AlRo

Medlem sen 2019-08-03
10
Bidrag
8
Hjälpsamröster
Swappie
Dålig
(30)
Usel
4 månader sedan

Säljer telefoner i begagnat skick dyrare än att köpa nya. Ibland upp emot 1000-2000kr mer än en ny telefon. Tex Iphone 13 säljs ny för 8000kr. Swappie vill ha 9000kr för en begagnad telefon. Handla aldrig av Swappie. Lovar telefoner till bra priser med höga prisavdrag. Inget av det håller dem. Luffarföretag.

Intersport
Utmärkt
(349)
Usel
Redigerades 8 månader sedan

Handla inte hos de om du behöver reklamera. Köpte en produkt, trasig, kontaktade kundservice som sa att alla reklamationer måste göras i butik. Konsumentverket skriver att ett företag med onlineorder skall acceptera reklamationer i både butik och online, samt erbjuda ersättning för fraktkostnad alt resekostnad. Fanns en anledning till att jag beställde online, för att inte behöva gå till en butik. Dem hänvisar till ARN då jag inte tänker gå till en butik för att reklamera, och påstår sig följa ARN men dem vet inte heller att ARN inte accepterar tvister under 500kr vilket min faller inom. Totalt inkompetent kundservice, och butik. Och de speglas av omdömena här där över 50% inte är nöjda med Intersport. Välj annan sportbutik. Å ni behöver INTE svara på detta omdöme om ni ändå bara hänvisar till kundservice, för dem är värdelösa ändå. Klappkassa faktiskt.

Jula
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan

Nej. Köpte en slangvinda som är skadad, såldes som ny för 699kr+frakt. Plastkåpan är skadad, det är färg och repor på ovansidan. Jula vill ge mig ett presentkort på 400kr för att "kompensera" för att de säljer en ny vara, men som är trasig. Dessutom stryker dem garantin, jag får alltså inte reklamera den om den går sönder mer pga dessa skadorna. Alternativet jag har är att åka till ett julavaruhus, och de kostar ju pengar. Åka bil är inte gratis i Stockholm. Men de kompenserar dem såklart inte för. Dem har gjort fel på alla plan, och de är jag som får ta smällen. Aldrig mer jula, skitföretag som inte bryr sig alls om sina kunder.

EV Solution
OK
(4)
Usel
ett år sedan

Måttligt missnöjd faktiskt. Familjen beställde en laddbox av företaget. Leverans, installation osv skulle göras INOM 3 veckor, vilket stod på offerten. Elektrikern skulle kontakta oss kort efter godkännande av köpet för att komma överens om dag för installation. Nu, över 3 veckor senare har vi inte ens fått laddboxen, ingen elektriker som hört av sig och inte ett ljud från EVsolution. Och inga svar på mail vid frågor etc. Jag skulle undvika dem. Finns betydligt mer lösningsinriktade, och kvickare laddbox-företag där ute. Tex Efuel, brilliant support bara som exempel.

Teknikdelar
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan

Beställde och valde Postnord som speditör, betalade för frakten med just Postnord med andra ord. Men det skickades med EarlyBird som jag valt att bojkotta av flera anledningar. Betalar man för frakt med en speditör, då skall de fraktas med den speditören. Företag som ljuger är det värsta som finns. Pinsamt. Uppdatering efter svar: Jo, ni ändrar visst fraktsätt, och har ingen anledning till det. Som andra skriver slutar ni svara när man ifrågasätter. Lögnare är bara förnamnet. Gör rätt för er och betala tillbaks pengarna när ni inte följer leveranssättet jag som kund valt.

Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Pro
Full Star 1
3.1
(11)
2 249 kr
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades ett år sedan

Nja. Har nog mer besvär en fullföljda städningar. För att fatta de kort får jag ofta starta om maskinen för den kört någonstans den inte ska köra till (tex att ja valt att den ska städa ett rum, men mitt i städningen kör den till ett annat), eller att den passerar no-go zoner och man måste flytta ut den och starta om för "den har tappat sinnet om vart den är" och kör tillbaks till där den var för den tror det är någon annanstans en var de är. Det händer också ganska ofta att man sätter den på ett uppdrag, men den startar och står bara och vickar fram och tillbaks tills jag stänger av och bär tillbaks den till sin laddstation. Och har inte ett besvärligt hem. 99% är bara parkett, inga trösklar eller annat som är vanligt att vara besvärligt för robotar. Tror även om de är lite dyrare, att S5 och S6 kan vara bättre. Finns mycke mer reservdelar med såsom borstar, moppar, hjul osv osv.

Kitch'n Sverige
OK
(49)
Usel
2 år sedan

Köpte riedel glas från dem som hade fläckar/smuts som inte gick bort. Kontaktade dem, och bistod med det dem bad om. Och har sedan dess inte fått svar. Skulle inte rekommendera att handla från dessa.

RobotExperten
Utmärkt
(402)
Usel
2 år sedan

Haft min robot köpt från robotexperten i 3-4 månader, den har redan lagt av och jag skapade då naturligtvis ett reklamationsärende, gått 1 vecka utan någon hjälp alls med hur jag ska gå vidare. Skickat flera mail, inte svar alls. Rekommenderar inte robotexperten till någon. Så länge det man köper funkar är dem säkert bra, men reklamationer, nope. Skulle valt annat företag.

Inet
Utmärkt
(500+)
Usel
Redigerades 2 år sedan

Otroligt dålig hantering av serviceärenden. Alla säger olika saker, olika villkor, otydliga Mail om vad som händer osv osv. Vänder mig till andra framöver när de gäller dyrare varor. Dem höll inte den höga standard resterande omdömen här säger.

Apoteket
OK
(56)
Utmärkt
2 år sedan

Beställde igår vid 14-15 tiden, packades samma dag och hämtade det idag vid 14. Otroligt väl packat med allt bubbelplastat. Bättre en tex Apotea som skippat packmaterial helt. 10/10 enligt mig.