Prisjakt
Jula
  • 15 000 noga utvalda produkter
  • e-handel och ca 50 butiker
  • Stort utbud och låga priser
Vinnare 2020 - Byggvaror
4.4Utmärkt
114 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
S
Sune Karlsson
1 omdöme
Bra8 dagar sedan

Enkelt och praktiskt.

Jula svarar:2024-03-12
Hej Sune, tack för ditt omdöme. Vad roligt att du uppskattar Jula. /Caroline
E
Erik
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Bra

Jula svarar:2024-02-15
Hej! Tack för ditt omdöme. Roligt att du är nöjd med Jula. /Ifrah
D
Dan Svensson
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Smidigt

Jula svarar:2024-02-13
Hej! Tack för ditt omdöme, vad kul att läsa att du är nöjd med Jula. /Caroline
S
Utmärkten månad sedan

Jag är jätte nöjd med er

Jula svarar:2024-02-07
Hej! Tack för ditt omdöme. Roligt att du är nöjd med Jula. /Stina
L
Utmärkt2 månader sedan

Enkelt och smidigt 👍🏼

Jula svarar:2024-01-29
Hej! Tack för ditt omdöme. Jättekul att läsa att du är nöjd med din upplevelse av att handla på Jula! /Hillela
i
induce
51 omdömen
Usel2 månader sedan

Hade köpt 40 liter kattsand för upphämtning i butik. Betalt sedan tidigare. Åker fem mil enkel resa för att hämta. Väl på plats blir jag bemött av en dam som vägrar lämna ut mitt paket jag betalt för för att jag inte har fysiskt leg. Jag visar både Freja ID och digitalt Bank-ID som båda är utfärdade med mitt pass men vägras ändå mitt paket. Får snällt åka hem utan min kattsand som jag behöver. Otroligt dåligt bemötande. Ingen flexibilitet eller möjlighet att lyssna. Trots att jag har både SMS och orderbekräftelse på telefon. Och just det, mina föräldrar var med och hade också köpt och kunde styrka att jag var jag. Men det hjälpte heller inte. Otroligt besviken. Kommer aldrig handla här igen.

Jula svarar:2024-01-29
Hej! Tack för ditt omdöme./Hillela
M
Maud
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Snabbt o lätt online bra.

Jula svarar:2024-01-29
Hej! Tack för ditt omdöme. Vad kul att läsa att du är nöjd med att handla på Jula. /Hillela
V
Vendel
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Alltid snabbt och smidigt, samt mycket prisvärt.

Jula svarar:2024-01-11
Hej! Tack för ditt omdöme. Vad kul att läsa att du är nöjd med din upplevelse av att handla på Jula. /Hillela
Z
Zhou
1 omdöme
Bra3 månader sedan

Bra köpa för oss. För att den är billig ofta vi köpa från dina butiken. Och har mer saker kan välja för oss köpa.

Jula svarar:2023-12-27
Hej, tack för ditt omdöme. Roligt att du nöjd med Jula. /Stina
S
Sirap
67 omdömen
UselRedigerades 3 månader sedan

Uppdatering 3: Jag hade tänkt börja öka betyget här på grund av ett par bra inköp, men jag valde att vänta tills jag hade fått svar på en vanlig produktfråga från deras "kundtjänst". Tur att jag väntade... Jag har köpt mycket på jula över åren: skarvsladdar, kontaktlim, hyllor, tvingar, balansplattor, handdukar, isbitar, kylväskor, strumpor, golvfläktar, mejselsatser, häftpistoler, byxor, batterier, strömbanker, tejp... Praktiskt taget aldrig har jag behövt kontakta "kundtjänst", men senaste månaden har de lagt på luren i örat på mig för att jag, som ni kan läsa nedan, frågar en helt vanlig fråga angående varför jag inte ser något 30-dagarspris på kampanjvaror (dvs. ett trevligare sätt att fråga "varför följer ni inte lagen?"), och nu detta: - Jag: frågar några frågor om en produkt via mejl. - Jula: vänta så ska vi höra med rätt avdelning. - Jula, en vecka senare: här är svaret till dig: [?] (externt inlänkat innehåll som inte syns) - Jag: jag är rädd att jag inte ser ert externt inlänkade innehåll -- se skärmbild. Föreslår att ni svarar i ren text. ...och som svar på ovanstående får jag praktiskt taget bokstavligen detta: - Jula: "Du har fått det svar vi tänker ge dig. Vi kommer inte hjälpa dig mer i detta ärende" När jag sedan berättade hur jag tolkar ett sånt svar efter att bokstavligen ha skickat dem en skärmbild som visar att jag inte har mottagit något svar alls, så bekräftade de endast återigen: "Du har fått det svar vi tänker ge dig" och slog därmed fast att inga misstag har begåtts, utan detta var precis vad de avsåg att skicka till mig. Vet ni vad Jula hade kunnat skriva istället, för att spara på tangenttryckningar och samtidigt skickat precis samma signal? Här är ett förslag: "Dra åt helv***. Hejdå!" Och här är en ännu kortare version som de hade kunnat skicka till mig: "🖕" Tror någon läsare att jag kommer att fortsätta vara kund på Jula efter detta? Ni måste skämta. Det blir inga fler planerade besök i butik eller webben. Jag går på min höjd in i en butik om jag verkligen behöver något och det samtidigt inte råkar finnas någon Biltema, Rusta, Dollarstore, etc. i närheten. Och hur ofta händer det... Jag har varit i kontakt med fruktansvärda kundtjänster i år, för att inte säga i min tid, men Jula är utan tvekan årets sämsta. Jag vet inte vad du som läser tycker om ovanstående utbyte, men jag tycker det det demonstrerar dessa kvaliteter hos Julas kundtjänst: otrevliga, ohjälpsamma, rent utsagt oförskämda och respektlösa, och därtill redan fastslaget att de är okunniga ("Vad är ett 30-dagarspris för nåt? Aldrig hört talas om!" -- god morgon och välkomna till återförsäljarbranschen...) Och för att ni inte ska tro att jag bara ogillar alla kundservicear så här är några som varit både ok eller rentutav bra och exemplariska: Cykelcentrum, Dollarstore, Amazon.se, Lensway, med flera... Så snabbt går det att grusa ett bra förhållande. --- Uppdatering 2: Mycket sämre intryck nu, än innan black friday, tyvärr: 1. De skriver inte ut 30-dagarspris på kampanjvarorna på hemsidan, så de följer inte lagen. Det finns inget mer att säga om den saken -- alla svaga bortförklaringar undanbedes. 2. Bristande grundläggande kunskaper hos 3 av 3 representanter i kundtjänst. Jag behövde ringa tre samtal för att ens få svaret "vi vet inte" på den mycket enkla frågan "varför?" angående punkt 1. I de två första samtalen la Julas representant på lure- ...jag menar, "bröts samtalet helt oförklarligt". Proffsigt, verkligen. 3. Ingen angivelse för om ett klädesplagg är herr- eller dammodell på etiketten. Det finns inget sätt att läsa sig till detta när du har plagget i handen, och när jag frågar personalen får jag felaktig info så att jag måste åka tillbaka till butiken dagen efter och lämna tillbaka allt -- när jag kom hem visade kvittot klart och tydligt att det jag blev tillsagd inte alls stämde. Hur man kan ha ett centralkontor och samtidigt inte lyckas komma på ett bättre system än "skanna varorna i närmsta terminal" är mer än jag kan svara på. 4. Bristande information i butik även när man uttryckligen frågar, som sagt. 5. Jag returnerade varor under öppet köp i informationsdisken, och tänkte givetvis att "bra, nu är i alla fall detta klart", men nej -- jag får precis samma meningslösa krångel till och med när jag lämnar tillbaka varor: dagen efter upptäcker jag att de inte alls har återbetalat mina pengar till mitt kort, utan här ligger istället ett "tillgodokvitto" i fickan. Så nu måste jag åka tillbaka till butiken IGEN. Inte gav jag väl Jula en papperslapp med en streckkod och ett bäst före-datum på när jag betalade? Nej, precis. Uselt system. 6. Prisfuffens hade de också för sig, tydligen: Nio par strumpor veckan innan black friday: 99 kr. Samma vara på black friday: 179 kr. Det gör mig inte direkt mer bekväm med Jula, tyvärr. Men det är deras egna val, såklart. + Det enda postiva jag kommer på är att de hade några varor som faktiskt var prisvärda i veckan, samt att deras kundtjänst som svarar skriftligt på mejl har varit tydliga, relevanta, och snabba. Kors i taket. Allt som allt tycker jag att Jula har bjudit på en riktigt dålig upplevelse, om och om igen, hela veckan. Synd. Och då har jag inte ens kvitterat in mitt tillgodokvitto eller hämtat ut mina internetköp ännu. Jag ser inte fram emot det. --- Uppdatering: drar av en stjärna för den minst sagt dåliga läsförmågan hos (vad jag förmodar är) onlinesupporten som svarade på detta omdöme. Precis som väntat från valfri onlinesupport nu för tiden, men ändå. Eller kan det vara så att Jula helt enkelt inte läser vad folk skriver? 🙃 Jag har mina misstankar. Men tro inte blint på mig – läs sista paragrafen och bedöm själv... PS. Lite ironiskt att jag i och med detta upptäckte att prisjakt numera slutat med sin smaklösa vana att låsa mig ute från alla mina omdömen som fått ett svar 🎉 Fortfarande bristande läsförmåga dock. DS. — Gillar Jula mest pga att de inte krånglar (enkelt att reklamera dåliga produkter), har ok varor till ok pris samt att de faktiskt finns i närheten, till skillnad från t.ex. Biltema. Bästa köpen är 1. golvfläkt, 2. lagerhylla, 3. häftpistol. Även nöjd med balansplatta, resehandduk, strumpor, lim, tejp, chokladboll... OBS att jag absolut INTE vill ha "svar från butik". Omdömen är inte en kommunikationskanal mellan mig och butiker, och jag tänker inte låta Prisjakt låsa mig ute från mina egna omdömen.

Om butiken

Jula

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SwishPayPalAmerican ExpressVisaMasterCardDiners Club
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.jula.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Jula AB

Organisationsnr: 556944-7856

Information hos allabolag.se

Utmärkelser