1.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-24
D
Beställde 16/4 ett kullager med transport som brev. I dag 24/4 står ordern fortfarande som "plockad". Tydligen är inte e-handel er sak ännu. Tycks vara låånngt kvar innan den närmar sig era butikers service. Avbeställer och hämtar ett lager genom en annan leverantör under dagen.
2019-04-18
y
Bra kundtjänst i butik, aldrig några problem! Bra pris på grejerna, särskilt under de återkommande kampanjerna.
Clas Ohlson svarar:2019-04-18
Hej Yone! Vad roligt att höra att du är nöjd med priserna och produkterna i vårt sortiment, vår service samt kampanjer. Har du några mer synpunkter, frågor eller annat så är du varmt välkommen åter att kontakta oss igen via mail, telefon eller chatt. Med vänlig hälsning Elina
2019-04-15
t
!OBS! Betyget speglar endast Clas Ohlson som e-handlare! Så länge man handlar i butik är allt frid och fröjd. Har en erfarenhet av att handla online. Kort och gott kommer jag aldrig handla online från dem igen. Köper en vara som jag hämtar i butik. Kommer hem och packar upp för att se att förpackningens plombering är bruten. Redan där hade dem kunnat spara massor med tid och mödor om dem bara kontrollerat förpackningen. Varan var också defekt så den reklamerades. Den nya varan får jag hemskickad men dem skickar varan till fel postnummer för att dem angett fel till PostNord. Vid det här lage har det redan gått tre veckor sedan beställning. Jagar kundservice via mail men har eftter två dygn inte fått något svar svar, kontaktar PostNord vilka ger besked om att det är Clas Ohlson som måste beställa flytt p.g.a. deras tjänsteval. Jagar Clas Ohlson på nytt, den här gången via telefon och får till slut tag i dem. Då vill dem först att jag hämtar på det felaktiga utlämningsstället vilket jag vägrar då det skulle kosta mig bensin och 45 minuter tur och retur. Det ska inte ens vara en diskussion men det blev det. Den nya varan var dessutom defekt på samma sätt som den förra och hade vid det laget blivit restnoterad så efter 3,5 vecka så får jag pengarna tillbaka. Detta är tyvärr min första (och sista) erfarenhet av Clas Ohlson som e-handlare...
Clas Ohlson svarar:2019-04-18
Hej Thwomp! Tack för att du hör av dig till oss med dina åsikter och vad roligt att du är nöjd med att handla i våra butiker. Vi beklagar verkligen att det har krånglat för dig med din order. Tyvärr så har vi haft högt tryck i vår mailkorg vilket dessvärre har påverkat svarstiderna lite grann. Vi jobbar så hårt vi kan med att förbättra vår e-handel då detta är något vi verkligen ska satsa på. Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och vi kommer att se över hur vi kan lösa problemet. Om du har fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Elina
2019-04-13
Mycket nöjd med alla inköp på Clas Ohlson, både i butik och online! Återkommer med inköp med jämna mellanrum 😃
Clas Ohlson svarar:2019-04-18
Hej Majk_! Vad roligt att höra att du är nöjd med produkterna i vårt sortiment samt service i butik och online. Om du har fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter att kontakta oss. Med vänlig hälsning Elina
2019-04-12
P
Näe! Verkar inte bra..
Clas Ohlson svarar:2019-04-18
Hej Peterxjonsson66! Tack för att du hör av dig med dina synpunkter och beklagar att du känner så. Om du vill ge oss feedback eller liknande på vad vi kan förbättra så kan du kontakta oss på mail, telefon samt chatt. Med vänlig hälsning Elina
2019-04-09
Redigerades 2019-04-10
p
Horribelt långsamma på att skicka beställningen. Uppdatering: Dagen efter jag la in detta omdöme så skickades till slut paketet och då kom det fram redan nästa dag. Varan jag beställt var precis det jag förväntade mig och passade utmärkt så jag ändrar till 3 stjärnor då de även var pigga nog att besvara inlägget.
Clas Ohlson svarar:2019-04-10
Hej Prphilipp! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. På grund av olika kampanjer och högt tryck på vårt centrallager så har det tyvärr påverkat leveranstiderna. Vi beklagar verkligen detta och vi jobbar hårt för att det ska bli bättre. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vi ska förbättra vår e-handel. Har du några funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Cornelia
2019-04-08
Redigerades 2019-04-09
n
”Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning” Jo tjena! Beställde en vara som fanns i lager den 4 april. ”Paketet kommer preliminärt skickas 2019-04-08” möttes jag efter lagd beställning... Suck! Jaja, det får väl funka tänkte jag. Nu är dock den 8/4 snart slut och något paket är ännu inte skickat! Classe! Kom igen nu! Det är 2019 & så här långsamt får det inte gå! Edit: Avbeställde ordern med anledningen att de inte lyckats skicka den på en vecka. Får inget svar men en timme senare en skärmdump där det stod att varan inte kunde plockas eller skickas då den var slut i lager. Enligt hemsidan finns den fortfarande i lager... #proffs
Clas Ohlson svarar:2019-04-10
Hej Nyponsoppa47! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Beklagar vår långa leveranstid. Vi har nu skrivit på vår hemsida att det kan förekomma längre leveranstider på vissa beställningar. Det är många som handlar samtidigt hos oss vilket gör att hemsidan inte alltid hinner uppdateras. Det är ett problem som vi jobbar med att lösa. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vi ska förbättra vår e-handel. Har du några funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Cornelia
2019-04-04
Väldigt bra butiker med trevlig personal men webbhandeln tror jag de ska lämna åt andra aktörer. De 2 gångar jag hört av mig till kundtjänst har det tagit 4-5 dagar att få ett svar. Beställde en ny cloud key men när jag fick den var plomberingen redan bruten och all skyddsplast borta. Enheten var även skavd på ovansidan. Fick givetvis skicka tillbaka den men de borde ju ha koll på vad som är demoexemplar eller returer och märka dessa.
Clas Ohlson svarar:2019-04-10
Hej Ostmackan! Vad kul att höra att du är nöjd med våra butiker och personal och tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi har högt tryck i vår mailkorg och det är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre. Beklagar verkligen att du fått en defekt vara. Det här är något vi alltid tar vidare till ansvarig avdelning som får kika på problemet. Har du några funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Cornelia
2019-04-04
M
Kan ju bara instämma i kören med dåliga omdömen. Pinsamt Clas Ohlson hur dålig hantering ni har av beställningar. Hör också till skaran som hade kunnat åka till en butik på Nordpolen och ändå fått hem grejerna snabbare än när jag beställt av er. Ni kan ju omöjligt känna er stolta över ert 1,2 av 5 i omdöme här på Prisjakt. Lär ju knappast förbättra era finanser, då det är allmänt känt att ni haft det tufft. Kanske vore en bra idé att börja med att skicka beställningarna snabbt, så att kunder blir nöjda med er istället för att skylla på att kampanjer, speciella dagar osv. Blir bara löjligt. Låt bli att ha kampanjer då om ni inte har kapacitet att leverera beställningarna som kunder lägger hos er. Nej, minst sagt pinsamt av en stor aktör som Clas Ohlson.
Clas Ohlson svarar:2019-04-10
Hej Mikael! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi beklagar vår långa leveranstid. Det här är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre och vi hoppas på en förändring inom en snar framtid. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vår e-handel ska förbättras. Har du mer frågor, funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Cornelia
2019-03-28
Redigerades 2019-04-01
r
Aldrig mer! Beställde produkter som fanns i lager för över en vecka sedan (2019-03-20), dessa har fortfarande inte skickats (2019-03-28). Handla i fysisk butik eller inte alls. Rekommenderar verkligen inte vid online köp! Undra om min order någonsin kommer att skickas? Edit: Efter chatkontakt med kundtjänst blir man bara ännu mer upprörd. Kundtjänst ljuger rätt ut och säger att paketet ligger och väntar på att PostNord ska hämta det. Då frågar jag efter kollinr men ett sådant kan de inte ge mig "för det skapas när PostNord hämtar". Vilket skämt. Kollinr skapas när transport bokas och eftersom inget kollinr fanns så är det tydligt att transporten inte är bokad. Försöka ge PostNord skulden är ju bara för lågt. Verkligen aldrig mer Clas Ohlson. Edit2: Mycket riktigt ljög kundtjänst igår, fortfarande inget paket på väg och inget kollinr. Edit3: Idag är det den 1 april, fortfarande inget paket på väg. Kanske ett 1 april skämt? Edit4: Blev kontaktad av Clas Ohlson pga av min recension idag, 1 april (haha?). Tydligen hade paketet skickats i måndags förra veckan (25 mars) och legat på utlämningsstället sedan i tisdags (26 mars). Men "lagret hade missat att skanna det och därför fick jag inget kollinr på mail". Konstigt att de plötsligt kunde få fram ett kollinr efter denna recension, för när jag chattade med kundtjänst i torsdags (28 mars) så fanns det inget kollinr. Clas Ohlson slutar dock inte överraska där, jag hade beställt en Unifi Accesspunkt för 1089:-, Clash Ohlson skickade ett mobilskal till en iPhone 6 för 99:- istället för accesspunkten..... Så nu har jag en reklamation att göra... Fortsättning följer.
Clas Ohlson svarar:2019-04-01
Hej Rodak! Vi beklagar att vår leveranstid är längre för tillfället. Vi har skickat dig ett PM. Kika gärna där så ska vi hjälpa dig på bästa möjliga vis. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-03-30
m
Helt jävla usel butik! Det tar en vecka att få några batterier som rymmer i ett kuvert. Beställde på tisdagsmorgonen och paketet skickas först på FREDAG? Hade gått fortare att krypa hemifrån till närmaste butik och hem igen! Club Clas är också ett jävla skämt!
Clas Ohlson svarar:2019-04-01
Hej Male64! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. På grund av olika kampanjer och högt tryck på vårt centrallager så har det tyvärr påverkat leveranstiderna. Vi jobbar hårt för att det här ska bli bättre och hoppas på en förändring inom kort. Har du några funderingar är du alltid välkommen att maila in på kundservice@clasohlson.se. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-03-26
b
Har handlat i butik många gånger men bara några få gånger online. Har aldrig upplevt några större problem någon gång. Generellt sett hyffsade priser där man ibland kan göra riktiga klipp. Speciellt de få gånger de har 20% för medlemmar. De få gånger jag behövt reklamera en vara har det gått väldigt smidigt. Just reklamationer vill jag påstå är en av styrkorna. Köper man online får man med en retursedel vilket är bra så man slipper böka med det själv. Frakten står såklart Clas Ohlson för.
Clas Ohlson svarar:2019-03-27
Hej Birregurra! Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service! Är det någonting du funderar över så är du varmt välkommen att kontakta oss via telefon, mejl eller chatt. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-03-25
j
Jag beställde den 2019-03-04, allt i beställningen fanns i lager. När jag hade beställt så stod det ”Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning. Undantag vid högsäsong t.ex. jul.” Detta var alltså inte någon högsäsong. Efter 3 dagar så uppdaterades ordern och då stod den i status ”plockad” och jag fick även informationen ”Paket kommer preliminärt att skickas 2019-03-08” ( ??? ) Det tog alltså fem dagar innan de ens skickade beställningen. 2019-03-12 fick jag hem min order, 7 dagar efter beställning.
Clas Ohlson svarar:2019-03-27
Hej Jaysun! Vi beklagar vår långa leveranstid. Vi jobbar hårt för att det ska bli bättre. Vi hoppas på att lösa detta problem så fort som möjligt och vi tar tacksamt emot dina synpunkter. Har du några funderingar är du alltid välkommen att maila till kundservice@clasohlson.se, chatta eller ringa oss. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-03-21
"Det finns inget tillgängligt leveransalternativ för valda produkter" "Ingen butik hittades, testa göra om din sökning." Går inte att beställa oavsett leveransmetod..alla produkter samma så inte beroende på lagerstatus utan troligen värdelös webbprogrammering bakom (Google Maps API kastar fel, https://www.clasohlson.com/se/c/error ger 404 och https://www.clasohlson.com/se/view/COOrderCheckoutController ser tveksam ut..)
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej NirreFirre! Tack för att du hör av dig till oss och beklagar verkligen att du har haft problem att beställa under klubbdagen. Vi hade tyvärr tekniska problem med webbutiken under kvällen den 21/3. Vi har därför valt att återaktivera gårdagens klubbdagskod även idag 22/3. Detta gäller endast i webbutiken och fram till midnatt. Koden som gäller är den samma som igår, alltså FIRA20. Du är varmt välkommen att lägga din beställning nu och hör gärna av dig igen om vi kan hjälpa till med något mer. Med vänlig hälsning Elina
2018-11-23
Redigerades 2019-03-21
M
Borde få noll stjärnor... samma review som vid black friday då det inte går att beställa och får medellande "Det finns inget tillgängligt leveransalternativ för valda produkter" vilket betyder att det inte går att skicka eller finns inte på lager. Urdåligt av en stor butik med en e handel lösning där uppgett webblager inte stämmer överens med verkligheten och workflow som gör att kunderna blir galna. Clas ohlsson - vill ni vara med och köra webshops måste ni bli mycket bättre annars kommer ni snart inte finnas kvar.
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej Michael08! Tack för att du hör av dig med dina synpunkter. Beklagar verkligen att du har haft problem med hemsidan under klubbdagen. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar så hårt vi kan med att förbättra vår e-handel så bra vi kan då det är något vi kommer att satsa på. Vi tar tacksamt emot dina åsikter till ansvarig avdelning. Med vänlig hälsning Elina
Sida 1