Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 28 butiker
Årets Onlinevaruhus 2016

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2017-03-21)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Stort sortiment, snabba leveranser, utmärkt returbehandling. Det finns verkligen ingenting att klaga på, jag kollar alltid om det finns på Webhallen först!
    1 dag sedan
  • Ganska bra
    Väldigt konstigt medlemssystem. Har säkert handlat för över 100000 där genom åren.
    Har två olika profiler på min email och där finns typ beställningar för 500kr

    Annars bra priser, bra att kunna slippa frakt och hämta i butik. Kunnig och trevlig personal.
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser och trevlig kundtjänst. Det enda jag kan anmärka på är att sajten inte är mobilanpassad.
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Har handlat från dem 8 ggr sedan 2008. Alltid snabb leverans, inga problem. Utmärkt hemsida, med bra sortiment, även lite ovanliga prylar finns. Och bra priser. Kul också att de har ganska mycket demo/returgrejer till bra priser. En favoritbutik!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Perfekt
    Fantastisk kundtjänst. Hade problem men dom löste det över förväntan.
    2 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en HTC 10 i Maj 2016.

    Batteriet är dålig och strömknappen har blivit hård och obekväm att trycka på.

    Ringer till Webhallen och dom skickar en fraktsedel så att jag kan skicka den till Mobylife.

    1:a servicen: Jag skriver att batteriet är dålig, håller knappt halva dagen och att strömknappen är hård och obekväm att trycka på felbeskrivningen som jag skickade till Webhallen. Webhallen skickade till Mobylife hade dom ändrat felbeskrivningen till:
    Problem med headsetet att ljudet är väldigt lågt, Laddaren har slutat funka, är USB-C som slutat funka tydligen.

    2:a service: Jag skriver till Webhallen igen och dom tycker att den ska in på service igen eftersom Webhallen tabbade sig första gången. Jag skriver igen att strömknappen är hård och obekväm att trycka på och skickar mobilen med felbeskrivningen till Webhallen.
    Webhallen skickar mobilen till Mobylife med felbeskrivningen: Strömknappen är stum.

    Båda gångerna ändrar Webhallen min felbeskrivning när dom skickar mobilen till Mobylife och enligt HTC:s kundservice har serviceverkstan i Polen nekat mig reparation då dom inte tyckte att knappen var stum.

    Jag ringer Webhallen och pratar med en kille på kundservice och han säger att så ska det inte vara, är strömknappen hård och obekväm att trycka på så ska den repareras och inget annat och att jag inte ska behöva betala undersökningskostnaden på 388 SEK fast HTC har skickat tillbaka den oreparerad.

    Pratade med kundtjänstansvarig på Webhallen och han lovade att dom skulle skicka mobilen på service en tredje gång och om det visade sig att det var fel på strömknappen så skulle Webhallen betala tillbaka mig 388 SEK.

    HTC bad mig att inte skicka till verkstad då efter all krångel med Webhallen och en felaktig mobil så har HTC bestämt att jag har rätt till en utbytesenhet.

    Här har ni mail från HTC:

    [Ticket:117065069200] SV: reparation

    Hej Adrian:)

    jag försökte att ringa dig två gånger angående ditt ärende.
    Jag ville bara informera dig att på grund av hel situationen och all missförstånd skickade jag en förfrågan för att få en ny enhet för dig.
    Min förfråga har blivit godkänt så snälla kontakta Mobylife Åkarp nästa mondag (ge dem ditt IMEI nummer)
    Snälla ta din enhet tillbaka från Webhallen och efter att du kontaktar Mobylife skicka den gamla enheten till Mobylife Åkarp så de ska skicka dig den nya:)

    Bruksvägen 2
    SE-232 53 Åkarp
    Sweden
    +46 40-430030
    (Mon-Fri: 08:00-11.00 and 13:00-16:00)
    service@mobylife.se

    Ha en fin kväll.
    Mvh, HTC

    Nu vägrar kundtjänstansvarig på Webhallen återbetala till mig 388 SEK som jag fick betala till Webhallen för att hämta ut min mobil, så dålig kundtjänst har jag aldrig haft att göra med.

    Uppdatering: Fick tillbaka mina 388 SEK efter att jag hade anmält Webhallen till TryggEhandel och dom kom fram till att Webhallen har gjort fel. Tips: Anmäl
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Acceptabel
    idag 17.03.2017.
    dvs det här gått 9 år efter mitt förra omdöme
    Kan konstatera att webhallen har blivit en slö och ansvarslös firma där finns inga regler om leveranser , reparation eller någon annan service vilja.

    så där trögt.

    ...
    mitt inlägg för 9 år sedan:

    sortiment 9 väntetider i butiken 5
    websida 7
    leveranser 6
    priser 8
    (9+5+7+6+8) / 5 = 7 stjärnor
    9 år sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    Har blivit sämre med åren. Står ofta att det finns 1st i lager när man sedan beställer så ska det beställas från leverantör med följd av veckors leverans tid.
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det går alltid att lita på Webhallen!!
  • Usel
    Beställning
    Onödigt krånglig betalningssätt !!!!!
  • Perfekt
    Beställning
    Det är bra produkt auto park
  • Usel
    Har handlat från dem i 12 år och har aldrig behövt vara i kontakt med deras kundtjänst. Tills nu. Köpte en tvättmaskin som visade sig vara trasig, ringde samma dag till dem och de bedyrade att "det är inga problem, vi skickar en ny och så makulerar vi fakturan och fixar en ny och så får du hem lappar så du kan skicka tillbaka den trasiga maskinen."
    Det tog en vecka, efter lite påtryckning, att få en ny tvättmaskin. Fick hem 2 retursedlar i varsitt brev utan anledning. De makulerade inte fakturan utan lät den vara kvar medan de skickade en ny där de hade höjt priset med 110kr. 1 vecka efter att jag skickade tillbaka den trasiga mailade jag dem och påpekade att de borde fått tillbaka den nu, fick svaret att de inte hade tittat på den ännu. Det här har pågått en månad nu och nu börjar Klarna krångla med fakturorna och vill ha betalt för den felaktiga fakturan som jag dessutom fick pausa och bestrida själv för webhallen gjorde inget åt den.
    Jag har som sagt varit trogen kund i 12 år men det här var sista gången jag handlade av webhallen.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    så jävla bra
  • Dålig
    Webhallen levererar i vanliga fall, men senaste beställningen är under all kritik.

    28/2: Lägger order innehållande 1st Logitech Z333 och 2st APC Essential SurgeArrest PM5-GR.
    7/3: Logitech Z333 inkommer i lager, APC Essential SurgeArrest PM5-GR saknas fortfarande.
    8/3: Lagerstatusen för APC Essential SurgeArrest PM5-GR ändras hos leverantören(deltaco), perfekt tänker jag kanske ordern skickas snart.
    9/3: Mailar kundservice och undrar när min order kan förväntas levereras. Får svar att "under nästa vecka kan jag förvänta mig att min order skickas", inget om att APC Essential SurgeArrest PM5-GR kommer bli restnoterat.
    13/3: Ordern innehållandes 1st Logitech Z333 är klar för leverans, APC Essential SurgeArrest PM5-GR restnoteras.

    Slutsats: Man ska inte behöva vänta två veckor på en vara, som sedan blir restnoterad. Ansvarig inköpare borde överväga ett annat karriärs val.
    18 dagar sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Perfekt
    Alltid superbra bemötande av kunnig personal i butikerna. Bra kundtjänst via telefon. Konkurrenskraftiga priser och stort utbud. Har varit nöjd kund i mer än fem år.
    8 dagar sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    betyget dras ner av just påskrift o leg.allt ska va`digitalt ju.är meningen i dessa tider,lr?vad ska vi med papper till(påskrift-kopia)?
  • Usel
    Super dåligt har handlat hos de sjukt mycket och det har gått bra men när det gäller service och support glöm att de behandlar dej bra det är jätteduktiga på hitta på för inte göra återköp eller byte ångerrätt
    13 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställning
    Klarna driver mig till vansinne genom att inte skicka ut fakturor utan e-posta en länk till ett virtuellt betalsystem som inte fungerar. Varje gång jag handlar från dom, inte bar från er, får jag en påminnelsefaktura och dito påminnelseavgift på 60:-. Jag har nu bestämt att inte handla mer från Webbhallen förrän ni upphandlar en annan fakturapartner.
  • Usel
    Beställning
    Jag la min beställning 1/3. Än idag, 8/3, har Webhallen inte ens behandlat min beställning. Oacceptabelt. När jag nyligen beställde en vara från Elgiganten fanns den att hämta i butik kl. 10 nästa morgon - trots att det var en beställningsverk. Jag tänker därför nu avbeställa min vara från Webhallen och köpa den, dyrare, från en annan butik.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra service från beställning till leverans!!
  • Perfekt
    Har under åren handlat mycket på webhallen. Alltid engagerat juste bemötande i butiken. Bra utbud. Bra priser. Nu hade min son köpt ett par trådlösa lurar som några dagar efter att garantin gått ut gick sönder. I butiken letade de upp transaktionen och han fick ett par nya. "Hur skulle det se ut om vi nekade garantin bara några daga efter att den upphört".
    Superskön inställning! Gillar Webhallen!
    15 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Fick en förbeställnings koden men hårdkopian av spelet lyser med sin frånvaro, FÖRBESTÄL ALDRIG SPEL HÄR!
  • Dålig
    Beställning
    Webhallen har gått och skaffat Klarna som betalningstjänst. Helt värdelöst.
  • Mycket bra
    Bra priser, inte alltid billigast men det är det värt då deras support är underbar, jag har aldrig haft ett problem med att byta en vara direkt i butik på garanti eller missnöje, fått hjälp med övrig garanti (t.ex tillverkarens egna garanti), eller byte av vara (ex lägga till för att "byta upp sig"). Skönt med fysiska butiker i Sthlm, både Sveavägen och Solna butikerna har för mig varit dunderbra. Deras hemsida borde uppdateras med mer produkt info och bättre layout men det drar ej ner betyget. (Här kanske dom kan lära sig av komplett.se som förövrigt äger Webhallen (ej reklam) då deras website är mycket bättre i min mening).

    10/10 Varit kund här i många år och kommer vara i många fler!
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Perfekt
    bra utval
    17 dagar sedan
  • Usel
    Jag vill bestämt avråda från allt samröre med detta blufföretag. Jag köpte en defekt skärm för tre veckor sedan och man lovade att hantera ärendet snabbt. Idag har det gått precis tre veckor utan att Webhallen hört av sig. Jag ringde därför kundtjänsten, stod i kö i cirka tjugo minuter, blev nedkopplad och sedan hände samma sak igen fram tills 16.54 då de uppgav att de hade stängt, alltså 6 minuter innan stipulerad tid. Jag har nu spenderat en timme i kö och har fortfarande inte hört något om skärmen. Webhallen får därför ett mycket välförtjänt bottenbetyg. Hur den här kedjan kunde utses till 2016 års bästa onlinevaruhus övergår mitt förstånd.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Gjort 40+ beställningar de senaste 8 åren och haft några supportärenden. Har aldrig stött på problem. Helt enkelt den e-handel jag rankar högst över Komplett, Dustin, NetOnNet, Inet, Alina och Cdon. Rekommenderas starkt.
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Webhallen är fortfarande #1
    Rekommenderar detta paket till Er alla!
    Schyssta priser, alltid trevlig hjälpsam personal.
    Listan kan göras lång :)
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra och billig butik, inget att klaga på.

    Jag har handlat på butiken i 12+ år, aldrig haft några problem. Handlat mestadels i butik eller hämtat i butik men även några gånger fått hemskickat.

    Bra service och respons de gånger jag haft något returärende.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Uppdatering med status på leverans/när artiklar kommer in på lager igen saknas totalt!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Det fungerade helt perfekt!!!
  • Perfekt
    Beställning
    perfekt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt gick smidigt och priset var otroligt lågt då jag köpte varan, typ halva priset av ordinarie pris! Paketet kom efter 2 arbetsdagar och inget var skadat
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd! Webhallen är fortfarande #1
    Rekommenderar detta paket till Er alla!
  • Usel
    Varning! Jag har handlat på Webbhallen, när jag kom hem och packade upp den nya tvn var skärmen sprucken och ramen skadat. Det fanns inga skador på kartongen. Webbhallen ger mig alternativet att laga min nyköpta tv för lika mycket pengar som en ny kostar, då detta givetvis inte känns som ett alternativ för mig så hänvisar Webbhallen till Konsumentverket och säger "att de hoppas mitt ärende går fortare än det förra de hade som tog 9 månader". De föreslår mig även att kontakta mitt försäkringsbolag och ber mig på så sätt begå försäkringsbedrägeri. Jag är säker på att Webbhallen fungerar utmärkt så länge som du inte får strul med produkten men om du väljer att handla från Webbhallen rekommenderar jag dig att packa upp produkten i butik tillsammans med personal. Det har varit svårt att få kontakt med ansvariga och de visar ingen vilka att hjälpa mig som kund.
    25 dagar sedan
  • Ganska bra
    Beställning
    Frågade om jag behövde något mer än accesspunkten jag köpte exempelvis sladdar eller nåt. Fick till svar: "Här kan du läsa vad som ingår i paketet" och så visade hen mig innehållsförteckningen. Jaha, tack för det liksom. Lika bra att förberedda mig på att cykla tillbaka igen och köpa sladd eller nåt annat som jag kommer att behöva.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Om Webbhallen har det jag vill köpa - vilket de oftast har - är det där jag föredrar att handla.
    Enkelt, bra priser och möjligt att hämta i butik direkt efter köp, kan inte bli bättre!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Betyget dras ner av en bugg i systemet gjorde att det blev fel uthämtningsställe. Det räddas delvis av ett mycket bra kundbemötande.
  • Perfekt
    Beställning
    Funkar lika bra som alltid!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supernöjd!
  • Usel
    Webhallen gav felaktiga informationer till mig många gånger i rad. Mitt garanti ärende tog över månader. En enkel återbetalning tog över 2 veckor. Webhallens förhållningssätt är upprörande. Webhallen bryr sig inte om kundens rättigheter.
    28 dagar sedan
  • Hej Brudy,
    Det är väldigt tråkigt att höra att du haft en tråkig upplevelse när du genomfört en reklamtion hos oss.
    Det är tyvärr lite svårt att få en större omfattning av ditt ärende utan ordernummer eller händelse. Du får gärna återkomma med detta i ett mail till mig på Emil@webhallen.com så tittar jag gärna närmare på detta.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Webhallen är bäst! :D
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    snabbt, smidigt och bra
  • Dålig
    Tar lång tid att få pengarna vid återköp. Jag lämnade tillbaka en produkt 2017-02-04 och fick beskedet att jag skulle få pengarna 3-5 bankdagar därefter. Först idag kom pengarna: 17 dagar (12 bankdagar) senare.
    29 dagar sedan
  • Hej Astrand
    Normalt gör vi en återbetalning inom 2-3 bank dagar från att vi har fått de uppgifter som vi behöver för att kunna genomföra transaktionen, ibland är det dock tyvärr något som kan saknas. Du får gärna återkomma med ditt ordernummer direkt till mig på emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på ditt ärende.

  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Alla saker fanns i lager, flera av varje dessutom. Ändå så har det snart gått en vecka att jämföra med dustin, inet, komplett med flera där man får sin beställning i princip dagen efter (beställer som företag).
  • Perfekt
    Brukar ha bra priser och det är bekvämt att hämta i butik när det är bråttom.
    Hanteringen av varor som inte finns på lager har blivit bättre - man får mail om leverans ej kan ske.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Perfekt
    Perfekt

    Billig frakt
    Låga priser
    Stort sortiment
    Kunnig och trevlig personal
    Många butiker
    1 mån sedan
  • Usel
    Väldig bra affär och trevliga människor.. Tills något går sönder. Mer än 5 veckor senare efter jag lämnat in mitt grafikkort på reparation så får jag ett mejl att produkten finns att hämta. "GÖTT!" tänker jag "äntligen kan jag lira spel igen!" när jag väl kommer in i affären så säger dom att det inte var något fel på den. Efter mer än en månad. "du lämnade in den mitt i julhandeln" skyller dom på. "Det har varit väldigt stressigt" mm, kanske så att ni missat något? Dom sa inte heller att dom stressat grafikkortet heller, så vad, förväntar dom sig att jag ska spela candycrush med ett 780 ti?? Jag måste faktiskt erkänna att jag var väldigt sur så att dom verkade sura tillbaka gör inget, jag förstår själv hur det kan vara och prata med någon som verkar aggressiv. Men faktum står kvar, mer än 5 veckors väntetid, får inte veta i mejl hur det gick med produkten, får veta i sista sekund att jag bara slösat tid. Jag kommer dessvärre inte handla mer på webhallen pga detta.

    Uppdatering : Två månader efter garantin gått ut så bränns kortet sönder PGA överhettning.

    Fick ingen vidare hjälp efter försök av kontakt med emil's email.

    Så, det blir inga mer köp på webhallen för mig.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt förhandsbokning helt enkelt. Ha-ha!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa, gott om betalningsalternativ och helt fantastiskt att man kan hämta i butik! Hittills mycket nöjd, som alltid.