1.4 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-17
s
saeys(4 omdömen)
Håller med en tidigare recensent, och vill upprepa det jag skrivit tidigare: Clas Ohlsson är nästintill full pott när det gäller de fysiska butikerna, men webbutiken är på tok för trög. Har lite svårt att köpa att det är högt tryck "just nu". Då tänker jag att CO måste lösa alla de "tillfälliga" högtryck de har. Verkar vara ganska ofta. Jag beställde en vara i söndags. På allmän info på ordersidan står det "Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning. Undantag vid högsäsong t.ex. jul." Dagen efter uppdaterades ordersidan att den prel skulle skickas på fjärde arbetsdagen. På femte arbetsdagen ändrades status till "Plockning startades", på sjunde dagen skickades varan. När man går in i en butik tar man det man vill ha och betalar i kassan, och så har man grejen = omedelbar leverans. Om det i en webbutik står "Finns i lager" förväntar jag mig eg ungefär samma sak, iaf inom en arbetsdag. Fem arbetsdagar är inte världsklass.
2019-06-15
B
BoBoFett(2 omdömen)
Fruktansvärt långsam leverans. Får orderbekräftelse sedan tyst i flera dagar. Eft samtal, säger att varan är plockad men ej skickad, väntar fortfarande på varan och uppdatering.
2019-06-01
b
bonfire(4 omdömen)
Clas Ohlson är nästan den enda affär där man fortfarande kan hitta nästan allt. Självklart kan man beställa praktiskt taget allt från diverse sajter på webben, men dessa sajter är ofta väldigt nischade. Så i stället för att behöva logga in på tio olika sajter och sedan få tio olika leveranser och behöva hantera tio olika fakturor eller onlinebetalningar så går man in på Clas Ohlson, stoppar ner sakerna i en varukorg, betalar i kassan and hey presto – allt är klart! Bor man inte nära en butik fungerar det även smidigt online: en sajt, en leverans, en betalning. Att Clas Ohlson dessutom ofta har bra priser är ingen nackdel.
2019-05-20
k
krazzzy(1 omdöme)
När man köper något, alltså när man ska "betala" så är personalen trevliga men när man ska returnera och få pengarna tillbaks så beter de sig som riktiga as.
Clas Ohlson svarar:2019-05-28
Hej krazzzy! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi beklagar att du har upplevt detta i våra butiker då vi alltid strävar efter att ge alla våra kunder service i världsklass. Vi vill alltid förbättra oss så vi tar tacksamt emot dina åsikter och kommer se över hur vi kan lösa problemet så det inte uppstår framöver. Om du har fler funderingar så är du varmt välkommen åter till oss! Med vänlig hälsning Elina
2019-05-16
A
Axel Axelsson(2 omdömen)
Clas Ohlsons fysiska butiker är kanon men e-handeln måste bli bättre. Beställde en vara på nätet och det tog två dagar för CO innan ens "plockning startade" dök upp. Bra e-handlare påbörjar sin plockning direkt och får varan ivägskickad inom någon timme. Ska e-handeln konkurrera måste den bli snabbare. Vi konsumenter vill ha våra prylar NU. Samtliga butiker som ligger i mitt närområde hade inte aktuell vara inne så jag var helt hänvisad till nätet.
Clas Ohlson svarar:2019-05-28
Hej Axel! Tack för att du har av dig till oss med dina synpunkter. Tyvärr så har vi haft lite längre leveranstider pga högt tryck och det är verkligen någonting vi jobbar på så att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt. Vi strävar efter att vi bara ska bli bättre och att e-handeln ska gå framåt, vi tar tacksamt emot dina åsikter. Har du några fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter att höra av dig till oss via telefon, mail eller chatt. Med vänlig hälsning Elina
2019-05-12
c
cedher(96 omdömen)
Bra butik med mycket grejer både online och fysisk, föredrar den fysiska butiken, men då de ej har något inne är det en bonus att kunna beställa snabbt och effektivt.
Clas Ohlson svarar:2019-05-28
Hej cedher! Vad roligt att höra att du är nöjd med både våra fysiska butiker och online. Om du har några fler funderingar eller frågor så är du varmt välkommen åter att höra av dig till oss! Med vänlig hälsning Elina
2019-04-26
g
gnobbel78(2 omdömen)
Leveranstid som utlovat. Bra packat.
Clas Ohlson svarar:2019-05-03
Hej Gnobbel78! Tack för att du hör av dig till oss med dina åsikter och vad roligt att du är nöjd med vår e-handel. Har du några funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se Med vänlig hälsning Cornelia
2019-03-07
Redigerades 2019-04-26
D
Dondeluca(1 omdöme)
E-handel verkar inte vara Clas ohlsons grej. Varan finns i lagar, trots detta har det gått 5 dagar utan att varan skickats. Kundtjänst svara inte på e-post. Välja en annan leverantör eller köp i butik! Uppdatering: Varan (elfel i högtryckstvätten) gick sönder. Ville byta varan vilket inte gick utan den behövdes skickas till centrallagret enligt butiken. Nu har det gått 2 veckor och har fortfarande inte hanterats. Clas Ohlson uppträder inte seriöst.
Clas Ohlson svarar:2019-03-08
Hej Dondeluca! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi beklagar att vår leveranstid är längre för tillfället. Vi har hög belastning på både vårt centrallager och i vår mailkorg just nu. Det här är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre och vi tar tacksamt emot dina synpunkter. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-04-26
a
alertawarp(36 omdömen)
Köp inte här
Clas Ohlson svarar:2019-05-03
Hej Alertawarp! Tack för att du hör av dig till oss. Vi är väldigt intresserade av att höra vad som inte är bra hos oss så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Du är välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se Med vänlig hälsning Cornelia
2019-04-24
D
DagRhodin(1 omdöme)
Beställde 16/4 ett kullager med transport som brev. I dag 24/4 står ordern fortfarande som "plockad". Tydligen är inte e-handel er sak ännu. Tycks vara låånngt kvar innan den närmar sig era butikers service. Avbeställer och hämtar ett lager genom en annan leverantör under dagen.
Clas Ohlson svarar:2019-05-03
Hej DagRhodin! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi beklagar vår långa leveranstid. Vi har haft stor orderingång senaste tiden. Vi jobbar hårt för att leveranstiderna ska bli bättre. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-04-18
y
yone(2 omdömen)
Bra kundtjänst i butik, aldrig några problem! Bra pris på grejerna, särskilt under de återkommande kampanjerna.
Clas Ohlson svarar:2019-04-18
Hej Yone! Vad roligt att höra att du är nöjd med priserna och produkterna i vårt sortiment, vår service samt kampanjer. Har du några mer synpunkter, frågor eller annat så är du varmt välkommen åter att kontakta oss igen via mail, telefon eller chatt. Med vänlig hälsning Elina
2019-04-15
t
thwomp(34 omdömen)
!OBS! Betyget speglar endast Clas Ohlson som e-handlare! Så länge man handlar i butik är allt frid och fröjd. Har en erfarenhet av att handla online. Kort och gott kommer jag aldrig handla online från dem igen. Köper en vara som jag hämtar i butik. Kommer hem och packar upp för att se att förpackningens plombering är bruten. Redan där hade dem kunnat spara massor med tid och mödor om dem bara kontrollerat förpackningen. Varan var också defekt så den reklamerades. Den nya varan får jag hemskickad men dem skickar varan till fel postnummer för att dem angett fel till PostNord. Vid det här lage har det redan gått tre veckor sedan beställning. Jagar kundservice via mail men har eftter två dygn inte fått något svar svar, kontaktar PostNord vilka ger besked om att det är Clas Ohlson som måste beställa flytt p.g.a. deras tjänsteval. Jagar Clas Ohlson på nytt, den här gången via telefon och får till slut tag i dem. Då vill dem först att jag hämtar på det felaktiga utlämningsstället vilket jag vägrar då det skulle kosta mig bensin och 45 minuter tur och retur. Det ska inte ens vara en diskussion men det blev det. Den nya varan var dessutom defekt på samma sätt som den förra och hade vid det laget blivit restnoterad så efter 3,5 vecka så får jag pengarna tillbaka. Detta är tyvärr min första (och sista) erfarenhet av Clas Ohlson som e-handlare...
Clas Ohlson svarar:2019-04-18
Hej Thwomp! Tack för att du hör av dig till oss med dina åsikter och vad roligt att du är nöjd med att handla i våra butiker. Vi beklagar verkligen att det har krånglat för dig med din order. Tyvärr så har vi haft högt tryck i vår mailkorg vilket dessvärre har påverkat svarstiderna lite grann. Vi jobbar så hårt vi kan med att förbättra vår e-handel då detta är något vi verkligen ska satsa på. Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och vi kommer att se över hur vi kan lösa problemet. Om du har fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Elina
2019-04-13
Majk_(15 omdömen)
Mycket nöjd med alla inköp på Clas Ohlson, både i butik och online! Återkommer med inköp med jämna mellanrum 😃
Clas Ohlson svarar:2019-04-18
Hej Majk_! Vad roligt att höra att du är nöjd med produkterna i vårt sortiment samt service i butik och online. Om du har fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter att kontakta oss. Med vänlig hälsning Elina
2019-04-09
Redigerades 2019-04-10
p
prphilipp(3 omdömen)
Horribelt långsamma på att skicka beställningen. Uppdatering: Dagen efter jag la in detta omdöme så skickades till slut paketet och då kom det fram redan nästa dag. Varan jag beställt var precis det jag förväntade mig och passade utmärkt så jag ändrar till 3 stjärnor då de även var pigga nog att besvara inlägget.
Clas Ohlson svarar:2019-04-10
Hej Prphilipp! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. På grund av olika kampanjer och högt tryck på vårt centrallager så har det tyvärr påverkat leveranstiderna. Vi beklagar verkligen detta och vi jobbar hårt för att det ska bli bättre. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vi ska förbättra vår e-handel. Har du några funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Cornelia
Sida 1