2.7 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-23
    r
    royrodal(2 omdömen)
    Snabb frakt, bra pris och bra produkter. Hyffsat bra kundservice👍🏻
    2018-11-21
      t
      tjoff(2 omdömen)
      dBakuten skickar spam både till din emailaddress och till ditt mobilnummer i form av SMS (som enbart lämnades i syfte att få avisering) trotts att man gjort allt vid beställning för att undvika ev. marknadsföring. Förutom att det är olagligt så är det väldigt respektlöst. Hade jag vetat detta hade jag valt en annan butik.
      Sorterat efter datum
      Gamla omdömen

      Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

      2018-05-09
        nickeskbg(212 omdömen)
        Beställde en förstärkare i måndags, fick den på tisdag, dvs tack även till Postnord. Jättetrevlig och informativ service. Fysisk butik ligger långt från mig, men känner mig fullständigt trygg i mina köp ändå!
        2016-11-26
          C
          Christian Magnusson(1 omdöme)
          Alltid sjukt snabb leverans och väldigt bra och trevlig bemötande :) Beställer ofta från björn på dbakuten och man har sakerna dagen efter om han har sakerna hemma! Bra priser och bra kvalité :) Får bra med experthjälp när man behöver det! Bästa ljudbutiken att handla av! :) // Christian M
          2016-08-13
          Redigerades 2016-08-18
            Snabb leverans och bra service.
            2016-08-09
              D
              Daniel Lindestreng(1 omdöme)
              Köpte ett högtalarkit av dom på mässan i påskas snart 6 månader sen och det var ett stort misstag. Säljaren som sålde det hade enligt han stenkoll vad som skulle passa min bil då jag endast var intresserad om det var "plug and play" Förklarade många gånger att jag hellre lämnar in om det är mycket jobb men var enligt honom bara byta rakt av. Jag köpte kittet och efter köpet "kom han på" att adapter behövs.. MEN! Fanns på hemsidan till exakt min bil. När jag kommer hem kollar jag men det fanns det inte alls och mailar till Björn på dbakuten och frågar. Han säger då att en adapter till en Opel vectra tror ja det var passa till 99%. Tveksam och redan less köper jag den efter att frågat igen att den passar. Får hem den och den passar inte alls. Alltså verkligen inte.. Nu till returen. Har nu i början på augusti fått pengarna för högtalarna som jag köpte i påskas. Adaptern kan jag nog glömma att få tillbaka pengarna för.. Tyvärr verkar det som Björn och detta företag ville sälja lite för mycket på mässan så dom ljög ihop nått. Annars verkar det vara helt ok produkter om du själv har koll på vad du ska ha för dom verkar inte veta så mycket.
              2016-07-07
              Redigerades 2016-07-08
                e-lite(477 omdömen)
                UPPDATERING Kort historia: DB-akuten levererade snabbt varorna de hade i lager till mig, det tog endast 2 dagar. Något som de får ett stort plus för. De får även ett stort plus för att de gav mig rabatt på baselementen eftersom jag påpekade att de låg lite högre i pris än andra handlare. Dessvärre fick jag vänta 3 månader på att få rabatten på mitt köp som var via faktura/delbetalning (hela historian längst ner). Det blir inte full pott, men DB-akuten tog tillslut kontakt med mig och löste det hela, så nu justerar jag upp omdömet till "Mycket bra". Uppenbarligen så vill de verkligen ha nöjda kunder, för mitt klagomål hanterades. UPPDATERING 2016-07-08 DB-akuten ringde just och förklarade att de hade haft stor arbetsbelastning, sjukskrivningar med mera, och att därför hade de haft svårt att hinna med att återkoppla till kunder. Jag fick förklarat för mig att de skulle justera det fakturerade beloppet till den rabatt som jag blivit lovad, samt att man skulle bjuda på uppläggningsavgift/fakturaavgift. Jag höjer mitt omdöme till "acceptabel" tills jag bekräftat att justeringen är gjord, därefter kommer DB-akuten förtjäna några stjärnor till. Jag återkommer. (Ursprungligt omdöme nedan) För ett gäng månader sedan var jag på jakt efter ett par baselement. DB-akuten var de enda som just då hade de i lager med 3-5 dagars leverans. Andra som sålde dem hade inte dem i lager, så leverans var 14-30 dagar. Dock låg DB-akuten rätt mycket högre i pris på baselementen jämfört med andra. Högst i pris av alla faktiskt. Jag kontaktade DB-akuten och frågade om det fanns möjlighet till prisjustering, det händer ju att butiker missar prisförändringar på produkter. Jag blev lovad 500.- rabatt, och jag beställde direkt. När fakturan kom så hade jag inte fått någon rabatt, och dessutom så var det ett påslag på 295.- till för "uppläggningsavgift" bara för att jag valt jag ville betala på faktura! Jag kontaktade DB-akuten per mail utan svar. Ringt dem men ingen som svarar. EN månad senare fick jag svar på mitt mail: "Är detta löst?" Jag svarade att det INTE är löst. Sedan dess har jag inte hört ett skit. Blåst på 800 spänn av DB-akuten.
                2015-12-17
                Redigerades 2016-02-18
                  Snabba svar och tips!
                  2015-12-09
                    Jöjje(22 omdömen)
                    Kunniga, trevliga, snabba leveranser. Har rätt varumärken :-) Åker ingen annanstans... !
                    2015-05-07
                      p
                      pelle8877(1 omdöme)
                      Tack Björn och dBakuten för snabba leveranser och god support!Jag vill verkligen rekommendera er. Ni är otroligt kunniga och har bra produkter, kommer handla igen. Pelle
                      2015-04-28
                        l
                        lighter22(1 omdöme)
                        Grymt bra butik som verkligem kan sina produkter samt väldigt bra priser!
                        2015-04-07
                        Redigerades 2015-04-08
                          f
                          falangen(24 omdömen)
                          Tyvärr inta alls nöjd med denna butik. Beställde en Dune HD Base 3D. Det var väl egentligen den enda butik som hade den i lager. När jag packade upp spelaren så upptäckte jag att den redan varit uppackad tidigare. (begagnad med andra ord) Batterierna satt i fjärrkontrollen,plastade ståltrådar låg lösa,en mindre kartong var sönderriven,HDMI kabel saknades. Displayfilmen som ska sitta för att skydda den känsliga displayen på spelaren låg ihopknycklad i emballaget. Kändes inte så kul att betala fullpris. När jag via mail påpekade detta fick jag detta svar: Vi köpte 20 pall blandade varor på ett konkursparti som vi upplyste om. Vi tittade igenom det och enligt inventerings listan stod det att de var nytt så vi reflekterade ej på det. Ni har ej betalat fullpris utan ni har betalat ett bättre pris en listpris på 3500:- Det finns 2 saker att göra för att få er nöjda Antingen skickar ni tillbaka det. Eller så kommer vi överens om ett avdrag på priset. Jag såg ingenting som enkelt fick mej att förstå att det handlade om ett konkursparti när jag klickade på länken för spelaren här på prisjakt. Alltså ingen "tydlig upplysning". Begränsat lager stod det däremot Sen att db akuten missat att dom köpt begagnade prylar av någon är inget jag kan påverka. Angående listpriset: Ja det kanske är listpris men tittar man på prisjakt säljs den på 5 av 8 ställen för under 3000 kr (nya) Jag valde att få ett avdrag av priset (500kr) pga ovanstående påpekande,bla avsaknandet av HDMI kabel. När då db akuten svarar att citat från mail:HDMI kabel ingår inte tyvärr,slut citat blev det pinsamt. I emballaget låg två st hölje i skyddsplast som passar perfekt på mina befintliga HDMI kontakter.... Vidare står det i manualen att det ska ingå en HDMI kabel. På det har jag inte fått någon kommentar.. db akuten har erbjudit mej ett tillgodokvitto hos dom men tyvärr är jag inte en kund som normalt tillhör den kategori som dom inriktar sej på. Bilstereo,marint och deras ljud i hus är så långt ifrån mej man man troligen kan komma. (inget illa menat) Jag skulle ha mer nytta av att få pengarna insatta på mitt bankkonto. db akuten kontrar då med att det som finns på deras sida är ca 10% av vad dom kan få fram...Jaha... Jag har nu vädjat och försökt förklara (tror det är 3 gånger nu) via mail att tillgodokvitto är helt enkelt meningslöst för mej hos db akuten. Det sista mejlet som skrevs från mej 2015-03-18 har jag inte fått något svar på.. Har varit tyst sedan dess Nu lägger jag ner att försöka få någon fungerande kompensation. Spelaren fungerar och vill inte krångla med att skicka tillbaka den. Känns bara så tråkigt att det blir såhär _____________________________________________________________________ Uppdatering omdöme. db akuten kontaktade mej på telefon strax efter att jag lämnat mina intryck här på prisjakt. Dom lade fram sin syn på det hela och beklagade att denna situation uppstått. Vad gäller HDMI kabel (ingen stor sak att bråka om egentligen men ändå) har db varit i kontakt med generalagent/tillverkare och då fått svaret att kabeln INTE ingår. Jag motsätter mej givetvis detta då det klart och tydligt står i manualen att en sån ska ingå lika självklart som att en fjärrkontroll ska ingå i detta specifika fall,samt att skyddshölje i plast för kontaktytorna ligger och skramlar i botten på kartongen. Jag kan inget annat göra än att tro på db akuten så då har dom således fått osann/oriktig info från någon som inte har koll. Det är bara att googla så får man snabbt fram att en sån ska ingå. Vidare kan man tycka att det här på prisjakt kunde finnas info om varan kommer från ett konkursparti eller liknande. Denna typ av produkter är något som vanligtvis inte ingår i deras sortiment och db köpte in ett helt lager blandade produkter vilket framgår OM man går in på deras sida och inte gör som jag gjorde genom att följa länken härifrån. Tror inte db akuten kan påverka det? Oavsett,nu har vi båda lagt fram våran sak för varandra,båda har lyssnat och tagit till sej åsikterna som delvis går isär. Vi har kommit överens om en förlikning som vi båda tycker fungerar. Det blev helt enkelt en olycklig situation där jag kände att jag betalt ett pris (oavsett vilket) för en ny produkt som oöppnad/oanvänd borde kommit i min ägo,vilket inte var fallet här. Mycket bra att db akuten kontaktade mej så att vi fick en lösning på detta lilla dilemma. Jag är helt övertygad om att db akuten är en seriös handlare som vill att deras kunder ska bli nöjda precis som i mitt fall. Jag anser slutligen att db akuten gjort allt dom har kunnat för att hjälpa mej.
                          dBakuten svarar:2015-04-16
                          Hej Stefan Gustafsson Det är oerhört tråkigt att ni känner er missnöjd med vår produkt samt support. Vi har utan vetskap lyckats sälja en produkt som var ny fast varit uppackad och då någon har glömt lägga tillbaka en HDMI kabel (värde 29:-). Ni har fått en kompensation som ett avdrag på 900:- (-30%)från billigast på prisjakt eller erbjudande att skicka tillbaka varan och få hela summan tillbaka inkl fraktkostnader. Vi tycker det är en helt rimlig åtgärd att gå till väga. Efter vi har fastställt hur vi skulle kompensera er så satt pengarna 3 arbetsdagar Efter vi hade fått Ert kontonummer då varan skickades på Postförskott. Vi har ej kunnat kreditera faktura eller göra ett återköp på kort som vi annars gör omgående. Detta är en helt ny erfarenhet hur vi ska behandla denna typ av support och er som Kund då det är första gången vi har kommit kontakt med sådant fall sedan 2001 då vi slog upp www.dbakuten.se. Vi vill därför tacka Er för denna väldigt utförliga information så vi med hjälp av er kan förbättra oss och ändra våra rutiner. Tack! Med vänlig hälsning//Björn Elofsson
                          2013-04-12
                            O
                            Oineri(4 omdömen)
                            Bra support Bra priser Hade problem med mina produkter så kontaktade deras kund service fick svar nästa dag och allt började sen fungera som dom skulle.
                            2013-02-16
                              v
                              vincero(49 omdömen)
                              Kunniga och snabba.
                              Sida 1