Användaromdömen

Sorterat efter datum

4.1 av 5 stjärnor

2019-03-23
x
Jag rekommenderar varmt netonnet, aldrig haft strul med dom, har köpt datorkomponenter, luftkonditionering m.m och testat och sen kunnat returnera utan krångel, med pengar på kontot efter 1-2 bankdagar. som exempel så köpte kag ett grafikkort som inte levde upp till förväntningarna, test körde det, gjorde några benchmarks. sen beslutade mig för att ångra köpet. Åkte in till netonnet i birsta och lämnade över grafikkortet, som inspekterades. och sedan genomfördes en retur. Mycket här har att göra med att undvika i huvudsak fysisk åverkan på förpackning och produkt. persobligen om nåt som snubben med nasen skulle hända mig hade jag bitit i det sura äpplet när jag inte fått ångra köpet. För det första så hade jag nog inte ens skruvat fast diskarna för att testa. man ska undvika montering i den mån det går när man provar produkter, dels så behöver man inte packa upp alla ev delar som följer med, sen vet man rätt snabbt om det är nåt man vill behålla eller ej. men skulle jag gjort debo skruvarna fastnat, så skullebjag svära åt mig sjäälv även om det inte varit mitt fel att det hänt. jävligt svårt för dom i disken att tro på dina ord. Dom följer bara sin returpolicy vilket är precis det man ska göra. NetOnNet är riktigt bra, särskilt då priserna ofta är lägst
2019-03-12
Redigerades 2019-03-22
Enkelt att beställa, fri frakt
NetOnNet svarar:2019-03-15
Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om oss här på Prisjakt! Välkommen åter! Mvh Oliver
2019-03-22
Då grejjerna inte skickats 3 dagar efter order så kontaktade jag kundsupport som svarade att vad de kunde se så var det jag beställt på väg. 2 minuter senare får jag ett mail om att leverans för min beställning bokats. Tydligen måste kunden påminna netonnet att faktiskt skicka det man betalat för.
2019-03-22
Det blir snabbt,smidigt och lätt att handla hos NetOnNet!!!
2019-03-20
Redigerades 2019-03-21
Valde brev med expressfrakt, nu 2dgr senare har det inte dykt upp något i brevlådan.
NetOnNet svarar:2019-03-21
Hej, Vi får börja med att beklaga förseningen! Vi önskar se närmare på vad som kan ha orsakat detta. Skicka gärna ett mail till kontakt@netonnet.com med ordernummer/kundnummer, så ser vi vidare på ärendet! Mvh, Jakob
2019-03-21
Inte prisvärd
2019-03-10
Redigerades 2019-03-21
Saknar tyvärr kundsupport på helger!
NetOnNet svarar:2019-03-12
Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om oss här på Prisjakt! Vi uppskattar dina synpunkter och tar detta med oss i arbetet framåt. Välkommen åter! Mvh Oliver
2019-03-21
Bra servic mm
2019-03-21
B
En chansning! Visst, dom har bra priser men strular något är man körd. En William på kundtjänst har svårt att svara på direkta frågor och jag får inte kontakt med någon annan som kan svara trots att jag upprepade gånger bett om det. För mig är de kronorna jag ev sparar på att handla i deras butik inte värd bemötandet och okunnigheten från kundtjänst om något skulle strula.
NetOnNet svarar:2019-03-21
Hej By Hammar, Jag har skickat ett PM till dig då vi önskar få reda på mer om vad som har skett i din kontakt med oss! Mvh, Jakob
2019-03-21
Betalade 99kr för hemleverans, fick ett tomt paket som jag givetvis inte mottog! 2 veckor senare har jag fortfarande inte fått mina pengar tillbaks?
2019-03-20
Bra priser Snabb leverans
NetOnNet svarar:2019-03-21
Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om oss här på Prisjakt! Välkommen åter! Mvh Jakob
2019-03-20
Onödigt lång tid för leverans av lagervaror. Kreditupplysning vid direktbetalning ??
2019-03-20
Jätte bra pris
NetOnNet svarar:2019-03-21
Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om oss här på Prisjakt! Välkommen åter! Mvh Jakob
2019-03-05
Redigerades 2019-03-20
Erbjuder expressleverans som enbart innebär expresspackning. Extremt långsamma på att hantera beställningar om man inte väljer express, förmodligen som ett sätt att prägla kunder att alltid välja express. Glömde tyvärr välja det på min order och trots lagd beställning före 12:00 på dagen så hinner de inte skicka varan inom två arbetsdagar. Hade man kunnat lämna noll som betyg hade jag gjort det men jag får övertyga mig själv om att de förtjänar en stjärna för att de trots allt reklamerade min order snabbt så jag kunde lägga en order hos Inet istället, där de packade varan på 7 minuter och hade skickat den två timmar senare... för en fraktkostnad på 29:-
NetOnNet svarar:2019-03-08
Hej! En order som beställs med Express kommer mycket riktigt att packas snabbare än en order med fri frakt, då order som beställs med Express som valt fraktsätt får förtur på vårt lager och således skickas iväg samma dag som den inkommit (förutsatt att ordern lagts innan 22.00). Leveranstiden för respektive fraktsätt finner du dels utskriven i kassan, men vi har även sammanställt leveranstider för samtliga olika fraktsätt här: https://support.netonnet.se/hc/articles/360000398818 som du gärna får ta en titt på. Express: 1-2 (1-3 för hemleverans pall) Fri frakt: 3-4 (4-6 för hemleverans pall) Mvh Oliver
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2015-01-27
Redigerades 2019-03-22
k
VARNING! VARNING! VARNING! Riktigt uselt företag. Stoltserar med minst 30 dagars öppet köp och ända upp till 90 dagar för medlemmar. Jag beställde en Apple TV-fjärrkontroll. När den kom var den defekt på så sätt att det inte gick att skippa framåt 10 sekunder i taget som det ska. Fjärrkontrollen reagerade ungefär var 4:e gång. Jag försäkrade mig om att det inte var min Apple TV som var defekt genom att parkoppla fjärrkontrollen mot min andra Apple TV. Den uppvisade samma fel på den också. Detta fel märktes dock inte alls på min andra fjärrkontroll då jag parkopplade den med båda mina Apple TV:s. Således tydligt att det var fjärrkontrollen som var defekt. Kontaktade då företaget och ville nyttja min rätt till öppet köp. Men se det gick inte. Defekta varor ska undersökas och skickas till verkstad och utredas. Jag ringde kundsupporten och han jag pratade med sa att det inte alls stämmer. Jag skulle få en ny fjärrkontroll så fort de tagit emot min. Men hon som skapat mitt returärende höll inte med. Det skulle utredas OM FELET VAR MITT att fjärrkontrollen inte fungerade (trots att jag just hade fått den). Det har nu gått TRE VECKOR sedan jag skickade in fjärrkontrollen och allt jag vet är att den placerats i kö på verkstad. Har velat häva köpet då jag tycker det är uselt hanterat. Det får jag göra EFTER att verkstaden konstaterat att det är ett garantiärende. Jag har så svårt att förstå att ÖPPET KÖP INTE GÄLLER om företagets skickade vara är trasig. Då är det helt plötsligt ett serviceärende. Man låter kunden hamna i kläm och vänta oproportionerligt länge på att ärendet ska hanteras så man antingen får en ny vara eller pengarna tillbaka. Har någon gång fått en defekt vara från konkurrenter som Elgiganten, Webhallen eller CDON och de har aldrig ifrågasatt kunden på detta sätt. Det känns som att Net On Net:s enda intresse är deras egen vinning i ärendet. Så lita inte på deras Öppet Köp/Ångerrätt. Den är inte värd någonting överhuvudtaget. Usch!
Sida 1