Extra stort sortiment online
Ständigt låga priser
E-handel och fysiska butiker

https://www.byggmax.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Byggmax har fått betyget (4.20)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställde 5/12-2018 på Byggmax nätet och Toastol,tvättställ samt blandare kom 10/12-2018 fick välja hemkörning eller hämta hos DHL Luleå ,allt fungerade perfekt!
  • Hej, tusen tack för ert fina omdöme! :)

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Ganska dålig
    5 dagar sedan
    Trevliga i butiken, men jag beställde en pall med betongplattor online.
    Den kom aldrig och butiken visste inget
    efter många mail och samtal kom det så en leverans efter två månader (långt efter att bygget var klart)
    Åkte för att hämta
    Det fanns ingen pall.
    De hade skickat en (1) platta. Istf en pall.
    Ja herregud.
  • Hej, tack för ert omdöme och beklagar vad som skett med er leverans.
    Ber er kontakta kundtjänst på kundtjanst@byggmax.se så hjälper de er vidare kring att motta resterande av er order.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Det som skiljer en bra butik och en dålig butik är hur man hanterar ärenden som går fel. Byggmax är det absolut värsta jag har upplevt i kundbemötande någonsin.
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Skulle ni kunna mejla in till oss på kundtjanst@byggmax.se med vilken butik ni handlat i samt vad som gått fel. På så sätt kan vi ta er feedback vidare och bli bättre.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Produkt aldrig kom fram.
  • Hej, tack för ert omdöme. Skulle ni kunna mejla in till vår kundtjänst på kundtjanst@byggmax.se med ert ordernummer och märker ert mejl med PRISJAKT så vi kan undersöka vad som skett med er order.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    10 dagar sedan
    Beställning
    Jag returnerade en vara och fick bekräftelse på att de tagit emot returen, några pengar tillbaka fick jag däremot INTE!!
    Har kontaktat Byggmax via mail fem gånger och de säger att de betalt ut pengarna, men kan bara visa orderna inte till vilket konto och vilken dag det skulle ha skett. Jag har kontaktat min bank som också kollat mitt konto, INGA PENGAR INSATTA!!!
  • Hej, tack för ert omdöme. Skulle ni kunna återkomma med ert ordernummer till kundtjanst@byggmax.se, märkt er mail med PRISJAKT så ska jag se om jag kan undersöka vad som skett. En återbetalning kan dröja 2-5 bankdagar beroende på er bank. Har er bank kontrollerat att inga pengar satt in från ert inköpsdatum fram tills idag?

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning
    Bra pris och snabb frakt.
  • Hej, tusen tack för ert fina omdöme!

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst.

  • Usel
    15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Byggmax la automatiskt varan på hemleverans utan att ge mig något val på hur jag ville få den levererad. När jag inte kunde ta emot hemma vägrade de att styra om till ombud för att det kostar dom pengar. Detta trots att deras hemsida anger att mindre paket normalt går till ombud. Istället måste jag åka tvärs över hela Stockholm om jag ska få ut mitt paket. Dom var dessutom helt ointresserade av att försöka hjälpa mig att lösa problemet.
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Vid beställning av webbvaror läggs hemleverans som val direkt om det inte är en produkt som kan väljas att hämtas upp i butik. Om ert gods läggs som hemleverans är detta för att den inte har möjlighet att skickas till ombud.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst.

  • Usel
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Beställde varor i maj. Leveransen innehöll färre produkter än jag beställt och betalat för. Nu, i slutet av november har jag fortfarande inte fått de saknade varorna trots flertalet påminnelser och mejlväxlingar. Jättebesviken på att jag inte kunnat bygga det jag tänkt inför sommaren (som nu sedan länge passerat), och över det dåliga gensvaret från Byggmax.
  • Hej, beklagar vad som skett med er order. Skulle du kunna återkomma till mig med ert ordernummer till kundtjanst@byggmax.se, märk ert mail med prisjakt så ska jag se vad som har skett.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst.

  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Att köpa på webbsidan fungerar bra!
  • Hej, tack för ert omdöme och kul att höra att ni gillar vår webbsida.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Beställ ej på nätet utan handla bara i butik. Byggmax tappade bort min beställning två gånger och vägrar kontakta mig efteråt med förklaring samt ev kompensation innan beställning två. Båda gångerna ljuger kundtjänst en rakt i ansiktet(örat) och säger att sakerna är på väg. I butiken är de helt oförstående men kan inget göra.
  • Hej och tack för ert omdöme.
    Om ni lagt en order på webvaror kan dessvärre inte butiken se dessa. De hanterar endast butiksvaror och kundtjänsten hanterar webvaror. Skulle ni vilja återkomma till mig på kundtjanst@byggmax.se kring vad ni skickat i era mail. Om vi inte svarat beror detta på att vi inte mottagit ert mail då vi har som policy att svara på alla inkomna mail inom 48 timmar under vardagarna. Om er order försvunnit under frakten med en speditör är detta inget vi får vetskap om innan speditören kontaktar oss kring detta, och då agerar vi självklart på det.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Varorna (armaturer) som köptes hade bra pris men leveranstiden var extrem lång.
    Det utlovas i bekräftelsen att leveransen skall påbörjas inom 3 - 5 dagar, men det tog 9 dagar innan beställning gjordes till speditören. Leveransen blev tillgänglig att hämta hos Schenkers ombud 13 dagar efter beställning.
    Vid beställning anges inte vilken speditör som kommer att anlitas av Byggmax eftersom jag önskar välja vilket ombud där jag helst vill hämta mina paket. Det hänvisas till en länk för "Mina Paket". Jag är registrerad där, men någon info om leveranser från Byggmax dök inte upp som det gör från andra e-handelsföretag. Kontaktade Byggmax kundtjänst två gånger, telefon och mail, för att påskynda och kontrollera leveransen.
    Sammanfattningsvis, Byggmax verkar ha dålig koll på sina leveranstider vid E-handel.
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Beklagar att er order skickats ut senare än planerat från leverantör.
    Vi kan dessvärre inte påverka Schenkers transporttid, utan oftast har de 1-3 vardagars transporttid.
    I dagsläget är inte alla sändningarna möjliga att se inne på mina paket, men vi jobbar på att detta ska vara möjligt.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Köpte tre olika lamper hos Byggmax, da vi er i en litt stökig fas med bygg av hus betalte med visa og bank-id for å unngå etterfaturering med klarna osv. Nope. Byggmax teknar då et konto i nån Collector bank (?!?) som handterar mitt ärende og alt genererar en skog av olika meddelanden (både från byggmax og collector) for varje produkt jag köpt. Betalingen blev så separert i tre olika betalningar med ca en zillion olika mailar for hvert produkt. De tre lampene anländer i olika paket som da må hentes hver for seg inne i stan (1,5 mil). I alt stök med husbygge ender det opp med å bli en jävla salig mardröm hvor en av fakturaene går til inkasso med gebyr og skit, en forfaller og en av lamporna går i retur da jeg missar att hämta i tid. En masse telefoner senere og masse tid forbrukat får jeg endelig en bekräftelsemail på at i det minste den returnerade lampan har åtebetalats til mitt konto. Kollar konto -inga pengar... Jippi, takk Byggma for at ni tilretterlegger for en underbart kundvennlig og enkel kjöpsopplevelse.
  • Hej, tack för ert omdöme. Det konto ni skriver om hos Collector bank är vårt "byggmax konto". Det är inget vi kan skapa upp åt er utan något ni ansöker om på hemsidan/i butik som ni godkänner med mobilt bank id. Vi kan aldrig skapa detta utan det är endast ni som kund som kan godkänna detta. Det är ett konto där ni kan kan samla era köp och betala genom faktura. Som företag är ett konto ett måste för att kunna handla på faktura i butik. Beklagar att er order gick i retur, detta är inget vi kan påverka utan speditör skickar ut avisering samt påminnelse och efter 14 vardagar skickas order i retur automatiskt. Om ni fått information om att er produkt återbetalats kommer ni ha de på det konto som pengarna dragits från efter 2-5 vardagar.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Duschgrejen passade perfekt, jag fick precis det jag hade hoppats på, lätt att beställa, kom fram i rimlig tid.
  • Hej, härligt att höra att era produkter passade perfekt! :)

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra varor till bra priser!
    Snabb och trevlig kundtjänst.
  • Hej, tack för er fina omdöme och har delat med mig av detta till kollegorna!

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst.

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Bemötandet ock priset.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra service. Fick superbra hjälp. Dom ordnade hemkörning samma dag.
  • Hej, tack för ert fina omdöme!
    Härligt att höra att ni är nöjda, återkom gärna med vilken butik ni handlat i så ska jag föra detta vidare.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    fick aldrig någon order den försvann i deras system angav dom som förklaring
    de skapade en ny order men inte heller den kom fram så jag sa tack och fixade det på annat sett
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde ett par Philips Hue bordslampor till nedsatt pris (c:a 30% billigare än normalpris i andra butiker). Dagen efter fick jag ett mail där det stod att lamporna var slut i lager och att de avbokat min order "för att jag inte ska behöva ligga ute med pengar pga att de inte vet när de kommer kunna leverera varorna".
    Detta handlar uppenbarligen om att de insett att deras prissättning är för låg och har skapat ett större intresse hos kunderna än förväntat, och för att slippa sälja för det priset så väljer de att göra så här. (Annars hade de enkelt kunnat kontakta mig och fråga om jag vill behålla min order trots obestämd leveranstid.)
    Jag kan garantera att när varan väl kommer in i lager och går att beställa igen så kommer priset vara justerat till deras fördel.
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Anledningen till att er order makulerats och återbetalt är då vår leverantör av produkten meddelat att den är slut på lager och de kan inte lova att produkten kommer in på nytt detta året. Om en produkt endast är slut i lager men vi kan ge er ett nytt leveransdatum meddelar vi detta. Om en produkt läggs in med fel pris på vår hemsida meddelar vi er detta och makulerar den inte på grund av slut i lager. Vi försöker alltid att ha de bästa priserna ut till våra kunder och vill ännu en gång förtydliga att er makulering inte berodde på ett felande pris.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Byggmax kan tyvärr inte leverera de varor som jag beställt och betalat. Dd lovar lev inom 5-15 dagar..varorna är markerade som at de finns i lagerr. När jag kontaktar kundtjänst efter ha väntat i 30 dagar, ursäktar de sig med olika orsaker såsom att de glömt beställa, datasystemet fungerar inte medlen ligger nere osv. Kundtjänst uppger att man inte kan kontakta byggmax om man ringer di, bara på mejl trots att vi pratade i telefon.
  • Hej och tack för ert omdöme.
    Beklagar att er order varit försenad.
    Ni kan ringa in till oss på kundtjänsten på 0771-89 00 89 mån-fre: 08-17.
    Om man har ett liggande ärende med en handläggare för de kommunikationen via mejl, men ni har alltid rätt att ringa in och prata med telefonavdelningen om ni har frågor.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Usel intern kommunikation mellan avd. På företaget. Väntade på svar mellan en avd till en annan tog mer än 36 timmar för att jag skulle få en order bekräftad. Till sist fick jag vända mig till ett annat företag, som skickade sakerna dagen efter.
  • Hej och tack för ert omdöme.
    Skulle ni kunna återkomma till mig på kundtjanst@byggmax.se och skriv prisjakt i ämnes raden så ska jag undersöka vad det var som dröjer till er. När ni beställer ska ni få en orderbekräftelse när er order gått igenom och är godkänd, våra svarstider ska ligga att vi återkopplar till er inom 48 timmer men oftast snabbare.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Felleverans (95x95 istället för 45x95, trallskruv istället för fransk skruv i fel längd,...) kort sagt inte många rätt.
    Lång telefonkö (c:a 30 min) till kundtjänst. Trevliga medarbetare som nog gjorde sitt bästa. Bristfällig management?
    Chauffören krävde ingen kvittering/signatur vid någon av dom 2 leveranserna. Dåligt.
  • Hej, beklagar vad som skett.
    Skulle ni kunna återkomma till mig på kundtjanst@byggmax.se så ska jag kontakta er butik som hjälper er vidare kring detta.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Mycket snabb återkoppling, bra hanterat. Även om det i detta fallet var jag som gjorde fel så löste kundservice detta på ett föredömligt sätt. Hel nöjd
  • Hej, tusen tack för ert fina omdöme!
    Har tagit vidare er feedback till berörda.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Usla butiker men usel service.
    Ingen personal i butiken som kan köra truck så vara kan ej tas fram. Felaktiga lagersaldo. Automatiserat beställningssytem så de har ingen aning när varor som är slut åter kommer in. Likgiltig attityd på butikspersonalen.
    Rörigt på och bland hyllorna.
    Betyget gäller butikerna i Kållered och Kungsbacka.
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Jag tar detta vidare till de berörda butikerna.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    En enda lång historia av problem från orderdatum i slutet av augusti till den bekräftade leveransen den 15 oktober.
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Artikeln överensstämmer inte med verkligt material (stolpar). Varken i kvalité eller utseende.
    Frakten dyr för 80kg 1/2 pall.
    Emballering undermålig.
    Saknade märglor vid leverans.
  • Hej, beklagar att ni inte är nöjda med er produkt.
    Vänligen återkom till mig på kundtjanst@byggmax.se så ska vi undersöka vad som skett med emballeringen samt de saknade produkterna.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Mycket snabb hantering av ett felköp och pengarna tillbaka på kontot direkt.
  • Hej, tusen tack för ert fina omdöme!:)

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb hjälp av kundtjänst via mail när jag själv krånglat till det i min beställning och sedan lika snabb och smidig leverans av varorna. Toppen!
  • Hej, tusen tack för ert fina omdöme!:)

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Leveranstid 3-8 arbetsdagar håller inte. Går ej att ringa kundtjänst, väntetid över 90 minuter.
    Inte heller vettiga svar via Majl om leverans.
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Beklagar väntetiden i telefon, om ni inte önskar att vänta i telefonkö kan ni välja att bli uppringde när det är er tur.
    Kan ni återkomma till mig på kundtjanst@byggmax.se så ska jag kontrollera ved som skett med er order.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst.

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Ett bra kundbemötande trevlig personal😀😀👍🌹
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    Hade beställt varor som på hemsidan skulle skickas inom 2-5 arbetsdagar.
    Fick sedan mail om att det skulle ta en månad innan varorna skulle skickas.
    Anledningen till att vi valde byggmax var för att dom hade angett att varor skulle skickas snabbt.
    Kontaktade kundservice som telefonrösten sa att det var ungefär 25 minuters väntetid.
    Efter 65 minuters väntan svarade dom.
    Kundservice informerade om att dom inte kunde del-leverera ordern eller säga om man tog bort några av varorna (3 st) om det skulle bli snabbare leverans.
    Fick avboka allt och beställa från annat håll.
    Inget gott första intryck av byggmax och vi kommer inte handla där något mer!
  • Hej, och tack för ert omdöme.
    Våra leverantörer ska meddela oss angående produkter som tagit slut på deras lager så vi fortast möjligt att meddela kunder och uppdatera vårt lagersaldo. Beklagar att denna information inte fanns innan ni la er order.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst.

  • Acceptabel
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Byggmax del av köpet fungerade klanderfritt från beställning, betalning, orderbekräftelse och information om leverans. Även leveranskostnad var okay. Tyvärr kommer jag inte att köpa på detta sätt någon mer gång från byggmax på grund av deras distributionspartner som inte kunde specificera leverans närmare än vald dag mellan 07:00 och 17:00. En dag semester för att ta emot ett paket? Billigare köpa på lokala byggvaruhuset.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans


    Hej kära vänner på BM
    27/8 Beställde ett Polarfönster
    28/8 Bekräftelse från BM leverans 5 till 10 arb. dagar
    12/9 Försökte ringa BM kundtjänst, väntetid 47 min bad dem ringa upp , inget svar-
    12/9 Skickade mail till kundtjänst om min order.
    14/9 Fick svar att xx skulle sköta mitt ärende och återkomma. Önskade mig en trevlig dag.
    17/9 Nytt svar: har skickat till vår leverantör för status.
    19/9 Nytt svar: fönstret skickat till Schenker Sundsvall, vidare adress saknas. Önskade mig en trevlig dag till.
    20/9 Nytt svar ärendet skickat till vår reklamationsavdelning.
    Efter 23 dagar är mitt fönster fortfarande spårlöst borta.
    Vad håller ni på med?
    Hälsningar Rolf Schön
  • Hej,det var tråkigt att läsa.

    Vänligen återkom med ditt ordernummer i ett mejl till oss på kundtjanst@byggmax.se så ska vi undersöka detta.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Beställning i början av juni. Ärendet avslutat idag med returåterbetalning. Någonstans mellan 20 och 30 mail med er kundtjänst samt 2 till er vd. Har använt timmar till det här ärendet och blivit på dåligt humör så fort jag öppnat datorn.

    Tror givetvis inte att ni har en totalt oduglig kundtjänst, men den måste ha ett uselt it-stöd. Verkar som om handläggare inte får historiken innan de agerar. Många märkliga mail som inte hänger ihop.
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Låter mycket märkligt att ni får osammanhängande mail skickade till er. Vänligen återkom till mig på kundtjanst@byggmax.se så ska jag se om jag kan kontrollera vad som sker med mailen som går ut till er samt er återbetalning.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    De tar emot beställning och betalning via webbshoppen men skickar inte varorna. När man försöker nå dem per telefon har de dubbelt så lång kötid än vad de säger. 15 min kötid är minst en halvtimma. De påstår att de skickar varor 2-5 dgr efter beställning men nu har det gått snart två veckor och inga varor har kommit ännu.
  • Hej och tack ert omdöme.
    Beklagar vad som skett med er leverans.
    Kan ni kontakta med på kundtjanst@byggmax.se så ska jag kontrollera vad som skett.
    Märk ert mejl med ert ordernummer/prisjakt.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Mycket snabb leverans!
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Kul att höra att er leverans kom snabbt.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning Leverans Retur
    Lovade leverans inom 2-5 dagar, efter 2 veckor fick jag ta kontakt med byggmax eftersom jag inte fått något. Efter timmar i telefonkö fick jag tillslut information att toalettstolen jag beställt skulle levereras (då 4 veckor efter datumet jag beställt toaletten). Dagen innan får jag ett mail där det står att tjänsten för montering och installation jag beställt till inte fanns i min stad och byggmax hoppades på att det löste sig på annat sätt. Efter ett antal telefonsamtal har jag fortfarande inte fått prata med någon ansvarig. Har varot utan toalett i 6 veckor nu och ingen kompensation. Blev livad ett samtal i förra veckan men det har fortfarande inte hört av sig.

    Min rekommendation - handla aldrig på byggmax. De må vara billiga, men sättet de nonchalerat mig på är under all kritik.
  • Hej, tack för ditt omdöme.

    Vänligen återkom till oss i ditt ärende så vi kan kolla vidare på detta.
    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Denna gången hade ordern ”fastnat” i Byggmax system, leveranstid skulle vara 3-4 veckor. Hade fått bekräftelse och allt, men när inte några varor dök upp började jag kolla. De var inte ens beställda av dem (vilket skulle göras i detta fallet), skulle alltså ta YTTERLIGARE 3-4 veckor. Dåligt att de inte har koll på sina system!
  • Hej,

    det var tråkigt att din order fastnat i vårt system, beklagar verkligen för detta.
    Vi är medvetna om problemet och vi jobbar på att lösa detta så fort som möjligt. Du är välkommen att återkomma med ditt ordernummer till vår kundtjänst, kundtjanst@byggmax.se så kan vi kolla hur status ser ut nu.

    Önskar dig en trevlig eftermiddag.
    Malin

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig och hjälpsam personal
  • Hej, tusen tack för ert fina omdöme.
    Hoppas ni får en fin dag idag.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Trevligt bemötande. Hemkörning med minimal fraktkostnad. Helt fantastiskt. Bra pris.
  • Hej,

    tack för ditt omdöme, vad härligt att läsa att du är nöjd! :)

    Ha en fortsatt fin dag!
    Malin

  • Usel
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Svarstider på kundtjänst på mellan 1 till 1,5 timme. Använder sig av transportfirma som tydligen inte har kartor över Sverige, mitt paket som skall till Kalmar har gått från Ö-vik till Bjästa, till Ö-vik, till Nybro, till Göteborg. Det har tagit 3 dagar och har ännu inte kommit fram till mig.
    Beställning gjordes 31/8!
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Om ni inte önskar att sitta i telefonkön har vi en uppringningstjänst som gör att vi ringer upp er när det är er tur i kön. Vi styr inte över hur transportörerna skickar gods, men om de inte har körningar som är direkta blir transporten lite längre.
    Beklagar detta.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och snabb leverans. Perfekt!!!
  • Hej,

    tack för ditt fina omdöme! :)

    Önskar dig en fin dag!
    Malin

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Lååång leveranstid, nästan två veckor för några vindskiveplåtar. Leverans med transportör mellan 08-17 på en vardag, ledigt från jobbet mao, utan tidsslott eller möjlighet att kvittera i förväg. Köptvång på runt 300 kr och ingen möjlighet att returnera varor i butik med undantag på just de varorna som är "butiksvara". Fruktansvärd lång tid i kö till kundtjänst för att boka det, runt 4 timmar. Gjorde misstaget att beställa fel vilket resulterade att jag fick kasta varor för 350 kr eftersom returfrakten kostade mer än själva varorna.
  • Hej, beklagar vad som skett.
    Vindskiveplåtarnas leveranstid ligger på de 2 veckor som ni skriver, det ser ni när ni lägger er order.
    Vi har inga egna transportörer vilket gör att vi inte kan reglerar leveranstid. Att ni inte kan returnera godset till butiken är att produkterna ska skickas tillbaka till den leverantör som levererat dessa till er och inte till butiken.
    Produkten ni beställt har fri frakt ut till er som kund men ni som kund tår för returfrakt. När det är så pass långa varor måste en upphämtning bokas och den frakten ligger på 300-600 sek.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställning
    Beställt varor med 3-4 veckors lev tid som aldrig blev effektuterad av er . Trots att jag under väntetiden ringt o frågat efter lev tid 😤
  • Hej,

    det var tråkigt att läsa. Vänligen återkom med ditt ordernummer i ett mejl till oss på kundtjanst@byggmax.se så ska vi undersöka detta.

    Mvh,
    Malin

  • Usel
    3 mån sedan
    Beställning
    Hutlösa priser på frakterna (40-400% av varans värde)
  • Hej, tack för ert omdöme.
    Ni får gärna återkomma till mig med vilka produkter ni lagt i er varukorg som ger er en frakt på över 400 % för det låter inte korrekt.
    Vi har inga egna transporter utan hyr in lokala transportörer för att leverera butiksvaror, vilket gör att vi inte själva prissätter frakten.

    Återkom till kundtjanst@byggmax.se

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans bra pris kanon .
  • Hej, tack för ert fina omdöme!

    Hoppas ni får en fin helg.
    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    3 mån sedan
    Beställer två st likadana produkter på nätet den för 2½ månad sedan. En kom efter två veckor (och var defekt) och fick pengarna tillbaka för den, den andra har inte dykt upp än trots många påstötningar. Har även begärt återbetalning men inget har hänt.
    Det tar lång tid för kundtjänsten att svara på mail (en vecka räcker oftast inte).
    Jag avråder bestämt från att beställa produkter från Byggmax på nätet.
  • Hej och tack för ert omdöme.
    Skulle ni kunna återkomma till mig på kundtjanst@byggmax.se, märk ert mejl med ordernummer/prisjakt så ska jag se vart er order är.

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Otrevlig kundservice, ej hjälpsamma vid returer
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Vänligen återkom till oss i ditt ärende så vi kan kolla vidare på detta.

    Med vänlig hälsning.

    Lotta, Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    God og oversiktlig nettside og flott kundeservice
  • Hej,

    Tusen tack för ditt fina omdöme.

    Med vänlig hälsning.

    Lotta, Byggmax kundtjänst

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Toksnabb leverans! Bra grejer!
  • Hej, och tack för era fina ord! :)

    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst

  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Beställning
    Personlig service.
  • Hej och tack för ert fina omdöme:)!
    Vänliga hälsningar
    Byggmax kundtjänst