Sveriges största klockbutik på
nätet - 15-50% rabatt, 2-5 års
garanti & 90 dagars öppet köp

http://www.uret.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska, Norska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2017-07-23)
Detaljerad information Uret.se har fått betyget (8.49)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ett brett sortiment med rimliga priser. Lätt och smidigt att utföra ett köp.
  • Knappt godkänd
    you will wish u didn't order ...... customer service is just someine who can answer the phone and tell you that ..... its on the way .... please read the email we sent you .... its coming .... it will be there ....

    nothing ..... just like if you are thinking that Santa is real ..... and you actually stay up waiting for him to land on the top of your house .....
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    ganska lätt betalning
  • Perfekt
    Beställning
    Har inget att klaga på. Lätt att förstå alla steg. Snabbt och enkelt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snygg sida och bra beskrivningar av objekten. Bra priser.
  • Perfekt
    Beställning
    Enkel visning av varorna.
    Lätt att välja 😁
  • Perfekt
    Beställning
    Trevlig kundservice.
  • Perfekt
    Bra produkter samt priser. Leveransen gick på 2-3 dagar.

    Hemsidan skulle behöva ett lyft, samt deras email layout.
    Annars är jag jättenöjd!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Vilken hjälpsam kundtjänst, super
  • Utmärkt
    Riktigt fin klocka till mycket bra pris.
    Leveranstiden kunde varit ett par dagar snabbare för toppbetyg men allt som allt mycket nöjd.
    3 mån sedan
  • Usel
    Usel. Service.
    Beställde en klocka där leverera klocka inom 2 veckor. Efter 3 veckor kontaktar jag dem och får ett kort svar. Leverenstid är 2-8 veckor men en snitt 4 veckor. Efter 9 veckor kontaktar jag dem igen och får ett svar att leverenstid är 2-8 veckor. De svarar inte på min fråga att det har gått 9 veckor. NU 10 veckor efter kommer jag att kräva mina pengar tillbaka. Frågan är hur det går till.
    Jag har en vän som beställde en annan klocka men kloçkan kom trasigt 2 gånger. Efter två lämningar köpte han klockan på klockia istället.
    aldrig mer URET
    4 mån sedan
  • Usel
    1. Man kan inte betala från en utländsk bank för företagets usla system kan inte omvandla utländsk valuta!
    2. Man måste betala den exakta summan på fakturan = man kan inte betala in lite extra för att bli av med skulden snabbare!
    3. Man kan inte få autogiro!
    4. Man kan inte ändra förfallodatum!
    5. Glöm all slags förståelse från kundtjänst både via mail och telefon!

    Om du får hem påminnelseavgift på posten utan att ha mottagit orginalfakturan får du "skylla dig själv" att fakturan inte har kommit fram och du måste betala påminnelseavgiften.

    När jag klagar på deras uråldriga service frå jag som svar:
    "Varför kollade du inte upp detta innan du beställde?"
    Jag trodde faktiskt inte att jag i 2017 skulle behöva undersöka de 4 ovanstående punkterna innan jag beställer på avbetalning.

    Rekommenderas absolut inte!
    5 mån sedan
  • Usel
    Jag är mycket nöjd med produkten och leveranstiden. Men företagets administration är urusel och amatörmässig. Jag valde att betala min klocka på 6 månader. Min första faktura kommer (via mail) och jag betalar den. Några dagar senare kommer det en påminnelse, denna gång via brev i min brevlåda. När jag ringer till dem så förklarar de att den fakturan som jag betalt är den andra fakturan, men att jag missat den första. Jag söker i min mailbox men hittar ingen faktura i varken inbox eller skräpfilter. Fakturan har alltså inte blivit skickad till mig. Jag säger okej, inga problem, det händer, jag betalar denna med en gång. Jag bad dem om att ta bort förseningsavgift på 60.- då det mest troligen är tekniskt problem på deras sida som gjort att jag inte fått fakturan. Men nej, det tvärnekade dem. Mycket kantigt och beklagligt bemötande. Kommer inte handla här igen.
    5 mån sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Betyget dras ner pga av att frakten enligt Prisjakt skulle vara gratis. Så var inte fallet.
  • Usel
    Dem har ingen koll på leveranstider över huvudtaget. Man får mejl med nya förseningar på beställd vara som enligt hemsidan ska ha funnits på lager.
    Jag valde att avbeställa min order efter 2 veckors väntande
    6 mån sedan
  • Dålig
    De skickade först en använd och repig klocka trots att den skulle vara ny enligt dem. Ingen förståelse för att man som kund blir besviken. Gjorde en retur och den nya klockan skulle anlända inom 5-10 dagar. Efter 30 dagar avbeställer jag till slut allt. Inte ett enda mail om att klockan skulle bli försenad. Svar endast efter att jag mailat dem och alltid samma standardsvar, att de ska skicka ut den så snart den kommer till lager.
    Trist, men tyvärr ingen vidare service eller kundfokus. Får två stjärnor för att de i alla fall var snabb på att svara på mail. Första och enda gången jag handlat av dem.
    6 mån sedan
  • Bra
    Jag la en beställning på en casio klocka på 24:e december. Jag visste att det skulle inte komma innan nytt år, men förväntade att skulle skickas. Blev inte så. Jag mejlade dem på 3:e januari, fick svaret dagen efter att den skulle skickas samma dag. Fick hem dagen efter. Super nöjd med klockan, men gav 7 stjärnor pga långa väntetid. Ändå kan rekommendera till alla.
    6 mån sedan
  • Dålig
    Helt omöjligt att nå kundservice. Under de tre senaste dagarna har jag ringt fem gånger och väntat en timme i kö innan växeln avslutar samtalet.

    Efter jag la min beställning har jag inte fått något som helst livstecken av företaget.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Skickade fel klocka och slarvade bort beställd klocka. Man försökte ordna till det ganska bra men den interna kommunikationen och logistiken hos Uret har definitivt brister.
  • Perfekt
    Beställning
    Toppen!
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket nöjd med köpet, bra och snabb leverans till lägsta pris!
  • Usel
    Köpte klocka som fanns i lager (1-2 dagars leverans)
    Efter flera dagar får jag info att dom har problem att skicka ut varor. Men ingen kontaktade mig ang detta.
    Slutade tyvärr med avbokning strax efter en veckas väntan.
    Dock inte pga väntetiden, utan pga servicen. Att dom borde skrivit på sidan direkt när jag köpte den - att dom inte kan leverera den, eller hört av sig direkt till mig när dom ändå vet om problemet.
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd överlag
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Lång order behandling och garanti tiden är inte samma som står på hemsidan Uret står givetvis för glappet i tiden på den men Officiell world-wide garanti innebär att klockan kan lämnas in på valfri auktoriserad återförsäljare i Sverige och utomlands så är inte i mitt fall den är 11 månader kortare.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jätte nöjd!
  • Utmärkt
    Beställning
    bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Leverans på 1 dag, imponerande!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt gick väldigt lätt och smidigt. Bra med uppdateringar per mejl så att man kan följa hur leveransen ligger till.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket snabb leverans. Inga problem med vare sig beställning, leverans eller produkten i sig.
  • Usel
    Jag hade tänkt att köpa en Victorinox I.N.O.X för 2700kr istället för 5000kr på uret.se. Men när jag tänkte köpa det stod det att det var något fel med servern. När jag kollade på priset idag så står det typ 4000kr. Företaget försöker bara lura folk genom att ha priset på 2700kr och att inte göra så att man kan köpa det.
    7 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en klocka som ej var lagervara, enligt webb-butiken skulle det vara 2-8 veckors leveranstid. Väldigt länge för en vara som inte är restnoterad tycker jag, men jag hade inte bråttom och tänkte att har man tur kanske det blir närmare två än åtta veckor åtminstone.

    Jag väntade och väntade. När åtta veckor passerat hade jag fortfarande inte hört någonting över huvud taget. När jag kollade statusen stod det att klockan var beställd från leverantören samma dag som jag själv lade beställningen, och att klockan beräknades komma in igår (dvs. dagen innan jag var inne och tittade). Ingen ytterligare information.

    Mailade då kundtjänst och fick till svar att de inte visste när klockan skulle levereras, men att de hade beställt samma klocka från flera leverantörer och skulle skicka den första de fick in. Dessutom skulle de kontakta leverantörerna och återkomma till mig när de fått svar. De skrev också att några dagars försening räknas inte som att de inte hållit utlovad leveranstid (dock hade de ju fortfarande ingen aning om när de skulle kunna leverera klockan).

    Två veckor senare hade jag fortfarande inte hört något. Då mailade jag igen och frågade om de hört något från sina leverantörer. Det hade de inte, men skulle kontakta dem igen och säga att de behövde få svar snarast.

    Ytterligare en vecka senare hade jag fortfarande inte hört något. Då mailade jag igen och bad kundtjänst stryka ordern och betala tillbaka pengarna. Fick ett kort svar där man beklagade att det dröjt och att man betalat tillbaka pengarna, så jag skulle få dem inom ett par bankdagar - vilket jag också fick.

    Elva veckor utan leverans, och detta var alltså INTE en restnoterad klocka (enligt kundtjänst). Och tre veckor utan svar från leverantören. Hur kan man ha så pass dåliga leverantörer, som inte kan leverera och dessutom inte svarar?

    Det jag lärt mig av detta är att inte beställa något från Uret.se som jag vill ha inom överskådlig framtid, helst inte alls. Att de trots allt får några få stjärnor beror på att kundtjänst svarade snabbt (inom en dag) och trevligt, och att pengarna återbetalades genast vid avbruten order (kan låta självklart men man har ju läst en del skräckhistorier gällande andra företag).
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt bra
  • Dålig
    Beställde en klocka där det stod 3-6 dagars leverans. Efter 8 dagar ringer jag och frågar om status då det står att det har blivit förseningar. Får då som svar att de ska undersöka och återkomma till mig med ett mejl senare under dagen. Inget mejl kommer utan jag ringer igen dagen efter, de säger då samma sak att de ska återkomma när de undersökt det vidare. Får ett mejl efter några timmar att den leverantör de beställt klockan från inte har skickat den utan att de nu ska beställa den från en annan leverantör, säger att jag vill ha kompensation för förseningen och framförallt för att jag själv måste vara drivande i att få beställningen att gå framåt. Får som svar att de kan bjuda på fraktavgiften (45kr), då de inte har "marginal" att ge någon annan kompensation, trots att de går plus flera miljoner varje år.

    Väntar ytterligare 6 vardagar som de sa att det skulle ta, hör av mig till de igen och frågar om varan snart kommer levereras. De säger då att varan kommer komma in till deras lager dagen efter och att den då ska skickas ut till mig så bör ha den inom 2 dagar. Såklart händer inte det utan jag tvingas ringa upp igen dagen efter för att kolla status då jag inte fått något mejl om spårning vilket skulle komma, de har då fått klockan för "6 minuter sedan". Möts av väldigt oengagerade kundtjänstpersonal under alla mina samtal där den enda lösningen som erbjuds är att vi kan avbryta ordern.

    Har ännu ej fått min klocka efter 21 dagar när det skulle ta 3-6 dagar. Det är väl lugnt att säga att jag inte kommer handla här igen. Nästa gång går jag mycket hellre till en butik och köper en klocka för 10% mer.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt och billigt-vad mer kan vi kräva!😀
  • Utmärkt
    Beställning
    (emballage)plastpåsen i paketen var gamal när tagit ut klockan från plastpåsen pulverat ,tygen var helt okej ,
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra jobbat och fint klockan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Uret är bästa jätte mycket nöjd
  • Usel
    Beställning Leverans
    Fel klocka skickades till mig. Har skickat den tillbaka och väntar fortfarande på den som jag har beställt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser och väldigt snabb leverans. Precis som det ska vara!
  • Mycket bra
    Snabb leverans och trevligt bemötande från kundservice.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra service snabb leverans!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra priser och snabb leverans!
  • Perfekt
    Beställning
    Snabb leverans!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med klockan och förpackningen som den låg i.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Uret.se kan sälla sig till de Webbutikerna som håller högsta klass enligt mig.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb och smidig leverans!
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Butiken säljer klockor med förfallna garantitider. Mycket otrevlig service personal.
  • Usel
    Beställde en armbandsklocka som enligt butiken skulle finnas i lager med 1-2 dagars leveranstid. Klockan kom efter 3 veckor!
    Klockan fanns fortfarande i lager enligt hemsidan hela tiden jag väntade på leveransen...

    Fakturan på köpet kommer från ett företag som heter Colligent.se och dessa vill jag aldrig någonsin ha något med att göra.

    Någon vecka efter jag hade betalat hela fakturan kom en påminnelse om att dom inte hade fått betalt. Jag ringde då till kundtjänst som säger att dom inte kan hitta min inbetalning och att dom vill ha ett kvitto.
    Då det var betalt med betalorder så kan man inte få fram enskilda betalningar och det finns alltså inget kvitto. Ett par dagar senare kom ett inkassokrav som jag genast invände mot och då kom ytterligare ett brev med krav på kvitto.

    Kontaktade då banken som fick fram att jovisst var det betalt men kunde ej bevisas, men fick i alla fall fram uppgifter på transaktionen som gör att Colligent kan hitta betalningen i sina system. Ringde deras kundtjänst för att ge dom denna information men se det gick inte alls för sig. Jag blev uppmanad att mejla uppgifterna!

    Summa summarum: Betala med kort om ni ska handla hos Uret.se

    Uppdatering 12/2 2016
    Idag fick jag svar från Colligent.se som nu påstår att det finns en skuld på nästan 1500 kr (vilket det inte gör) och att det är skickat till kronofogden. Men inte har dom hittat min inbetalning inte....AKTA ER FÖR DETTA FÖRETAG!

    Uppdatering 13/2 2016
    E-post kopia från Colligent.se som kom i dag:

    "Det är kredittagarens ansvar att betala i tid till rätt uppgifter. Det har inte skett i detta fall och är därmed skyldig att betala diverse kostnader och ränta som uppstått i samband med att ärendet drivits vidare för rättsliga åtgärder.

    Det skickades även påminnelse om att inkomma med kvittens på att betalning är utförd enligt samtal om att ärendet var betalt, då inte så var fallet inom angiven tid skickades ärendet vidare till Kronofogden för Betalningsföreläggande."

    Företaget ljuger sig blå och har mycket riktigt skickat ärendet till kronofogden då det kom ett brev därifrån i dag. Helt sjukt och totalt inkompetent att ett företag beter sig på detta viset. Det roliga är att jag kan bevisa att dom ljuger! Får se var detta landar....

    Uppdatering Oktober 2016:
    Har inte hört ett enda pip eller ursäkt än mindre att ärendet skulle vara tillbakadraget från kronofogden...vilket skämt!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket smidigt och bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Handläggning av köpet och all information har varit bra. Jag är nöjd!

Internationella omdömen

(7.00) 1 omdömeUret.se från våra medlemmar i Norge Översätt till svenska.