Fri frakt över 500 kr
60 dagars öppet köp
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: dator

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2018-08-14)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.14)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 dag sedan
    Ångande Fynda produkter :Har köpt en bärbar data (FYND) hus Upplands Väsby. Innan den fick ringa flera gånger och har frågat att den funkar bra, inga fel på den ? Fick informationen efter 4 dagar att den är funkar som den ska och bara flera repor på backsidan. Men även tangentbord funkar inte , när jag har provat återställa den då den hänger på 38% flera timmar som brukar hände när finns badbloks på HDD. Också i Windows var minst 5 drivers som saknades till: USB, Grafikkort och vidare. Varför?

    Om varan är nytt då jag fattar inga konstigheter en fabrik fel.
    Men just ny jag kan bara konstatera att Webhallen säljer retur varan utan att testa den ordentligt. ( så här: Skärmen visa nåt bild och den bli bra)

    Och lämna fel informationen att den funkar BRA .
  • Usel
    5 dagar sedan
    Extremt dålig kundservice. Köpte en dator som det uppstod problem med efter bara någon vecka och undrade hur vi skulle hantera ärendet. Deras respons = ingen alls

    Stor varning för köp här. Det finns så många andra säljare med riktigt bra kundservice och då spelar det ingen roll om man får betala några hundringar mer.
  • Hej neddan,
    Det låter väldigt märkligt att du inte skulle ha fått någon respons alls.
    Kundtjänsten är dock lite överbelastade just nu, så väntetid på svar kan vara något längre än vad den brukar vara.
    Skicka gärna ett mejl till filippa@webhallen.com så ska jag se till att du får svar och information om hur vi kan gå tillväga.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Inget mer att säga än att dom har skötts sig i alla år.

    Nu senast beställde jag en Fractal design Meshify och en radeon 570 nånting.
    Och fick valet att få det hemlevererat för 75-79Kr extra och bestämma vilken dag det passade mig... Beställde en torsdag och tidigast jag kunde få hem det på en måndag, med det alternativet.
    Inte dåligt..

    Post Nord höll schemat.
  • Usel
    9 dagar sedan
    Köpte en fyndvara klass 3 där jag vid första användning upptäcker att det laddningsbara batteriet saknas.

    Webhallen vägrar ersätta det då de hänvisar till att jag varit för långsam på att reklamera trots att all reklammationstid är 3 år, samt att jag köpt en fyndvara som kan sakna manual eller kartong.

    Nu är det ju ett batteri som saknas, avgörande för funtionen på en radiostyrd båt. Ett nytt batteri kostar mig över 200 kr, båten kostade 379 kr.

    ARN hantarerar inte ärenden under 1000 kronor, så jag varnar folk här istället.
  • Hej glimglam,

    Om man märker att en produkt saknas vid leverans är det viktigt att man hör av sig inom en rimlig tid.
    När man återkommer mer än sex månader efter köp om att en del saknas är det utanför rimlig tid och det blir upp till slutkund att visa på att det var något som saknades från början.

    Reklamationsrätt innebär endast att man har rätt att få en åtgärd, men inte att den ska vara kostnadsfri.
    Vi kan höra med tillverkaren om de kan skicka ut ett nytt batteri till dig och fakturera dig kostnaden om du så önskar, då en sådan lösning ibland kan vara billigare den vägen för dig som kund.
    Hör gärna av dig på samma mejltråd som du haft med oss om det är en lösning du är villig att se över.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Usel
    12 dagar sedan
    Mycket dålig kundservice, stänger telefon och chatt lite som dom tycker, dom har nog stora problem med sin personal!
  • Perfekt
    13 dagar sedan
    Vill jag ha någonting snabbt så beställer jag från Webhallen, jag tycker de ha snabbast leveranstid i min erfarenhet.
    Om jag förbokar något gillar jag att göra det från webhallen då det är lätt att avbryta om man ångrar sig.
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Har gjort 111st beställningar i ca 4-5 olika butiker (i STHLM) från 2007 till idag. Bra pris (inte billigast) och väldigt bra service. Grym hemsida att beställa i från. Förbättras hela tiden.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Köpte en tv som var defekt "böjd ram" och de önskar ha in den på service istället för att byta tv... Ett skämt detta! Allt funkar bra tills man får problem, för här vill ingen hjälpa till tyvärr...
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Superba på nätet och än mer superba i den fysiska världen – en av Sveriges klart bästa butiker
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Lämnade in aio kylare och psu som är 1,5år gamla, snabb support. Skulle först få tillbaka pengarna av webhallen men de hjälpte med tillgodokvitto så jag kunde få min grej snabbare.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra balans mellan lågt (men inte lägst) pris, möjlighet till avhämtning på webborder och hög servicenivå. Kunnig personal.

    Väljer det 8 ggr av 10 framför att beställa från renodlad webbutik, just p.g.a. servicen.
  • Usel
    1 månad sedan
    Köpte en mobil som visade sig ha fel. Lämnade in den och fick svaret att där var något konstigt men dom hittade inte orsaken. Fick tillbaka den och samma fel samma historia uppdagades gång på gång. Aldrig mer webhallen
  • Hej!
    Din mobil har varit inne för felsökning två gånger hos en auktoriserad verkstad utan att de kunnat hitta ett fel som inte kunnat åtgärdas av en mjukvaruuppdatering eller rensning.
    Nu tredje gången uppdagades det att mobilen blivit böjd, vilket inte täcks av garantin.
    Jag beklagar att du upplever att vi inte kunnat hjälpa dig mer i detta ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Kan rekommendera dom. En av dom bästa, verkligen!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    köpte en iphone dock till min iphone och apple watch och allt gick väldigt smidigt. rekommenderas.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Kanon! Var inne i deras butik som ligger i Fruängen för ca. 3 veckor sedan med min trasiga Apple Watch. Den lämnades då in för service (garantiärende). Killen i disken var proffsig och förklarade att det kunde ta mellan 2-4 veckor att få tillbaka klockan. Eftersom jag bor 5 timmar ifrån butiken (var på besök i Stockholm) och det inte finns någon närliggande butik där jag bor ordnade han en hemleverans av klockan. Efter ett meddelande per mejl om att klockans reparation (utbytt enhet) var klar fick jag ett kollinummer för att spåra min enhet som nu levererats hem till mig. Fantastiskt bemötande och snabbt svar via mejl hur ärendet gick hos serviceverkstaden.

    En toppennöjd kund som inte kommer tveka att vända mig till Webhallen i framtiden!
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Handlat några gånger utan problem i deras fysiska butiker.

    Men det tråkiga med butiken är att de lägger upp varor till bra priser här på prisjakt, varor som vid en kontroll i butiken har utgått sedan en tid tillbaka och inte längre säljs.

    Mycket dålig stil. Har bett prisjakt att följa upp missbruket.
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Kan inte ge full pott. Webhallen var oerhört snabba med att skicka iväg min order - men för frakten använder de sig tyvärr av ett så pass oseriöst företag som Postnord, som var enda alternativet till just min adress. Har jag tur dyker min tv upp innan nästa VM iallafall.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Bra priser, smidigt att handla och trevlig personal.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Köpte ett par jaybird freedom 2 på webbhallen men jag var väldigt missnöjd med lurarna (dålig "täckning"). Men tydligen gäller då inte öppet köp på dom på webbhallen. Det står säkert någonstans men jag är korkad och läser inte all text som kommer upp. Jag har köpt lurar på Elgiganten och dom har inga problem att ta tillbaka inear lurar.
  • Hej Klaman!
    Hörlurarna du ville returnera klassas tyvärr som en hygienvara, och de kan vi inte ta tillbaka på ångerrätt om förpackningen är bruten.
    Anledningen till att vi väljer att ha en sådan hantering är för att vi ska kunna säkerställa att de in-ear lurar vi säljer är fabriksnya och fräscha från tillverkaren. Vi hoppas att du som kund kan se värdet av detta i framtiden i alla fall, även om det inte föll till din fördel just denna gång.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Handlat många år på Webhallen och har alltid möts av trevliga och insatta säljare i stockholmsbutikerna. Senaste åren har det mest blivit Fridhemsplan och alltid fått suveränt bemötande. Lite glitchigt ibland vid beställning av ej lageerförd vara då det kan ta lååååång tid. (Pennspetsar till surface penna...) Men i övrigt mycket bra betyg.
    Extra kudos till Fridhemsplan som sagt!
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    köpte en ny MacBook Pro för 25000 sek som visade sig vara defekt. Satt i 2 dagar med Apple supporten och provade olika felsöknings metoder till dom gav upp och uppmanade mig att lämna in Mac'en på service.
    Lämnades då in på Webhallen där jag bad om att hållas uppdaterad eftersom jag hade akut behov av datorn eftersom min gamla var obrukbar.
    Ingen återkoppling, ringde därför kundsupporten flera ggr som lovade återkomma med besked vilket dom aldrig gjorde. Jag ansåg också att ärendet borde få någon form av prio eftersom produkten var defekt redan vid köpet men någon sådan hantering existerar inte hos Webhallen, (fick vänta mellan 2- 3 veckor på service) Som kund är det du som äger problemet när Webhallen säljer en defekt produkt, kan vara bra att känna till.
    Webhallen är säkert helt OK om du köper en fungerande produkt men har en helt usel kundhantering när produkten dom säljer är defekt.
    i mitt fall kommer jag aldrig mer att anlita Webhallen då kundhanteringen och ansvarstagandet är uselt.
  • Hej Laer,
    Jag har hört mig för med mina kollegor för att se om jag kan sprida lite ljus på situationen.

    Jag ber först om ursäkt för att att du upplevt att du inte fått återkoppling när du bett om det. Många verkstäder gör reparationer på en väldigt automatisk basis och skickar information i pappersform med paketet som kommer tillbaka till oss, och inte tidigare.
    Vi ska förstås vara tydligare med att det är svårt för oss att få fram denna information under pågågende ärenden, istället för att hålla dig på halster.

    Din dator fanns tillgänglig för hämtning 12 dagar efter inlämnande, vilket är snabbare än ordinarie ärenden tar – som kan uppgå mellan 2-4 veckor beorende på tillgång på reservdelar osv.

    För att tydliggöra så tar vi definitivt hänsyn till vissa omständigheter, och om det skulle vara så att man har en dator eller annan produkt som går sönder direkt så rekommenderar vi att man hör av sig till vår kundtjänst så fort som möjligt för att kunna få den snabbast möjliga lösningen på sitt problem.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Handlat här ifrån i många år man får alltid bra hjälp om något är fel, jättebra och hjälpsam support.
  • Usel
    2 mån sedan
    Köpte en produkt från webhallen som gick sönder inom garantitiden. De kunde inte reparera och produkten gick inte att byta eftersom det utgick från deras sortiment. Hittade ingen vara som jag kunde bytt mot. Så de erbjöd att få pengarna tillbaka. De drog av 20% från pengarna som skulle återbetalas. Kommer inte att handla i framtiden hos webhallen.
  • Hej Avicularia69,
    Om det är så att vi inte kan byta en produkt som gått sönder och det inte finns möjlighet för reparation eller likvärdig vara erbjuder vi en återbetalning istället.
    Vi drar då av ett nyttjandeavdrag för tiden som man kunnat använda varan, men det är först efter att man haft den i över ett år som detta tillämpas. Nyttjandeavdraget ligger på 20% per år.

    Om man har frågor om detta får man gärna höra med oss på info@webhallen.com.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Usel
    2 mån sedan
    Ingen bra erfarenhet av webhallens kundtjänst som lovar saker de inte håller.
    Köpte en Philips 65PUS7502, spricka i skärmen, returneras. 2:a tv som kom var böjd, hade döda pixlar och banding. Ringde kundtjänst och frågade om jag fick byta till en vassare modell efter allt strul. Det gick bra och personen i kundtjänst skulle reservera den nya TV och även bjuda på frakten. Skulle inte behöva lägga någon mellanskillnad som plåster på såren. Nu efter lång väntan så gäller inte detta längre, finns inget dokumenterat säger dom . .har nog varit utan TV en månad mellan alla återskick och väntetider.
    Sista gången jag handlar av Webhallen.
  • Hej swehus,

    Jag har satt mig in i ditt ärende och jag upplever att jag har fått en uppfattning om vad som hänt.
    Det är olyckligt att bägge två av de TV-apparater vi skickade kom defekta från tillverkaren och jag förstår att det har gjort det problematiskt för dig att vara utan TV.
    Returavdelningen lade upp en ersättare samma dag som de mottog din första TV och kunde bekräfta felet.
    När din andra TV kom in lades det upp en återbetalning istället för att skicka ut ytterligare en ersättare, enligt dina önskemål.

    Då vi redan återbetalat dig för TVn är det förstås inte aktuellt för oss att skicka dig en annan TV gratis.

  • Perfekt
    3 mån sedan
    År efter år sköter sig Webhallen. Trevligt bemötande oavsett ärende :)
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag är mycket missnöjd med ett reklamationsärende på Webbhallen. Den 9/5 besöker jag butiken på Nordstan i Göteborg då jag råkat köpa fel moderkort, ASUS ROG Strix Z270H Gaming/K1K1, socket 1151. Jag har köpt en Intel Core i5-8400 2.80GHz processor som kräver ett moderkort med socket 1151-2. När jag har monterat cpun och ska testa datorn så går den inte igång.

    När jag ska reklamera moderkortet upptäcker kassören att en pin på socketen är böjd och vägrar därför att reklamera den. De menar att det är handhavande fel och vill därför inte hjälpa mig! Jag blir ytterst förvånad över detta då jag vet med mig att jag har installerat processorn korrekt.

    Jag bestämmer mig för att besöka en annan butik, Webbhallen på Ekelundsgatan. Där konstaterar kassören att moderkortet tidigare har sålts till en kund och att den därefter har lämnats tillbaka. Kassören böjer tillbaka pinen samt testar moderkoret för att se om det fungerar felfritt, vilket gör det ännu mer absurdt att jag inte får reklamera det! Dessutom tar kassören bort garantin!

    Kassören hävdar även att liknande fel aldrig kan uppkomma i fabrik. När jag för på tal att skadan kan ha inträffat pga handhavande fel hos tidigare kund, replikerar kassören att det är omöjligt då Webbhallen “alltid är mycket noggrann med att kontrollera att alla pins är korrekta ifall att en vara blir reklamerad”. Men hur kan de hävda att detta steg inte missades när tidigare kund lämnade tillbaka moderkortet? Alla rutiner till trots är det mänskligt att glömma ett sådant moment! Jag vet att jag installerade processorn korrekt.

    Ingen av kassörerna på de två butiken kan bevisa att moderkortet var felfritt när jag mottog det. De kan inte heller bevisa att medarbetaren på Webbhallen som hanterade reklamationen då moderkortet lämnades tillbaka verkligen kontrollerade att moderkortet var felfritt. De kan inte heller bevisa att jag har installerat processorn felaktigt eller att jag varit ovarsam när jag tog bort det från moderkortet.
  • Hej Lethol,
    Jag har skickat dig ett pm angående ditt ärende.
    Du får gärna återkomma via det eller till min mail filippa@webhallen.com

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Har handlat hos webhallen flera gånger och vart nöjd. Tills den dagen jag var tvungen att ta kontakt med kundtjänst... Där har dom mycket att jobba med. Tog flera dagar innan dom svarade på mina mail. Och när dom väl gjorde det så var dom inte hjälpsamma öäverhuvudtaget och fruktansvärt opersonliga. Kändes nästan datorgenererat. Kundtjänst via telefon är supertrevlig och hjälpsam!

    Och sen, varför skickar man inte med en retursedel med sina ordrar? Att behöva få tag på skrivare för o skriva ut ett returformulär och dylikt gör det bara bökigt för kunden.
  • Hej smacksmack,
    Roligt att höra att du uppskattar vår kundtjänst i telefon!
    Angående mailkontakten du haft med oss, så är det samma personer som svarar på samtal som mail och chatt, så det är tråkigt att din upplevelse av oss varit så olika över kontaktvägarna.

    Jag har mottagit din feedback, och ser över hur vi ska kunna förbättra oss på mail så du upplever att vi är lika trevliga på alla sätt :)

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    De skickade fel vara och sedan var de inte särskilt snabba med att åtgärda felet.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    har inte haft några problem helt perfekt ;)
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Köpt 6 st Powerbanks från företaget, dom har varit mycket snabba med leveranserna och kvalitén har varit mycket bra.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    fick inte lämna tillbaka ett par trådlösa hörlurar som inte höll måttet. Uselt.
    Handla inte här
  • Hej MickeSt,
    När det kommer till inear-lurar räknas de som en hygienvara och kan således inte lämnas tillbaka om man har öppnat dem. Detta baseras på att vi tycker att det är viktigt för kundupplevelsen att man ska få ett par nya lurar när man köper en produkt för ordinarie pris, istället för ett par som en annan kund haft i öronen.

    Tyvärr blir det så att vi då måste vara hårdare med returregler för hygienprodukter, för att kunna ge upplevelsen av en ny produkt till alla kunder.

    Om ditt ärende inte gällde inear-lurar, så kan det vara så att det är något annat i ditt ärende som kanske inte skötts korrekt. Jag mottar gärna ett mail från dig till filippa@webhallen.com om så är fallet så kan jag titta på det åt dig.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Mycket bra webbutik med snabb leverans och bra sortiment men bara så länge det inte är något fel på produkterna då deras garanti är total bluff. Bara att betala reparation eller få produkten kasserad. Att sen kundservice är totalt ointresserade av att ha nöjda kunder har tyvärr visat sig flera gånger genom åren.

    Väldigt tråkigt av ett annars bra företag.
  • Hej AviLi,

    Jag beklagar att du inte är nöjd över hur ditt ärende hanteras.
    Nu vet jag inte vad som skett i just ditt ärende, men det du beskriver tyder på att verkstaden bedömt att din vara inte täcks av garantin.
    Detta kan bero på olika anledningar, men jag är övertygad om att butiken eller returavdelningen kan ge dig information om varför en sådan bedömning gjorts.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Allmänt ok. Bra webbshop med stort utbud, fräscha butiker. Smidigt att lägga beställningar och hämta ut i butik. Handlat stora mängder där i många år.

    De har ett välutvecklat medlemssystem som "spelifierats" för att belöna lojala kunder. Belöningarna där är dock inte speciellt bra i förhållande till hur mycket man investerar. Man kan spara någon tusenlapp över årens gång, men man kommer inte uppleva något bättre bemötande eller service som lojal kund.

    Det som är Webhallens svagaste punkt är just servicen. Företaget lyckas framgångsrikt framställa sig som nördigt, hippt, jordnära och schysst. Personalen är kunnig och hjälpsam, butikerna är mysiga och samtidigt professionella och det finns ett jättebra utbud av brädspel, teknikprylar, osv.

    Men kundtjänsten är förvånansvärt kall och tuff. Jag och andra i min närhet uppfattar kundtjänsten som väldigt kortfattad och kompromisslös, och de verkar i allmänhet nöja sig med att leverera den lägsta nivå av service som de kan komma undan med enligt svensk lag. De har redan väldigt restriktiva köpvillkor jämfört med konkurrenter, och när det väl uppstår problem verkar de inte anstränga extra sig för att skapa en nöjd kund.

    Eftersom service är en så viktig komponent tvingas jag ofta vända mig till konkurrenter som erbjuder 30-60 dagars öppet köp och/eller prismatchning, såsom Elgiganten, Komplett, Inet och MediaMarkt (även om jag hellre vill stödja Webhallen). Detta sänker betyget signifikant.
  • Hej Dastan!

    Roligt att höra att du är nöjd med vår hemsida och vår "spelifiering".

    När det kommer till din uppfattning om servicen är det förstås mindre roligt att höra, men du får gärna höra av dig till mig med din upplevelse av kundtjänst och om du har några förslag på hur vårt bemötande skulle kunna bli bättre.
    Min mail är då filippa@webhallen.com.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Alltid bäst!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Köpte en dator i delar för 1 1/2 år sedan hos Webhallen. För några veckor dog den tvärt och efter lite felsökning konstaterade jag att det var moderkort eller cpu som dött. Jag kontaktade Webhallen och skickade in både moderkort och cpu m.h.a utskickad fraktsedel. Efter knappt två veckor fick jag tillbaka moderkort och en ny cpu. FANTASTISK KUNDSERVICE. Jag hade nog förväntat mig mera krångel när det var oklart vad som var trasigt men till min stora glädje och förvåning löste det sig snabbt och bra. TACK!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    NI ÄR BÄST! Bra produkter, bra support, bra priser, snabbt, ni är bara bäst!
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    En riktigt bra onlinebutik för teknik.

    De har även collectors edition för flera spel och aldrig misslyckats med förbeställningar. Förbeställningar av spel köper jag alltid av Webhallen så jag blir säker på att jag får spelet vid release och att de skickar ut eventuella förköpskoder. Aldrig krånglat eller misslyckats med att leverera.

    Dessutom är de billiga och har bra sortiment. Webhallen har numera tagit över platsen som bästa butik för datordelar.

    Och slutligen har dem bra kundsupport som faktiskt arbetar med att lösa dina problem istället för att försöka bli av med dig. Det är i sig värt en hel del dagen du stöter på problem!
  • Ganska dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Säljer trådlösa nätverkskort som inte fungerar med Windows 10. När jag som kund upptäcker detta är det omöjligt att byta pga att förpackningen är bruten.

    Visst enligt lag behöver butiken inte göra detta men flertalet andra affärer som inet och netonnet erbjuder detta som goodwill om man vill ha en annan produkt.
  • Hej Rymdhamstern!

    Vi brukar ha överseende med att man vill byta en vara mot en annan, trots att man har brutit förpackningen, i vissa fall.
    Dock så kräver det att förpackningen fortfarande är i relativt nyskick och säljbar, detta avgörs i butik.

    Man får även gärna höra av sig till vår kundtjänst om man har frågor om en produkt innan köp.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Handlar ofta från Webhallen, bra priser och snabb leverans! Roligt kundsystem som belönar kunder som handlar ofta! De få ggr det varit något fel har kundtjänsten varit väldigt tillmötesgående och problemet har blivit löst!
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Hur ska man våga handla hos er igen?

    Jag köpte en helt ny el-scooter och den fungerade inte trots att jag har laddat på den länge. Jag lämnade tillbaka den 2 dagar efter, men ni vägrade att göra återköp eller ersätta en ny förrän ni har gjort en felsökning och själva har testat och utrett att varan verkligen inte fungera.

    Så den fick stå över helgen hos butiken på laddning och ni sa att ni skulle återkomma med ett svar tidigast på söndag och senast på måndag via mejl. Inget mejl fick jag på söndag eller måndag och jag gick till butiken på måndag och frågade. Då sa ni att inte kunde se att det var något fel på el-scootern att den inte kunde starta trots att den har stått på laddning länge och ni sa hela tiden att ni måste snacka med fabrikaten.

    Trots några dagar redan har gått och fortfarande ingen åtgärd. Det verkar som ni inte vill prata om hur ni vill ersätta den felaktiga produkten. Jag har nyss köpt el-scooter för att jag skulle använda den för att ta mig till jobbet. Nu står jag utan sparkcykeln och utan någon ersättning tillbaka och jag vet inte hur länge jag måste vänta!
  • Hej Pandy.
    Beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av din retur.
    Men då felet på varan du köpt var så omfattande var vi tvungna att ta in varan på en ordentlig felsökning.
    Men nu när det är genomfört så kommer vi att ringa till dig under dagen för att erbjuda dig komma in för ett byte / återköp av produkten.

    Mvh Emil

  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Bra med betalningsalternativ, men dålig kundtjänst som verkligen inte tummar på sin policy. Bara 14 dagars ångerrätt (om man handlar på internet), ingen ångerrätt alls om han handlar i butik. Samt relativt hög fraktkostnad om man är ny kund.

    Deras bonussystem är dock rätt kul.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    webhallen kan man lita på!. la beställning på en fitbit ionic och den kom dagen efter.. dessutom så fick jag en liten present.. det är så man gör som företag för att göra sina kunder nöjda. bra jobbat webhallen
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Superbra företag att handla från. Generellt bra priser och kul poängsystem. Så långt är allt jättebra tills du behöver reklamera något inom garantitiden.

    Hur mycket är du som kund värd när något går snett då? Inte är det 682 kr i alla fall. Efter att ha handlat för 115 000 kr hittills från detta företag vill dom att jag betalar 682 kr för en reparation av en dator inom garantitiden. Antingen det eller så skrotar dom datorn gratis. Inget som helst intresse av att ta reda på hur produkten gick sönder och inget intresse av att komma fram till en bra lösning. Man skickar in produkten till ”verkstaden” med en undermålig beskrivning av händelseförloppet och man konstaterar ”felaktig användning” av datorn och skiter fullständigt i min berättelse om vad som hänt.

    När ett företag bryr sig lika lite om mig som kund som Webhallen gör, ja då blir 682kr den sista inbetalningen jag gör till Webhallen för att få min dator reparerad sen ser dom aldrig mig igen. Tack för dessa fem år!
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Väldigt snabb leverans, bra support vid behov.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Har gjort flera köp från Webhallen och aldrig blivit besviken!
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Bra enkel webshop, bra utbud, bra betalningsalternativ, bra att kunna hämta i butk
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Har gjort många köp från denna firma och har alltid varit jättenöjd. Gratis returfrakt uppskattas också. Har dock aldrig haft något garantiärende så det kan jag inte ge någon recension om.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Fulfirma
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Roligaste medlemssystemet jag varit med om. Bra hemsida. Bra priser och snabba leveranser. Snabb och trevlig support som hjälpt mig direkt i chatten!
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Urusel garantihantering där kundens fokus kommer sist. Kommer efter ett långt och struligt garanifall att aldrig mer handla hos webhallen.
    Visst, dom har oftast bra priser på deras varor. Men sköter man inte garantihanteringen korrekt så spelar priset ingen roll.
  • Hej Freddanarkm,
    Vi beklagar att vi tyvärr inte lyckats återskapa felet på dina hörlurar.
    Du är fortfarande välkommen in med dem om du vill att vi ska testa dem igen.

    Med vänliga hälsningar

    Filippa
    Webhallen Sverige AB