Prisjakt

AlRo

Medlem sen 2019-08-03
14
Bidrag
9
Hjälpsamröster
RoyalDesign
Utmärkt
(500+)
A
AlRo
14 omdömen
Dålig20 dagar sedan

Otydliga i gällande priser. Står det 2-pack på en produkt ska priset som står gälla det 2-packet, inte varorna styckvis x2. Exempel, 2 glas som ENDAST säljs i 2-pack och inte går att köpa styckvis, ska inte visas i pris per glas, utan för dessa 2 glas man MÅSTE köpa. Vilseledande och oärligt.

XXL Sport & Vildmark
Utmärkt
(500+)
A
AlRo
14 omdömen
UselRedigerades 4 månader sedan

Saknades varor i min beställning, efter 16d har dem fortfarande inte fått fram någon ersättningsleverans till mig. Dem lyckades efter mycket tjat få iväg ett paket med de varor som fattas, men har lyckats skicka det till ett varuhus adress och därmed ett ombud en bra bit ifrån mig med bil. Inte nog med det har dem inte på en vecka svarat på mail trots påminnelse, och nu har paketet gått i retur till dem. Dem har ett och annat att jobba på hos kundservice. Varken tillmötesgående eller serviceminded. Någon kompensation finns inte på tapeten trots att jag fått vänta så länge och nu fått kontakta Bring på egen hand för att lösa mitt paket. Riktigt uselt. -------------------------------------- (update 2023-12-13 - Gått snart en månad nu, fortfarande inte fått mina varor trots att jag som kund fått prata med Bring pga XXL:s inkompetens. Dem skyller på strul i lagret, och ska skicka ett nytt paket. Gissa vad, dem skickar det till samma varuhusadress och ombud som ligger långt från mig *applåd*. Enda kompensationen som kan ges, trots att jag inte har en komplett beställning efter snart en månad, fått prata med Bring själv för att XXL inte svarat, att dem skickat paketet fel 2 ggr och jag fortfarande inte fått det, är 20%. Inte mer, inte mindre. Dem kan tydligen också BARA ge kompensation i rabattkoder, aldrig varit med om ett företag som gör det innan. Normalt erbjuds man alltid återbetalning, rabattkod, presentkort eller produkter för rimliga summor. Inte hos XXL. Riktigt RIKTIGT dåligt. Känns ju extra bra när dem flashar med 100% NÖJD-KUND garanti på hemsidan. Där har dem endel att jobba på. Sista gången jag handlade där.

Komplett.se
Utmärkt
(500+)
A
AlRo
14 omdömen
Usel7 månader sedan

Skickade in en reklamation, över 2 veckor har gått. Pratat med 3 personer, 2 hävdar att den är framme hos komplett och att det är konstigt att ärendet inte påbörjats, och den tredje hävdar att postnord inte alls levererat den till dem när de klart och tydligt på spårningen står levererad. 2 veckor utan att något har hänt, när andra företag tar emot och hanterar returen, samt erbjuder ersättningsvara eller pengar tillbaks på 1 dygn. Riktigt dåligt.

Deltaco 3-in-1 QI Wireless Charger QI-1037
Full Star 1
2
(2)
330 kr
A
AlRo
14 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
ett år sedan

Haft 3 stycken, alla har haft samma problem. Klockan laddas fullt utan problem, men ligger sedan klockan fulladdad en stund i dockan, slutar den laddas och dräneras på batteri istället, detta tills man drar ut och sätter i sladden igen till laddaren.

Swappie
Dålig
(73)
A
AlRo
14 omdömen
Usel2 år sedan

Säljer telefoner i begagnat skick dyrare än att köpa nya. Ibland upp emot 1000-2000kr mer än en ny telefon. Tex Iphone 13 säljs ny för 8000kr. Swappie vill ha 9000kr för en begagnad telefon. Handla aldrig av Swappie. Lovar telefoner till bra priser med höga prisavdrag. Inget av det håller dem. Luffarföretag.

Intersport
Utmärkt
(500+)
A
AlRo
14 omdömen
UselRedigerades 2 år sedan

Handla inte hos de om du behöver reklamera. Köpte en produkt, trasig, kontaktade kundservice som sa att alla reklamationer måste göras i butik. Konsumentverket skriver att ett företag med onlineorder skall acceptera reklamationer i både butik och online, samt erbjuda ersättning för fraktkostnad alt resekostnad. Fanns en anledning till att jag beställde online, för att inte behöva gå till en butik. Dem hänvisar till ARN då jag inte tänker gå till en butik för att reklamera, och påstår sig följa ARN men dem vet inte heller att ARN inte accepterar tvister under 500kr vilket min faller inom. Totalt inkompetent kundservice, och butik. Och de speglas av omdömena här där över 50% inte är nöjda med Intersport. Välj annan sportbutik. Å ni behöver INTE svara på detta omdöme om ni ändå bara hänvisar till kundservice, för dem är värdelösa ändå. Klappkassa faktiskt.

Jula
Utmärkt
(500+)
A
AlRo
14 omdömen
Usel3 år sedan

Nej. Köpte en slangvinda som är skadad, såldes som ny för 699kr+frakt. Plastkåpan är skadad, det är färg och repor på ovansidan. Jula vill ge mig ett presentkort på 400kr för att "kompensera" för att de säljer en ny vara, men som är trasig. Dessutom stryker dem garantin, jag får alltså inte reklamera den om den går sönder mer pga dessa skadorna. Alternativet jag har är att åka till ett julavaruhus, och de kostar ju pengar. Åka bil är inte gratis i Stockholm. Men de kompenserar dem såklart inte för. Dem har gjort fel på alla plan, och de är jag som får ta smällen. Aldrig mer jula, skitföretag som inte bryr sig alls om sina kunder.

EV Solution
A
AlRo
14 omdömen
Usel3 år sedan

Måttligt missnöjd faktiskt. Familjen beställde en laddbox av företaget. Leverans, installation osv skulle göras INOM 3 veckor, vilket stod på offerten. Elektrikern skulle kontakta oss kort efter godkännande av köpet för att komma överens om dag för installation. Nu, över 3 veckor senare har vi inte ens fått laddboxen, ingen elektriker som hört av sig och inte ett ljud från EVsolution. Och inga svar på mail vid frågor etc. Jag skulle undvika dem. Finns betydligt mer lösningsinriktade, och kvickare laddbox-företag där ute. Tex Efuel, brilliant support bara som exempel.

Teknikdelar
Utmärkt
(500+)
A
AlRo
14 omdömen
Usel3 år sedan

Beställde och valde Postnord som speditör, betalade för frakten med just Postnord med andra ord. Men det skickades med EarlyBird som jag valt att bojkotta av flera anledningar. Betalar man för frakt med en speditör, då skall de fraktas med den speditören. Företag som ljuger är det värsta som finns. Pinsamt. Uppdatering efter svar: Jo, ni ändrar visst fraktsätt, och har ingen anledning till det. Som andra skriver slutar ni svara när man ifrågasätter. Lögnare är bara förnamnet. Gör rätt för er och betala tillbaks pengarna när ni inte följer leveranssättet jag som kund valt.

Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Pro
Full Star 1
3.4
(11)
2 989 kr
A
AlRo
14 omdömen
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Nja. Har nog mer besvär en fullföljda städningar. För att fatta de kort får jag ofta starta om maskinen för den kört någonstans den inte ska köra till (tex att ja valt att den ska städa ett rum, men mitt i städningen kör den till ett annat), eller att den passerar no-go zoner och man måste flytta ut den och starta om för "den har tappat sinnet om vart den är" och kör tillbaks till där den var för den tror det är någon annanstans en var de är. Det händer också ganska ofta att man sätter den på ett uppdrag, men den startar och står bara och vickar fram och tillbaks tills jag stänger av och bär tillbaks den till sin laddstation. Och har inte ett besvärligt hem. 99% är bara parkett, inga trösklar eller annat som är vanligt att vara besvärligt för robotar. Tror även om de är lite dyrare, att S5 och S6 kan vara bättre. Finns mycke mer reservdelar med såsom borstar, moppar, hjul osv osv.