväll. Då det varit röd dag och helg faller givetvis några dagar bort. Men hela fredagen var vanlig arbetsdag och så även hela tisdagen som snart är över.

    Alla de tre andra butikerna skickade iväg varorna på fredagen eller som senast på söndagen (idag är det tisdag). Webhallen har ännu inte fått iväg paketet enligt deras sida och då var jag ändå extremt noga med att allt skulle finnas i lagret när beställningen gjordes.

    Riktigt kasst att inte få iväg försändelsen på två hela dagar.

    Det är inte heller första gången detta sker från just Webhallen. Min förra beställning (under Black Friday) fick de aldrig levererat och efter att jag fick kontaktat dem flera gånger och undra vad som skedde löste det sig två månader senare med ny ersättningsprodukt. Men inget mail om att varan måste bytas eller inte kan levereras förrän jag hörde av mig.

    Uppdatering kring första ärendet: Höjer betyget då jag tycker att de löste allt ganska snyggt och smidigt. Fick ringt upp kundtjänst och efter ca 15 minuters kötid i telefonen löste de min beställning. Fick inte veta varför den inte gått iväg mer än att något gått fel och att den borde gått iväg. 20 min senare fick jag mail om att den packats och skickats iväg. Så snabbt jobbat! Blev även uppringd av en annan person på kundtjänst som bad om ursäkt och erbjöd ett litet plåster på såren för att de strulade till det.
    20 dagar sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Helt OK men den utlovade leveranstiden på en till två dagar innehölls inte.

Internationella omdömen

(8.65) 21867 omdömenWebhallen från våra medlemmar i Prisjakt Global Master