(404)
Publicerar inte negativa omdömen på sin egen hemsida. Fult!
Bedrövligt dåligt! Helt plötsligt över en veckas leveranstid även att det fanns 60fläktar på lager enligt deras hemsida Motiveringen var hög orderingång... Undvik detta företag!
Oärlig betygsskala (på interna recensioner). Köpupplevelsen(trevlig 4/5) och produkterna(3/5) var i stort vad som förväntades och utan anmärkning med undantag för att en produkt inte levererats fungerande, men den gick lätt att byta i butik. När jag blev ombedd att recensera produkten kunde jag inte ge ett tillfredsställande betyg (på en trasig produkt) samtidigt som jag i texten förklarade varför så att läsare inte skulle dra för vida slutsatser om produkten (att något trasigt exemplar slinker igenom kan ju ske). I övrigt skrev jag att efter byte verkar produkten fungera enligt förväntningar fast jag inte använt/testat den särskilt mycket. (Produktkategorin ger inte mycket utrymme för intryck över förväntningarna och det var deras billigaste produkt i kategorin.) RUBRIKEN: Ett par dagar efter att jag skrivit recensionen får jag ett mail om att recensionen inte kommer att publiceras som den är eftersom :'Det går att läsa att jag inte använt produkten särskilt mycket' (Det räcker alltså inte att använda produkten tills det är bekräftat att den inte fungerar). Men om jag vill kan jag göra ett nytt försök att skriva recension. För att utvärdera recensionsmodereringssystemet tar jag bort meningen om att produkten var trasig vid leverans och ändrar sifferbetyget från 2/5 till 5/5 så det står något i stil med: 'Har inte använt särskilt mycket, verkar väl ok.' Det vill säga texten säger nu 3/5 medan siffrorna säger 5/5 samtidigt som det fortfarande står att jag egentligen inte har tillräcklig erfarenhet av produkten. Inom en vecka ligger recensionen uppe på deras hemsida. Som avslutande steg ändrar jag tillbaka till min ursprungliga recension med sifferbetyget 2/5 och lägger till kritik av modereringssystemet, varpå min recension avpubliceras/inte publiceras.
Det funkar bra att beställa online och handla fysiskt. I regel bra service. Tyvärr har utbudet blivit mer inriktat på heminredning och kinesiskt plastskräp. Tycker även att priserna har blivit för höga. En skräp-ringklocka till en cykel kostar 70 spänn istf 35kr hos konkurrent osv. Man kan dock fortfarande fynda om man är lite vaken och vet vad saker bör kosta.
Snabb leverans... Men varan levererades enbart i produktemballaget, det fanns noll yttre skydd/emballage. Har faktiskt aldrig fått en dyr/stor produkt skickat på detta sätt från någon annan onlinebutik. Produkten som beställdes var ganska dyr samt innehöll ett tillbehör i glas.
Webbutiken fungerar utmärkt med snabba leveranser. Gillar att man kan betala med PayPal. Min lokala butik brukar dock sällan ha det jag söker i lager.
Ville beställa en vara till ett rabatterat pris. Slut i lager, gick inte att beställa den med hemleverans eller mypack men gick att göra en butiksbeställning (och då ska jag hämta den själv, osmidigt för mig) via chat, dock inte i lager i butiken. Väntar en månad fortfarande inte i lager eller skickad. Varan har nu sitt standard pris men det är 20% rabatt för medlemmar så ännu bättre pris! Får man det priset? nej, varan är inte i lager och då gäller inte rabatten... Får troligtvis vänta ytterligare 2 veckor och surt betala 200kr mer samt drivmedel. Riktigt besviken
Beställde en vara igår och valde leveransdatum samma dag, som er hemsida föreslog. Inget levererades dock igår och er kundtjänst har två gånger hävdat att jag har minsann fel, inga sådan leveranser kan ske. Instabox levererar dagen efter, säger ni två gånger. Inte en enda gång antogs det att jag hade rätt. Det står klart och tydligt "Leverans inom 7 timmar". Skicka en bild säger er värdelösa kundtjänst. Kan tilläggas att vid skrivande stund är paketet inte ens överlämnat till leverantören. Ni ljuger kunden rakt i ansiktet och tycker att jag ska hitta buggarna i era system. Kommer aldrig mer att använda mig av ert skämt till företag. Att ni dessutom lyckas ha fler 1:or i betyg än något annat, utan att göra ett dyft åt det, visar bara att ni är sjukt fel på det. Hur kan man ens jobba på ett sånt företag??
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.clasohlson.seFullständigt firmanamn: Clas Ohlson Aktiebolag
Organisationsnr: 556035-8672
Information hos allabolag.se