
(500+)
Jag köpte en soffa med två moduler där modulerna inte såg ut att ha tillverkats vid samma tidpunkt, den var annorlunda sydda och den sämre delen av de två hade en mycket sämre form och var inte skön att sitta i. Misstänker att den dåliga delen antingen varit ett visningsexemplar eller något någon annan skickat tillbaka. Det tog över en månad att få fram returetiketter, då ger de mig en returettikett bara för ett kolli, sedan längre fram får jag äntligen för 2 kollin, och jag har specificerat vilka dagar jag kan vara på plats för upphämtning i god tid men eftersom hela hanteringen tar en evighet tar det ytterligare 2 veckor för att jag ska få soffan upphämtad, allt som allt så blir det troligtvis över 2 månader för mig att bli av med soffan! Och då har jag fått vara den drivande genom att skriva till dem i deras chatt som finns tillgänglig 3 dagar i veckan. Istället för att lösa problemet för mig direkt (för de borde ju ha erfarenhet av detta de jobbar ändå inom kundservice) då jag mailade dem direkt dagen efter då jag upptäckte hur fel allt var så ska det ta den här evinnerliga tiden. Jag är verkligen förvånad över hur bedrövliga de varit och ska aldrig mer beställa från dem. Har berättat för alla omkring mig hur dåligt de har hanterat allt och skriver här också för att varna andra.
Så länge man beställer en liten grej och behöver inte returnera eller reklamera den så funkar det bra men om man har en stor beställning som innehåller trasiga varor och behöver reklamera/returnera dem så funkar det superdåligt med att få återkoppling från kundtjänst och få återbetalning. Så jag kan tyvärr inte rekommendera dem.
Leveranstider som beskrivs vid köp stämmer inte. Enligt hemsida 1-2 dagar om varan finns lager. Tog 7 dagar
Beställde en soffa som bedömdes att inte kunna levereras av Bring. Istället för att hjälpa till och leverera soffan med hjälp av fler folk (som Bring föreslog) så skickades den tillbaka och ordern makulerades. Royal Design hade redan tagit betalt för varan och det tog ett antal dagar innan pengarna betalades igen.
Det värsta sämsta företaget får ingen återkoppling på mejl leverans fungerar inte som de beskriver och deras betal alternativ under all kritik Rekomenderar inte köp från dem
Otydliga i gällande priser. Står det 2-pack på en produkt ska priset som står gälla det 2-packet, inte varorna styckvis x2. Exempel, 2 glas som ENDAST säljs i 2-pack och inte går att köpa styckvis, ska inte visas i pris per glas, utan för dessa 2 glas man MÅSTE köpa. Vilseledande och oärligt.
Verified Jag beställde en reservdel till en PH-lampa. Era konkurrenter var ärliga och visade noll i lagerstatus. På grundval av det, beställde jag hos RoyalDesign. Betalade och när orderbekräftelsen kom, först då berättar ni att produkten inte fanns i lager. Okänd leveranstid. Men pengarna drog ni från kortet direkt och ni fick en försäljning! Jag kontaktade er kundtjänst och bad om mer information. Ni svarade att jag skulle klicka på produkten i orderbekräftelsen för att se leveransdatum. Hur mycket jag än klickade på produkten, fick jag inte fram leveransdatum utan okänt leveransdatum. En struntsak, men leveransbeskedet är skrivet i pluralis. Jag beställde en produkt. Jag kommer nog att välja någon annan leverantör nästa gång. RoyalDesign kommer i sista hand.
Beställde ett bord som levererades snabbt och bra, men tyvärr var det sprucket. Det kan hända, men nu står det i en jättelåda i min hall och Royal Design tar tyligen inte tillbaka det innan de har ”eskalerat ärendet”, rimligen frågan om det är fabrikationsfel eller transportskada. Jag tycker nog inte att det är jag som ska härbärgera den trasiga varan under den processen, men begäran om att få ordnat returtransport har hittills ignorerats.
I bought something which I paid 200SEK to deliver. It didn’t fit my expectation and I needed to return it where I needed to pay more 200SEK to return it. I have store next to me but they don’t accept returns in store… this is the worst shopping experience ever. I spent 400 SEK in something and I wasn’t able to deliver it at the store because they claim they don’t have space. If they want to save space in the store, the minimum is to provide free shipping costs… or at least, converting them into a voucher. Worst online experience ever.

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
royaldesign.seFullständigt firmanamn: Royal Design Group AB
Organisationsnr: 556573-2426
Information hos allabolag.se