(500+)
Köpet var bra, men att få hjälp med att lämna tillbaka överblivet golv gick mindre bra. Ingen kontakt via telefon. Dåliga system för att hitta och makulera ordern.
Obefintlig kundservice. Har försökt med telefonkontakt, chatt, e-mail, åtskilliga gånger. Inget svar. Beställt hemleverans, vilket de tog betalt för. Ändå kom varan till utlämningsställe. VARNING FÖR BYGGMAX.
Hej. Jag gjorde för någon timme sedan ett inköp av 7 olika varor från Byggmax. Beställde hemleverans eftersom jag inte har bil. Lite drygt 17000 kronor inklusive hemleverans. Döm om min förvåning då 3 varor har skickats till ett utlämningsställe 2 mil från mitt hem, 2 andra till närmaste Maxbutik 7 mil bort. Har skickat meddelanden via hemsidan, försökt lista ut vem jag ska ringa. Hela köpet betalt kontant och jag har ingen bil. Så hur ska jag få hem 10 rullar underlagspapp och 10 rullar asfaltspapp? Med buss? Mikael Larsson Hej igen, fick just höra från en anställd att de kanske går i konkurs, jag hann lämna in en ångerblankett från konsumentverket. Hoppas på att få tillbaka en del av pengarna. Trist, men så kan det gå...
Mycket sen leverans, ingen orderinfo hos deras underleverantörer så inte möjligt att planera vilken dag man ska vara hemma. Sedan hade dörren fel färg ifht hemsidan
Riktigt dålig kundservice
Sämsta skiten jag någonsin varit med om. Helt otroligt dåliga. Jag beställde rätt order men fick fel. Omöjligt att nå Byggmax på telefon. Ren fejk. Man kan klassa den ungefär som så här: Kundjävel dra åt helvete! Sen hänvisar de till chatten. Ingen är online där kl 15:35 en onsdag. Så uuuuuselt!
Bygghandlarna är överlag bra - men webbshop Byggmax.se är under all kritik! Jag beställde varor på Byggmax.se. Fick ett leveransdatum, inget kom. Tiden gick, ingen ny info. Jag spårade leveransen, Byggmax system sa ”kan inte hitta, kontakta Kundtjänst” - men dom saknar ju helt en sådan funktion. Alternativen man har är Epost (där man får ett automatsvar om att dom har mycket att göra), chat (där en chat-bot bara hänvisar tillbaka till ordersök) och Talsvar (som hänvisar till ordersök och sedan kopplar ned samtalet). Till slut, efter ha väntat i över en månad och skickat ett flertal epost, fick jag beskedet: ”ordern makulerad, pengarna kommer att återbetalas”. Detta är tveklöst min allra sämsta onlineköp-upplevelse någonsin. Pga helt obefintlig kundservice kommer jag *aldrig* att våga köpa från Byggmax.se igen och uppmanar även andra presumtiva kunder att noga överväga andra alternativ.
Har blivit mycket väl bemött av all personal. Imponerad😊
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: BYGGmax AB
Organisationsnr: 556645-6215