
(113)
Varning – mycket dålig erfarenhet, känner mig lurad! Jag skickade in två iPhones till Swappie för värdering och försäljning – en iPhone 14 Pro Max (guld) och en iPhone 14 (lila). Swappie påstår nu att min iPhone 14 Pro Max var en vanlig iPhone 14, vilket inte stämmer. De har dessutom skickat bilder på en lila iPhone 14 som inte är min telefon. Jag har försökt få kontakt med deras kundservice flera gånger, men de vägrar erkänna felet och vill inte skicka tillbaka min telefon. Jag har därför gjort en polisanmälan och spärrat enheten via Apple så att den inte kan användas. Mitt ordernummer är SZ8154. Jag vill varna andra från att skicka in sina telefoner till Swappie utan att dokumentera allt noggrant. Fotografera, spara IMEI och ta bilder på hela förpackningen – annars riskerar du att bli av med din telefon. Mycket besviken på hur detta hanterats.
Swappie väldigt bra ställe dom hjälper till att lösa ifall problem skulle uppstå..alltid vänliga
Tog lite tid för värderingen när dom väl fått in telefonen och skulle kolla den men sen var det inga problem med utbetalning och så..:)
Toppen allt fungerar jättebra, både vid köp och vid retur ! Hade otur med min andra beställning men det löste sig ! Jag litar helt på Swappie, tror att de är mycket seriösa ! De verkar vilja lösa problem när de dyker up ! Inga ifrågasättanden utan bara positivt !
Det gick fort att få den nya telefonen. Kameran gick sönder men det var inga problem med att skicka tillbaka den. Nu ska jag beställa en ny, hoppas att den blir bra.
Bra utbud av rekonditionerade iPhones. Tydlig indelning i olika klasser utifrån status. Konkurrenskraftiga priser.
Fick två trasiga mobiler – uselt bemötande och noll ansvarstagande Jag köpte inte en – utan två – telefoner från Swappie, båda "i premiumskick". Båda visade sig vara trasiga direkt vid leverans: Den första mobilen hade en kamera som lyste neongrönt och fullständigt obrukbar. Hånskrattade åt lappen där det stod att er personal manuellt hår igenom telefonerna för att garantera 100% brukbarhet. När jag kontaktade kundtjänst hävdade de att det var "nattläget" som gjorde kameran grön. Fullständigt absurt och nonchalant svar, särskilt stötande efter att ha lagt ner jättemycket tid på att ställa in en telefon, skicka bilder och bevis i dagsljus, återställa den, mm. Efter flera veckors väntan fick jag en ersättningstelefon, en ”premium-telefon” som kom med en lös skärm. Efter en dags användning började den också klicka sig självt (!), vilket gjorde telefonen i princip helt obrukbar och otroligt frustrerande. Jag kontaktade kundtjänst igen, skickade videor, bilagor och felrapporter och fick igen veta att jag skulle behöva skicka in den och vara utan telefon lika länge igen i väntan på undersökning reparation/att ny telefon skulle skickas ut tredje gången gilt (!) från detta opålitliga företag. Under denna tid har jag varit utan fungerande mobil i flera veckor om inte månader, vilket har påverkat mitt arbete och vardag. Eftersom jag snart skulle resa utomlands och behövde en fungerande telefon, hade jag inget annat val än att ta med mig den defekta mobilen. Under resan fick den en spricka och när jag sedan ville returnera den vägrade ni ta tillbaka den, trots att den var skadad redan vid leverans. Så nu står jag här med en obrukbar mobil och flera tusen kronor i förlust. Det här är ett rent bedrägeri. Jag kräver en full återbetalning eller rimlig kompensation. Det är orimligt att jag ska bära konsekvenserna av era trasiga produkter och usla hantering. Att dessutom ta extra betalt för "premiumskick" är ett hån när mobilerna uppenbart var undermåliga redan vid leverans. Om detta inte löses skyndsamt kommer jag att gå vidare till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) samt sprida denna erfarenhet till andra konsumenter. Slutsats: Undvik detta företag till varje pris. Noll ansvar, noll kvalitet, noll respekt för kunden. Hade jag kunnat ge 0 stjärnor hade jag gjort det.
Min dotters mobil slutade fungera efter en månad. Batteriet var dåligt och telefonen ville inte "ta emot" batteriet. Jag skickade tillbaka den till blufföretaget Swappie, som vägrade ersätta oss, eftersom de hittade en liten repa i kameralinsen. Vad en repa i kameralinsen har med batteriet att göra, verkar fortfarande stå skrivet i stjärnorna.

Butiken finns i Finland. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
swappie.comFullständigt firmanamn: Swappie Oy
Organisationsnr: 26923284
Information hos allabolag.se