Rösta på Webhallen i kategorin Datorer och mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2018". Är Webhallen en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

Fri frakt över 500 kr
60 dagars öppet köp
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: dator

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2018-11-13)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (7.07)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 tim sedan
    Beställning Leverans
    Snabba leveranser, webligt bra priser
  • Ganska dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 10 tim sedan
    Jag har varit kund hos Webhallen i flertalet år . har alltid varit nöjd med Priser och grymt snabba leverans tider.

    Nu har jag tyvärr behövt använda deras kundtjänst och den är enligt mitt tycke bedrövlig .

    Jag beställde en Popcorn maskin på fynd den 6 september, när denna levererades saknade delar av produkten.

    Jag kontaktade kundtjänst då fick jag till svar att medarbetaren ska kontakta RMA avdelningen, och kontakta mig igen.

    Sedan kontaktade kundtjänst den 12e september igen . fick till svar att de inte fått svar ifrån RMA avdelningen.

    Den 17 september fick jag ett mail ifrån kundtjänst att de pratat med RMA avdelningen och denna har beställt de saknade delarna.

    Den 12e oktober fick jag ett mail med svaret att de inte fått svar om leverans ifrån RMA än och att enhets skall gå tillbaka som ett service ärende .

    Strax därefter ringer de upp mig och berättar att delarna är beställda.

    den 23 oktober mailar jag dem och beskriver mitt missnöje får svaret att de inte fått reservdelarna ifrån leverantören än .

    den 8 november kom de saknade delarna till min maskin.

    Tyvärr har denna handlingen av detta ärende skadat mitt förtroende för Webhallen!
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Fantastiskt lättnavigerad hemsida, många produkter, utmärkta leveransalternativ och betalningsalternativ. Och snabbt gick det!
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    10/10
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Handlat mycket från webhallen och de är grymma! Hemsidan är fantastisk och rolig att surfa runt på vilket gör shoppingen till ett nöje. Bra priser och snabb frakt med fysiska butiker på platser där det behövs. Medlemssystemet de har är marknadens roligaste och bästa. Rekommenderas!
  • Utmärkt
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Webhallen levererar alltid. Stort plus för PayPal -betalning så man slipper använda sig av Klarna!
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Lätt att hitta vad man vill ha och bra beskrivningar av produkten.
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Webbhallen laptop config.

    22 augusti.
    Inlämnad för reparation för att datorn inte startar som den ska.
    Skickas till England för att verkstaden här i Sverige ej kunde laga datorn.

    1 September
    Får jag tillbaka datorn med info att RAM är utbytta.

    Fortfarande så är felet kvar.
    Datorn startar helt enkelt inte.

    Inlämnad igen 4 september
    Detta blev nu ett "prio" ärende.

    5 November.
    Verkstaden behöver mitt lösenord för att göra ytterligare tester?

    Laptop tillbaka. 1 eller 2 blå skärm i början Men funkar som den ska nu iallafall.

    Kompensation = 1TB HDD 2.5" för att de tog lite extra tid.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    WARNING! PARDON MY FRENCH

    Har handlat en hel del från Webhallen, men den senaste ordern tar fan priset, har aldrig varit med om snabbare frakt.

    Beställde ett Asus Prime X370-Pro igår fredag omkring kl 1500 efter att jag insåg att jag inte skulle hinna fram till Bredden innan köerna in mot stan kom igång på allvar. Besviken över att jag inte hinner bygga i helgen la jag beställningen och tänkte, "Ja ja, får väl fixa datorn under veckan".
    Kl 20:19 får jag bekräftelse att paketet är på väg. Hjälper inte mig en fredagskväll tänkte jag.

    Döm min förvåning när jag idag lördag klockan 1015 får ett sms att paketet kan hämtas ut nere hos postombudet. Trodde det blivit fel i PostNords system (har ju hänt förut så att säga). Men icke, där på en lördag förmiddag 14 timmar efter bekräftelsen låg paketet.

    Herrejävlar Webhallen! Har aldrig varit med om så snabb frakt.

    Skål på er!
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Häftig hemsida med bra medlemserbjudanden och bra priser överlag, aldrig några problem med inbyte/reklamation när det behövts.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Dem har de mesta som du kan behöva till datorn, allt från spel till musmattor. Jag är nöjd.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Bra produkter, snabb leverans
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Bra priser och de har fysiska butiker som har det mesta så man slipper vänta på varan.

    Jag gillar dock inte deras öppet-köp policy. Medan andra företag tillåter kunden att öppna paketet och undersöka varan eller t.o.m. använda den i de flesta butiker (Siba, El-giganten, NetOnNet m.fl.) så gäller Webhallens öppet-köp BARA vid obruten förpackning!

    EDIT: Nu får de full pott då de har ändrat sin policy. Man får öppna och testa varan hemma.
  • Acceptabel
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    UPDATE:
    Webhallen tog direkt kontakt personligen med mig och har engagerat sig i detta och att det blivit fel vid flera tillfällen. Det är hedervärt , exemplariskt och förtjänar en höjning av betyget från 2 till 5. De var mycket angelägna om att rätta till saker i de led där det gått fel vilket i huvudsak varit kommunikation på olika plan. Jag kommer också uppdatera detta om ett år (om inget oväntat händer) och se hur läget är.

    ORGINALRECENSION:
    Webhallen brukade vara bra men efter en relation som varat väl över ett decennium har jag efter flera misstag (5+ inklusive rma, beställningar, dålig kundservice och amatörmässigt bemötande) från Webhallens håll slutat räkna de till ett seriöst företag. Använder de inte längre till större, seriösare inköp.

    För professionellt bruk är Webhallen absolut inte att lita på.

    Utan att bli för lång i en nätrecension så upplever jag Webhallen som helt ointresserad av att ha mig som företagare som kund. Det känns tydligt att webhallen vill vara “coola” och “nere" med kidsen och därför är målgruppen gamers i studentålder. Allt krut har de tydligt lagt på gamification av kundsystemet med experience points och annat som är "häftigt" men oviktigt.

    Det är ett företag som känns totalt amatörmässigt och som har rasat i ranking senaste åren. Att fullständigt sk*ta i företagssegmentet för att kunna verka “coola” kanske är en förklaring till att företaget går sämre år efter år med minusresultat för 2017.

    Betyget blir ändå 2 stjärnor för att de ändå har butiker och det är smidigt. Men även butikerna är numera fyllda av okunniga kids som ofta inte bara är okunniga utan också ofta har otrevlig attityd. Vidare har de börjat ha saker inlåsa och man får vänta vid ankomst i 10-15 minuter på att få sin beställning. Det finns ingen struktur för detta system och det kan vara kö när man kommer tillbaka för att hämta beställningen som gör att ens tid slösas.

    Webhallen har gjort resan från en av mina favoritbutiker som jag varit kundmässigt lojal mot till att för mig kännas som en oseriös aktör jag inte vågar ha att göra med när det väl gäller.
  • Hej davest,

    Så bra att du är nöjd med samtalet du hade med oss.
    Vi är tacksamma för att du ger oss ett år att bättra oss i bemötandet av dig och andra företagskunder.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Bra service, snabb leverans
  • Mycket bra
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    + Flera val av betalningsmetoder. Gratis frakt.
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Alltid bra.
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    funkar utmarkt
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställning
    Tycker att hela upplevelsen var grym. Inga omöjliga fraktavgifter samt bra leveransalternativ och en mängd betalningsmetoder!
  • Utmärkt
    12 dagar sedan
    Beställning
    Alltid bra service och snabb leverans
  • Dålig
    12 dagar sedan
    Dålig hantering av öppet köp. Defekt vara måste skickas tillbaka som företagspaket, något jag får sköta själv utan någon typ av retursedel. Dessutom verkar de knappt medvetna om skillnaden mellan ångerrätt och öppet köp.

    Jag har tidigare haft positiva upplevelser med köp där allt fungerat bra, men första gången jag fick en vara som behövde returneras så visade de sina rätta färger.

    Undvik för alla teknikvaror där krångel kan uppstå, det kommer jag att göra.
  • Hej from,

    Då vi är ett företag behöver vi få tillbaka paket som företagspaket. Detta då de annars levereras till ett ombud där vi inte kan hämta upp dem. Vi har varit i kontakt med leverantören men de har inte möjlighet att skicka paket som kommer till ombudet vidare till oss. Därför är företagspaket tyvärr den enda vägen att gå i dagsläget om produkten inte är tillräckligt liten för att skickas som brev. Vår tanke är givetvis att vi ska strömlinjeforma returer i framtiden för alla våra kunder.

    Om det kommer till krångel med de produkter man köpt av oss som täcks av garanti så står vi självklart för frakten. Om detta var fallet i ditt ärende får du gärna höra av dig till mig med kvitto för köp av returfrakt, så ser vi till att du får de pengarna återbetalade. Mig hittar man genom filippa@webhallen.com.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Alltid haft extremt bra upplevelser i senaste 8+ åren med Webhallen. Även idag var en av de gångerna. Bryr sig om sina kunder och håller hög standard.
  • Ganska dålig
    13 dagar sedan
    Beställning
    Webhallen är min go-to butik endast pga deras RMA avdelning och faktum att de har fysiska butiker i närheten där jag bor. Jag gillar att det är enkelt att returnera saker som inte fungerar som det skall, jag slipper helst hålla på att skicka grejer via posten.

    Webhallen beställer jag nästan endast via om de har produkterna i lager, ifall de inte har grejerna i lager får du räkna med att vänta evigheter innan det kommer in om du beställer, det är helt klart helt värdelösa på att hämta hem grejer som de inte har i lager så om det inte finns i lager brukar jag skippa att beställa.

    Vid mitt senaste "inte i lager" köp via webhallen köpte jag ett Asus 2080 ti Strix grafikkort, ca 10 dagar innan det hade release (bokade det alltså och förbetalade). Vi alla vet att leveransen av 2080ti korten har varit problematisk men det visar sig att webhallen också inte skickar ut dessa kort i ordning då via sweclockers forum (källa: https://www.sweclockers.com/forum/post/17607580) kom det fram att de levererat samma grafikkort till en annan kund som bokade efter mig. Jag fråga satte detta och webhallen sa att de hade haft mycket problem, men de berättade inget om dessa problem innan jag hittade bevisen för detta via forumet. Webhallen vill inte heller stå för någon som helst typ av kompensation för deras felgörande utan jag får snällt sitta och vänta vidare och hoppas att lottningen dras nästa gång till min fördel.

    TLDR: Webhallens RMA är fantastisk, den bästa.. allt annat är rätt dåligt. Håll er borta från att boka produkter då de verkar lottas ut och köp inget som de inte har i lager för då får ni vänta många veckor.
  • Hej!
    Då det kommer till produkter som vi själva inte har i lager kan leveranstiden variera kraftigt beroende på leverantör och om leverantör har produkten i lager eller ej vid beställningstillfället.
    Man kan alltid fråga vår kundtjänst om vi har någon estimat för när produkten kommer in om det inte står något på produktsidan.

    När det kommer till produkten du nämner här, Asus 2080 ti Strix, så blev det mycket riktigt så att en kund lyckades få tag på ett kort trots att det var andra före i kön.
    Det kunde ske då en kund som beställt till en butik avbeställde produkten. Detta betyder att kortet då skulle gått till nästa i kö för hela Webhallen, men på grund av den mänskliga faktorn och systemet så fick nästa kund på tur i den butiken kortet istället.
    Vi lottar inte på något sätt ut produkter som är bokade, utan går enligt kronologisk ordning oavsett vilken medlemsnivå man är. Fel kan det dock bli ibland och för det ber vi om ursäkt och tackar för överseendet.

    Vår returavdelning tackar även för den goda feedbacken!

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Väldigt bra företag, ett snäpp bättre än Inet som jag väljer som väldigt nära tvåa på listan av mina favorit online butiker för elektronik.
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Alltid snabb leverans!
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser, enkelt och tryggt att hämta i butik.
  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag har varit kund hos webhallen i flera år och allting har gått som smort vartenda gång. Kan inte minnas en enda gång jag har haft problem hos Webhallen.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra hemsida. Bra produkter.
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställning
    Fruktansvärt kompetent personal, stort utbud och lätt att handla.
  • Ganska bra
    20 dagar sedan
    Snabb frakt, smidig hemsida, roligt med poängsystem.

    Dock fick jag problem med ett moderkort som inte passade processorn jag köpte. Framgick ej i texten på deras hemsida att de två inte skulle vara kompatibla out-of-the-box.
    Fick ett ganska tråkigt bemötande av deras kuindtjänst i och med detta ärende, där kontenta var att jag fick skylla mig själv för att jag inte hade kollat att produkterna var kompatibla via tredjepartstjänster så som pcpartpicker. Förstår att det kan vara svårt att ha all information och alla undantag uppdaterade för varje produkt. Har inget problem med det.
    Feedback till webhallen:

    1. Försök nå en lösning tillsammans med mig som kund. När jag förklarar att produkten inte är kompatibel bör responsen vara: "ok, men då gör vi en retur på varan och ersätter denna med en likvärdig, kompatibel variant". Det hade sparat tid både för mig och för webhallens supportavdelning.
  • Hej Triple,
    Tack för din feedback!
    Vår kundtjänst kommer ha ditt ärende i åtanke i framtiden när det kommer till bemötandet av liknande frågor.
    Om du har något mer att tillägga lyssnar jag gärna på dina åsikter. Jag finns tillgänglig via mejladressen filippa@webhallen.com.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Bra
    20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Direktbetalningen kändes obehaglig med bankdosa mot annan site än banken direkt. Hade velat ha fraktalternativet vanligt brev utan risk för paket. I övrigt helt nöjd.
  • Acceptabel
    26 dagar sedan
    Uppdaterat: 21 dagar sedan
    Bought a gaming laptop. Keyboard backlight doesnt work, send it back to fix it next day. According to Posten package was delivered, but Service Centre didnt took any action for whole week. I mean seriously - for whole week package was just lying somewhere and no one even took a look. Called to Customer support, had to discuss a while with the agent, so agent promised to check with service center my case. After while I got confirmation my package is received and its waiting in a line. At this moment Service Center and me have no idea how long it will take at all to get repaired/new computer, but its already sad experience.
    Update: got new laptop in 10days since shipping back, however it was no email, nothing about communication.
  • Hello PauliusB!
    Thank you for your feedback in regards to the handling of the faulty computer you sent back to us.

    During the time in which you sent the product back to us the service-departement were behind schedule due to an overflow of products that came in. This should, of course, not affect you or any other customer as it is our responsibility to have an ample amount of people working to keep the handling time down - but in this case we were not able to cover this and it did affect you, and for this we apologize.
    The service-departement has recently been extended to make room for a larger crew, to avoid this kind of delay due to us being short on people in the future.
    If you have any other feedback please feel free to contact me via my email filippa@webhallen.com.

    Kind regards
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 21 dagar sedan
    Beställde igår den 21/2-2012 kl 14.00, och fick den idag den 22/2-2012 kl 11.30. SNABBT!
  • Knappt godkänd
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    jag tycker att webhallen lever inte upp till conceptet när det gäller deras kundtjänst.Vill man köpa rätt vara får man knappast rätt svar på deras butiker eller kundtjänst,dem vet och kan ingenting; dem har ingen teknisk kunskap och kan inget om deras produkter dem försöker alltid gissa innan dem ger ett svar och då känner man sig inte trygg när man vill göra ett val på en produkt som man vill köpa.Webhallen borde lära sig av Kjell och Company där all personal har verkligen rätt teknisk kunskap på deras produkter och får alltid bra råd när jag vill ha hjälp att köpa en produkt.
  • Hej maximus64,

    Vi strävar efter att ha en så teknikkunnig personal som möjligt för att kunna hjälpa till vid produktfrågor, men med lite under 20,000 artiklar i sortimentet kan vi inte kräva att alla ska kunna allt.
    När det kommer till mer specifika frågor om en produkt eller en kombination av produkter kan man alltid fråga oss så svarar vi om vi kan eller kan ta reda på det, annars finns även möjligheten att vända sig direkt till tillverkaren av produkten.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Beställning
    snabbt!
  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Svarade snabbt på min kundsupport (mindre än ett dygn, då jag skickade support frågan på söndags kvällen)
    Dessutom snabb frakt alla dem gånger jag handlat med dem.
  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Beställning
    Bra kundtjänst, bästa utbudet, helt ok priser och sjukt snabba leveranser. Att man kan beställa och hämta ut i butik är riktigt, riktigt bra.
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidig checkout
  • Perfekt
    27 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra utbud, snabb leverans och bra service!
  • Mycket bra
    28 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Har bra produkter och oftast bästa priset.
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Beställning Leverans
    smidigt, omdömen, fin sida
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra hemsida och bra service
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Bra och snygg sida, ofta bra utbud med ok lagersaldo i de olika butikerna i Göteborg. Historiskt sett också bra kundservice men tyvärr har den blivit sämre och är i dagsläget ett skämt. Tror att Webhallen borde se över både personal och själva konceptet "kundservice" då det inte riktigt rimmar med vad man får när man ringer eller mailar in.

    Skall dock tillägga att personal i butik fortfarande håller en bra nivå på både kompetens och servicekänsla, så jag har inte gett upp hoppet än, även om jag är skapligt irriterad över mitt senaste ärende.

    Om nån ansvarig från Webhallen läser häri, ta en titt på detta ärende isf: [#KT2162576]
    Sätter därför lågt betyg här bara pga hanteringen av detta ärendet.
  • Hej Daddygee!

    Tack för feedback om det ärende du haft med oss.
    När det kommer till den mejltråden så kan jag inte undgå att märka att agenten hänvisade dig i deras första mejl att ta dig till butik för att det skulle vara den smidigaste lösningen. Sedan erbjöds du alternativ för lösning av ditt problem som du tackade nej till innan du kom in till butiken och fick det löst.

    Agenten hänvisade dig till butik just för att det går mycket smidigare att lösa där än det gör på distans - då vi måste få en chans att bekräfta fel på produkt innan vi gör ett byte.

    Om det var något annat du tänkte på i bemötandet får du gärna återkomma till mig på filippa@webhallen.com.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt och snabbt.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra, enkel och tydlig hemsida, många betalningsalternativ.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Smidigt o funkar alltid bra o beställa från webhallen.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Webhallen håller alltid hög service, god kvalitet och är mycket bra att ha att göra med!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    en femma billigare än coolcard, fett.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra bemötande i butiken. Med få undantag också hög kvalitet på produkterna. Många väl fungerande betalningsalternativ. Jag har prövat dem alla, även om jag nu mestadels betalar beställda varor direkt i butiken.