90 dagars öppetköp
Retur till valfri butik
Fri frakt till valfri butik

http://www.clasohlson.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Clas Ohlson har fått betyget (2.43)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 3 tim sedan
    Bra butik! Bra sortiment
    Snabba leveranser..
  • Hej 3kgt.
    Vad kul att du är nöjd och tycker om de vi levererar.
    Är det något du saknar i vårt sortiment så kan du alltid lämna ett tips till vår kundservice via mejl, chatt eller telefon.

    Med vänliga hälsningar
    Hans

  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Jag har varit nöjd varje gång jag har handlat och har också fått bra hjälp från support. Bra kampanjer och förmåner till klubbmedlemmar!
  • Usel
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Väntar och väntar på att min vara ska skickas.. Tar pinsamt lång tid innan någonting händer. Sen gick det inte välja "hämta i butik" vid beställningen trots att varan fanns i butiken. Tyvärr blir det ingen mer beställning hos er Clas Ohlsson!
  • Ganska dålig
    21 dagar sedan
    Köpte högtalare här ifrån, låter lite som en radio från 1980
  • Usel
    27 dagar sedan
    Butiken säljer en massa skräp bara. Majoriteten av elektroniken jag köpt där har inte ens hållt 1 år. Om det håller längre så fungerar det dåligt.

    Köp era produkter på Kjell och Company istället.
  • Dålig
    28 dagar sedan
    Försöker beställa och välja leveransalternativ men det är helt hopplöst.....
    Vakna och kolla på era konkurrenter!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Älskar Clasohlson. Gubbdagis <3
  • Usel
    1 månad sedan
    Gjorde en beställning på ett erbjudande, efter 1 vecka ändras status till plockning påbörjad för att sedan stå som plockad i 3 dgr. När jag sedan kollar igen dagen efter så får jag helt plötsligt inte i lager och beräknad leverans 2 mån fram 😡 Hur kunde den vara plockad om den inte finns?? Har försökt att ringa, men för lång kö. Har mailat men får inget svar... Handla inte här 👎
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Fick mail från Clas Ohlson om att dom har erbjudande på BOSCH.
    Sugen på bänksågen PTS 10 T.

    Går in ca kl 18.00 på deras hemsida där det står att den ligger i lager.
    Lägger till en och går sedan till kassan.
    Då får jag meddelandet om att den inte finns i lager, och då tillåts jag ej heller att beställa den då erbjudandet är reserverat för slutförsäljning.
    Går in 22:30, fortfarande står det att den finns i lager.

    Hur kan lagersaldot missmatcha i deras egna system?

    Bara för att gick jag in och testade med andra BOSCH-produkter.
    Jodå.
    Flera artiklar står som att dom finns i weblager, men när man går in i kassan så får man meddelande om att produkten är slutsåld.

    Extremt dålig att gå ut med ett erbjudande med så få artiklar att det säljer slut på bara några timmer!

    Har sedan länge varit en anhängare till CO, men det blev rejält naggat i kanten av detta.

    Tillägg: måste tillägga att personalen i nordstan samt i båda butikerna i Halmstad är hur bra som helst.
  • Hej petwah,
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemen du upplever.
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Tyvärr gjorde jag en beställning innan jag läste recensionerna här. ClasOhlson är nog inte en seriös försäljare längre.
    Jag lade in order med 11 artiklar 27/7 , mejlade efter en vecka utan svar, 6/8 frågade jag om min order via deras chatt, den var fortfarande inte behandlad. Som kuriosa hann jag få min order från Wish Kina inlagd samma dag, då Clas Ohlson ännu inte ens behandlat min order.

    Kommer aldrig mer att handla här och det kan nog vara klokt att ta sig en funderare om man tänkt beställa nåt från Clas Ohlson. Risken är stor att man kommer att ångra sig.............

    Ser nu efter ett par månader att Clas Ohlson fortsätter att sälja på nätet och göra allt fler kunder besvikna .
    Jag har bytt butik och numera funkar allt som det ska. Kan bara upprepa: Aldrig mer Clas Ohlson !

    Det har gått några månader och tänkte roa mig med att läsa nya recensioner som kommit om Clas Ohlson. Och det ser så illa ut som det bara kan vara!. Varför tar inte ARN eller nån myndighet upp detta och förbjuder Clas Ohlson att sälja på nätet? För alla tycks bli fortfarande grundlurade som dom blivit mycket lång tid nu.
    Jag har lärt mig läxan och kan bara uppmana folk att verkligen läsa dessa recensioner och gå till andra butiker som sköter sig alldeles utmärkt.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Världens sämsta internetbutik, dock väldigt bra service i fysisk butik, ska dock aldrig mer beställa över internet efter senaste köpet...
    Väntat 9 dagar på artiklar som fanns i lager, först händer ingenting första veckan, sedan har den stått som "plockning sker" i två dagar. Man kan undra om de gått vilse på lagret? Öppnar chatten, hamnar 11a i kön, minskar stadigt till 5, därefter är den uppe i 10 igen(!).
    Efter en halvtimmes väntan kommer jag i alla fall in och får prata med en person, som på min i vänlig ton skrivna fråga om hur en lagerförd vara kan ta 9 dagar - och när den kan tänkas levereras eftersom den är klart över beräknad leveransdatum - då svarar hon "Ja" och stänger chatten... EDIT: Fick vänta 14 dagar på leverans till butik, nu står det på deras hemsida "Beställ online, hämta i butik inom 24 timmar" -tveksam.
  • Usel
    1 månad sedan
    Försökte beställa en eltandborste som skulle finnas i lager. I kassan fick jag ett luddigt felmeddelande om att de inte hittade några leveransalternativ till min adress. Efter att ha köat i chatten under en längre tid så fick jag svaret att det luddiga meddelandet betyder att produkten är slut i lager. Det hade kanske varit bättre att meddela det istället. Att köplatsen i chatten dessutom ökar är också minst sagt märkligt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Först tänkte jag att dessa kundbetyg var helt överdrivna, butikerna brukar ju fungera ganska bra trots allt. Ack så fel jag hade :/.

    Hemsidan är värdelös, här är några detaljer.

    - 3 av 4 knappar för att komma till chattsupport fungerar inte (Hint: rätt knapp är flärpen till höger, ingen av knapparna under "Kontakta oss" fungerar). Står det högt tryck på chatten ja då är det bara vänta lite och hoppas F5 hjälper dig.
    - Min plats i kön ändrades 3 gånger (uppåt) medans jag var i kö till chattsupport, varför? Är det verkligen en kö om jag går uppåt i köplats?
    - Sessionhanteringen för "Mina Sidor" är värdlös, ena sekunden är du inloggad, andra är du i Logga In state och loggar du mot förmodan in när du är inloggad visas namnet från någon annans session. I mitt fall "Andreas XXXXXXXX" (utelämnat efternamnet), GDPR är fluga som definitivt inte tagits på allvar. Kan säga att jag inte känner mig trygg i att de har mina personuppgifter.
    - Loggar du in på mina sidor via mobilsidan kan du glömma att göra något vettigt, där går det inte följa din order, utan du kan endast ändra dina användaruppgifter. (Prime feature). Så tror man att man kan vara smart att helt enkelt välja bocka i att visa "desktop site", ha! Det tror du va? Nej glöm det du möts istället av ett error när du försöker gå till desktop sidan.
    - Per default skickas man till "http://www.clasohlson.com/se", att man inte kör https som default 2018 är ju helt galet.
    - Svårt att hitta saker, sök och kategorierna är långt ifrån genomtänkta.

    Vidare med denna upplevelse av hemsidan så har min order fortfarande inte skickats efter över 5 arbetsdagar trots den utlovade leveranstiden på 2-3 dagar. Min order gick till status plockas efter 4 dagar, vilket var 3 dagar sedan så jag hoppas inte han som fått mitt order har gått bort.

    Uppdatering: 6 arbetsdagar efter min beställning har nu min order skickats. Kan fortfarande inte, en dag senare, följa min order trots att det angavs i mailet skickades ut. Vidare åter igen ser jag annan data än min egen på deras sida. "Hej, Ulrik" när jag hoovrar över mitt eget inloggningsnamn. Snyggt.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Mycket som inte funkar. Beställde två tv-spel, det ena fanns ej på lager (vilket jag inte fick besked om vid beställningen). Sedan när jag var inne och kollade beställning så skulle det andra spelet komma i mitten på januari. Normalt hade då varit: skicka det spelet som fanns på lager och sedan skicka det andra bör det kommer hem (om jag inte velat avbeställa). Jag fick själv leta upp info och agera i detta fall. Sedan är det osmidiga returer i butik av internetköp. Då måste kassören ringa till kundtjänst och avbeställa (tog tid), sedan får man inget kvitto/bekräftelse på att man lämnat tillbaka "det ordnas genom Klarna". Tredje saken var en enkel order som tog nästan två veckor att få trots att allt var hemma. Känns som ClasO har lite arbete att göra...
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Hyfsat stort utbud och gott om fysiska butiker.
  • Usel
    1 månad sedan
    Lagerförda varor skickas inte och kundservice besvarar inte mejl. Köade i 2 timmar för att få chatta med "kundservice", men gav upp till sist. Hade köplats 1 i en och en halv timme. Aldrig mer clas ohlson!
  • Usel
    1 månad sedan
    Likt många andra omdömen så stämmer inte lagersaldon på prissänkta produkter och du blir aldrig informerad - det går bara inte att avsluta ordern. Ett dygn efter att supporten hävdade att produkten var slut i alla butiker i Sverige så står den fortfarande som "Finns i lager". De hänvisar till att systemet inte hunnit uppdatera men då bör de se över det omgående. Oseriöst och ett enormt slöseri med tid för alla inblandade.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    9 dagar har gått och inga varor har skickats till mig. Sånt funkar inte 2018 första och sista gången. Butikerna är OK men oftast dyrare för samma vara så då väljer man en annan butik.
  • Usel
    11 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Clas Ohlson har blivit en tråkig butik med skräpprodukter. Jula och Rusta har samma grejer fast till lägre priser. Deras näthandel är under all kritik med en kass hemsida och långa leveranstider.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Lång leveranstid! Utlovar 3-5 dagar men det dröjde 12 dagar trots att varan fanns i lager när jag beställde. Nej nu gör jag mina inköp hos jula framöver istället.
  • Usel
    1 månad sedan
    Lyckas inte få igenom en beställning på webben
  • Usel
    1 månad sedan
    Uselt att handla på webben från Clas Ohlson. De svarar inte på Mail, väntat 1 vecka nu. Fått orderbekräftelse men inte något mer.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    5 dagar har gått sedan beställningen av en lagervara. Inget händer, svarar ej på mail.

    Lägger fake priser på prisjakt. En produkt på rea (black friday) finns inte i lager, går inte beställa men förväntas vara i lager i januari (om ca 1,5 månad). När rean är slut (en dag senare) och varan är tillbaka till sitt ordinarie pris plötsligt finns den i i lager igen.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Suveräna butiker men dåliga på postorder. Tar alltid minst en vecka att få grejerna. Det är som postorder på åttiotalet. Gör om och gör rätt!
    Edit: Den här gången ska det tydligen ta två veckor att få grejerna. Beställde varor fredag 23/11. Varorna fanns i lager. Preliminärt kommer varorna skickas lördag 1/2 vilket jag inte tror en sekund på.
    Sopor!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en luftrenare. Gick endast att välja hemleverans för 299kr, enligt kundtjänst var den för tung för att skicka på annat sätt. Konstigt eftersom jag hämtat ut både större och tyngre postpaket hos mitt ombud tidigare. Strunt samma tänkte jag, innebär väl i alla fall att den kommer snabbt. Så var dock inte fallet; det tog fyra dagar innan den skickades. Kunde lika gärna ha beställt med gratis frakt till butik.

    När den väl kom visade det sig att de lyckats skicka helt fel luftrenare. Så fick vänta ytterligare en vecka på att de skulle skicka rätt produkt till butik, sedan åka dit och byta. Under samma period skedde också ytterligare en rejäl prissänkning på produkten, varvid jag undrade om de kunde tänka sig att betala tillbaka mellanskillnaden utan att göra ett återköp och ny order, men det gick inte. Så det blev ett återköp och ny order.

    Mycket krångel, felleverans och långa leveranstider. Verkar som att det finns en del att jobba på när det kommer till onlinebutiken. Plus i alla fall för trevlig och tillmötesgående support.
  • Usel
    1 månad sedan
    Så jävla ruttet! Instämmer som så många andra skriver, sida upp och sida ned:
    - Produktinfo säger att varan finns både i min butiks lager och webblager
    - Checkout säger att en av varorna inte finns i lager
    - Hamnar i en oändlig loop

    RUTTET!
    Att luras på det viset borde beläggas med vite!
  • Usel
    1 månad sedan
    Gäller webbutiken.
    Varan fanns i lager på hemsidan men inte när man väl kom till kassan.

    Skyllde på att varan blivit slutsåld på morgonen (innan kl. 06:00)
    Gällde Ubiquity Unifi AC Lite accesspunkt.
    Något som inte direkt flyger av hyllorna i vanliga fall.
  • Usel
    1 månad sedan
    Lägger ut reor på varor som inte finns i lager enbart för att synas högst upp på prisjakt. I samband med exempelvis Black Friday minskades priserna på en mängd olika produkter som aldrig fanns i lager. Falsk marknadsföring för att locka till sig besökare.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köpte en vara kl 06:45 på Black Friday som enligt sidan fanns i lager och jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse/kvitto på mail trots att hemsidan visade en bekräftelse och att pengarna dragits från mitt konto. Chattade med support och de påstod först att CO går igenom ordrar manuellt och skickar ut bekräftelser vilket låter galet, eftersom sånt är automatiserat. Chattade en tredje gång igår och supporten sa att varan inte är i lager så de måste manuellt kolla vem som hann beställa. Men varan har stått som i lager två dagar nu....

    Hemsk nätbutik, undvik till varje pris.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Bra service, bra utbud, bra priser, trevlig och kunnig personal.
  • Bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Drar bort TRE stjärnor för fel med lagersaldo

    Aj aj. Tydligen har något gått fel idag, black friday, med deras lagersaldo.
    Skulle själv köpa en kaffmaskin som inte fanns.
    Men att slakta deras betyg pga. det är förståligt men ger lite fel syn på Clas Ohlson resten av året.

    Skönt att alltid kunna reklamera i butik och att reklamationer eller byten alltid är sjukt smidiga. Något som jag värdesätter.
  • Usel
    2 mån sedan
    Lägsta pris hela dagen, men går inte att beställa. Bortplockad från varukorgen i sista steget. Pinsamt !
  • Dålig
    2 mån sedan
    Nu har det redan varit för mycket strul med CO tidigare, men BF slog rekordet. Som andra skriver så går inte varorna att köpa utan man tvingas radera det man ville köpa/fynda när man ska gå till kassan annars hamnar man i en oändlig loop. Otroligt dåligt faktiskt.

    Senaste övriga strulet var annars en vara jag beställde i mitten av juli. Den lyckades CO leverera först i oktober (!). Inga mail om förseningen, inte ett ljud öht. Jag ringde två gånger och fick lögner serverade båda gångerna.

    Tråkigt att CO försämrats så mycket bara senaste tio åren.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Som kommentarerna nedan, annonserar varor dom sen inte har. Antar att de finns tillgänglig igen efter att BF rabatten upphört..
    Skräp butik
  • Usel
    2 mån sedan
    Annonserar varor som inte finns, men man ser det först när man går till kassan, läser man nedanstående kommentarer verkar det vara systematiskt. 👎👎👎👎
  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Ja som övriga, har lagt saker i korgen (eftersom de står som ok i webblager) sedan får man plocka bort det när man kommer till kassan - och då var det just den produkt man faktiskt kom dit för i första hand. Tittar jag på varan igen så står den fortfarande som "köpbar - finns i webblager". Då tänker i alla fall jag såhär: jag struntar i allt annat jag lagt i korgen också och avbryter hela ordern
  • Hej anddan,
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemet du upplever.
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Som alla skriver här - urdåligt av en stor butik med en e handel lösning där uppgett webblager inte stämmer överens med verkligheten och workflow som gör att kunderna blir galna.
    Dock verkar det gå att beställa och betala vara och hämta i butik där varan finns därav tre stjärnor.

    Clas ohlsson - vill ni vara med och köra webshop måste ni bli mycket bättre.
    Dagens lösning är i nivå med vad små webbutiker presterar med 1-2 anställda och blygsam omsättning som som inte äger något eget lager utan främst agerar distrubetör till slutkund
    CO däremot är ett stort bolag för att vara Norden och måste ha en bättre lösning om CO skall finnas kvar i framtiden som webshop.
  • Usel
    2 mån sedan
    Finns i lager men är slut när man kommer till kassan👎🏻
  • Hej Stornizze,
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemet du upplever.
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Står finns i lager men när man kommer till kassa så står det att det är slut. :(
  • Usel
    2 mån sedan
    Katastrof. Genomför ingen rea om ni inte kan leverera!
  • Usel
    2 mån sedan
    Clas Ohlsons webbutik är till och med sämre än deras fysiska butik med dålig personal. Försöker köpa en produkt som finns i lager, går till kassan och står att den INTE finns. Get your shit together.. Aldrig mer CO..
  • Usel
    2 mån sedan
    Som många andra här försöker jag köpa en vara i och med BF-kampanjen. Finns i lager enligt deras hemsida. Väl i varukorgen är den uppenbarligen slut...
  • Usel
    2 mån sedan
    Fanns ej i lager när jag kom till kadsan
  • Usel
    2 mån sedan
    Produkterna som annonserats med nedsatt pris finns i lager tills att man kommer till kassan, och då finns det plötsligt 0 tillgängliga.

    En scam som såklart ger arga kunder, som i sin tur ger butiken sämsta betyg. Vet inte hur man tänkte här. Snacka om att skjuta sig själv i foten.
  • Hej swiNgah,
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Det är inget medvetet utan våra system som inte hinner med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemet du upplever.
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Usel
    2 mån sedan
    Årets största BLUFF på Black Friday!
    Säger att varan finns i lager, men när man går till kassan så töms varukorgen...
    Skäms!
  • Hej skenhall,
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemet du upplever.
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Usel
    2 mån sedan
    Black Friday bluff redan kl 08:00 fredag morgon. ”I lager”, men väl i kassan ej i lager. Det är lätt att ha ”-20%” på prylar de i verkligheten inte har i lager.
  • Hej claes_mia,
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemet du upplever.
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Usel
    2 mån sedan
    Locka med lägsta pris när ingen produkt finns i laget är inte ok.
  • Usel
    2 mån sedan
    Härligt med att man hamnar i en oändlig loop i kassan när man har valt 2st av en vara som inte finns i lager.

    I dialogen som dyker upp i kassan kan jag heller inte välja att ändra mitt antal utan jag har endast valet att ta bort den helt.

    Klickar jag på krysset för att stänga dialogen så att jag kan justera antalet i kassan dyker bara dialogen upp igen.

    Lite förbättringspotential....
  • Usel
    2 mån sedan
    Försöker köpa
    https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4730496
    Går inte, finns inte i lager när man kommer till kassan.
  • Usel
    2 mån sedan
    Mycket dåligt att annonsera varan (pelarborrmaskin) på Black Friday utan att den varken finns i weblager eller i butik. Oseriöst!