Fraktfritt till 25 butiker
Samma pris online som i butik
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2018-04-20)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.26)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 dag sedan
    Deras kundtjänst behandlar en som smuts. Ingen föreståelse för kunden.
    Kostar att returnera varor. Även för garantiärenden.
    Ingen fri frakt, inte ens på dyra varor.

    Handlar aldrig mer där.
  • Utmärkt
    1 dag sedan
    Beställning
    Snabba som f*n, trevlig support, bra webshop.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Behövde lite kundsupport via chatten gällande en order. Snabb & bra service. Löste mitt önskemål snabbt.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning
    Funkar bra och det går fort att få beställningarna.
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser, bonusprogram och achievements.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Alltid lika bra!!
  • Acceptabel
    4 dagar sedan
    Allmänt ok. Bra webbshop med stort utbud, fräscha butiker. Smidigt att lägga beställningar och hämta ut i butik. Handlat stora mängder där i många år.

    De har ett välutvecklat medlemssystem som "spelifierats" för att belöna lojala kunder. Belöningarna där är dock inte speciellt bra i förhållande till hur mycket man investerar. Man kan spara någon tusenlapp över årens gång, men man kommer inte uppleva något bättre bemötande eller service som lojal kund.

    Det som är Webhallens svagaste punkt är just servicen. Företaget lyckas framgångsrikt framställa sig som nördigt, hippt, jordnära och schysst. Personalen är kunnig och hjälpsam, butikerna är mysiga och samtidigt professionella och det finns ett jättebra utbud av brädspel, teknikprylar, osv.

    Men kundtjänsten är förvånansvärt kall och tuff. Jag och andra i min närhet uppfattar kundtjänsten som väldigt kortfattad och kompromisslös, och de verkar i allmänhet nöja sig med att leverera den lägsta nivå av service som de kan komma undan med enligt svensk lag. De har redan väldigt restriktiva köpvillkor jämfört med konkurrenter, och när det väl uppstår problem verkar de inte anstränga extra sig för att skapa en nöjd kund.

    Eftersom service är en så viktig komponent tvingas jag ofta vända mig till konkurrenter såsom Elgiganten istället, då de ex. erbjuder öppet köp och prisgaranti i 30 dagar (även om jag hellre vill stödja Webhallen). Detta sänker betyget signifikant.
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 tim sedan
    Beställning Leverans
    Alltid bra service
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Webbhallen har alltid fungerat riktigt bra, bra piser, snabba och pålitliga leveranser som gör att man känner att man alltid kan lita på och föredra att beställa via dem.
  • Usel
    9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Oproffsigt support, vid retur av produkter glömdes delar av return kvar hos webhallen, efter att jag sagt till dröjde det ytterligare flera dagar och ännu ett samtal innan resterande produkter skickas.

    Webhallen har kanske bra priser, men räkna inte med hjälp när det skiter sig.
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Köpte en dator i delar för 1 1/2 år sedan hos Webhallen. För några veckor dog den tvärt och efter lite felsökning konstaterade jag att det var moderkort eller cpu som dött. Jag kontaktade Webhallen och skickade in både moderkort och cpu m.h.a utskickad fraktsedel. Efter knappt två veckor fick jag tillbaka moderkort och en ny cpu. FANTASTISK KUNDSERVICE. Jag hade nog förväntat mig mera krångel när det var oklart vad som var trasigt men till min stora glädje och förvåning löste det sig snabbt och bra. TACK!
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    snabbt ,enkelt och tydligt
  • Perfekt
    12 dagar sedan
    NI ÄR BÄST! Bra produkter, bra support, bra priser, snabbt, ni är bara bäst!
  • Utmärkt
    15 dagar sedan
    En riktigt bra onlinebutik för teknik.

    De har även collectors edition för flera spel och aldrig misslyckats med förbeställningar. Förbeställningar av spel köper jag alltid av Webhallen så jag blir säker på att jag får spelet vid release och att de skickar ut eventuella förköpskoder. Aldrig krånglat eller misslyckats med att leverera.

    Dessutom är de billiga och har bra sortiment. Webhallen har numera tagit över platsen som bästa butik för datordelar.

    Och slutligen har dem bra kundsupport som faktiskt arbetar med att lösa dina problem istället för att försöka bli av med dig. Det är i sig värt en hel del dagen du stöter på problem!
  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Fick hjälp med detta som jag behövde hjälp med!
  • Ganska dålig
    16 dagar sedan
    Säljer trådlösa nätverkskort som inte fungerar med Windows 10. När jag som kund upptäcker detta är det omöjligt att byta pga att förpackningen är bruten.

    Visst enligt lag behöver butiken inte göra detta men flertalet andra affärer som inet och netonnet erbjuder detta som goodwill om man vill ha en annan produkt.
  • Hej Rymdhamstern!

    Vi brukar ha överseende med att man vill byta en vara mot en annan, trots att man har brutit förpackningen, i vissa fall.
    Dock så kräver det att förpackningen fortfarande är i relativt nyskick och säljbar, detta avgörs i butik.

    Man får även gärna höra av sig till vår kundtjänst om man har frågor om en produkt innan köp.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt och enkelt
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Handlar ofta från Webhallen, bra priser och snabb leverans! Roligt kundsystem som belönar kunder som handlar ofta! De få ggr det varit något fel har kundtjänsten varit väldigt tillmötesgående och problemet har blivit löst!
  • Usel
    25 dagar sedan
    Hur ska man våga handla hos er igen?

    Jag köpte en helt ny el-scooter och den fungerade inte trots att jag har laddat på den länge. Jag lämnade tillbaka den 2 dagar efter, men ni vägrade att göra återköp eller ersätta en ny förrän ni har gjort en felsökning och själva har testat och utrett att varan verkligen inte fungera.

    Så den fick stå över helgen hos butiken på laddning och ni sa att ni skulle återkomma med ett svar tidigast på söndag och senast på måndag via mejl. Inget mejl fick jag på söndag eller måndag och jag gick till butiken på måndag och frågade. Då sa ni att inte kunde se att det var något fel på el-scootern att den inte kunde starta trots att den har stått på laddning länge och ni sa hela tiden att ni måste snacka med fabrikaten.

    Trots några dagar redan har gått och fortfarande ingen åtgärd. Det verkar som ni inte vill prata om hur ni vill ersätta den felaktiga produkten. Jag har nyss köpt el-scooter för att jag skulle använda den för att ta mig till jobbet. Nu står jag utan sparkcykeln och utan någon ersättning tillbaka och jag vet inte hur länge jag måste vänta!
  • Hej Pandy.
    Beklagar att du känner dig missnöjd med hanteringen av din retur.
    Men då felet på varan du köpt var så omfattande var vi tvungna att ta in varan på en ordentlig felsökning.
    Men nu när det är genomfört så kommer vi att ringa till dig under dagen för att erbjuda dig komma in för ett byte / återköp av produkten.

    Mvh Emil

  • Acceptabel
    28 dagar sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Bra med betalningsalternativ, men dålig kundtjänst som verkligen inte tummar på sin policy. Bara 14 dagars ångerrätt (om man handlar på internet), ingen ångerrätt alls om han handlar i butik. Samt relativt hög fraktkostnad om man är ny kund.

    Deras bonussystem är dock rätt kul.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    webhallen kan man lita på!. la beställning på en fitbit ionic och den kom dagen efter.. dessutom så fick jag en liten present.. det är så man gör som företag för att göra sina kunder nöjda. bra jobbat webhallen
  • Usel
    1 månad sedan
    Superbra företag att handla från. Generellt bra priser och kul poängsystem. Så långt är allt jättebra tills du behöver reklamera något inom garantitiden.

    Hur mycket är du som kund värd när något går snett då? Inte är det 682 kr i alla fall. Efter att ha handlat för 115 000 kr hittills från detta företag vill dom att jag betalar 682 kr för en reparation av en dator inom garantitiden. Antingen det eller så skrotar dom datorn gratis. Inget som helst intresse av att ta reda på hur produkten gick sönder och inget intresse av att komma fram till en bra lösning. Man skickar in produkten till ”verkstaden” med en undermålig beskrivning av händelseförloppet och man konstaterar ”felaktig användning” av datorn och skiter fullständigt i min berättelse om vad som hänt.

    När ett företag bryr sig lika lite om mig som kund som Webhallen gör, ja då blir 682kr den sista inbetalningen jag gör till Webhallen för att få min dator reparerad sen ser dom aldrig mig igen. Tack för dessa fem år!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Väldigt snabb leverans, bra support vid behov.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har gjort flera köp från Webhallen och aldrig blivit besviken!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra enkel webshop, bra utbud, bra betalningsalternativ, bra att kunna hämta i butk
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har gjort många köp från denna firma och har alltid varit jättenöjd. Gratis returfrakt uppskattas också. Har dock aldrig haft något garantiärende så det kan jag inte ge någon recension om.
  • Usel
    1 månad sedan
    Fulfirma
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Alltid bra priser o snabb behandling
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Roligaste medlemssystemet jag varit med om. Bra hemsida. Bra priser och snabba leveranser. Snabb och trevlig support som hjälpt mig direkt i chatten!
  • Usel
    1 månad sedan
    Urusel garantihantering där kundens fokus kommer sist. Kommer efter ett långt och struligt garanifall att aldrig mer handla hos webhallen.
    Visst, dom har oftast bra priser på deras varor. Men sköter man inte garantihanteringen korrekt så spelar priset ingen roll.
  • Hej Freddanarkm,
    Vi beklagar att vi tyvärr inte lyckats återskapa felet på dina hörlurar.
    Du är fortfarande välkommen in med dem om du vill att vi ska testa dem igen.

    Med vänliga hälsningar

    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Jag hade köpt ett par hörlurar från Webhallen för hela 3 289:- då recensionerna online var väldigt positiva, men när jag väl kom hem för att testa dessa så lät de verkligen hemskt, och då menar jag verkligen "dessa måste vara trasiga"-ljud. När jag väl återvänder till butiken för att lämna tillbaka dessa så får jag reda på att "produkten inte får vara använd eller ens testad, utan behöver returneras med obruten förpackning". Han som förklarade detta för mig (i butiken på Sveavägen 39) var otroligt otrevlig och man märkte att han fann sann njutning i att meddela mig detta, han verkade få ut någon form av tillfredsställelse av makten han hade över mig i situationen. Iallafall så förklarade han för mig att jag kunde få tillbaka en viss procent av inköpskostnaden, men att han behövde granska hörlurarna först. Han letade länge och ansträngde sig verkligen för att hitta så många fel som möjligt. Turligt nog hittade han inga fel alls, så han erbjöd mig 80% av pengarna tillbaka. ÅTTIO PROCENT?! Så Webhallen behöll alltså 20% av mina pengar, trots att jag lämnade tillbaka en produkt i hundraprocentigt nyskick. Notera att dessa 20% motsvarar en summa på hela 658 kronor. Alltså tog Webhallen 658 kronor från mig för att jag öppnade en förpackning och använde en produkt i 57 sekunder, för att sedan packa ner allting igen exakt som det var när jag först fick det. Jag har lämnat tillbaka många produkter i mitt liv, men har aldrig någonsin förut kommit i kontakt med en butik där det kostar att lämna tillbaka produkter.

    Webhallen, låt mig ställa en simpel liten fråga till er:
    Varför ska jag någonsin handla hos er igen, när era anställda behandlar mig som smuts och era villkor bara är lönsamma för er själva, när det finns andra butiker där de anställa behandlar mig rättvist och jag faktiskt kan lämna tillbaka produkter utan att jag blir bestulen på pengar?
  • Hej Filip27

    Webhallen lämnar alltid 14 dagar öppet köp på varor som inhandlats i någon av våra butiker. Observera att produkten inte får vara använd, utan behöver returneras med obruten förpackning mot uppvisande av kvitto. Informationen finns även på kvittot och att vid bruten förpackning på en hygein produkt som in ear hörlurar kommer vi inte kunna göra ett återköp på.

    Mvh Emil

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Emil S på kundtjänst ska ha cred för suveränt kundbemötande. Retur inom öppet köp kunde inte gått smidigare. Varje gång jag varit i kontakt med webhallen har jag bara bra erfarenheter.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Bra hemsida och snabba leveranser
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställde ett grafikkort och de sa att det kunde ta några veckor, jag var okej med det. De mailade varannan vecka att de inte kunde skicka varan och ingen visste något. Efter 1,5 månad sa de att produkten hade utgått.

    De borde ha sagt det med en gång tycker jag...
    Inte säkert att ni får det ni beställer.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Handla ej varor i butik som du inte är 100% att dom fungerar ok.

    Handlade en produkt som visade sig vara usel och får ej lämna tillbaka den. Var tvungen att reklamera den i förhoppning att det är något fel just på enheten.

    Ingen bytesrätt på brutna förpackningar, även om varan inte fungerar tillfredsställande.

    Om jag någonsin kommer handla hos er igen mot förmodan blir det via via distans oavsett hur nära en butik ligger.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Grym butik och en helt underbar service! Hade problem med ett antal hårddiskar och fick byta ut alla dom utan tvekan och fick tid på mig att migrera över all data innan jag behövde skicka tillbaka de gamla och fick tillbaka pengarna snabbt.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Har dom senaste veckorna lagt 3 beställningar hos Webhallen.

    Den första beställningen hade varor som inte fanns i deras weblager men fanns i deras butiker. Här ett av mina två klagomål. Jag önskar jag kunde välja att dom kunde skicka från flera deras butiker och även från weblagret även om det skulle bli dyrare för mig. Men beställningen gick iväg mindre än 48 timmar efter att jag la den så det gick ändå rätt snabbt.

    Det andra klagomålet jag har är att paketet var dåligt tejpat. Det hade tyvärr gått upp på grund av en kombination av för lite tejp, för tunga grejer i en för stor kartong. Alla varor var som tur var kvar.

    Den andra beställningen var på saker som inte fanns i deras lager över huvud taget. Men inte heller det tog med tanke på det särskilt lång tid.

    Tyvärr var en av sakerna jag beställde i första omgången trasig. Så istället för att vänta på service och få en ny skickad till mig la jag en ny beställning. Får sen hur det går med service ärendet. Återkommer när servicen är gjord.
    -------------------------------------------------------------------------------
    2018-02-25
    Suverän service, jag fick behålla min den produkten jag beställde extra och dom återbetalade en av dom. Det enda jag kan säga som drar ner på det lite är att det tog lite tid så jag fick ligga ute med ungefär 1600 kr. Men jag valde själv att lägga en extra beställning istället för att vänta så det är inget jag drar ner betyget för.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställde en kabel med det billigaste fraktalternativet, fick ett mail typ 5 minuter senare att det hade skickats. Aldrig varit med om så snabb leverans, den dök upp i brevlådan nästa morgon. Tänk om alla var lika snabba och serviceinriktade!
  • Usel
    2 mån sedan
    Förfärlig service. De gör *allt* för att slippa göra mig till en nöjd kund.
  • Hej.
    Det är väldigt svårt att få en större omfattning om just ditt fall utan ett order eller ärendenummer. Du får gärna återkomma med detta direkt till mig. Du kan maila mig på Emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på detta.
    Mvh Emil

  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köpt en Axon mobiltelefon. Touchfunktionen slutade fungera och fick en liten spricka. Skickade in telefonen med mycket otydligt svar från deras sida det kunde vara garantiåtgärd men det fick man se när verkstaden tittat på det. De hävdade att det inte var garanti och fick en faktura för felsökning. Fick tillbaka telefonen med spricker i hela skärmen sämre än jag skickade in den. Skickade in telefonen på nytt. De vill fortfarande inte åta sig garanti trots att jag kan bevisa med bilder före och efter jag skickat in telefonen. Alla andra butikskedjor jag pratat med hade gett garanti. Deras support är under all kritik. Mitt råd köp ALDRIG nått från webhallen.
  • Hej Danne

    I vissa fall händer det att verkstad bedömer att en vara inte täcks av garanti, trots att den gått sönder inom garantitiden.

    Sådana fall kan vara vid handhavandefel - så som vid vatten-, eller tappskada på produkt.

    I dessa fall kommer verkstad att skicka ett kostnadsförslag med de åtgärder de kan erbjuda. Eftersom verkstaden har utfört en tjänst, oberoende av val på kostnadsförslaget, så kan det komma en avgift även om man inte väljer reparation/byte. Detta är kostnaden för felundersökning/frakt på en vara som inte bedöms gå under garanti.
    Observera att det inte är Webhallen som gör bedömningen om skadan går på garanti eller ej.

    Mvh Emil

  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag tycker om webbhallens upplägg.. men urk.. vad dåliga de är på service. Den är obefintlig. Man kunde lika gärna köpa mobilen från Kina. Fick ingen som helst förståelse av Webbhallen i Helsingborg. Köpte en ny Motorola x4 med Gorilla glas.. efter 2 veckor fick jag en repa på skärmen efter att mobilen legat i tränings fickan på mina tights. . Inget trappades eller höggs på.. bara upp från fickan, o vips. Men enligt min ringa mening ska väl en mobiltelefon med gorilla glas klara av detta. Speciellt en som hävdar sig extra med det Sigillet. Falsk marknadsföring kallar jag det. (För övrigt min första repa på en android.) Jag ringde supporten och de bad mig åka ner till Helsingborg från Halmstad för att visa upp repan. När jag kommer dit tvär vägrar en hårig kille förstå mitt problem och vägrar tro min berättelse. Han kunde skicka in den på serviser åt mig men då skulle jag få betala för reparationen. Jag hävdar den tvivelaktiga marknadsföringen på deras hemstad. Han säger citat " att han aldrig personligen skulle ge mig en ny mobil i garanti för för ett sånt här fel" jag blev riktigt sur.
    Tycker inte det är rätt.. sista gången jag köpte något här. Det kunde väl ändå supporten i Sthlm berätta för mig innan jag åker 14mil fram och tillbaka för att visa mitt fel. Har spenderat mycket pengar på den här dåliga firman. Akta!
  • Hej Kent.
    Tråkigt att du haft en dålig upplevelse i samband med din reklamation.
    En sprucken eller repig skärm är tyvärr inget som klassas som ett garantifel.
    Beklagar att du var tvungen att resa hela vägen till butiken i onödan men våran kundtjänst kan tyvärr inte avgöra om den typen av fel som du beskriver går under garantin eller ej då de inte fysiskt kan se varan.

    Mvh Emil

  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Sommaren 2016 köpte undertecknad en router från TP-link typ, WR1043ND v3 i en av Webhallens butiker. Det fungerade ett tag, men sedan tappade den inställningarna som fanns i den och installationen av routern fick göras om. Under den kommande tiden var jag nere i butiken ett antal gånger och bytte router. Alla, jag och butikens expediter, var övertygade att detta måste vara ett garantiproblem.
    Routern var ju installerad enligt instruktionerna som följde med. Någon support från TP-link fick jag inte, jag skrev till dom utan att få svar. I butiken sa man att vi kan inte ge support på allt vi säljer för vi har si och så många tusen varor. Så småningom fick jag stå ut med en del skäll också för att det inte fungerade.
    Något måste ju vara fel och då skulle det tydligen vara mitt.
    Till slut för att det skulle hända något råkade jag byta till en router från ASUS istället.
    Den hittade inte ens servern och supporten bara svamlade en massa Gallimatias. Nonsens snack!
    Sedan vägrade butiken ta tillbaka den trots att den inte fungerade och att dom inte hade någon support värd namnet och butiken kunde ju ingenting. Det skulle man tydligen straffas för! Numer har jag köpt en router en WR1043ND v3 igen.
    Jag har experimenterat mig fram till, hur den ska installeras. Det fanns en del som inte stod i manualen.
    Man ska inte göra som dom säger. Nu har det fungerat ett helt år.
    Detta hade en support kunnat säga direkt, när jag hade den första routern sommaren 2016.
    Dessutom kan man fundera på hur mycket det här köpet kostade för Webhallen eller deras kunder som ju får betala för deras felsteg.
    Förtroende är nog bättre än si och så många tusen varor som bara gör butikerna till lekstuga. Jag handlar naturligtvis aldrig mer på Webhallen!
    Jo, jag har skrivit till dom men inte fått något svar.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köpte ett nätaggregat och fick hem ett trasigt, skickade tillbaka det och fick ett ”nytt” som det va exakt samma problem med, ringde då och sa att jag vill lämna tillbaka det helt och hållet och få pengarna tillbaka. Ungefär 2 veckor efter jag skickat tillbaka det får jag ett mail från webhallen där det stod att jag hade en leverans på väg till mig, då hade dom skickat tillbaka nätaggregatet, ringde då tillbaka till webhallen och skickade tillbaka det igen men ungefär 1 vecka efter får jag ett mail där det står att jag har en leverans på väg och dom hade skickat tillbaka det IGEN. Jag filmade nätaggregatet där man klart och tydligt hör att det inte funkar som det ska och som dom själva medgav när jag ville ha ett nytt men när jag ville ha tillbaka pengarna så ”hittar dom inget fel”. Så nu sitter jag här med ett nätaggregat som är trasigt och webhallen vägrar ställa saken till rätta. Usel kundservice, otrevlig personal och går något fel så förvänta dig ingen hjälp från dom. Gör dig själv en tjänst och beställ från en annan sida..
  • Hej Jonna!

    Samtalet som du refererar till där du ska ha nämnt att du önskar en återbetalning för det defekta nätaggregatet informerade vi att det skulle gå vägen om vi kunde bekräfta felet som du upplevde.

    Men när vår returavdelning mottog returen från dig kunde vi inte konstatera samma fel som du beskrev. De kontaktade dig då för att säkerställa att det inte var något som missat så att de skulle kunna göra en så utförlig felsökning som möjligt.
    Då du inte återkopplade på detta mail returnerade vi varan till dig igen då felet inte kunde konstateras.

    Vår kundtjänst kontaktade dig även under denna tid med en ytterligare dialog där vi även skickade en film på nätaggregatet i en av våra test riggar där det fungerade. Men som vi nämnt tidigare så är du fortfarande välkommen att returnera produkten till oss med en utförligare felbeskrivning för att vi ska få möjligheten att hitta det fel som du upplever.

    Mvh Emil

  • Usel
    2 mån sedan
    Så länge allt fungerar är de i regel bra. Beställde en grej till fel adress. Var i kontakt med kundservice, de kunde inget göra, så kommer få avboka/lägga om ordern. Trevligt bemötande av kundservice, dåligt inramat upplägg av orderhanteringen på företaget.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Jag har mycket bra erfarenheter av Webhallen. Snabba leveranser, bra utbud och bra priser. Kundtjänst har varit hjälpsamma då jag varit i kontakt med dem och garantiärenden har fungerat bra. Bra med fysiska butiker också. Jag har inga problem att rekommendera Webhallen till andra.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Klockrent!
    Smidig webshop, bra priser och snabb frakt med uppdateringar.
    Helnöjd!
  • Usel
    3 mån sedan
    De skiter TOTALT i dig när saker går sönder. De gör vad som helst för att slingra sig. Allt som heter reklamation och garanti kan du glömma när det gäller webbhallen.

    Köpte en hushållsprodukt som gick sönder. De skyller på att jag använde den för ofta. De vägrade även att ta emot en reklamation.

    Köpte ett par hörlurar som gick sönder ganska kort efter inköp. De vägrar ta emot en reklamation även i detta fall för att produkten är fysiskt sönder. Du läste rätt! Jag reklamerar en produkt som gått sönder och de vägrar ta emot den för att den är sönder. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
  • Hej.
    Det var väldigt tråkigt att höra att du har haft problem med din reklamation. Detta är något som vi verkligen skulle vilja titta närmare på.du får gärna återkomma med ett ordernummer till mig direkt. på Emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på detta.
    Mvh Emil

  • Usel
    3 mån sedan
    Blev lurad av Webhallen. De sålde mig en kamera som jag kunde ladda ner film från molnet. Sen togs den funktionen bort men de vägrar betala tillbaka pengarna.
  • Hej Jens!
    Vi på Webhallen hade ingen aning om att tillverkaren av din övervakningskamera skulle ändra sina användarvillkor 3 månader efter du gjort köpet.

    Vi har dock varit i kontakt med våra inköpare om ditt ärende och fått goda nyheter som vi även meddelat dig via mail. Jag hoppas du kan återkoppla så snart som möjligt för en lösning på ditt fall.

    Mvh Emil

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Ett stort näthandelsföretag med ett stort antal produkter och många gånger väldigt bra priser. Har handlat här ett flertal gånger men den senaste gången är den som mest ligger till grund för denna betygsättning. Stort plus att det även finns fysiska butiker runt om i landet.

    Köpte ett par hörlurar på Black Friday till ett extremt bra pris (10*).

    I produktbeskrivningen så angavs det att en balanserad kabel skulle ingå och den saknades i kartongen. Då jag ändå (utan denna kabel) hade användning av hörlurarna så kontaktade jag kundtjänst för att få en ny kabel skickad.

    Detta gick dock inte så bra/snabbt att lösa och det var många vaga besked, fel kabel skickades ut (en USB kabel som var beställd i samma order), fick besked om att jag skulle bli tvungen att skicka in lurarna i sin helhet osv. Jag blev också tvungen att driva på trots lovad återkoppling, men det har väl förmodligen med högt tryck att göra under BF, julhandeln och mellandagsrean. Till slut så framkom det nu i början på januari att den kabel som angavs följa med inte hörde till just den modella av lurarna jag köpt och att informationen som fanns på produktsidan blivit felaktig, vilket jag själv kan bekräfta stämmer genom att kolla på tillverkarens hemsida. (3*)

    Det kan vara svårt att både hantera säsongstoppar och lite komplicerade ärenden med nischprodukter och båda två samtidigt är naturligtvis extra svårt. Med tanke på omständigheterna och att jag själv kommunicerat att jag inte hade bråttom med att få kabeln så tycker jag att Webhallen i slutändan skötte ärendet väldigt snyggt med en rimlig kompensation i form av en liten delåterbetalning. (10*)

    Bra jobbat! Det är vid såna här tillfällen som man märker om ett företag kan vara bäst när inte allt bara går som på räls!

    Tänker inte ens betygsätta leveranstiden (som var bra) då det är andra aktörer som sköter frakten.
  • Usel
    3 mån sedan
    Handlade en hdmi sladd 2.0 som skulle stödja det senaste i tv bänken..
    Efter en timmes fel sökning på förstärkare och annat kunde jag konstatera att det var hdmi sladden och inget annat

    I butiken provade personalen sladden som funkar i 1080p..men hade ingen utrustningen eller orka att köra ultra hd där den inte gav signal. istället fokuserade dom på att jag inte hade med mig förpackningen till sladden..

    När man frågar efter en sladd med speciella funktioner. och man är tvungen att åka till baka till butik för att den inte funkar. blir dåligt bemöt ....nu till små sakerna. fick en sladd som kostade 10 kr minde fick köpa en påse 2. inget snack om mil ersättnig SMÅAKTIGT

    Har gjort 56st köp oss webhallen genom åren ..men är jävligt glad att det var en sladd som strulade och inte en tv eller dy..tack och hej för mig webhallen