(500+)
Lockar med nedsatta varor som inte finns och då man ringer får man beskedet att den skall komma den här veckan. Tre veckor i rad samma besked, men ingen vara. Blir istället uppmanad att avboka och beställa likvärdig vara till fullpris, vilket ju är ett smart sätt att från Prisjakt lura in mig till dem, men så borde det inte få gå till.
Jag brukade handla ofta på Komplett för 8-10 år sen. Men de blev mycket sämre genom åren och mitt sista köp var 2019. Då det blev dags att bygga nu dator så köpte jag delar från olika sidor i torsdags, den 11/7. Komplett, Inet, Webhallen, Proshop och Amazon. Fredag: Leverans av Inet och Webhallen. Måndag (planerat då det är söndag nu): leverans av Proshop och Amazon Komplett fortfarande står på "order mottagen". De har inte ens börjat behandla ordern. Dåligt då chassi finns på lager. Dessutom har de ofta högre priser än konkurrenterna (i det här fallet hade de rea på chassit jag ville köpa), och jag är väldigt prismedveten, så det är en anledning varför jag inte handlar från dem längre. Och även sämre villkor om man nu väljer att handla på delbetalning. Dessutom börjar de med Flexbetalning. Det är inte många IT företag som drar en sån fuling, men det kan bero på att Komplett har 2014 blivit en bank (som har nyligen bytt namn till Morrow Bank). Men du behöver inte lita på mig. Googla Trust-Pilot Komplett Bank ASA. Recensionerna säger allt. Handla inte hos Komplett. I rest my case *mic drop*
Enkelt och prisvärt
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.komplett.seFullständigt firmanamn: Komplett Services Sweden AB
Organisationsnr: 556581-0644
Information hos allabolag.se