3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-09-20
    R
    RBjerk(2 omdömen)
    Urusel service! Prisgarantin dom skyltar med är obefintlig. Gäller nämligen inte om konkurrenten har kampanjpris! Låter fint med prisgaranti i 60 dagar men läser man villkoren som jag fick skickat till mig på ett icke servicevänligt vis när jag bad om mellanskillnaden så betyder den som sagt ingenting. Visst borde jag läst igen detta innan men såg komplett.se som ett seriöst företag. My bad.... Skickade även en epost med frågor om tvn jag köpte eftersom jag inte var helt nöjd och frågade om möjligheterna att skicka tillbaka en vara trots bruten förpackning. Detta behagade dem inte ens att svara på! Detta var sista gången jag handlar från komplett.se
    2019-09-13
      larsno(31 omdömen)
      Kanonservice.
      2019-09-08
        R
        Redbost(1 omdöme)
        Avråder verkligen, Väldigt missnöjd.Blir de fel på varan man beställt, så ger jag Komplett stort minus. lever inte upp med vad man lovar, svårt att få feedback och hjälp med att lösa problem och felaktigheter, Deras Kundservice, ja de sämsta jag varit med om.
        Komplett.se svarar:2019-09-18
        Hej Redbost! Det här låte rsom raka motsatsen till den upplevelse vi vill att du som kund ska ha. Jag skulle gärna vilja se över vad som gått fel och se om det är något vi kan korrigera. Kontakta mig på [email protected] med ditt ordernummer och ditt ärende så kan vi ta det därifrån. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator Komplett Services Sweden AB
        2019-09-06
          b
          bson84(2 omdömen)
          Köper man en dyr dator för 30.000kr så kunde man ju förvänta sig att dom packar ner lådan i en postkartong i alla fall.. ..men men, annars bra priser och ett stort sortiment.
          2019-08-29
          Redigerades 2019-09-03
            b
            bitcasual(21 omdömen)
            Lär aldrig handla från Komplett igen. Komplett har på några få år gått till att vara en av de bästa elektronikbutikerna i norden till att vara bland de sämre. De verkar har delat upp deras verksamhet i olika företag som tillsynes inte verkar ha någon kontakt med varandra. Det blir således väldigt krångligt när man betalar med faktura via kompletts bank men sedan vill nyttja ångerrätten och göra en retur. Komplett Bank verkar inte kunna betala tillbaka pengarna trots att returen och återbetalningen varit godkänd sedan flera veckor tillbaka från komplett.se sida. Kundtjänsterna deflekterar frågor till den "andra" kundtjänsten då de inte verkar förstå deras egna ansvarsområde. Uppenbarligen så skiter man i distansavtalslagen på Komplett, då den säger att "Återbetalning ska göras utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot konsumentens meddelande om att avtalet frånträtts"
            2019-09-02
              F
              Fredrik(1 omdöme)
              Extremt missnöjd med leveranstiden och bemötande från chat. Beställde en dagar en tisdag morgon, idag är det måndag veckan efter och varan har fortfarande inte skickats och kundservice påpekar att det kommer ta minst 2-3 dagar ytterligare innan jag har mitt paket. Blev lovad att paketet skulle skickats på fredagen men icke. Inte nog med att man får fel info varje gång man vänder sig till kundservice, så försöker dom idiotförklara kunden med lögner som att det finns "branch-praxis" att inte skicka paket på fredagar, då posten ändå inte kör över helgen. Var nog det dummaste jag hört på länge. Tacka vet jag dustin som skickar varor samma dag innan 16 och man har paketet förmiddag dagen efter. Tillslut kröp infon fram citerat "Vet att de har haft problem på Komplett i norge med att de har lite längre tid att bygga ihop dem än vanligt." Säg då sanningen direkt istället för att komma med billiga lögner och skylla på Postnord, när paketet inte ens lämnat era egna lokaler. Nu står jag utan dator på en utbildningsdag som jag räknat med.
              2019-08-14
              Redigerades 2019-08-24
                Leveranserna gick snabbt och de fixade en prisgaranti på ett av mina köp, bra service och support riktigt smidigt tycker jag.
                2019-08-20
                  a
                  arg kund(1 omdöme)
                  Beställde en pc i delar 29e juni. Fick den i fredags förra veckan efter flera klagomål på kundservicen. Nu när jag öppnade packet märkte jag även att chassit har en buckla och paketet med moderkortet var inte ens stängt. Sista gången jag köper något från komplett.
                  2019-08-15
                    c
                    coke_smurf(27 omdömen)
                    Totalt genomrutten support från komplett.se's egna komplett bank! Har försökt att få tag i fakturan på senaste köpet sedan 6:e augusti. Hörde först av mig till Komplett.se, men dom hänvisade bara att jag skulle ta kontakt med deras bank. Komplett bank svarade, men skickade mig en gammal faktura från 2018. Dom ville också påminna mig om att mina fakturor ligger under "mina sidor" hos dom. Nej, det ligger ingen ny faktura där från senaste köpet! Efter det har jag försökt maila dom flertalet gånger men inget svar, har även skickat in mitt kvitto från komplett.se flertalet gånger för att underlätta om det har blivit något fel...men inget svar. Vilket oseriöst skräpföretag! Men kommer säkert att få min faktura...när dessa 14 dagar har gått och då i form av en påminnelse, troligtvis med en extra fin avgift till det med. Jag vill bara få betala min faktura i tid, varför ska det vara så förbaskat svårt?! Edit: Efter 45 min i telekö så skickades fakturauppgifter över via mailen. Tänker låta allt stå kvar för det var uselt behandlat från första början.
                    Komplett.se svarar:2019-08-16
                    Hej coke_smurf, Jag får verkligen beklaga att du haft en dålig upplevelse kring fakturan från ditt köp. Vi har fått information från Komplett Bank och de meddelar att ett systemfel under den aktuella perioden innebar att nya fakturor inte genererades korrekt. Detta ska nu vara åtgärdat. Får återigen beklaga att det drabbade dig. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator Komplett Services Sweden AB
                    2019-08-14
                      S
                      Sig(21 omdömen)
                      Jag beställde en bildskärm som har en defekt i form av döda pixlar. Företaget vägrar att ta det på garanti vilket resulterar i ett ärende på ARN som jag initierade. Nu är det inget svar alls från företaget och jag skall vänta i 6 månader på ett beslut från ARN. Jag avråder starkt av att handla där och det är definitivt mitt sista köp på Komplett.se!
                      2019-08-14
                        paladin(4 omdömen)
                        Returnerade en vara och fick bekräftelse 10 juli, nu 14 augusti och flera kontakter med komplett så har jag fortfarande inte fått mina pengar. Får svar där komplettbank och komplett skyller på varandra. Inte seriöst.... suttit i telefonkö till komplettbank i 1h idag, fortfarande inte kommit fram. Skulle akta mig för komplett då det känns som något förändrats i bolaget.
                        Komplett.se svarar:2019-08-14
                        Hej paladin, Här verkar något ha gått snett i hanteringen. Skicka gärna ett mail till mig på [email protected] med dina uppgifter om ärendet så ska vi se om det finns en snabbare lösning. Med vänliga hälsningar Jesper, Customer Coordinator Komplett Services Sweden AB
                        2019-08-10
                          t
                          theoking2(2 omdömen)
                          Produkterna är oftast billiga och har bra kvalité.. Det är ett mycket trovärdigt företag som dessutom har en väldigt bra gjord sida. Köper du något över 500 kr, så är det fri frakt. På min personliga top lista (för IT relaterade produkter) så ligger Komplett.se och Webbhallen.com på delad första plats
                          2019-08-05
                            j
                            jfredrikj(9 omdömen)
                            Komplett är en ganska välsorterad butik med priser som konkurrerar i det lägre skiktet. Jag har handlat många gånger hos Komplett och det är sällan några fel. Leveranstiden måste dock vara bland det snabbaste jag varit med om! Vi satt på söndag eftermiddag och plockade ihop delar till dator som vi beställde ca 15. Dagen efter, måndag, anländer paketet med postnord till vårt utlämningsställe! Fri frakt brukar i de flesta butiker innebära snigelfart på leverans, men här är Komplett riktigt duktiga. Kan verkligen rekommendera Komplett.
                            2019-07-17
                            Redigerades 2019-08-01
                              Jag är otroligt nöjd med köpupplevelsen hos Komplett. Jag fick ett väldigt gott bemötande och otroliga bra support av någon vid namnet Johan. Känns bra att man handlar hos Komplett. Mycket bra personal och shop!! Keep up the good work.
                              Sorterat efter datum
                              Gamla omdömen

                              Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

                              2010-06-20
                              Redigerades 2019-08-26
                                V
                                Veckans(83 omdömen)
                                Har alltid gillat komplett och tyckt de har varit ett föredöme bland nätbutiker men nu verkar det som att de inte vill svara på mail längre. Har mailat dem vid 2 olika tillfällen (där det var absolut nödvändigt att kontakta dem) och i det första fallet så dröjde det 2 veckor att få ett enkelt svar gällande reklamation. Då svaret tog så lång tid så hann jag lösa problemet på annat sätt. Vid det andra tillfället får jag ett meddelande om att en produkt i min order utgått och jag ska återkomma till dem för att byta till en annan produkt. Fortfarande inget svar efter en veckas tid. Uppdatering: De är dessvärre fortfarande lika dåliga på att svara på mail men det jag vill ta upp denna gång är deras så kallade Prislöfte. Till att börja med så är det ingen riktig prismatchning vilket har tvingat dem att byta namn på "förmånen". Man får endast tillbaka mellanskillnaden som presentkort och ej pengar som andra butiker erbjuder. Utöver detta så är det extremt många undantag i reglerna för prislöftet vilket gör att det i stort sett aldrig gäller. Men jag lyckades faktiskt hitta en produkt som uppfyllde alla deras krångliga villkor för prislöftet och bad om att få utnyttja detta. Trots detta så vill de efter en lång väntan på svar dela ut något presentkort då det enligt deras egen godtyckliga tolkning ej uppfyller kraven. Förvänta er inte att Komplett någonsin kommer leva upp till sina kundlöften.
                                Komplett.se svarar:2016-05-31
                                Hej! Jag kan inte annat än att beklaga om ditt mail inte besvarats på 7 dagar. Återkoppla gärna till mig på [email protected] med ett ärendenummer så ska jag se över detta. Med vänliga hälsningar Patrick S, Komplett.se
                                Sida 1