Fri frakt över 500 kr
60 dagars öppet köp
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: dator

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2018-09-20)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (7.93)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Vardelös kundtjänst! Handlat här länge, men aldrig mer! Väntat en månad på en produkt som skulle kommit fram dagen efter. Fastnat med posten! Får vänta 2 veckor och hoppas det dyker upp. Återkoppla genom mail inget svar på en vecka! Kontaktar de igen de ber mig vänta då ska återkomma. Istället för skicka ny produkt! Illa! Aldrig mer!
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Brett sortiment, oftast bra priser och snabba leveranser!
  • Usel
    7 dagar sedan
    VARNING! kundtjänst mer eller mindre ickeexisterande, så det funkar bra så länge det inte är fel på produkten. annars är det huvudvärk som väntar.
    avrådes starkt, ett företag som inte värnar om sina kunder borde heller inte ha några.
    bättre ta dina pengar till en av konkurrenterna.
  • Usel
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Uppdatering: Jag är återkommande kund hos Webhallen och är generellt nöjd med utbud och priser. Problemet är, precis som många andra beskriver, Webhallens kundtjänst. Har de en bristande kundtjänst kan man lika gärna använda billigare alternativ, och då förtjänar inte Webhallen ett bra omdöme. Jag valde ett dyrare fraktalternativ (79kr) och Webhallen tog betalt för det. Därefter skickade de ändå beställningen med PostNord som hade varit gratis och det tog två dagar längre. Det fanns en anledning till att jag valde ett dyrare alternativ och betalade för det. Webhallens kundtjänst väljer nu att gå i polemik istället för att ta till sig av kritiken. Det är inte misstaget eller pengarna som är irritationsmomentet, utan den totala bristen på service eller förståelse från Webhallens kundtjänst. Ta gärna till er av kritiken som många framför mot er kundtjänst här på Prisjakt och sluta skylla på kunderna.

    Tidigare omdöme: Helt värdelös logistik och kundservice. Lade en beställning med hemleverans men Webhallen skickade det istället som postpaket med PostNord så får vänta ett par dagar och istället hämta det på Posten. Hade gått snabbare och blivit billigare att beställa via exempelvis CDON. Noll hjälp eller förståelse från Webhallens kundtjänst. Är medlem på relativt hög nivå (dvs handlar för ganska mycket hos Webhallen varje år) och har tidigare aldrig behövt ha kontakt med Webhallens kundtjänst. Denna första kontakt visar med all önskvärd tydlighet att detta inte är ett bolag som jag vill ha kontakt med när det blir fel. Hoppas att Amazon kommer till Sverige snart.
  • Hej Sthlm84,
    Vi har olika hemleverans-alternativ att välja på, ett via BEST Transport och ett annat via Postnord.
    Vilket val man väljer indikeras i kassan med respektive företags logga bredvid leveransalternativen.

    I ditt fall har du då valt Postnordsalternativet i kassan och den skickades således med dem som leverantör med deras villkor. Enligt vad jag kan se påverkades du dock av en försening på två dagar, så för det kan vi förstås dra av en del på frakten om du kontaktar vår kundjtänst.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Sänker mitt betyg till 5 stjärnor efter ett reklamationsärende där det gick lite fel. Alla gör fel ibland och det är helt okej. Frågan är hur man agerar när man gjort fel. I detta fallet var det jag som kund som var tvungen att lägga ner extra arbete med extra väntan som följd. Det fanns alla möjligheter från Webhallens sida att lösa ärendet direkt, det handlade bara om vilja.

    + Bra och tydlig webbsida.
    + Snabba leveranser. Skickas oftast samma dag eller dagen efter beställning.

    - Oflexibla när man ska lösa sina egna misstag. Blir krångel för kunden.
  • Acceptabel
    15 dagar sedan
    Brukar ju funka rätt så bra generellt. Synd bara att WEB-hallen inte tar emot presentkort på sin hemsida, framför allt med tanke på hur långt bort det är till närmsta butik...
  • Hej Timmyfox,
    Att kunna använda presentkort på vår hemsida är något som vi arbetar med att få in på den nya hemsidan, men fram till dess så uppmärksammar vi kunder vid presentkortsköp att det endast är de fysiska butikerna man kan använda korten i.

    Om det är så att du tidigare bodde nära en fysisk butik men att det har förändrats, så kan du höra av dig till vår kundtjänst för hjälp.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Pålitlig butik som har mycket i lager i de fysiska butikerna. Kanske inte de absolut bästa priserna men alltid bland de bästa. Dock vet man alltid att man får det man beställt, inga retur ex som säljs som nya här inte. Billig frakt (ibland gratis) när man har handlat där ett tag men om jag ska vara ärlig så beställer jag oftast på nätet och hämtar i butik för då är det alltid gratis. :) Endast gjort en retur på en vara jag var besviken på och det var absolut inget krångel att få byta så det kan inte annat än bli full pott.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Beställde nyligen en Honor 8 och fodral.. 22h efter beställning hade jag den i handen. Bra jobbat!

    Uppdatering 5/9

    Köpte en Huawei Mate 10 Light på klass 1 fyndvara, det ska enligt dom då vara nyskick utan spår av användning med enbart brutet emballage. Detta skulle vara en present till min mor och jag brydde mig inte om emballaget var brutet, bara den var ny. Men när vi öppnar boxen så är det ett sletet skärmskydd på den med fett fläckar och repor. Ok, besviken sätter jag igång den iallafall, men det hela tar slut då vi inte ens kan få igång den då den man måste verifiera den med tidigare installerad Google konto! *Facepalm* tack för den webhallen..
    När jag ringer så var killen trevlig, men det första dom erbjuder var bara att skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Inget erbjudande av kompensation alls för deras fuck up.. Tillslut gick dom med att byta ut den för en ny.. som det ändå skulle vara från första början..

    Summa summarum
    * Lita inte på deras klassificering av fyndvaror, även deras klass 1 hade tydliga spår av användning, dessutom gick den inte ens att använda.
    * Kundvård?
  • Knappt godkänd
    17 dagar sedan
    Beställde ett iPad-fodral, men när leveransen kom så var förpackningen bruten och halva fodralet saknades (består av en fram- och baksida). Känns oerhört klantigt att den som packat inte reagerat på att förpackningen är bruten och att saker saknas i den genomskinliga förpackningen. Jag beställde från Webhallen trots att det fanns andra billigare alternativ, vilket jag nog inte gör om i framtiden.

    Kundservicen får godkänt, men inte mer.
  • Hej Henrik1987,
    Våra packare arbetar i ett högt tempo för att vi ska få iväg så många beställningar som möjligt på en dag.
    Det betyder dessvärre att de inte har möjlighet att uppmärksamma sådana saker som man kan anse är uppenbart när man väl får paketet, och ärenden som ditt kan då uppstå.

    Vi arbetar förstås för att undvika sådana misstag så långt det går och vår kundtjänst finns till för att lösa de ärendena så snabbt och smidigt som vi kan.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Bra
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Försöker ofta handla på Webhallen om de inte har för stora prisskillnader på produkterna sedan jag blev medlem 2005. Kikar ännu oftare om en produkt finns på Webhallen än andra butiker ända sedan dom startade achievement systemet då man är lite utav en achievement hunter :)

    All personal jag har haft kontakt med i butik (!) har varit väldigt trevliga, oavsett stad. De få gånger jag har behövt kontakta Webhallen via e-post så har jag inte fått någon respons över huvud taget på många dagar och istället gått till en butik för att få hjälpen istället.

    Är VÄLDIGT besviken på att dom behövde stänga butiken i Västerås tidigare i år då det inte var ekonomiskt lönsamt, men det var väldigt moment 22 då produkter man kan tänkas behöva oftast inte fanns i lager i butiken och då istället beställer man det via nätet. Oftast fick man produkterna snabbare till sitt postombud än om man beställde till Västerås-butiken. Skulle gärna vilja dra bort många många stjärnor från betyget bara för att butiken stängdes. Önskar att butiken hade funnits närmre stan!

    Webhallen har nästan alltid varit snabba med att skicka iväg varor från sitt lager efter betalning är gjord. Skulle gärna vilja se fler leveranspartner än Postnordslotteriet för oss som bor utanför Stockholm.

    Webhallens returpolicy är inte som andra butiker om man betalar i butik/hämtar i butik och betalar vid hämtning. Tänk på att förpackningen måste vara obruten (!) om du vill lämna tillbaka eller byta varan! Andra butiker är bättre på den biten där du åtminstone får klämma och känna på en produkt.
  • Usel
    23 dagar sedan
    Sämsta kundservice Webhallen har! Och är jätte duktiga på att komma med ursäkter vid Infra city butiken!

    Har Asus Strix GTX 1070, köpt för 5490kr för ett tag sen, upptäckte att fläckten i mitten inte snurrar?

    Hur som helst, kontaktade Webhallen via mail, ta in den till butiken för "felsökning" Filmade hur den fungerar innan jag lämnade in den, de fick den och fick mejla videoklippen jag hade som "bevis" på felet..

    Får meddelande direkt 2a dagen där det står att jag får hämta ut den, ingen åtgärd gjordes då de inte kunde se något fel alls ?? Säger till mig se till att ha "senaste" drivrutiner samt kolla att min PSU klarar av GRAFIKKORTET????

    För det första så är jag ingen amatör, min PSU klarar den mer än gott, då jag köpt en Corsair RM850x ifrån de också... Vilka amatörer alltså, tog tillbaka kortet hem igen! TESTADE köra kortet på annan DATOR hemma för att påvisa att det INTE är fel på min vanliga dator jag använder normalt.

    Testar kortet på annan dator, stress testar och fläkten i mitten snurrar FORTFARANDE inte! Felet är på kortet i sig, så där gillar jag inte hur de skyller på annat, helt okunniga, amatörer helt enkelt.

    Försöker kontakta de, får aldrig svar. Chattade me de och de skulle kolla med butiken först och återkomma till mig när de fått svar, fick aldrig svar så dagen efter chattade jag men någon på deras hemsida, förklarade allt.

    Han menade först att han redan skulle ha mailat mig ^^ Vilket inte alls stämmer då jag inte fått något i varken inkorgen eller skräppost..

    Förklarade allt och sade till honom att om NI INTE tror mig ELLER VIDEOKLIPPET där man även kan se serie numret tydligt på grafikkortet så kan jag väl TA MED MIG DATORN DIT och visa de! NEJ, skulle inte gissa på att ni kan ta med datorn och visa oss så vi kan bekräfta felet, går inte att bevisa felet på din dator. "Den måste testas i våra datorer" och om vi finner fel så kan vi bekräfta det.

    Hahahahahaha, alltså seriöst, vad försöker ni leka här?? Har anmält de till ARN och väntar beslut. Och sedan efter första ursäkten så säger de:

    Den modell av grafikkort som anmälaren har köpt, Asus ROG STRIX GTX 1070, är en modell som är designad med låga ljudnivåer i åtanke. Kylningen är som standard helt avstängd under temperaturer om 65 grader celsius, för att istället förlita sig på passiva luftflöden som primär källa för avkylning. Det är så kylningen är designad. När temperaturen överstiger 65 grader startar fläktarna för att hålla nere temperaturen, men även då kan kortet starta och stoppa individuella fläktar.

    I Asus medföljande mjukvara ”ASUS GPU TWEAK II” går det att manuellt justera fläktkurvor i läget ”Professional Mode”. I standardutförandet ”Simple mode” justerar grafikkortet fläktnivåerna själv efter behov. Det är inte nödvändigt att göra några förändringar i fläktkurvorna som vanlig användare, utan endast så länge man bygger en dator med speciella behov avseende kylningen, eller har andra speciella önskemål.

    Sedan säger de: Kortet har testats i vår butik i Bredden, Sollentuna, där alla tre fläktar snurrade vid test. "Därmed är det sannolikt att anmälarens inställningar är inställda i grundutförandet där kortet automatiskt styr vilka fläktar som körs vid varje givet tillfälle." Då Webhallen har begränsad möjlighet att ge mjukvarusupport och att inga hårdvarufel har kunnat konstateras vid felsökning uppmanar vi kunden att kontakta Asus kundsupport för vidare hjälp med installationen av kortet.

    Hahahha, de skyller på att jag ska kontakta Asus därefter, har redan varit i kontakt med de, hänvisades tillbaka till butiken jag köpte kortet ifrån + att finns inga "inställningar" inställda i "grundutförandet" där kortet automatiskt styr vilka fläktar som körs vid varje givet tillfälle, så efterblivet av de o skriva sådär.

    Har abosolut inte gjort eller ställt om några inställningar här + man behöver inte ha Asus GPU TWEAK II programmet alls. Bara om man vill öka / sänka hastigheten för fläktarna och ändra färg på koret m.m finns inget som "stänger av endast 1-2" fläktar här.....

    Ska aldrig köpa något från Webhallen nå mer, de är så hårda och nojiga gällande öppetköp/ångerrätt/retur & garantier. Så för mig blir det Inet fr.om nu.
  • Hej JustGamer,
    Jag har tittat på ditt ärende och kommer kort gå igenom vad som hänt.

    Som du skriver här så har vi mycket riktigt testat ditt grafikkort enligt den felbeskrivning du gett oss, och vi har inte kunnat konstatera att det är ett fel på produkten. Samtliga fläktar snurrar när vi testar det på högsta belastning.
    I och med att vi inte kunnat hitta ett fel på produkten, så misstänker vi då att det kan vara något annat som orsakar problemen du upplever - därav tipsen om att titta på resterande delar av din setup och även mjukvara.

    Vad du verkar ha upplevt som bortförklaringar är med andra ord endast sagt i all välmening då personerna i butik vill försöka hjälpa dig komma till botten av problemet, där vi kan utgå från att grafikkortet i sig inte är felaktigt.

    Om det uppkommer problem med det fysiska grafikkortet tar vi gärna in det för en ny undersökning, tills vidare råder vi dig att se över de förslag vi har gett dig.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Webhallen verkar tappa kontrollen över sina förbokningar, de var en gång att lita på men nu spelar det ingen roll om man förbokar, det är inte säkert du får det du bokat ändå. Medlemserbjudanden uppdateras inte speciellt ofta och är inte direkt exklusiva för medlemmar.
  • Acceptabel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Bra med betalningsalternativ, men dålig kundtjänst som verkligen inte tummar på sin policy. Bara 14 dagars ångerrätt (om man handlar på internet), ingen ångerrätt alls om han handlar i butik. Samt relativt hög fraktkostnad om man är ny kund.

    Deras bonussystem är dock rätt kul.

    EDIT: Ifall de gör sin nya policy med fri frakt över 500kr samt öppet köp i 60 dagar permanent kommer mitt betyg förbättras markant.
  • Usel
    1 månad sedan
    Ångande Fynda produkter :Har köpt en bärbar data (FYND) hus Upplands Väsby. Innan den fick ringa flera gånger och har frågat att den funkar bra, inga fel på den ? Fick informationen efter 4 dagar att den är funkar som den ska och bara flera repor på backsidan. Men även tangentbord funkar inte , när jag har provat återställa den då den hänger på 38% flera timmar som brukar hände när finns badbloks på HDD. Också i Windows var minst 5 drivers som saknades till: USB, Grafikkort och vidare. Varför?

    Om varan är nytt då jag fattar inga konstigheter en fabrik fel.
    Men just ny jag kan bara konstatera att Webhallen säljer retur varan utan att testa den ordentligt. ( så här: Skärmen visa nåt bild och den bli bra)

    Och lämna fel informationen att den funkar BRA .
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Ny recension:
    Jag märker att webhallen har förbättrat det jag anmärkte på 2017 så jag måste höja mitt betyg.
    Webhallen är en helt annan sida nu jämfört med då.
    Väldigt kul att se.

    Gammal recension:
    Hemsidan borde få sig en uppdatering, den är ganska rörig för att vara 2017.

    Sen stör jag mig enorm på deras ofta bristfälliga produktinformation.

    En butik som vill sälja en tv till mig för 20 000 kr ska göra ALLT i sin makt för att övertyga mig varför jag ska köpa produkten.
    Inte sällan så finns ingen produktinfo alls utan enbart ett foto på produkten.
    Dom fall info finns är den väldigt sparsam om det inte är en jättepopulär produkt som ex iphone 6 osv.

    Sen borde ni uppmuntra folk att skriva recensioner om produkter.
    Väldigt dåligt med recensioner om man jämför med komplett, inet, dustin osv.
    Gör som ex Conrad och erbjud 50 spänn rabatt på nästa köp mot att kunder skriver recensioner för att få en levande handelsplats.

    Webhallen har mycket att jobba med.
    Kund sen 10år.
  • Hej MaxXximilian,
    Vi kan glatt meddela att betaversionen för den nya hemsidan är på gång och om det går enligt tidsplan så förväntar vi oss att en ny och fräsch hemsida kommer upp nu i sommar!

    Angående information om produkter så är det något som vi konstant arbetar med, och vi har personer på inköpsavdelningen som endast uppdaterar produktsidor. Det som är negativt med ett så stort utbud är att det kan vara svårt att ha full information om samtliga produkter, men vi tar den information vi får från tillverkaren och lägger in den på produktsidan.

    Jag har fört ditt förslag om hur man kan öka recensionsfrekvensen vidare till vår kommunikationsansvarige.

  • Usel
    1 månad sedan
    Extremt dålig kundservice. Köpte en dator som det uppstod problem med efter bara någon vecka och undrade hur vi skulle hantera ärendet. Deras respons = ingen alls

    Stor varning för köp här. Det finns så många andra säljare med riktigt bra kundservice och då spelar det ingen roll om man får betala några hundringar mer.
  • Hej neddan,
    Det låter väldigt märkligt att du inte skulle ha fått någon respons alls.
    Kundtjänsten är dock lite överbelastade just nu, så väntetid på svar kan vara något längre än vad den brukar vara.
    Skicka gärna ett mejl till filippa@webhallen.com så ska jag se till att du får svar och information om hur vi kan gå tillväga.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde två väskor som var på kampanj. De kom på fredag samma vecka men kunde inte hämta då eller under helgen för jag jobbade. Produkterna skulle hämtas redan på söndag och avbokades innan jag hann. Ringde kundtjänst och de var inte tillmötesgående och ville inte ordna kampanjpriset igen trots att jag fortfarande ville köpa min order.

    De är även knepiga vid returer och vill alltid testa produkterna själva i flera dagar innan returen blir gjord. Aldrig upplevt detta på Elgiganten eller NetonNet.

    Brukade handla på webhallen som standard, men inte längre då de inte verkar vara intresserade att behålla lojala kunder.

    Edit: en vecka senare var kampanjen tillbaka igen. De kunde "omöjligt" ordna priset igen, jovisst. Hade redan beställt någon annanstans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Inget mer att säga än att dom har skötts sig i alla år.

    Nu senast beställde jag en Fractal design Meshify och en radeon 570 nånting.
    Och fick valet att få det hemlevererat för 75-79Kr extra och bestämma vilken dag det passade mig... Beställde en torsdag och tidigast jag kunde få hem det på en måndag, med det alternativet.
    Inte dåligt..

    Post Nord höll schemat.
  • Usel
    1 månad sedan
    Köpte en fyndvara klass 3 där jag vid första användning upptäcker att det laddningsbara batteriet saknas.

    Webhallen vägrar ersätta det då de hänvisar till att jag varit för långsam på att reklamera trots att all reklammationstid är 3 år, samt att jag köpt en fyndvara som kan sakna manual eller kartong.

    Nu är det ju ett batteri som saknas, avgörande för funtionen på en radiostyrd båt. Ett nytt batteri kostar mig över 200 kr, båten kostade 379 kr.

    ARN hantarerar inte ärenden under 1000 kronor, så jag varnar folk här istället.
  • Hej glimglam,

    Om man märker att en produkt saknas vid leverans är det viktigt att man hör av sig inom en rimlig tid.
    När man återkommer mer än sex månader efter köp om att en del saknas är det utanför rimlig tid och det blir upp till slutkund att visa på att det var något som saknades från början.

    Reklamationsrätt innebär endast att man har rätt att få en åtgärd, men inte att den ska vara kostnadsfri.
    Vi kan höra med tillverkaren om de kan skicka ut ett nytt batteri till dig och fakturera dig kostnaden om du så önskar, då en sådan lösning ibland kan vara billigare den vägen för dig som kund.
    Hör gärna av dig på samma mejltråd som du haft med oss om det är en lösning du är villig att se över.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Usel
    1 månad sedan
    Mycket dålig kundservice, stänger telefon och chatt lite som dom tycker, dom har nog stora problem med sin personal!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Vill jag ha någonting snabbt så beställer jag från Webhallen, jag tycker de ha snabbast leveranstid i min erfarenhet.
    Om jag förbokar något gillar jag att göra det från webhallen då det är lätt att avbryta om man ångrar sig.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har gjort 111st beställningar i ca 4-5 olika butiker (i STHLM) från 2007 till idag. Bra pris (inte billigast) och väldigt bra service. Grym hemsida att beställa i från. Förbättras hela tiden.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Kund sedan 2005 med 300+ beställningar i ryggen.

    Webhallen är sällan billigast men de brukar ligga på en rimlig, under median, nivå.

    Bonussystemet innebär oftast rabatt på produkter man inte vill ha såklart. Men det kan dyka upp något roligt då och då. Dock gillar jag fraktrabatten starkt för filmköp.

    De flesta köpen har varit smärtfria. Har hämtat i butikerna runt Stockholm, skickat via post, cashat, Paypal och kritat via Klarna.

    Min uppfattning av butikspersonalen är att de är kompetenta, trevliga och intresserade. Jag gillar dock att kolla upp saker själv innan jag köper dem så har inte mycket erfarenhet av deras produktrekommendationer.

    När det väl dykt upp ett problem i form av trasiga produkter eller ångrade köp har det hittills löst sig ganska enkelt.

    Nöjd helt enkelt.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köpte en tv som var defekt "böjd ram" och de önskar ha in den på service istället för att byta tv... Ett skämt detta! Allt funkar bra tills man får problem, för här vill ingen hjälpa till tyvärr...
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Superba på nätet och än mer superba i den fysiska världen – en av Sveriges klart bästa butiker
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Lämnade in aio kylare och psu som är 1,5år gamla, snabb support. Skulle först få tillbaka pengarna av webhallen men de hjälpte med tillgodokvitto så jag kunde få min grej snabbare.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Bra balans mellan lågt (men inte lägst) pris, möjlighet till avhämtning på webborder och hög servicenivå. Kunnig personal.

    Väljer det 8 ggr av 10 framför att beställa från renodlad webbutik, just p.g.a. servicen.
  • Usel
    2 mån sedan
    Köpte en mobil som visade sig ha fel. Lämnade in den och fick svaret att där var något konstigt men dom hittade inte orsaken. Fick tillbaka den och samma fel samma historia uppdagades gång på gång. Aldrig mer webhallen
  • Hej!
    Din mobil har varit inne för felsökning två gånger hos en auktoriserad verkstad utan att de kunnat hitta ett fel som inte kunnat åtgärdas av en mjukvaruuppdatering eller rensning.
    Nu tredje gången uppdagades det att mobilen blivit böjd, vilket inte täcks av garantin.
    Jag beklagar att du upplever att vi inte kunnat hjälpa dig mer i detta ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Kan rekommendera dom. En av dom bästa, verkligen!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    köpte en iphone dock till min iphone och apple watch och allt gick väldigt smidigt. rekommenderas.
  • Usel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Stort utbud och smidigt att handla men har nu haft två olika garantiärenden där dom strulat, första var en Belkin laddkabel till Iphone där dom påstod att det var handhavande fel men när jag sa att jag jobbade inom elektronik och kablar så ändrade dom sig, mycket märkligt.
    Andra var när trafon till Philips Hue ledlisten gick sönder, dom ville att jag skulle skicka in alltihopa vilket skulle innebära att jag måste demontera delar utav köket, påtalade att det är verkligen bara fel på trafon då jag testat med annat men det dög inte. Kontaktade Philips som nöjde sig med en bild på trafon för att veta vilken dom skulle skicka.

    Har handlat där för sista gången.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Kanon! Var inne i deras butik som ligger i Fruängen för ca. 3 veckor sedan med min trasiga Apple Watch. Den lämnades då in för service (garantiärende). Killen i disken var proffsig och förklarade att det kunde ta mellan 2-4 veckor att få tillbaka klockan. Eftersom jag bor 5 timmar ifrån butiken (var på besök i Stockholm) och det inte finns någon närliggande butik där jag bor ordnade han en hemleverans av klockan. Efter ett meddelande per mejl om att klockans reparation (utbytt enhet) var klar fick jag ett kollinummer för att spåra min enhet som nu levererats hem till mig. Fantastiskt bemötande och snabbt svar via mejl hur ärendet gick hos serviceverkstaden.

    En toppennöjd kund som inte kommer tveka att vända mig till Webhallen i framtiden!
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Handlat några gånger utan problem i deras fysiska butiker.

    Men det tråkiga med butiken är att de lägger upp varor till bra priser här på prisjakt, varor som vid en kontroll i butiken har utgått sedan en tid tillbaka och inte längre säljs.

    Mycket dålig stil. Har bett prisjakt att följa upp missbruket.
  • Hej, vi lägger inte upp produkter på prisjakt. Prisjakt läser av vår sida.
    Ibland kan det ske fel i kommunikationen mellan sidorna men det är absolut inte vår intention.
    Varje klick här kostar oss pengar så vi har inget intresse av att få massa klick på något som vi ändå inte kan sälja.

  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Kan inte ge full pott. Webhallen var oerhört snabba med att skicka iväg min order - men för frakten använder de sig tyvärr av ett så pass oseriöst företag som Postnord, som var enda alternativet till just min adress. Har jag tur dyker min tv upp innan nästa VM iallafall.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Bra priser, smidigt att handla och trevlig personal.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Alltid bäst!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Köpte ett par jaybird freedom 2 på webbhallen men jag var väldigt missnöjd med lurarna (dålig "täckning"). Men tydligen gäller då inte öppet köp på dom på webbhallen. Det står säkert någonstans men jag är korkad och läser inte all text som kommer upp. Jag har köpt lurar på Elgiganten och dom har inga problem att ta tillbaka inear lurar.
  • Hej Klaman!
    Hörlurarna du ville returnera klassas tyvärr som en hygienvara, och de kan vi inte ta tillbaka på ångerrätt om förpackningen är bruten.
    Anledningen till att vi väljer att ha en sådan hantering är för att vi ska kunna säkerställa att de in-ear lurar vi säljer är fabriksnya och fräscha från tillverkaren. Vi hoppas att du som kund kan se värdet av detta i framtiden i alla fall, även om det inte föll till din fördel just denna gång.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Handlat många år på Webhallen och har alltid möts av trevliga och insatta säljare i stockholmsbutikerna. Senaste åren har det mest blivit Fridhemsplan och alltid fått suveränt bemötande. Lite glitchigt ibland vid beställning av ej lageerförd vara då det kan ta lååååång tid. (Pennspetsar till surface penna...) Men i övrigt mycket bra betyg.
    Extra kudos till Fridhemsplan som sagt!
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    köpte en ny MacBook Pro för 25000 sek som visade sig vara defekt. Satt i 2 dagar med Apple supporten och provade olika felsöknings metoder till dom gav upp och uppmanade mig att lämna in Mac'en på service.
    Lämnades då in på Webhallen där jag bad om att hållas uppdaterad eftersom jag hade akut behov av datorn eftersom min gamla var obrukbar.
    Ingen återkoppling, ringde därför kundsupporten flera ggr som lovade återkomma med besked vilket dom aldrig gjorde. Jag ansåg också att ärendet borde få någon form av prio eftersom produkten var defekt redan vid köpet men någon sådan hantering existerar inte hos Webhallen, (fick vänta mellan 2- 3 veckor på service) Som kund är det du som äger problemet när Webhallen säljer en defekt produkt, kan vara bra att känna till.
    Webhallen är säkert helt OK om du köper en fungerande produkt men har en helt usel kundhantering när produkten dom säljer är defekt.
    i mitt fall kommer jag aldrig mer att anlita Webhallen då kundhanteringen och ansvarstagandet är uselt.
  • Hej Laer,
    Jag har hört mig för med mina kollegor för att se om jag kan sprida lite ljus på situationen.

    Jag ber först om ursäkt för att att du upplevt att du inte fått återkoppling när du bett om det. Många verkstäder gör reparationer på en väldigt automatisk basis och skickar information i pappersform med paketet som kommer tillbaka till oss, och inte tidigare.
    Vi ska förstås vara tydligare med att det är svårt för oss att få fram denna information under pågågende ärenden, istället för att hålla dig på halster.

    Din dator fanns tillgänglig för hämtning 12 dagar efter inlämnande, vilket är snabbare än ordinarie ärenden tar – som kan uppgå mellan 2-4 veckor beorende på tillgång på reservdelar osv.

    För att tydliggöra så tar vi definitivt hänsyn till vissa omständigheter, och om det skulle vara så att man har en dator eller annan produkt som går sönder direkt så rekommenderar vi att man hör av sig till vår kundtjänst så fort som möjligt för att kunna få den snabbast möjliga lösningen på sitt problem.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Handlat här ifrån i många år man får alltid bra hjälp om något är fel, jättebra och hjälpsam support.
  • Usel
    4 mån sedan
    Köpte en produkt från webhallen som gick sönder inom garantitiden. De kunde inte reparera och produkten gick inte att byta eftersom det utgick från deras sortiment. Hittade ingen vara som jag kunde bytt mot. Så de erbjöd att få pengarna tillbaka. De drog av 20% från pengarna som skulle återbetalas. Kommer inte att handla i framtiden hos webhallen.
  • Hej Avicularia69,
    Om det är så att vi inte kan byta en produkt som gått sönder och det inte finns möjlighet för reparation eller likvärdig vara erbjuder vi en återbetalning istället.
    Vi drar då av ett nyttjandeavdrag för tiden som man kunnat använda varan, men det är först efter att man haft den i över ett år som detta tillämpas. Nyttjandeavdraget ligger på 20% per år.

    Om man har frågor om detta får man gärna höra med oss på info@webhallen.com.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    UPPDATERING:

    2018: Var påväg att beställa några saker som de hade på kampanjpris. Detta var strax innan midnatt och tydligen slutade det priset att gälla innan jag hann betala trots att jag hade produkten i kundvagnen. Att helt plötsligt bara ändra ett pris när jag faktiskt har saken i kundvagnen tycker jag inte är okej, vilket jag även påtalade för kundtjänst som jag kontaktade, men de ville inte erbjuda någon kompensation. Webhallen har ofta lite bättre priser, men vad spelar det för roll när det plötsligt bara höjs! Detta är nog tyvärr sista gången jag ens kommer försöka köpa något därifrån för man blir bara besviken ändå. Sänker ytterligare en stjärna. Gör om och gör rätt tack!

    2016: Själva beställningen av en dator plus skärm gick bra, men sedan började problemen. Skärmen levde inte alls upp till förväntningarna och jag vet inte om den var så dålig i sig eller om det var något fel på den, men jag mejlade Webhallen i hopp om att få en förbetald retursedel för att skicka tillbaka den. Det kunde jag totalt glömma att få...

    Det spelade ingen roll hur mycket jag än försökte förklara att jag inte ångrade köpet på grund av ren ånger utan för att jag ville reklamera den! Denna Björn på kundtjänst var envis som en åsna... Han nämnde dock att jag kanske kunde få returkostnaden betald i efterhand ifall de hittade något fel på den, men nu har det snart gått en månad och senaste mejlet fick jag inte ens svar på så det verkar hopplöst. Eftersom det var en skärm på 5 kilo sammanlagt så gick returfrakten på dryga 300 kr när jag fick order att skicka den som företagspaket. Det är pengar som jag kunde gjort något betydligt roligare för. Börjar dessutom ångra att jag även köpte min dator där för 10 papp, för blir det krångel med den lär jag stå utan hjälp hos er. Ganska besviken faktiskt! Det var nog första och sista gången som jag beställde något dyrare hos er tyvärr.

    BUTIKEN HAR SVARAT:

    Hej Vrickan.
    Det låter som att det har blivit något missförstånd i kommunikationen mellan våran Kundtjänst och dig. Jag tittar gärna närmare på ditt ärende för att komma fram till en lösning. Återkom med ditt ordernummer och KT-nummer till mig direkt på Emil@webhallen.com.

    BUTIKEN HAR SVARAT:

    Hej Vrickan.
    Det låter som att det har blivit något missförstånd i kommunikationen mellan våran Kundtjänst och dig. Jag tittar gärna närmare på ditt ärende för att komma fram till en lösning. Återkom med ditt ordernummer och KT-nummer till mig direkt på Emil@webhallen.com.
  • Hej Vrickan.
    Det låter som att det har blivit något missförstånd i kommunikationen mellan våran Kundtjänst och dig. Jag tittar gärna närmare på ditt ärende för att komma fram till en lösning. Återkom med ditt ordernummer och KT-nummer till mig direkt på Emil@webhallen.com.

  • Usel
    4 mån sedan
    Ingen bra erfarenhet av webhallens kundtjänst som lovar saker de inte håller.
    Köpte en Philips 65PUS7502, spricka i skärmen, returneras. 2:a tv som kom var böjd, hade döda pixlar och banding. Ringde kundtjänst och frågade om jag fick byta till en vassare modell efter allt strul. Det gick bra och personen i kundtjänst skulle reservera den nya TV och även bjuda på frakten. Skulle inte behöva lägga någon mellanskillnad som plåster på såren. Nu efter lång väntan så gäller inte detta längre, finns inget dokumenterat säger dom . .har nog varit utan TV en månad mellan alla återskick och väntetider.
    Sista gången jag handlar av Webhallen.
  • Hej swehus,

    Jag har satt mig in i ditt ärende och jag upplever att jag har fått en uppfattning om vad som hänt.
    Det är olyckligt att bägge två av de TV-apparater vi skickade kom defekta från tillverkaren och jag förstår att det har gjort det problematiskt för dig att vara utan TV.
    Returavdelningen lade upp en ersättare samma dag som de mottog din första TV och kunde bekräfta felet.
    När din andra TV kom in lades det upp en återbetalning istället för att skicka ut ytterligare en ersättare, enligt dina önskemål.

    Då vi redan återbetalat dig för TVn är det förstås inte aktuellt för oss att skicka dig en annan TV gratis.

  • Perfekt
    4 mån sedan
    År efter år sköter sig Webhallen. Trevligt bemötande oavsett ärende :)
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Jag är mycket missnöjd med ett reklamationsärende på Webbhallen. Den 9/5 besöker jag butiken på Nordstan i Göteborg då jag råkat köpa fel moderkort, ASUS ROG Strix Z270H Gaming/K1K1, socket 1151. Jag har köpt en Intel Core i5-8400 2.80GHz processor som kräver ett moderkort med socket 1151-2. När jag har monterat cpun och ska testa datorn så går den inte igång.

    När jag ska reklamera moderkortet upptäcker kassören att en pin på socketen är böjd och vägrar därför att reklamera den. De menar att det är handhavande fel och vill därför inte hjälpa mig! Jag blir ytterst förvånad över detta då jag vet med mig att jag har installerat processorn korrekt.

    Jag bestämmer mig för att besöka en annan butik, Webbhallen på Ekelundsgatan. Där konstaterar kassören att moderkortet tidigare har sålts till en kund och att den därefter har lämnats tillbaka. Kassören böjer tillbaka pinen samt testar moderkoret för att se om det fungerar felfritt, vilket gör det ännu mer absurdt att jag inte får reklamera det! Dessutom tar kassören bort garantin!

    Kassören hävdar även att liknande fel aldrig kan uppkomma i fabrik. När jag för på tal att skadan kan ha inträffat pga handhavande fel hos tidigare kund, replikerar kassören att det är omöjligt då Webbhallen “alltid är mycket noggrann med att kontrollera att alla pins är korrekta ifall att en vara blir reklamerad”. Men hur kan de hävda att detta steg inte missades när tidigare kund lämnade tillbaka moderkortet? Alla rutiner till trots är det mänskligt att glömma ett sådant moment! Jag vet att jag installerade processorn korrekt.

    Ingen av kassörerna på de två butiken kan bevisa att moderkortet var felfritt när jag mottog det. De kan inte heller bevisa att medarbetaren på Webbhallen som hanterade reklamationen då moderkortet lämnades tillbaka verkligen kontrollerade att moderkortet var felfritt. De kan inte heller bevisa att jag har installerat processorn felaktigt eller att jag varit ovarsam när jag tog bort det från moderkortet.
  • Hej Lethol,
    Jag har skickat dig ett pm angående ditt ärende.
    Du får gärna återkomma via det eller till min mail filippa@webhallen.com

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Ganska bra
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Har handlat hos webhallen flera gånger och vart nöjd. Tills den dagen jag var tvungen att ta kontakt med kundtjänst... Där har dom mycket att jobba med. Tog flera dagar innan dom svarade på mina mail. Och när dom väl gjorde det så var dom inte hjälpsamma öäverhuvudtaget och fruktansvärt opersonliga. Kändes nästan datorgenererat. Kundtjänst via telefon är supertrevlig och hjälpsam!

    Och sen, varför skickar man inte med en retursedel med sina ordrar? Att behöva få tag på skrivare för o skriva ut ett returformulär och dylikt gör det bara bökigt för kunden.
  • Hej smacksmack,
    Roligt att höra att du uppskattar vår kundtjänst i telefon!
    Angående mailkontakten du haft med oss, så är det samma personer som svarar på samtal som mail och chatt, så det är tråkigt att din upplevelse av oss varit så olika över kontaktvägarna.

    Jag har mottagit din feedback, och ser över hur vi ska kunna förbättra oss på mail så du upplever att vi är lika trevliga på alla sätt :)

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Ganska dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    De skickade fel vara och sedan var de inte särskilt snabba med att åtgärda felet.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    har inte haft några problem helt perfekt ;)
  • Dålig
    7 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Får ta och ändra mitt omdöme. Efter att ha varit kund i över 10 år tänker jag nu sluta handla där helt. Tidigare positiva erfarenheter får stå undan för ett företag som inte lyssnar på sina kunder alls, när de behöver hjälp.

    För att göra en lång historia kort: en returnerad och misstänkt defekt vara ansågs inte omfattas av garantin och jag har nu fått betala för felsökning. Problemet är egentligen inte detta, vad som är rätt och vad som är fel (eller vem som har rätt och fel). Problemet är den inställning som man haft och den vilja att lyssna på kunden (jag brukar försöka vara rätt ödmjuk men ärlig). Här har man visat en förbluffande dålig inställning, fyrkantig och helt oförstående. Man har gått stenhårt på sin linje och inte backat en millimeter. Jag har inte varit otrevlig, utan försökt hålla det hela sakligt.

    Jag har haft anledning att behöva hjälp tidigare med defekta varor. Det har gått bra. Det verkar på mig som att webhallen blivit så pass stora nu, eller har ägare som inte ger utrymme för att se på varje unikt fall och ta ett steg tillbaka och fundera på hur man agerar bäst. Nej, nu är det hårda bud som gäller och mycket strikt följande av de riktlinjer man satt upp. Jag har viss förståelse för att det är så, men så som man behandlat mig funkar inte. 10-15 års troget handlande är över. Detta inte på grund av det faktiska beslut man tagit, utan hur man hanterat ärendet.

    Webhallen är bra för att billiga, lätttillgängliga och har ett kul och bra belöningssystem. Men precis som med lågprisbolag i flygsammanhang: du vill inte vara där om det skiter sig. Jag kommer inte handla där igen, de har visat att mina pengar inte är intressanta, med all tydlighet. Så betyget går ned till en tvåa. Jag tänker inte sätta ett bara för jag är sur, de jag drar upp betyget för att återspegla att de är just billiga och snabba. Men högre än så kan jag inte gå.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Köpt 6 st Powerbanks från företaget, dom har varit mycket snabba med leveranserna och kvalitén har varit mycket bra.