4.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2020-05-13
F
Fredtastic(8 omdömen)
Ingen som helst service eller kundkänsla. Så illa behandlad av deras kundtjänst. Håll er borta från denna oseriösa återförsäljare.
RoyalDesign svarar:2020-05-18
Hej! Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du fått ett negativt bemötande av vår kundtjänst. Vänligen ta kontakt med oss på telefonnummer 010 750 27 88 så hjälper vi dig reda ut vad som hänt. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-05-12
o
o_lindh(14 omdömen)
Jag beställde en kopp och några ölglas men DHL slarvade bort paketet. Kundservice skötte kontakten med DHL och ordnade så att jag fick tillbaka pengarna. Jag kommer tillbaka som kund till er men kommer välja annat leveransalternativ än DHL nästa gång. Det är inte första gången som det blir problem med DHL.
2020-05-05
j
jpc85(3 omdömen)
Lång leveranstid. Lång hantering av returer. Dålig återkoppling från supporten. Jag har nu väntat i över en månad på mina knivar som jag har reklamerat. Avråder från att handla här. Köp era produkter någon annan stans!
RoyalDesign svarar:2020-05-11
Hej! Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med din köpupplevelse. Hör gärna av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig, du når oss på telefonnummer 010 750 27 88 kl. 8-16 på vardagar. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-04-27
Redigerades 2020-05-04
K
Kristoffer Ström(1 omdöme)
Ljuger om kampanjer. Kör kampanjer på varor dem inte har i lager och när varan kommer in i lager tar de bort kampanjen. går inte att lägga en vara i varukorgen när den inte finns i lager alltså går det ej heller att ta del av de påstådda kampanjerna. Problemet är att kampanjerna visas även på de varor som inte är i lager och vill man då köpa dem så får man vänta tills varan kommer in och då är kampanjen borta. Det är ren lögn då man aldrig kan köpa den icke lagerförda varan för priset som ni går ut med.
RoyalDesign svarar:2020-05-04
Hej Kristoffer, Tack för ditt omdöme. Vissa av våra kampanjer gäller endast på lagervaror, och alltså inte på varor som inte finns i lager. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-04-28
K
Kaosteori(1 omdöme)
Hade gärna gett dem 0 men tyvärr finns inte detta alternativ. Vill du att någon tar dina pengar och inte håller sin del av avtalet handla då på Royal design Group. Njuter av repetitiva (inövade) fraser och önskar att bli behandlad som om du inte förstår dessa fraser ja då ska du höra av dig till Royal design Groups info linje. Tar emot betalning för produkter och påstår att de finns hemma och att de är dig till handa inom 2-5 arb. dagar. Verkligheten är 14 dagar om du ringer och jagar på din order. Ingen som vet varför, det blev så ingen som kan meddela när den nya delleveransen ska gå ut från deras lager, ingen som vet när leveransen kan ske. 5 samtal och lika många personer senare är det enda svaret att de har inte gjort något fel och att de inte tänker göra något för att tillrätta lägga problemet. Sämsta upplevelsen någonsin! Håll er undan den polerade fasaden som döljer en sörja av inkompetens!
RoyalDesign svarar:2020-05-04
Hej! Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med ditt köp och vår service. Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har frågor så hjälper vi dig. Du når oss på telefonnummer 010 750 27 88 kl. 8-16 på vardagar. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-04-22
B
Britta(1 omdöme)
Väldigt dåliga erfarenheter. Beställde glas i rostfritt stål. Fick hem glas i samma modell fast i material glas istället. Dessa var så undermåligt packade så att de var krossade. Jag var tvungen att skicka tillbaka de trasiga glasen (!) för att kunna få min betalda varor. Min retur anlände till 6 mars och idag, 22 april, fick jag info om att de förbereder min order (dvs den är inte skickade ännu). Oacceptabelt att det ska ta 1,5 månad! Kontakt med kundtjänst ger ingenting mer än att de beklagar, inget erbjudande om ersättning trots att felet är helt och hållet deras.
RoyalDesign svarar:2020-04-27
Hej Britta, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du mottagit fel varor och är missnöjd med vår kundtjänst. Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har ytterligare frågor så hjälper vi dig. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-04-16
B
Björn(1 omdöme)
Undvik till varje pris! Borde ha läst recensionerna här innan jag beställde. Beställde 4 glas vid jul som inte fanns i lager utan skulle levereras 6-8 veckor senare. Hade inte hört något efter 3 månader så jag mailade och undrade var de tog vägen. Efter 1 vecka bemödade sig då kundtjänst med att svara på mailet och skriver då att de har skickat paketet och aviserat mig 3 gånger via sms (FYI: de har de inte!) och att paketet kommer att gå i retur och kosta mig 200 kr om jag inte hämtar ut det. Jag kan fortfarande naturligtvis inte hämta ut det eftersom jag varken vet var det finns eller vilket paketnummer det har så jag mailar tillbaks. Efter ytterligare 1 vecka svarar de att paketet har gått i retur och att de ska betala tillbaka pengarna. 1) Seriösa e-handlare skickar ett mail när varan som skickas går iväg med spårningsnummer så att man vet att den är på väg 2) Seriösa e-handlare påstår inte att paket aviserats när så inte är fallet 3) Och framförallt, seriösa e-handlare svarar på mail inom någon dag, inte efter 1 vecka och när de sedan svarar på en fråga, så gör de faktiskt det istället för att hota sina kunder (före detta kunder i detta fallet)
RoyalDesign svarar:2020-04-20
Hej Björn, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med vår kundtjänst, och att du inte mottagit de aviseringsmejl och sms som skickats till dig. Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har ytterligare frågor så hjälper vi dig. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-04-14
K
Kristian(1 omdöme)
VARNING! Beställde hyllplan från RoyalDesign och fick hem trasiga varor. Har försökt i månader att få hjälp utan framgång. Obefintlig kundtjänst och leverans av trasiga saker vittnar onekligen om att detta inte är ett seriöst företag. UNDVIK!
RoyalDesign svarar:2020-04-20
Hej Kristian, Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du mottagit trasiga varor. Ta gärna kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig, du når oss på telefonnummer 010 750 27 88 kl. 8-16 på vardagar. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-04-09
Foxxy(11 omdömen)
Fel färg på gardinerna som inte stämde på deras hemsida så blev en retur. 1 stjärna för att de vill ha betalt för retur 69 kr alt. man själv står för returporto och sedan att de behöver ha 20 arbetsdagar på sig för att registrera retur och återbetala via deras partner Returnado. De har en Royal Design-butik men butiken tar inte emot varor köpta på deras hemsida. Långsamt och vill ha betalt för retur. Men bra priser annars på deras hemsida, stort sortiment och de var snabba med att få ut grejerna så det blir istället 2 stjärnor här.
RoyalDesign svarar:2020-04-14
Hej! Tack för ditt omdöme. Så tråkigt att höra att du är missnöjd med våra rutiner kring returer. Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har några frågor så hjälper vi dig. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-04-06
A
Adam(2 omdömen)
Sämsta upplevelse av att handla på nätet är att handla på RoyalDesign! Det är en väldigt lång historia som börjades i slutet på december när jag beställde en oljelampa. Efter beställningen fick jag mejl om att varan är ej tillgänglig. Sen gick jag in på sidan och sökte upp varan och då fanns den. Jag gör ett nytt försök att beställa - samma resultat, dvs jag fått mejl om att varan är ej tillgänglig. OK. Då struntar jag i det och lever vidare (beställer lampan på en annan webbutik). Sen börjas det som är mest intressanta. Jag får avisering om att jag har två paket att hämta, paketen kommer från RoyalDesign. Jag hämtar ut paketen och såklart skickar tillbaka dagen efter. Nu är det april och jag fortfarande kämpar mot Klarnas räkningar med alla påminnelseavgifter och massa påslag TROTS jag skickade tillbaka lamporna. Jag kontaktat RoyalDesign och bett dem att kontakta Klarna eller uppdatera infon om retur. Det tag djävluskt lång tid innan RD svarar men de har svarat att de ska fixa allt men sen får jag räkningar från Klarna igen. Fakturera kommer senaste fyra månader med jämna mellanrum. Klarna säger att RoyalDesign har INTE meddelat eller uppdaterat status på ordern, vilket jag tror på, då jag har ALDRIG haft problem med Klarna innan! Hör ni, vill ni inte ägna tid och leva under stress så HANDLA ALDRIG PÅ ROYAL DESIGN!
RoyalDesign svarar:2020-04-14
Hej Adam, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att det har blivit problem med din beställning och att du fått felaktig information ifrån oss. Hör gärna av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig med detta. Du når oss på telefonnummer 010 750 27 88 kl. 8-16 på vardagar. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-03-25
a
aenea(15 omdömen)
Beställde brödrost på julrean, blev tyvärr någon månads leveranstid men de höll mig informerad och varan kom fram till slut. Svarade på mail och telefonsamtal utan långa väntetider.
2020-03-17
t
thomasbjarnason(2 omdömen)
Beställde glas som fortfarande inte kommit efter 3 veckor trots att betalning redan har dragits från Klarna. Fortfarande inget svar från kundtjänst en vecka efter förfrågan, och ingen som svarar på telefon. (Testa - när det blir din tur i kön så läggs luren på) De verkar seriösa med bl.a. en fysisk butik i Kungens Kurva men jag skulle verkligen inte rekommendera någon att handla härifrån.
RoyalDesign svarar:2020-03-23
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu, och att vi har långa svarstider när man mejlar oss. Kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper vi dig. Du når oss på telefonnummer 010 750 27 88 kl. 8-16 på vardagar. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-03-17
j
joggs(33 omdömen)
Rätt snabb att skicka varorna, men behöver du support kommer det att ta tid
RoyalDesign svarar:2020-03-23
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att vi just nu har långa svarstider när man kontaktar oss. Vi uppskattar din feedback. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-03-17
m
modde86(6 omdömen)
Köpte en lampa för 4700 kr. Dagarna efter sänktes priset på kampanj med ca 500 kr. Mailade kundtjänst och frågade om de erbjöd prisgaranti vilket jag tidigare blivit erbjuden av en mängd olika återförsäljare. Nekades. Rekommenderades att returnera varan och köpa samma vara igen. Omodernt och dålig service.
RoyalDesign svarar:2020-03-23
Hej! Tack för ditt omdöme. Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med vår service. Vi uppskattar din feedback. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
2020-03-06
A
Andreas(2 omdömen)
Har väntat 2 månader på 4st tumblers som dom skulle skicka. Hade beställt 6st men fick bara 2st i kartongen. Första och sista gången jag beställer från Royaldesign. Ett råd. Beställ från någon annan sida om ni vill ha era produkter.
RoyalDesign svarar:2020-03-09
Hej Andreas, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, RoyalDesign
Sida 1