Prisjakt
Annons
Clas Ohlson
  • 365 dagars öppetköp
  • Retur till valfri butik
  • Fri frakt till valfri butik
3.8Bra
15 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
S
Sirap
70 omdömen
UtmärktRedigerades 15 dagar sedan

Jag tycker deras kundtjänst och service har varit avsevärt mycket bättre än t.ex. Jula eller Kjell. Positivt: - När varan jag beställde till butik inte fanns i vald färg så försökte de kontakta mig via telefon. Jag kunde utan svårigheter nå dem i butiken via telefon senare. - Varan exkluderades från min order och priset på resterande artiklar ändrades pga att en tag tre-kampanj inte längre var giltig. Jag hörde av mig till kundtjänst, och de korrigerade priset på ordern (inom några dagar) utan något krångel över huvud taget. - Jag fick köpa varan i en annan färg i butik, till priset jag skulle ha betalat med kampanjen. Visserligen hade jag lite tur i butiken som råkade träffa på personen som hade koll på just den beställningen, men ändå. Jag tycker att Clas Ohlson demonstrerar att de är mycket duktiga på att lösa problem så friktionsfritt som möjligt. Att priserna är höga -- tja, det är väl upp till mig att välja när jag faktiskt vill handla. Hittills har jag utnyttjat fördelaktiga kampanjer på deras hemsida utan några som helst otrevliga överraskningar, vilket inte är helt vanligt. Det är svårt att kräva mer från en butik tycker jag. Förutom då att de även kan hantera reklamationer korrekt, vilket jag inte har erfarenhet av med CO. Det finns ju tyvärr butiker därute som inte kan hålla isär garanti och reklamation, inte vet vad ett 30-dagarspris är, inte vet hur många års reklamationsrätt du har, tror att ett "tillgodokvitto" är ett alternativ till återbetalning, osv. Jag tror inte CO är en av dem, men man vet ju aldrig i förväg. --- Butikerna i sig trycker jag är mer och mer fyllda med överdyrt plastskräp från kina, men, kors i taket, jag mejlade kundtjänst och fick ett svar som var både kort, koncist, sant och, viktigast av allt, relevant. Det är verkligen inte varje dag man får kontakt med en sån kundtjänst. Även om du kan läsa nedan att läsförmågan tidigare inte var alldeles på topp... --------------- Hemsidan är katastrof på mobil. Det absolut första som händer vid ditt besök är att 60 % av sidan är täckt av cookie-rutan och om man väljer att "ändra inställningar" i den så fortsätter den täcka inställningarna. Efter att man dragit bort huvudmenyn högst upp så återstår kanske 25 % av ytan kvar för själva innehållet. De fysiska butikerna är ok men kan räkna upp flera butiker för "prylar" som jag hellre besöker. "Svar från butik" undanbedes bestämt, då jag inte uppskattar att prisjakt låser mina omdömen och sen vägrar att hjälpa till när jag vill redigera dem.

Clas Ohlson svarar:2021-02-16
Hej! Tack för din återkoppling. Vänliga hälsningar, Magnus
S
Schwarze
21 omdömen
Uselen månad sedan

Köpte en stekpanna för 450kr+ samt en knämatta. Båda kom smutsiga och sönderrepade. Knämattan såg ut som den använts i ett garage innan jag fick den hemskickad. Varning för kass lagerhantering!

V
Vibyjocke
39 omdömen
Utmärkt2 månader sedan

Utmärkt butik; superb service, bra priser och stort utbud. Handlar alltid i den fysiska butiken - ovanligt nog.

D
Daniel
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Köpte vertikalskärare/mossrivare online. Produkten var redan använd och trasig vid leverans, så det var bara att lämna tillbaka. Enda positiva att det var lätt att lämna tillbaka.

R
Robo7
1 omdöme
Utmärkt7 månader sedan

Köpte lite saker på mellandagsrean. Varorna kom oerhört fort till mitt ombud. Frakten var gratis också!

s
slingvall
2 omdömen
Utmärkt7 månader sedan

Instabox tappade bort en beställning. Kundtjänst hos Clas ohlson hanterade ärendet snabbt och mycket professionellt.

C
ChrMan
1 omdöme
Usel8 månader sedan

Sämsta användarupplevelsen på länge! De visar inte om en vara är slut förrän man kommer till beställningssidan. Eftersom jag ville uppnå fri frakt lade jag en hel del tid på att hitta fler varor att köpa än den jag egentligen var ute efter. När jag sedan skulle välja fraktalternativ uppmanades jag att ta bort den vara jag helst ville ha för att den var slut :-(

Clas Ohlson svarar:2023-12-12
Hej! Vad tråkigt att upplevelsen inte blev som önskat. Produkter kan ibland ta slut för ett eller flera leveranssätt och då vi har många olika leveranssätt genomförs kontrollen i kassan. Informationen du får i kassan baseras på vad du placerar i varukorgen och vilket postnummer du skrivit in. Upplever du problem att beställa en produkt är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi undersöka hur vi kan hjälpa dig. Hälsningar, Erik Clas Ohlson
Gästanvändare
Utmärkt9 månader sedan

Bästa butiken som finns! + bra service + bra utbud + lösningsorienterade + mycket bra priser

B
Benny
2 omdömen
UtmärktRedigerades 9 månader sedan

Mycket generösa garantier och hjälpsam trevlig personal

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 9 månader sedan

Älskar Clas Ohlson. Har för det mesta allt man behöver till bra pris.

Om butiken

Clas Ohlson

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPal
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.clasohlson.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Clas Ohlson Aktiebolag

Organisationsnr: 556035-8672

Information hos allabolag.se