1-3 dagar leverans
60 dagar öppet köp
Fri retur

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2018-12-13)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.60)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 tim sedan
    Två veckor efter att jag lagt min order återkommer företaget med att de snarare än att leverera min vara valt att låta den utgå ut sortimentet. Detta trots att de hävdade att varan fanns i lager när jag beställde, Ingen direkt ursäkt för mitt eventuella besvär eller kompensation erbjöds.

    Efter en lång konversation med kundtjänst kunde vi hitta en lösning som var vettig för alla parter. Komplett är ett företag som tar kundupplevelsen på allvar, och har en gedigen kundtjänst.
  • Hej Ailo.

    Jag förstår absolut att det är en tråkig situation om produkten du beställt har utgått ur sortimentet. Jag skulle gärna vilja se över om vi kan hitta en lösning på det hela och återkommer du till oss på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer hjälper vi dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 tim sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra frakt / priser / kundservice!
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Dom är helt underbara. Riktigt bra support. Har beställt en del hos komplett och har varit nöjd varenda gång. Inget att klaga på.
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Toppen Support!
    Hade strul med en SSD jag köpt, vi satt i drygt 3.5h innan vi löste problemet men jag fick hjälp tills vi löste det!
    Speciellt tack till Robin som satt med mig genom hela processen.

    Rekommenderar starkt; bara garanti, bra , kompetent och trevlig support!
  • Usel
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställde ett grafikkort under blackfriday. Varan fanns i lager....Pratar med dem och de säger 4 dec. Okay tänker jag...Sedan blir det 7 dec. Sedan 14 dec. Sedan 25 dec. Istället för att bara säga att de inte vet. De vägrar erbjuda någon annan produkt istället. Kundtjänsten tar 10 minuter på sig mellan varje mening i chatten osv. SJUKT DÅLIGT bemötande, långsamma och oengagerade. Jag har lagt timmar på någonting som inte finns nu...Kommer aldrig handla från komplett igen. Med vänlig hälsning Johan

    uppdatering. Har pratat med Charlie på deras kundtjänst denna gång. Såhär finner han att man ska behandla kunder.

    Jag 09:43:01
    Alltså min uppfattning innan detta var att komplett var lite bra. Men ni kanske har blivit för "stora". Jag lämnade ett omdöme på prisjakt i alla fall och vill passa på att tacka för otroligt långsam service och ingenting =)

    09:49:10 - Kundservice

    Det är inte så mycket att göra när en produkt tar slut :)

    09:50:31 - Du

    Charlie den är inte slut om ni har den i lager. Kan då tycka att det är ert fel och ni som åtminstone ska försöka ordna erat fel. men men

    09:52:03 - Kundservice

    Om du inte fick en så var den inte i lager, då hade den reserverats för er.

    09:54:09 - Du

    MEN PÅ RIKTIGT. Har du gått i drygskola. Er sida var antagligen överbelastad och visade fel i lagersaldo. En snabb titt på prisjakt så är inte jag den enda som har blivit drabbad. Sitter du i kundtjänst så be snällt om ursäkt och beklaga dig över felet som begåtts och säg att det tyvärr inte är något du kan göra åt saken. Hur svarar ni egentligen?

    09:56:03 - Kundservice
    Ja, så du verkar förstå konceptet :)

    Charlie verkar vara en sympatisk och ambitiös kille på jobbet =) //Johan
  • Usel
    2 dagar sedan
    Beställde ett grafikkort under Black Friday rean den 23 november som vid beställning hade ett lagersaldo på +100. En vecka går och varan har fortfarande inte skickats.
    Efter kontakt med kundservice får jag ett svar om att varan aldrig har existerat på deras lager men att den har beställts och förväntas vara levererad den 30 dec. Det går 2 veckor till och jag får ett mail om att varan har avbeställts och inte kommer att levereras.

    Jag kontaktar kundservice återigen där jag beskriver min besvikelse och blir ignorerad.

    Jag ser att jag inte verkar vara ensam om denna situation.

    Sista gången jag handlade hos komplett.se.
  • Dålig
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    KOMPLET-PC. Det började bra, men kan tyvärr inte rekommendera någon att köpa en Komplett-PC.

    Jag har länge tänkt på att uppdatera min dator men har inte haft tid att bygga själv så jag tyckte en Komplett-PC passade mig. Köpte en Komplett Battlebox Ultimate för drygt 24tkr i mitten av oktober med bl.a. en SSD hårddisk för min OS och en vanlig hårddisk på 1 TB. (med Optane Memory). Efter några dagar gick hårddisken sönder och kundtjänsten bad mig att skicka tillbaka datorneftersom Optane Memory krävde särskild behandling. Sen blev det tyst i 2 veckor då jag (efter massa mejl och samtal till kundstjänsten) fick veta att "din pc står i kö" utan att ge mer info. Fine, tänkte jag, black friday håller de busy så jag väntar. Efter ett antal e-mail och samtal till kundtjänsten fick jag äntligen tillbaka datorn den 3 december (!). Till min förvåning märker jag att de tagit bort min hårddisk (med Optane memory) och istället lagt in en vanlig hårddisk plus ytterligare en SSD hårddisk på 250gb (!) utan att fråga och utan att säga till. Hade jag inte kollat själv hade de aldrig sagt något. De svarade inte på mina mejl på 5 dagar så ringde och då säger de att de tyckte den nya hårddisken var mer stabilt (...). Vid den här tidpunkten började jag bli less och ber om att få information om hur jag ångrar köpet varpå jag blir utlovat att få "kompensation" i någon form "senare samma dag eller dagen efter".. självklart hör de inte av sig på 5 dagar utan jag behöver ringa igen och får veta att jag får 500kr i present kort "som skickas under veckan"....när jag påpekar att 500kr kändes snålt får jag höra av kundtjänsten att detta är "generöst"...

    Jag tycker inte det är "generöst" att jag betalar 24000kr för en dator som fungerar i några dagar och sedan behöver vänta en månad för att få tillbaka något annat än det jag har beställt. Särskilt inte när kundtjänsten varit usel på att svara på mejl. Får se om man någon gång kommer att få det utlovade presentkortet på "generösa" 500kr...så värt!

    Funderar på att lämna tillbaka datorn och läste att de kan ta en avgift på upp till 2500kr eftersom Komplett-PC är byggda på beställning. Det lär dessutom ta en månad till innan jag får tillbaka pengarna...
  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    STOR VARNING FÖR KOMPLETT BANK!

    Komplett bank är väldigt oseriösa. Beställde via faktura för två veckor sedan, idag får jag både sms och mail med påminnelseavgift trots att det aldrig kom någon faktura. Var i kontakt med kundtjänst förra veckan angående fakturan och som sa bara att den nog kommer. River komplett bank som vägrar att ens ta i ärendet eller skaffa någon som helst förståelse. Jag kommer aldrig mer besöka något av komplett, väljer hellre någon leverantör som använde Klarna, vilka faktiskt är seriösa!
  • Usel
    4 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Deras betalalternativ - faktura 14 dagar - tar, till skillnad från klarna, kreditupplysning hos UC. Detta utan att det framgår på tydligt sätt, jag kunde t ex inte ens hitta det genom att läsa av köpesvillkoren mm.

    Extremt dåligt gjort.
  • Knappt godkänd
    4 dagar sedan
    Det hade varit trevligare om man fick en meddelande när ens faktura höll på att förfalla i stället för efteråt tillsammans med en saftig påminnelseavgift, det gör en mindre sugen på att handla igen på Komplett. Jag har aldrig någonsin haft att problem att betala en faktura, men ibland kan det vara lätt att missa en då man har många utestående köp och är van att kunna samla fakturor från olika källor i en app.

    I övrigt gick köpet okej, men inte jättesnabb leveranstid.
  • Hej Lanky,

    Hur tillgängliga diverse uppgifter är vill vi alltid kunna förbättra om dessa är svåra att komma åt.
    Jag hoppas att vi även på faktura-fronten kan göra detta lättare men uppstår några som helst frågor om t.ex. fakturor är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser och bra utbud!
  • Dålig
    5 dagar sedan
    Man läser här hur mycket de bryr sig om sina kunder. Ja det kanske stämde för 3-4 år sen när de omdömena skrevs. Jag upplever snarare att det totalt skiter i sina kunde och upprepande gånger från kundtjänst utlovar saker som det inte håller. Jag beställde en skärm på black friday, 42st i lager när jag beställde på fredagen (hade varit 50+ hela veckan) när jag några minuter senare fick min bekräftelse stod det att den inte var i lager. Jag vände mig direkt till kundtjänst och frågade vad som hänt. Fick som svar att det var bara en överbelastad orderhantering under black friday, jag behövde inte oroa mig för jag fanns med i den batch som hade funnits i lager sa herren. Han berättade också att han gick in och dubbelkollade så det verkligen stämde. Skönt tänkte jag och berättade att webhallen har den till samma pris och att om jag inte är med bland de som får en skärm så vill jag gärna veta det och beställa där istället. Men som sagt jag skulle inte oroa mig. Väntade tills måndag och fortfarande ingen uppdatering av ordern så jag hörde av mig igen. Denna gång fick jag höra att informationen jag fått i fredags var felaktig, jag skulle inte alls få en skärm levererad denna veckan. Jag blev såklart väldigt besviken, min kollega som beställde en hos webhallem hade såklart en som väntade på honom hos närmsta ombud. Inga problem tyckte komplett. De hade fått info från HP att skärmen fanns för utleverans hos komplett på fredag och skulle skickas till mig då. Fredagen kom och fortfarande ingen uppdatering på min order. Hörde av mig till kundtjänst igen som då berättade att den inte alls skulle bli skickad från komplett idag, det fanns inga uppgifter som stödde detta påstående, jag fick ett nytt datum, fredagen den 7e december hade dom garanterat skärmen hos sig och jag den skulle skickas då. Måndagen den 3e såg jag att webhallen hade fått nya skärmar i lager så jag hörde av mig till kompletts kundtjänst igen (utgick från att webhallen och komplett skulle få leverans från HP samtidigt om bägge lagt nya beställningar vid samma tid som enligt bägges kundtjänst de hade gjort)
    Fick som svar att de inte hade fått några och att det samma gällde nog webhallen deras lagerstatus måste visa fel. Passade på att kontakta webhallen, jodå där fanns de på lager, redo att skickas, igen. Nåväl hade blivit lovad fredagen den 7e. Så 5min innan kundtjänst stänger hör jag av mig igen för att kolla vad som händer med min order. Han sa att den fanns i lager och kommer att skickas idag eller absolut senast söndag. Nu är det kl 20 söndag och ingenting har skickats. De enda jag fått är löfte efter löfte som inte hålls. Ett enkelt och ärligt svar den fredagen för mer än 2 veckor sen hade varit bra nog. Då hade jag enkelt kunnat köpa via webhallen istället, om komplett nu sålt 42skärmar på en dag så behöver dom inte ljuga för den 43e personen för att tjäna de ynka 100lapparna till. Har alltid haft stort förtroende för komplett men detta blir helt klart sista gången jag vänder mig dit. Har jag tur får jag kanske en skärm innan jul, men samtidigt blir jag inte förvånad om jag inte får det..
  • Hej Roudii,

    Jag får innerligen beklaga om olika besked har getts och jag skulle väldigt gärna vilja försöka klara upp det hela.
    Om du skulle ha möjlighet att återkomma till mig på kundombud@komplett.se tillsammans med ditt kund- eller ordernummer skall jag göra mitt bästa för att lösa situationen!

    Med vänliga hälsningar;
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    5 dagar sedan
    Beställning
    Bra och lätt sida att navigera sig på och väldigt bra priser och erbjudanden på allt från himmel och jord!
  • Utmärkt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt!
  • Usel
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Beställning
    Deras leverans datum stämmer aldrig, de säger att grejerna man beställt finns sen får man vänta 3 veckor...
  • Usel
    7 dagar sedan
    Usel kundservice! Skickade ett mail till kundservice angående fel leveransadress, vilken man kan tro vore enkelt att ändra då ordern inte skickats ännu. Istället skickar de tillbaka pengarna till mig och avbryter ordern utan att ens svara på mitt mail. 2 veckor senare och inget svar än trots att jag skickat ett nytt mail till dom. Var en black Friday deal så går ju inte bara att beställa om igen för samma pris. Rekommenderas inte.
  • Hej jonasnrk,

    Det hela låter mycket anmärkningsvärt men då jag inte känner till exakt vad som skett får du väldigt gärna höra av dig till oss på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer.

    Jag hoppas att vi tillsammans kan hitta en lösning som passar bra.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Utmärkt
    7 dagar sedan
    Snabb och trevlig kundtjänst i chatten. I allmänhet en bra webbsida med bra priser. En av mina go-to-sidor för elektronik, speciellt datordelar.
  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Köpte under Black friday Corsair spec-06, ett chassi. Under måndagen stod det att paketet har skickats och leveransen kom samma dag. Sjuk bra leverans.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra support och kundbemötande.

    Tack Tobias!
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställde Playstation Pro Red Dead Redemption bundle under Black Friday. Stod att de förväntades komma in 2:a dec. Tyvärr var orderingången på denna Bundle nog lite väl stor och de blev tvungna att avbeställa. De erbjöd mig då istället PS4 pro med separat spel för samma pris. Snyggt och smidigt löst! Ibland blir det fel, men det viktiga är hur man då hanterar det och det har Komplett skött utmärkt!
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Plus:
    Själva köpupplevelsen var kanon. Bra produkt, 2 dagars frakt från knapptryck till utlämningsställe.

    Bra pris, införpackat osv. Allt perfekt.

    Väldigt bra kundservice även vid retur av produkt och dylikt. Kanon komplett!

    Kompletts kundservice är så extremt bra.
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Update 18-12-04

    Efter ett litet samtal med Komplett så har vi kommit fram till en lösning som är mer än vad jag har frågat efter. Som jag har tidigare nämnt i min originalpost så har komplett som alltid den bästa servicen och supporten en kan önska. Det är människor som jobbar på komplett också och alla kan göra fel, ändrar mitt betyg till 10/10 för en oerhört lätt dialog och otroligt bra lösning på det hela. 
    //////////////////////////////

    Köpte ett grafikkort 1080ti under Black Friday för en fin rabatt, kortet var trasigt. Fick returnera det. De försökte lägga in ett Zotac 1080ti Mini utan att prata med mig efter att jag klart nämnde under min reklamation att jag inte vill ha ett skräp kort. Till sist blev det att vi avslutar hela ärendet med en kreditering på min nota. Nu är jag här som en trogen komplett kund utan en rabatt eller grafikkort eftersom de inte har några 1080ti kvar. Helt ok; Jag frågar om det är OK att jag får en liknande rabatt på en ny produkt eftersom jag måste köpa en ny skärm för att använda ett 2080 som de erbjöd från Pallit som jag nekade. Jag har 1 DL DVI och 1 DP monitor, men det blev ett nej.

    Alltså jag förstår att dom inte måste eller behöver ge mig denna rabatt, men för en black friday valde jag komplett som min butik och istället för att avsluta en black friday glad och nöjd fick jag avsluta en black friday utan ett kort eller min rabatt vilket sätter lite sur smak i munnen.

    Jag älskar komplett, deras service och kommer handla här igen, dock absolut inte under stora rabattperioder om jag inte får någon goodwill/komp för min produkt när jag får hem en dålig kopia. Det är inte så att jag inte handlade där, utan jag fick en skadad produkt - detta ska inte vara mitt fel. Men som sagt jag förstår det från deras sida också, sånt som händer.
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    bästa butiken när man ska handla till datorn
  • Usel
    11 dagar sedan
    Beställde PS4 pro & Red Dead Redemption 2 den 23 november. Det var ingen info om att de inte fanns i lager när jag beställde, men när jag kollade ordern stod det att den inte skulle komma in i lager förrän den 2a december. Nu är det den 3e december och kundservice säger att den inte har kommit in, och dom vet inte när eller om dom kommer att få in den. Dom vet inte heller när dom kommer att veta mer.

    Jättedåligt hanterat.
  • Hej!

    Vi har en lösning på den här ordern. Om du inte redan blivit kontaktad av oss, skicka då ett mail till kundombud@komplett.se med dina uppgifter så ska jag se till att vi fixar det för mig.
    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Dålig
    11 dagar sedan
    Beställde PS4+rdr2 under black friday. Väntat 10 dagar utan någon info, haft kontakt med kundtjänst 3-4 gånger och de har hela tiden lovat leverans men skjutit fram leveransdagen.. Nu fick jag bekräftat att de inte har något leveransdatum. Tyvärr är Komplett nu ett företag som jag inte vågar lita på längre. Och kommer inte rekommendera dem till någon annan heller. Riktigt besviken. Har handlat hos dem sedan 2007 men detta var sista gången, vågar helt enkelt inte lita på företaget längre.
  • Hej!

    Vi har en lösning på den här ordern. Om du inte redan blivit kontaktad av oss, skicka då ett mail till kundombud@komplett.se med dina uppgifter så ska jag se till att vi fixar det för mig.
    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Svarade på alla mina frågor, var tillmötesgående, samt att kundservicen gjorde sitt yttersta för att jag skulle bli nöjd (när en produkt hade fel på sig).
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabb kundsupport, inget krångel med garantitiden!!!
  • Usel
    11 dagar sedan
    Uselt, hittade ett K95 tangentbord på rea, var bekräftat i lager 30/11. Skrev på eftermiddagen till chatten och frågade om det skulle skickas under dagen. Tycker svaret jag fick endast var spydigt och dom skrev "vi skickar inte något på fredagar ändå, det går ut på söndag eftermiddag" så där satt jag, trasigt tangentbord och väntade. På söndagen hade det fortfarande inte skickats, så tog bort ordern. Dessutom var dom väldigt snabba med att göra kreditupplysning.. Besviken, kommer aldrig rekommendera komplett till någon igen. Tog nästan en vecka att få svar på mail dessutom. Och då ville dom att jag skulle uppge ett ordernummer. Inte ens fastän jag ställt en simpel fråga och uppgett mitt fullständiga namn så kunde dom svara. Blir att söka upp tangentbordet någon annanstans
  • Usel
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Tyvärr är jag mycket besviken på Komplett Har en ersättningsprodukt för en defekt vara som jag köpt 1/11. Denna blev färdigutred tidigt den 26/11 på måndagen efter Svartfredagen och har idag den 29/11 fortfarande inte blivit plockad på deras lager. Har chattat med deras kundservice som säger att de inget kan göra.

    Kommer aldrig mer köpa en vara av en butik som inte kan göra en prioritering i sin orderstack där en vara som egentligen är köpt långt tidigare hamnar så långt ner i stacken att man måste vänta flera dagar på att få ersättningsprodukten plockad. Det är uppenbart att det saknas ett internt rutinsystem för en sådan här händelse vilket förvånar mig. Större företag brukar vara bra på att ha ett internt system för att säkerställa ett ständigt pågående förbättringsarbete. Här känns det som att man helt enkelt litar på sin egen storlek och är beredda att ta (för Komplett) små smällar här och där. Ur ett kundperspektiv är detta allt annat än ok.

    Uppdatering: Har idag torsdag 29/11 varit i kontakt med eran kundservice igen och beskedet de ger är att ni har högt tryck just nu (den biten förstår jag). Vad jag inte förstår är hur ni kan tycka att en ersättningsvara från ett köp som gjorts bra mycket tidigare vackert får ligga och vänta i orderstacken och ha samma prio som köp som gjorts för dagen av godkännandet för kundreklamationen. Nu är det tre dagar sedan och beskedet idag är att de börjar komma ikapp med ordermängden.Så med lite tur skickas den idag.

    Att man kan råka ut för defekta produkter ibland har jag full förståelse för. Jag känner dock inte att jag kan rekommendera Komplett till vänner och bekanta längre om det gäller viktiga komponenter för ett datorsystem på grund av deras rutiner eller kanske är det brist på rutiner?

    1 av 10
  • Hej MibHbg,

    Har full förståelse för din frustration kring detta och förstår din tanke kring en sorts prioritering av ordrar. Vanligtvis är detta inte ett problem som kräver någon vidare åtgärd, annat än just kring black friday och mellandagsrea. Förstår att det är väldigt tråkigt när man drabbas och att orsakerna bakom sällan spelat någon roll. Vi tar åt oss av din kritik och jobbar vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Usel
    15 dagar sedan
    Jag fick en begagnad processor på Black Friday och inte ens en ny.. besviken kund..
  • Hej!

    Det här låter mycket märkligt. Skicka ett mail till mig på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så ska vi undersöka saken!

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Beställning
    Anledningen är nog Tobias i supporten som är en riktig pärla. Fixade en ny tv på stört efter fraktskada, Tack !!

    5 av 5 Stjärnor
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Snabb service som vanligt
  • Dålig
    16 dagar sedan
    Beställning
    tog alltför lång tid gick inte att betala med kort vänligt bemötande på telefonen när jag äntligen kom fram
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Har haft strul med mitt legitimation senaste tiden och kunde ej legitimera mig för en leverans från komplett. Efter väldigt snabba svar från kompletts kundservice (chatten) så Fixade Tobias det för mig så att någon annan kunde plocka upp det åt mig.

    Annars blixtsnabb och felfri leverans till ombud för en minimal summa som vanligt!
  • Usel
    16 dagar sedan
    Under all kritik. Bekräftar först leveransdatum, men flyttar efter några dagar fram detta några veckor och sätter det nya datumet som preliminärt. Jag kan förstå att det är tryck i dessa tider, men håll koll på ert lagerstatus och ge kunder korrekt information...
  • Hej freidrichi,

    Det är såklart tråkigt när varor inte finns i lager inom den tidsram man hoppats på. Du får jättegärna kontakta mig på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer så kan vi kika på vad som gick snett i just ditt fall.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Knappt godkänd
    16 dagar sedan
    Komplett lever upp till minimumnivån att leverera varan du betalt för men det finns mycket som behöver förbättras och jag skulle inte beställa viktiga produkter där det är bråttom.

    Negativt:

    - Dålig packning med skadad produktförpackning som naturlig följd.
    - Långsam kundservice, räkna med upp mot en vecka.
    - Erbjudanden med rabattkod fungerar inte för studentkonton.
    - Oerhört långsam ångerrätt som dröjer två månader samtidigt som de skickar ut en faktura på 14 dagar innan du fått leveransen. Fakturan går inte att pausa vid retur. I mitt fall så har det handlat om enstaka tusenlapp men lägger man ut 20.000 kr på en ny dator så kan det vara drygt att ligga ute med pengarna.
    - Ingen smidig betalningstjänst med knapptryck utan manuell faktura som gäller.
    - "Prismatchning" ger ett tillgodokvitto, inte återbetalning.
    - Avklarad ångerrätt ligger som "under behandling" fyra månader efteråt.

    Positivt:

    + Fri frakt vid belopp över 500 kr.
    + Fri retur.

    Detta är mina upplevelser som privatperson men jag vet inte hur deras hantering fungerar om problem skulle uppstå idag.

    Som företagskund är tyvärr Komplett ännu sämre. Fri frakt som marknadsförs på sajten gäller inte. Likt studentkonton som inte kan använda rabattkoder på nedsatta produkter så har man dragit det ett steg längre för företagskunder genom att helt enkelt plocka bort fältet för rabattkod. När de marknadsför en produkt med 25% rabatt på startsidan så innebär det alltså att ordinarie pris gäller för dig. Vill du betala med faktura så måste de först göra en manuell kontroll som under Black Friday kunde dröja flera dagar enligt chatten.
  • Hej ducedo,

    Vad tråkigt att du inte är nöjd med dina upplevelser av att handla hos oss. Baserat på de saker du tagit upp så verkar du haft en del otur vid några ärenden, alternativt att du haft med oss att göra under högsäsong med längre svarstid etc. Andra saker du tar upp har jag full förståelse för och vi tar med oss din kritik internt för framtida utveckling.

    Hoppas att du är villig att ge oss ny chanser dock och att vi kan leverera i den nivå vi då annars brukar.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Mycket bra
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Uppdatering 27/11-2018
    Nu varit i kontakt med Komplett, där vi kom fram till en lösning som funkar.
    Bra att ni tar ansvar!

    Skrivet 24/11-2018:

    Lurar sina kunder och säger att dom inte har grejerna på lager till ett uppgraderingspaket dom sålde, men ALLA delarna i paketet fanns i lager på deras sida.
    Extremt dålig service. Undvik Komplett, och kommer inte att rekommendera någon att handla där.
  • Hej Chiviis,

    Jag förstår helt och hållet din situation och skulle gärna vilja ge dig ett mer detaljerat svar kring prissättning av den här produkten. Återkom till mig på kundombud@komplett.se så kan vi ta diskussionen vidare där.

  • Ganska dålig
    21 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Riktigt otrevlig support. Detta upplevdes via chatt under black friday, kan ha något med saken att göra.
    När man frågar varför nyttjandet av ångerrätt ska behandlas och godkännas är inte svaret "för att det är så" särskilt uppmuntrande.

    Ärendet gällde en retursedel jag ville ha, något som tydligen måste godkännas av högre instanser och kunde ta 2 dagar. Något jag aldrig varit med om innan.

    Uppdatering:
    Nu har jag fått ok att nyttja min ångerrätt! I detta mail från komplett framgår det att returfraktsedel inte ingår, denna måste man ansöka om efteråt. Synd att man inte kunde göra det samtidigt som ansökan till ångerrätt och sparat in några dagars väntetid.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning
    Tobias är väldigt service minded och gav väldigt bra tips och råd kring mitt datorbygge.
    rekommenderar komplett.se och Tobias som rådgivare kring dina datorval!
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Allt var i perfekt skick och det kom snabbt trots black friday. Helt perfekt!
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Snabba leveranser och mycket trevlig chatt.
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Detta betyg lägger jag för att Komplett alltid har levererat vad gäller priser och service.
    Nu hände något som fordrade hjälp från Komplett.
    Jag beställde en gasdriven arm för två skärmar. Efter två månader så smäller det till i ena armen och den slutar stödja höger skärm. Ett metallfäste hade spruckit.
    Jag kontaktar Kompletts kundservice via chat och visar bild på det inträffade.
    Inom kort så får jag beskedet att en ny skickas ut omgående. Klappat och klart!
    En sådan service får man nästan aldrig på andra sidor. Tacka vet jag Komplett! Varit trogen kund i snart 15 år och fler köp kommer det bli!
    Mvh Robin
  • Utmärkt
    21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt o smidigt när en vet vad som ska köpas, skulle kunna ge högsta betyg med spar det till om jag får en ännu enklare och bättre köpupplevelse.
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Beställning
    Efter en hel del problem med banken och annat onödigt som gjorde att jag inte kunde köpa den laptop jag verkligen ville ha under under en rea som höll på att ta slut fick jag mitt under Black Friday kaoset hjälp i chatten med ett större ärende som tekniskt sett inte ens gällde Black Friday. Fick en bra akut lösning när inget annat fungerade och fick dessutom också ett trevligt och hjälpsamt bemötande. Ser nu fram emot att äntligen få ersätta min gamla laptop som gick sönder! Michelle i chatten räddade min studentplånbok och ett stressfyllt dygn. Så tack Michelle på Komplett, du var amazing! :D

    Ger också tummen upp till Komplett, är nice med ett företag som ger flexibla lösningar.
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag var i kontakt med komplett.se kundtjänst och talade Robin, Charlie och Abdi. Samtliga var väldigt hjälpsamma och trevliga och hjälpte mig få tag på en BF5 nyckel till mitt nyinköpta RTX 2070. Mycket nöjd kund!
  • Utmärkt
    21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra kundtjänst, samt smidigt å handla, snabb leverans.
  • Dålig
    22 dagar sedan
    Uppdaterat: 22 dagar sedan
    Uppger betydligt snabbare leveranser än de kan hålla.
  • Usel
    22 dagar sedan
    Aldrig blivit så rålurad på leverans och service som hos komplett. 1-3 dagars leveranstid är inte deras standard, du måste ha tur för att få det någorlunda snabbt. Min senaste order tog nästan 14 dagar. Nu ser det ut som ett liknande fall. Tänkte ge dem en chans till med tanke på hur konkurrenskraftiga priser dom har. Men det här blir sista strået. Varor tar slut i lager och tar dygn innan dom ens skickas iväg. Kundtjänsten svarar bara att dom aldrig hört talas om försenade leveranser. Sista gången jag betalar en enda krona till hos komplett.
  • Hej S3P1W,

    Vad tråkigt att du inte är nöjd med leveranstider och lagerstatus. Generellt ligger nästan alla beställningar inom de aviserade ramarna, men självklart blir det fel ibland, speciellt under högsäsong. Skicka gärna ett mail till kundombud@komplett.se så kan vi kika närmare på din order och se vad som blivit fel.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Beställning
    Kunglig service. Tobias på supporten! Vilken kung! :D riktigt bra service och snabb hjälp!
  • Bra
    23 dagar sedan
    Beställning
    Ville byta ut en komponent (för 760 kr) från en dator jag hade beställt. Datorn var dock redan under produktion och det skulle bli krångligt att byta ut denna komponent. Istället kompenserade de mig med ett presentkort på 500 kr.