90 dagars öppetköp
Retur till valfri butik
Fri frakt över 499:-

http://www.clasohlson.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Clas Ohlson har fått betyget (4.93)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 dag sedan
    Det bästa med Clas ohlson måste vara hur få produkter dom har i lager. Alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid ingenting i lager. Beställningsvara beställningsvara beställningsvara beställningsvara. Genomgående och lätt att komma ihåg nästa gång man letar efter nåt hos CO!
  • Usel
    5 dagar sedan
    Det går snabbare att få varor från kina än från clas ohlson.
  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställde en produkt på 100-årsjubileumet som enligt lagerstatus i webbutiken fanns i lager. Försökte först beställa den i min närmsta fysiska butik men de var förhindrade att beställa in den och webben var mitt enda alternativ. Tre vardagar senare får jag ett mail att de ligger efter med leveranser. Borde ju inte varit nån skräll att orderantalet ökar enormt när man har 25% på alla varor. 7(!) vardagar senare och jag fortfarande inte fått min produkt ringer jag kundtjänst och får veta att varan jag beställt _inte_ finns i lager. Varför jag inte får veta det från början är ju ett mysterium. Hur länge hade jag behövt vänta, på meddelande om lagerstatus eller produkten i sig, om jag inte hört av mig kan man fråga sig.

    Killen på kundtjänst var toppentrevlig och hjälpte mig makulera ordern utan krångel. Enda positiva i den här sörjan.
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Lätt Sveriges bästa och mest hjälpsamma kundtjänst. Har flera gånger fått hjälp långt utöver förväntad service, även för produkter som sedan länge slutat säljas (även om man då såklart får betala en liten peng för reservdelar). Handlar hellre från Clas Ohlson än andra butiker just pga att jag vet att jag inte blir lämnad i sticket om/när produkten går sönder.
  • Hej Zanoii! Vad roligt att du är nöjd med den servicen du får hos oss! Vi jobbar alltid för att få våra kunder så nöjda som möjligt och det är jätteroligt att du känner den servicen från oss. Ha en trevlig dag! Hälsningar Anton, Kundservice.

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Var idag på Clas Ohlson och skulle titta på luftpump och munstycke till vattenslang. Yngsta grabben ville dra en korg på hjul och fick göra det. Kort därefter råkade han komma åt några matlådor i glas som stod i ett hörn längst ner på en hylla. De åkte i golvet och två gick sönder. Instinkten sade, "you break it, you buy it", men ilraskt var det en medarbetare framme med sop och skyffel. Stämde av så att alla var oskadda och insisterade att han skulle ta hand om röran. Han bad till och med om ursäkt för den dåliga placeringen av matlådorna.

    Resultatet? Istället för en luftpump gick vi från Clas Ohlson med en kompressor och ett lufttryckskit. Munstycke till vattenslangen inhandlades och en massa annat lull hamnade i varukorgen.
  • Hej Charisman, vad skönt att ni fick bra hjälp när denna händelse inträffade. Det är sånt som händer, viktigaste är att ni är oskadda.

    Med vänlig hälsning
    Magnus, Kundservice

  • Ganska bra
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Köpte den online på medlemsdagen och fick 20% rabatt..

    Lite väl lång leveranstid , över 1 vecka
  • Hej Steelis, hoppas att produkten fungerar som önskat. Skulle du behöva hjälp med något eller har frågor, återkom gärna till oss så hjälper vi till!

    Med vänlig hälsning
    Magnus, Kundservice

  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Uppdatering:
    De problem jag hade med min beställning hos Clas Ohlson har nu deras kundtjänst ordnat till. Nu återstår det att se om min vara skickas vid utlovat datum.

    Mitt omdöme åker dock upp från 2 stjärnor till 6 stjärnor, vilket kommer ändras ytterligare högre om jag får min vara i tid.

    Uppdatering 2:
    Fick min vara 1 dag innan utlovat datum. Jag var alldeles för förhastad när jag gav Clas Ohlson endast 2 stjärnor i betyg. Jag ändrar nu det till 9 stjärnor. Finns verkligen inget alls att klaga på, de problem jag upplevde med min beställning skötte ni riktigt snyggt, stort plus för eran kundtjänst. Tills nästa gång hoppas jag bara ni uppdaterar er lagerstatus lite snabbare, så får ni fullpott från mig.
  • Hej buppa, skönt att allt fixade sig och hoppas du är nöjd med produkterna. Tveka inte att kontakta oss vid problem eller om vi kan hjälpa till med något!

    Med vänlig hälsning
    Magnus, kundservice

  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställde sent på Black Friday en vara som var nedsatt med 50%. Ordern skickades på söndagen och levererades till mitt utlämningsställe vid lunchtid på måndagen. Utlovad leveranstid var dock sämre (just nu utlovar de till exempel 4-6 arbetsdagar!), vilket drar ner betyget något.
  • Hej Cypondo!

    Roligt att höra att din beställning fungerade bra!
    Dessvärre har vi lite längre leveranstider nu kring jul.

    Ha det gott!

    Med vänlig hälsning
    Henrik, kundservice

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Varning för Clas Ohlson!

    Jag beställde en Google Wifi på Cybermåndagen, enligt deras hemsida så fanns den då på lager. Fick sedan en ett leveransbesked till den 25:e december. Gick in och kollade lagersaldot igen, den fanns forfarande på lager.
    Ringde då upp kundtjänst som påstod att de samma dag fått in en ny leverans och att jag kunde förvänta mig att min beställning skulle skickas samma vecka. Ett par dagar senare så går jag in och kontrollerar min order på Clas Ohlssons hemsida, då är det prliminära leveransdatumet ändrat till den 15:e december, alltså mer än två veckor framåt.
    Ringer på nytt upp kundtjänst, som då kommer med en massa underliga undanflykter så som; att det beror på att de som packar har mycket att göra. En ren lögn eftersom de hade tid till och redan har leverat de andra varorna som jag beställde.

    Enligt vad jag tror så är det en medveten taktik att inte levera ut varor som de sålt till ett lägre pris så länge som efterfrågan är hög.

    Dålig affärsed och till och med ett brott mot marknadsföringslagen Tillkännagivande SFS nr: 2008:487:

    5. Erbjuda produkter till ett angivet pris utan att näringsidkaren uppger att han har rimliga skäl att tro att han inte kommer att kunna leverera, själv eller med hjälp av underleverantör, dessa eller likvärdiga produkter till det angivna priset inom en tid och i sådan mängd som är rimligt med beaktande av produkten, omfattningen av reklamen för produkten och det pris som erbjudits (otillbörligt lockerbjudande)..
  • Hej Michael_700!

    Vi beklagar att du fick ett sent leveransbesked på Google Wifi då du beställde detta på Cyber Monday 27/11 och att lagersaldot inte var uppdaterat. Det kom in mycket beställningar på denna så den tog slut fort dessvärre.
    Det har dock kommit in nya från leverantören så din order kommer att skickas idag 1/12.
    Hoppas att detta känns okej!
    Återkom gärna till vår kundservice ifall du har frågor eller funderingar!
    Ha det gott!
    Med vänlig hälsning, Henrik kundservice

  • Knappt godkänd
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Skulle beställa ett par hörlurar på från Clas Ohlson som var på rabatt. Det stod överallt på deras hemsida att det fanns i deras Webblagar etc, och det var inte förrän jag skulle gå igenom med sista steget i betalningen som de nämner att det faktiskt är slut i deras webblager, och att nästa par skulle komma om en månad. Alltså fake rabatt och slöseri med tid.
  • Hej HumanShade!

    Beklagar att hörlurarna var slut i lager när du skulle beställa och att lagersaldot inte hade uppdaterats.
    Om man lägger en beställning när en vara är slut i lager så får man den ändå till det pris som är aktuellt när beställningen läggs även om den skickas vid ett senare tillfälle.
    Återkom gärna till vår kundservice så kan vi hjälpa dig.
    Ha en trevlig kväll!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik, kundservice

  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde ett Nintendo Switch från Clas Ohlson (varan var i lager enligt hemsidan) den 29/09 kl12 med information om att varan skickas samma dag.

    Inget hände den 29/09 och fick vänta till den 2/10 innan ordern började röra sig, då hade den status "håller på att plockas" och inget mer hände den dagen.

    På morgonen den 3/10 ser jag att varan är "ej i lager" och beräknas levereras den 1/11! Inget mail om detta eller något annat, trots att jag har förskottsbetalat, om jag inte hade haft koll på ordern skulle jag ha trott att den var på väg.

    Pratade med kundtjänst och fick ett tråkigt bemötande om att "sånt händer". Inget om att de kan skicka en eventuell rabattkod som jag kan använda när varan är i lager eller att jag inte behöver ligga ute med min betalning i över en månad pga "lagerinformationsfel".

    Då jag köpte varan på rea misstänker jag, som en person nedan, om att för många personer nappade på detta erbjudande och att det blev för dyrt för Clas Ohlson.
  • Hej Lord_Tito!

    Tråkigt att höra att varan tog slut i lager så att du inte fick ditt Nintendo Switch skickad det datum som stod när du lade din beställning.
    Om en vara tar slut när man lagt en order så får man den dock till det priset som var satt när man lagt beställningen, precis som du nämner var det dock många beställningar som kom in den dagen.
    Beklagar verkligen om du fick ett dåligt bemötande från oss när du ringde in och ville ha hjälp, detta är inte vår avsikt utan vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda.
    Återkom gärna till vår kundservice om du vill så kan vi hjälpa dig med detta.

    Ha en trevlig kväll!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik

  • Perfekt
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    +++++++++++++++
  • Hej Ford38!

    Roligt att se att du är nöjd!
    Tveka inte att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar!

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Henrik

  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Varning !
    Falsk marknadsföring( gäller garanti )och sämst på service!

    Köp inte från Clas Ohlson för att de ge inte ut garanti och öppetköp som andra butiker!
  • 2017-07-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ett seriöst företag som levererar kvalitet, både på sina produkter och sin personal. Jag tycker dessutom Clas Ohlson håller låga priser då de oftast är bland de billigare alternativen på Prisjakt. Tack Gustav & Amanda på kundservice för otroligt fin, snabb och bra support när det väl blev problem.
  • Hej Filip27!

    Jätteroligt att höra att du uppskattar både våra produkter och vår personal.
    Tack så mycket för att du hör av dig!
    Återkom gärna till vår kundservice ifall du har frågor eller funderingar!

    Ha en trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik, kundservice

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har bara haft positiv erfarenhet av Clas Ohlson hittills. Allt från service till utbud och priser är bra.
  • Hej Abdullah!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med dina upplevelser hos oss.
    Tveka aldrig att höra av dig om du har någon fundering.

    Ha det fint!

    Med vänlig hälsning
    Johan, Kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en Skivspelare med USB-anslutning Exibel BXLP-45 som jag skickade tillbaka omgående då motorn till skivtallriken lät förskräckligt. 14 dagar senare (efter mottagen retur)har jag inte fått några pengar tillbaka, ruskigt dåligt.
    Sen fick jag en uppmaning att skriva en recension om skivspelare vilket jag gjorde och gav dåligt betyg. Den recensionen har inte kommit upp på hemsidan, förvisso så förbehåller sig CO rätten att inte publicera recensioner men då kan man ju ta bort hela funktionen med recensioner.

    Sammanfattning: Uselt!
  • Hej Labanius!

    Det är självklart jättetråkigt att höra att produkten inte fungerade som den ska och att du ej fått återbetalning för din reklamation. Återkom gärna till vår kundservice så kan vi kolla upp detta och hjälpa dig.
    Angående din recension så publiceras dessa så snart som möjligt om recensionen följer de gällande reglerna.
    Vi kan t.ex. inte publicera en recension om produkten var trasig direkt vid uppackning.

    Ha det gott!

    Med vänlig hälsning,
    Henrik, kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Produkten jag beställde fanns i webblagret. Senare får jag ett mail som säger att ordern ska skickas från Clas Ohlson 5 (!) arbetsdagar senare, d.v.s. att det sedan tar ytterligare 1-3 arbetsdagar för mig att få den i min hand.

    Vilket skämt - detta är inte okej 2017. Läser även andra liknande kommentarer här på Prisjakt, jag är uppenbart inte den enda som har dessa åsikter.

    PS: Detta betyg grundar sig *enbart* i e-handeln. De fysiska butikerna finner jag mycket tillfredsställande med trevlig personal och bra bemanning i kombination med ett stort antal butiker utspridda i landet. Pris-, utbud- och kvalitetsmässigt är CO också ett fantastiskt företag.
  • Hej daniel84!

    Tack för ditt omdöme!

    Tråkigt att höra om din upplevelse av leveransen. I normala fall så skickas ordern dagen efter beställningen gjorts.
    Däremot kan det dröja något under perioder av hög orderingång, t e x under Jul eller av andra anledningar.
    Vi tar med oss dina åsikter och hoppas att du i framtiden kommer få bättre erfarenhet av oss.

    Ha det så bra!

    MVH Johan, Kundservice

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Långsam E-handel som inte håller utlovade tider.
    Fysiska butiken är bättre men saknar ofta artiklar som finns på nätet.
    Droppen blev när jag beställde PLA fillament (till bra pris) från clasohlsson.se samt från TME.EU i Polen.
    Ordern från Polen har jag på mitt skrivbord, medan ordern från Clas Ohlsson inte är skickad än.
  • Hej Jmac!

    Tack för din feedback!
    Tråkigt att du inte alls är nöjd med vår postorder. Paketet skickas oftast dagen efter beställning, med undantag för högsäsong då leveranstiden kan vara något längre beroende på hög orderingång. Transportörens leveranstid tillkommer. Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

    Välkommen åter till oss på Clas Ohlson!
    MVH Johan, Kundservice

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Serviceinriktad kundtjänst som verkligen hjälper en med eventuella problem eller defekta produkter. Gummiramar är devisen. ;-)
    Priserna överlag i nivå med övriga. Har liksom andra egna märken och dessa brukar vara mycket grejj per krona. Oftast räcker dessa gott för husbehoven. Är du proffs finns de mer avancerade produkterna också. Som hemmafixare har jag bara en sak att önska och det är att man fokuserade mer på det som förr var kärnprodukterna. Med det menar jag hemmarfixar och teknik. Sortimentet har förskjutits mer från hemfixande till hemdesign. Inredningsbutiker finns det redan för många av. Men jag förstår varför förskjutmningen sker. En påse syrafast mutter eller ett guldljus i 100% stearin.... vad säljer mest...
  • Hej Imaginaerum!

    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår kundservice och våra egna märken.
    Kul att du också överlag är nöjd med sortimentet!
    Tack för din feedback!

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning, Henrik

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tar ibland lite lång tid att få sakerna jämfört med konkurrenter men jag är i övrigt nöjd p.g.a. bra utbud och priser. Har även vart i kontakt med kundtjänst som vart mycket trevlig, snabb, och hjälpsam.
  • Hej sqrbt!

    Kul att höra att du är nöjd med vårat utbud, priser och kundservice!
    Angående leveranstid så strävar vi alltid efter att skicka ordern senast dagen efter lagd beställning.
    Vi beklagar om vi inte har lyckats leva upp till detta när du har beställt hos oss.

    Tveka inte att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar!

    Ha en bra dag och varmt välkommen åter!
    Med vänlig hälsning
    Henrik

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser, bra personal, trevliga butiker och lättnavigerad hemsida. Måste även passa på att ge cred till deras egna produkter. Köpte deras egna hörlurar av märket "Clas Ohlson" för 399kr, men de lurarna leverade samma ljudkvalitet som ett par 3000-kronors Beats-lurar. Värt att tillägga är att jag har jobbat som musikproducent och DJ i flera år, så jag är ingen amatör på ljud. Men även när produkter strular tar de emot de med ett leende på läpparna och sätter med nöje tillbaka pengarna på mitt kort. Vet inte vad jag ska säga, men vad och när jag än ska köpa något är alltid detta mitt förstahandsval som butik. Rekommenderas!
  • Hej Louise och tack för att du delar med dig till oss av din upplevelse av dina inköp och kontakter med oss.
    Kul att du uppskattar vår service och vårt sortiment.

    Ha en bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Hans, Kundservice

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Välsorterade butiker med hjälpsam och kunnig personal, bra produkter och vettiga priser. Några bottennapp till produkter har jag råkat ut för men det brukar gå lätt att reklamera. En eloge förtjänar man för att man tillåter missnöjda kunder att avreagera sig på produktsidorna.

    Något jag retar mig på är att Clas egna produkter ofta har rysligt undermåliga bruksanvisningar. Här måste man verkligen höja ambitionsnivån.
  • Hej trooper12,

    Tack för att du delar med dig av din upplevelse av dina köp hos oss, kul att du är överlag nöjd.
    Vi vidarebefordrar dina synpunkter om manualerna. Tveka inte på att ta kontakt med vår kundservice eller besök oss i butik om du har några frågor eller funderingar.

    Ha en bra dag!

    Med vänliga hälsningar Hans, Kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Saker finns i lager både via Prisjakt och via deras egen hemsida. Först när man fyllt i vem man är och ska betala får man reda på att saken inte finns i lager.

    Clas är inget enmansföretag direkt så det är utstuderat. Ut med lite lockpriser på prisjakt så att folk beställer dessa + lite annat. Väl i kassan finns inte varorna med lockpriser men kanske beställer kunden det andra billiga kramset ändå?
  • Hej, och tack för dina synpunkter!

    Först och främst vill vi beklaga din upplevelse vid köp på vår hemsida.
    Naturligtvis så vill vi att lagersaldot på vår hemsida ska stämma, både för postorder och lagersaldo i butik. Vi vill alltid ha nöjda kunder, och att ange falska lagersaldon skulle bara resultera i att vi fick missnöjda kunder, så det skulle vi aldrig göra.
    Tyvärr kan det ibland vara så att vår hemsida inte hinner med att uppdatera lagersaldot, och då kan det medföra att en vara visas som "I lager", trots att den nyss tagit slut.

    Precis som du nämner så bör det i dessa fall synas i kassan att varan inte finns i lager, och då har man möjlighet att avbeställa den varan, eller hela ordern om man så vill.

    Vi är tacksamma för att du hör av dig, problem som det du beskriver behöver vi få höra för att kunna arbeta för att det inte ska kunna uppstå.
    Hoppas du ska känna dig välkommen till oss i fortsättningen, och tveka aldrig att kontakta oss vid frågor eller synpunkter.

    Du når oss på: Tel. 0247-44500 eller Mail: kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning Johan, Kundservice

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    En bra affär, både i butik och via nätet. Har full koll på rättigheter och skyldigheter vid eventuella problem.
  • Hej Jowan1!

    Tack för dina synpunkter!

    Vad roligt att höra att du är så nöjd med oss!
    Känn dig alltid välkommen hos oss, antingen i våra butiker eller i kontakt med oss på kundservice.
    Ha det så bra!

    Med vänlig hälsning
    Johan, Kundservice

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag bor i princip granne med C.O så det har blivit några turer dit genom åren.
    Det är trevligt att ha muttar och skruvar inom gångavstånd.

    De har lite konstigheter för sig emellanåt, som t.ex när jag köpte en Chromecast till nypris som visade sig vara begagnad eftersom den var konfigurerad för en "familjen larsson" (det blev en reklamation av den). Märk gärna upp varorna som begagnade och sätt ner priset på dem så hade jag själv kunnat besluta mig för begagnat eller ej.

    Eller när jag beställde till butik en kabel för 3.5phono till en av 3M's proprietära kontakter för ett par aktiva hörselskydd, som jag blev överlycklig över att hitta hos C.O i beställningskatalogen. Jag fick SMS om att varan var på plats och väl på plats i butik för att hämta upp min kabel så hade de ingen aning om vart den var. De var två st. som hjälptes åt ute på lagret för att leta medans jag stod och väntade i bortåt 15 minuter. Till sist sa de att den inte fanns och jag började gå hemåt. Sedan hittade de tydligen kabeln i sista minuten för de kom ifatt mig och sa att den fanns.

    Jag skulle tro att C.O behöver se över sina butikers rutiner litegranna men jag är glad över att de finns i princip "överallt".
  • Hej PlinkPlonk, och tack för att du delar med dig av dina synpunkter.

    Tråkigt att höra om de situationer när du inte blivit nöjd vid din kontakt med oss. Samtidigt är väldigt tacksamma för att du delar med dig av detta, det är viktigt för oss att få reda på vad som hänt.
    Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen att kontakta vår kundservice om du har funderingar, eller synpunkter.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Johan, Kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag skulle köpa ett par Global knivar för 799:-/st och fick även en rabattkod på 10%.

    Detta bestälde jag den 25/12-2016 och fick ett meddelande den 28/12-2016 om att den ena kniven var slut (Kökskniv 20 cm G-2 Global). Och att jag inte skulle få den levererad. Jag avbestälde då den andra kniven för då var det inte längre aktuellt. Jag ville ha båda knivarna eller ingen alls.

    Men jag undrar hur det kan komma sig att produkten som påstogs vara slut fortfarande finns tillgänglig på er hemsida idag (2017-01-05). för 799:- (men utan rabattkoden på 10%)

    Trist när saker tar slut, det kan jag acceptera. Däremot i detta fallet får jag känslan av att ni inte ville leverera för att det blev för billigt :/
  • Hej Reqin!

    Jättetråkigt att höra att dessa knivar tog slut på vårt lager så att du inte fick din beställning.
    Dessa är fortfarande synliga på hemsidan precis som du nämner, det går dock inte att beställa dom då de är helt slut i lager och inte kommer in igen. De ligger kvar då de fortfarande finns tillgängliga i några av våra butiker.
    Tveka inte att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar!

    Ha en bra dag!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Egentligen tycker jag Clas Ohlson ska ha nio stjärnor tack vare fantastiskt utbud, bra kvalitet och trevlig och kunnig personal i butikerna. Men betyget dras ner pga min upplevelse av butikens egenheter som nätbutik:

    En vanlig söndag i höstas (ej storhelg): Beställde en robotdamnmsugare. På beställningssidan stod: "Ordern skickas oftast dagen efter beställning". Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Måndagen: Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Tisdagen: Orderstatus: "Håller på att plockas" ändrades till "Plockad", och sedan "Skickad", sen eftermiddag.

    PostNord var hyfsat snabba (bor i Norrland) och jag kunde hämta ut paketet på torsdagen. Funderade lite över det här med "skickas oftast dagen efter beställning" och tänkte att jag hade väl lite otur.

    En gång är ingen gång, så två veckor senare (också en söndag) beställde jag en handdammsugare (jag gillar dammsugare):
    Måndagen: Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Tisdagen: Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Onsdagen: Orderstatus ändrades till "Plockad". På kvällen skrev jag ett mejl till kundtjänst och undrade hur det gick.
    Torsdagen: Orderstatus ändrades till "Skickad".
    Fredagen fick jag mejlsvaret: "Clas Ohlsons leveranstid är 2-5 arbetsdagar och så tillkommer Postnords utkörningstid, vilket även står i våra köpvillkor." Okej, att PostNords utkörningstid tillkommer är inget konstigt, men att Clas Ohlson har en intern leveranstid på 2-5 dagar framgår inte nånstans, och det går stick i stäv med "Ordern skickas oftast dagen efter beställning".

    Dammsugaren kom på måndagen, åtta dagar efter gjord beställning.

    Jag återkommer mer än gärna till den fysiska butiken, men jag lär nog undvika handla från Clas Ohlsons nätbutik framöver.
  • Hej Saeys och tack för att du kontaktar oss och delar med dig av dina synpunkter.

    Vad roligt att du är nöjd med våra produkter, service och kvalitén vi erbjuder.

    Den interna leveranstiden du refererar till är en gammal kvarleva till information om leveranstider vi tidigare haft.
    I de flesta fallen skickas beställningarna dagen efter men det förekommer att det tagit någon dag till innan paketet skickats från oss. Givetvis så arbetar vi efter att alltid leva upp till förväntningarna och de leveranstider vi anger och beklagar att vi inte lyckats uppfylla detta.

    Kan vi hjälpa till med något så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.
    Ha en bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Hans

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Låt mig först säga att Clas Ohlson har genomgående hög kvalite på sina produkter, har ingenting att klaga på där. Men nu sist när jag besökte deras butik i Mirum gallerian i Norrköping så vart jag helt ställd? jag hade reserverat en stor verkstadsvagn på 65kg som de hade lastat upp på en transportvagn, jätte bra (så långt) sedan betalade jag och visade mitt klubbkort att jag var medlem i deras klubb och köpet skedde via mitt Mastercard med fullständiga personuppgifter. Trots all denna person info ber expediten mig dessutom att visa KK igen så han kan skriva ned alla mina personuppgifter med adress, mobilnummer, osv, bara för att jag ska få lov att använda deras rostiga lastvagn ut till bilparkeringen? och när jag frågar om detta är sant, så "KRÄVER" han att dessutom få behålla KK tills vagnen är tillbakalämnad? då känner jag att säkringarna går en efter en, tycker jag upplever en fräck ohövlighet med alla dessa krav? jag blir irriterad och svarar med att det är olagligt att lämna ifrån sig KK som säkerhet för en vara, och jag hotar med att annullera mitt köp om jag inte får transportera ut min vara i deras kundvagn och efter ett tag ger han med sig när kunderna bakom mig börjar harkla sig. Riktigt dåligt hanterat av butiken i Mirum galleria.
  • Hej Dv6000. Tack för att du kontaktar oss.

    Det är naturligvis väldigt tråkigt att höra att du fått denna upplevelse vid ditt senaste besök. Självklart vill vi att du ska känna dig väl bemött när du besöker oss. Vi är tacksam för att du delar med dig till oss och vi tar detta vidare till berörda.

    Kan vi hjälpa till med något mer så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Med vänliga hälsningar
    Hans

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en router för 499 kr som visade sig inte fungera med statsnät. Ville lämna tillbaka den efter tre dagar med kvitto och varan alla tillbehör och originalaffischer förpackning. Nix sade man i Clas Ohlson i Falun pga att förpackning var brutet dvs öppet trots att köpvillkor säger att kunden har rätt att öppna förpackning och undersöka varan. Jag blev illabehandlad av Clas Ohlson i Falun och långt från trevligt kundbemötande har jag upplevt.
  • Hej Hosseal!

    Tråkigt att höra om din upplevelse hos oss.
    Kontakta gärna vår kundservice vid frågor eller funderingar kring detta!
    Ha en bra dag!
    Med vänlig hälsning

    Henrik

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag skulle köpa en extern hårddisk från er, men så blev inte fallet. Först fanns det en otroligt liten produktbeskrivningen om hårddisken jämfört med era kunkurrenter. Sedan kontaktade jag er support, för hos era kunkurrenter stod det att den skulle göra automatiska backups, detta framgick ej hos er. Efter att ha suttit i chatten i 10 minuter då supporten skulle kolla upp det kommer han tillbaka och säger att jag måste köpa till något för 250kr! Jag förklarar att andra konkurrenter säger att det ingår. Efter lite om och men går supporten iväg och kollar igen. Detta tar också 10 minuter. Då säger han att det ingår. Så jag som kund fick förklara för er usla support hur det fungerade, medan han försökte lura mig att köpa till något! Aldrig mer Clas Ohlson!
  • Hej Velotime!
    Tack för att du tar dig tid att skriva detta till oss!
    Verkligen tråkigt att höra om din upplevelse när du kontaktade oss.
    Naturligtvis hade vi inte för avsikt att lura dig, och beklagar såklart att du fick fel information.
    Du är självklart alltid välkommen att kontakta oss om du har någon fråga!

    Ha en fortsatt bra dag!
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har handlat på Clas Ohlson i många många år och alltid varit nöjd. Extra lång garanti på 2 år även på datorprodukter uppskattas mycket. Rekommenderas varmt.
  • Hejsan!
    Tack för ditt omdöme, roligt att höra att du är nöjd med dina köp hos oss!
    Känn dig alltid välkommen att kontakta oss om du har någon fundering!

    Med vänlig hälsning
    Kundservice
    Johan

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra utbud som passar alla. Gick snabbt och smidigt!
  • Hej Sudden 01!
    Vad roligt att du är nöjd med sortimentet och ditt köp.
    Tveka aldrig att kontakta oss om du har någon fundering.

    Med vänlig hälsning
    Kundservice
    Johan

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se

  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Edit: Limmet skickades tidigare än jag trodde så jag är väl någorlunda nöjd nu. Jag hoppas man slipper råka ut för att beställa något i framtiden hos er som inte är i lager fast det står att det är det.

    ______________________________________________________________________

    Min första beställning på Clas Ohlsons nätbutik. Inget vidare bra erfarenhet inte... Förutom att man loggades ut då och då under beställningen så är min vara inte i lager fick jag veta när jag tog kontakt med chatten, trots att det, i skrivandets stund, står att varan är i lager. Mycket, mycket missnöjd...

    Varan i fråga är limmet Liquisole Casco.
  • Hej Lud123!

    Tack för din recension!
    Tråkigt att höra om de tekniska problem du upplevde, men vi är glada för att du kontaktade oss via chatten så vi kunde hjälpa dig. Har du någon fundering så är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

    Med vänlig hälsning
    Kundservice
    Johan

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se

  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    De flesta företag skickar paket inom ett dygn efter beställning men inte Clas Ohlson... Väntat i flera 3 dagar och paketet är inte ens skickat än... Dåligt!
    Dock bra priser och produkter så det ger några stjärnor
  • Hej Zageur!
    Tack för din recension!
    Beklagar det du beskriver angående din leverans. I de flesta fall skickas ordern dagen efter man beställt. Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Valde Clas Ohlson på grund av att de utlovade snabb leverans och att det fanns fasta butiker. De utlovade att de skulle skicka varan dagen efter beställning. Jag beställde varan i måndags, idag är det fredag och den är fortfarande inte skickad. I övrigt anser jag att Clas Ohlson är en bra butik, men nu i detta tillfälle när de inte levererar som utlovat så blir det inte bättre omdöme.
  • Hej Gallsbojonas!
    Tack för ditt omdöme!
    Tråkigt att höra om din leverans, oftast skickas ordern dagen efter beställning. Har du några frågor så kontakta gärna vår kundservice så ska vi hjälpa dig.

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    beställer man online har dom möjlighet att kontakta dig genom sms för marknadsföringssyften. stort minus enligt mig. (kanske inte har det nu, men hade när jag beställde för 4 månader sen).
    deras egen typ av produkter från cotech är lite meh, vissa fungerar perfekt. andra är usla. köpte tex en bitskuvmejsel och botten lossnade inom en vecka.
    dock är det väldigt lätt att bara få hjälp av dom och dom har oftast alla konstiga saker jag får för mig att skaffa+dom finns tillgängliga på flera ställen.
  • Hej Christley!
    Tack för ditt omdöme!
    De SMS som vi kan skicka ut för marknadsföring går naturligtvis att stänga av, antingen genom att svara enligt instruktionerna i SMS'et eller genom att kontakta vår kundservice. Men vi är såklart tacksamma för din synpunkt om dessa SMS. Tråkigt att höra om din bitskruvmejsel, vi ser gärna att du reklamerar den så vi får hjälpa dig.
    Hör gärna av dig till oss om du har några frågor.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag beställde några varor som tyvärr visade sig vara defekta. Men betyget jag ger gäller en väl fungerande kundtjänst med snabbt svar via email och inget krångel med reklamation. Retursedel följde med ordern, så man behövde inte beställa den.
  • Hej Blomsterfunkia! Vad skönt att reklamationen löste sig smidigt. Välkommen att kontakta någon av våra butiker eller Kundservice vid frågor, funderingar eller om vi kan hjälpa till med något.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra företag tar ansvar för sina varor med 2 eller 5 års garanti som funkar!
    Gillar deras Cotech LXC batteri maskiner med bra batterier snabbladdare o bra priser
  • Tack Fnatte_n4 för ditt omdöme! Kul att du gillar våra produkter och att du känner dig trygg med vår garanti.
    Ta kontakt med vår kundservice eller besök oss i butik om det är något vi kan hjälpa till med.

    Med vänlig hälsning
    Kundservice
    Hans

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra priser. Trevlig personal.
  • Vad roligt att höra, tack för att du delar med dig!
    Kan vi hjälpa till med något så är du välkommen att kontatka oss.

    Med vänlig hälsning
    Kundservice
    Hans

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har aldrig haft några problem med Classe. Varken Online eller i butik. Det enda jag har att anmärka på är att de har så mycket grejjer att jag ofta hittar något som inte finns någon annanstans vilket resulterar i att jag oftast kommer därifrån med grejjer jag inte tänkt köpa från början. :D

    Så det är farligt att gå in på Classe. Man vet aldrig hur fattig man blir.
  • Hej Dencrypt. Tack för din återkoppling, roligt att du är nöjd med dina besök hos oss.
    Vi hjälper gärna till om det är något du har funderingar kring.

    Med vänliga hälsningar
    Kundservice

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har aldrig haft något problem när jag handlat på Clas Ohlson. Under firandet av Clas Ohlsons 200:a butik så passade jag även på att premiärbeställa från www.clasohlson.com. Men när jag sedan fick mitt paket så saknades en vara. Vet ej om varan försvunnit i postgången eller om den missades att packas ner. Paketet hade en öppning där varan skulle kunnat trilla ur igenom. Men det viktiga är hur www.clasohlson.com hanterade ärendet. Det skickade direkt en ny vara utan någon fråga.
    Det är först när det blir problem med en köp som man vet hur ett företag behandlar sina kunder.

    + Bra kundservice i både butik och webb
    - Jag vart utloggad från www.clasohlson.com flera ggr när jag genomförde köpet. Det stod även fel pris på en summering, Men allt vart rätt på kvitto. Tror det kanske hänger ihop med att det var mycket trafik till sajten den dagen.
  • Hej Horlen.
    Vad roligt att du är nöjd med den service och vi hoppas att du blev lika nöjd med de produkterna du köpte.
    Kan vi hjälpa till med något så tveka in på att ta kontakt med oss. Vi hjälper gärna till.

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    -Falsk marknadsföring
    -Skyhög frakt
    -Dålig kundtjänst
    +Postnord

    Det står klart och tydligt på deras hemsida "Beräknad leverans: Ordern skickas senast dagen efter beställning."
    Det står även "Paket kommer att skickas 2015-XX-XX" efter man har gjort beställningen. Vilket inte alls stämmer, jag gjorde beställningen på torsdags eftermiddag 25/6, måndag 29/6 kl 13:35 står det "Orderstatus: Plockning startade"

    Jag tog kontakt med kundtjänst och dom skyllde på att en utav varorna just kommit in i lager, fast alla varor fanns i lager enligt deras hemsida när jag beställde.
    Fick ingen kompensation, dom bad inte ens om ursäkt.

    **Uppdatering**
    Tisdag 30/6 kl 10:30 stod det fortfarande "Orderstatus: Plockning"
    Ringde återigen kundtjänst och hon jag fick prata med försäkrade mig gång på gång att varorna var skickade på fredagen 26/6 - fast det stod klart och tydligt "Orderstatus: Plockning" under mina beställningar på www.clasohlson.se

    Jag ringde kundtjänst igen för att be om kollid på mitt paket som var skickat, för någon leveransbekräftelse hade jag inte fått. Då fick jag prata med en annan på kundtjänst som säger att paketet inte alls är skickat, och medger att hon jag just har pratat med har gjort "fel" som har sagt att paketet är skickat.

    Efter 3(!) arbetsdagar skickades paket tillslut, som tur var så var posten snabb, 26 timmar senare hade jag mina varor.

    Återigen, inget tal om kompensation eller ens en ursäkt.

    -Falsk marknadsföring
    -Skyhög frakt
    -Dålig kundtjänst
    +Postnord
  • Hej Zlendex! Beklagar verkligen att du upplevde problem med beställningen och att vi inte levererade din beställning det datum som var på orderbekräftelsen. Vi gör allt för att leveranstiden aldrig ska påverkas men ibland kan omständigheter göra att det tar någon dag extra. Tveka inte att kontakta Kundservice eller närmaste butik vid frågor eller om vi kan hjälpa dig med något!

  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Stabil handlare med brett utbud och både märkesvaror och egna varumärken med pris därefter. Trevlig personal i butiken. Ett besök i Insjön rekommenderas för varje pryltok.
  • Hej Cetan!
    Vad roligt att du gillar oss, tveka inte att kontakta oss vid frågor eller om vi kan hjälpa dig med något!

  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Här handlar jag ofta och hittar alltid det jag tänkt köpa. Personalen ör också trevlig och även tycker jag att man har bra kontroll på lagersiffrorna på produkterna online vilket vissa företag är dåliga på.

    Dock har jag inte handlat online på clasohlson.com eftersom jag har så pass nära till en fysisk butik att det blir onödigt,
  • Hej Davenblo!
    Tack för ditt betyg, vad roligt att du gillar Clas Ohlson. Kan vi hjälpa dig med någonting så är du välkommen in till närmaste butik eller kontakta kundservice!

  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Gjorde en beställning innan jul 2014 (16/12) och de behövde fyra dagar på sig att skicka detta. Har förståelse för att det är mycket att göra, men att det ska ta så lång tid jämfört med andra webbutiker är inte godkänt. Andra butiker plockade och postade det man beställde inom en timme (m.nu samt bagaren&kocken). Nej, skärpning Clas. Ps. det var inga julklappar jag handlade och det var varor som de endast har i sin webshop. ds.
  • Hej Poka.

    Tack för att du delar med dig av dina synpunkter, det är givetvis tråkigt att höra att det tog lång tid innan din beställning skickades från oss. Kan vi hjälpa dig med något så är du välkommen att kontakta oss via telefon eller skicka ett mejl till oss.

    Med vänliga hälsningar
    Kundservice

  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    De har det mesta men många varor känns som billiga med dålig kvalité.
  • Vi vill alltid bli bättre är tacksam för att du hör av dig. Tveka inte på att ta kontakt med oss om du har några frågor, funderingar eller synpunkter. Skicka ett mejl till kundservice@clasohlson.se

    Med vänliga hälsningar
    Kundservice

  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Överlag är jag nöjd. Dom har bra sortiment.
  • Tack för ditt inlägg.
    Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

    Välkommen
    Kundservice

  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Mycket nöjd med bra sortiment!
  • Tack för din återkoppling.
    Roligt att du tycker om sortimentet, kan vi hjälpa till med något så är du välkommen att kontakta oss.

  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Gillar verkligen butikerna och sortimentet. Trevlig personal både på central kundtjänst och fysisk butik. Bra priser!
  • Vad roligt att höra Ragnar2006.
    Kan vi hjälpa till med något så är du välkommen att kontakta oss.

    Med vänliga hälsningar
    Kundservice

  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag har beställt flera gånger via nätet när den fysiska butiken saknat produkterna. Det har alltid fungerat helt perfekt, både avseende leveranser, priser och betalning. Jag är mycket nöjd!
  • Hej ZekeBox.

    Vad roligt att höra. Tack för din återkoppling.
    Kan vi hjälpa till med något så är du välkommen att kontakta oss.

    Med vänliga hälsningar
    Kundservice
    Hans

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se