Edit januari 2024: Problemet med automatiskt höjning av volymen verkar nu vara Ă„tgĂ€rdat. DĂ€remot har jag fĂ„tt ett tickande ljud vid lĂ€gre frekvenser i högra hörluren. Blir ett garantiĂ€rende. Min gissning Ă€r att detta Ă€r en följd av att öronvax vĂ€ldigt lĂ€tt hamnar inuti hörlurarna p.g.a. deras utformning. Drar av en stjĂ€rna. Det största problemet, nĂ€r jag anvĂ€nder dessa med iPhone, Ă€r att lurarna âĂ€rverâ volymen för notiser/ringsignalen. SĂ„ volymen höjs med jĂ€mna mellanrum av sig sjĂ€lv. Att anvĂ€nda funktionen inbyggd i iOS som begrĂ€nsar volymen till en viss decibel gör att man slipper hörselskador, men Ă€r inte en riktig lösning sĂ„ klart. Ljudet i ena hörluren blir ocksĂ„ högre Ă€n i den andra efter att man fĂ„tt en avisering. Ett annat stort problem Ă€r avsaknaden av fysiska knappt för att pausa/spela och volymkontroll. Det finns inga knappar över huvud taget, varken touch eller mekaniska, utan hörlurarna kĂ€nner av nĂ€r du âknackarâ pĂ„ dem, vilket naturligtvis inte Ă€r sĂ€rskilt anvĂ€ndarvĂ€nligt. Det krĂ€vs vĂ€ldigt tydliga âknackningarâ och ibland tror de att man âknackarâ nĂ€r man bara vill justera hörluren i örat. Usel idĂ© av Sony. Ljudkvaliteten Ă€r sĂ„ klart inte pĂ„ samma nivĂ„ som lurar du stoppar in i hörselkanalen. Basen Ă€r inte obefintlig men absolut i det klenaste laget. Köpte dessa för 777kr pĂ„ rea, vilket kĂ€nns som ett korrekt pris. Jag valde dessa frĂ€mst för att kunna höra min omgivning samtidigt som jag kollar pĂ„ video och de uppfyller detta krav alldeles utmĂ€rkt. GĂ„r att kolla pĂ„ videos och höra vad som sĂ€gs i dessa, samtidigt som jag hör vad som sĂ€gs runtomkring mig.
Hade problem att bestĂ€lla en vara som var nedsatt under deras rea i samband med att de tog över Mediamarkt i Sverige. Fick noll hjĂ€lp av deras kundservice vilket ledde till att produkten tog slut och jag missade erbjudandet. Kan bara ge dem 1/5 efter detta fiasko som lĂ€mnat en minst sagt bitter eftersmak. Första och enda gĂ„ngen jag sett ett bra erbjudande hos dem och jag rĂ€knar inte med att det kommer liknande reor nĂ„gonsin. De hade sin chans att fĂ„ mig som kund med sabbade den totalt. Hej dĂ„ Power đ€đ»
Detta Àr skrivet ur en spelsamlares perspektiv: Mycket av spelen som sÀljs Àr frÄn olika delar av vÀrlden. SÀllan/aldrig nordiska utgÄvor, för de so bryr sig om sÄdant. Spelen skickas i sladdriga, tunna kuvert, mer eller mindre inget skydd alls. BestÀllde ett paket med ca 10 spel och de hade alla lagts i ett stort, sladdrigt och billigt bubbelplastkuvert som var dÄligt förseglat, sÄ nÀr kassörskan skulle hÀmta paketet frÄn lagret sÄ öppnades kuvertet och alla spel flög i golvet i butiken. Mirakulöst sÄ blev det inga större skador pÄ fodralen. Jag föredrar att handla frÄn mer seriösa butiker och kommer undvika bÄde Coolshop och Spelbutiken sÄ gott det gÄr. Synd, dÄ de Àr bra i övrigt och har bra priser.
Var i dag i kontakt med Netonnet angÄende ett visserligen litet och kosmetiskt fel pÄ en produkt jag handlat dÀr. För det första fick jag stÄ i kö i deras chatt i mer Àn en timme. NÀr jag vÀl kom fram sÄ fick jag kontakt med en oerhört otrevligt, oseriös person med absolut noll servicekÀnsla. Personen gav korta, otrevliga svar pÄ mina frÄgor och hade ingen lust att hjÀlpa mig över huvud taget. Kunde dessutom inte skriva korrekt svenska. Personen i frÄga tyckte att jag skulle skicka in min vara pÄ undersökning hos Netonnet. Detta gÀllde alltsÄ ett spel med ett vÀrde pÄ 200kr. Att jag skulle skicka in varan pÄ undersökning Àr helt absurt nÀr den fortfarande Àr inplastat och i nyskick förutom ett litet tillverkningsfel pÄ omslaget som man ser igenom omslagsplasten. Vilken annan butik som helst hade inte ens stÀllt frÄgor utan genast skickat ut en ersÀttningsprodukt. Varnar alla som lÀser detta för att handla nÄgot över huvud taget pÄ denna pinsamt dÄliga kedja. Vill ocksÄ tillÀgga att de varnade för "lÄnga kötider". Detta trots att det inte Àr nÄgon speciell shoppinghögtid eller liknande. Garanterat underbemannade redan frÄn början för att slippa hantera "jobbiga kunder" och istÀllet vÀnta pÄ att personer tröttnar och hoppar ur kön. Noll respekt för sina kunder.
UPPDATERING: Har bytt ut TV:n mot en ny. Ăven den lider av samma röda fĂ€rg i kanten, samt en röd blob i nedre halvan, mitten av bilden. Detta blir min sista LG-TV... ORIGINALTEXT: Min TV har en ca 10 cm bred, vertikal, rosa missfĂ€rgning pĂ„ vĂ€nstra sidan som syns ganska mycket. Speciellt nĂ€r man kollar pĂ„ bilder/video med mycket vitt eller grĂ„tt. Detta fel Ă€r mycket vanligt och beror pĂ„ nĂ„gon slags dĂ„lig applicering av anti-reflexfiltret samt bristfĂ€llig (medvetet eller omedvetet) kvalitetskontroll i LG:s produktion. Bristen Ă€r inget som nĂ„gon recensent nĂ€mner och trĂ„kigt nog, nĂ„got man upptĂ€cker nĂ€r man vĂ€l slĂ€pat upp TV:n tre vĂ„ningar och monterat den pĂ„ vĂ€ggen.
GÄng pÄ gÄng har de "rea" pÄ Zelda Breath of the Wild. Men produkten finns aldrig i lager nÀr denna rea intrÀffar, trots att priserna sÀnks mitt i natten och jag besöker sidan knappt en minut efter priset sÀnkts. Uppenbarligt bluffpris.
Har 10 st. PÄ 1 av dem blev mÀtningen paj sÄ fick ny pÄ garanti. Tycker de fungerar bra i övrigt. Klickar ljudligt nÀr de slÄr av/pÄ men det Àr inget jag bryr mig om. RÀcker till bÄda Àndarna av lÀgenheten pÄ 61 m^2. Lite tveksam pÄ hur rÀckvidden blir om man inte har dem tÀtt.
Kunde nog inte varit mycket mer nöjd. Haft dessa i över 1,5 Är. Riktigt bra koppling till telefonen (bÄde OnePlus och Iphone). Bra ljud, bra komfort, skönt med fysiska knappar istÀllet för touch-elÀnde. Isolerar bra frÄn ljud runtomkring vilket jag gillar men det kanske inte Àr för alla. Ramlar ej ur vid styrketrÀning eller cykling.
Köp ej denna om du ser pÄ videos i 1080p 60Hz dÄ den ej klarar av detta utan att hacka och droppa frames. Har varit samma fel i flera mÄnader. Google slÀpper ingen ny firmware för att fixa detta. Sök efter "Chromecast stutter" sÄ förstÄr ni.
Kundsupporten Àr lÄng ifrÄn hjÀlpsam. Efter tjat och argumentering fick jag till slut pengarna tillbaka i alla fall. Skulle inte rekommendera nÄgon att handla frÄn denna butik.