2.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-03-21
s
schalok(26 omdömen)
Det där med service är inte julas grej. Beställer en fiskars skärbräda på nätet. När jag får produkten är den på förpackningen märkt som ett tillbehör till skärbräda. Jula beskriver den som en fristående skärbräda. Ringer kundtjänst som är överens om att produktbeskrivningen är fel. Deras lösning: åk till butik och byt. 40 km enkel resa. Jag ber dem om att få skicka in produkten. Svaret blir då nej och ett avslut i telefon. Åka 80km för att lämna in en produkt som de beskrivit felaktigt. Jag slänger den. Varning på det! Vad som är värre är att de vägrar publicera denna recension på sin egen sida då den ”strider mot policy”
Jula svarar:2019-03-22
Hej! Tack för din recension. Tråkigt att det har blivit missförstånd med kommunikationen. Är man inte nöjd med det man har beställt så kan man antingen skicka tillbaka produkten eller besöka sitt närmaste varuhus. Information om detta står på vår hemsida. Skärbrädorna med flexibel struktur går att använda separat också. /Katarina
2019-01-05
metricblge(11 omdömen)
Man får vad man betalar för brukar det heta, och Jula är så klart inget undantag. Deras egna billiga märken,(Finns en hel drös) är billiga av en anledning. Dvs. genomgående lägre/låg kvalitet. Dock säljer Jula en hel del bra grejer också, och har till skillnad mot t.ex. Biltema även märkesprodukter. Exempelvis: Philips och Bacho.
2018-12-24
Ortovox(70 omdömen)
Handlar mycket från Jula, mest märkesprodukter men även de billigare märkena ibland. Kvalitén på billighetsmärkena kan ibland vara tveksam men man får vad man betalar för och de är bättre än Biltema. Man får hålla koll på priserna och vänta på bra erbjudande/reor annars kan märkesprodukterna va lite i överkant och skifta mycket i pris.
2018-12-09
c
cyb(59 omdömen)
Säljer lågkvalitets produkter till medelpris (förutom lockvaror) och ett mindre utbud av medelkvalitetsprodukter till överpris. Smidigt att hoppa in i butik om man snabbt behöver något, undvik deras näthandel, delvis för hemsidan saknar användbar sökfunktion och du måste bli medlem i deras "klubb" för att handla då spammar de ner både e-post och brevlåda.
Jula svarar:2018-12-27
Hej! Tack för din recension. Via vår e-handel kan man handla som både medlem och gäst. Kontakta gärna vår JulaClub-avdelning om du vill avregistrera dig från utskick: https://www.jula.se/kundservice/. /Judith
2018-11-24
rockit4(21 omdömen)
Priset för årets "black friday deal" går till Jula! 50% på allt från bacho. Yea! Det enda som är kvar nu är för Postnord att slå sönder allt vi handlat. Tack!
Jula svarar:2018-12-18
Hej! Vad roligt att höra att du uppskattar våra erbjudanden under Black Friday. Vi hoppas att du är nöjd med varorna du köpte. Önskar dig en trevlig dag! /Matilda
2018-11-24
j
jesperwa(2 omdömen)
Lockpriser på varor de inte har i lager...
Jula svarar:2018-11-28
Hej! Erbjudanden gäller inom angivna datum eller så långt lagret räcker. Vid hög efterfrågan kan produkter komma att säljas slut, och vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. /Judith
2018-11-23
C
CD5(1 omdöme)
Jula lurar kunderna med utförsäljning. De menar på att dem säljer varor till 75% av varans pris, ofast redan nedsatta varor. Men i själva verket är det på ordinarie pris. Dvs det kan stå att varan kostar 200 kr och att rabatten dras i kassan, samt att det är 75 % men när man väl kommer till kassan så drar dem 75 % av det ordinarie priset trots att det var skyltat att det är 75 % på varorna och att rabatten dras i kassan. Jag har upptäckt det vid flera tillfällen men dem vägrar rätta till det.
Jula svarar:2018-11-28
Hej! Tack för din recension. Det är tråkigt att det har blivit ett missförstånd med kommunikationen gällande våra erbjudanden. Vi uppskattar dina synpunkter och tar dem med oss framöver. /Judith
2018-11-15
B
Bullmaja(3 omdömen)
Bra utbud till bra priser. De få gånger jag har haft problem med produkter så har kundservice var hjälpsamma. Negativt är väl hemsidan att beställa från och ofta stämmer inte priser överrens med de i butik.
Jula svarar:2018-11-15
Hej! Vad kul att du tycker om det vi erbjuder, både i sortiment- och kundserviceväg. Ibland har vi kampanjer som gäller specifikt för e-handeln eller i varuhusen, vilket då innebär att priserna inte alltid stämmer överens. Ha en fortsatt bra dag!
2018-11-15
s
svanbo(94 omdömen)
Inte blixtsnabb leverans men det är inte heller vad de utlovar. Mycket nöjd.
Jula svarar:2018-11-15
Hej! Tack för din recension, och vad roligt att höra att du är nöjd. Ha en trevlig dag!
2018-10-18
hellfog(117 omdömen)
Super bra.
2018-09-27
I
Isaksson(5 omdömen)
Beställde en kväll i förra veckan en enkel produkt som Jula hade i lager i tron att de skulle packa och skicka dagen därpå för att få leverans innan helgen. Jula packade och skickade dock först efter två dagar så paketet kom senare än jag hoppats på. Helt klart ett I-landsproblem, men kan vi inte förvänta oss snabb leverans från företag som Jula? Postnord skötte sin del exemplariskt.
Jula svarar:2018-10-01
Hej! Så trevligt att du handlar via vår E-handel. Vi packar och skickar så fort vi kan och en beräknad leveranstiden på 2-5 arbetsdagar. Önskar dig en bra dag! /Katarina
2018-09-19
s
sqrbt(19 omdömen)
Beställt mängder av verktyg och material, alltid utan problem och alltid till, vad jag upplever, ett bra pris. Funkat kanonbra överlag och jag har egentligen inget att klaga på än möjligtvis lite långsamma plocktider ibland, men det är i det hela inget större problem.
Jula svarar:2018-09-20
Hej! Vad härligt att höra att du tycker bra produkterna och e-handeln. Ha en bra dag! /Judith
2018-07-14
j
jesseboy(16 omdömen)
Jula i Skellefteå är riktiga stjärnor. Aldrig något trubbel om man har problem med en produkt. Blir alltid bemött med utmärkt service hos dem. Det verkar som om problemlösning och kundnöjdhet är deras ledstjärnor. Trogen kund där och lär så förbli.
Jula svarar:2018-08-01
Hej! Vad glad vi blir av dina fina ord. Vi ska se till att detta framförs till våra kollegor i Skellefteå. Vi vill passa på att önska dig en riktigt trevlig dag! /Matilda
2018-07-13
d
dselling(8 omdömen)
Galet dålig hemsida, som hela tiden glömmer bort att man är inloggad och tappar bort vilken butik man valt... Detta fungerade fint innan hemsidan uppdaterades i fjol. Inte heller kan artiklarna i inköpslistan visas i "hyll-ordning" i vald butik, även detta fungerade alldeles utmärkt innan fjolårets uppdatering :/ Den fysiska butiken får däremot klart godkänt, och även personalen där! Det breda utbudet på artiklar gör att man undrar hur man klarade sig utan Jula tidigare...
Jula svarar:2018-08-01
Hej! Vad roligt att höra att du tycker gott om våra fysiska butiker. Vi uppskattar att du delar med dig av dina synpunkter kring vår e-handel, det gör att vi har möjlighet att utveckla vår hemsida. Vi tar dina synpunkter vidare till berörd avdelning. Vi önskar dig en fin dag! /Matilda
2018-07-05
b
btmyran(3 omdömen)
Inte alls billiga längre. har bla höjt olja från 99kr till 149kr.kraftig höjning. försökte skriva det i en recension på deras sajt, den vart ej godkänd.säger allt. så jag köper hädanefter ingenting hos jula.
Jula svarar:2018-07-11
Hej! Tack för din recension, vi uppskattar dina åsikter. Vi arbetar ständigt med att kunna erbjuda ett bra och brett sortiment till bra priser. I takt med utvecklingen kan priser på produkter komma att ändras, bland annat på grund av inköpspriserna. För att en recension ska kunna publiceras på vår hemsida behöver den följa vissa riktlinjer. Bland annat behöver en recension recensera en viss produkt. Självklart uppskattar vi all återkoppling, positiv som negativ. Vi publicerar gärna dina recensioner på vår hemsida om du recenserar en testad produkt. Vi ber dig även att inte nämna ett specifikt pris då vi vill att recensionerna ska fokusera på produkternas egenskaper. Ha en fin dag! /Judith
Sida 1