RoyalDesign
  • Fri frakt över 499 kr
  • Snabba leveranser
  • Köp nu, betala sen
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Otroligt dålig kundservice som tar flera dagar på sig för att svara på ett mejl. En reklamation tar uppenbarligen över 1 månad att hantera. Skjuter fram leveransdatum hela tiden. Skulle aldrig handla från detta skojarföretag igen!

RoyalDesign svarar:2022-06-13
Hej! Tack för att du tar dig tiden att lämna omdöme, det hjälper oss att bli bättre. Vi är ledsna att din reklamation dröjer i hanteringen och att du inte har fått något svar på de mejl som du skickat till oss. Då jag dessvärre inte kan se någon information här kring din order så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer +46 10 750 27 88 så vi kan kika vidare på ditt ärende för att se vad statusen på reklamationen är. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Hanna, Royaldesign
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 månader sedan

Aldrig mer! Sämsta kundservice någonsin aldrig varit med om kundservice inte kan svara på frågor, skickar fel antal efter reklamation. Reklamation som har tagit 6 veckor nu. Får olika svar varje gång jag ringer. Beställ inte från Royaldesign

RoyalDesign svarar:2022-05-19
Hej! Tack för att du tar dig tiden att lämna omdöme, det hjälper oss att bli bättre. Vi är ledsna att du inte är nöjd med den kundservice som du har fått ifrån oss och att du inte fått svar på dina frågor kring din reklamation. Vi kan dessvärre inte hitta din order med hjälp av den informationen som vi har här, vi ber dig därför kontakta vår kundtjänst så vi kan kika närmre på ditt ärende och vad det är som har hänt. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Hanna, Royaldesign
P
Pieterpaan

3 omdömen

Usel
5 månader sedan

Jag beställde en brödrost från detta extremt oseriösa företag 14 november 2021! De har ännu inte lyckats leverera den. Trots otaliga kontakter med deras kundtjänst har de bara flyttat fram leveransen utan att det har hänt något. De har vägrat byta ut den mot liknande vara av samma färg eller stå för mellanskillnaden om jag köpte från annan leverantör. Efter 3,5 månad beställde jag den av ett seriöst företag och fick det på 2 dagar! Handla aldrig här!

RoyalDesign svarar:2022-03-03
Hej! Tack för att du tar dig tiden att lämna omdöme, det hjälper oss att bli bättre. Vi är extremt ledsna att din beställda produkt har blivit försenad från leverantören. Det är dessvärre längre leveranstider på beställningsvaror än normalt och det beror på den rådande situationen som sker runt om i världen med Covid-19. Våra leverantörer har svårt med producering och leverans, vilket gör att förseningar uppstår. Vi tackar för din feedback och kommer ta den vidare internt. Då jag inte kan se någon information om just din order så har du fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Hanna, Royaldesign
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Beställde ett Mino soffbord i Mars som skulle ha mellan 8-10 veckors leveranstid. Den skulle ha levererats i Maj men blev informerade att den hade försenats till Juni när vi kontaktade RoyalDesign. I mitten på Juni kontaktade vi dem igen då vi inte hört något efter det nya utlovade datumet. Då fick vi veta att ordern hade blivit försenad hos leverantören men att de inte hade någon information om när den skulle vara tillgänglig. Samma visa i July och nu i September har vi tröttnat på att kontakta företaget. Om de hade informerat status emellanåt utan att vi behövde kontakta dem hade jag haft större förståelse för detta, men nu känns det mer som att de inte alls bryr sig.

RoyalDesign svarar:2021-09-15
Hej! Vi tackar för din feedback då det hjälper oss att bli bättre! Vi är otroligt ledsna att du inte har mottagit ditt bord från oss. Då vi inte har några mer uppgifter om din order så kan jag inte hitta den och kolla hur det ligger till. Våra beställningsvaror är extremt försenade från vissa leverantörer på grund av de rådande omständigheterna som sker i världen med Covid-19. Leverantörerna har svårt med producering och leveranser. Tyvärr är detta inget vi kan påverka och vi kan inte påskynda något heller. Är det problem med produceringen eller leveransen hos leverantören så kan vi inte hjälpa detta. Vi förstår din frustation och besvikelse och håller tummarna att din beställda produkt kommer in till oss inom kort. Vi är ledsna att du inte har mottagit ytterligare information om din orderstatus. Vi hänvisa dig till att kontakta oss via mejl eller telefon om du har fler frågor eller funderingar så hjälper vi dig. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Emmie, Royaldesign.
Dålig
ett år sedan

Beställde en stor kruka som dem. Först så har de inte koll på sina distributörers kapacitet och skickade ut den med en firma som inte kunde leverera för deras leveranslådor var för små. Sedan returnerar de den och jag får vänta ytterligare 3 veckor för att de skall skicka den igen men en annan distributör. När väl får den är den så dåligt packad i en allt för liten kartong där krukan in är skyddad alls från sidorna, och är helt sprucken.

RoyalDesign svarar:2021-09-08
Hej! Vi tackar för ditt omdöme då det hjälper oss att bli bättre. Vi är otroligt ledsna att det har varit struligt med din order med leveransen. Vi kommer att ta denna feedback vidare internt till berörd avdelning. Är det så att du inte redan har registrerat en reklamation på krukan som var sönder i leveransen kan du göra detta via denna länk https://royaldesign.se/information/returer-reklamationer. Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har fler frågor eller funderingar på telefonnummer 010 750 27 88. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Emmie ,Royaldesign.
jazzy77
jazzy77

41 omdömen

Utmärkt
ett år sedan

Lade beställningen igår morse, fick paketet idag. Utmärkt. Bra service och bra produkt.

m
minisu

11 omdömen

Usel
ett år sedan

Beställde en möbel som fanns, och fortfarande finns, i lager ("leverans inom 1-4 dagar") för en månad sedan. Efter två veckor hör jag av mig, svar dröjer ett par dagar, och de skriver att de ska kontakta fraktleverantören och återkomma så fort de vet mer. En vecka senare frågar jag hur det går, får samma svar igen, men med andra ordval. En vecka senare och samma sak...

RoyalDesign svarar:2021-06-14
Hej! Vi tackar för din feedback, det hjälper oss att bli bättre. Vi är oerhört ledsna att leveransen för din order dragit ut på tiden. Anledningen till förseningen beror dessvärre på de rådande omständigheterna som sker i världen med Covid-19. Våra leverantörer har extremt svårt med producering och leveranser som påverkar leveranstiden. De måste följa sina restriktioner och har inte full arbetskraft som tidigare. Vi är såklart ledsna att detta har påverkat din order. Vi kommer såklart att skicka ut produkten till dig så snabbt vi får in den i lager. Är det så att man inte vill vänta på produkten har du rätt att avbeställa den hos oss om du inte vill vänta. Både vi och leverantören jobbar så snabbt vi kan för att kunna leverera till våra kunder men är det stopp i produceringen och leveranser är det tyvärr inget som vi kan hjälpa utan så fort den kommer in kommer den att skickas ut. Tyvärr har jag ingen möjlighet att hitta din order här så kan dessvärre inte se hur den ligger till på leveransstatusen. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 010 750 27 88 för att få hjälp med att se hur orderstatus ligger till. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Emmie, Royaldesign.
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

VARNING för detta skit-företag! Har en gång fått helt fel stolar levererade vilket har tagit snart två månader att hantera i retur för deras del fast jag returnerade stolarna i obruten förpackning (såg genast att det var fel stolar). Och sedan legat ute med pengar i snart två månader. ringt deras kundtjänst x antal ggr som endast beklagar att jag råkat ut för detta. andra gånger jag beställde försvann varan med posten - så den fick jag inte heller. Varning för att deras kundtjänst är usel. Du får stå för allt jobb själv.

RoyalDesign svarar:2021-06-02
Hej! Vi tackar för din feedback, det hjälper oss att bli bättre! Vi är oerhört ledsna att du har fått fel stolar levererade till dig och att du inte har fått hjälp med ditt ärende hos oss. God kundservice prioriterar vi och självklart vill vi hjälpa våra kunder med deras ärende. Dessvärre kan jag inte hitta någon information som gör det möjligt för mig att hitta din order hos oss. Vi ber dig därför att kontakta vår kundservice så kommer vi såklart att hjälpa dig med ditt ärende. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Emmie, Royaldesign.

Betyg köpupplevelse

1.9Dålig
6 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(0)
(0)
(1)
(4)

Om butiken

RoyalDesign

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

royaldesign.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Royal Design Group AB

Organisationsnr: 556573-2426

Information hos allabolag.se

Auktoriserad återförsäljare