Prisjakt
  • Swappie

    (72)

  • fi
1.3Dålig
24 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
J
Janosh
1 omdöme
Usel3 månader sedan

köpte lur till dottern, nyskick. Precis efter garantin gått ut så pajar batteriet. Står batterihälsa 100% men laddar ur batteriet på en sekund i tid och otid. Testade fabriksåterställa utan framgång. Swappie vägrade hjälpa mig. Så sjukt dåligt. Köpte 2 telefoner och betalade dyrt iom nyskick. Det var första och sista gången jag handlar här. Sopor! Uppdatering 2023-12-28: Nu händer samma sak med lillasysterns iphone. Köpte båda samtidigt i ”nyskick” och båda hade 100% batterihälsa. Misstänker att swappie petat i nya värdelösa batterier i båda mobiler vi köpte.

Gästanvändare
UselRedigerades 4 månader sedan

Jag har varit en trogen kund till Swappie sedan 2018 och har alltid varit nöjd. I mars köpte jag en iPhone 13 i deras premium series, i mitten på oktober så la telefonen helt plötsligt av. Skickade den för reparation (då garantin fortfarande gällde) det har nu gått 3 veckor och jag har fortfarande inte fått en telefon.... Jag har inte fått någon som helt uppdatering om telefonen utan fått höra av mig till dem hela tiden. Idag hörde jag av mig till dem och fick detta som svar: "Vårt garantiteam har informerat oss om att de ännu inte har kunnat reparera telefonen. På grund av felets komplexitet måste telefonen därför skickas till vårt expertteam för reparation. För att påskynda garantiprocessen vid dessa fall skickar vi därav i allmänhet ut en ersättningsenhet istället." Detta skulle skickas till mig utan att jag som kund ska behöva höra av mig! Nu har jag fått två alternativ där jag får antingen välja en ersättningsprodukt i annan färg eller vänta på en i samma färg. Snälla nån, skicka bara en telefon! Man kan inte leva utan en telefon i dessa digitala tider! Varning för dålig kommunikation till kunder och telefoner i deras "bästa" kvalitet som inte ens håller 6 månader!

Gästanvändare
UselRedigerades 4 månader sedan

Varning ⚠️ Akta er för detta bluff företag som profiterar sig genom mycket låga värderingar på inskickade telefoner. Skickade in min iPhone 14 som var nästintill felfritt från repor. Fick den värderad till 9700kr för att efter 2 dagar komma med en ny värdering på 7999kr. Riktiga skojare, AKTA ER!

Gästanvändare
DåligRedigerades 5 månader sedan

Köpte en iphone 12 vars batteri svällde och behövde bytas. Då man inte får skicka ett svällt batteri med posten behövde jag besöka en valfri reparatör för att få batteriet utbytt. Väl på plats konstaterar reparatören att även skärmen måste bytas då batteriet förstört skärmen. Behövde då åka hem för att vänta på svar från Swappie om reparatören fick utföra hela jobbet. Det fick dom inte. Jag fick åka tillbaka till reparatören för att få batteriet borttaget för att sedan skicka in telefonen till Swappie. Väntade drygt 2 veckor på att få tillbaka telefonen lagad och blir ersatt för reparatörens kostnad, men får ingen ersättning för resorna jag behövt göra fram och tillbaka 2 gånger till reparatören. Detta trots att konsumentköplagen säger att jag har rätt till skadestånd (ersättning) för t.ex. resor jag behövt göra för att få min trasiga produkt lagad. Swappie bestrider min yrkan och hänvisar i mail att dom haft andra fall med sitt ”legal team” och enligt som behövs inte dessa typer av resor ersättas. Väldigt besviken och kommer inte handla därifrån igen och inte heller rekommendera dom.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Under all kritik. Skickade in en iPhone 14 Pro som de värderade till 10 240kr för att sedan få ett nytt erbjudande som var 45% lägre erbjudande pga ''enheten har lätta repor''. Värt att nämna är att telefonen vara bara några månader gammal och verkligen i nyskick. Oseriös aktör.

m
mrbister
40 omdömen
Usel5 månader sedan

För det första så skickas telefonerna till Finland vilket gör att det tar längre tid innan telefonen påbörjas i deras s.k. "52-stegs-test". Skickade den 13:e och fick svar 21:a (inlämningskvitto och bilder finns som bevis). Gällande prisförslagen så verkar det endast vara lockpriser: Min iPhone 13 Pro har bott i ett skal sedan jag köpte den och har nu två år senare fortfarande 99% batterihälsa, inga märken på linserna, ramen eller baksidan. Det finns en ytlig, 2mm tunn repa på skärmen som syns i starkt lampljus i viss vinkel, nere i högra hörnet och det är inget som kameran ens fångade upp när jag fotade telefonen innan jag skickade iväg den. Swappie justerade ner priset motsvarande (citat från swappie.com) "okej skick" - dvs "Telefonen har tydliga tecken på slitage, såsom djupare repor, bucklor eller andra märken". Utpriserna från Swappie är densamma som det var när jag skickade in min telefon... Skulle vara kul om Swappie kunde svara på om dom tänker sälja den som i "okej" skick, eller i utmärkt skick ("Utmärkt skick: Telefonen är olåst, testad och fungerar som ny. Telefonen har lättare slitage som t.ex. små repor."). Min hade EN liten repa som knappt syns. Räkna med att Swappie drar av minst 15-25% på priset på telefonen du skickar in. Hade Swappie varit ärlig så hade som skrivit i mailet angående prisjusteringen, varför priset har justerats av deras "professionella tekniker", men det gör dom inte. Inte svårt att förstå varför eftersom dom då måste skriva något som inte är sant... Jag är inte naiv och tror att dom andra företagen som både köper och säljer telefoner fungerar på ungefär samma sätt, men det blir inte mindre oärligt för det...

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

När man säljer en mobil (i nyskick) håller de inte priset de föst angett utan påstår att skärmen är sprucken och sänker priser med 40% . Att bli Swappad = Blåst !

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Bluff! Sålde min iPhone 11 som hade en felfri skärm och de visste att batteriet låg på under 85% ändå hittar de fel på skärm som gör att de måste byta den (!) och drar dessutom ned ytterligare pga av batteriet.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Riktigt dåligt bolag. Sickade in telefon som var i bra skick. De klagade på repor i glset och gav ett skambud på typ hälften av det jag lämnade in. Sju dagar efter jag tackat nej får jag ett mail att de försökt skicka telefonen till mig och den legat i 14 dagar hos ett ombud. De undrar om jag skall ta deras bud eller de skall returnera telefonen igen. Igen! Det är helt omöjligt att den legat i 14 dagar om det gått 7 dagar sedan mitt svar! De är bedragare!

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Väldigt besviken på detta företag! Skickade in min helt felfria mobil iphone XS som värderades till 2000kr, Fick tillbaka svar att det fanns visst repor på den och värderingen drogs ner till 1400kr.. Jag har tagit bilder på mobilen som kan bekräfta att jag faktiskt inte har repor. Men det är rätt svårt att motbevisa då det blir ord mot ord nu...

Om butiken

Butiken finns i Finland. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Swappie Oy

Organisationsnr: 2692328-4