Fri frakt på allt
Samma pris Lagershop&Internet
Order före kl.22 lev. imorgon

https://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Swish
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 22 år sedan
(data från 2017-08-17)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (7.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Beställning
    Enkelt och fraktfritt
  • Ganska bra
    Beställning
    är så nära
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt
  • Knappt godkänd
    Bra produkter, bra priser, bra kampanjer. Men eftersom netonnet samarbetar med postnord så ta leveranstiden med en nypa salt. Netonnet påstår 3-4 dagars leveranstid men i mitt fall har ordern knappt rört sig under den tiden. Kontaktat både netonnet och postnord men fått svaret att jag ska vänta några dagar till och sedan höra av mig om det inte kommit fram, dvs ingen av parterna verkar villiga att göra något och ingen vill ta ansvar. 9/10 till netonnet men pga samarbete med postnord så drar jag ner betyget till 4/10
    2 dagar sedan
  • Hej Creep!

    Tack för ditt omdöme och dina fina ord om oss som återförsäljare.
    Leveranstiden för en order med fri frakt har vi satt på 3-4 arbetsdagar, och lyckas leverera enligt denne för majoriteten av våra utgående order. Ibland kan det dessvärre uppstå problem som resulterar i en försenad leverans.

    I fall detta sker vill vi gärna ha mer information som vi kan ta vidare till PostNord, med målet att kunna förbättra vår service. Skicka gärna ett mail till socialmedia@netonnet.com och märk detta "Creep-Prisjakt" så kan vi se vidare på vad som hänt i ditt fall.

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb expediering och bra priser. Brett utbud.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Jag köpte en ny mobiltelefon och jag har gjort fall.De vill inte hjälp mig.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Otroligt snabb leverans! Tog knappt ett dygn. Och då beställde jag min vara t o m på en söndag. Bra jobbat NetOnNet!
  • Knappt godkänd
    Som butik i sig självt bra. Fått bra bemötande, hyfsat bra priser, utbud och en del riktigt bra reor då och då. Det som drar ner betyget rejält är att dom tyvärr använder Postnord för att leverera sina varor och så länge dom gör det så kommer jag tyvärr välja bort Netonnet totalt.
    Jag beställde en TV som borde varit framme på 3 dagar men eftersom Postnord väljer att inte aktivt kontakta en när dom behöver info om utkörning utan jag som kund var tvungen att själv upptäcka att dom behövde boka utkörningen så har det nu gått nästan en vecka och som grädden på moset måste jag ta ledigt från jobbet för att ta emot paketet eftersom dom bara levererar mellan kl. 9-15 dagtid.

    Netonnet - skippa Postnord!
    3 dagar sedan
  • Hej Petey Carcass och tack för ditt omdöme!

    Det är kul att höra att du är nöjd med oss som återförsäljare, därmed tycker jag det är extra tråkigt att du väljer bort oss just på grund av att vi arbetar med PostNord som transportör.

    Att man inte blir kontaktad av PostNord för att boka en utkörning av sin beställda vara är självklart ett stort problem. Vi fortsätter ta all feedback till oss och ser konstant över dessa typer av ärenden som skapar problem för dig som kund.

    Vi hoppas att du kommer att handla av oss igen i framtiden.

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Beställning
    Helt suverän service, inget krångel om en vara är felaktig! Kunnig personal!
  • Perfekt
    Beställning
    vert inte
  • Perfekt
    Beställning
    Är än på semester. Men min erfarenhet tillåta ett bra betyg.
  • Usel
    Beställning
    Värsta upplevelse någonsin!!
    En trasig dator gjorde personal aggressiv och prata med jättedålig språkbehandling. Chef som visar inget respekt när det gäller återbetalning eller ersättning av en trasig vara. Efter mycket ohövlig respons från chefen bli jag erbjuden av presentkort något som menar att jag måste köpa därifrån igen (fått inget pengar tillbaka!!)
    Det inget bra deal att köpa på det här butik.
    Det är inget bra deal att handla på netonnet Jönköping.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Köpte ny dator, grafikkortet brann upp efter 2 dagar pga att en säkring löstes ut (lampan och tv:n som satt i samma uttag klarade sig utan problem men inte grafikkortet). Strömavbrott ingår INTE i garantin så jag får vackert köpa mig ett nytt grafikkort eller lämna in hela datorn för lagning via NetOnNet och betala massor för något jag kan göra själv... Datorn är dessutom plomberad så man kan inte sätta i en extra intern hårddisk eller byta grafikkort utan att bli av med garantin.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd med allt, mycket att välja mellan när det kommer till betalningsalternativ, leverans och fri frakt!
  • Dålig
    Beställning
    Dåligt inslagen förpackning!! Gör de bättre nästa gång/Håkan Lööf
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att handla, snabb service trots att det var kväll och leverans dagen efter. Kan inte bli bättre :-)
  • Dålig
    Har kikat på en mutterdragare och, vad det verkar, så står det fel info på den på hemsidan. Det står att den är på 10,8V, 100Nm samt 1/4"-fäste. Detta har en påtalat i en kommentar, vilket NoN kvitterat. Det var flera månader sedan. Jag gick då in och skrev en kommentar jag med om att jag tycker dom borde korrigera eller dementara, dom godkänner min kommentar men ändrar inte infon.

    Veckan senare så "tingade" jag en tv på hemsidan. Åker från Varberg till Göteborg för att hämta och då har priset höjts 500kr. Man tingade bara tv'n i 24 timmer (eller vad det var), inte priset enligt försäljaren, kom efter 26 timmar eller liknade så tiden hade ju gått ut men ändå... Köpte tv på Elgiganten istället.

    Håll inte på att klanta så förbannat så kanske jag kan tänka mig att bli kund jag med.

    Kan inte ge annat än dåligt betyg.
    7 dagar sedan
  • Hej PeterMson! Tack för ditt omdöme!

    Jag beklagar att du inte upplever att vi tagit åt oss av den feedback vi fått kring en produkts specifikationer. När man lägger en kommentar/recension så går dessa igenom ett visst filter som avgör om recensionen kommer godkännas eller inte, det är alltså ingen som manuellt godkänner eller avböjer dessa. Om man har synpunkter eller liknande på våra produktspecifikationer är man mer än välkommen att kontakta kundtjänst som sedan för det vidare till rätt avdelning för en uppdatering av hemsidan.

    Gällande paxningen kan jag förstå att systemet vi har för tillfället kan skapa vissa problem, och vi ser ständigt över våra villkor och vilka olika tjänster och funktioner som erbjuds.
    För tillfället paxar du endast varan och inte priset och vi kommer att kolla närmare på detta och undersöka om det är någonting vi kan ändra på.

    Tack för dina synpunkter PeterMson.

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt! Bra sortiment, bra priser, snabba leveranser!
  • Perfekt
    Jag köpte lite studiobelysning hos NoN och kan inte vara mer än helnöjd! Snabb leveranstid men tyvärr var en lampa sönder (inte NoNs fel). Kontakta kundtjänst och dom löste det snabbt, snyggt och effektivt!

    Bra jobbat!
    8 dagar sedan
  • Hej Mfzombie, tack för ditt omdöme!

    Fantastiskt kul att höra att du är nöjd med ditt köp. Trist att höra att ett av lamporna hade gått sönder i transporten, dock positivt att du fick enkel hjälp med detta av kundtjänst.

    Tack igen för ditt mycket fina omdöme Mfzombie.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    På grund av många köp från Net on Net, alltid mycket nöjd
    med leveranser, och priser
  • Knappt godkänd
    Får ett mail att det ska ta 11 dagar tills de skickar varan. Tänkte att det var ganska konstigt eftersom allt fanns i lager. Så jag beställer samma sak från en annan butik. På måndag så ringer jag och skall avbeställa min order, men då säger de att paketet redan blivit skickad ?!

    Förvirrande. Om de inte vet när varan kommer att skickas så ska de inte skicka denna felaktiga informationen i orderbekräftelsen.
    10 dagar sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Hej troy1818 och tack för ditt omdöme!

    Jag beklagar om det är så att du fått missvisande information vid ordertillfället. Om du fått ett automatiserat mail som gett felaktig information så är det någonting vi behöver undersöka och åtgärda.
    Om du har möjlighet vill jag gärna be dig att maila till socialmedia@netonnet.com med ditt ordernummer, samt en hänvisning till ditt omdöme här på Prisjakt, så ser vi vidare på vad som inträffat.

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Beställning
    enkelt
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Det som drar ner är att kvitto garantibevis inte bifogas som pappers kopia. Endast som pdf fil alla har inte tillgång till skrivare för utskrift.
    Det gör att jag fortsättningsvis kommer att handla lokalt där man får ett riktigt kvitto på varan.
  • Usel
    Beställning
    Levereras till Postens utlämningsställe inom 3-4 arbetsdagar.
    Lögn!!!! Lögn!!!! Lögn!!!!
    fri frakt över en vecka, bara från Borås till Göteborg
    Datum/Tidpunkt Plats Händelse
    2017-08-04 13:52 Göteborg, Sverige Försändelsen är på väg
    2017-08-03 11:12 Hallsberg, Sverige Försändelsen är på väg
    2017-08-02 07:38 - Mottagaren har aviserats via sms
    2017-08-01 21:19 Borås-Stora kunder, Sverige PostNord har hämtat försändelsen och den är på väg
    Försändelseinformation
    Avsändare: NetOnNet Företagsgatan 69 50464 BORÅS Sverige
    Mottagare: 41264 GÖTEBORG Sverige
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidigt och enkelt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris. Goda erfarenheter av säljaren
  • Usel
    Beställning Leverans
    Dålig kontakt vid upptäckta fel
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt och smidigt att beställa.
  • Acceptabel
    NetOnNet har bra utbud, bra priser, bra hemsida, trevlig personal osv.
    MEN!
    De har inte returer till rimlig kostnad, vilket annars är kutym för näthandel. Vill du returnera något måste du själv ombesörja returen via postnord företagspaket. Förvånad att företaget överlevt med det köpvillkoret. Räkna med minst 200 spänn i returfrakt.
    13 dagar sedan
  • Hej teamleader! Tack för ditt omdöme!

    Det gläder mig att se att du är nöjd med oss på många punkter. När det kommer till returhanteringen agerar vi likt många andra större aktörer på marknaden i att du själv får stå för returfraktkostnaden vid ett återlämnande inom ångerrätten om du ej har möjlighet att besöka en av våra lagershopar.

    Vi ser självklart ständigt över våra villkor och är mycket tacksamma för dina synpunkter.

    Mvh Oliver

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, snabb leverans, fri frakt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt säkert och nöje
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Det visade sig i efterhand att varan inte fanns i lager och jag fick den alltså inte inom rimlig tid.
  • Usel
    Om man inte betalar 99kr för expressfrakt så kommer de att hålla på paketet i minst 2 dagar... sämsta leveranstiden jag varit med om. Inte fått något kolli eller information efter 3 dagar.
    15 dagar sedan
  • Hej Aspen90, tack för ditt omdöme!

    Det du beskriver låter mycket märkligt. Vi håller självklart inte medvetet på några order. Vår leveranstid för order lagda med fri frakt är 3-4 arbetsdagar. Vid perioder med lägre belastning kan det även resultera i att leveranstiden förkortas.

    Jag skulle gärna vilja undersöka just ditt ärende närmare för att se vad som kan ha gjort att det tagit så lång tid innan du mottagit ett leveransbesked och skulle därmed uppskatta om du har möjlighet att skicka ett mail till socialmedia@netonnet.com med ditt ordernummer samt en hänvisning till ditt omdöme här på Prisjakt.

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Bra
    15 dagar sedan
  • Hej mikee och tack för ditt omdöme!

    Roligt att höra att du tycker det fungerar bra att handla av oss! Vi uppskattar att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om oss här på Prisjakt.

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Varan kom efter bara 2 arbetsdagar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det finns uppriktighet att hantera
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det fungerade bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa
  • Knappt godkänd
    Tisdagen den 13 juni "paxade" jag en Sony A6000 16-50+55-210 (artikelnummer 200787) efter att jag fått ett mail om att min prisbevakning på Prisjakt uppnått önskat pris. Priset hade blivit 3 989 kr. Jag försökte först beställa den på NetonNets hemsida och betala med faktura, men köpet gick inte igenom, varför jag istället "paxade" produkten på NetOnNet i Järnbrott, Göteborg. Eftersom jag själv inte hade möjlighet att hämta upp kameran inom 24 timmar skickade jag dit min pappa. Dagen efter, den vill säga den 14 juni, var min pappa där för att köpa kameran. Väl där berättar personalen att ett sådant pris aldrig har funnits, att det låter som taget ur luften, att kameran i vanliga fall kostar cirka 9000 kr. Kort och gott blir han idiotförklarad och går tomhänt därifrån.

    På fredag eftermiddag (16 juni) ringer jag kundtjänst och förklarar vad som hänt. Under samtalet var jag väldigt tydlig med att förklara att det inte handlade om att jag inte fick köpa kameran, för jag tyckte egentligen att priset verkade för bra för att vara sant (även om det ganska ofta visar sig vara sant, och man faktiskt kan göra ett riktigt fynd). Kort sagt förstår jag att det ibland kan bli fel med priserna. Mitt problem är snarare att man inte hade kontaktat mig omgående efter att man upptäckt felet. Då hade min pappa sluppit lägga massa tid för att åka till butiken i Järnbrott. Den andra grejen som stör mig är bemötandet i butik. Att ens antyda att jag/min pappa hittar på priset och försöker luras är oacceptabelt. Jag har ett tydligt mail från Prisjakt där det står 3989 kr. Dessvärre tog jag aldrig någon skärmdump från hemsidan när jag la ordern (vare sig när jag försökte betala med faktura eller när jag till slut valde att paxa produkten), då jag helt enkelt inte fann någon anledning att göra det. Nu i efterhand inser jag att jag borde ha gjort det. Efter att jag förklarat allting fick jag berättat att ansvarig person för sådana här ärenden hade gått för dagen, men man lovade (!) att återkomma på måndag, antingen per telefon eller mail. Dessutom berättade killen jag pratade med att han i systemet kunde se att kameran faktiskt hade kostat så mycket den 12 juni. Över en vecka senare hade ingen kontaktat mig.

    Jag tog kontakt via NetOnNets kontaktformulär på deras hemsida, men fick inget svar, trots över en veckas väntan. Först efter att ha lyckats hitta deras mailadress och skickat ett mail fick jag följande svar:

    "Har varit i kontakt med ansvarig gällande ärendet!

    Vill börja med att beklaga att man upplever att man skall ha fått ett dåligt bemötande i butiken! Givetvis något som vi kommer ta vidare till dom!
    Sedan är det även så att när man paxar en produkt i våra butiker så är det enbart produkten man paxar och inte priset dessvärre, hade man kommit in samma dag och priset hade varit höjt oavsett produkt så hade det varit så att man ”reserverat” en produkt till sig dock så är priset inte fast dessvärre!

    Givetvis jättetråkigt då det verkar varit ett bra pris för produkten! Men det finns helt enkelt inget vi kan göra i detta fallet utöver att beklaga att man upplever att man fått ett dåligt bemötande!"

    Man kan alltså paxa en vara som kostar 10 kronor vid paxningstillfället. Väl på plats kan de alltså ha höjt priset till 1000 kronor för samma vara. Är det logiskt? Dessutom formulerar de sig på ett sätt som får det att låta som att jag är snarstucken, att det är jag som upplevt att det gått fel till, att allting sköts perfekt från deras håll. Detta visar ju än tydligare att NetOnNets kundbemötande är under all kritik.

    Uppdatering 2017-07-31
    Efter att ha pratat med Filiph, som svarade på mitt omdöme här på Prisjakt, tycker jag att det känns bättre. Tack vare hans fina bemötande är jag villig att ge NetOnNet en ny chans, och förhoppningsvis kommer jag successivt kunna höja mitt omdöme allt allteftersom (om framtida köp sker problemfritt det vill säga).
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Hej Shir och tack för ditt omdöme!

    Jag vill börja med att åter igen beklaga vad som inträffade i ditt ärende och vill även säga att vi tagit åt oss av den feedback vi fått till oss.
    Tack för att du valt att revidera ditt omdöme och ger oss en ny chans.

    Vi hoppas och tror innerligt på att dina framtida köpupplevelser hos oss kommer vara trevliga.

    Mvh Oliver

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt som en plätt att köpa.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa stället att handla på
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid bra service, alltid retur. De hjälpte mig med en vara som slutat fungera trotts att jag inte hittade mitt kvitto (lyckades spåra min betalning).
  • Perfekt
    Beställning
    Det fungerade snabbt och bra
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt !!
  • Perfekt
    Beställning
    Jag är nöjd att handla med Netonnet .
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid bra service.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa verkar bra produkt
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bra! All enkelt och snabbt genomfört
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt svar snabb leverans fantastiskt bra
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt och bra priser!