Gratis tech- & hemsupport
till alla, fri frakt över 500.
45 dagar öppet köp

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2017-06-22)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (7.74)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Fick en Kindle Paperwhite 3 med en pixel som var död, ett minimalt fel att inte bry sig om kan vissa tycka men för mig var det ett problem. Kontaktade Komplett, de uppmanade mig att returnera, deras instruktioner var glasklara OCH jag fick retursedel som de själva fick betala för. Det enda jag behövde stå för var förpackningen. jdolken, jag uppmanar dig att LÄSA mailet de skickar till dig innan du skriver en recension, det står klart och tydligt att de kostnadsfritt kan fixa retursedel till dig OM DU BER OM DET. Det kostar ju pengar att beställa retursedel hos Postnord så givetvis gör de inte det i onödan, det räcker att du bara skickar ett mail till dem så löser de det - precis som de skriver i mailet när du gör retur...

    För övrigt tog det inte mer än 2 dagar innan varan kom, det är inte deras fel att pixeln var död men Komplett var jäkligt hjälpsamma!
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde en dator men hade problem med den. Kund support va amazing. Rekommenderar till alla
    8 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en Fitbit charge HR till min fru på komplett.se fick en otroligt defekt produkt, bruten förpackning sönderslagen display och löst armband, det stod dessutom klart och tydligt att det var en defekt produkt. Först mailade jag Komplett och väntade 3 dagar, inget svar, ringde sedan och fick till svar att jag fick göra en retur på varan och pengarna tillbaka. Dock får jag stå för all tid jag lagt ner och transporter fram och tillbaka till Posten.
    Tack för den ersättningen!
    9 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Håller inte vad man lovar längre :( Köpte mus med leveranstid 1-2 dagar. Nu uppe i 3 arbetsdagar. Köpte dessförinnan, föregående vecka, soundbar med leverans 11 juni nu plötsligt framflyttad till 22 juni. Den som väntar på något gott...
    13 dagar sedan
  • Dålig
    Vad har hänt med komplett?
    Köpte 2 st väggfästen till tv-apparater för 2 veckor sen.
    Ser att dom inte finns i lager men att dom ska komma in 2a juni och att "datumet är bekräftat".
    Tagit ledigt från jobbet 2 dagar för att få klart bygget men plötsligt skjuter dom upp leveransdatum till 9e juni.

    Varför skriver ni ut att "datum är bekräftat" när ni inte kan leverera?
    Har även mailat er kundtjänst om detta.

    För några veckor sen hände samma sak med en tv som komplett hade på sin sida fast då stod leveransdatum 19e November 2016 (???).
    Mailade kundtjänst och frågade dom hur ett datum från 2016 kan vara "bekräftat".
    Får mailsvar först efter några dagar där dom säger att dom troligtvis inte kommer att få in tvn mer...... tvn är dock kvar på sidan minst 1 vecka till med felaktigt lev.datum.

    Uppenbarligen inte samma komplett som förr.
    Sänker betyget.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Perfekt
    Full pott är givet, bra priset, grym sida, leveransen är sjukt snabb, vid senaste köp beställde jag på lördagen och fick det redan på måndagen (bor i umeå).
    21 dagar sedan
  • Hej Jooheell,

    Riktigt roligt att höra att du uppskattar leveranstiden och vår hemsida!
    Tack så mycket för toppbetyget och recensionen!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Dålig
    Jag beställde en produkt och fick direkt en orderbekräftelse på mail, bra!
    Sedan avbeställer Komplett ordern utan att meddela mig om det. Avbeställningen berodde på att de hade satt ett felaktigt pris, men det fick jag gräva fram själv. Tack för servicen, ni är värda 2 stjärnor!
    1 mån sedan
  • Hej waxibi,

    Tack för ditt omdöme!
    Det var väldigt tråkigt att höra. Vanligtvis så kontaktar vi alltid kunden i samband med en avbeställning.
    Vi skulle jättegärna kika på vad det är som kan ha gått fel här hos oss, har du möjlighet att återkomma till oss på:
    kundombud@komplett.se.

    Så har vi en möjlighet att kika på vad som gått snett med din order!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Mycket bra
    Inget att påpeka, är supernöjd!
    1 mån sedan
  • Hej Kunstjägarn123,

    Tack för ditt omdöme och ditt betyg!
    Kul att höra att du är nöjd med oss!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska dålig
    Samlat på mig en gedigen orderhistorik från Komplett och kund sen 8-9 år tillbaka. Oftast okej leveranstid och nästintill aldrig något krångel. Väljer ändå oftast andra återförsäljare nu för tiden då de erbjuder gratis eller billigare frakt.

    Anledningen till att jag betygsätter nu var min senaste beställning av ett års prenumeration på Office 365 (199 pix inkl. 1TB OneDrive - riktigt bra deal). Men 59 kr i frakt för en produkt jag vet är basically bara ett serienummer känns så trist. I en perfekt värld hade de väl bara kunnat skicka serienumret digitalt, men förstås Inte Kompletts fel att produkten kommer i en liten inplastad ask (10x10cm).

    MEN – och ett stort MEN i min bok – nu kom denna pyttelilla Office-ask i en förhållandevis ENORM låda, större än en skolåda, där den lilla asken satts fast med plast mot en av sidorna. Vilket j*vla slöseri.

    Nu vänder jag mig direkt till Komplett eftersom de verkar svara här: Har ni verkligen inte några mindre förpackningsalternativ? Var är hållbarhetstänket? Tydligt obefintligt i ert fall. Ni kan väl åtminstone anstränga er LITE?

    Från en solid 8:a till en 3:a, för vad gäller miljöpåverkan har ni uppenbarligen inte tänkt till och som återförsäljare av elektronik borde ni åtminstone försöka.
    1 mån sedan
  • Hej svenglenn,

    Tack för din recension och ditt omdöme!
    Vi tycker att du har bra synpunkter och vi tar med oss din feedback vad avser hållbarhetstänk.
    Jag ser detta som ett bra tillfälle för oss att vara tydliga i vårt miljöarbete:

    All den plast som används i emballaget är miljövänlig och kan brännas och användas på nytt utan att avge skadliga gaser. Kartongen är gjord av returfiber, som är skapat av insamlat avfall som återanvänds.

    Om du finner stort intresse i miljöfrågan, och skulle vilja veta mer om hur vi jobbar med miljö så har du möjlighet att läsa mer om det här:
    https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/miljoearbete

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Bra sida, enkelt och hitta och navigera.
    1 mån sedan
  • Hej sepideh68,

    Underbart att se att du uppskattar vår hemsida!
    Tack för din recension och ditt betyg!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Så länge allt funkar är ju alla butiker bra, det är inte förrän något krånglar man märker skillnaden. Denna gången ställde Posten till det. Jag köpte en skärm som visade sig vara transportskadad. Efter kontakt med Kompletts kundservice mailade jag ett par bilder på eländet till dem, och sen skickade de direkt en ny skärm. De mailade också en transportlapp för att skicka tillbaka den trasiga. Bra jobbat!
    2 mån sedan
  • Hej uniper,

    Underbart att höra att du uppskattar våra lösningar när saker och ting inte går som tänkt i leveransen.
    Tackar vänligast för omdömet och toppbetyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Knappt godkänd
    Beställde ett grafikkort. 6 dagars leveranstid på en lagervara är inte ok, dock kom en helg mellan men den borde varit framme på fredagen. Vet dock inte om det beror på strul från speditörens sida.
    2 mån sedan
  • Hej FreddeY2K,

    Håller med dig om att det inte är roligt med en leveranstid på 6 dagar och det är inte i linje med den leveranstid som vi strävar efter eller utlovar för den delen heller.

    Har du möjlighet att återkomma till oss med ditt ordernummer till kundombud@komplett.se så att vi kan kika närmare på vad det är som har gått fel?

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Bra
    Super bra, Dock så delade de på paketen så jag fick dem med 2 dagars differens tid som gör att det inte blir full pott!
    2 mån sedan
  • Hej mallig7,

    Tack för ditt omdöme!
    Tråkigt att det blev en differens i leveranstiden av din order.
    Vi skulle vilja kika på din order för att se vad det var som gick fel.

    Har du lust att återkomma till oss på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kan vi kontrollera saken vidare?

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Bra sida, bra kundservice. Legender inom sitt gebit. 10/10 would buy agian.
    2 mån sedan
  • Hej ozborn,

    Underbart att du känner så för oss!
    Kan inte mer än tacka för recensionen och betyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Problemfri beställning och mycket snabb leverans.
    Beställde min vara i söndags och kunde sedan hämta ut paketet hos postutlämningen på Ica måndag eftermiddag.
    2 mån sedan
  • Hej pejo93,

    Tack för ditt omdöme och toppbetyget!
    Riktigt roligt att se att du uppskattar leveranstiden!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Fantastisk service! Jag köpte några datordelar och såg inte att processorn jag köpte var en kalby lake processor och inte en skylake processor som moderkortet stödde. Jag ringde till dem och de sa att de kunde ta tillbaka moderkortet och uppdatera det utan extra kostnad! Jag fick tillbaka de några dagar senare och nu fungerar allt igen! Stort tack till supporten!
    2 mån sedan
  • Hej ottorasmusson,

    Det glädjer mig att du uppskattar vår service! Det är lätt att missa att det är nödvändigt med uppdatering när man skaffar en Kaby Lake processor till ett äldre moderkort så givetvis vill vi hjälpa till så gott vi kan!
    Tack för recensionen och betyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Bra priser, snabb leverans.

    Trevlig och superenkel support att ha att göra med.
    2 mån sedan
  • Hej Moderb,

    Glad att höra att du uppskattar vår nätbutik!
    Tack så mycket för ditt omdöme och betyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Bra priser och mycket snabb leverans!
    2 mån sedan
  • Hej catastrophe,

    Tack för din recension och betyget! Väldigt trevligt att du uppskattar våra leveranstider och priser så!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Köpt ett fåtal gånger härifrån och aldrig haft något problem med leveransen.

    Supporten är i världsklass! Kommer definitivt att börja köpa oftare från Komplett!

    Edit 2017-04-07: Supporten är i världsklass!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej popaz_94,

    Strålande att du efter 3 år känner precis likadant om vår kundservice! Det glädjer verkligen att se!
    Tack för ditt uppdaterade toppbetyg!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Komplett har en mycket användarvänlig och bra kontosida där man kan se orderstatus, kvitto och andra kundtjänstärenden. Leveranstid är fantastisk. Beställde från Komplett klockan 11:00 och kunde hämta ut produkterna klockan 13:00 dagen därpå i Umeå. Dessutom mycket bra emballering på godset.

    Tack vare snabb leverans och utbud handlar jag lika gärna från Komplett som från NetOnNet lagershop som ligger ett stenkast bort.
    2 mån sedan
  • Hej Tricast,

    Underbart att se att du uppskattar vår sida så mycket!
    Tackar varmast för ditt omdöme och betyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Stort urval av produkter till bra pris.
    Snabb leverans och en kundtjänst i topp-klass gör att man som kund återkommer år efter år!
    2 mån sedan
  • Hej magnuspris,

    Tack för din recension och toppbetyget!
    Jättekul att se att du uppskattar vår kundservice så!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Utmärkt
    Handlat här under många år och aldrig haft några problem. Lite synd att de stängde sin pickup point i Stockholm för några år sedan.
    3 mån sedan
  • Hej Scriabin,

    Tack för din recension!
    Olika Pick-Up-Point uthämtningsställen stängdes i samband med att vi började erbjuda fri frakt för privatpersoner på ordrar över 500:- och dessvärre så var Stockholms Pick-Up-Point en av dem.
    Håller med om att det var väldigt tråkigt, men det ledde samtidigt till att vi hade möjlighet att erbjuda fri frakt till väldigt många kunder.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Utmärkt
    Har beställt under många hos komplett.se och butiken har inte blivit sämre på varken priser eller produkter. Och fort går det att få produkterna med! Fortsätt med detta framöver!

    Kommer definitivt handlar mer i framtiden, diggar era spontana helgkampanjer, nyligen lyckades jag rycka ett Zotac GTX 1060 3GB för 2099kr. ;-)

    Anledningen till att ni inte får full pott är för att jag stör mig lite på att det är faktureringsavgift via klarna till Er. Handlar ofta via klarna och det är få ställen någon sådant avgifts läggs längre.
    3 mån sedan
  • Hej StarZinger55,

    Tack för ditt omdöme och betyget!
    Det är ganska sällan som det nämns något om våra helgkampanjer här, så det uppskattar vi att du gillar och delar!
    Förstår att det är tradigt med avgiften på Klarnafaktura, men dessvärre så finns det inte mycket vi kan göra åt den saken i dagsläget.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Mycket bra
    Bra service och chat under en lördag där support kunde sänka ett paketerbjudande till mig, då jag uppmärksammat en felaktig prissättning. Fick det 5% billigare än tidigare paketpris (dock 1,5% billigare än varje del separat...) Efter helgen gick priset på ena delen upp så jag till slut fick en rabatt på 7% på paketet.

    Lite halvt missnöjd med kompensationen för att ha hittat ett fel på hemsidan, men servicen var väldigt bra med lång chat under helg, så det är jag väldigt nöjd med. Recensioner för respektive komponent i paketet kommer vid senare tillfälle.
    3 mån sedan
  • Hej wuqqs,

    Tråkigt att hanteringen inte riktigt lyckades leva upp till dina förväntningar, men kul att höra att du trots detta uppskattade vår kundservice.

    Tack så mycket för recensionen och betyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    verrri good customer servis
    much fast shipping
    no problemo
    chat open for long time
    good weekend deals
    3 mån sedan
  • Hej mahdi18,

    Wow, such review. Very thanks!

    ...Tack så mycket för din recension och toppbetyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    - bra kundtjänst
    - snabb leverans
    3 mån sedan
  • Hej originalmax,

    Tack så mycket för ditt omdöme och betyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Beställde en Asus rt-ac68u för en tid sedan och fick den hemskickad utan några som hälst problem. Billigt och bra, vad mer kan man begära?
    3 mån sedan
  • Hej Esse321,

    Härligt att höra!
    Tack så mycket för ditt omdöme och ditt toppbetyg!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Jag beställde en asus laptop på lördag och fick hem på måndag eftermiddag. Otroligt snabb. Datorn köpte jag för bra pris jämförd med andra butiker. Rekommenderat!
    3 mån sedan
  • Hej bodef84,

    Tack för din recension och härligt att du uppskattar leveranstiden!
    Vi lägger stor vikt i våra leveranser så det är alltid kul att se!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Har handlat på Komplett flera gånger senaste åren och jag har alltid fått varorna på utlovad tid, bra service och bemötande nu när min dator strulade. 10/10!
    3 mån sedan
  • Hej Timpano,

    Underbart att höra! Tackar varmast för recensionen och toppbetyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Utmärkt
    Beställde varorna i lördags och på tisdag morgon var de framme. Allting var bra packat i en låda som kanske var lite (överdrivet?) stor men annars så var allt perfekt!

    Detta är tredje gången jag beställt och har inte haft några problem alls, så hur kundsupporten är kan jag inte svara på, men sannolikheten att du behöver vända dig dit är väldigt liten.

    För övrigt, bra utbud av produkter och bra priser. Kommer definitivt handla där igen!
    3 mån sedan
  • Hej Estrozix,

    Tackar så mycket för omdömet och betyget!
    Härligt att leveranserna har gått bra för dig!
    Om du skulle få några frågor eller funderingar i framtiden, tveka inte att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    En vara jag beställt blev nedsatt dagen efter, jag fick beloppet tillgodo utan problem och idag använde jag det för en beställning genom att kontakta kundsupporten.

    Trevligt bemötande i alla steg!
    3 mån sedan
  • Hej MakkaKaplar,

    Tack för ditt omdöme och betyget!
    Kul att höra att du uppskattar lösningen och bemötandet!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Köpte många prylar från Komplett, var varje gång snabbt levererade och problemfri. Förra veckan köpte jag en defekt prylar, och första gången gjort en kontakt med kundtjänst. Fick utmärkt bemötande och snabbt åtgärder. Mycket nöjd. En stark tio. :) dav
    3 mån sedan
  • Hej dBOSS,

    Tack för din recension!
    Vi lägger stor vikt i vårt kundbemötande och det är alltid härligt att höra att det uppskattas!
    Tackar mycket för 10:an!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    bra utval
    3 mån sedan
  • Hej david svensson,

    Tack för din recension och betyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Lade en order som var tillgänglig att hämta ut mindre än 24tim senare! Allting fungerade perfekt!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Hej ragnaros,

    Tack för ditt omdöme och toppbetyget!
    Underbart att höra!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Jag har varit en nöjd kund hos er i många år, men det är vid sådana här tillfällen som ett företag visar sin riktiga sida. Jag har pratat med er support och kommer ingenstans. Med detta meddelande vill jag bara upplysa andra om vad som kan hända när man handlar från er, sedan är det upp till var och en att fortsätta handla hos er eller någon annan butik.

    Jag handlade några produkter av Komplett på Black Friday. En av produkterna var en tandborste som jag inte börjat använda förrän senare eftersom min förra fortfarande fungerade ett tag till. När jag väl öppnade förpackningen och testade den upptäckte jag att displayen var defekt. Skickade in ett ärende till Kompletts support som bad mig göra en returanmälan via "mitt konto”. Där fyllde jag bland annat i mitt bankkontonr då det klart och tydligt stod "Observera att vi inte kan återbetala pengar på annat sätt än direktbetalning till bankkonto eller post-/bankgiro.". ”Bra" tänkte jag, eftersom det kortet jag handlade med inte existerar längre då jag hade bytt bank. Jag får en retursedel och skickar in den defekta displayen. Jag har tidigare kommit överens med Komplett om att få tillbaka 500 kr istället för att få tillbaka pengarna helt eller få en likvärdig produkt i ersättning.

    Efter några dagar får jag ett mail om att 500 kr kommer att betalas tillbaka till mitt kort jag handlade på. Jag meddelade Komplett att mitt kort inte existerar längre och att det stod att det skulle betalas in till mitt angivna bankkonto i returanmälan. Deras ursäkt var att det gällde på alla betalningar utom kort (dock stod inte den här extrainformationen någonstans, utan endast informationen jag citerade tidigare). Efter ca 7 mail fram och tillbaka där Komplett bl a säger, jag citerar: ”Jag får beklaga eventuella problem som har uppstått här. Tyvärr har jag ingen (laglig) möjlighet att dirigera om en återbetalning till något annat än det belastade kortet.”. Dessutom sa de att jag var tvungen att ta kontakt med den gamla banken jag haft då de kommer att behålla pengarna. Låter lite konstigt tyckte jag och frågade om inte pengarna studsar tillbaka till Komplett ifall de skickar pengar till ett kort/bankkonto som inte existerar? Svaret från komplett var nej, jag måste ta kontakt med min gamla bank och få pengarna skickade därifrån till mitt nuvarande bankkonto. Så jag får sitta i telefonkö i en halvtimma för att få kontakt med min gamla bank som snabbt säger att pengarna kommer att studsa tillbaka till Komplett, bad även supporten att dubbelkolla detta då jag inte ville sitta i telefonkö igen ifall det skulle vara ett missförstånd. Skickade ett avslutande mail till Komplett om att jag varit i kontakt med banken och svaret jag fick. Har inte hört av Komplett sedan dess (tidigare har de svarat på mail efter några timmar). 500 kr är inte värt den tid jag lagt på ärendet och framförallt inte att skriva detta inlägg. Det är en principsak att visa på hur Komplett behandlar sina kunder då allting inte fungerar som det ska.
    3 mån sedan
  • Hej zqar,

    Riktigt tråkigt att höra att du har fått detta bemötande av oss. Men jag uppskattar den tid jag fick med dig över telefon och jag hoppas att du nu känner att du har fått ett bra avslut i detta ärende.

    Återkom gärna till oss på kundombud@komplett.se om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar i framtiden.

    Med vänliga hälsningar,
    Christian, Komplett.se

  • Perfekt
    Pratade med Jonas på kundservicen som gjorde ett formidabelt jobb. Han förstod mitt problem direkt och erbjöd sig att skicka ut ny sladd utan kostnad. 2 dagar senare låg en ny sladd på närmsta postkontor. Kundservicen hade inte kunnat vara bättre.
    4 mån sedan
  • Hej sillen63,

    Tack för din recension och ditt betyg!
    Vi lägger stor vikt i vår kundservice och blir väldigt glada av att höra att du tycker att det fungerar så bra!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Utmärkt
    Uppdaterat 20170220:

    Efter en konstruktiv och saklig diskussion med ett gott bemötande från båda parter har allt löst sig. Komplett.se är inte helt oävna att lösa saker o ting, så länge man bara håller det konkret och möter med respekt från båda hållen. Kommer vara kvar som kund hos Komplett och mer än nöjd med den hantering som Kundombudsmannen stått för.

    .................................................................................................................................................

    Håller med bjogul till fullo!

    Beställde en TV som var på kampanj (fanns i lager och första bekräftelsen visade även det). Efter 1! Dag ändras status till 1 månads leveranstid! Obs, jag som kund fick själv ta reda på detta det var alltså INGET Komplett kontaktade mig om. Dubbelobservera även att varan fanns i lager när jag beställde den!
    Nåväl, efter ytterligare någon vecka ändras levarnstiden igen och då ytterliggare 1 månad framåt alltså 2 månaders leveranstid! på något som från början fanns i lager. Fortfarande INGEN från Komplett som tagit kontakt angående den onormalt långa leveranstiden... när jag som kund SJÄLV tog kontakt med dem var de inte överhuvudtaget intresserad att erbjuda produkt som motsvarade samma specifikation som den beställda eller på något annat sätt som får mig att i framtiden överhuvudtaget rekommendera Komplett. Man erkände även att man översålt lagret men att man inte var villiga att erbjuda annan produkt med samma spec till likvärdigt pris. Erbjudandet de var villiga till var så ynkligt att överhuvudtaget kalla det erbjudande är skrattretande! Mest beklämmande är den oerhört dåliga kundhantering man har, speciellt vid nykund!

    Så, högsta varning att INTE handla av detta företaget och räkna INTE med att DE löser det. DU som kund får tala om vad de rimligt borde göra (ta kontakt med kund när något avviker utöver normalt, extra rabatt på beställd vara eller 50% på nästa vara men i nuläget så är det katatstrof... de erbjuder INGEN kompensation mer än ett "vi beklagar...du kan alltid avbeställa" Jag ska alltså avbeställa pga att de översålde men samtidigt skickar mig ett underlag på beställning om att varan finns i lager 😂).

    Summa sumarum, lite INTE på lagersaldo, lita INTE på att kundtjänst försöker hjälpa dig och behöver du varan? KÖP NÅGON ANNANSTANS!

    Jag beställde 1 vara, inte två eller mer...trots att jag var villig att handla mer där vilket jag klargjorde för kundtjänst mycket tydligt är man inte mer intresserade än så... troligtvis har företaget så bra förtjänst att de inte behöver bry sig om merförsäljning.

    Verkar heller inte som att Komplett är speciellt betrodd av sin leverantör då andra ÅF har fått sina leveranser (av samma produkt och storlek) medans Komplett fortfarande väntar och skjuter fram hela tiden.

    Detta företag är INTE komplett...
    4 mån sedan
  • Hej Aouse,

    Tack för uppdateringen av din recension och ditt betyg!
    Jag vill beklaga för det passiva bemötandet som du tidigare har fått av oss och är mycket glad över att vi kunde komma fram till en lösning som fungerade bra för dig!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Snabb hjälp och leverans när beställd vara hade utgått.
    4 mån sedan
  • Hej eek,

    Tack för din recension och toppbetyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska bra
    2017-02-15 Uppdatering 2:
    Korrigerar betyget/omdömet, då Komplett mycket tydligt har seriösa och kompetenta personer i sin funktion Kundombudsman.

    Shit happens, så är det i alla organisationer och det väsentliga är att man tar tag i detta på ett bra sätt efteråt. Och det tycker jag man gjort i mitt ärende - inte minst positivt att man inser värdet att rätta till den strukturella brist i deras system som ledde till att felet uppstod (varukorgen är default att levereras samlat även om alla varor inte finns hemma). Sen borde man också ha resurser att läsa inkommande mail till kundtjänst och svara inom 24 timmar.

    En bit kvar till full pott, men jag avråder inte längre någon från att handla från Komplett.

    ==*****==

    2017-02-13 Uppdatering: Trots två mail med mitt telefonnummer och uppmaning att jag vill bli kontaktad av kundtjänst så är det ingen från Komplett som hör av sig. Mina pengar har de tagit, men varorna skickar de inte.

    ==*****==

    Beställde dator, skrivare, skärm mm förra söndagen, förskottsbetalade 13.200 kr för att fakturaprövning inte skulle fördröja leverans. Behövde datorn till denna helg för att göra i ordning till äldre släkting.
    Loggade in i tisdags för att säkerställa att grejerna verkligen skickats, då framgick att leveransalternativet var "samlad". Dvs. allt jag beställt måste finnas innan Komplett skickar ut. Det kan säkert ha synts, men är inget jag märkte i beställningsprocessen.
    Jag mailade att jag behövde datorn innan helgen och att jag aldrig skulle beställt de varor som inte fanns inne om jag hade förstått att hela leveransen skulle hållas inne i avvaktan på dessa (skärm + musmatta). Fick besked att detta skulle ordnats. Grejerna skulle skickas och borde nå mig på fredagen.
    På torsdagen var dock status oförändrad. Nytt mail - och får sedan svar att jag borde ha avbeställt skärm + musmatta för att det andra skulle skickas. Mailar igen torsdag eftermiddag och därefter fredag förmiddag, och begär att få bli uppringd (med många utropstecken).

    Nu är det helg. Inga grejor har skickats. Ingen har ringt.
    4 mån sedan
  • Hej bjogul,

    Tack för uppdateringen till recensionen och ditt betyg!
    Givetvis så tackar vi inte nej till att ta emot konstruktiv kritik vilket ger oss chansen att bli bättre och inte minst att göra en tråkig situation till något bättre.

    Jag vill verkligen beklaga för bemötandet som du tidigare fått från oss och tacka dig för att du gav oss en chans att bättra oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Utmärkt
    Grym svarstid och service!
    4 mån sedan
  • Hej SmajsLord,

    Tack för omdömet och ditt betyg!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Smidig och hjälpsam kundservice när några delar i mitt datorbygge krånglade.
    4 mån sedan
  • Hej chicketiwowow!

    Tack för ditt omdöme!
    Vi lägger stor vikt i vår kundservice och uppskattar verkligen att du gett oss detta betyg!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Har handlat hos komplett vid flera tillfällen och sista gången var i helgen och det gick utöver förväntan.

    La beställning på en 70" TV 15.45 på en lördag, och den var levererad och klar vid 09.30 på måndagen.

    Smidigt att beställa, bra service och priser.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej Hosse,

    Underbart att du uppskattar våra leveranstider och våra priser!
    Tack så mycket för din recension och toppbetyget!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    bra utval
    4 mån sedan
  • Hej swag,

    Tackar vänligast för ditt omdöme och betyg!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Utmärkt
    Det finns seriöst inget dåligt att säga om Komplett.

    Returer fungerar perfekt. Fin fina kampanjer lite då och då. Trevligt bemötande. Bra erbjudanden. Snabba stabila leveranser.

    & nästan viktigast av allt! En flexibel kundservice. Har du problem med kvaliteten på en produkt så chatta med kundservice så löser dom oftast det problem fritt för din del.

    Resultatet är att jag brukar handla för ~20-40k per år hos komplett.

    Min enda önskan är att jag skulle vilja ha fler utlämnings ställen så man kan beställa varor där frakten förstör hur prisvärt det är att beställa från komplett.
    4 mån sedan
  • Hej JockeLT,

    Tackar vänligast för betyget och din recension!
    Vi lägger stor vikt i leverans och service, så det är underbart att höra att du uppskattar det!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Kan inte säga nånting dåligt om komplett.se
    Börjat beställa mer o mer härifrån. Snabba leveranser och en BRA hemsida där man enkelt kan se antal produkter i lagret och även när nästa leverans är påväg.

    Även supporten svarar snabbt och bra då man har nå frågor.

    //Nöjd Kund :)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej mythicpix,

    Tack så mycket för recensionen och uppdateringen! Väldigt kul att höra att du är nöjd med vår support och hemsida!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Bland det sämsta jag sett. Gapade av häpnad när mina två varor i smal plast var nerkastade som de var i ett tunt stort jiffy. Hade Posten bara varit aningens oöm med jiffyt eller om det hade råkat fastna nånstans så hade varorna gått sönder. Det övergår mitt förstånd hur man kan skicka varor på det viset?! Dessutom 39 kr i frakt för eländet. Nej, under all kritik! Leveransen var inte snabb heller.
    4 mån sedan
  • Hej Nicki,

    Jag beklagar att du haft denna upplevelse gällande leveransen när handlat hos oss och önskar gärna få lite ytterligare information kring ert köp hos oss.

    Kontakta oss gärna på kundombud@komplett.se med ert ordernummer så ska vi absolut kontrollera ärendet utförligt.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Mycket bra
    Otroligt bra internetbutik med hämtbutiker i Stockholm. Leverans brukar ske dagen efter även med riktigt stora paket till en mycket låg fraktkostnad. Skickade även in en dator på RMA i förra veckan och dom gånger jag mailat i ärendet har jag snabbt fått utmärkta svar så jag kommer definitivt fortsätta med mina inköp hos komplett.se. Även ett stort tack till Micke på kundtjänsten för dom snabba mail-svaren, något man inte är van vid via från stora företag när det gäller mailsupport.

    Uppdatering. Svar på mejl är betydligt långsammare nu än när jag först skrev min recension.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej ErikSvensson,

    Tack för det uppdaterade betyget och din recension!
    Beklagar verkligen att vi inte lyckats leva upp till dina förväntningar vad gäller svarstiden på mail!
    Det är inte så som vi vill att det ska vara och förhoppningsvis så får vi bukt med våra svarstider så snart som möjligt!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Mycket snabb leverans och vara som utlovat. Kan rekommenderas!
    4 mån sedan
  • Hej ulfsven,

    Tack för din recension och för toppbetyget!
    Underbart att höra att du fått en så fin upplevelse av att handla hos oss!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Knappt godkänd
    Ja... jag vet att detta kanske är något som bara händer en per 50 personer men jag vill gärna berätta hur jag ser på Komplett.

    Jag skulle köpa en par lurar för en resa jag hade planerat. De sa att leveransen skulle ske 1-2 dagar. Nice då köper jag dem. Betalade och väntade... väntade... väntade... Mailade och frågade vad som händer. Väntade... väntade... väntade... Inget svar.
    Till slut så gick jag in på deras chatt och frågade vad som händer. Då får jag ett svar av vad jag kan tänka mig 15 årig nyanställd som inte har en aning om vad som händer att min vara skulle såklart ankommit nu men att den säkert kommer imorgon. Får jag någon kompensation? Nej.... Fixar de så att de skickar min vara via expresspost? Nej. Dvs. ingen kundsupport eller supportkänsla.

    Jag betalar hellre 2-3% mer för en vara om jag vet att jag får den support jag behöver när de gör bort sig. Med det så blir det aldrig Komplett igen.
    4 mån sedan
  • Hej shoffa,

    Tack för din recension!
    Såhär ska det självklart inte fungera, beklagar för den undermåliga upplevelsen som du fått av oss.

    Har du möjlighet att återkomma till oss på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kan vi titta närmare på ditt ärende?

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Mycket bra
    Snabbt och rätt!
    4 mån sedan
  • Hej Dolof,

    Tack för betyget och din recension!

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se