Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 26 butiker
Årets Onlinevaruhus 2016

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2017-06-21)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Dålig och långsam kundtjänst. Ska inte ta en månad att komma fram till att man inte lyckas får fram det man beställt från leverantören.
    1 dag sedan
  • Usel
    Varit kund hos Webbhallen i 10år. Kjell & Company och Webbhallen har varit mina Go to Places för teknik och tillbehör för god service och kunskap.

    Nu har båda kedjorna senaste året eller två ändrat sina regler helt till kundens nackdel.
    De har inget öppet köp alls längre. Öppet köp gäller bara vid obruten förpackning!

    Hur fanken kan man ha öppet köp vid obruten förpackning på teknik när bara hälften av det man köper funkar med ens andra prylar om ens alls.
    Som exempel på produkter som jag hade tur att jag hade öppet köp på var: USB grafikkort för extra skärm som inte fungerade med min dator, Multi minneskortsläsare som inte kunde ha flera kort inkopplade samtidigt, HDMI switch som inte fungerade med mina bildskärmar etc.

    Kommer aldrig mer handla på Webbhallen när enda alternativet är distansköp, eller grisen i säcken!
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det bästa är alla olika betal alternativ och leverans sätt, även i priset på varorna och betalnings alternativ är en positiv händelse.
    Servicen med beställning och information är i högsta klass, ni är lätta att nå och får svaren snabbt tillbaka
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och rätt vara :)
  • Usel
    Beställning
    Jag fick ingen information om att jag skulle använda nätet för att se att min fitbit passade. Nu får jag inte för att jag öppnat paketet och sett att den inte passar. Otroligt dålig kundfokus! Nu väljer jag andra affärer
  • Perfekt
    Beställning
    Bra hemsida,bra erbjudanden och bra priser.
  • Utmärkt
    Beställning
    Lit
  • Bra
    Jag köpte en TV-apparat för 20000 kr som har döda pixlar i skärmen. Webhallen pekar åt tillverkaren (Samsung) som säger att det är OK och så kan det vara.
    Ett stort minus är att Webhallen har INGET öppet köp om man handlar i deras fysiska butiker.
    UPD: Problemet är löst. Jag fick ett rejält prisavdrag efter att jag kontaktade de på prisjakt@webhallen.se och nu är jag helt nöjd. Bra att de lyssnar på kritiken och försöker att bli bättre! Ett stort tack till Johan A!
    10 dagar sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Usel
    Beställning Leverans
    Inte OK att det på webbsidan står att en vara finns i lager och först när jag får orderbekräftelsen så står det istället
    "Din order innehåller produkter som inte finns i lager." Ingen information om tider eller någonting. Svarar omedelbart på orderbekräftelsen och får ett autogenererat svar att de vanligen svarar inom 48 timmar!

    Avbeställde ordern bums. Webhallen verkar vara ett lurendrejarföretag.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    De svarade tydligt och mycket utförligt på mina frågor med ett professionellt språk.
  • Utmärkt
    Beställning
    Snabbt, enkelt och säkert.
  • Perfekt
    Beställning
    om allt med leveransen går som planerat så är jag väldigt nöja med er och rekommenderar folk att handla här
  • Perfekt
    Bästa kundklubben!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerar klockrent, har aldrig haft några problem med webhallen. Även kundtjänstern är mycket uppskattad, både online och i butik!
  • Utmärkt
    Beställning
    Mycket bra service! Enda ja skulle önska var att de kom lite mer dubbla poäng från supply drop ;)
  • Usel
    Beställning
    Köpte en bärbar dator idag som det stod att det fanns 18 st i lager, men sedan när köpet var klar och bekräftelsen kom så står det att jag köpt en produkt som inte finns i lager. Och när jag ringer upp dem och frågar om detta så betyder det inte att det finns 18 i lager, utan bara att Webhallen har beställt 18 st från sin leverantör, inte att de har 18 st i lager själva. Så de har ingen dator att skicka trots att det står det, utan den skickas först när de får in den på lager.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt snabbt svar på en knepig fråga som krävde en del efterförskning.
    Tack så mycket.
  • Perfekt
    Högsta betyg!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Bra
    Beställning Leverans
    Jag skulle gärna vilja ha bättre paketspårning än "Hämtade/skickade" som status på min order.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt, väldigt gott bemötande i butiken där jag hämtade varan. Väldigt kunnig personal!
  • Perfekt
    Beställning
    Blev lite tekniskt strul, men som löstes snabbt och informativt. Superbt kundbemötande och proffsig service. Snabb leverans.
    Önskar mobil sida (ej app) - skulle göra webhallen perfekt(-are).
  • Usel
    Vad har hänt Webbhallen, kundnöjdheten har ju legat högt hittills?

    Köpte ny mobil i början på mars och har nu, efter 3 månader av nonchalant bemötande från W sida äntligen lyckats häva köpet och fått tillbaka mina utlägg för "reparationer" hos W. Enkla frågor tar MINST 48 h att få respons på och kommer då ofta i form "goddag yxskaft".

    Jag möts av tystnad, halvsanningar, lögner, tomma löften, avdelningar som skyller på varann och att det "tyvärr inte går att se i loggen vad som är gjort"...

    Enl konsumentköplagen har jag rätt att veta vilka reparationer som utförts på telefonen OCH att kräva att köpet hävs efter 2 vändor på verkstan, något som W försöker strunta i och trötta ut mig. En tydlig ursäkt hade ev fått mig att fortsätta som kund men inte ens det klarar man av.

    Uppdatering:
    Noterar att negativ kritik svider så mycket i Webbhallens skinn att man ser sig nödgad att gjuta lite corporate bullshit på vågorna för att försöka ta udden av de jobbiga åsikterna.

    W tycker att det jag "känner" och "upplever" är tråkigt -ett klassiskt retoriskt sätt att försöka förminska den missnöjde kunden och relativisera de uppenbara problemen. Kanske W har alternativa fakta att komma med?

    W hade tre månader på sig att "se över ärendet". Att man påstår sig vilja göra det nu kanske hänger ihop med att bli luggad på Prisjakt?
    11 dagar sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Sympatiskt bemötande när jag behövde förlänga tiden för att hämta min order.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt smidigt och ett Härligt bemötande av personal i butik
  • Usel
    Beställde en TV med utlovad leverans på 1-2 arbetsdagar. Leveransen har man emellertid outsourcat på den pinsamma ursäkt till firma som kallas Postnord.

    En vecka senare har jag inte sett röken av min TV. Efter att ha suttit i ändlösa telefonköer, där man till slut kommer fram till Postnord - så utlovas leveransdatum, vilka naturligtvis inte hålls. När man försöker ringa till Webhallens kundservice får man endast svaret att "var god och försök senare". Eftersom jag faktiskt betalat Webhallen för både varan och att ombesörja frakten - så finner jag det extremt stötande att det ändå är jag som tvingas försöka jaga Postnord för att leverera, bara för att Webhallen verkar tycka att man inte har ansvar för tjänster som man själv valt att outsourca på tredje part. Jag har ingått avtal med Webhallen, och inte Postnord!

    Jag kan dock garantera att det här var absolut sista gången ever som jag handlar av Webhallen. Vilket makalöst haveri! Ni skämmer ut er!
    10 dagar sedan
  • Hej nulugnardunerdig

    Jag beklagar att det har strulat med din order. Det är absolut inte meningen att du själv skall behöva jaga Postnord för att få dina produkter levererade. Om detta har kommunicerats till dig, eller om du har känt att det är ditt eget ansvar, så beklagar vi detta. Det är inte vår intention att frisäga oss från vårt ansvar.

    Vi använder Postnord då de har absolut bäst räckvidd av de olika speditörerna som finns i Sverige och det fungerar för det mesta alldeles utmärkt. Tyvärr händer det som i ditt fall att leveranser går snett, men av den erfarenheten vi har är att detta sker även hos de andra aktörerna i Sverige.

    Vill du vara vänlig och återkomma med ditt ordernummer till prisjakt@webhallen.com så ska jag se till att din order får en översyn på en gång.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid nöjd med Webhallen!
  • Perfekt
    Beställning
    bra sortiment och tillgänglighet!
  • Dålig
    48 timmar för återkoppling av kundservice är inte tillräckligt bra när man är en stor nätbutik.

    Ofta använt Webhallen förut då det känts bra att hämta ut saker i en butik (och så slipper man frakten). Men dålig responstid och efter att ha beställt något en vecka senare få till svar att grejerna inte kommer, det ger inte ett bra betyg från min sida.

    Eller så beställer man något som finns inne i en butik, man får bekräftat att sakerna finns på plats och är undanlagda. Kommer in senare samma dag och så har butikspersonalen ändå sålt grejerna till någon annan.

    Vad hände Webhallen?
    10 dagar sedan
  • Hej David018

    Jag beklagar att du upplevt vår kundtjänst som långsam. Om du har ett specifikt ärende som du vill att vi tittar på så är du välkommen att maila mig direkt på prisjakt@webhallen.com så kollar jag igenom ditt ärende.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Säljaren som jobbade den 5/6 typ 1830 på välas webhallen är nog en av dem jag fått bäst bemötande och kundservice av. Stort plus!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabba leveranser. Bra utbud. Trevligt bemötande. Schyssta priser.
  • Usel
    Problemet med Webhallen är att vid köp är de oftast duktiga, vid reklamation är de allt annat än service minded. Hur företagen ställer krav gentemot Webhallen vid reklamation är inte kundens problem. Däremot blir kunden lidande då Webhallen inte lyckats förhandla om rutiner och regler som är sjysta mot slutkunden. Istället blir det mycket gnäll från personalen om hur de förlorar pengar vid reklamation. Känns ju sådär att få höra det som kund. Det är inte mitt problem. Det är Webhallens brist i förhandling mot respektive företag, som visar sig som denna negativa konsekvens för dem.
    10 år sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Jag är mycke nöjd
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och riktigt bra priser. Gillar även deras medlemssystem, alltid kul att få achievements
  • Knappt godkänd
    Produkten fanns inte i lager, men skulle komma in. Nej, det gjorde den inte. Den kom inte in på en hel månad, till slut avbeställde jag ordern. De lovade inte att den skulle komma in, men det känns ändå surt att de har en produkt (240488: Sony 32" KDL32WD603) som de inte tycks ha för avsikt att leverera. På plussidan är kundservicen trevlig och korrekt.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Hittar köksprylar till mycket bra priser. Vem gillar inte det?
  • Perfekt
    bäst
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra priser. Riktigt bra för den varan jag beställde ( 500-1000kr billigare)
  • Usel
    Beställning Leverans
    Fick fel produkt. Beställde ett Belkin slim-fit armband till iPhone 6 men fick ett för iPhone 6 plus.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Står att vara finns i lager. Får mail där det står att den är slut.
  • Perfekt
    Varit kund hos Webhallen ändå sen 2009. Insåg först nu att jag inte hade lämnat ett omdöme. Brett utbud, bra priser och grym service.
    14 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte grafikkort på fyndvara. Frågade i butiken, både vid bokning och köp, om något saknades angående skicket på kortet etc. Fick svaret nej båda gångerna.

    Problemet var att med grafikkortet skulle koden för Be the hero (här skickas kod med som ger dig tillgång till ett gratis spel) följa med. Det gjorde det inte. Detta frågade jag om två gånger, båda gångerna var svaret att det ska det göra. Antingen via mail eller så finns koden på kort i lådan. Inget mail eller kort i lådan.

    Kontaktade kundtjänst och blev meddelad att avsaknaden av koden gjorde kortet billigare. Tidigare användare hade givetvis använt koden innan. Inget jag blev meddelade om. Hur kunde de på kundtjänst veta det när de i kassan var helt ovetande? De skickade ändå en kod, en kod som inte fungerade på varken hemsidan eller på geforce experience.

    Grabben på 12 år som jag köpte kortet åt blev missnöjd, han hade tänkt sig ett nytt roligt spel att få lira med sin nya dator. Tråkigt Webhallen, riktigt tråkigt med dålig information och halvdant bemötande. Rekommenderade honom att hålla sig undan från Webhallen om det inte krisar.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hittade det jag sökte till bra pris.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hittade det jag sökte till bra pris.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Om man någon gång har handlat hos webhallen så förstår man! För dig som inte gjort det ännu tveka inte
    Super service!
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Betalningen tappades bort och jag fick vänta drygt en månad på beställd vara även när den fanns i lager
  • Usel
    Beställning
    Jag beställde en vara som tydligen inte fanns kvar längre. Men jag fick ingen information om det. Väntade i två veckor och först efter att jag själv hörde av mig fick jag bara till svar att varan "var slut".
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att genomföra köp som kund, finns flera bra betalningsalternativ att välja bland.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Är alltid nöjd med webhallens service
  • Perfekt
    Beställning
    Webbhallen hade bland de lägsta priserna i Sverige för en Kindle och den 27" bildskärm jag ville ha. Priserna hos Webbhallen var precis de som Prisjakt rapporterade. Enkelt att handla hos Webbhallen med Klarna.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt och bra att beställa på nätet, mycket trevlig och kompetent personal i butik och på support