3.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-05-07
M
Modean83(1 omdöme)
Mitt omdöme verkar inte skilja sig så mycket från föregående talare. Jag beställde två koppar och en bricka i december 2018. Klickade i att jag inte ville ha delad leverans och hoppades att brickan som inte fanns i lager och skulle komma i rimlig tid (för mig inom 2 månader). Ingen bricka har kommit ännu (190507) och förväntad leverans 190613, det är den 4e meddelandet jag fått om leveransdatum. Då kopparna ändå kom efter drygt 4 veckor så har jag försökt kontakta RD för att bli ersatt för den enormt långa väntetiden på brickan alt avbeställa den så jag kan köpa den på annat håll, så har de bara svarat att de ber om ursäkt för den långa väntetiden och att brickan förväntas komma 190613. Klarna som jag valde att betala med jagar mig pga detta för att fakturan skall betalas men bara 50% av ordern har kommit till mig. Många samtal och mail senare så undrar jag ännu om jag får någon bricka.
2019-05-06
o
odin-(47 omdömen)
Tyvärr är Royal Design hopplösa när det gäller deras kundservice: 1. De är extremt långsamma på att svara på mejl. 2. Vid reklamationer är de extremt långsamma och väldigt oflexibla. Två fall: 1. Jag beställde 2x bestickset i guld som var maskindisksäkra. Tyvärr visade sig vara inte vara det och de tappade färg. Jag skickade tillbaka båda seten minus 2 skedar och 1 gaffel som jag tyvärr tappat bort. Oavsett så var varan deffekt. Detta räckte inte för RD och jag fick bara tillbaks pengar för ett set. Uselt med tanke på hur mycket man beställt där. En ursäkt för dem att slippa betala tillbaka pengarna. 2. Beställde en stol och fyra äggkoppar. Fick två kollin. Det ena kollit hade 2 äggkoppar. Det andra skulle enligt uppgift ha en stol och två äggkoppar. Förstår dock inte hur de skulle fäst de två små äggkopparna i den stora lådan med stolen. Silvertejp på insidan? Hur som helst fanns inte äggkopparna där och det tog väldigt lång tid att "övertyga" dem om detta. Fick dock tillslut rätt. Undvik Royal Design om ni kan.
2019-04-30
T
Toby10000(1 omdöme)
Varning! Något skumt är det med denna butik. Annonserade Pricer på Prisjakt och Pricerunner stämmer inte med resultatet när man tryckt på länken. Kontaktuppgifter går inte att hitta på hemsidan(är åtminstone för svårt för mig). Gissa på förestående konkurs.
2019-04-27
M
Maria2hot(3 omdömen)
Products are okay. However, be REAL SURE what you want to order because they are more complicated than other normal ONLINE COMPANIES. You must ask permission for a refund and wait for the label to return. I do a lot of mail order, and with them it is extra work, especially when I must request more than once.
2019-04-26
g
gbgeka(3 omdömen)
Det har gått över en månad, över fyra telefonsamtal, massor av mailande, ett besök till butik och FORTFARANDE ingen leverans, bara ursäkter hela tiden. När jag mailade senast så fanns tydligen inte ens produkten i lager längre när de lagt en ersättningsorder för att de inte lyckats leverera och ingen vet någonting och ingen återkoppling sker någonsin trots att de utlovat detta. Jag har haft stort tålamod, men det här är helt sjukt.. Feedback till Royaldesign: RoyalDesign som företag har MYCKET att jobba på när det gäller servicemind, kommunikation och rutiner. Denna hantering är helt oacceptabelt. Bygg upp vettiga rutiner och flödesscheman och se till att kunderna inte hamnar mellan stolarna hela tiden. Det är inte kunders uppgift att ringa/maila runt och se till att ni sköter ert jobb. Om ni säger att ni skall återkomma så ser ni till att göra det. Om ni säger att ni sett till att produkten skickats iväg, se till att göra det. Det är inte så svårt att ens göra ett hyffsat jobb, men detta var under all kritik.
2019-04-03
b
bjornfa(1 omdöme)
Helt oseriöst företag! Beställde och betalade för produkter som fanns i lager. Det visade sig att de inte alls fanns och efter 2 månaders väntan så kontaktade jag "kundtjänst" för att lösa detta. Det visade sig att "kundtjänst" inte alls kunde lösa leveransproblem och utbyte av en vara. Något som borde vara en absolut standard procedur. Istället så skulle deras någon som hanterade reklamationer kontakta mig vilket de fortfarande inte gjort. Har aldrig varit med om ett lika dåligt bemötande från ett större ehandelsföretag.
2019-03-25
M
MartinGW(2 omdömen)
Urusel Kundservice. Jag reklamerade en vara den 8e Januari, ett par dagar efter att jag fått produkten. Utan svar i en månad ringde jag till kudtjänst, satt i kö i 20 min utan att komma fram. Skickade då ett mail som jag fick till svar att de vidarebefodrat till reklamation. Provade ringa kundtjänst igen en månad senare utan att komma fram. Idag (25e Mars) kom jag tillslut fram och de säger att de skall skicka en fraktsedel så jag kan returnera.
2019-03-24
P
Pryl22(10 omdömen)
Uselt! Reklamerade en papperskorg 5 december 2018, nu är det 24 mars 2019 och fortfarande har ingen lösningen skett. Tar flera veckor på sig att svara på mail, katastrof. Kommer aldrig mer handla av Royaldesign.
2019-03-02
H
HerrM(5 omdömen)
Möjlig konkurs närstående? Fördröjer reklamationer för att slippa utgifter och saknar intresse att behålla kunder och ge kundservice.
2019-02-27
f
findusdaniel(1 omdöme)
Inte nöjd! Beställde en vara, ville avbryta ordern då deras andra bolag sålde varan till ett bättre pris. Dom sa att det inte gick, då vara höll på att plockas i lagret. 5 dagar senare skickade dom varan. Det borde ju gått att avbryta!
2019-02-24
Reklamerade varan men har ännu inte fått ett besked om hur de vill lösa det. De svarar att de återkommer men nu har det gått nästan två månader utan att de gett besked.
2019-02-22
N
NeXTer(1 omdöme)
Beställde varor som skulle finnas i lager den 4:e februari och skickas inom 1-4 arbetsdagar. Kontaktade dem den 15:e när varorna fortfarande inte hade skickats och de ”skulle skicka iväg ett meddelande till lagret.” I dag den 22:a avbeställde vi då man fortfarande inte fått tummen ur. Kundtjänsten får man väl säga svarar bra och allert på mail, men det hjälper ju föga när resten av kedjan inte fungerar. Återstår dock att se om pengarna kommer tillbaka på kortet också...
2019-02-22
S
Sadiemaeg(4 omdömen)
Beställde ett bord när det var rea, med två andra artiklar som fanns i lager, inget hände på en vecka så jag ringer och de säger att grejerna är på väg, kollar lager saldo och bordet finns då fortfarande i lager att köpa direkt men till ett högre pris. Får sen två mail som bekräftar att ordern är på väg med en följesedel, efter att inte kunnat följa leveransen i ytterligare 5 dagar anländer paketet utan bordet och jag hör av mig för tredje gången och de säger bara att de sålt det till någon annan, som förmodligen betalade mer, och att inga fler kommer komma in! Lagom nöjd!
2019-01-17
Redigerades 2019-02-21
O
Opira(2 omdömen)
Svarar inte i telefon, Svarar inte på mail. UNDVIK FÖRETAGET. Köpte en lampa som inte var komplett det saknas en skruv för montering. maila om det första gången redan i december och fick svaret att den nya skruven ska skickas under mellan dagarna. Dessutom var förpackningen bruten sedan innan. Nytt år kommer och ingen skruv har kommit. Ringer mejlar samma mail tillbaka och frågar hur det går får inget svar. Ringer och dom ber mig Skicka bilder vilket jag gör. sedan väntar jag på att det ska återkoppla igen det har nu gått 2 veckor utan svar. Skulle aldrig rekommendera detta företag till någon någonsin. Edit: Vände mig till klarna som utan resultat i att försöka komma i kontakt med företaget hävde köpet och gav mig alla pengar tillbaka. Detta efter mer en två månader efter att jag var i kontakt med dom först gången. Kan inte vara mer övertydlig UNDVIK FÖRETAGET.
2019-01-04
Redigerades 2019-02-09
s
slarti72(1 omdöme)
Beställde bord som tog 7v att levereras. När det kom var det transportskadat och nu går det inte att komma fram på telefon. Har nu suttit i över en timme och försökt komma fram utan att lyckas. Förtaget har ingen uppenbar telefonkö (samtalen bryts ner var 10e min) och ingen möjlighet till återuppringning från företagets sida. Komplettering: Nu har bord nr 2 levererats med samma skada. Företaget klarar inte leverera tunga saker i helt skick. Välj annan leverantör om du köper dyra tunga saker.
Sida 1