1-3 dagar leverans
60 dagar öppet köp
Fri retur

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2019-01-19)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.57)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Acceptabel
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställde en skärm och fick en fraktskadad vara. Fick tillslut en ny skärm men helt smärtfritt gick det inte. Komplett svarade aldrig på några av mina mail, man fick tjata via deras chatt. Där fick man olika svar. Person 1 sa att ett ärende redan är skapat och ägaren till ärendet måste hantera det (så om denna är sjuk i 2 veckor så får man bara vänta???). Person 2 var mycket mer tjänstvillig, bad om ursäkt för att jag fått vänta, godkände reklamationen och skickade ny vara ihop med en returfraktsedel. Den nya skärmen skickades iväg efter ytterligare tre påminnelser. Ofta blev svaren "Den är nog på väg" och sedan slutade komplett svara i chatten, man fick man ta ny kontakt för att få mer info.

    Även den nya skärmen hade skador på kartongen men denna gång var skärmen hel. Postnord kallade komplett för "idioter" som inte skickade såhär stora paket på pall.

    Jag valde komplett för att jag ville ha en känd säljare av produkten ifall något gick galet. Det gjorde det, komplett imponerade inte men räddade situationen lite på målsnöret. Tveksamt om jag handlar så dyra produkter där igen.
  • Usel
    3 dagar sedan
    Beställde ett tangentbord på blackfriday med lovad leverans 30 november. Sedan ändrades leverans till 7 dec. 14 dec. 17 dec. 18 dec. 19 dec. 20 dec. 21 dec. Fick den tillslut den 27 dec. Även fast tangentbordet kom in till Komplett på tisdagen den 18 dec. och kundtjänst sa att jag skulle få den på onsdag eller torsdag så lyckades inte dom inte få iväg den i tid, synd då detta var en julklapp.
    Det tar flera dagar att få svar på mail om dom ens svarar.
    Kan inte rekommendera denna butik om man inte är beredd att vänta över en månad på en leverans.
  • Usel
    6 dagar sedan
    Beställde en tv från komplett och får ingen faktura. Efterlyser fakturan efter ca 15 dagar då man börjar bli orolig vart den tagit vägen. Då väntar dom ca 7 dagar med att svara och när jag får ett svar så så har dom backat på förseningsavgift. Mycket dåligt kommer inte handla där igen och dåligt kundbemötande.

    Fick aldrig nån ordinarie faktura och skyller allt på banken som också ägs av dom. Ska det verkligen vara såhär för en kund till er skärpning.!
  • Hej ITonline,

    Jag får verkligen beklaga att det tog så lång tid innan du fick återkoppling från oss. När det gäller fakturor från Komplett Bank är det alltid enklast att kontakta dem direkt i första hand. Jag förstår att det kanske inte alltid är uppenbart för dig som kund och vi ska se till att göra detta tydligare framöver.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Perfekt
    7 dagar sedan
    Snabb leverans och kommunikation vid RMA/distansköpreturrätt-ärende(ett par hörurar), nemas problemas.
  • Usel
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Urförbannad! Betalningsprosessen var om inte direkt ottillgänglig, så åtminstone svåranvänd för mig som blind och använder skärmläsare! Men det skiter väl de där pilisnoppkarakarana i! vet fortfarande inte vad jag kryssade i och godkände.
  • Bra
    15 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställde en disk i mitten av november på faktura. Ingen faktura kom på e-post. Den 3/1 kommer en påminnelsefaktura på det aktuella beloppet plus en påminnelseavgift med förfallodatum den 31/12 med hot om inkasso om den inte är betald innan dess. Jo tjena. Hade jag haft en tidsmaskin så hade jag nog hittat på mer kreativa saker än att gå tillbaka i tiden för att betala en faktura. Faktura betalades direkt med några väl valda ord till deras kundtjänst om ej utskickad originalfaktura och att sätta förfallodatum på påminnelsen efter att man får den i brevlådan. Jag betonade också att jag verkligen inte vill ha en faktura från inkasso p.g.a deras sjabbel. Vad trillade in dagen efter? Ett inkassokrav från Intrum. Så nu sitter man och ska ta en diskussion med dom. Utöver att disken nu kostat mig 50% mer än inköpspriset så har man lagt sin tid på att reda ut deras kladd också.

    Detta hushållet har köpt sin sista pryl från dessa skojarna och vill varna andra från att handla på faktura från dessa tomtarna om ni nu handlar något från dom.

    *uppdatering 9/1* Blev kontaktad av Komplett kundombud som beklagade det inträffade och försökte reda ut varför det blivit som det blivit. Nu var det redan löst från min sida. Komplett har kompenserat mig för mina utlägg och tid. Har därför uppdaterat mitt betyg då dom agerat på mitt klagomål och gjort rätt för sig.
  • Hej fastninja,

    Det hela låter väldigt anmärkningsvärt och jag skulle gärna vilja titta närmare på vad som kan ha skett.
    Om du skulle ha möjlighet att återkomma till mig med ditt ordernummer på kundombud@komplett.se ser jag till att ta en närmare titt!

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Bra hemsida, lättanvänd, alltid haft snabb leverans och extremt bra kundbemötande. Beställde hörlurar, det tog väldans tid för dem o komma, när jag ringde postnord visade det sig (efter 30 min telefonkö) att de satt fast i norska tullen.
    Jag ringde därefter upp komplett, ingen väntetid, jag förklarade mitt dilemma, fick svaret vi skickar ut ett par nya till dig och gör en retur på det andra paret, har du tur får du dem redan imorgon. Hur bra? Så bra.
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lättnavigerat, snabb beställning
  • Dålig
    11 dagar sedan
    Jag hade för avsikt att köpa en Galaxy s9+ 256 gb för nedsatta priset 7790 kr på Black friday men den hann ta slut. När telefonen senare kom in i lager igen var det ordinarie pris 9490 kr som gällde.

    Under mellandagsrean sänktes den igen men då befann jag mig i Norrlands vildmark utan täckning. När jag åter fick täckning på nyårsdagen skickade jag ett mail till Komplett eftersom kampanjen gått ut under natten till nyårsdagen. Jag förklarade min situation och frågade om det gick att lösa så jag kunde köpa telefonen till det rabatterade priset som gällt fram till några timmar innan jag skickade mitt mail. Det fanns ju dessutom över 20 st telefoner i lager så det var ju inget problem i sig.

    Idag en vecka senare hade jag fortfarande inte fått något svar på mitt mail så jag ringde till företaget. Säljaren som jag pratade med sa att han kunde gå ner 500 kr men inte mer. Jag kunde ju då handla från den billigaste butiken på prisjakt istället för samma pris som Komplett erbjöd varför det inte var aktuellt.

    Jag är medveten om att man som butik har vissa kampanjperioder av olika anledningar, framförallt för att öka merförsäljningen och för att få fler nya kunder. Det som dock känns tråkigt, utöver att butiken inte svarade på mitt mail på över en vecka, vilket i sig är anmärkningsvärt, är oviljan till att vara flexibla.

    När man som konsument handlar idag gör man det utifrån framförallt 2 faktorer; pris och kundservice. Det senare blir allt mer viktigt, iaf för mig, och leder till att man gärna handlar igen på samma företag och även rekommenderar vänner och kollegor att göra likadant. Många utgår, liksom jag, från prisjakt och de omdömen som folk lämnar här. Det är i många fall helt avgörande för vilken butik man väljer att handla från. Tyvärr väger 1 st negativ recension lika tungt som 5 st positiva.

    Jag förstår att man inte kan göra alla nöjda och jag kommer överleva utan den där telefonen. MEN, man ska dock i dagens hårda konkurrens, framförallt som webbutik, inte underskatta värdet av flexibilitet, kundservice och fingertoppskänsla. Komplett skulle inte gått under av att ha varit mer tillmöstesgående i mitt ärende. De skulle snarare fått en trogen kund som troligtvis hade lämnat en väldigt positiv recension om deras goda kundservice. Frågan är hur mycket det hade varit värt i jämförelse i slutändan...

    Tyvärr kommer jag inte rekommendera folk att handla på Komplett, just av ovan nämnda anledningar.
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Alltid snabbt och smidigt på Komplett. Handlar allt datorrelaterat här.
  • Usel
    12 dagar sedan
    Bluff och båg företag! Lurar sina kunder med pris"löfte" som inte är värt ett dyft. Det finstilta hänvisar till att när annat företag säljer för ett lägre pris får det inte vara ett "kampanjpris" eller "begränsat antal"... Oavsett hur man vänder och vrider på det kommer Komplett komma undan sitt "löfte" med hänvisning till att det lägre priset från konkurrenten är ett "kampanjpris". Riktigt uselt att man får lov att marknadsföra tomma löften. Leveranstid till dörr anger de som 1-3 dagar. Jag fick vänta i nästan 1 vecka innan TV:n blev levererad. Snacka om att köpa grisen i säcken när man handlar från Komplett. De borde byta namn till "En komplett skandal.se"!
    Nedan är mitt mail till kundtjänst och deras svar:

    "Begäran om presentkort enligt Ert Prislöfte
     
    Hej,

    Härmed begär jag ett presentkort på mellanskillnadsbeloppet som kompensation enligt Ert prislöfte.

     Jag har noterat att bland annat netonnet erbjudit TV:n (Samsung QE65Q7F) jag köpt av Er för för 14990kr istället för Ert pris 15990kr.

     Jag förväntar mig alltså ett presentkort på 1000kr som kompensation enligt Ert prislöfte.

     Bifogar kvittot på TV:n samt skärmdump från netonnet:s hemsida. Priset finns annars tillgängligt både på Prisjakt och reklam på TV..."

    Svaret:
    "Hej Daniel,

    Vad jag kan se så var det ett kampanjerbjudande under mellandagarna som Netonnet hade där priset var nedsatt till 14 990 kr. Dessvärre omfattas inte detta av vårat prislöfte då det inte gäller produkter under kampanj eller som finns i begränsat antal. 

    Ni kan läsa mer ingående om detta här;

    https://www.komplett.se/kampanj/58279/kundloften

    Ha en trevlig helg! "
  • Bra
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Smidig leverans och absolut inga strul trots alla dessa helgdagar. Någorlunda bra priser. Mycket nöjd!
  • Mycket bra
    12 dagar sedan
    Beställning
    SNABB OCH BRA SVAR
  • Mycket bra
    14 dagar sedan
    Bra priser, snabbt leverans, bra hemsidan att navigera i , säkert och snabbt betalning med olika alternative .
    Rekommenderas.
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning
    The best place to buy everything
  • Bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Uppdatering. Blev kontaktad senare av deras kundtjänst som bad om ursäkt för det inträffade och undrade om de kunde hjälpa mig på något sätt. Det har jag uppskattat väldigt! Tack komplett. Har ändrat mitt omdöme därefter.

    Orginal recension går att läsa under.

    Beställde ett grafikkort under blackfriday. Varan fanns i lager....Pratar med dem och de säger 4 dec. Okay tänker jag...Sedan blir det 7 dec. Sedan 14 dec. Sedan 25 dec. Istället för att bara säga att de inte vet. De vägrar erbjuda någon annan produkt istället. Kundtjänsten tar 10 minuter på sig mellan varje mening i chatten osv. SJUKT DÅLIGT bemötande, långsamma och oengagerade. Jag har lagt timmar på någonting som inte finns nu...Kommer aldrig handla från komplett igen. Med vänlig hälsning Johan

    uppdatering. Har pratat med Charlie på deras kundtjänst denna gång. Såhär finner han att man ska behandla kunder.

    Jag 09:43:01
    Alltså min uppfattning innan detta var att komplett var lite bra. Men ni kanske har blivit för "stora". Jag lämnade ett omdöme på prisjakt i alla fall och vill passa på att tacka för otroligt långsam service och ingenting =)

    09:49:10 - Kundservice

    Det är inte så mycket att göra när en produkt tar slut :)

    09:50:31 - Du

    Charlie den är inte slut om ni har den i lager. Kan då tycka att det är ert fel och ni som åtminstone ska försöka ordna erat fel. men men

    09:52:03 - Kundservice

    Om du inte fick en så var den inte i lager, då hade den reserverats för er.

    09:54:09 - Du

    MEN PÅ RIKTIGT. Har du gått i drygskola. Er sida var antagligen överbelastad och visade fel i lagersaldo. En snabb titt på prisjakt så är inte jag den enda som har blivit drabbad. Sitter du i kundtjänst så be snällt om ursäkt och beklaga dig över felet som begåtts och säg att det tyvärr inte är något du kan göra åt saken. Hur svarar ni egentligen?

    09:56:03 - Kundservice
    Ja, så du verkar förstå konceptet :)

    Charlie verkar vara en sympatisk och ambitiös kille på jobbet =) //Johan
  • Hej ixon,

    Jag skulle gärna kika vidare på ditt ärende och se om vi kan hitta en lösning. Skicka ett mail till kundombud@komplett.se så kan vi ta det vidare där!

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Acceptabel
    17 dagar sedan
    Har alltid funkat bra att beställa saker härifrån. En gång skickade de ett nytt nätaggregat efter att de skickat ett trasigt utan några frågor.

    Dock är det ett elände att ha med komplett bank att göra, glömde betala fakturan då jag är van att ha allt samlat hos klarna. Fick sedan påminnelse, betalade denna och fick hot om inkasso. Att ringa deras kundtjänst är hopplöst om man inte vill sitta i telefonkö i ett par timmar.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Suveränt pris och otroligt bra service!!
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning
    Helt fantastisk support! Snabb enkel hjälp! Rekommenderar starkt!
  • Usel
    19 dagar sedan
    Beställning
    Beställde 31/12 1-2 veckors leveranstid. Efter några dagar var preliminär leverans 9/1, so far so good. Några dagar senare skulle jag visa min fru då hade det ändrats till att de kommer in i lager 23/1 inte ens ett mail om att de missar sina 1-2 veckor med 2 veckor. Jaf mailade kundtjänst som Bara svarade att preliminära leveranstider kan ändras. Efter nåt mail till blev jag "erbjuden" att köpa en äldre, sämre och normalt billigare modell till det pris jag betalat. För 2 dagar sedan får jag mail om att den skickats, men leverantören har inte scannat den ännu vilket troligtvis innebär att en etikett skrivits ut men inget har lämnat deras lager. Nytt mail är på väg till kundtjänst.
  • Utmärkt
    19 dagar sedan
    Beställning
    smidig och lätthanterlig
    Renata
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Beställning
    Enkel process och bra pris.
  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Jag hade beställt en processor som jag skulle ge min son i julklapp. Pga ett missförstånd mellan Komplett och deras leverantör, skulle den inte levereras till mig förrän i slutet av februari. Kundtjänsten erbjöd mig en bättre processor till samma pris som levererades innan jul. Detta räddade min sons jul.
    Helnöjd med Komplett, framför allt deras kundtjänst.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Uppdatering:
    Efter min kritiska Prisjakt-recension så blev jag kontaktad av Komplett som erbjöd mig att få köpa en PS4 Pro och Red Dead Redemption 2 för samma pris. Bra jobbat!

    Tyvärr kunde dom inte garantera att den PS4 Pro jag skulle få var av den nya revisionen som kom i Red Dead Redemption 2-paketet, vilket var viktigt för mig då den ska ha tystare fläkt. Så i slutändan kunde jag inte utnyttja erbjudandet ändå, utan hittade det ursprungliga paketet på ett annat ställe.

    Höjer betyget från Uselt till Ganska Dåligt pga kundtjänsts försök vilka jag uppskattar.
    Men det är fortfarande dåligt att deras system inte håller reda på lagersaldo och säljer produkter som inte kommer att komma in. Säljer man produkter över Internet är en välfungerande webbsajt företagets prio 1.

    Ursprunglig recension:

    Beställde PS4 pro & Red Dead Redemption 2 den 23 november. Det var ingen info om att de inte fanns i lager när jag beställde, men när jag kollade ordern stod det att den inte skulle komma in i lager förrän den 2a december. Nu är det den 3e december och kundservice säger att den inte har kommit in, och dom vet inte när eller om dom kommer att få in den. Dom vet inte heller när dom kommer att veta mer.

    Jättedåligt hanterat.
  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Beställning
    det har alltid fungerat korrekt med komplett för mig tack !!
  • Mycket bra
    26 dagar sedan
    Beställning
    Tar snabbt fram dom billigaste produkter
  • Mycket bra
    26 dagar sedan
    Ofta något dyra men kan ha bra priser när de har något på erbjudande, handlat av dem (både i Sverige och Norge) ett par gånger och aldrig haft några problem med leveransen eller kundservicen. Ser en del med dåliga erfarenheter i recensionerna så jag kanske bara har haft tur men personligen har jag inget emot att handla hos dem igen.

    Dock förbehåller jag rätten att komma med kritik så snart någonting går galet, så det är bara att fortsätta som ni harjavascript:; gjort hittills med mig! :)
  • Usel
    28 dagar sedan
    Borde verkligen läst på om deras kundservice innan, ångrar mig enormt efter att ha köpt en TV under black friday och ännu inte kan få ett vettigt bemötande. Även om du sparar några kronor på en kampanj kan jag nästan garantera dig att du kommer förlora på det i slutändan!

    Jag har haft problem i varje steg av processen, med undantag för betalningen vilken de var snabba att ta emot. Först beställer jag produkten när den finns i lager, men får sedan vänta flera dagar på leverans. Sedan framgår det ordagrant i specifikationerna att fjärrkontrollen var en magic remote, vilket motiverade mig till att välja komplett även om produkten fanns till samma pris hos någon annan.

    Första samtalet blir jag lovad återkoppling men hör ingenting, får därför söka upp dem igen senare och blir då rentav dumförklarad! Agenten försöker övertala mig att jag har fått en magic remote, och hänvisar till en sida hos tillverkaren som visar en annan modell. Jag påpekar att så inte är fallet men får svaret att jag har fel och bara inte kan förstå - "det är helt enkelt så". Mitt tålamod tar slut så jag ringer in en annan dag i hopp om att få prata med någon som vet vad de jobbar med. Nästa agent kan iallafall förstå att de har skrivit fel och ser till att jag kan få den fjärr de skriver ut på hemsidan och menar på att jag ska få en kompensation för det dåliga bemötandet tidigare. Därefter blir det tyst igen, det går alltså en vecka mellan varje kontakt och då behöver du som kund initiera den om du vill komma vidare - så förvänta dig inte att du FÅR någon service...

    Än är det inte löst då jag ringde in och bad om kompensation men fick ett jäkla skambud, när jag dessutom ber om att få det dokumenterat och skickat till mig i skrift så lovas det utan att fullföljas. Det är extremt tröttsamt att ha med komplett att göra, spara dig själv tid och pengar genom att hålla dig borta.

    Bara tanken att behöva ta kontakt med kundtjänsten i framtiden om TVn strular får mig att vilja slänga ut den.
  • Hej adavid,

    Det verkar inte alls ha gått rätt till vad gäller hanteringen av ditt ärende. Jag skulle gärna ta del av det hela och se om vi kan hitta en lösning för dig. Skriv gärna till mig med ditt ordernummer så kan jag kika på det hela. Maila på kundombud@komplett.se så kikar vi på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Komplett är lika fula som maffian. Skickar iväg ärende till inkasso UTAN att skicka original faktura till min angivna epost. I försök att ta kontakt med komplett blir man hänvisad till deras dotterbolag som hanterar all ekonomi. Jag ber dem att skicka en kopia på fakturan utan respons, vilket leder till att jag inte kan betala. Förslag till komplett är att skicka med fakturan i orderbekräftelsen som ett vanligt företag gör, istället för att skicka det till ett annat företag som ska hantera det. Hemskt sätt att behandla sina kunder. Hela syftet med systemet är att göra så att de kan skickas till inkasso eller liknande, eftersom de vet att deras kunder är upptagna med annat. Fyfan för komplett och allt ni gör och står för. Som vanligt är jag så fruktansvärt besviken på deras sätt att hantera situationen. Företag som komplett är för stora för sitt eget bästa. Mår fan illa.
  • Hej Extasis,

    Normalt sätt så skickas dina beställda dagen efter beställning om man beställt efter stopptiden förutsatt att allt finns i lager. Tråkigt att leveransen dröjde utav din order.

    Gällande din retur utav grafikkortet så har du som privatkund 45 dagars öppet köp där du kan testa ditt grafikkort och sedan returnera det om du inte är nöjd.
    För att ångra köpet på din vara skall den vara i väsentligt oförändrat skick med samtliga tillbehör.

    Jag skulle gärna titta närmare på ditt ärende och ber dig att maila in till mig på kundombud@komplett.se.
    Skriv "ATT:Ted" i rubriken med ditt kund-eller ordernummer i mailet.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde en bärbar dator där det stod i namnet att skärmen var matt. På prisjakt stod det blank så jag chatade med kundtjänst och dom sa att deras information kom direkt från lenovo så skärmen ska vara matt. Beställde och när den kom fram- högblank :(

    Så tråkigt eftersom jag ska iväg över julhelgerna och den skulle användas i ett projekt.

    Komplett får en sjärna för snabb leverans, bra jobbat i jultider. Men liten tröst för mig. Tråkigt!

    aktuell vara hos prisjakt
    https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4993268

    hos komplett
    https://www.komplett.se/product/1088951/datorer/datorer-barbara-laptop/ultraportabel/lenovo-ideapad-720s-14-full-hd-matt?noredirect=true?noredirect=true#

    Ev review sida där det framgår att den är blank
    https://www.ultrabookreview.com/17425-lenovo-ideapad-720s-review/
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Frakavgiften är stabil. Leverans väldigt bra. Väldigt mycket att välja gällande betalningsmetod som funkar för alla in my opinion! Väldigt stabila gaming datorer, rekommenderar starkt denna butik.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Att allt gick snabbt och enkelt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Sjukt dålig information och kundservice! Beställde varor 23/11 på BF och efter kontakt med kundservice 3 veckor senare får jag till svar att de kommer in 7/1 2019 + leveranstid. Inget förslag på lösning föreslogs så detta var sista gången jag beställde ngt härifrån!
  • Hej Tuva74,

    Jättetråkigt att du fått vänta länge på din beställning men i samband med att slutsålda produkter beställs kan leveransdatumet variera beroende på tillgång. Jag skulle däremot gärna vilja se över beställningen och återkommer du till oss på kundombud@komplett.se med ditt kund- eller ordernummer hoppas jag att vi kan hitta en passande lösning.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa, Komplett.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt att beställa och betala. Samt att det var fri frakt och att Komplett erbjuder fri retur.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra utbud. Fantastisk service och lätt att hitta på hemsidan
  • Usel
    1 månad sedan
    Blev lovad ett presentkort pga att jag var tvngen att stanna hemma 2 dagar från jobbet pga att jag fick 2 tv apparater i rad som var trasiga, och att jag skulle få en liten kompensation för den tiden (800 kronor)

    Gjorde ett återköp som hon i kundtjänst så att jag kunde göra, och idag när jag skulle handla med det så fungerade det inte...

    Ringde upp och då påstår dom att det var en kompensation för att behålla den trasiga Tv:n....

    Tydligen så behöver man spela in samtal när man snackar med komplett om pengar, annars så lurar dom än....

    Kommer i framtiden att rekommendera folk att inte handla hos komplett och kommer att sprida detta vidare.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Hörde av mig till kundtjänst om en trasig handkontroll som skickades med min ps4. De skickade ut en ny utan att jag behövde skicka in den trasiga handkontrollen eller behövde bevisa att den var trasig.

    Riktigt bra service.

    Tack Abdi på kundservice.
  • Usel
    1 månad sedan
    Jag skulle passa mig för att handla hos komplett.

    De betalar inte ut prisgarantin som de skryter om, de skyller på nedsatta priser hos butiken man jämför med och då gäller inte prisgarantin, tråkigt för de har ett bra sortiment men jag kommer inte handla hos dem i fortsättningen
  • Hej jallef,

    Den kampanj vi i dagsläget erbjuder vad gäller prislöften är något du kan hitta mer ingående information om på www.komplett.se/kampanj/58279/kundloften

    Ett av kriterierna är däremot att det inte skall röra sig om en kampanj eller annars tillfällig prissänkning.

    Jag beklagar om informationen inte nått fram men skulle några funderingar finnas är du varmt välkommen att kontakta oss på kundombud@komplett.se

    Med vänliga hälsningar,
    Noa, Komplett.se

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Två veckor efter att jag lagt min order återkommer företaget med att de snarare än att leverera min vara valt att låta den utgå ut sortimentet. Detta trots att de hävdade att varan fanns i lager när jag beställde, Ingen direkt ursäkt för mitt eventuella besvär eller kompensation erbjöds.

    Efter en lång konversation med kundtjänst kunde vi hitta en lösning som var vettig för alla parter. Komplett är ett företag som tar kundupplevelsen på allvar, och har en gedigen kundtjänst.
  • Hej Ailo.

    Jag förstår absolut att det är en tråkig situation om produkten du beställt har utgått ur sortimentet. Jag skulle gärna vilja se över om vi kan hitta en lösning på det hela och återkommer du till oss på kundombud@komplett.se med ditt ordernummer hjälper vi dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra frakt / priser / kundservice!
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Dom är helt underbara. Riktigt bra support. Har beställt en del hos komplett och har varit nöjd varenda gång. Inget att klaga på.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Toppen Support!
    Hade strul med en SSD jag köpt, vi satt i drygt 3.5h innan vi löste problemet men jag fick hjälp tills vi löste det!
    Speciellt tack till Robin som satt med mig genom hela processen.

    Rekommenderar starkt; bara garanti, bra , kompetent och trevlig support!
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde ett grafikkort under Black Friday rean den 23 november som vid beställning hade ett lagersaldo på +100. En vecka går och varan har fortfarande inte skickats.
    Efter kontakt med kundservice får jag ett svar om att varan aldrig har existerat på deras lager men att den har beställts och förväntas vara levererad den 30 dec. Det går 2 veckor till och jag får ett mail om att varan har avbeställts och inte kommer att levereras.

    Jag kontaktar kundservice återigen där jag beskriver min besvikelse och blir ignorerad.

    Jag ser att jag inte verkar vara ensam om denna situation.

    Sista gången jag handlade hos komplett.se.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    KOMPLET-PC. Det började bra, men kan tyvärr inte rekommendera någon att köpa en Komplett-PC.

    Jag har länge tänkt på att uppdatera min dator men har inte haft tid att bygga själv så jag tyckte en Komplett-PC passade mig. Köpte en Komplett Battlebox Ultimate för drygt 24tkr i mitten av oktober med bl.a. en SSD hårddisk för min OS och en vanlig hårddisk på 1 TB. (med Optane Memory). Efter några dagar gick hårddisken sönder och kundtjänsten bad mig att skicka tillbaka datorneftersom Optane Memory krävde särskild behandling. Sen blev det tyst i 2 veckor då jag (efter massa mejl och samtal till kundstjänsten) fick veta att "din pc står i kö" utan att ge mer info. Fine, tänkte jag, black friday håller de busy så jag väntar. Efter ett antal e-mail och samtal till kundtjänsten fick jag äntligen tillbaka datorn den 3 december (!). Till min förvåning märker jag att de tagit bort min hårddisk (med Optane memory) och istället lagt in en vanlig hårddisk plus ytterligare en SSD hårddisk på 250gb (!) utan att fråga och utan att säga till. Hade jag inte kollat själv hade de aldrig sagt något. De svarade inte på mina mejl på 5 dagar så ringde och då säger de att de tyckte den nya hårddisken var mer stabilt (...). Vid den här tidpunkten började jag bli less och ber om att få information om hur jag ångrar köpet varpå jag blir utlovat att få "kompensation" i någon form "senare samma dag eller dagen efter".. självklart hör de inte av sig på 5 dagar utan jag behöver ringa igen och får veta att jag får 500kr i present kort "som skickas under veckan"....när jag påpekar att 500kr kändes snålt får jag höra av kundtjänsten att detta är "generöst"...

    Jag tycker inte det är "generöst" att jag betalar 24000kr för en dator som fungerar i några dagar och sedan behöver vänta en månad för att få tillbaka något annat än det jag har beställt. Särskilt inte när kundtjänsten varit usel på att svara på mejl. Får se om man någon gång kommer att få det utlovade presentkortet på "generösa" 500kr...så värt!

    Funderar på att lämna tillbaka datorn och läste att de kan ta en avgift på upp till 2500kr eftersom Komplett-PC är byggda på beställning. Det lär dessutom ta en månad till innan jag får tillbaka pengarna...
  • Hej Tuffyone,

    Här verkar det ha blivit fel på flera håll och kanter. Jag får beklaga detta och skulle jättegärna kika på ditt ärende lite närmare för att reda ut vad som gått fel och se om vi kan erbjuda dig en lösning. Maila mig på kundombud@komplett.se så tar vi det vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    STOR VARNING FÖR KOMPLETT BANK!

    Komplett bank är väldigt oseriösa. Beställde via faktura för två veckor sedan, idag får jag både sms och mail med påminnelseavgift trots att det aldrig kom någon faktura. Var i kontakt med kundtjänst förra veckan angående fakturan och som sa bara att den nog kommer. River komplett bank som vägrar att ens ta i ärendet eller skaffa någon som helst förståelse. Jag kommer aldrig mer besöka något av komplett, väljer hellre någon leverantör som använde Klarna, vilka faktiskt är seriösa!
  • Hej zip_man_rules,

    Det blev fel i sms-utskicken från Komplett Bank i förra veckan, då påminnelse-sms skickades till fel kunder. Får självklart beklaga detta och eventuella problem det orsakade.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper, Komplett.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Deras betalalternativ - faktura 14 dagar - tar, till skillnad från klarna, kreditupplysning hos UC. Detta utan att det framgår på tydligt sätt, jag kunde t ex inte ens hitta det genom att läsa av köpesvillkoren mm.

    Extremt dåligt gjort.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Det hade varit trevligare om man fick en meddelande när ens faktura höll på att förfalla i stället för efteråt tillsammans med en saftig påminnelseavgift, det gör en mindre sugen på att handla igen på Komplett. Jag har aldrig någonsin haft att problem att betala en faktura, men ibland kan det vara lätt att missa en då man har många utestående köp och är van att kunna samla fakturor från olika källor i en app.

    I övrigt gick köpet okej, men inte jättesnabb leveranstid.
  • Hej Lanky,

    Hur tillgängliga diverse uppgifter är vill vi alltid kunna förbättra om dessa är svåra att komma åt.
    Jag hoppas att vi även på faktura-fronten kan göra detta lättare men uppstår några som helst frågor om t.ex. fakturor är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Med vänliga hälsningar,
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser och bra utbud!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Man läser här hur mycket de bryr sig om sina kunder. Ja det kanske stämde för 3-4 år sen när de omdömena skrevs. Jag upplever snarare att det totalt skiter i sina kunde och upprepande gånger från kundtjänst utlovar saker som det inte håller. Jag beställde en skärm på black friday, 42st i lager när jag beställde på fredagen (hade varit 50+ hela veckan) när jag några minuter senare fick min bekräftelse stod det att den inte var i lager. Jag vände mig direkt till kundtjänst och frågade vad som hänt. Fick som svar att det var bara en överbelastad orderhantering under black friday, jag behövde inte oroa mig för jag fanns med i den batch som hade funnits i lager sa herren. Han berättade också att han gick in och dubbelkollade så det verkligen stämde. Skönt tänkte jag och berättade att webhallen har den till samma pris och att om jag inte är med bland de som får en skärm så vill jag gärna veta det och beställa där istället. Men som sagt jag skulle inte oroa mig. Väntade tills måndag och fortfarande ingen uppdatering av ordern så jag hörde av mig igen. Denna gång fick jag höra att informationen jag fått i fredags var felaktig, jag skulle inte alls få en skärm levererad denna veckan. Jag blev såklart väldigt besviken, min kollega som beställde en hos webhallem hade såklart en som väntade på honom hos närmsta ombud. Inga problem tyckte komplett. De hade fått info från HP att skärmen fanns för utleverans hos komplett på fredag och skulle skickas till mig då. Fredagen kom och fortfarande ingen uppdatering på min order. Hörde av mig till kundtjänst igen som då berättade att den inte alls skulle bli skickad från komplett idag, det fanns inga uppgifter som stödde detta påstående, jag fick ett nytt datum, fredagen den 7e december hade dom garanterat skärmen hos sig och jag den skulle skickas då. Måndagen den 3e såg jag att webhallen hade fått nya skärmar i lager så jag hörde av mig till kompletts kundtjänst igen (utgick från att webhallen och komplett skulle få leverans från HP samtidigt om bägge lagt nya beställningar vid samma tid som enligt bägges kundtjänst de hade gjort)
    Fick som svar att de inte hade fått några och att det samma gällde nog webhallen deras lagerstatus måste visa fel. Passade på att kontakta webhallen, jodå där fanns de på lager, redo att skickas, igen. Nåväl hade blivit lovad fredagen den 7e. Så 5min innan kundtjänst stänger hör jag av mig igen för att kolla vad som händer med min order. Han sa att den fanns i lager och kommer att skickas idag eller absolut senast söndag. Nu är det kl 20 söndag och ingenting har skickats. De enda jag fått är löfte efter löfte som inte hålls. Ett enkelt och ärligt svar den fredagen för mer än 2 veckor sen hade varit bra nog. Då hade jag enkelt kunnat köpa via webhallen istället, om komplett nu sålt 42skärmar på en dag så behöver dom inte ljuga för den 43e personen för att tjäna de ynka 100lapparna till. Har alltid haft stort förtroende för komplett men detta blir helt klart sista gången jag vänder mig dit. Har jag tur får jag kanske en skärm innan jul, men samtidigt blir jag inte förvånad om jag inte får det..
  • Hej Roudii,

    Jag får innerligen beklaga om olika besked har getts och jag skulle väldigt gärna vilja försöka klara upp det hela.
    Om du skulle ha möjlighet att återkomma till mig på kundombud@komplett.se tillsammans med ditt kund- eller ordernummer skall jag göra mitt bästa för att lösa situationen!

    Med vänliga hälsningar;
    Noa OR, Komplett.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra och lätt sida att navigera sig på och väldigt bra priser och erbjudanden på allt från himmel och jord!