Vi är Sportsverige
Fri frakt vid köp över 699 kr
365 dagars öppet köp

https://www.intersport.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Intersport har fått betyget (3.55)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    3 dagar sedan
    Har beställt flera gånger per år från intersport.se och dessvärre har det gått fel fler gånger än det gått rätt. Fel vara när jag ska hämta ut i butik, ordern har inte kommit fram eller fel storlekar. Alltid fått bra bemötande i butik dock. Gått bättre när jag beställt via postombud har jag tyckt men idag hämtade jag ut en order och märker att det är hål i en av produkterna och när jag ska beställa en ny så är den slut i lager. Kanske inte mycket intersport kan göra åt att det är en trasig produkt men det var lite sista droppen. Är förmodligen det sista köpet jag gör.
  • Usel
    7 dagar sedan
    Personalen i butiken
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en cykel, men fick två dagar senare ett mail som sa att lagersaldot inte stämde och att cykeln inte fanns. Oprofessionellt och inte värdigt en så stor kedja.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Inga problem för mig. Allt gick smidigt.
  • Usel
    1 månad sedan
    Otrevlig personal i butik.
    Ohjälpsam kundtjänst online.
    Uselt utbud på nätet.
    Nästan lika dåligt i butik.

    Blåser mig på nästan 1000:- då ingen vill/kan ta ansvar över att det var något fel på skorna jag köpte.
    Usch och fy för Intersport!
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde tre par byxor och betalade i förskott. Två av de byxor som jag beställde levererades inte. När jag kontaktade kundtjänst, meddelade de att produkterna var slut, och att de skulle betala tillbaka.
    Hur kan man ha en så dålig webbshop att lagersaldot inte stämmer och att KUNDEN SJÄLV behöver höra av sig angående uteblivna varor? Jag anser att ansvaret ligger hos butiken att kontakta en kund om inte varorna finns, och omedelbart betala tillbaka. Kommer aldrig handla här igen!
  • Usel
    2 mån sedan
    Bokade ett par skor för upphämtning på en kampanj via mail för 1299kr. Men den beställningen hanterades inte av butiken förens sent på kvällen dagen efter min beställning. Då var jag välkommen att hämta upp skorna för 1799kr. Erbjudandet hade gått ut.... jäkla amatörer. Tilläggas kan att det är andra gången samma sak händer. Glöm mig som kund framöver.
  • Usel
    2 mån sedan
    ALLTID FEL PRISER och länk till FEL varor. Nu får FAN va NOG.
  • Usel
    2 mån sedan
    Allting är alltid slut i lager... Varenda kampanjvara är slut och och om igen. Har man någon lagerförd kampanjvara överhuvudtaget eller är det ett trick för att få användare in till sidan?
  • Usel
    2 mån sedan
    Boka & hämta i butik - big fail?

    Ser att enligt recensionerna fler har rakat ut för samma sak.

    Använt för första gången funktionen "Boka & hämta i butik" igår kväll. Räknade med att kunna åka och hämta varorna i eftermiddag. Två olika butiker i Göteborgsområdet, totalt 12 varor. Gissa om jag blev förvånad idag när jag fick 12 st. SMS att alla 12 bokningar var annulerade!?

    Hade några av varorna haft avvikande saldo hade jag förstått det, men alla 12 st? Känns som ett big fail här, jag är inte imponerad.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Har gjort några beställningar och allt har fungerat bra. Inga problem att lämna tillbaka produkter ifall man inte är nöjd
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Inget att anmärka på köpupplevelsen. Köpte ett par skor (Reebook) och ett par kängor (Salomon) under rea. Ena nedsatt 25% och andra 500kr. Med de rabatterna finns det verkligen inget att anmärka på priset som även utan rabatt var i nivå med andra butiker. Personalen i butiken var lite för upptagen för att egentligen ge bra service men jag låter det gå i och med rean. Den hjälp jag fick var trevlig men tyvärr fanns inte min storlek i lager så de hänvisade till webbshoppen och kollade snabbt åt mig om rätt storlek var i lager.

    Webbshoppen själv var bra men den verkade glömma bort mig väldigt snabbt om jag var inaktiv (och försökte hitta recensioner). Gratis frakt med PostMord (för vem köper skor för under 350kr?) är ett plus.

    Leverans var snabb (måndag kväll till torsdag eftermiddag) och skorna levererades i låda-i-låda. Alltså skon i originalkartong som lagts i en annan större låda. Skorna kom i var sin låda vilket kanske är onödigt men å andra sidan kändes det säkrare förpackat så. Lite overkill för skor men man kan inte klaga.

    Gratis retur om du släpar skorna till närmaste butik, annars 39 kr om du postar. Att inkludera en retursedel i paketet är ett plus så man slipper krångla med att skriva ut en från kundtjänst vid behov. 365 dagars returrätt är ganska nice även om den endast gäller om alla etiketter är kvar. Typ samma policy som IKEA har på möbler. Då har man lite tid att testa skorna i vardagsrummet.

    Allt som allt känns "mycket bra" som ett rimligt betyg.
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    bra service
  • Ganska dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Det står ett pris på produktsidan, ett helt annat i kassan. Bra Intersport.
  • Ganska dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Går inte betala med presentkort på nätet. Går inte att betala domarkläder med presentkort. Går inte att beställa med webbläsaren Google Chrome. Otrevlig mailkontakt vid frågor. Butikernas personal har ingen koll. Hoppas att SvFF säger upp avtalet med denna kedja!
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställde en vara som visade sig inte finnas, men meddelades inte om detta förrän efter sju dagar när jag hörde av mig. PostNord gav mig nytt kollinummer varje dag i väntan på att min order skulle dyka upp. Efter jag kontaktat Intersport så avbeställdes min order via mail och ingen ursäkt eller fråga om jag vill ha något annat.
    Fel i lagersaldo är sådant som händer men hur Intersport hanterar ärendet är under all kritik.
    Första och sista gången. Undvik om ni inte vill ha problem.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Snabb leverans, inga problem!
  • Acceptabel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Går inte ändra lagd order. Detta pgr av snabba leveranstider.

    Skall bli spännande och se hur snabba de är
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Jag bokade en jacka via webbsidan för egen upphämtning som enligt saldot fanns i lager vid den aktuella butiken. Timmarna gick och jag fick ingen bekräftelse. Till slut ringde jag butiken och då höll butiksbiträdet "just på att hantera" min order. När jag väl kommer till butiken så har en annan modell än den jag beställt hängts undan och den jacka som jag beställde fanns inte tillgänglig alls. Det värsta är ändå att jag inte ens fick en ursäkt av personalen.
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Normalsnabb leverans, ok paketerat.
    Fick rätt vara i bra kvalitet.
    Inga problem helt enkelt.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställde skor och hämtade ut i butik utan några problem. Snabb leverans
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Priser är högre när man väl klickar på länken till butiken. Gäller fjällrävenbyxor.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Lagersaldot för butikerna är missvisande, det är problem med att registrera sig på hemsidan och det är mycket svårt att komma fram på telefon.

    EDIT: Sänker betyget ytterligare ett snäpp. Lyckades till sist få tag på en av butikerna över telefon. Bad dem lägga undan en jacka av herrmodell. När jag kom till butiken hade de lagt undan fel jacka, och av dammodel. Den jag sökte fanns inte.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Får inte iväg paketen, skyller på saldofel, datafel, postnord, m.m
    Våra senaste beställningar har alla tagit lång tid att få paketet, senaste beställningen har nu tagit över två veckor och då har paketet ännu inte skickats trots att de säger att de har varan på lager.
    De delleverarar utan förvarning om varan är restad eller de har saldofel vilket händer ofta.
    Svårt att nå dem på telefon med, dock trevliga att prata med, men det hjäper ju inte.
    Finns bättre ställen att handla på, luras inte heller av deras kampanjer.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Värdelösa på att organisera sig när det kommer till lagerstatus, marknadsföring och information. Missvisande priser dessutom, så håll ett öga på dem via prisjakt.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Värdelös när det gäller returer. Man kan tro det är 90-talet om igen för denna butik.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Olika priser när man kollar prisjakt (599:-) jämfört med när man går in på butiken (799:-):
    https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=183291 vs https://www.intersport.se/tillbehor/vaskor/ryggsackar/fjallraven-kanken-mini-ryggsack/putty

    Fantastiskt dåligt intryck.
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
  • 2017-09-24 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tack Vällingby. Jag bokar varan och får sms bekräftelse med boknngsnummer. Fel färg på varan säljaren påstår rätt ut att denne lämnat meddelande i mitt mobilsvar. Som är inaktiv. Så tack så mycket för att ni slösar bort en timme av mitt liv.

    Aldrig mer Intersport!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga klagomål, inget fel!

    Beställde ett par skor och kom just då de hade lovat. Det hände visst att jag skulle lämna tillbaka p.g.a. storleken. Felfritt lämnad tillbaks, fick tillbaka pengarna och beställde ett till par!

    Från mitt perspektiv är det inga problem att beställa från Intersport.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vi körde till Intersport i Falun och handlade. När vi hade kört några mil upptäckte min fru att en larmdosa satt kvar. Vi ringde 15 ggr för att fråga om man kunde ta loss dosan med något verktyg. "Ring igen" var svaret vi fick.Vi fick vända om och åka tillbaka.
    Vi gick till disken och sa vad som hade hänt. Detta slarv var tydligen vanligt för han sa ingenting utan tog bort larmdosan. Någon ursäkt fick vi inte.
    Jag blev förbannad på attityden och krävde ersättning för bensinkostnaden men jag fick ett hånfullt nej till svar...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lita inte på lagersaldot på hemsidan. Trots att produkten skulle finnas i lager i butiken på Liljeholmstorget var personalen fullt medveten om att den var slut.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bland det sämsta inom service. Köpte ett par sneakers, då var säljaren hur trevlig som helst. När jag behövde återlämna skorna dagen efter (gav mig skavsår) då var samma säljare inte lika trevlig längre. Trots att skorna var i nyskick (1 dag gamla), flera personer bekräftade det, så vägrade han ta tillbaka dem. Dumt nog var jag ärlig nog och berättade att jag hade skorna på mig ner till tvättstugan och hemma. Dom ville att jag skulle ta det med butikschefen, som är inne bara under särskilda tider. Men då jobbar jag..

    Dessutom kallades jag "speciell" och dom lyssnade knappt på det jag hade att säga. Deras argument var att ingen skulle då köpa redan använda skor. Då sa jag att högra skon var redan i använt skick vid inköp. Det avfärdade dom helt. Men det var den.. Det var provexemplaret och den var redan använt av många och det syntes. Jag köpte det utan klagomål. Nu vägrade dom hjälpa mig.

    Detta hände i Malmö, Mobilia.

    Aldrig mer Intersport.

    Uppdatering: Detta hände ca 1 år sedan, men jag uppdaterar inlägget för att alla ska veta vilka dessa filurer är.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Dåligt/missvisande prissatta varor, Webbrea på en vara som är slut Online, väsentligt & omotiverad högre priser på butik än webben. Går heller inte att hämta hem varan till butik för webbpris eftersom dom flesta Intersport butiker inte har den "tjänsten"

    Detta bryter ner till att priset på varan som finns på prisjakt är "omöjlig" att få köpa för det priset, vilket betyder att det är missvisande och inte stämmer helt korrekt med verkligheten.

    Lite byråkratisk halvkrångel och omodernt utan logik. Personalen på Birsta i Sundsvall ryckte på axlarna och sa att han inte kunde göra nåt åt det.

    I detta fall var varan utsatt för webbpris 1399:- (Ord 1999:-). 8848 Sason Skidjacka Blå Storlek L

    Intersport är inte mer värt än att köpa nån socka eller vattenflaska.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Som nybliven norrbottning är det ett krav att lära sig att åka längdskidor. Då jag i grunden är skåning har det aldrig kommit naturligt att påbörja detta tidigare.
    Så trots okunskap, en väldigt begränsad budget och snålhetsfrågor om att göra nya paketpriser med bättre produkter fick jag extremt bra bemötande och pedagogiska svar från en man i personalen på Intersport på Storheden i Luleå! Kan inget annat än uppskattas :)
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra utbud. Men skiftar rätt kraftigt i priserna på webbsidan jämfört med butiker. Hade önskat det var mer enhetligt.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    När jag skulle handla sport-bh frågade tjejen vad jag hade för storlek. Jag sa att jag brukar ha 70E varefter hon tittade på mig och sa "men jag har 80..." -Nu var det till mig jag skulle köpa en sport-bh inte till expediten....
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    VARNING! Jag skulle reklamera ett par löparskor på grund av hål i hälkappan på mina Asics. Butikspersonalen var extremt otrevlig och totalvägrade att godkänna reklamationen, mycket har man varit med om men detta var nog det värsta bemötandet. Jag hade ändå samtidigt ett par andra utprovade skor som jag också skulle köpa i samband med reklamationen. Med hänsyn till bemötandet sa jag att jag inte ska ha något här och lämnade butiken. I nästa Intersport-butik blev det en diskussion om reklamationen, men även här sa de nej. Han erkände felet, men sa att det var Asics fel och att jag skulle kontakta dem. I tredje butiken kunde jag äntligen pusta ut när man började prata om att acceptera reklamationen och göra ett slitageavdrag, vilket medförde att jag fick 30 % tillbaka. Det nöjde jag mig med, eftersom jag ändå haft dom i mer än 1 år. Även om den tredje butiken godkände reklamationen, så vill jag ändå höja en varningens flagga för Intersport. Det är inte rimligt att det ska vara så besvärligt att utföra en reklamation.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Smidig hemsida och leverans av varorna på 3 dagar.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tyckte både beställning på hemsidan och upphämtning i butik fungerade bra. Det tog någon dag mer än andra nätbutiker. Retur av varor som inte passade gick utmärkt att göra till butiken. Helheten var bra!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Detta är en butik jag kommer att undvika från och med nu. Jag kollar in ett par skor som jag vill köpa. De går inte att beställa via hemsidan, men jag får en lista över vilka butiker som har dem i lager. Jag åker dit, men i butiken är det ett helt annat pris som gäller. Ett företag som vilseleder sina kunder på detta sätt förtjänar ett lågt betyg. Från och med nu kommer jag att hålla mig till Stadium istället.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    På hemsidan 900kr för asics glorify. Endast blåa fanns hos Intersport. Enligt Intersport.se fanns glorify på Nova Lund, ringer dit dom lägger undan. kommer dit och så säger dom att deras skor har annan färg och prissättning fast dom gick som i lager på hemsidan för 900kr. jävla lurendrejeri på hög nivå. Aldrig mer.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Intersport på Emporia. Kundservicen var bra! Men kände mig lite lurad när jag väl skulle betala produkten i kassan. Kollade på ett par löparskor, det står att den ska kosta 1050Kr på hyllan (inga tecken på rabatt), och på sko-kartongen står det -30% avdrages i kassan. Men tydligen så är priset på hyllan det pris som redan är avdraget. Jättekul o veta det när man provat skor i 1 timme. Blev inga skor...
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag beställde en cykel i Intersports webbutik den 5 maj, fick orderbekräftelse med leveranstid på 2-4 dagar. Den 13 maj har jag fortfarande inte hört någonting. Försöker kontakta kundtjänst på telefon (endast telefontid 9-12 på vardagar). Sitter i kö 30 minuter och sedan kopplas samtalet ner. Mailar min fråga istället. Får svar först den 18 maj samtidigt som jag får mail om att min vara skickats.

    Leveransen sker med fritt hempaket vilket är bra då jag slipper gå till ombudet. Dock försöker Posten inte ens leverera då de får paketet (trots att jag är hemma). De förutsätter att ingen är hemma, säger att de inte kunde leverera och skickar ett SMS istället. Funkar sedan smidigt och jag får hem min cykel.

    Cykeln levereras monterad men viss justering krävdes (vrida upp styret, mm). Det var inte jättesvårt att räkna ut hur det skulle göras, men jag tycker det är konstigt att ingen manual följde med.

    Mailar återigen kundtjänst och frågar om inte manual borde följt med. Kundtjänst svarar att de skickar en samma dag. Trevligt, men också lite konstigt att den inte var med i första leveransen om de hade en.

    Idag, den 15 juni har jag fortfarande inte fått någon manual :(

    Cykeln är dock väldigt trevlig! :)

    Jag tycker att det märks att Intersport i huvudsak satsar på fysiska butiker och i andra hand på e-handel. Såhär i efterhand hade jag hellre gått till någon av deras butiker än att handla på deras webb.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Funkade utmärkt. Bra också att man kunde välja att hämta beställningen i butik.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Var i butik idag och försökte byta vikter i obruten förpackning till annan dyrare produkt av samma märke och kategori.

    Blev nekad att byta pga att bytesrätt hade gått ut.

    Jag förstår att man inte behöver låta en kund byta 2 veckor för sent med det visar prov på utomordentligt dålig service, framförallt i en situation som denna när man har allt att vinna. En bra affär, nöjd kund.

    Jag kommer avstå ifrån att handla här i framtiden och rekommenderar andra att göra samma sak.
  • Knappt godkänd
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jag recenserar endast webbshoppen. Beställde varor som fanns i lager (centrallagret) för att hämta ut i butik. En vecka senare har jag fortfarande inte fått mina varor för uthämtning i butik. Det här är alldeles för dåligt Intersport. Se på Stadium där det tar ett par dagar och lär av dem. Annars kan ni lika bra sluta med e-handel och endast fokusera på fysiska butiker. Synd dock då webbutiken är rätt snygg.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    .
  • Bra
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Man får ju det man vill ha direkt, men personalens kunskap om vissa produkter är bristfällig.