90 dagars öppetköp
Retur till valfri butik
Fri frakt över 499:-

http://www.clasohlson.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Clas Ohlson har fått betyget (3.44)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    7 dagar sedan
    Unprofessional online shop.
  • Usel
    28 dagar sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Beställde Google wifi den 9 Augusti eftersom det var ett bra pris. Såhär 15 dagar senare har jag inte fått mitt paket fast det skulle skickats från lagret den 15 augusti till butik för avhämtning. Kundservice har lämnat över till någon reklamationsavdelning som jag inte har någon aning vad de gör. Clas Ohlson vägrar erkänna att paketet är borta. Jag har alltid gillat Classe men den här köpupplevelsen är katastrof.

    28e augusti
    Nu erkänner clas ohlsson att dom inte har någon aning om var paketet är. Köpet hävt. Sjukt dåligt.
  • Dålig
    26 dagar sedan
    För att vara ett av Sveriges äldsta postorderföretag kan det inte ha lärt sig så mycket över åren.

    Köpte lite saker 06-29 vid deras 100 års rea. Fick hälften av grejerna 2 veckor senare. Sen fick jag en uppdatering att resten ska skickas 08-15. Dock hade orden ändrats och flera saker dubblerats. 08-10 fick jag en notis från posten att jag hade ett packet som hade kommit till stan. Ingen info från CO att det skulle ha skickat något.

    Paketet innehöll resten av ordern men saknade en del, fick även felaktigt kvitto med dubblerade poster. Då inga pengar hade dragits ringde jag support som sa att det hade haft problem och att det skulle skicka de missade delarna. Till slut drogs rätt summa men jag väntar fortfarande efter ett korrigerat kvitto samt sista delarna.

    + Har riktiga butiker
    + Har billigt (och helt ok) filament för 3D skrivare

    ~ Lång garantitid gör att man åtminstone kan få nya saker när alla produkter från CO går sönder. Dock är det inte kul att behöva springa till en butik flera gånger per år för att ersätta dåliga produkter.

    - Dåligt kvalité på det flesta produkterna
    - Dålig internet butik, felaktig info
    - Höga priser för samma produkter från Kina
    - Långsam leverans
    - Ingen kvalitetskontroll på produkter, efter flera klagomål ersätter det inte produkter.
    - Säljer mycket "zombie märken", dvs märken som tidigare stod för kvalité men som idag är uppköpta och säljer skräp från Kina.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Clas Ohlson som fysisk butik är superbra.
    Men som e-handelsbutik blir betyget dåligt, över 1 veckas leverans för saker som finns i lager är inte bra!
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Gillar classe, alltid gjort. Kunnig och hjälpsam personal samt en massa bra grejor
  • Usel
    1 månad sedan
    Egentligen borde jag inte vara förvånad över att Clas Ohlsons e-handel håller samma undermåliga kvalitet som en betydande del av deras sortiment. Att ta över en vecka på sig att skicka iväg en produkt som finns i lager är under all kritik.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har allt!
  • Usel
    1 månad sedan
    Jag beställde varor som fanns i lager men efter en vecka har inga varor kommit...
    Märkligt att ett sådant stort företag har en e-handel som är så usel!
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en vara men fick aldrig någon bekräftelse. Kontaktade senare kundtjänst då pengarna drogs utan att det fanns någon orderbekräftelse varken på hemsidan eller i min mail. Till slut så kom de fram till att ordern inte hade skapats men att pengarna dragits ändå. Efter någon dag fick jag tillbaka pengarna men jag skippade att lägga en ny order.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Vet inte varför jag fortfarande handlar på Clas Ohlson. Är väl för att de har en "bra mix" av prylar, enkelt att hitta vad man ska ha.

    Beställde nyss varor i lager som inte skickades för en vecka senare. Uppenbarligen fanns inte allt i lager... kundtjänsten är ett skämt (om du aldrig upplevt otrevlig kundtjänst tidigare, ring till dem!)

    Känns för övrigt som företaget har hamnat i en identietskris som har varit några år nu (ett tag körde de med avdankade kändisar som var med i olika "fixar"-videos). Personalen i butiken är helt OK men inga stjärnskott heller, hoppar över disken istället för att gå runt för att det går snabbare... wtf?

    Lustig detalj: Scrolla ned bland betygen och notera att Clas Ohlson har svarat och tackar någon som gav 10/10 i betyg. Normalt sätt brukar butiker kommentera dåliga omdömen och försöka tillmötesgå den besvikne kunden. Mycket märkligt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Tyvärr gjorde jag en beställning innan jag läste recensionerna här. ClasOhlson är nog inte en seriös försäljare längre.
    Jag lade in order med 11 artiklar 27/7 , mejlade efter en vecka utan svar, 6/8 frågade jag om min order via deras chatt, den var fortfarande inte behandlad. Som kuriosa hann jag få min order från Wish Kina inlagd samma dag, då Clas Ohlson ännu inte ens behandlat min order.

    Kommer aldrig mer att handla här och det kan nog vara klokt att ta sig en funderare om man tänkt beställa nåt från Clas Ohlson. Risken är stor att man kommer att ångra sig.............
  • Usel
    1 månad sedan
    Gjorde en beställning på en vara som finns både i huvudlager och i butik den 31/7. Har inte fått något mer än en orderbekräftelse, butiken kan inte ge mig mer info och idag den 6/8 kontaktade jag kundtjänst. Varan är tydligen packad men inte skickad, leverans kommer ske i början på nästa vecka. Alltså mellan 2-3 veckors leveranstid på en lagervara.

    Under all kritik!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Gjorde en beställning på söndag kväll, fick preliminärdag för leverans tisdag, på onsdag hade varorna ännu inte skickats, kontaktar då kundservice och får då standardsvar om de behandlas i tur och ordning etc, trots att det på beställningen står "Beräknad leverans: Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning. Undantag vid högsäsong t.ex. jul." När jag så frågar om när han tror de kommer skickas får jag svar fredag eller tidigt nästa vecka. Hade jag vetat detta hade jag aldrig handlat online utan istället åkt till butiken och köpt det direkt. Det enda som räddar dem från en 1a är killen i kundsupportern som faktiskt verkar bry sig.

    Så kort, vill du ha dina varor snabbt, köp dem i butik, undvik helt deras online affär tills de har fått skäliga leveranstider, väldigt synd att ett såpass etablerat företag som Clas Ohlson ska ha en så dålig onlineverksamhet.
  • Usel
    1 månad sedan
    Blev förvånad redan när jag efter beställning fick reda på att det skulle ta 4 dagar att skicka varan trots att den skulle finnas i lager. Att det sedan tog ytterligare mer än en vecka innan man lyckades få iväg paketet är inte annat än uselt. Under tiden slutade sidan för orderstatus att fungera och inga uppdateringar skickades heller via e-post.

    Kundtjänst kunde inte säga mycket annat än att paketet låg och väntade på lagret då man låg efter med leveranserna. Trots detta fortsätter man att ha kampanjer och rabattkoder på hemsidan. Totalt 16 dagar från beställning till leverans är inte acceptabelt när i princip alla seriösa företag klarar att leverera på under en vecka. Särskilt inte då varan enligt hemsidan ska finnas i lager och inte är beställd under en kampanj.

    När det dessutom inte erbjuds varken ursäkt eller rabatt så kan man ju fråga sig om man överhuvudtaget bryr sig om sina kunder. Ser ingen anledning till att beställa på Clas Ohlson igen om de inte är väsentligt billigare än konkurrenterna, vilket sällan är fallet. Även då får man fråga sig om det är värt besväret när de många gånger varit lättare än så här att beställa från utlandet.

    Plus till PostNord dock som levererade på utsatt tid när paketet väl skickades trots att Clas Ohlson skickat paketet "utanför gällande avtal" eller vad det nog stod i paketspårningen (troligen övervikt på paketet).
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Mycket bra butikskedja men det går ofta att hitta samma eller motsvarande produkter billigare på annat håll.

    Saknar lagerstatus för respektive butik men det är nog lika bra med tanke på hur dåligt den för näthandeln fungerar. Hur svårt kan det vara att 2011 ha en fungerande lagerstatus??

    *******
    Edit 2018:
    Det var några år sedan jag skrev detta och jag tycker Clas Ohlson har ryckt upp sig! Nu mera handlar jag ganska mycket här. Höjer därför betyget.
    Lagerstatus i butiker finns nu mera och verkar fungera. Men jag saknar fortfarande möjligheten att kolla flera butiker samtidigt vilket kan vara önskvärt om man som jag bor i Stockholm och har flera butiker jag relativt enkelt kan åka till. Det är ganska omständligt och tidskrävande att kolla dem en och en.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag beställde en produkt ifrån dem som fanns i lagret. Efter en månad fick jag till svar att varan var helt slut i lagret och även utgått (hokus pokus). Aldrig jag beställer ifrån dem igen
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en vara som enligt dom var i lager. Efter några dagar undrar jag vart varan tagit vägen, gick in och kollade orderbekräftelsen och där står det att varan kommer skickas om en vecka först (!). Väldigt oseriöst
  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Tyvärr måste jag säga att detta företag har tappat i seriositet
    Man påstår att man har en vara i lager även fast det är en beställningsvara. Dessutom blir inte varan beställd åt dig som kund vid beställningen utan man väntar till nästa gång man skall beställa från den leverantören. Men ändå under tiden visar lagersaldot i webbutiken och här på Prisjakt att den finns i lager.
    Dock trevlig och tillmötesgående kundtjänst så att jag kunde annullera ordern och inte behövde vänta ytterligare en månad på leverans.
  • Usel
    2 mån sedan
    Det var en gång i tiden en butikskedja som skilde sig från alla andra, där man till låga priser kunde köpa byggsatser inom hemfix och hobby. På så sätt lärde man sig hur saker och ting funkade, hade en trevlig stund när man pulade samt sparade pengar. Det var även en butikskedja där de väl beprövade och noggrant utvalda produkterna höll betydligt längre än i bästa fall några månader. Nu finns inte den butikskedjan längre kvar utan CO är bara ett alternativ bland flera i stort sett likvärdiga varuhus med ungefärliga förhållandet 90% skräp och 10% kvalitet.

    Förr visste personalen det mesta om de egna produkterna men det är inte längre någon större idé att fråga om något annat än möjligen hyllplats, de verkar oftast inte förstå vad man menar. Det är ungefär som hos alla andra kedjor eller husläkaren d v s man bör ha googlat upp allt själv innan man går dit.

    Det som verkligen skiljer ut CO från mängden är det som flera andra påpekat, nämligen att det är som på kyrkogården- största delen av lagret består av varor som gått ur tiden.
  • Usel
    2 mån sedan
    Det bästa med Clas ohlson måste vara hur få produkter dom har i lager. Alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid alltid ingenting i lager. Beställningsvara beställningsvara beställningsvara beställningsvara. Genomgående och lätt att komma ihåg nästa gång man letar efter nåt hos CO!
  • Usel
    2 mån sedan
    Det går snabbare att få varor från kina än från clas ohlson.
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde en produkt på 100-årsjubileumet som enligt lagerstatus i webbutiken fanns i lager. Försökte först beställa den i min närmsta fysiska butik men de var förhindrade att beställa in den och webben var mitt enda alternativ. Tre vardagar senare får jag ett mail att de ligger efter med leveranser. Borde ju inte varit nån skräll att orderantalet ökar enormt när man har 25% på alla varor. 7(!) vardagar senare och jag fortfarande inte fått min produkt ringer jag kundtjänst och får veta att varan jag beställt _inte_ finns i lager. Varför jag inte får veta det från början är ju ett mysterium. Hur länge hade jag behövt vänta, på meddelande om lagerstatus eller produkten i sig, om jag inte hört av mig kan man fråga sig.

    Killen på kundtjänst var toppentrevlig och hjälpte mig makulera ordern utan krångel. Enda positiva i den här sörjan.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Lätt Sveriges bästa och mest hjälpsamma kundtjänst. Har flera gånger fått hjälp långt utöver förväntad service, även för produkter som sedan länge slutat säljas (även om man då såklart får betala en liten peng för reservdelar). Handlar hellre från Clas Ohlson än andra butiker just pga att jag vet att jag inte blir lämnad i sticket om/när produkten går sönder.
  • Hej Zanoii! Vad roligt att du är nöjd med den servicen du får hos oss! Vi jobbar alltid för att få våra kunder så nöjda som möjligt och det är jätteroligt att du känner den servicen från oss. Ha en trevlig dag! Hälsningar Anton, Kundservice.

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Var idag på Clas Ohlson och skulle titta på luftpump och munstycke till vattenslang. Yngsta grabben ville dra en korg på hjul och fick göra det. Kort därefter råkade han komma åt några matlådor i glas som stod i ett hörn längst ner på en hylla. De åkte i golvet och två gick sönder. Instinkten sade, "you break it, you buy it", men ilraskt var det en medarbetare framme med sop och skyffel. Stämde av så att alla var oskadda och insisterade att han skulle ta hand om röran. Han bad till och med om ursäkt för den dåliga placeringen av matlådorna.

    Resultatet? Istället för en luftpump gick vi från Clas Ohlson med en kompressor och ett lufttryckskit. Munstycke till vattenslangen inhandlades och en massa annat lull hamnade i varukorgen.
  • Hej Charisman, vad skönt att ni fick bra hjälp när denna händelse inträffade. Det är sånt som händer, viktigaste är att ni är oskadda.

    Med vänlig hälsning
    Magnus, Kundservice

  • Ganska bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Köpte den online på medlemsdagen och fick 20% rabatt..

    Lite väl lång leveranstid , över 1 vecka
  • Hej Steelis, hoppas att produkten fungerar som önskat. Skulle du behöva hjälp med något eller har frågor, återkom gärna till oss så hjälper vi till!

    Med vänlig hälsning
    Magnus, Kundservice

  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Uppdatering:
    De problem jag hade med min beställning hos Clas Ohlson har nu deras kundtjänst ordnat till. Nu återstår det att se om min vara skickas vid utlovat datum.

    Mitt omdöme åker dock upp från 2 stjärnor till 6 stjärnor, vilket kommer ändras ytterligare högre om jag får min vara i tid.

    Uppdatering 2:
    Fick min vara 1 dag innan utlovat datum. Jag var alldeles för förhastad när jag gav Clas Ohlson endast 2 stjärnor i betyg. Jag ändrar nu det till 9 stjärnor. Finns verkligen inget alls att klaga på, de problem jag upplevde med min beställning skötte ni riktigt snyggt, stort plus för eran kundtjänst. Tills nästa gång hoppas jag bara ni uppdaterar er lagerstatus lite snabbare, så får ni fullpott från mig.
  • Hej buppa, skönt att allt fixade sig och hoppas du är nöjd med produkterna. Tveka inte att kontakta oss vid problem eller om vi kan hjälpa till med något!

    Med vänlig hälsning
    Magnus, kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Varning !
    Falsk marknadsföring( gäller garanti )och sämst på service!

    Köp inte från Clas Ohlson för att de ge inte ut garanti och öppetköp som andra butiker!
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde sent på Black Friday en vara som var nedsatt med 50%. Ordern skickades på söndagen och levererades till mitt utlämningsställe vid lunchtid på måndagen. Utlovad leveranstid var dock sämre (just nu utlovar de till exempel 4-6 arbetsdagar!), vilket drar ner betyget något.
  • Hej Cypondo!

    Roligt att höra att din beställning fungerade bra!
    Dessvärre har vi lite längre leveranstider nu kring jul.

    Ha det gott!

    Med vänlig hälsning
    Henrik, kundservice

  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Varning för Clas Ohlson!

    Jag beställde en Google Wifi på Cybermåndagen, enligt deras hemsida så fanns den då på lager. Fick sedan en ett leveransbesked till den 25:e december. Gick in och kollade lagersaldot igen, den fanns forfarande på lager.
    Ringde då upp kundtjänst som påstod att de samma dag fått in en ny leverans och att jag kunde förvänta mig att min beställning skulle skickas samma vecka. Ett par dagar senare så går jag in och kontrollerar min order på Clas Ohlssons hemsida, då är det prliminära leveransdatumet ändrat till den 15:e december, alltså mer än två veckor framåt.
    Ringer på nytt upp kundtjänst, som då kommer med en massa underliga undanflykter så som; att det beror på att de som packar har mycket att göra. En ren lögn eftersom de hade tid till och redan har leverat de andra varorna som jag beställde.

    Enligt vad jag tror så är det en medveten taktik att inte levera ut varor som de sålt till ett lägre pris så länge som efterfrågan är hög.

    Dålig affärsed och till och med ett brott mot marknadsföringslagen Tillkännagivande SFS nr: 2008:487:

    5. Erbjuda produkter till ett angivet pris utan att näringsidkaren uppger att han har rimliga skäl att tro att han inte kommer att kunna leverera, själv eller med hjälp av underleverantör, dessa eller likvärdiga produkter till det angivna priset inom en tid och i sådan mängd som är rimligt med beaktande av produkten, omfattningen av reklamen för produkten och det pris som erbjudits (otillbörligt lockerbjudande)..
  • Hej Michael_700!

    Vi beklagar att du fick ett sent leveransbesked på Google Wifi då du beställde detta på Cyber Monday 27/11 och att lagersaldot inte var uppdaterat. Det kom in mycket beställningar på denna så den tog slut fort dessvärre.
    Det har dock kommit in nya från leverantören så din order kommer att skickas idag 1/12.
    Hoppas att detta känns okej!
    Återkom gärna till vår kundservice ifall du har frågor eller funderingar!
    Ha det gott!
    Med vänlig hälsning, Henrik kundservice

  • Knappt godkänd
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Skulle beställa ett par hörlurar på från Clas Ohlson som var på rabatt. Det stod överallt på deras hemsida att det fanns i deras Webblagar etc, och det var inte förrän jag skulle gå igenom med sista steget i betalningen som de nämner att det faktiskt är slut i deras webblager, och att nästa par skulle komma om en månad. Alltså fake rabatt och slöseri med tid.
  • Hej HumanShade!

    Beklagar att hörlurarna var slut i lager när du skulle beställa och att lagersaldot inte hade uppdaterats.
    Om man lägger en beställning när en vara är slut i lager så får man den ändå till det pris som är aktuellt när beställningen läggs även om den skickas vid ett senare tillfälle.
    Återkom gärna till vår kundservice så kan vi hjälpa dig.
    Ha en trevlig kväll!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik, kundservice

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställde ett Nintendo Switch från Clas Ohlson (varan var i lager enligt hemsidan) den 29/09 kl12 med information om att varan skickas samma dag.

    Inget hände den 29/09 och fick vänta till den 2/10 innan ordern började röra sig, då hade den status "håller på att plockas" och inget mer hände den dagen.

    På morgonen den 3/10 ser jag att varan är "ej i lager" och beräknas levereras den 1/11! Inget mail om detta eller något annat, trots att jag har förskottsbetalat, om jag inte hade haft koll på ordern skulle jag ha trott att den var på väg.

    Pratade med kundtjänst och fick ett tråkigt bemötande om att "sånt händer". Inget om att de kan skicka en eventuell rabattkod som jag kan använda när varan är i lager eller att jag inte behöver ligga ute med min betalning i över en månad pga "lagerinformationsfel".

    Då jag köpte varan på rea misstänker jag, som en person nedan, om att för många personer nappade på detta erbjudande och att det blev för dyrt för Clas Ohlson.
  • Hej Lord_Tito!

    Tråkigt att höra att varan tog slut i lager så att du inte fick ditt Nintendo Switch skickad det datum som stod när du lade din beställning.
    Om en vara tar slut när man lagt en order så får man den dock till det priset som var satt när man lagt beställningen, precis som du nämner var det dock många beställningar som kom in den dagen.
    Beklagar verkligen om du fick ett dåligt bemötande från oss när du ringde in och ville ha hjälp, detta är inte vår avsikt utan vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda.
    Återkom gärna till vår kundservice om du vill så kan vi hjälpa dig med detta.

    Ha en trevlig kväll!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik

  • 2017-09-22 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    +++++++++++++++
  • Hej Ford38!

    Roligt att se att du är nöjd!
    Tveka inte att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar!

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Henrik

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ett seriöst företag som levererar kvalitet, både på sina produkter och sin personal. Jag tycker dessutom Clas Ohlson håller låga priser då de oftast är bland de billigare alternativen på Prisjakt. Tack Gustav & Amanda på kundservice för otroligt fin, snabb och bra support när det väl blev problem.
  • Hej Filip27!

    Jätteroligt att höra att du uppskattar både våra produkter och vår personal.
    Tack så mycket för att du hör av dig!
    Återkom gärna till vår kundservice ifall du har frågor eller funderingar!

    Ha en trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik, kundservice

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har bara haft positiv erfarenhet av Clas Ohlson hittills. Allt från service till utbud och priser är bra.
  • Hej Abdullah!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med dina upplevelser hos oss.
    Tveka aldrig att höra av dig om du har någon fundering.

    Ha det fint!

    Med vänlig hälsning
    Johan, Kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en Skivspelare med USB-anslutning Exibel BXLP-45 som jag skickade tillbaka omgående då motorn till skivtallriken lät förskräckligt. 14 dagar senare (efter mottagen retur)har jag inte fått några pengar tillbaka, ruskigt dåligt.
    Sen fick jag en uppmaning att skriva en recension om skivspelare vilket jag gjorde och gav dåligt betyg. Den recensionen har inte kommit upp på hemsidan, förvisso så förbehåller sig CO rätten att inte publicera recensioner men då kan man ju ta bort hela funktionen med recensioner.

    Sammanfattning: Uselt!
  • Hej Labanius!

    Det är självklart jättetråkigt att höra att produkten inte fungerade som den ska och att du ej fått återbetalning för din reklamation. Återkom gärna till vår kundservice så kan vi kolla upp detta och hjälpa dig.
    Angående din recension så publiceras dessa så snart som möjligt om recensionen följer de gällande reglerna.
    Vi kan t.ex. inte publicera en recension om produkten var trasig direkt vid uppackning.

    Ha det gott!

    Med vänlig hälsning,
    Henrik, kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Produkten jag beställde fanns i webblagret. Senare får jag ett mail som säger att ordern ska skickas från Clas Ohlson 5 (!) arbetsdagar senare, d.v.s. att det sedan tar ytterligare 1-3 arbetsdagar för mig att få den i min hand.

    Vilket skämt - detta är inte okej 2017. Läser även andra liknande kommentarer här på Prisjakt, jag är uppenbart inte den enda som har dessa åsikter.

    PS: Detta betyg grundar sig *enbart* i e-handeln. De fysiska butikerna finner jag mycket tillfredsställande med trevlig personal och bra bemanning i kombination med ett stort antal butiker utspridda i landet. Pris-, utbud- och kvalitetsmässigt är CO också ett fantastiskt företag.
  • Hej daniel84!

    Tack för ditt omdöme!

    Tråkigt att höra om din upplevelse av leveransen. I normala fall så skickas ordern dagen efter beställningen gjorts.
    Däremot kan det dröja något under perioder av hög orderingång, t e x under Jul eller av andra anledningar.
    Vi tar med oss dina åsikter och hoppas att du i framtiden kommer få bättre erfarenhet av oss.

    Ha det så bra!

    MVH Johan, Kundservice

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Långsam E-handel som inte håller utlovade tider.
    Fysiska butiken är bättre men saknar ofta artiklar som finns på nätet.
    Droppen blev när jag beställde PLA fillament (till bra pris) från clasohlsson.se samt från TME.EU i Polen.
    Ordern från Polen har jag på mitt skrivbord, medan ordern från Clas Ohlsson inte är skickad än.
  • Hej Jmac!

    Tack för din feedback!
    Tråkigt att du inte alls är nöjd med vår postorder. Paketet skickas oftast dagen efter beställning, med undantag för högsäsong då leveranstiden kan vara något längre beroende på hög orderingång. Transportörens leveranstid tillkommer. Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice.

    Välkommen åter till oss på Clas Ohlson!
    MVH Johan, Kundservice

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Serviceinriktad kundtjänst som verkligen hjälper en med eventuella problem eller defekta produkter. Gummiramar är devisen. ;-)
    Priserna överlag i nivå med övriga. Har liksom andra egna märken och dessa brukar vara mycket grejj per krona. Oftast räcker dessa gott för husbehoven. Är du proffs finns de mer avancerade produkterna också. Som hemmafixare har jag bara en sak att önska och det är att man fokuserade mer på det som förr var kärnprodukterna. Med det menar jag hemmarfixar och teknik. Sortimentet har förskjutits mer från hemfixande till hemdesign. Inredningsbutiker finns det redan för många av. Men jag förstår varför förskjutmningen sker. En påse syrafast mutter eller ett guldljus i 100% stearin.... vad säljer mest...
  • Hej Imaginaerum!

    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår kundservice och våra egna märken.
    Kul att du också överlag är nöjd med sortimentet!
    Tack för din feedback!

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning, Henrik

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tar ibland lite lång tid att få sakerna jämfört med konkurrenter men jag är i övrigt nöjd p.g.a. bra utbud och priser. Har även vart i kontakt med kundtjänst som vart mycket trevlig, snabb, och hjälpsam.
  • Hej sqrbt!

    Kul att höra att du är nöjd med vårat utbud, priser och kundservice!
    Angående leveranstid så strävar vi alltid efter att skicka ordern senast dagen efter lagd beställning.
    Vi beklagar om vi inte har lyckats leva upp till detta när du har beställt hos oss.

    Tveka inte att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar!

    Ha en bra dag och varmt välkommen åter!
    Med vänlig hälsning
    Henrik

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser, bra personal, trevliga butiker och lättnavigerad hemsida. Måste även passa på att ge cred till deras egna produkter. Köpte deras egna hörlurar av märket "Clas Ohlson" för 399kr, men de lurarna leverade samma ljudkvalitet som ett par 3000-kronors Beats-lurar. Värt att tillägga är att jag har jobbat som musikproducent och DJ i flera år, så jag är ingen amatör på ljud. Men även när produkter strular tar de emot de med ett leende på läpparna och sätter med nöje tillbaka pengarna på mitt kort. Vet inte vad jag ska säga, men vad och när jag än ska köpa något är alltid detta mitt förstahandsval som butik. Rekommenderas!
  • Hej Louise och tack för att du delar med dig till oss av din upplevelse av dina inköp och kontakter med oss.
    Kul att du uppskattar vår service och vårt sortiment.

    Ha en bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Hans, Kundservice

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Välsorterade butiker med hjälpsam och kunnig personal, bra produkter och vettiga priser. Några bottennapp till produkter har jag råkat ut för men det brukar gå lätt att reklamera. En eloge förtjänar man för att man tillåter missnöjda kunder att avreagera sig på produktsidorna.

    Något jag retar mig på är att Clas egna produkter ofta har rysligt undermåliga bruksanvisningar. Här måste man verkligen höja ambitionsnivån.
  • Hej trooper12,

    Tack för att du delar med dig av din upplevelse av dina köp hos oss, kul att du är överlag nöjd.
    Vi vidarebefordrar dina synpunkter om manualerna. Tveka inte på att ta kontakt med vår kundservice eller besök oss i butik om du har några frågor eller funderingar.

    Ha en bra dag!

    Med vänliga hälsningar Hans, Kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Saker finns i lager både via Prisjakt och via deras egen hemsida. Först när man fyllt i vem man är och ska betala får man reda på att saken inte finns i lager.

    Clas är inget enmansföretag direkt så det är utstuderat. Ut med lite lockpriser på prisjakt så att folk beställer dessa + lite annat. Väl i kassan finns inte varorna med lockpriser men kanske beställer kunden det andra billiga kramset ändå?
  • Hej, och tack för dina synpunkter!

    Först och främst vill vi beklaga din upplevelse vid köp på vår hemsida.
    Naturligtvis så vill vi att lagersaldot på vår hemsida ska stämma, både för postorder och lagersaldo i butik. Vi vill alltid ha nöjda kunder, och att ange falska lagersaldon skulle bara resultera i att vi fick missnöjda kunder, så det skulle vi aldrig göra.
    Tyvärr kan det ibland vara så att vår hemsida inte hinner med att uppdatera lagersaldot, och då kan det medföra att en vara visas som "I lager", trots att den nyss tagit slut.

    Precis som du nämner så bör det i dessa fall synas i kassan att varan inte finns i lager, och då har man möjlighet att avbeställa den varan, eller hela ordern om man så vill.

    Vi är tacksamma för att du hör av dig, problem som det du beskriver behöver vi få höra för att kunna arbeta för att det inte ska kunna uppstå.
    Hoppas du ska känna dig välkommen till oss i fortsättningen, och tveka aldrig att kontakta oss vid frågor eller synpunkter.

    Du når oss på: Tel. 0247-44500 eller Mail: kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning Johan, Kundservice

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    En bra affär, både i butik och via nätet. Har full koll på rättigheter och skyldigheter vid eventuella problem.
  • Hej Jowan1!

    Tack för dina synpunkter!

    Vad roligt att höra att du är så nöjd med oss!
    Känn dig alltid välkommen hos oss, antingen i våra butiker eller i kontakt med oss på kundservice.
    Ha det så bra!

    Med vänlig hälsning
    Johan, Kundservice

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag bor i princip granne med C.O så det har blivit några turer dit genom åren.
    Det är trevligt att ha muttar och skruvar inom gångavstånd.

    De har lite konstigheter för sig emellanåt, som t.ex när jag köpte en Chromecast till nypris som visade sig vara begagnad eftersom den var konfigurerad för en "familjen larsson" (det blev en reklamation av den). Märk gärna upp varorna som begagnade och sätt ner priset på dem så hade jag själv kunnat besluta mig för begagnat eller ej.

    Eller när jag beställde till butik en kabel för 3.5phono till en av 3M's proprietära kontakter för ett par aktiva hörselskydd, som jag blev överlycklig över att hitta hos C.O i beställningskatalogen. Jag fick SMS om att varan var på plats och väl på plats i butik för att hämta upp min kabel så hade de ingen aning om vart den var. De var två st. som hjälptes åt ute på lagret för att leta medans jag stod och väntade i bortåt 15 minuter. Till sist sa de att den inte fanns och jag började gå hemåt. Sedan hittade de tydligen kabeln i sista minuten för de kom ifatt mig och sa att den fanns.

    Jag skulle tro att C.O behöver se över sina butikers rutiner litegranna men jag är glad över att de finns i princip "överallt".
  • Hej PlinkPlonk, och tack för att du delar med dig av dina synpunkter.

    Tråkigt att höra om de situationer när du inte blivit nöjd vid din kontakt med oss. Samtidigt är väldigt tacksamma för att du delar med dig av detta, det är viktigt för oss att få reda på vad som hänt.
    Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen att kontakta vår kundservice om du har funderingar, eller synpunkter.

    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,
    Johan, Kundservice

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag skulle köpa ett par Global knivar för 799:-/st och fick även en rabattkod på 10%.

    Detta bestälde jag den 25/12-2016 och fick ett meddelande den 28/12-2016 om att den ena kniven var slut (Kökskniv 20 cm G-2 Global). Och att jag inte skulle få den levererad. Jag avbestälde då den andra kniven för då var det inte längre aktuellt. Jag ville ha båda knivarna eller ingen alls.

    Men jag undrar hur det kan komma sig att produkten som påstogs vara slut fortfarande finns tillgänglig på er hemsida idag (2017-01-05). för 799:- (men utan rabattkoden på 10%)

    Trist när saker tar slut, det kan jag acceptera. Däremot i detta fallet får jag känslan av att ni inte ville leverera för att det blev för billigt :/
  • Hej Reqin!

    Jättetråkigt att höra att dessa knivar tog slut på vårt lager så att du inte fick din beställning.
    Dessa är fortfarande synliga på hemsidan precis som du nämner, det går dock inte att beställa dom då de är helt slut i lager och inte kommer in igen. De ligger kvar då de fortfarande finns tillgängliga i några av våra butiker.
    Tveka inte att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar!

    Ha en bra dag!
    Med vänlig hälsning,
    Henrik

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Egentligen tycker jag Clas Ohlson ska ha nio stjärnor tack vare fantastiskt utbud, bra kvalitet och trevlig och kunnig personal i butikerna. Men betyget dras ner pga min upplevelse av butikens egenheter som nätbutik:

    En vanlig söndag i höstas (ej storhelg): Beställde en robotdamnmsugare. På beställningssidan stod: "Ordern skickas oftast dagen efter beställning". Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Måndagen: Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Tisdagen: Orderstatus: "Håller på att plockas" ändrades till "Plockad", och sedan "Skickad", sen eftermiddag.

    PostNord var hyfsat snabba (bor i Norrland) och jag kunde hämta ut paketet på torsdagen. Funderade lite över det här med "skickas oftast dagen efter beställning" och tänkte att jag hade väl lite otur.

    En gång är ingen gång, så två veckor senare (också en söndag) beställde jag en handdammsugare (jag gillar dammsugare):
    Måndagen: Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Tisdagen: Orderstatus: "Håller på att plockas".
    Onsdagen: Orderstatus ändrades till "Plockad". På kvällen skrev jag ett mejl till kundtjänst och undrade hur det gick.
    Torsdagen: Orderstatus ändrades till "Skickad".
    Fredagen fick jag mejlsvaret: "Clas Ohlsons leveranstid är 2-5 arbetsdagar och så tillkommer Postnords utkörningstid, vilket även står i våra köpvillkor." Okej, att PostNords utkörningstid tillkommer är inget konstigt, men att Clas Ohlson har en intern leveranstid på 2-5 dagar framgår inte nånstans, och det går stick i stäv med "Ordern skickas oftast dagen efter beställning".

    Dammsugaren kom på måndagen, åtta dagar efter gjord beställning.

    Jag återkommer mer än gärna till den fysiska butiken, men jag lär nog undvika handla från Clas Ohlsons nätbutik framöver.
  • Hej Saeys och tack för att du kontaktar oss och delar med dig av dina synpunkter.

    Vad roligt att du är nöjd med våra produkter, service och kvalitén vi erbjuder.

    Den interna leveranstiden du refererar till är en gammal kvarleva till information om leveranstider vi tidigare haft.
    I de flesta fallen skickas beställningarna dagen efter men det förekommer att det tagit någon dag till innan paketet skickats från oss. Givetvis så arbetar vi efter att alltid leva upp till förväntningarna och de leveranstider vi anger och beklagar att vi inte lyckats uppfylla detta.

    Kan vi hjälpa till med något så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.
    Ha en bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Hans

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Låt mig först säga att Clas Ohlson har genomgående hög kvalite på sina produkter, har ingenting att klaga på där. Men nu sist när jag besökte deras butik i Mirum gallerian i Norrköping så vart jag helt ställd? jag hade reserverat en stor verkstadsvagn på 65kg som de hade lastat upp på en transportvagn, jätte bra (så långt) sedan betalade jag och visade mitt klubbkort att jag var medlem i deras klubb och köpet skedde via mitt Mastercard med fullständiga personuppgifter. Trots all denna person info ber expediten mig dessutom att visa KK igen så han kan skriva ned alla mina personuppgifter med adress, mobilnummer, osv, bara för att jag ska få lov att använda deras rostiga lastvagn ut till bilparkeringen? och när jag frågar om detta är sant, så "KRÄVER" han att dessutom få behålla KK tills vagnen är tillbakalämnad? då känner jag att säkringarna går en efter en, tycker jag upplever en fräck ohövlighet med alla dessa krav? jag blir irriterad och svarar med att det är olagligt att lämna ifrån sig KK som säkerhet för en vara, och jag hotar med att annullera mitt köp om jag inte får transportera ut min vara i deras kundvagn och efter ett tag ger han med sig när kunderna bakom mig börjar harkla sig. Riktigt dåligt hanterat av butiken i Mirum galleria.
  • Hej Dv6000. Tack för att du kontaktar oss.

    Det är naturligvis väldigt tråkigt att höra att du fått denna upplevelse vid ditt senaste besök. Självklart vill vi att du ska känna dig väl bemött när du besöker oss. Vi är tacksam för att du delar med dig till oss och vi tar detta vidare till berörda.

    Kan vi hjälpa till med något mer så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Med vänliga hälsningar
    Hans

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en router för 499 kr som visade sig inte fungera med statsnät. Ville lämna tillbaka den efter tre dagar med kvitto och varan alla tillbehör och originalaffischer förpackning. Nix sade man i Clas Ohlson i Falun pga att förpackning var brutet dvs öppet trots att köpvillkor säger att kunden har rätt att öppna förpackning och undersöka varan. Jag blev illabehandlad av Clas Ohlson i Falun och långt från trevligt kundbemötande har jag upplevt.
  • Hej Hosseal!

    Tråkigt att höra om din upplevelse hos oss.
    Kontakta gärna vår kundservice vid frågor eller funderingar kring detta!
    Ha en bra dag!
    Med vänlig hälsning

    Henrik

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag skulle köpa en extern hårddisk från er, men så blev inte fallet. Först fanns det en otroligt liten produktbeskrivningen om hårddisken jämfört med era kunkurrenter. Sedan kontaktade jag er support, för hos era kunkurrenter stod det att den skulle göra automatiska backups, detta framgick ej hos er. Efter att ha suttit i chatten i 10 minuter då supporten skulle kolla upp det kommer han tillbaka och säger att jag måste köpa till något för 250kr! Jag förklarar att andra konkurrenter säger att det ingår. Efter lite om och men går supporten iväg och kollar igen. Detta tar också 10 minuter. Då säger han att det ingår. Så jag som kund fick förklara för er usla support hur det fungerade, medan han försökte lura mig att köpa till något! Aldrig mer Clas Ohlson!
  • Hej Velotime!
    Tack för att du tar dig tid att skriva detta till oss!
    Verkligen tråkigt att höra om din upplevelse när du kontaktade oss.
    Naturligtvis hade vi inte för avsikt att lura dig, och beklagar såklart att du fick fel information.
    Du är självklart alltid välkommen att kontakta oss om du har någon fråga!

    Ha en fortsatt bra dag!
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har handlat på Clas Ohlson i många många år och alltid varit nöjd. Extra lång garanti på 2 år även på datorprodukter uppskattas mycket. Rekommenderas varmt.
  • Hejsan!
    Tack för ditt omdöme, roligt att höra att du är nöjd med dina köp hos oss!
    Känn dig alltid välkommen att kontakta oss om du har någon fundering!

    Med vänlig hälsning
    Kundservice
    Johan

    0247-44500
    kundservice@clasohlson.se