365 dagars öppet köp
30 dagars prisgaranti
Fritt byte&retur -butik&online

http://www.xxl.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information XXL Sport & Vildmark har fått betyget (3.91)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Dubbelkolla att ni får rätt stl när ni köper cyckel. fick fel och väntar fortfarande
    på min cykel. xxl city
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Usel
    Skulle ta tåget till fjälls för att åka skidor, så jag beställde ett skidfodral som man måste ha på tågen.
    Beställningen gjordes över en vecka innan resan, dagen innan resan kontaktade jag XXL och då hade de ännu inte skickat fodralet. Mycket dåligt, men som tur var hittade jag på en lokal butik.
    28 dagar sedan
  • Utmärkt
    Jag har handlat flera gånger i den fysiska butiken och ett antal gånger i webbshoppen och jag har inte upplevt det uttryckta missnöjet här. Jag kan inte uttala mig om hanteringen av returer och kundservice, men jag är väldigt nöjd än så länge med XXL's prestationer.

    Ett minusbetyg för att de använder Bring. Av tidigare erfarenheter kan deras leveranser vara mindre tillförlitliga.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte en Haglöfs Esker jacka när XXL fyllde år. 30 % på en jacka som kostar 1800 kr, blev billigaste på prisjakt med råge!

    Fick leveransen två dagar efter beställning så klart godkänt. Jag tror dock att folk drar sig från att handla från XXL då leveranstiden är så luddig (1-7 dagar?). Till och med posttjejen i kassan på ICA frågade hur länge det tar att få paketet från XXL..
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har beställt vid minst två tillfällen och är mycket nöjd med produkten och leveransen som jag hämtat ut dels i butik vid internet order och på Postnords utlämningsställe, vilket har gått smidigt!
    Ser fram emot flera beställningar och produkter ifrån XXL
    Tack så länge!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Har beställt mycket från XXL och tycker överlag att jag fått de varor jag beställt och de har varit i det nyskick de ska vara, har det varit strul har antingen kundservice eller butik sett till att delen ersatts lr varan bytts ut, har lagersaldot varit missvisande så har man erbjudit rabatterat pris på likvärdig produkt som inte varit nedsatt lr på kampanj.

    Leveranstiden brukar variera från blixt snabb till normalt 4 dagar, ibland har jag väntat en vecka plus men det är sällsynt. Allt beror ju på var varan tas ifrån för lager och postgång,

    Både butik och kundservice är kundvänliga och försöker alltid göra sitt bästa, brukar alltid få konkreta och ärliga svar på mina frågor och inga påhittade svar när man inte vet.

    Bra sortiment, fördelaktiga dealar kommer stup i ett så att man nästan oskynnes köper saker man redan har två av, oavsett det ;-) Tummen upp för XXL
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en vara online som jag sedan bestämde mig för att returnera direkt i ett av deras varuhus. Fem veckor senare och jag har fortfarande inte fått en återbetalning för returen. Har kontaktat deras kundtjänst två gånger under tiden, utan att något händer.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Fick bra pris och OK leverans, men de gav ut mina uppgifter till försäkringsbolag som skickar spam i brevlådan kontinuerligt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag köpte nu senast ett par kvalitetslöparskor till ekonomipris, flera hundra kronor billigare än på andra ställen. Leveransen fungerade snabbt och smidigt trots att jag bor långt ute på den norrländska landsbygden. Jag känner mig helt enkelt väldigt nöjd, att jag har gjort ett riktigt fynd och att jag bara har gott att säga om mina erfarenheter av XXL Sport & Vildmark.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Måste vara maximal otur om alla dåliga omdömen som lämnats om XXL... jag har bara positiva upplevelser både fr web och i butik! Jag finns i Skåne och jämför jag med de uttråkade ointresserade sportkedjor som jag tidigare handlat hos så är xxl fantastiskt trevliga och hjälpsamma. Priserna är shyssta och visst allt är de inye billigast med, i gengäld tycker jag att xxl försöker att erbjuda vad som förr fanns i sportaffärer, dvs redskap, utrustning och kunnande. Dagens sportaffärer är ju mer som klädshoppar och fokuserar på mode...
    Exempelvis så beställde jag cykelkläder på xxl web, tyckte strl blev fel, ringde butiken i Skåne, inga problem kom du och byt, åker dit och då var min strl slut😬,killen erbjöd mig vilken annan byxa som passade tilll samma pris...valde en dyrare modell såklart, väl hemma tyckte jag att det ändå vart fel, ringde tillbaka och fick byta till annan modell som passade plus att jag fick 100 kr på kontot för att jag hade en bit att köra!Vilken annan butik jobbar så???Denna upplevelse berättar jag för alla som ska köpa sportgrejor! Mvh
    2 mån sedan
  • Usel
    Ordniarie pris och extra bra xxlpriser... jo tjena.. sluta försök få folk å tro ni har rea hela tiden!
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte 2 cyklar på XXL i Arninge. Båda cyklarna var bristfälligt monterade = lösa hjul och felmonterade växlar. Gick tillbaka för att få växel justerad, detta gjordes men blev inte mycket bättre. Gick med cykeln till lokala cykelaffären som konstaterade att växeldelarna inte var ditsatta som de skulle. för att växlarna ska flyta måste alla delar vara monterade exakt rätt. Cykelaffären fixade detta mot betalning förstås och jag har nu en cykel som fungerar.
    Jag tycker att om man säljer cyklar ska man också kunna montera dem, framförallt om man som jag köpt en relativt dyr cykel ca 6500 kronor.
    Så en varning utfärdas till alla cykelköpare.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    har fungerat mycket bra. Brukar beställa med gratis frakt till butik och det går alltid mycket fort
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Varning! Handla inte här om du vill ha ett snabbt smidigt köp. Otroligt seg kundtjänst. Otroligt sega leveranser och returer. Att hantera en reklamation eller byta kan ta upp till 30 dagar!
    2 mån sedan
  • Usel
    Har försökt handla hos XXL 3 gånger och 3 gånger har de helt misslyckats skicka varorna.

    SE_04273869 och 55906212 samt en till.

    INGEN av de har lyckats skickas. 1 var slut och 1 har tydligen makulerats av tekniska problem och den sista hittar de inte.

    Av den som var slut så blev jag erbjuden ersättning, svarade på mailen och 14 dagar senare fick jag svar. När jag sen valde vilka jag ville ha så fick jag inget svar.

    Den som makulerades undrade jag om tracking, efter 3 nya mail om vad som händer och 10 dagar senare får jag att de haft tekniska problem och därför har ordern makulerats.

    Sista ordern hittar de inte och ber mig lägga om (När kampanjen tagit slut)

    XXL, inget för den som vill e-handla.
    3 mån sedan
  • Usel
    Jag kollar på nätet om varan jag vill köpa finns i den butik som jag ska hämta upp den i. Jag beställer på nätet 22/12 och åker till butiken för att hämta den samma dag.
    Där säger de att jag inte kan hämta den förrän jag fått ett leveransmail och den levererats från lagret.
    Jag köper samma vara i butiken den 22/12 och åker hem och avbeställer köpet från nätet dagen efter. Jag får då meddelandet av kundtjänst den 23/12 att ordern redan lämnat lagret.
    Pengarna dras den 22/12 samma dag som ordern lagts.
    Den 26/12 får jag ett automatiskt mail som meddelar att ordern lämnar lagret.
    Butiken meddelar via SMS att jag kan hämta varan den 27/12.
    Jag kan inte få pengarna i retur förrän varan returnerats till lagret efter 14 dagar.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Jag gjorde misstaget att inte lita på alla dåliga betyg för denna butik. Jag beställde längdskidor, bindningar, pjäxor och allt annat som behövdes för att börja åka längdskidor. Betalade i samband med beställningen. Sedan börjar en väntan där dagarna går och bokstavligt talat ingenting alls händer. Efter åtta dagar hör de av sig och säger att de inte har några längdskidor för personer som väger 100kg. Efter åtta dagar konstaterar alltså XXL att de inte säljer det som jag köpt. Med andra ord har de inte ens kastat ens ett öga på min order på åtta dagar. Det lustiga är att man kan fylla i ändå upp till 110kg på deras sida för de skidorna. Nu kan jag själv inget om längdskidor, men visst fasiken måste väl en person som väger 100kg kunna köpa längdskidor som passar? Däremot uppenbarligen inte på XXL. Men hur som helst, att de inte kunnat meddela det tidigare än åtta dagar efter min beställning är under all kritik, anser jag.

    Anledningarna till att butiken får en extra stjärna är för att responsen på mitt mail gick relativt snabbt och även återbetalningen. Men det är högst sannolikt ingen butik jag kommer försöka handla av igen.
    3 mån sedan
  • Bra
    Bra! Såväl webbutik som fysiska butiker är trevliga och överblickbara. Deras kampanjvaror har ofta oslagbart låga priser. Otroligt snabba leveranser. Bra garantier med möjlighet att använda skor och sedan lämna tillbaka dem om de inte är till belåtenhet.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Kanonbra, både på webben och i butik.
    Snabb leverans, bra priser och en trevlig och bra kundtjänst. Fri retur!
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Instämmer med flera föregående omdömen. Ger högsta betyg i fysisk butik, men mitt senaste köp i webbutik var en usel upplevelse. Dels fick jag inte priset som nyhetsbrevet sa, det blev 10 % dyrare. När jag sedan kontaktar kundservice får jag inget svar tillbaka trots upprepad kontakt. Jag har fått min beställning (efter ganska lång tid) och är nöjd med produkterna. Men känner mig lurad på priset och ingen respons från kundservice.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Att handla i varuhuset går helt ok.

    Men nätbutiken är ett skämt. Jag ångrade en order jag lagt. Försökte stoppa den direkt efter jag lagt den. Fick ett kvittensmail att de mottagit mitt ärende omedelbart.

    Sen inget.

    Förrän nästa dag, då kommer ett mail att mitt paket är på väg.

    Vilket givetvis också är en lögn, eftersom endast förhandsaviseringen registrerats.

    Nu är XXL iofs inte ensamma om att försöka skeppa varan hellre än att stoppa ordern. Men det skapar ju jobb för alla parter, och en del kostnader för XXL som måste bekosta frakt och returfrakt pga att de har en oduglig kundtjänst.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har alltid fått bra bemötande i både butik och på nätet. Fantastiska priser när det är kampanjer och rejäla villkor med 365 dagars öppet köp, inget krångel när det gått fel och matchning av priser när man råkat köpa sånt som senare kommer på kampanj.
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Ganska bra butik egentligen men... Deras upprepade lögner om ord. pris stör mig väldans. Mkt få av deras reapris är lägre än andras butiker ordinarie pris. Deras "vanliga" priser har bra pris, så varför förstöra allt med att fuska med ordinarie priset?
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Min första kontakt med kundtjänst har varit positiv med snabbt svar på mejl. Fick mina kängor 2 november, dvs. två dagar efter beställning. Nöjd hittills.
    Erbjuder ett års öppet köp samt gratis retur.
    5 mån sedan
  • Usel
    Usel kundservice, ej fungerande cykel under hela säsongen och inga delar finns, det ligger på mig att bevaka reservdelarna som inte ens finns med på hemsidan.

    Ångrar verkligen mitt köp, borde satsat på riktigt cykelmärke ist.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    4 dagar efter jag lagt ordern så hade jag fortfarande inte fått en orderbekräftelse. Däremot så låg det en sådan på deras hemsida.Nån avisering hade ej heller utgått till mig när beställningen skickades till Bring.Dubbelt belopp hade reserverats på mitt bankonto. Fast jag hade bara lagt en order och det på en vara.28 maj las ordern.31 maj fick jag muntligen besked av kundtjänst att varan skickats samma dag.Ett email med aviseringen skickades av josephine på kundtjänst 4minuter efter avslutat samtal. xxl skall tacka sig själva lyckliga för att dom har en sådana bra medarbetare och kundtjänst... för er internethandel uppvisar så stora att brister att det är svårt att tro att det är xxl jag skriver om.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Bra
    Beställde en Fällkniven F1 via hemsidan med uthämtning på butik under deras "vännerdagar" då jag inte hade tid att besöka butiken. Beställningen fungerade smidigt, betalning via internetbanken och fick leveransbekräftelse i mobilen som jag bara visade upp i vildmarksdelen för att hämta ut varorna.
    6 mån sedan
  • Usel
    var in i butiken i Luleå tänkte köpa ett jakt ställ
    hade sett pris på det på nätet
    gick på jaktavdelningen och började leta dåligt skyltat var det om man skulle köpa hela stället bara stycke pris fanns på det mesta och alla jackor hängde så högt upp så man ej kunde kolla bra på dessa
    så jag stod och klämde och kände och tänkte det kommer nog någon och hjälper mig snart men nej efter jag stått där i mer än 30 min så gick jag såg 3 st som jobbade där 1 som hjälpte kund med optik sen 2 tjejjer som fyllde varor endast detta var strax efter kl 2 på en vardag så många kunder fanns ej heller skandal tycker jag
    8 mån sedan
  • Usel
    Obegripligt usel online-tjänst 2016!

    Beställde en snarlik cykel till bra pris via online-tjänsten den 7 augusti. Då fanns 8 cyklar i lager. Utlovad leverans inom 1-4 dagar.
    Snabb orderbekräftelse.
    Läser stegvis att de har fördröjda leveranstider pga att de uppgraderat sitt affärssystem.

    Får den 16 augusti besked att de inte leverera, men att Klarna kommer att återbetala inom 1-2 veckor.
    De erbjuder också viss rabatt på andra cyklar (gissningsvis som kompensation för deras slarv).
    Jag återkommer direkt via enda sättet att kontakta dem (kundservice@xxl.se), dåligt då de klantat så rejält. Borde givetvis ge en direktkontakt.

    Har idag 18 augusti inte fått svar, så har mejlat en påminnelse.
    Försökte också ringa min lokala butik, men de meddelar automatiskt att online-frågor hänvisas till mejladressen.

    Fortsättning följer...?
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Riktigt usel upplevelse, har betalt cyklar den 29 juli och pengarna är dragna från mitt kort. Nu får jag besked att ni inte kan leverera och pengarna är fortfarande inte återbetalda. Under all kritik hur ni hanterar era kunder. Jag kommer passa mig för att göra köp hos er framöver.
  • Usel
    OBS! Detta omdöme gäller onlinebutiken. Har aldrig haft några problem med deras fysiska butiker och dit återvänder jag gärna!

    Beställde en cykel på rea. Denna cykel sades då finnas i lager, vilket den också gjorde så sent som fyra dagar senare. Sedan försvann den spårlöst från hemsidan. Under tiden hände ingenting med min order. Ytterligare fyra dagar senare får jag ett mail om att cykeln hade varit slutsåld när jag beställde den, och man erbjöd mig då en ersättningsvara med sämre specifikationer för 700:- mer än den jag försökt beställa, och att jag behövde återkomma inom 7 dagar för att min order inte skulle bli makulerad. Jag svarade då att det inte var intressant men om de kunde erbjuda en annan cykel för samma pris så kanske det kunde vara intressant. Sedan dess har jag inte fått något svar, min order har inte blivit makulerad och det har fortfarande inte hänt något med den. Det är snart fyra veckor sedan jag lade beställningen. Helt otroligt dålig hantering av ett så stort företag som XXL.
    8 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Otroligt bra priser, otroligt obefintlig kundservice.

    Kundservice nås endast via mail och det kan i värsta fall ta en vecka eller mer innan man får ett kort svar. Kanske är det därför de erbjuder 365-dagars öppet köp. De hinner inte annars.

    Ska man returnera något så är det bättre att uppsöka en fysisk butik, där allt fungerar friktionsfritt.
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Ingen vara ännu, lögner och extremt dålig kundservice. Tyvärr bottenbetyg.
  • Usel
    I princip omöjligt att kontakta kundtjänst via mail, väntetid på flera veckor.

    Faktura skickas direkt, även om ingen produkt har skickats!
    Man hänvisar leveransfrågor till Bring, men Bring måste ju ha en produkt att skicka för att kunna svara på sådana frågor!

    Ursäkten är hög belastning, det finns ju ganska lätta lösningar på detta....

    Snabba tips till potentiella kunder, åk till butik och köp din produkt! Be till högre makter att du sedan slipper garantiärenden eller tvingas till annan kontakt med kundtjänst!

    Finns ett sätt att få kontakt med en representant från XXL och det är via deras Facebooksida.
    Gå gärna in där och skriv några rader om dina upplevelser, positiva som negativa!
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Ingen produkt, fakturerat, omöjligt att få kontakt med kundtjänst!
    Låt dig inte luras av att det är ett stort företag, det utnyttjas och du som kund hamnar i klämm!
    Mitt tips, handla i butik och be till en högre makt att du slipper garantiåtgärder!
  • Usel
    Varorna ska skickas inom 1-4 dagar. Har inte fått någon kommunikation alls efter fem dagar (dock tre om man räknar bort helgdagar, men enligt deras information skickas varorna mätt i dagar - och leveransen mäts i arbetsdagar).

    Jag gjorde även en förfrågan förra veckan till deras kundtjänst, som ännu inte har besvarats, generellt om hur leveranserna aviseras.

    Det finns inget sätt att kontakta dem, förutom e-post (som de inte svarar på). Om de inte kan svara på över 24 timmar borde de ha ett ärendesystem så att det går att se att ärendet inte har kastats bort. I det automatiska svaret från kundtjänst ingår inte ens ett ärendenummer.

    Om varorna tar längre tid att skicka, vore det acceptabelt - förutsatt att jag informerats om hur lång tid det tar. Gärna innan den tid de gett löpt ut. Troligen är det något de måste känna till tidigare och ha någon idé om hur lång tid förseningen är.
    På nån liten undersida någonstans har de ett litet meddelande om att leveranser eventuellt kan ta längre tid än normalt, väldigt ospecificerat och inte tydligt för kunder som beställer.

    Man får ju anta att de kan justera leveranstiderna som visas vid produkterna relativt enkelt via sitt datorsystem. Med ett spann om 1-4 dagar (som står nu) får man väl anta att 3 dagar vore lite längre än normalt.
    Om de inte har lyckosiffror angivna och aldrig har levererat en vara inom 1 dag, utan bara skriver det.

    Det känns väldigt osäkert att vänta på en butik som inte håller sina löften och inte går att kontakta....
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Handlade i butik tidigare idag och det var en mycket trevlig visit: kunnig personal som gärna kom med tips och de har ett stort utbud för att ge en ClaesOhlson-känsla fast för sportprylar.

    Rekommenderar XXL, åtminstone deras butiker som dessutom har mycket konkurrenskraftiga priser.
    8 mån sedan
  • Usel
    HANDLA INTE PÅ XXL.SE! Det går tyvärr inte att ge sämre betyg än 1 för precis som en del andra har jag inte fått det jag beställt och paket har försvunnit på vägen (Bring i Jönköping är usla). Det går heller inte att få tag i XXLs kundtjänst.
    De har haft sina två chanser och över en månad på sig så nu har jag tröttnat. I morgon kommer jag att göra en polisanmälan för bedrägeri. Det finns inget annat ord för det de sysslar med.
    8 mån sedan
  • Usel
    Långa leveranstider. Sluta använda Bring. Går inte använda presentkort på webben. Ofta fel på produkter på webbsidor, slarvigt skött site. Trist på en annars helt ok sportaffär, även om (i varje fall fysiska) Decathlon är i en helt annan klass.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Very good, all pieces perfect and easy and fast to put unpack and put
  • Mycket bra
    Beställde en cykel och lite annat. Bra leverans. Tog kanske någon dag extra jämfört med vissa andra handlare, men bra leverans. Inget att klaga på. /Affären gjordes ca 2015-07
    9 mån sedan
  • Usel
    Beställde en cykel via webben då den rådande kampanjen enbart gällde webben.

    Efter ca 10 dagar kom Bring hem med ett kolli av två då det andra hade kommit bort i hanteringen mellan Jönköping och Västberga. Kontaktade xxl's kundtjänst efter ytterligare några dagar för att anmäla att ett kolli saknade, en "koordinator" skulle kolla upp det och återkomma. Efter ytterligare ett antal dagar hade jag fortfarande inte hört någonting så jag tog själv kontakt med Bring och lyckades till slut få fram att paketet var borta och att jag behövde reklamera hos xxl så de kan skicka ut ett nytt paket.

    Jag har sedan den 6/7 försökt få kontakt med kundtjänst i flertalet mail, men inget svar.
    Via facebook får jag svar, men tomma löften om att de ska återkomma.

    Jag tycker att xxl's butiker är jättebra, men så länge xxl vidhåller att ha kundtjänst via mail och inget telefonnummer, samt Bring som logistikpartner kommer jag inte att handla via webben. Jag tycker att det är skandal att ett ärendet som över telefon tar 5 minuter att lösa ska behöva ta en månad att lösa på det här sättet.

    Upplevelsen av att handla via xxl.se är således mycket dålig hittills.
    9 mån sedan
  • Usel
    Efter 9! dagar får jag melj om att varan var slut då jag beställde den och att ordern därför makulerats.
    9 mån sedan
  • Usel
    Lagersaldo stämmer ej. Kampanjblad och priser i butik matchar ej.
    9 mån sedan
  • Usel
    Order har annullerats två gånger utan någon anledning. Fast det finns varor på deras websidan, de säger att det tog slut. Oansvarig och dåligt bemötande från kundservice! Undvik!
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra priser, gjorde fel vid beställning med storlek på cykel. Mailade kundtjänst och fick bra bemötande och hjälp. Nöjd med tidigare ordrar med.
    9 mån sedan
  • Usel
    Okej service, tog tre veckor för en cykelservice när de sa en vecka. Deras egna märken är helt uppriktigt värdelösa. Köpte Cykelväskor där och ångrar mig extremt. Första veckan hade en dålig sömm vilket vi fick byta till en ny, den andra sprack när man packade den och den sista gick nitarna upp och locket föll av. Ingen kvalité. Nästan så att det kan klassas som falsk marknadsföring då det stor att produkten är robust. Köerna är extremt långa även på vardagar
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättesmidigt och bra priser, snabb leverans. Beställde ett par skor till dan efter första leveransen :)
  • Bra
    Beställning Leverans
    Köpet på nätet gick bra! Missnöjd med leveranstid och leverans
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Omöjligt att spåra försändelsen.
    1. Det går inte att logga in på "min sida" på xxl.se för att kunna se beställningar, "ogiltigt lösenord". Jag klickar i att jag vill ha nytt lösenord, går in och återställer till ett nytt, sen får jag likväl meddelandet att lösenordet är ogiltigt. Återvändsgränd.
    2. Nästa problem är när jag ska gå in på Bring, som XXL skickar sina varor med. När jag klickar på länken till mitt paket hos Bring så står det "Din sökning gav ingen träff". Provar istället att manuellt knappa in ordernummer på Brings sida. Fungerar inte heller. Återvändsgränd.

    Lång leveranstid. Det har gått fem dagar sedan jag beställde och idag har jag fått ett mail från XXL att varan är skickad. Och varan ska ändå bara till XXLs egen butik där jag ska hämta upp den.