Kategorier
Prisjakt
RoyalDesign
  • Fri frakt över 479 kr
  • Trygga hemleveranser
  • Köp nu, betala om 30 dagar
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Varningsflagg! Efter en beställning av trädgårdsmöbler tidigt i mars, fick jag efter orimligt lång tid, två defekta varor. Då kunde jag konstatera att Royal Design har ett bedrövligt kundbemötande: sen återkoppling på mail, endast standardsvar, mycket långa leveranstider samt usel information. För att via telefon försöka nå kundtjänst på Royal Design och trots felaktiga instruktioner, lyckas skicka två returpaket, krävdes en och en halv dag av min tid. Hanteringen av reklamationer uppges ta 10 dagar. Tre veckor har gått. Nyss kom besked att leveransen av de nya varorna är framflyttad till slutet av juli. Då valde jag att häva köpet av den dyrare produkten, eftersom trädgårdsmöbler ändå är mest intressanta under sommaren. 15 veckor efter beställning och ca 30 mail/samtal senare, saknar jag alltså fortfarande delar av mitt trädgårdsmöblemang. Kanske kommer det något efter semestern. Kanske inte. Fakturan kom snabbt i alla fall. Som plåster på såren, erbjöds jag gång efter annan, en rabattkod - om jag inom kort gör en ny beställning. Jag försäkrar att det inte är aktuellt.
RoyalDesign svarar:2021-06-14
Hej! Vi tackar för din feedback, det hjälper oss att bli bättre. Vi är oerhört ledsna att det har varit struligt med din order hos oss. Vi vill såklart hjälpa dig med ditt ärende och vi ber dig att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 010 750 27 88 för att då hjälp med ditt ärende. Tyvärr kan jag inte hitta någon information här som gör att jag kan hitta din order och hjälpa dig. God kundservice är vår prioritet och vi är hemskt ledsna för allt som har hänt. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Emmie, Royaldesign.
m
minisu

11 omdömen

Usel
2 månader sedan
Beställde en möbel som fanns, och fortfarande finns, i lager ("leverans inom 1-4 dagar") för en månad sedan. Efter två veckor hör jag av mig, svar dröjer ett par dagar, och de skriver att de ska kontakta fraktleverantören och återkomma så fort de vet mer. En vecka senare frågar jag hur det går, får samma svar igen, men med andra ordval. En vecka senare och samma sak...
RoyalDesign svarar:2021-06-14
Hej! Vi tackar för din feedback, det hjälper oss att bli bättre. Vi är oerhört ledsna att leveransen för din order dragit ut på tiden. Anledningen till förseningen beror dessvärre på de rådande omständigheterna som sker i världen med Covid-19. Våra leverantörer har extremt svårt med producering och leveranser som påverkar leveranstiden. De måste följa sina restriktioner och har inte full arbetskraft som tidigare. Vi är såklart ledsna att detta har påverkat din order. Vi kommer såklart att skicka ut produkten till dig så snabbt vi får in den i lager. Är det så att man inte vill vänta på produkten har du rätt att avbeställa den hos oss om du inte vill vänta. Både vi och leverantören jobbar så snabbt vi kan för att kunna leverera till våra kunder men är det stopp i produceringen och leveranser är det tyvärr inget som vi kan hjälpa utan så fort den kommer in kommer den att skickas ut. Tyvärr har jag ingen möjlighet att hitta din order här så kan dessvärre inte se hur den ligger till på leveransstatusen. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefonnummer 010 750 27 88 för att få hjälp med att se hur orderstatus ligger till. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Emmie, Royaldesign.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
VARNING för detta skit-företag! Har en gång fått helt fel stolar levererade vilket har tagit snart två månader att hantera i retur för deras del fast jag returnerade stolarna i obruten förpackning (såg genast att det var fel stolar). Och sedan legat ute med pengar i snart två månader. ringt deras kundtjänst x antal ggr som endast beklagar att jag råkat ut för detta. andra gånger jag beställde försvann varan med posten - så den fick jag inte heller. Varning för att deras kundtjänst är usel. Du får stå för allt jobb själv.
RoyalDesign svarar:2021-06-02
Hej! Vi tackar för din feedback, det hjälper oss att bli bättre! Vi är oerhört ledsna att du har fått fel stolar levererade till dig och att du inte har fått hjälp med ditt ärende hos oss. God kundservice prioriterar vi och självklart vill vi hjälpa våra kunder med deras ärende. Dessvärre kan jag inte hitta någon information som gör det möjligt för mig att hitta din order hos oss. Vi ber dig därför att kontakta vår kundservice så kommer vi såklart att hjälpa dig med ditt ärende. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Emmie, Royaldesign.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
2 månader sedan
Snabbt och smidigt och väldigt enkelt
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
2 månader sedan
Ok då, skall det vara hatar detta jävla recenserande varje gång man köper en pryl!
Anonym användare
Anonym användare
Bra
2 månader sedan
Snabbt och effektivt och enkelt. vadå skriva mer det står ju minst 20 tecken.........
Anonym användare
Anonym användare
Bra
2 månader sedan
Enkelt och smidigt på alla sätt.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
2 månader sedan
Enkelt att se produkterna, snabbt att få en överblick. Bra helt enkelt
Betyg köpupplevelse
4.2Utmärkt
210 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(134)
(42)
(4)
(4)
(25)

Om butiken

RoyalDesign

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.royaldesign.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Royal Design Group AB

Organisationsnr: 556573-2426

Information hos allabolag.se

Rekommenderad återförsäljare