365 dagars öppet köp
30 dagars prisgaranti
Fritt byte&retur -butik&online

http://www.xxl.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information XXL Sport & Vildmark har fått betyget (5.74)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Bra
    11 tim sedan
    Det gick 2 dagar från beställning tills varorna fanns som upphämtning i butik. Smidigt och bra. Med orderbekräftelse skickas också retursedel. Antar att man lärt sig från tidigare problem. Dock något förvirrande med alla mail man får vid beställning.
    Sms skickas när varorna finns för upphämtning.
  • Utmärkt
    1 dag sedan
    Har lagt ca 20-30 order hos XXL, både för leverans till postombud samt för upphämtning i butik. För det mesta har allt gått snabbt och smidigt. De få gånger jag behövt kontakta kundtjänst har allt löst sig inom ett par dagar. Det har heller aldrig varit något problem att nyttja prisgarantin.
  • Bra
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Leverans har gått både snabbt och tagit tid, maila inte utan ring om ni vill ha kontakt med dem, det går snabbast.
    Inte alltid helt schysst prissättning och kampanjer, men man kan göra klipp om man har koll, men också bli lurad.
  • Dålig
    12 dagar sedan
    Bra utbud och oftast bra priser men kundservicen är under all kritik!
    Har under senaste månaden lagt två beställningar, en till mig själv för upphämtning i varuhus och en till min far för leverans med Posten.

    Order 1:
    Även om paketet hämtades ut och signerades i butiken för över två veckor sedan så får jag flera gånger i veckan mail och sms om att jag måste hämta mitt paket då det annars kommer gå i retur inom X antal dagar.

    Order 2:
    När man beställer finns två separata fält, fakturaadress och leveransadress. Då jag ville göra en beställning åt min far (som är 80 och inte klarar det själv) fyllde jag i hans namn och adress som leveransadress och mig själv som fakturaadress. Båda på ordersidan på xxl.se och fakturan från Klarna stämmer uppgifterna men på orderbekräftelsen jag fick via mail står fel mottagare och mycket riktigt, när paketen når utlämningsstället nära min far så står det också mitt namn varvid han inte kan hämta ut paketet.

    Så snart jag upptäckte felet så kontaktade jag kundservice men då det tar mellan 2-3 dagar innan svar hann paketet givetvis gå iväg innan. Dessutom meddelar kundservicen att eftersom jag tidigare beställt i mitt namn så kommer den alltid att använda detta namn i kombination med min e-post trots att jag fyllt i andra uppgifter. För övrigt rekommenderar dom att aldrig beställa i annans namn och om man ändå behöver det måste man kontakta kundservicen först. Detta står det inget om på sidan!

    Det går inte att kontakta kundservicen via chatt eller telefon och dom tar mellan 2-3 dagar på sig att svara på mail.
  • Usel
    24 dagar sedan
    Förfärlig kundtjänst! Går endast att kontakta via mejl och tar evigheter att få kontakt med dem!
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde ett par susp shorts storlek junior medium, fick orderbekräftelse på detta.
    I leveransen kom storlek youth medium, denna storlek blev även fakturerad.

    Vid två kontakter med kundtjänst blev jag lovad att rätt storlek ska skickas ut så fort jag skickar in fotobevis på att jag returnerat varan (!).

    Tredje gången jag kontaktar kundtjänst för att höra hur det går får jag veta att Junior medium inte finns.

    Jag är besviken för att
    1. De fakturerar ett annat artikelnummer än vad som står på orderbekräftelsen.
    2. De kan inte göra en snabb lösning med att skicka ut rätt artikel tillsammans med retursedel, jag måste först bevisa att jag returnerat artikeln.
    3. Kundtjänst lovar att skicka rätt storlek utan att kolla om den finns i lager.
    4. Jag måste själv kontakta kundtjänst för att få uppdatering om ärendet, istället för att jag blir informerad.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Köpte en vara på rea på deras nätbutik strax efter midnatt samma dag rean började. Fick orderbekräftelse och allt såg ut som vanlig beställning. På kvällen senare den dagen fick jag mail om annullerad order pga varan är slut. Då var det för sent för mig att att gå till butiken också. Varan slut där med. Har de accepterat min order får de köpa in varor så de räcker. Jag svarade dem jag kan vänta tills de köpt in nya men fick svar att de inte tänker göra det. Synd att det bara är lockvaror man beställer och inga riktiga varor som faktiskt existerar. Dåligt tycker jag. Handlar inte på den nätbutiken igen.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Mycket fräsch affär med bra utbud
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Jätte bra! Alltid enkelt att handla och bra hjälp.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Skickade alla varor i en gigantisk låda utan att fylla upp den vilket medförde att plastartiklarna såg begagnade ut redan från start, en produkt var trasig, en produkt hade dom glömt hantera färdigt.

    Det här var den sämsta upplevelsen på länge av en nätbutik.
  • Usel
    3 mån sedan
    Skickar oönskat SMS-reklam-spam som jag aldrig godkänt.
  • Usel
    3 mån sedan
    Helt värdelös som nätbutik!
  • Usel
    3 mån sedan
    Att handla i butik har fungerat.
    Men att beställa från hemsidan är inget jag kan rekommendera.
    Riktigt usel service.

    Mitt paket försvann i transporten och jag fick kontakta Bring som skulle kolla upp det och höra av sig.
    Fick inget svar från dom på en vecka så fick ringa tillbaka och fick då besked att jag skulle kontakta butiken för att dom skulle göra en reklamation.

    Fick då till svars att en reklamation var gjort och Klarna skulle göra en återbetalning inom de kommande dagarna.

    Efter en vecka med uteblivande betalning ringer jag till Klarna och får då till svars att där inte är någon reklamation och återbetalning registrerad, trots att kundservice sagt att de anmält det.

    Det blir till kontakta XXLs kundservice igen och ifrågasätta varför där inte är någon reklamation gjort.
    Får till svars att de beklagar och att de var tvungna att kolla med Bring igen.

    Nu har det nästan gått en månad sedan mitt köp och har varken sett varan eller pengarna.

    Kommer inte att handla från detta företag igen när det är såhär de behandlar sina kunder.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Snabb leverans av 90 kg vikter. 2 veckor efter jag fått mina varor så hade XXL 25% rabatt på vikterna. Jag kontaktade kundservice angående prisgaranti. Det var inga problem utan jag fick mellanskillnaden tillbaka. Super nöjd kund!
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Tyvärr riktig dålig kundservice vad gäller retur av produkt. Helt omöjligt att få byta storlek på ett par pjäxor.

    Har handlat sportutrustning online många gånger från många olika leverantörer. Har alltid bemötts av god kundservice och aldrig stött på problem med varken reklamationer eller returer förut. Det är därför som det förvånar mig att en sådan stor kedja som XXL inte kan ordna sådan enkel sak.

    Kommer istället för att försöka byta pjäxorna, kräva återköp. Enligt Konsumentverket har man som kund rätt att (inom 14 dagar) att ångra köp, uan att behöva skicka tillbaka i originalförpackning, dock då mot en viss avgift som motsvarar förlust av originalemballage.

    Trist och oproffsigt. Kommer aldrig mer, trots bra priser, att handla på XXL igen.
  • Bra
    4 mån sedan
    Beställt några gånger utan problem, inte speciellt snabba med leveranserna, men har man inte bråttom och hittar ett vettigt pris, slå till!
  • Usel
    4 mån sedan
    Den Polar M430 som jag köpte hos XXL var inte kompatibel med min Samsung Galaxy S7 edge som jag har. Det gick inte alls att synkronisera data. När jag sedan reklamerade klockan fick jag besked att det tar upp till 30 dagar att ens få besked om reklamationen gått igenom. Det är en usel service! Handla på XXL, men inte om du inte är säker på att du inte kommer att reklamera varan!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Om man beställer från nätet så får man varken returblanket eller returetikett med. Det finns ingen kundservice telefon utan bara telefon till affärer som inte kan hjälpa.

    Så det tog mig 2 dagar att få svar på det med deras support. Sen om man registrerar sig på deras sida så får man jättemycket skräppost i mailen, dåligt kommer inte att beställa igen.
  • Hej Eric,

    Retursedel bifogas alltid i det bekfräftelsemail du får vid lagd order. Anledningen till att vi inte skickar med dessa i pappersform är av miljöskäl.

    Enligt rutin besvaras alla ärenden via mail. Kan endast beklaga att du ej fick svar inom 24 timmar som är vår ständiga målsättning.

    Skulle du bära på frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss via kundservice@xxl.se.

    Hälsningar
    Anders - XXL.se

  • Usel
    5 mån sedan
    Första köpet funkade klockrent!
    Andra köpet: not so much!

    Nu börjar jag förstå dom som sätter en stjärna på XXL. Så fort det börjar strula så händer ingenting. Det går inte ringa till kundservice och vid ett tillfälle fick jag vänta över en vecka på svar via mailen.

    Jag beställde 7 prylar varav en var beställningsvara. Fine, vänta ett par veckor funkar i värsta fall. Nu sitter jag här över 5 veckor senare utan någon som helst vetskap om när produkterna kommer. De övriga 6 varorna har de haft sedan dag 1 men vägrat skicka som delleverans. Om man inte erbjuder det till sina kunder, speciellt när det har strulat. Ja, då är det ofattbart att man som företag förtjänar 10 stjärnor. Idag går det till och med beställa grejer från hela världen och de erbjuder delleverans som ordinarie service.

    Informationen som jag fått via kundservice är att den är på väg. Detta fick jag till mig 11 juli.

    Nej, detta var absolut sista gången jag handlade hos XXL via nätet.
  • Hej Joackim,

    Din senaste återkoppling besvarades inom 24 timmar vilket är vår målsättning gällande inkommande kundärenden. Att du i ett tidigare skede ej erhöll svar inom denna uppsatta svarstid beklagar vi självfallet.

    Som vi redogjort i våra återkopplingar har vi ej delleverans som alternativ i dagsläget. Detta då vi vill ha kontroll över hela ordern och skicka den i en helhet. Likväl som i våra mailsvar redogör jag även här att detta är något vi självfallet ska se över för framtida beställningar, som härrör beställningsvaror (varor vi manuellt måste beställa från leverantör).

    Vi hoppas att vi får ett förnyat förtroende i framtiden då första köpet uppenbarligen fungerade klockrent, vilket är vår ständiga målsättning.

    Hälsningar
    Anders - XXL.se

  • Usel
    5 mån sedan
    Beställde cykel den 18 juli skulle komma inom 7-14 dagar. Idag är det 4 augusti och cykeln är fortfarande inte levererad - USELT
  • Hej,

    Vi beklagar dröjsmålet. Kontakta oss gärna via mail, kundservice@xxl.se med ditt ordernummer så ska vi självfallet titta närmare på vad som har felat.

    Ha en fin dag!

    Hälsningar
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Stort utbud, bra priser, snabba leveranser och en snygg hemsida som är enkel att beställa ifrån. Jag köpte ett par cykelhjälmar hos XXL som var på rea. Paketet kom 2 dagar efter jag beställt det.

    Toppen! Kommer beställa hos er igen. :)
  • Hej,

    Stort tack för ditt omdöme och hjärtligt välkommen åter!

    Hälsningar
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Snacka om snabb leverans. Beställde grejer onsdag. De var framme på torsdag!
  • Hej,

    Stort tack för ditt omdöme och hjärtligt välkommen åter!

    Hälsningar
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Helt perfekt.
    Snabb service av både XXL och Bring, jag beställde varor online vid lunch tisdag och på torsdag förmiddag kunde jag hämta mitt paket hos utlämningsstället på västkusten. Klockrent 10 stjärnor !
    Kurt-Arne
  • Hej Kurt-Arne,

    Stort tack för ditt omdöme och hjärtligt välkommen åter!

    Hälsningar
    Anders - XXL.se

  • Usel
    6 mån sedan
    Har haft problem med två produkter som jag köpte på XXL, supporten har varit horribel.

    Exempel 1. Jag köpte ett cykellås som var rekommenderat ifrån killen jag pratade med i varuhuset. Sedan när det var problem med låset och jag haft en lång mailkonversation så gick dom med på att jag kunde byta låset så var jag tvungen att köra tillbaka till varuhuset och fick ingen bensinersättning. (90min bilfärd)

    Exempel 2. Jag köpte ett par sandaler med 30% avdrag på priset, men när jag kommit hem och kontrollerar kvittot så ser jag att 30% inte var avdraget. Jag kontaktade supporten för att få pengarna tillbaka men var även i detta fallet tvungen att åka in till varuhuset för att kunna få pengarna tillbaka.
  • Hej,

    Om låset är defekt önskar vi självfallet få kontakt med dig via mail. Maila oss gärna på kundservice@xxl.se så ska vi självfallet kontakta varuhuset i fråga samt se över ersättning för dina resor, samt att rabatten dras av på sandalköpet.

    Vi beklagar självfallet det inträffade!

    Ha en fin dag!
    Anders - XXL.se

  • Usel
    6 mån sedan
    Riktigt kass service! Skulle köpa en ny högtalare och hade med mig en kupong som gav 25% rabatt på valfri vara. Väl framme vid betalning säger xxl att kupongen inte gäller på "gps & sportelektronik" ! För det första kan jag inte förstå hur en högtalare kan klassas som något sportigt och för det andra finns det inget som heter sportelektronik! Aldrig mer XXL!
  • Hej,

    Jag beklagar att informationen ej varit tydlig nog. Men mycket riktigt går det ej att nyttja kuponger på sportelektronik, däribland högtalare. Vi ska givetvis se över hur vi kan göra detta tydligare framgent.

    Ha en fin dag!
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Handlat två gånger online. Fått varorna snabbt och enkelt. Såg en nedsatt vara (-40%) jag ville köpa, dagen därpå var det normalpris igen. Jag skrev till XXL och frågade om de kunde göra något. Fick svar inom 2 två timmar och de erbjöd då att sälja varan till det nedsatta priset. Riktigt bra upplevelse av dem.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss på nytt om du bär på nya frågor.

    Ha en fin dag!
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Vi besökte XXL Sisjön för att prova ut ett par löparskor. Där fick vi hjälp utav en lång ung kille som vi tror kan heta Anton. Han var fantastiskt duktig på alla sätt, hjälpsam, kunnig och uppmärksam. Vi uppskattade honom också för hans kunskap om löpning. Han gick med till ett löpband för att studera springteknik och gav där värdefulla tips.
    Vi vill också uppmärksamma den goa tjejen i kassan som hette Matilda - glad, trevlig och positiv.
  • Hej Eva,

    Tack för ditt omdöme. Varuhuset i Sisjön hälsar att du är hjärtligt välkommen åter!

    Ha en fin dag och tack för att du handlar på XXL!
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Supernöjd med affären i Växjö!
    Trots det stora kundtrycket premiärdagen så fick man superbra hjälp av personalen.
    De var ytterst vänliga och duktiga!
    Tack för att Ni öppnat i Växjö!
  • Hej Eva,

    Stort tack för dessa fina tillrop. Du är hjärtligt välkommen åter.

    Tack för att du handlar på XXL!
    Anders - XXL.se

  • 7 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    7 mån sedan
    Köp inga cyklar hos XXL, värdelös service. Provade ringa i flera dgr, inget svar. Tog cykeln och åkte dit, rätt korkat egentligen. Någon hjälp fick man inte, fast cykeln är ny och vevlagret är paj. Det fanns en tid om några veckor. Och varför man inte kom fram på telefon, de sket i att svara. Telefonen ringde konstant medans jag var där.

    Sedan kan man diskutera deras kunnande. Justerade växlar på en ny cykel förra sommarem, tappade kedjan på väg hem då de ej ställt in framväxeln.

    Det är bättre att lägga till några kronor och köpa sin cykel på annat ställe.
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade. Detta vill vi självfallet kolla närmare på. Du får gärna maila vår kundservice, kundservice@xxl.se, så ska vi kolla närmare på detta direkt och kontakta det aktuella varuhuset.

    Ha en fin dag!
    Anders - XXL.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Värdelöst kort och gott, beställer imskyddsspray till semestern. Får hem en rosa bikiniöverdel!

    Inget telefonnummer att ringa centralt heller. Att en så stor kedja är såhär värdelösa har jag aldrig råkat ut för innan.
  • Hej,

    Jag har fått information om att vi i detta nu har kontakt med dig via mail. Självfallet ska vi säkerställa att du nås av rätt vara snabbast möjligt.

    Ha en fin dag!
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Bra service I butik om man inte är under absolut rusningstid.

    Snabba och vettiga svar av supporten på nätet. Returnerade en vara köpt på nätet innan jag tagit emot den. Bring strulade till det, men XXL löste allt så jag slapp alla besvär.
  • Hej,

    Tack för dom fina orden och varmt välkommen åter!

    Ha en fin dag!
    Anders - XXL.se

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Klockren service av Anders på kundservicen gällande en produkt med bristfällig information på nätet!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Riktigt bra och framförallt snabb kundsupport! Fick hjälp med en specialbeställning och kunde hämta ut varan i lokal butik samma dag.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Jag gjorde en beställning sent på torsdagen och kunde hämta ut varorna den efterföljande måndagen. Bra priser, bra produkter och helt OK frakttider.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Blev fel i beställningen, men kundtjänst löste det på ett jättebra sätt. Inget att anmärka på verkligen.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Känner att jag måste hjälpa till att knuffa upp betyget här/bidra till att ändra uppfattningen som folk verkar ha. XXL i Luleå tycker jag är klockrena och jag har även beställt online. Aldrig några problem. Bra returpolicy och alltid bra med hjälp i butiken.

    Min absoluta favoritbutik. Finns alltid mycket man kan och vill köpa till sin fritid. Dessutom har vi köpt mycket kläder och skor till barnen här.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Det går en en kritik mot både Bring och dess ombud, samt XXL valt som leverantör och mot XXL som packat varorna och valt Bring.

    Det tog mig närmare en månad att få mina två varor som skulle vara framme efter några vardagar. Varorna skickades och sedan anlände till en terminal i min stad (följde kollit på Brings hemsida). Där blev de liggande Länge. Jag kontaktade XXL som skulle jaga Bring, och jag kontaktade även Bring separat. Båda skulle återkomma när de hörde något men så blev inte fallet. Jag fick fortsätta jaga utan några uppdateringar. Till allt började det röra på sig och det var som Bring misstänkt hela tiden - deras ombud, som de inte lyckats få tag på hade missat att scanna varann. Det stället får lägsta betyg på alla parametrar, men det är hos XXL jag är kund och de har valt den har lösningen som funkar så dåligt.

    Med paketet väl i famnen inser jag att att XXL inte har tagit någon som helst hänsyn till innehållet storlek - paketet är Enormt, innehållet väger något kilo och tar liten plats. Betyget baserar jag även på deras bristande hänsyn till miljön.? Beställning: ett logistiskt haveri på alla plan.

    Jag kommer att välja bort XXL så länge som de använder Bring som leverantör. Varorna var det inget större fel på, men det ska inte ta så lång tid, vilket självklart gör att köpupplevelsen blir lidande, och där kunde XXL jobbat hårdare.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Fick bra service på XXL i Sisjön på jakt avd. Som nybörjare behöver man tips och att någon förklarar lite saker. Och då menar jag inte att någon försöker sälja in så mycket skit som möjligt utan att: detta kan va bra och ha och sen är det upp till mig och bestämma om jag är intresserad. Jag är nöjd iaf.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Håller med föregående recension, tycker också att xxl.se (har endast testat att handla online) har fått oförtjänt dåligt omdöme.
    Har handlat c:a nån gång i månaden den senaste tiden och även returnerat produkter, alltid snabbt och smidigt.
    Vid ett tillfälle var det fel på retursedeln, mailade kundtjänst och fick snabbt svar och lösning på problemet.

    Angående leveranstider som nån klagade på i tidigare omdöme så står det c:a 3-7 dagar (med Bring till utlämningsställe) i köpvillkoren, vilket jag tycker brukar stämma.

    En till nöjd kund!
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Förstår verkligen inte hur de kan ha så lågt omdöme :O
    Har handlat flertalet gånger och alltid varit nöjd!
    Även de gånger jag lämnat tillbaka på öppet köp eller bytt vara har det varit grym service.

    För en vecka sedan köpte jag ett cykelställ för 549:- nu kostar det 399:-, mailade kundtjänst som svarade på 3 (!) minuter att jag får mellanskillnaden tillbaka enligt deras prisgarantipolicy. Magisk service!

    Supernöjd kund!
  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Vet inte varför XXL har så lågt omdöme, men på grund av flera positiva upplevelser måste jag skriva en bra kommentar.

    Köpte vandringsutrustning på XXL.se under en kampanj med 25% på alla kläder. Köpte två liknande varianter av helsport fjellduken, men insåg snabbt att jag hade hellre velat ha två av den billigare varianten. Åkte till min närmaste XXL butik (Väla Helsingborg) med önskan om att byta den dyrare varianten till den billigare varianten. 25% rabatt kampanjen var sedan länge över, men säljaren på vildmarksavdelningen gav mig samma rabatt vid byte av varan vilket var mycket uppskattat (hade annars behövt betala för att byta till den billigare varan).

    Helt klart bra service i butikerna. Har handlat på XXL.se och i butik flera gånger utan problem och även bytt vara i butik utan att ha kvitto (då en vara av deras egna märke).

    Har inte testat retur genom att skicka in vara med retursedel.

    Kommer handla många fler gånger på XXL.
  • Usel
    9 mån sedan
    Skulle ta tåget till fjälls för att åka skidor, så jag beställde ett skidfodral som man måste ha på tågen.
    Beställningen gjordes över en vecka innan resan, dagen innan resan kontaktade jag XXL och då hade de ännu inte skickat fodralet. Mycket dåligt, men som tur var hittade jag på en lokal butik.
  • Utmärkt
    10 mån sedan
    Jag har handlat flera gånger i den fysiska butiken och ett antal gånger i webbshoppen och jag har inte upplevt det uttryckta missnöjet här. Jag kan inte uttala mig om hanteringen av returer och kundservice, men jag är väldigt nöjd än så länge med XXL's prestationer.

    Ett minusbetyg för att de använder Bring. Av tidigare erfarenheter kan deras leveranser vara mindre tillförlitliga.
  • Mycket bra
    10 mån sedan
    Köpte en Haglöfs Esker jacka när XXL fyllde år. 30 % på en jacka som kostar 1800 kr, blev billigaste på prisjakt med råge!

    Fick leveransen två dagar efter beställning så klart godkänt. Jag tror dock att folk drar sig från att handla från XXL då leveranstiden är så luddig (1-7 dagar?). Till och med posttjejen i kassan på ICA frågade hur länge det tar att få paketet från XXL..
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Jag har beställt vid minst två tillfällen och är mycket nöjd med produkten och leveransen som jag hämtat ut dels i butik vid internet order och på Postnords utlämningsställe, vilket har gått smidigt!
    Ser fram emot flera beställningar och produkter ifrån XXL
    Tack så länge!
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Dubbelkolla att ni får rätt stl när ni köper cyckel. fick fel och väntar fortfarande
    på min cykel. xxl city
  • Utmärkt
    10 mån sedan
    Har beställt mycket från XXL och tycker överlag att jag fått de varor jag beställt och de har varit i det nyskick de ska vara, har det varit strul har antingen kundservice eller butik sett till att delen ersatts lr varan bytts ut, har lagersaldot varit missvisande så har man erbjudit rabatterat pris på likvärdig produkt som inte varit nedsatt lr på kampanj.

    Leveranstiden brukar variera från blixt snabb till normalt 4 dagar, ibland har jag väntat en vecka plus men det är sällsynt. Allt beror ju på var varan tas ifrån för lager och postgång,

    Både butik och kundservice är kundvänliga och försöker alltid göra sitt bästa, brukar alltid få konkreta och ärliga svar på mina frågor och inga påhittade svar när man inte vet.

    Bra sortiment, fördelaktiga dealar kommer stup i ett så att man nästan oskynnes köper saker man redan har två av, oavsett det ;-) Tummen upp för XXL
  • Usel
    10 mån sedan
    Beställde en vara online som jag sedan bestämde mig för att returnera direkt i ett av deras varuhus. Fem veckor senare och jag har fortfarande inte fått en återbetalning för returen. Har kontaktat deras kundtjänst två gånger under tiden, utan att något händer.
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Fick bra pris och OK leverans, men de gav ut mina uppgifter till försäkringsbolag som skickar spam i brevlådan kontinuerligt.