1-3 dagar leverans
60 dagar öppet köp
Fri retur

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2019-02-23)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.49)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Bra shop med bra service och leverans.
  • Usel
    1 dag sedan
    Den person jag chattade med var inte seriös för fem öre. Har gillat Komplett tidigare, men nu har de verkligen sjunkit i mina ögon. Kommer aldrig beställa härifrån mer.
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med allt från komplett, de sköter leverans och betalning galant och det går snabbt att få hem sakerna! Plus att de har en super bra support om man behöver köpa någon data del, eller bra undrar över ett köp 10/10 vet inte vad man skulle vilja klaga på🤔👍
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Den bästa butiken ever! Snabb och smidig hjälp i chatten, blixtsnabb leverans! Tackar! <3
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning
    Bra utbud, bra service och bra betalningsmetoder. Toppen
  • Perfekt
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt bra support
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    snabb leverans. kan rekommenderas
  • Usel
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    VÄRDELÖST! UNDVIK!

    Gör ansökan om retur December 2018 och den godkänns. Skickar tillbaka (håddisken) i början av Januari 2019. En månad går och inte ett enda pip från Komplett. Har visserligen en kreditfaktura i mailen, men några pengar syns inte till. Kontaktar dem via chatt och de hänvisar att jag ska kontakta Komplett Bank. Ringer dit, och supportkillen säger att pengarna kommer trilla in på kontot inom de närmsta dagarna. 1 vecka går och inga pengar syns till... Detta blir tredje gången jag kontaktar dem. Det går bra att ta betalat, men när pengarna ska tillbaka så ska allt bli så utdraget som möjligt!

    Har ännu inte fått tillbaka några pengar. Typ 2 månader efter returen godkänndes!
    Kommer ALDRIG köpa från Komplett igen. Inet, Webhallen, osv, är betydligt säkrare kort.

    Värdelöst!
  • Hej davvecarlson00,

    Det låter väldigt anmärkningsvärt att en kreditnota tidigare skickats men att det belopp denna avser ännu inte mottagits.

    Jag skulle absolut vilja se över vad som kan ha skett och jag har därför skickat dig ett PM där du väldigt gärna får återkomma.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa, Komplett.se

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    alltid bra erbjudande ock bra pris
  • Usel
    8 dagar sedan
    "Öppet köp" är snävt definierad.

    Beställde hem en hel del grejer i slutet av november. Allt utom CPU kom snabbt. CPUen dröjde en månad.

    Komplett tycker att öppet köp gäller från tidpunkten de olika produktene blev levererad. Att kunden inte kan använda dessa grejer för hela ordern är färdiglevererad det struntar komplett i.

    "Det är 60 dagars öppet köp från det att du mottog den specifika produkten"

    Om man inte själv är intresserad i att praktisera öppet köp, så tycker jag man borde va öppen om det...
  • Hej bikedude,

    Jag skulle gärna vilja ta en närmare titt på ärendet och vad som skett. Jag har därför skickat dig ett PM som du väldigt gärna få återkomma i.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa, Komplett.se

  • Usel
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Väldigt ivriga att neka öppet köp! Erbjuder 60 dagar öppet köp på TV men nekar sedan på grund av skönhetsfel på ett mindre tillbehör som inte direkt syns eller påverkar funktion, samt bör kunna ersättas.

    Hur skönhetsfelen ska ha uppstått är ett mysterie eftersom tillbehöret var väl packeterat. Ej heller har möjlighet till värdeminskning getts, vilket borde vara rimligare än att returnera rubbet - vilket även står i deras egna villkor!

    Kundtjänsten är trevlig, men det här är nog största blåsningen jag åkt på från en butik.
  • Usel
    10 dagar sedan
    Två senaste köpen har ingen faktura kommit, endast påminnelse. Vid senaste köpet skickade jag mail till Komplett Bank som står för fakturan. Ingen återkoppling, bara en ny påminnelse nån vecka senare.
    Känns systematiskt, även om det bara handlar om en avgift på 60 kronor extra per gång.
    Komplett kommer såklart hänvisa till att det är banken som ska klandras - men det är ni som styr dem.
    Inget mer köp från er!
  • Hej Taggart007! Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med hur ärendet är hanterat från Komplett Banks sida.
    Om du vill så kollar vi gärna närmare på dina ärenden, kontakta i så fall kundombud@komplettl.se med ditt kundnummer och händelseförloppet. Tack på förhand!
    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett Services

  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Allt gick snabbt och smidigt. Lätt att hitta varor och tydliga beskrivningarna. Bra med fri frakt och ångermöjlighet med retur (om man ångrar sig inom 60 dagar!).
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris på ett gaming bord. mycket nöjd över köpet :)
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt 😀
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt smidig site.
  • Utmärkt
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra
  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt bra utbud, leveranserna går riktigt fort och grymt bra kundtjänst! Nu senast hade jag lyckats slarva bort mikrofonen till mitt headset och fick superbra hjälp av Abdi på kundtjänsten.
  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris med rabatt
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning
    Impuls köpte ett ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC för 16500 :D så jävla nöjd med livet :)
  • Usel
    17 dagar sedan
    OBS! HANDLA INTE HÄR! Du får absolut ingen hjälp om det är något fel på varan. Verkar vara deras affärsidé. Anmält företaget till ARN
  • Usel
    18 dagar sedan
    Förhandsbokade Resident Evil 2 till PS4. Fick det inte till release så maialde deras kundtjänst, tre dagar senare får jag svar att det är på väg in i lager och ska skickas till mig. Det var snart en vecka sedan. Har även varit i kontakt med deras chattsupport och frågade hur det kommer sig att dom inte informerar sina kunder om saker inte kommer till releasedagen? kommer jag ens få den här produkten som var en specialutgåva? Mest troligt inte.

    Jag har full förståelse för att produkter tar slut i lager eller att tillräckligt många inte kommer in MEN jag har inte full förståelse för att man inte informerar de kunder som blir utan, erbjuder nån form av kompensation eller i alla fall frågar om kunden vill ha den vanliga utgåvan av spelet istället. Nu har det snart gått två veckor sen spelet släpptes, inte hört något alls, personen i Chatten hänvisar till infon på min ordersida, enligt den informationen är det beräknat att spelet kommer in till Kompletts lager förra onsdagen. Det var 6 dagar sedan nu, hur kan något vara beräknat att levereras bakåt i tiden?

    Jag struntar i att jag inte fått mitt spel men det här är inte rätt sätt att behandla era kunder och hantera sådan här situationer.
  • Hej Hays,

    Det här låter som att vi brustit i vår hantering och kommunikation kring ditt ärende. Jag skulle gärna kika närmare på vad som hänt så att vi kan bli bättre i framtiden. Skicka gärna ett mail till kundombud@komplett.se med ditt ordernummer och lite information så kan vi ta det vidare där.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Customer Coordinator
    Komplett

  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och bra. Lättbegriplig webbsida. Välgjord. Leif N
  • Usel
    21 dagar sedan
    Gjorde en rma på mitt moderkort Asus rog crosshair hero IV.. Fel kod 8 ett känt problem för det kortet.. Men komplett så kallade tekniker har hittat vatten skador på kortet.. Har kylt med luft kylare hela tiden.. Skäms
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Billigast pris
  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Jag köpte ett tangentbord (coolermaster masterkeys pro m) för ett drygt år sedan. Priset var bra och tangentbordet har också varit bra. Tyvärr började dock en tangent på numpad:en strula och jag kontaktade kompletts kundtjänst. Dom var dock mkt hjälpsamma och ersatte sedan tangentbordet med ett nytt.
  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    kanon :-)
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt o smidigt!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb samt förstående kundtjänst. Komplett förtjänar inget annat än beröm.
  • Bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Nytt omdöme: Komplett har revanscherat sig väl. Tråkigt att det tog sådan tid i anspråk bara. För övrigt väldigt rapp leverans tack vare att de arbetade under helgen. Jag kommer att handla av Komplett igen.

    Gammalt omdöme: Köpte ett grafikkort (Geforce RTX 2080) och skulle få med koder till två spel. 10 dagar efter köpet har jag fortfarande inte fått koderna, trots att jag ringde förra veckan och idag och senast idag blev lovad att få koderna. Känner mig LURAD och överväger att ångra köpet. Varning!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Alltid supernöjd med Komplett. Bra priser, snabb och enkel leverans. Alltid bra kvalité.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Helheten är fantastisk. Fri frakt på många produkter och en vet att leveranstiden kommer bli rimlig. Komplett är bäst!
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde en skärm och fick en fraktskadad vara. Fick tillslut en ny skärm men helt smärtfritt gick det inte. Komplett svarade aldrig på några av mina mail, man fick tjata via deras chatt. Där fick man olika svar. Person 1 sa att ett ärende redan är skapat och ägaren till ärendet måste hantera det (så om denna är sjuk i 2 veckor så får man bara vänta???). Person 2 var mycket mer tjänstvillig, bad om ursäkt för att jag fått vänta, godkände reklamationen och skickade ny vara ihop med en returfraktsedel. Den nya skärmen skickades iväg efter ytterligare tre påminnelser. Ofta blev svaren "Den är nog på väg" och sedan slutade komplett svara i chatten, man fick man ta ny kontakt för att få mer info.

    Även den nya skärmen hade skador på kartongen men denna gång var skärmen hel. Postnord kallade komplett för "idioter" som inte skickade såhär stora paket på pall.

    Jag valde komplett för att jag ville ha en känd säljare av produkten ifall något gick galet. Det gjorde det, komplett imponerade inte men räddade situationen lite på målsnöret. Tveksamt om jag handlar så dyra produkter där igen.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    myket bra lät att hita och brapriser och hade vad jag ville ha hemma
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde ett tangentbord på blackfriday med lovad leverans 30 november. Sedan ändrades leverans till 7 dec. 14 dec. 17 dec. 18 dec. 19 dec. 20 dec. 21 dec. Fick den tillslut den 27 dec. Även fast tangentbordet kom in till Komplett på tisdagen den 18 dec. och kundtjänst sa att jag skulle få den på onsdag eller torsdag så lyckades inte dom inte få iväg den i tid, synd då detta var en julklapp.
    Det tar flera dagar att få svar på mail om dom ens svarar.
    Kan inte rekommendera denna butik om man inte är beredd att vänta över en månad på en leverans.
  • Hej Magzon

    Jättetråkigt att din beställning ännu inte har levererats. I samband med att vi får nya leveransbesked från vår leverantör uppdateras även detta på den aktuella order- och produktsidan. Jag skulle dock ändå vilja se om vi kan hitta en snabbare lösning.

    Återkommer du till oss på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer kan vi ta en närmare titt på detta tillsammans.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Bra
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Priset, fri frakt
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en tv från komplett och får ingen faktura. Efterlyser fakturan efter ca 15 dagar då man börjar bli orolig vart den tagit vägen. Då väntar dom ca 7 dagar med att svara och när jag får ett svar så så har dom backat på förseningsavgift. Mycket dåligt kommer inte handla där igen och dåligt kundbemötande.

    Fick aldrig nån ordinarie faktura och skyller allt på banken som också ägs av dom. Ska det verkligen vara såhär för en kund till er skärpning.!
  • Hej ITonline,

    Jag får verkligen beklaga att det tog så lång tid innan du fick återkoppling från oss. När det gäller fakturor från Komplett Bank är det alltid enklast att kontakta dem direkt i första hand. Jag förstår att det kanske inte alltid är uppenbart för dig som kund och vi ska se till att göra detta tydligare framöver.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb leverans och kommunikation vid RMA/distansköpreturrätt-ärende(ett par hörurar), nemas problemas.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Urförbannad! Betalningsprosessen var om inte direkt ottillgänglig, så åtminstone svåranvänd för mig som blind och använder skärmläsare! Men det skiter väl de där pilisnoppkarakarana i! vet fortfarande inte vad jag kryssade i och godkände.
  • Bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde en disk i mitten av november på faktura. Ingen faktura kom på e-post. Den 3/1 kommer en påminnelsefaktura på det aktuella beloppet plus en påminnelseavgift med förfallodatum den 31/12 med hot om inkasso om den inte är betald innan dess. Jo tjena. Hade jag haft en tidsmaskin så hade jag nog hittat på mer kreativa saker än att gå tillbaka i tiden för att betala en faktura. Faktura betalades direkt med några väl valda ord till deras kundtjänst om ej utskickad originalfaktura och att sätta förfallodatum på påminnelsen efter att man får den i brevlådan. Jag betonade också att jag verkligen inte vill ha en faktura från inkasso p.g.a deras sjabbel. Vad trillade in dagen efter? Ett inkassokrav från Intrum. Så nu sitter man och ska ta en diskussion med dom. Utöver att disken nu kostat mig 50% mer än inköpspriset så har man lagt sin tid på att reda ut deras kladd också.

    Detta hushållet har köpt sin sista pryl från dessa skojarna och vill varna andra från att handla på faktura från dessa tomtarna om ni nu handlar något från dom.

    *uppdatering 9/1* Blev kontaktad av Komplett kundombud som beklagade det inträffade och försökte reda ut varför det blivit som det blivit. Nu var det redan löst från min sida. Komplett har kompenserat mig för mina utlägg och tid. Har därför uppdaterat mitt betyg då dom agerat på mitt klagomål och gjort rätt för sig.
  • Hej fastninja,

    Det hela låter väldigt anmärkningsvärt och jag skulle gärna vilja titta närmare på vad som kan ha skett.
    Om du skulle ha möjlighet att återkomma till mig med ditt ordernummer på kundombud@komplett.se ser jag till att ta en närmare titt!

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra hemsida, lättanvänd, alltid haft snabb leverans och extremt bra kundbemötande. Beställde hörlurar, det tog väldans tid för dem o komma, när jag ringde postnord visade det sig (efter 30 min telefonkö) att de satt fast i norska tullen.
    Jag ringde därefter upp komplett, ingen väntetid, jag förklarade mitt dilemma, fick svaret vi skickar ut ett par nya till dig och gör en retur på det andra paret, har du tur får du dem redan imorgon. Hur bra? Så bra.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Lättnavigerat, snabb beställning
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Alltid snabbt och smidigt på Komplett. Handlar allt datorrelaterat här.
  • Usel
    1 månad sedan
    Bluff och båg företag! Lurar sina kunder med pris"löfte" som inte är värt ett dyft. Det finstilta hänvisar till att när annat företag säljer för ett lägre pris får det inte vara ett "kampanjpris" eller "begränsat antal"... Oavsett hur man vänder och vrider på det kommer Komplett komma undan sitt "löfte" med hänvisning till att det lägre priset från konkurrenten är ett "kampanjpris". Riktigt uselt att man får lov att marknadsföra tomma löften. Leveranstid till dörr anger de som 1-3 dagar. Jag fick vänta i nästan 1 vecka innan TV:n blev levererad. Snacka om att köpa grisen i säcken när man handlar från Komplett. De borde byta namn till "En komplett skandal.se"!
    Nedan är mitt mail till kundtjänst och deras svar:

    "Begäran om presentkort enligt Ert Prislöfte
     
    Hej,

    Härmed begär jag ett presentkort på mellanskillnadsbeloppet som kompensation enligt Ert prislöfte.

     Jag har noterat att bland annat netonnet erbjudit TV:n (Samsung QE65Q7F) jag köpt av Er för för 14990kr istället för Ert pris 15990kr.

     Jag förväntar mig alltså ett presentkort på 1000kr som kompensation enligt Ert prislöfte.

     Bifogar kvittot på TV:n samt skärmdump från netonnet:s hemsida. Priset finns annars tillgängligt både på Prisjakt och reklam på TV..."

    Svaret:
    "Hej Daniel,

    Vad jag kan se så var det ett kampanjerbjudande under mellandagarna som Netonnet hade där priset var nedsatt till 14 990 kr. Dessvärre omfattas inte detta av vårat prislöfte då det inte gäller produkter under kampanj eller som finns i begränsat antal. 

    Ni kan läsa mer ingående om detta här;

    https://www.komplett.se/kampanj/58279/kundloften

    Ha en trevlig helg! "
  • Bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Smidig leverans och absolut inga strul trots alla dessa helgdagar. Någorlunda bra priser. Mycket nöjd!
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning
    SNABB OCH BRA SVAR
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Bra priser, snabbt leverans, bra hemsidan att navigera i , säkert och snabbt betalning med olika alternative .
    Rekommenderas.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    The best place to buy everything
  • Bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Uppdatering. Blev kontaktad senare av deras kundtjänst som bad om ursäkt för det inträffade och undrade om de kunde hjälpa mig på något sätt. Det har jag uppskattat väldigt! Tack komplett. Har ändrat mitt omdöme därefter.

    Orginal recension går att läsa under.

    Beställde ett grafikkort under blackfriday. Varan fanns i lager....Pratar med dem och de säger 4 dec. Okay tänker jag...Sedan blir det 7 dec. Sedan 14 dec. Sedan 25 dec. Istället för att bara säga att de inte vet. De vägrar erbjuda någon annan produkt istället. Kundtjänsten tar 10 minuter på sig mellan varje mening i chatten osv. SJUKT DÅLIGT bemötande, långsamma och oengagerade. Jag har lagt timmar på någonting som inte finns nu...Kommer aldrig handla från komplett igen. Med vänlig hälsning Johan

    uppdatering. Har pratat med Charlie på deras kundtjänst denna gång. Såhär finner han att man ska behandla kunder.

    Jag 09:43:01
    Alltså min uppfattning innan detta var att komplett var lite bra. Men ni kanske har blivit för "stora". Jag lämnade ett omdöme på prisjakt i alla fall och vill passa på att tacka för otroligt långsam service och ingenting =)

    09:49:10 - Kundservice

    Det är inte så mycket att göra när en produkt tar slut :)

    09:50:31 - Du

    Charlie den är inte slut om ni har den i lager. Kan då tycka att det är ert fel och ni som åtminstone ska försöka ordna erat fel. men men

    09:52:03 - Kundservice

    Om du inte fick en så var den inte i lager, då hade den reserverats för er.

    09:54:09 - Du

    MEN PÅ RIKTIGT. Har du gått i drygskola. Er sida var antagligen överbelastad och visade fel i lagersaldo. En snabb titt på prisjakt så är inte jag den enda som har blivit drabbad. Sitter du i kundtjänst så be snällt om ursäkt och beklaga dig över felet som begåtts och säg att det tyvärr inte är något du kan göra åt saken. Hur svarar ni egentligen?

    09:56:03 - Kundservice
    Ja, så du verkar förstå konceptet :)

    Charlie verkar vara en sympatisk och ambitiös kille på jobbet =) //Johan
  • Hej ixon,

    Jag skulle gärna kika vidare på ditt ärende och se om vi kan hitta en lösning. Skicka ett mail till kundombud@komplett.se så kan vi ta det vidare där!

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Har alltid funkat bra att beställa saker härifrån. En gång skickade de ett nytt nätaggregat efter att de skickat ett trasigt utan några frågor.

    Dock är det ett elände att ha med komplett bank att göra, glömde betala fakturan då jag är van att ha allt samlat hos klarna. Fick sedan påminnelse, betalade denna och fick hot om inkasso. Att ringa deras kundtjänst är hopplöst om man inte vill sitta i telefonkö i ett par timmar.