2.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2020-05-28
B
Balanced(65 omdömen)
Låga priser och acceptabelt kvalite på grejer.
2018-08-06
Redigerades 2020-05-27
z
zeppo(14 omdömen)
Tyvärr gjorde jag en beställning innan jag läste recensionerna här. ClasOhlson är nog inte en seriös försäljare längre. Jag lade in order med 11 artiklar 27/7 , mejlade efter en vecka utan svar, 6/8 frågade jag om min order via deras chatt, den var fortfarande inte behandlad. Som kuriosa hann jag få min order från Wish Kina inlagd samma dag, då Clas Ohlson ännu inte ens behandlat min order. Kommer aldrig mer att handla här och det kan nog vara klokt att ta sig en funderare om man tänkt beställa nåt från Clas Ohlson. Risken är stor att man kommer att ångra sig............. Ser nu efter ett par månader att Clas Ohlson fortsätter att sälja på nätet och göra allt fler kunder besvikna . Jag har bytt butik och numera funkar allt som det ska. Kan bara upprepa: Aldrig mer Clas Ohlson ! Det har gått några månader och tänkte roa mig med att läsa nya recensioner som kommit om Clas Ohlson. Och det ser så illa ut som det bara kan vara!. Varför tar inte ARN eller nån myndighet upp detta och förbjuder Clas Ohlson att sälja på nätet? För alla tycks bli fortfarande grundlurade som dom blivit mycket lång tid nu. Jag har lärt mig läxan och kan bara uppmana folk att verkligen läsa dessa recensioner och gå till andra butiker som sköter sig alldeles utmärkt. Jag ser idag att dom upprepar som mantra till alla sina missnöjda kunder (och dom är verkligen många) "Tack för att du hör av dig. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider kan vara något länge än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att beställningarna ska skickas så fort som möjligt." Jag är nöjd idag, har hållit mitt löfte att aldrig mer handla på Clas Ohlson.
Clas Ohlson svarar:2020-06-04
Hej! Tack för att du hör av dig till oss och vi tycker självklart det är tråkigt att du upplevde problem med beställningen som du gjorde sommaren 2019. Upplever du eller någon annan problem med en leverans idag eller har frågor så tveka inte att kontakta kundsevice så hjälper vi till. Telefon 0247-445 00, e-post: [email protected] eller via chatten på www.clasohlson.se. Med vänlig hälsning Magnus
2020-05-24
R
Richieee(4 omdömen)
Kanon! Överlägset billigast på den fasadbelysning jag skulle ha! 4 dagar leverans. Inget att klaga på! :)
Clas Ohlson svarar:2020-05-26
Hej! Tack för din återkoppling, vad kul att du är nöjd. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på telefon 0247-44500, e-post: [email protected] eller via chatten på www.clasohlson.se Med vänlig hälsning Magnus
2020-03-30
E
Eott(32 omdömen)
Fick hem designlampa som var repig. Dom bad mig fixa kartong och frakt själv om jag vill få det uträtt.
Clas Ohlson svarar:2020-04-07
Hej Eott. Tack för din återkoppling. Hoppas att du fått hjälp med lampan och att ärendet är löst nu. Vid frågor, funderingar eller om du behöver hjälp med något, tveka inte att kontakta kundservice. Med vänlig hälsning Magnus
2020-03-26
e
e-pixbo(1 omdöme)
Brett utbud och ok priser, alla nätbutiker behöver inte tävla med att ha blixtsnabb leverans. Varorna levereras efter ca en vecka vilket i de flesta fall är helt ok så länge man har den förväntansbilden
Clas Ohlson svarar:2020-04-07
Hej! Tack för att du kontaktar oss. Hoppas att produkten du beställt fungerar som önskat. Vid frågor eller om du vi kan hjälpa dig med något, tveka inte att kontakta kundservice eller närmaste butik. Med vänlig hälsning Magnus
2020-03-25
J
Johan(1 omdöme)
Snart väntat 10 dagar. Varorna har ännu inte skickats. Fick ett kolid så jag kan följa paketet så fort det lämnar lagret när jag hörde av mig till kundservice för andra gången. Ger mig inte mycket nytta eftersom ni också behöver skicka ordern... Trodde Clas Ohlson var mer rädd om sitt varumärke men icke.
Clas Ohlson svarar:2020-04-07
Hej! Tack för återkopplingen. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider är något längre än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att få iväg alla beställningar så fort som möjligt. Med vänlig hälsningar Magnus
2019-03-21
Redigerades 2020-03-25
n
n1njan(14 omdömen)
Uppdatering 2020-03-25 Valde att prova deras onlinehandel under medlemshelgen, lite drygt 1 år efter min förra recension, och kan tyvärr konstatera att inget har förändrats gällande både lagerstatus som inte stämmer och extremt långa handlingstider för att beställningen ska lämna deras lager. Hade jag varit dem i dessa tider så hade jag varit extremt orolig för min överlevnad nu när det ekonomiska klimatet är som det är, och verkligen gjort allt för att vända detta. --------------------- Clas Ohlsson gör en repris av Black Friday-fiaskot med lagersaldon som återigen inte stämmer då man går till kassan... Nu ger jag upp deras online-handel.
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej n1njan! Tack för att du hör av dig till och tackar för dina synpunkter. Beklagar verkligen att du har haft problem med vår hemsida samt lagerstatus på vissa produkter. Tyvärr så är det så när det är stora kampanjer och många är inne samtidigt att produkter försvinner snabbare i lager än vad vårt system hinner med. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar hårt för att förbättra vår online-handel samt hemsida och kommer se över hur vi bäst kan lösa problemen. Med vänlig hälsning Elina
2020-03-25
H
Homepro(1 omdöme)
Värsta jag har varit med om från leveranser till svarstider till kundsupport , det tar för fan inte 6 dagar och plocka en vara som väger 500g , första och enda affären
Clas Ohlson svarar:2020-04-07
Hej Homepro! Tack för att du hör av dig. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider kan vara något länge än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att beställningarna ska skickas så fort som möjligt. Med vänlig hälsning Magnus
2020-01-22
Redigerades 2020-02-11
rockit4(29 omdömen)
Jag är nöjd. Köpte en kaffebryggare och det var fri frakt (över ett visst belopp). Packades på en söndag och vi hade den på måndag. + Bra pris + Snabb hantering + Bra med fraktfritt - Ologiskt resonemang när de prissänker inom 14 dagars-returrätten (se nedan) - Aningen snålt med emballage för att skicka med PostNord. Det har varit samma båda gångerna jag beställt. Sist var det en känslig momentnyckel i enbart ett vadderat kuvert. Edit: Sänkte en stjärna för att de REA:de varorna jag hade köpt inom 2 veckor (då jag fortfarande har rätt att returnera), men ändå inte lät mig få mellanskillnaden tillbaka. Lite dåligt att man tyckte att det va ok att istället returnera varorna för att köpa dem igen för det lägre priset, vilket jag vägrar. Inte så miljövänligt!
Clas Ohlson svarar:2020-02-25
Hej! Tack för din återkoppling. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på [email protected] eller via telefon 0247-44500. Mvh, Magnus
2020-01-28
s
skata(17 omdömen)
Jag ser att det är fullt av negativa omdömen, något jag inte alls känner igen mig i.
Clas Ohlson svarar:2020-02-18
Hej! Tack för att du hör av dig. Vad kul att du är nöjd. Tveka inte att kontakta närmare butik eller kundservice vid frågor eller om vi kan hjälpa till med något. Vänliga hälsningar Magnus
2020-01-17
A
AppendixSE(32 omdömen)
Fungerar fortfarande inte att handla med presentkort online 2020..... Sämst i klassen vad gäller detta. Går att köpa online Fungerar inte online Betyg: 1 / 5 De raderar alla kommentarer på sin sida och andra platser vad gäller detta. Så uppenbarligen skäms man för det :) Clas O. Ni får gärna svara här och berätta hur ni jobbar på att komma in i framtiden. (Deras standardsvar när presentkort inte fungerar online är att man ska gå till en butik.....)
Clas Ohlson svarar:2020-02-18
Hej! Tack för att du kontaktar oss med synpunkter om våra presentkort. Det går idag inte att använda presentkort direkt via våran hemsida.Vill du använda ett presentkort mot en beställning via postorder så kan du kontakta våran Kundservice så hjälper vi till. Hemsidan utvecklas hela tiden och exakt hur det kommer fungera framöver har vi idag inte något svar på. Vänliga hälsningar Magnus
2020-01-08
Redigerades 2020-01-14
f
freddaasp(21 omdömen)
Clas Ohlson behöver verkligen skärpa till sig om man på allvar vill bli en aktör som även ska bedriva webbhandel. Leveranstiden är under all kritik. Har handlat flera gånger och jag blir alltid lika förvånad över att det tar så lång tid. Mitt senaste köp har det tagit Clas Ohlson i skrivande stund 5 arbetsdagar att packa tre tejprullar. Efter 2 dagar blev min order ändrad till "under plockning". Efter 5 arbetsdagar är ordern "plockad". Kontaktade kundtjänst före lunch dag 5 och ville annulera order. Gick inte för den var nu redo att skickas. Dag 5 har passerat och paketet är inte på väg som man hävdade. Dag 6. Kommer paketet att skickas? Nej det gick iväg torsdag dag 8. Summa 8 arbetsdagar för att packa tre tejprullar. PostNord behövde dag 8, 9 sedan helg sedan dag 10 och till slut leverans dag 11 tisdag 14 januari. Totalt 14 dagar ink helger för en beställning. Har köpt andra produkter på annat håll. Ska bli intressant att se ifall Clas Ohlson betalar igen fraktkostnaden när jag lämnar tillbaka varorna i butik.
Clas Ohlson svarar:2020-02-18
Hej! Tack för att du hör av dig till oss. Det har helt klart inte blivit som planerat med din beställning och vi beklagar självklart att du fått vänta på leveransen i så många dagar. Tveka inte att kontakta närmaste butik eller vår Kundsevice vid frågor. Med vänlig hälsning Magnus
2020-01-14
F
Filip Axbrink Jönsson(2 omdömen)
Tydligen packade de min vara i 6 dagar..
Clas Ohlson svarar:2020-02-18
Hej! Tack för att du hör av dig till oss med synpunkter. Vi beklagar att leveransen tagit lite längre tid. Hoppas att du är nöjd med produkterna. Tveka inte att kontakta våran Kundservice vid frågor så hjälper vi gärna till. Med vänlig hälsning Magnus
2019-12-29
Redigerades 2020-01-03
Fleskus(59 omdömen)
Beställde med leverans till deras butik..tog väldigt lång tid... klarna ville ha pengarna (14dagar) innan varan kommit till butiken.. Fortfarande inte fått min order... kontaktat kundtjänst tre gånger och inte fått svar var den finns.. BUTIKEN HAR SVARAT: Hej! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Beklagar om din leverans tagit lång tid! Vi hoppas att du har fått din vara och att du är nöjd med den. Med vänlig hälsning Cornelia
Clas Ohlson svarar:2019-12-30
Hej! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Beklagar om din leverans tagit lång tid! Vi hoppas att du har fått din vara och att du är nöjd med den. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-12-28
j
jeppaer(11 omdömen)
De makulerade min order! Produkten finns ju i lager.. jättemärkligt..
Clas Ohlson svarar:2019-12-30
Hej! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Ibland hinner inte lagersaldot uppdateras. Finns inte varan på lager blir tyvärr ordern avbeställd. Med vänlig hälsning Cornelia
Sida 1