Användaromdömen

Sorterat efter datum

4 av 5 stjärnor

2019-03-21
Har beställt flera gångar och även köpt i fysiska butiker några gånger i Stockholm. Tycker det har fungerat bra. De har haft riktigt bra dealer ibland där det nästan är halva priset mot normalt och andra butiker. Köpte bla en 10GB HDD för ca 40% rabatt :-) Och senast blev det en datorskärm som kom inom 2 dagar (och då valde jag normal postgång). Har inget ont att säga om dem.
2019-03-19
s
Klart missnöjd när Webhallen trycker på att dom erbjuder 60 dgr öppet köp, men det visade sig att i princip alla produkter är undantagna från detta, bland annat TV-apparater, mobiltelefoner, datorer, laptop, osv.
2019-03-18
Stort utbud av elektronik, bra priser, superbra support (snabba att få kontakt med via chatt) och tar betalt i både Bitcoin och Bitcoin Cash vilket är superbra!! Fler borde följa webhallens exempel där!
2019-03-18
f
VARNING! för det här företaget som ägs av Komplett-gruppen och precis som Komplett har satt i rutin att vara extremt ohjälpsamma och neka retur- och reklamationsärenden i så stor utsträckning som möjligt, över rent av fabricerade anledningar. Läs andra recensenters varningar och håll dig borta om du värderar din kundtrygghet - många ettor handlar om just reklamation av en anledning. Om du ångrar dig eller om det blir något fel så är det du som står med brallan nere. P.S. Om företaget lämnar något bortförklarande svar nedanför som de så ofta gör, så är det just det.
2019-03-17
m
Sanbbleverans, bra service, stort utbud och bra erbjudanden! Allmänt bra :D
2019-03-16
Smidigt köp, frakt och bra pris på produkt
2019-03-15
R
Jag försöker göra alla mina större inköp hos webhallen om inte prisskillnader är för stora. Dom få gånger jag behövt vända mig till supporten har dom löst det, en gång när jag ville ändra i en beställning så fixade dom det åt mig, och en gång när en fjärrkontroll fattades till en "fyndvara" då beställde dom en ny ifrån tillverkaren utan något tjafs. Så jag är nöjd!
2019-03-14
Snabbt och enkelt, väldigt smidig checkout. Leverans på lördag!
2019-03-13
h
Väntat på en vara i en månad nu, fanns inte i butik men 50st hos leverantör, nu finns det 8 hos leverantör. Mailade å frågade för 2v sen å frågade varför det dröjer så, fick svar 3 dagar senare där dom skriver "Den varan du har beställs saknas tyvärr i lager. Lagersaldo syns vid beställning och det tar tyvärr ett litet tag att få fram vissa produkter," ja men över en månad.....
2019-03-13
T
Köpupplevelse - gällande vissa produkter prismässigt lägst jämfört med konkurrenter, så plus på det. Smidiga betalningslösningar samt bekräftelsemejl både i samband med beställning och leverans, så egentligen inget att anmärka på där. Garanti & reklamation - katastrof! Vid två separata tillfällen har produkter jag köpt från Webhallen inte fungerat enligt förväntan, nu senast ett headset vars ena hörlur totaldog. Efter att 1 års garantitid passerat gör de absolut ingenting utöver vad den mest grundläggande lagstiftningen kräver (reklamationsrätten på 3 år) för att hjälpa mig som kund. Returfrakt ska jag som kund stå för, sedan bedömningen hos en extern verkstad för att sedan KANSKE bli berättigad ett nytt fungerande headset. Blir detta nekat står jag där med skägget i brevlådan efter att ha lagt mer pengar på reklamationsärendet än vad jag köpte produkten för. Önskvärt hade varit mer tilltro till mig som kund, förslagsvis likt vissa konkurrenter som litar på min historia och skickar ut en ny produkt medan de hanterar min felaktiga returprodukt. Att tillägga är det stundtals syrliga bemötandet från kundtjänst som gärna använder nonsens-motiveringar som "vi kan inte göra något mer". Således blev detta mitt sista köp hos Webhallen. Summa summarum - är priset den avgörande faktorn för dig, kör hårt! Är du som jag och värderar god kundservice och trygghet när produkter ibland inte presterar som de ska; se dig om efter andra butiker. Det finns kanske en anledning till att Webhallen i dagsläget (mars 2019) inte når upp till mer än 4/5 i betyg.
2019-03-09
Snabbt, lätt, och bra priser
2019-03-08
Bra hjälp av personal vid frågor, bra utbud på produkter till ett okej pris.
2019-03-08
D
Ja, generellt sätt så går nästa alla köp bra här och de har schysst och proffsig service. Men herregud vad jag önskar att jag inte förhandsbokade Galaxy S10+ här. Deras leverans är över en vecka försenad och detta får jag veta idag på release. Kan därför inte köpa den hos en konkurrent då jag förlorar bokningserbjudandet som är värt 1590kr. Har kollat med Samsung och de meddelar att jag MÅSTE vänta tills Webhallen tar emot telefonen för att utnyttja erbjudandet. Får nu sitta och vänta medan den finns hos konkurrenter..
Webhallen svarar:2019-03-20
Hej Demons08, Jag beklagar att vi inte kunde leverera din förbeställda produkt i tid till release. Generellt är det så att hårdvarureleaser är lite annorlunda mot spelreleaser i och med att det är färre delar som måste till för att göra ett plastfodral och en skiva(och spelet räknar de flesta spelutvecklare numera med att göra klart med en day one patch), mot något mer komplicerat som en mobil. Det betyder att vissa produkter kan komma efter officiell release beroende på vilken tilldelning man får av leverantör. Vi hade kunnat byta till en annan S10+ åt dig utan att det påverkat ditt förbokningserbjudande, och förstås skickat ut informationen om tilldelningen så fort vi fått reda på den. Att informera kunder om eventuella förseningar och förändringar är något som vi arbetar med kontinueligt med att förbättra, och vi har uppenbarligen mer att jobba på. Tack för din recension! Med vänliga hälsningar Filippa Webhallen Sverige AB
2019-03-07
Väl fungerande, överskådlig sida. Gott om möjligheter för betalning samt leverans.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2011-12-12
Redigerades 2019-03-11
Alltid nöjd.
Sida 1