Användaromdömen

Sorterat efter datum

1.2 av 5 stjärnor

2019-03-25
j
Jag beställde den 2019-03-04, allt i beställningen fanns i lager. När jag hade beställt så stod det ”Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning. Undantag vid högsäsong t.ex. jul.” Detta var alltså inte någon högsäsong. Efter 3 dagar så uppdaterades ordern och då stod den i status ”plockad” och jag fick även informationen ”Paket kommer preliminärt att skickas 2019-03-08” ( ??? ) Det tog alltså fem dagar innan de ens skickade beställningen. 2019-03-12 fick jag hem min order, 7 dagar efter beställning.
2019-03-21
"Det finns inget tillgängligt leveransalternativ för valda produkter" "Ingen butik hittades, testa göra om din sökning." Går inte att beställa oavsett leveransmetod..alla produkter samma så inte beroende på lagerstatus utan troligen värdelös webbprogrammering bakom (Google Maps API kastar fel, https://www.clasohlson.com/se/c/error ger 404 och https://www.clasohlson.com/se/view/COOrderCheckoutController ser tveksam ut..)
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej NirreFirre! Tack för att du hör av dig till oss och beklagar verkligen att du har haft problem att beställa under klubbdagen. Vi hade tyvärr tekniska problem med webbutiken under kvällen den 21/3. Vi har därför valt att återaktivera gårdagens klubbdagskod även idag 22/3. Detta gäller endast i webbutiken och fram till midnatt. Koden som gäller är den samma som igår, alltså FIRA20. Du är varmt välkommen att lägga din beställning nu och hör gärna av dig igen om vi kan hjälpa till med något mer. Med vänlig hälsning Elina
2018-11-23
Redigerades 2019-03-21
M
Borde få noll stjärnor... samma review som vid black friday då det inte går att beställa och får medellande "Det finns inget tillgängligt leveransalternativ för valda produkter" vilket betyder att det inte går att skicka eller finns inte på lager. Urdåligt av en stor butik med en e handel lösning där uppgett webblager inte stämmer överens med verkligheten och workflow som gör att kunderna blir galna. Clas ohlsson - vill ni vara med och köra webshops måste ni bli mycket bättre annars kommer ni snart inte finnas kvar.
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej Michael08! Tack för att du hör av dig med dina synpunkter. Beklagar verkligen att du har haft problem med hemsidan under klubbdagen. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar så hårt vi kan med att förbättra vår e-handel så bra vi kan då det är något vi kommer att satsa på. Vi tar tacksamt emot dina åsikter till ansvarig avdelning. Med vänlig hälsning Elina
2019-03-21
n
Clas Ohlsson gör en repris av Black Friday-fiaskot med lagersaldon som återigen inte stämmer då man går till kassan... Nu ger jag upp deras online-handel.
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej n1njan! Tack för att du hör av dig till och tackar för dina synpunkter. Beklagar verkligen att du har haft problem med vår hemsida samt lagerstatus på vissa produkter. Tyvärr så är det så när det är stora kampanjer och många är inne samtidigt att produkter försvinner snabbare i lager än vad vårt system hinner med. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar hårt för att förbättra vår online-handel samt hemsida och kommer se över hur vi bäst kan lösa problemen. Med vänlig hälsning Elina
2019-03-21
w
Vid ännu en stor rea har man misslyckats med att återspegla rätt lagerstatus i sin webbshop. Detta uppdagas först när man går från kassan för att välja leveransmetod. I butik är dock servicen god, så ni får 3/10.
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej w4rhog! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter och beklagar att du har haft problem med hemsidan. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemen du upplever. Med vänlig hälsning Elina
2019-03-21
t
De är bra när det gäller retur och garanti. Men jag är evigt trött på deras erbjudandemjel och SMS som aldrig funkar eller att produkterna man vill ha plötsligt är slut när man beställer.... Detta är inte en seriös nätbutik. Bara en relativt dålig traditionell butik. Det som är bra med deras oseriösa erbjudanden är att man kan gå till Kjell & Co och få en prismatchning.
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej Teqnet! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Beklagar verkligen att du har haft problem med våra reklamutskick. Ibland så är det tyvärr så att när det är stora kampanjer eller liknande att vissa produkter är mer populära än andra och då försvinner det snabbt i lager. Vi jobbar hårt för att förbättra vår e-handel samt våra erbjudanden och tar tacksamt emot dina åsikter. Du är annars varmt välkommen att höra av dig till oss om du har mer funderingar eller frågor på kundservice@clasohlson.se Med vänlig hälsning Elina
2019-03-15
Redigerades 2019-03-18
G
Har beställt online ett antal gånger från Clas Ohlson, oftast går det snabbt och smidigt. Har hänt vid enstaka tillfälle att det dröjer ett par dagar extra. Värt att nämna är deras "collect in store" där man bokar varan online och hämtar i vald butik någon timme senare, mycket smidigt!
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej Gfmar! Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service och tack för att du kontaktar oss med dina synpunkter. Är det någonting mer du funderar över så är du varmt välkommen att kontakta oss via telefon, mejl eller chatt. Med vänlig hälsning Elina
2019-03-14
S
Avråder starkt. Tar tre dagar(!) på sig att packa och skicka en ficklampa. Svarar inte på mail. Som svar på recensioner här om lång leveranstid har man i flera månader skyllt på "hård belastning", det är väl inte kundernas problem? Handla någon annanstans.
Clas Ohlson svarar:2019-03-22
Hej Sebastian! Tack för att du hör av dig med dina synpunkter och vi beklagar vår långa leveranstid. På grund av olika kampanjer och högt tryck på vårt centrallager så har det tyvärr påverkat leveranstiderna lite. Vi beklagar verkligen detta och vi jobbar hårt för att det ska bli bättre. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vi ska förbättra vår e-handel. Har du mer frågor, funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter! Med vänlig hälsning Elina
2019-03-12
j
På prisjakt så står det att; It Luggage Euston Ultra Light Trolley Duffle Bag är prissänkt till 200:- Men går man på länken till eran hemsida så kostar den 399:- På prisjakt så står det att priset är uppdaterat 12.34 Inte första gången som det skiljer på priset hos Prisjakt och er.
Clas Ohlson svarar:2019-03-12
Hej Japp! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. På resväskan så gäller endast kampanjpriset på den som är i röda färgen och inte svarta tyvärr. Beklagar verkligen att det inte framkom på bästa sätt. Vi tar tacksamt emot denna information samt dina synpunkter till ansvarig avdelning. Med vänlig hälsning Elina
2019-03-08
D
Köpte en Nintendo Switch på fantastisk rea på hemsidan sent på en fredag, och den var framme redan på onsdagen. Kartongerna och konsolen var i perfekt skick och fungerar utmärkt. Dessutom hade kundservice sin chatt öppen på fredagen runt klockan 20! Det enda som jag ser är ett förbättringsområde är designen på hemsidan som (på mobil iallafall) är aningen daterad. Men överlag rekommenderar jag butiken!
Clas Ohlson svarar:2019-03-11
HejD-mann! Vad kul att höra att du är nöjd med vår service! Vi tar tacksamt emot synpunkter och idéer och tar det alltid vidare till ansvarig avdelning som får kika på problemet. Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att maila in på kundservice@clasohlson.se. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-03-07
D
E-handel verkar inte vara Clas ohlsons grej. Varan finns i lagar, trots detta har det gått 5 dagar utan att varan skickats. Kundtjänst svara inte på e-post. Välja en annan leverantör eller köp i butik!
Clas Ohlson svarar:2019-03-08
Hej Dondeluca! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi beklagar att vår leveranstid är längre för tillfället. Vi har hög belastning på både vårt centrallager och i vår mailkorg just nu. Det här är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre och vi tar tacksamt emot dina synpunkter. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-02-27
L
Väldigt hjälpsamma och trevliga i butikerna enligt min upplevelse. Har beställt ett par gånger från deras hemsida och leveranstiderna är som många påpekar betydligt längre än hos andra butiker. Trots att produkterna finns i lager stod första ordern som "plockas" under 3 arbetsdagar innan den väl skickas iväg. Min senaste order uppskattas ta 5 arbetsdagar innan den skickas trots att det finns i lager. Gjorde en retur i butik av en webb-order och det löste de utan problem så som sagt, väldigt hjälpsamma på det sättet men leveranstiderna måste de få ordning på.
Clas Ohlson svarar:2019-03-07
Hej LFredriksson! Vad kul att höra att du är nöjd med vår service och tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi beklagar verkligen de längre leveranstiderna, vi har just nu hög belastning på vårt centrallager vilket dessvärre har påverkat leveranstiderna. Vi jobbar så hårt vi kan med att det ska bli bättre och lösa problemet så fort som möjligt. Med vänlig hälsning Elina
2019-02-17
a
Visar fel produkter via prisjakt.
Clas Ohlson svarar:2019-02-20
Hej Atjnystrom! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi är väldigt intresserade av att veta vilken produkt det handlar om så att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Du är varmt välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se så ska vi kika på problemet. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-02-13
P
Tar flera veckor för leverans. Undvik deras webbutik.
Clas Ohlson svarar:2019-02-20
Hej Paatsu! Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Tyvärr så har vi haft hög belastning på vårt centrallager de senaste veckorna vilket har gjort att leveranstiden blivit längre. Vi beklagar detta. Vi jobbar hårt för att det ska bli bättre och vi tar tacksamt emot dina synpunkter. Med vänlig hälsning Cornelia
2019-02-13
t
Beställde en vara som fanns i lager. Den skickades fyra arbetsdagar senare, och kom sedan fram fem arbetsdagar efter beställning. Jag ledsnade efter fyra dagar och ringde upp kundtjänst. Efter 15 min hade jag kommit sex platser fram i kön, med 12 pers fortfarande före mig. Det verkade alltså ta 45 min att komma fram till kundtjänst, inte acceptabelt enligt mig. Varan kom fram hel och faktureringen fungerade bra. Leveranstid och service var dock inte godkänd.
Clas Ohlson svarar:2019-02-20
Hej Twk! Beklagar att det tagit lång tid för dig att få din order. Tyvärr så har vi hög belastning på vår telefon under dagarna. Det är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre. Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och tar det vidare till ansvarig avdelning. Med vänlig hälsning Cornelia
Sida 1