Clas Ohlson
  • 365 dagars öppetköp
  • Retur till valfri butik
  • Fri frakt till valfri butik
K
Kurt

213 omdömen

Usel
2 år sedan

Publicerar inte negativa omdömen på sin egen hemsida. Fult!

Clas Ohlson svarar:2022-06-29
Hejsan Kurt! Verkar som något har blivit fel i din publicering vi ursäktar verkligen för det. Vi hade gärna velat höra lite mer om ärendet och din upplevelse så om du har möjlighet att kontakta oss via kundtjä[email protected] med din recension och hänvisa till Tova så kikar vi självklart vidare på vad som kan ha blivit fel och ta det vidare till ansvarig avdelning. Hälsningar, Tova Clas Ohlson 💙
Usel
2 dagar sedan

Bedrövligt dåligt! Helt plötsligt över en veckas leveranstid även att det fanns 60fläktar på lager enligt deras hemsida Motiveringen var hög orderingång... Undvik detta företag!

Clas Ohlson svarar:2022-06-27
Hej Sonny! Vi ursäktar om din väntetid har tagit lite längre tid. Tyvärr har vi haft mycket tryck nu under klubbdagarna och midsommar men om du har möjlighet att mejla in ditt ordernummer till vår kundtjänst på [email protected] så kan vi se när denna skickas ut till dig, Hälsningar, Tova Clas Ohlson 💙
Dålig
8 dagar sedan

Oärlig betygsskala (på interna recensioner). Köpupplevelsen(trevlig 4/5) och produkterna(3/5) var i stort vad som förväntades och utan anmärkning med undantag för att en produkt inte levererats fungerande, men den gick lätt att byta i butik. När jag blev ombedd att recensera produkten kunde jag inte ge ett tillfredsställande betyg (på en trasig produkt) samtidigt som jag i texten förklarade varför så att läsare inte skulle dra för vida slutsatser om produkten (att något trasigt exemplar slinker igenom kan ju ske). I övrigt skrev jag att efter byte verkar produkten fungera enligt förväntningar fast jag inte använt/testat den särskilt mycket. (Produktkategorin ger inte mycket utrymme för intryck över förväntningarna och det var deras billigaste produkt i kategorin.) RUBRIKEN: Ett par dagar efter att jag skrivit recensionen får jag ett mail om att recensionen inte kommer att publiceras som den är eftersom :'Det går att läsa att jag inte använt produkten särskilt mycket' (Det räcker alltså inte att använda produkten tills det är bekräftat att den inte fungerar). Men om jag vill kan jag göra ett nytt försök att skriva recension. För att utvärdera recensionsmodereringssystemet tar jag bort meningen om att produkten var trasig vid leverans och ändrar sifferbetyget från 2/5 till 5/5 så det står något i stil med: 'Har inte använt särskilt mycket, verkar väl ok.' Det vill säga texten säger nu 3/5 medan siffrorna säger 5/5 samtidigt som det fortfarande står att jag egentligen inte har tillräcklig erfarenhet av produkten. Inom en vecka ligger recensionen uppe på deras hemsida. Som avslutande steg ändrar jag tillbaka till min ursprungliga recension med sifferbetyget 2/5 och lägger till kritik av modereringssystemet, varpå min recension avpubliceras/inte publiceras.

Clas Ohlson svarar:2022-06-21
Hejsan! Vi ursäktar verkligen om din upplevelse med denna recensionen inte varit som du tänkt dig. Verkar som något har blivit väldigt konstigt till i ditt fall med denna recension. Har du möjlighet att mejla in detta ärendet till [email protected] med vilken recension du publicerat och hänvisa till Tova så kan jag ta detta vidare till ansvarig avdelning som kommer se över detta. Annars hoppas jag din nya lampa fungerar bra men självklart ska du få lämna en rättvis bedömning på produkten. Hälsningar, Tova Clas Ohlson 💙
BigR
BigR

114 omdömen

Bra
12 dagar sedan

Det funkar bra att beställa online och handla fysiskt. I regel bra service. Tyvärr har utbudet blivit mer inriktat på heminredning och kinesiskt plastskräp. Tycker även att priserna har blivit för höga. En skräp-ringklocka till en cykel kostar 70 spänn istf 35kr hos konkurrent osv. Man kan dock fortfarande fynda om man är lite vaken och vet vad saker bör kosta.

Clas Ohlson svarar:2022-06-21
Hejsan! Tack för din kommentar och feedback, vi vill alltid utvecklas och bli bättre får våra härliga kunder. Vi är mer än öppna på förslag på produkter du saknar i sortimentet om du vill mejla in det till oss på [email protected] så kan vi ta din feedback och idéer vidare till ansvarig avdelning. Ha en fin dag! Hälsningar, Julia Clas Ohlson 💙
D
D3str0yer

31 omdömen

OK
en månad sedan

Snabb leverans... Men varan levererades enbart i produktemballaget, det fanns noll yttre skydd/emballage. Har faktiskt aldrig fått en dyr/stor produkt skickat på detta sätt från någon annan onlinebutik. Produkten som beställdes var ganska dyr samt innehöll ett tillbehör i glas.

Clas Ohlson svarar:2022-05-30
Hejsan! Vi ursäktar verkligen om emballaget i denna förpackning har varit för lite i detta fall. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra förpackningar och ställer höga krav på material även ur ett miljöperspektiv. Jag hoppas att din produkt kom fram i ett bra skick annars skriv gärna till oss på [email protected] så hjälper vi självklart vidare i ärendet. Hälsningar, Julia Clas Ohlson 💙
lbs129
lbs129

73 omdömen

Bra
en månad sedan

Webbutiken fungerar utmärkt med snabba leveranser. Gillar att man kan betala med PayPal. Min lokala butik brukar dock sällan ha det jag söker i lager.

Clas Ohlson svarar:2022-05-23
Hejsan! Härligt att höra att vår webshop har fungerat så bra för dig Visst är de härligt när allt flyter på så smidigt. 😃 Om du önskar att hämta produkter i din butik som inte finns där så hjälper vi dig mer än gärna via kundtjänst att göra en reservationsorder dit från vårt huvudlager. Skicka bara iväg ett mejl till [email protected] så löser vi det. 👍 Hälsningar, Julia Clas Ohlson 💙
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Ville beställa en vara till ett rabatterat pris. Slut i lager, gick inte att beställa den med hemleverans eller mypack men gick att göra en butiksbeställning (och då ska jag hämta den själv, osmidigt för mig) via chat, dock inte i lager i butiken. Väntar en månad fortfarande inte i lager eller skickad. Varan har nu sitt standard pris men det är 20% rabatt för medlemmar så ännu bättre pris! Får man det priset? nej, varan är inte i lager och då gäller inte rabatten... Får troligtvis vänta ytterligare 2 veckor och surt betala 200kr mer samt drivmedel. Riktigt besviken

Clas Ohlson svarar:2022-03-31
Hejsan! Tyvärr går de ej göra ordar på varor som är helt slut på vårt huvudlager men om den finns i butik så fixar vi en reservationsorder till dig i denna butik till de rabatterade priset. Då har du 14 dagar på dig att hämta ut denna produkt om de kändes osmidigt med leveransen. Om du har möjlighet så mejla in till [email protected] och hänvisa till Julia så hjälper jag dig gärna vidare med detta ärende. Önskar dig en fin dag! Hälsingar, Julia 💙
B
Beavis

4 omdömen

Usel
3 månader sedan

Beställde en vara igår och valde leveransdatum samma dag, som er hemsida föreslog. Inget levererades dock igår och er kundtjänst har två gånger hävdat att jag har minsann fel, inga sådan leveranser kan ske. Instabox levererar dagen efter, säger ni två gånger. Inte en enda gång antogs det att jag hade rätt. Det står klart och tydligt "Leverans inom 7 timmar". Skicka en bild säger er värdelösa kundtjänst. Kan tilläggas att vid skrivande stund är paketet inte ens överlämnat till leverantören. Ni ljuger kunden rakt i ansiktet och tycker att jag ska hitta buggarna i era system. Kommer aldrig mer att använda mig av ert skämt till företag. Att ni dessutom lyckas ha fler 1:or i betyg än något annat, utan att göra ett dyft åt det, visar bara att ni är sjukt fel på det. Hur kan man ens jobba på ett sånt företag??

Clas Ohlson svarar:2022-03-31
Hej! Tack för du berättade om upplevelsen, och vi beklagar att bemötande med vår kundservice med ärendet inte löste sig från början. Jag kan se att du haft vidare kontakt med min kollega på där han hjälpt dig och kontaktat leverantören, samt korrigerat betalningen för leveransen med denna order som kompensation för denna försening. Vi är hemskt ledsna att ditt paket blev försenat men förhoppningsvis har den kommit fram till dig nu. Annars skicka gärna ett PM till oss igen så hjälper vi dig såklart vidare med detta. Önskar dig en fin dag! Hälsningar, Julia Clas Ohlson 💙

Betyg köpupplevelse

2.7OK
43 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(9)
(4)
(5)
(7)
(14)

Om butiken

Clas Ohlson

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPal
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.clasohlson.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Clas Ohlson Aktiebolag

Organisationsnr: 556035-8672

Information hos allabolag.se

Auktoriserad återförsäljare