Allt för hemmafixare & proffs
e-handel och ca 50 butiker
Stort utbud och låga priser

http://www.jula.se

Betalningsalternativ

Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Jula har fått betyget (3.81)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    2 dagar sedan
    Beställt mängder av verktyg och material, alltid utan problem och alltid till, vad jag upplever, ett bra pris. Funkat kanonbra överlag och jag har egentligen inget att klaga på än möjligtvis lite långsamma plocktider ibland, men det är i det hela inget större problem.
  • Hej! Vad härligt att höra att du tycker bra produkterna och e-handeln. Ha en bra dag! /Judith

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Jula i Skellefteå är riktiga stjärnor. Aldrig något trubbel om man har problem med en produkt. Blir alltid bemött med utmärkt service hos dem.
    Det verkar som om problemlösning och kundnöjdhet är deras ledstjärnor.
    Trogen kund där och lär så förbli.
  • Hej! Vad glad vi blir av dina fina ord. Vi ska se till att detta framförs till våra kollegor i Skellefteå.

    Vi vill passa på att önska dig en riktigt trevlig dag! /Matilda

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Galet dålig hemsida, som hela tiden glömmer bort att man är inloggad och tappar bort vilken butik man valt... Detta fungerade fint innan hemsidan uppdaterades i fjol.
    Inte heller kan artiklarna i inköpslistan visas i "hyll-ordning" i vald butik, även detta fungerade alldeles utmärkt innan fjolårets uppdatering :/

    Den fysiska butiken får däremot klart godkänt, och även personalen där!
    Det breda utbudet på artiklar gör att man undrar hur man klarade sig utan Jula tidigare...
  • Hej! Vad roligt att höra att du tycker gott om våra fysiska butiker.

    Vi uppskattar att du delar med dig av dina synpunkter kring vår e-handel, det gör att vi har möjlighet att utveckla vår hemsida. Vi tar dina synpunkter vidare till berörd avdelning.

    Vi önskar dig en fin dag! /Matilda

  • Usel
    2 mån sedan
    Inte alls billiga längre. har bla höjt olja från 99kr till 149kr.kraftig höjning. försökte skriva det i en recension på deras sajt, den vart ej godkänd.säger allt. så jag köper hädanefter ingenting hos jula.
  • Hej! Tack för din recension, vi uppskattar dina åsikter.

    Vi arbetar ständigt med att kunna erbjuda ett bra och brett sortiment till bra priser. I takt med utvecklingen kan priser på produkter komma att ändras, bland annat på grund av inköpspriserna.

    För att en recension ska kunna publiceras på vår hemsida behöver den följa vissa riktlinjer. Bland annat behöver en recension recensera en viss produkt. Självklart uppskattar vi all återkoppling, positiv som negativ. Vi publicerar gärna dina recensioner på vår hemsida om du recenserar en testad produkt. Vi ber dig även att inte nämna ett specifikt pris då vi vill att recensionerna ska fokusera på produkternas egenskaper.

    Ha en fin dag! /Judith

  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Gillar den fysiska butiken, men att beställa via hemsidan är katastrof. Väldigt långsam leveranstid.
  • Hej! Vad roligt att höra att du tycker gott om våra fysiska butiker.

    Vi uppskattar att du delar med dig av dina synpunkter kring vår e-handel. Har du möjlighet att utveckla dina åsikter angående vår e-handel i ett PM till oss?

    Tack på förhand!

    /Matilda

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Köpte pedaler på jula. Som såklart var fel då dom ej beskrivit vilket storlek det var. Även skrev jag på deras hemsida att jag var besviken över produkten för att ingen info fanns. Fick ett mail om att min recension ej kommer publiceras på hemsidan. Säkerligen för att jag var missnöjd med infon om min produkt. Så får jag inte ge ett dålig betyg på julas egna hemsida så kommer betyget här. Bottenbetyg!
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Gjorde min första beställning från deras hemsida, en hemsk upplevelse.

    Gjorde beställningen från deras hemsida, valde att "hämta ut i butik". Efter ett par dagar får jag ett mail där det står att mina varor går att hämta ut.
    Står även angett i mailet att vid utnyttjande av ångerrätt ska man kontakta kundservice. Jag väljer att ångra mitt köp genom att kontakta kundservice (kontaktformulär på hemsidan) med alla nödvändiga uppgifter. Får inget svar på ett par dagar så går in och chattar med deras kundtjänst. Där meddelar de att jag inte kan ångra mitt köp online utan jag måste åka till butiken, hämta ut paketet, och sedan ångra köpet.

    Det är alltså dels extremt knöligt att utnyttja sin lagliga rätt till ångerrätt och dessutom står det felaktiga uppgifter i beställningsmailet där de skriver att för att utnyttja ångerrätten ska man kontakta kundservice.

    Jag har fortfarande ännu inte fått något svar på det kontaktformulär jag fyllde i på deras hemsida...
  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Gillar butiken i sig men hemsidan är extremt dålig, långsam och man får för lite information direkt i sina sökningar. Storlek bör alltid stå med i beskrivningen redan i sökningen på tex korgar, hyllplan etc. Ganska knapphändiga beskrivningar ofta också.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Går från 1 stjärna till 9 pga av mottagandet av personalen i varuhuset i Linköping.
    De kan det där med kundvård på varuhusen, åkte till Linköping och det var inga som helst problem att återlämna den, tog max 4 minuter innan pengarna var insatta på kontot :-).
    Kändes nästan som att de visste att jag skulle komma. Men jag är positivt överraskad!

    Allt började med detta:
    Enligt Jula Customer Club så skall jag behöva köra bil 18 mil för att få pengarna tillbaka och köpa tillbaka EXAKT samma Elverk för halva priset?
    Bra ur miljösynpunkt eller ???, saknas sunt förnuft på Jula.

    Kass kundvård/support, lång väntetid på svar, var en trogen kund tills nu.
    Beställde ett elverk på tisdag innan blackfriday för 2799:-, på fredagen ser jag samma elverk för halva priset 1399:-, det går säkert lösa på smidigt sätt med Jula, trodde jag !

    Skickar direkt ett mail till Jula den 24 nov, Hur ska jag göra nu ?
    Skall jag åka 18 mil för att få pengarna tillbaka och köpa tillbaka exakt samma för halva priset helt i nödan ????
    eller
    kan vi lösa det genom att ni sätter in mellanskillnaden på ett Jula kort så kan jag handla andra varor hos dom, då jag slipper elverket fraktas fram o tillbaka helt i onödan.

    Får svar av Jula först på tisdag efter att Black friday kampanjen var slut, hmm
    "Du hade kunnat beställa ett nytt exemplar under kampanjen"
    ".. alternativet var att returnera elverket till ett varuhus under Black Friday kampanjen"

    Snacka om konstiga svar, de svarar att jag hade kunnat ... men det går ju inte nu !
    Det var precis det jag frågade dom om 24 november o fick svar först 29 november.

    Så det blir till att köra 18 mil till varuhuset o lämna tillbaka elverket som stått o väntat i hallen i obruten förpackning o köpa i annan butik eller vid rätt tidpunkt från Er.

    Jula, lägg ner er E-handel om ni inte kan hantera dessa ärenden på ett snabbt o miljöriktigt/kundvänligt sätt.
    Förbättring önskvärt till de kunder som ni har kvar.

    & ".. vi har ingen prisgaranti ... ",
    OK, det visste jag men lite sunt bondförnuft/ miljötänk trodde jag skulle finnas hos Er.
  • Bra
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Ja gillar jula som butik. Men att man ej kan handla för sin rabatt kod bonus man får titt som tätt gäller bara i butik och inte på nätet
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Har nyligen upptäckt Julas butiker och har en positiv erfarenhet. Tyvärr gäller motsatsen av deras närvaro på internet och det är ju det som ska betygsättas här. Jag såg deras fantastiska erbjudande för Philips Hue (under Black Friday) lite sent och hann beställa från annan leverantör. Blev så klart less att ha missat men insåg snabbt att Jula enbart lurats med lockpriser och frågan är om det ens fanns något i lager. Jag tänkte syna deras bluff och klickade igenom alla butikssaldon och såg att det fanns en enda kvar och det var i en förort till Stockholm. Det var också den enklaste glödlampan, Light Strips fanns inte någonstans. Så tyvärr Jula, jag har en dålig upplevelse av er internetnärvaro och vad jag kan se så är jag inte ensam om den.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Riktigt jäkla usla, lockpriser hela tiden här på Prisjakt och helt andra priser när man kommer in i butiken. När priserna väl stämmer så är varorna alltid slut. Kass kundtjänst också med bara standard svar från "mall A" typ... Borde fan kastas ut från Prisjakt med tanke på hur jäkla illa de hanterade Black Friday.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Jag gjorde en beställning på fredagen som gick igenom, och som de debiterade mig för. Dagen efter är ordern makulerad, helt utan anledning. Tydligen var produkten slut i lager. Att ett bolag av Julas storlek inte har bättre koll på sina inventarier är för mig förvånansvärt. 1 stjärna för att man heller inte erbjuder mig chansen att vänta på att produkten kommer i lager. Inte en ursäkt för den delen heller. Aldrig igen.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Liknande händelse som ratgt hände också mig. Det som är så bedrövligt är att deras så kallade Black Friday-rea skulle ha börjat kl 00.01. Men deras rea-priser hade redan börjat vid 22.30! Jag fick igenom en beställning på det jag ville ha och fick igenom betalningen. Jag var nöjd! När jag sedan vaknar upp ser jag att jag har fått en återbetalning utan anledning. Fick ringa kundtjänst och de säger att min order har blivit makulerad, pga lagerbrist, fantastiskt! Det är så kasst på flera punkter Jula!
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Jag har besökt Jula varuhusen i många år nu och jag har varit ganska nöjd kund.
    Idag på Black Friday ​​märkte jag på deras hemsida att det var halva priset på en produkt som jag är intresserad av, men tyvärr så var den utsåld på webbutiken.
    Jag kontrollerade om det fanns någon fysisk butik som hade produkten kvar på lagret och systemet hänvisade mig till en butik på andra sidan av Stockholm, som förmodligen skulle ha en kvar. Jag gick igenom besväret att ringa en kompis och be om att få låna hans bil, fyllde den med bensin och körde genom otroligt mycket trafik för att komma fram till Jula-varuhuset på andra sidan av Stockholm.
    Väl framme så dubbelkollade jag på webbplatsen att produkten var kvar och steg in. Gick fram till en anställd och frågade var jag kan hitta produkten och hon berättade för mig att produkten var slutsåld sedan tidigt på morgonen och att webbsidan uppdaterade inte saldot i alla fall, vilket hade vilselett många kunder, inklusive mig själv. Jag bad om att få prata med deras chef så att jag skulle kunna klaga på tiden och pengarna som jag hade slösat bort på grund felaktiga saldot på webbsidan, men chefen hade förmodligen slutat jobbet kl 15:00 (jag var där klockan 16:00, varuhuset stänger 20:00).

    Tog ut mobilen ur fickan och ringde direkt till Julas webbsupport och fick prata med en person som jag förklarade för situationen och det enda jag fick som svar var "ledsen men det händer ibland när personalen inte uppdaterar butikens lagersaldo”. Jag förklarade för honom att personalen hade uppdaterat det sedan tidigt på morgonen men på webbsidan står det fortfarande att det fanns en kvar. Så frågar han mig: ”Vad vill du att vi ska göra åt saken?” (?!?). Då svarar jag ”jag är inte efter något konstigt eller galet, det enda jag vill är att jag får tag på produkten i specifika priset som står på hemsidan". Då svarade han bara ”det finns inga kvar i huvudlagret och det finns helt enkelt inget vi kan göra åt saken. Tyvärr så missade du erbjudandet. Det är något som brukar hända” (!). Jag försökte hålla mig lugn och berättade för honom ”jo, visst kan det hända, med det är inte heller mitt fel att webbplatsen har vilselett mig?” Och hans svar var lika enkelt ”nej, det är inte ditt fel, men det är inte vårt fel heller”.

    Hur som helst, han försatte med sin ursla bortförklaringar i 20 minuter innan jag avbröt honom för att fråga ”lyssna, jag har varit en rätt schysst kund för er i många år nu, tycker du att det är värt att förlora mig som kund för en produkt som kostar 370 kr?" och hans fräcka svar var helt enkelt ”Sånt händer".

    Sorgligt nog så är det värsta kundsupporten jag har stött på under de senaste åren! Även små lokala butiker bryr sig mer för sina kunder! Skäms på er Jula och hej då!
  • 2017-09-22 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bland de bästa priserna som en fysisk butik kan ha. Trevlig och kunnig personal.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Massor av bra grejer till priser som ofta är långt bättre än konkurrenterna. Städat och fräscht i butikerna. Lätt att hitta i varuhusen tack vare koderna som anger var varje produkt finns någonstans. Ibland stämmer dock inte lagersaldot och det är ganska ofta som varorna är slut i butik.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jula är bra, pålitliga när det kommer till låga priser på diverse prylar. Det mesta kan hittas i sortimentet.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra utbud med många kvalitetsmärken men en hel del skräpprodukter under egna namn. Och när man skriver en negativ recension vägrar Jula ofta ta med den med diverse tveksamma motiveringar. Ta därför som vana att dra en eller två stjärnor i de betyg som anges för att få den vekliga bilden.Dvs. undvik köp av produkter med under 4 stjärnor i användarbetyg hos Jula.

    Ibland en del tjafs vid reklamation av felaktiga produkter. Jula borde ta efter t.ex. Clas Ohlson där man alltid respekterar kunden.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    mycket bra butik
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    jag har handlat många gånger på Jula och det har aldrig varit några problem. De få gånger jag gått tillbaka till butiken då jag ångrat köpet har det aldrig varit några problem att få pengarna tillbaka. Jag kan varmt rekommendera butiken.
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Jag hade ett skydd till en röjsåg som gick sönder, jag mailade om problemet, 4 dagar senare hade jag ett nytt i brevlådan utan frågor eller problem!
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Nu har detta företag börjat praktisera gammal affärsteknik vilket
    innebär att man annonserar varor till låga priser. Sen när man
    bestämmer sig för att köpa varan så finns den inte att få tag på.
    Ett bra sett att locka kunder till butiken men dem biter sig själva i svansen! Aldrig mer Jula för min del! Det finns ju Biltema och Clas
    Olson. Hoppas bara att dem håller stilen?
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Stort utbud och det mesta de har är grymt prisvärt! Både billigare "kina-produkter" och lite finare märkesvaror i samma butik! Jag handlar ganska mycket verktyg och maskiner på Jula och misshandlar dem ganska hårt. Men hittills har jag inte lyckats ha sönder något! Det går att köpa mycket bra grejer för mindre pengar, som dessutom är av bättre kvalitet, här än på de flesta andra ställen. Om inte annat kan man köpa 3-4st av samma grej för samma pengar som 1 av lite högre kvalitet kostar på ett annat stället.
    De har även en hel del skräp men tänker man lite före köp kan man undvika dessa.

    Kan vara svårt att få tag i personal i butiken så det gäller att veta vad man vill ha.

    Har aldrig handlat på postorder så det kan jag inte uttala mig om.
  • Knappt godkänd
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Lagersaldo stämmer aldrig. Varken till butik eller till web-shop
    Har ofta kört till butiken bara för att konstatera
    att det jag vill ha inte finns.
    I butik kan man annars göra prisvärda impulsköp.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Grymt bra butik med härligt sortiment och kunnig personal! Jula har en enormt krävande typ av kunder som vill ha experthjälp och proffsiga prylar men som ändå inte är beredda att betala mer än om man handlade på loppis. Lågpriskedjor bygger på låga personalkostnader och mindre möjligheter till personlig hjälp, något som verkar extremt svårt att förstå hos gemene man...
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Lade en beställning under helgen och fick varan (en borrhammare) levererad på tisdagen. Snabbare kan man inte begära.

    Betalade med VISA-kort i förväg.

    Inga problem alls.
  • Ganska dålig
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Otrevlig och sur personal som gick igenom 200 kronors fjärrströmbrytarna i en halvtimme innan jag fick pengarna tillbaka.
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Min 500kr för att köpa online.
  • Knappt godkänd
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Handlar billiga saker som e samma skit varsom.. dyra grejor handlar man inte hos JULA. De billiga el elementen funkar okej. Service och Kunskap = Nej.
  • 7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Kass får aldrig grejerna
  • Ganska dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Har en del billiga och bra saker.
    Men kundtjänsten är ofta mycket dålig, långa köer, personal som är okunnig och konsumentköplag, och som inte heller förstår att en nöjd kund kommer tillbaks. Jämför med Claes Ohlson, som har god service, och alltid personal i kundtjänstdisken.

    Många produkter är dessutom kassa.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Otroligt bra verktyg för pengarna. Jag använder den endast i hemmet och kanske vid montering i tjänsten då och då. Men jösses vilken maskin. Och prisvärd som tusan!!
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Har det mesta ;-)
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Snabb leverans och grymt bra garantier, skickar ny vara utan att jag behövde returnera den gamla trasiga..och på sista dagen i garantin också!

    Kommer lätt handla på Jula igen iaf.

    (tillåt mig skratta åt "dv6000" nedan, hahaha 1 meter?! vilket i-lands problem....)
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    OFTA SLUT PÅ VAROR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Jag åkte köpte ett nytt datorbord i från en av Jula's butiker (Art.nr: 870004) för några månader sen som slutade i katastrof! efter 3 månader(!) så gav jag upp på det hela då ingen av delarna passade och Jula's "support" var att man fick ringa till butiken(!) och fråga någon ur personalen om dom visste något. Jula är ett skämt till butik och nu har dom minst en kund mindre, aldrig mer!
  • Usel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Ofta slut på varor
  • Usel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Ännu ett i raden av lågprisimporthus som blandar in lite bygg, bil och husgeråd.

    Vi är väl nästan översköljda av billig kinesisk import där kedjorna åker på inköpsresor och dammsuger det stora landet i öst på sin billigaste smörja.

    Varorna känns riktigt billiga, på gränsen till skräp. Jula har dessutom dålig kontroll på sina kampanjer och servicen är därefter.. man kan säga att man får vad man betalar för!
  • Ganska bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    budget butik..
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Dom har lite av varje inom bygg, vvs bilgrejer osv.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Beställt på postorder, ringde in beställningen och fick hjälp med att välja eftersom dom faktiskt kunde ngt om produkterna. Tycker att dom har ett bra utbud i sina butiker. Både billigt kinesiskt krafs och kvalitetsprodukter till okej pris.
  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Försök få tag på dom här tomtarna via telefon.Lycka till.Skulle ha tag på ett luftgevär.Dom har bara ett i hela jävla mellansverige och dä ä väl borta tills jag får lön.Undrar varför dom har luftgevär och tillbehör på deras webbsida för när det inte finns att köpa.USEL SERVICE.
  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Jag beställde lite prylar som kom i två paket. Ett paket var rätt, men det andra skulle till någon annan med snarlikt namn som råkade ha en ordernummer just efter min. Sånt kan förstås hända, men man förväntar sig ju att företag omedelbart ska rätta till sådana fel efter att man påpekat det. Jag provade först att ringa, men eftersom jag inte fick svar så mejlade jag istället. Nästa dag fick jag svar att de skulle skicka rätt varor till mig och en returlapp för att returnera de felaktiga. En vecka senare hade inget hänt och jag mejlade igen, men fick inget svar. Ett flertal mejl och telefonsamtal där man aldrig kommit fram så sitter jag fortfarande här två veckor senare med bänkarmatur, fettspruta och saxar istället för mina cykelprylar jag beställt.

    Ska du handla hos Jula, besök butiken istället så du får rätt varor. För blir nåt fel så kan du tydligen glömma att dom ska fixa det.
  • Usel
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Beställde i slutet av oktober 2007 tre delar från Jula: elverk, sladdvinda och spotlightsats. När jag efter nio dagar inte fått några varor provade jag att kontakta företaget. Efter tio-femton minuter i telefonkö gav jag upp. Provade e-post i stället, där jag bad om en uppskattad leveranstid. Efter femton dagar fortfarande inte ett svar och ny e-post till dem. Efter tre veckor utan svar från dem hade jag fått nog och avbeställde skriftligen via e-post. Efter fyra och en halv vecka kom grejerna.... Fy tusan sånt företag, som inte kan kommunicera varken via e-post eller telefon. Avråder alla som vill ha varor snabbt, eller kunna få personlig kontakt och svar om leveranstid från att köpa från Jula.
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Bra och billigt
  • Perfekt
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Bara handlat i butik. Men skapliga grejer (man får vad man betalar för). Snabba och smidiga returer/garantiåtaganden.
  • Ganska bra
    12 år sedan
    Uppdaterat: 12 år sedan