Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2017-08-16)
Detaljerad information Compliq har fått betyget (3.25)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    Beställde ett antal hårddiskar från dem som sedan ej kunde levereras på grund av ett fel i deras leverantörs system. Nu blir betyget ändå bra då de mycket snabbt kontaktade mig och erbjöd en ersättningsprodukt. Inte lika bra deal men ändå helt okej och skönt att få besked om vad som händer. Drog av två stjärnor då det trots allt blev fel i början.
    1 mån sedan
  • Usel
    Order makulerad från deras sida.
    1 mån sedan
  • Här vill jag påpeka för de som läser att kunden insåg efteråt att vi hade mailat honom, så förhoppningsvis tar han bort omdömet.
    (Om chefen och jag diskuterade samma ärende..lite svårt att veta när man inte vet vem kunden är, men vi makulerar ju inte ordrar varje dag så)

    /MVH Joakim

  • Usel
    Makulerar ordrar utan att ge anledning varför.
    Man kan ju tycka att de kunde skcika ett mail ifall de har problem med ordern..

    köp inte av dessa skojare!
    1 mån sedan
  • Hej
    Låter märkligt. Måste ju såklart blivit en miss någonstans. Kan du höra av dig till oss på sales@compliq.se , så kan vi kolla på det?

    /MVH Joakim

  • Dålig
    Om man inte bor i Lund så är minsta frakten man betalar 130kr, lockar med låga priser och slänger på brutal fraktkostnad.

    Det är billigare frakt från Amerika, nej tack.
    1 mån sedan
  • Hej
    2a i betyg enbart pga "hög" frakt?
    Har du provat gå till posten och skicka ett brev? (Dessutom spårbart)
    Nej, vi har inte samma avtal med speditörer som vissa andra.
    Det är pga att vi inte skickar i närheten av så många paket som onlinebutiker. (oftast skickar vi ca 5-10 paket i veckan)
    Vår webbutik är ett komplement till vår vanliga butik. Vi är mest inriktade på att sälja byggda datorer till företag.
    Vi tar i avgift av våra kunder vad vår speditör tar av oss, dessvärre.

    /MVH Joakim

  • Usel
    Falska priser
    1 mån sedan
  • Hej
    Kan du vidareutveckla vad som är falskt med priserna? De tas automatiskt från våra leverantörer.
    Dock kanske en leverantör är dyrare än en annan, och om de inte har i lager så kan priset ändras från dag till dag.
    Om du berättar vad du syftar på kan jag kolla upp vad som gäller i just ditt fall.

    /MVH Joakim

  • Usel
    Trött man blir, står ett pris på prisjakt, sedan helt annat pris på deras hemsida.

    ganska storskillnad på 159kr och på deras sida 429kr
    2 mån sedan
  • Hej
    Säker på att du inte kollat fel artikel? Kan du länka artikeln på prisjakt och vår hemsida så ska jag titta på det.

    /MVH Joakim

  • Bra
    Var väldigt tveksam att beställa från Complig mtp betyg och kommentarer men gjorde det till slut.

    Helt ok leveranstid, runt 3-4 dagar. Dock var förpackningen ordentligt skadad och öppnad (inte postens kartong, utan produktkartongen). Produkten i sig var dock ej använd tidigare och visade sig funka bra men blev lite orolig när det ändå är en hårddisk.
    6 mån sedan
  • Hej.
    Vet inte exakt vad som gäller i ditt fall. Men det händer att vi ibland får byta saker när vi bygger, av olika skäl.
    Och gällde det en extern disk kan det vara produkter som blivit utbytta på garanti (och man gett kunden en annan i utbyte), eller att man kanske visat en kund.
    (Brukar försöka att undvika att öppna retailförpackningar normalt sett)

  • 2016-08-17 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Kass webshop, skulle köpa massor med nätvekskabel men var helt hopplöst att navigera runt på sidan.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Skickade ett mail och ringde till dom innan jag la beställningen, det är ett rätt bra tips när det gäller mindre eller mer okända shopar. Då får man veta beräknad leveranstid innan man lägger ordern. I detta fall stämde det på dagen, och alla jag var i kontakt med var jättetrevliga. Tyvärr så var varan jag beställde tillverkad av ett företag som gått i konkurs, så den rätta färgen fanns inte att få tag i, men det löste Compliq på ett jättebra sätt.
    Jag kommer lätt att beställa av dom igen om tillfälle ges, även då kommer jag att maila och ringa innan.
    1 år sedan
  • Tack för komplimangerna. :)

    /Joakim

  • Usel
    Lång leverans ... jag lär inte handla där igen även fast dom är några tior billigare.
    tror dom sätter låga priser sen har dom det inte i lager
    1 år sedan
  • De flesta saker på vår hemsida finns i lager hos våra leverantörer, vilket innebär att det tar vanligtvis 1-3 dagar innan vi har dem här, så visst blir leveransen längre dessvärre.
    Vår hemsida samlar ihop allt från våra leverantörer. Vårt mål är dock inte att konkurrera med de stora kedjorna. Vi är mest riktade till företag.

    /Joakim

  • Usel
    Beställde 4 st Powerbanks, fick efter några dagar svar att dessa "var slut hos leverantör", erbjöds ej likvärdig vara till samma pris. Undviker hädanefter.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Perfa!
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Inte så snabb leverans, och ganska dyr frakt. Trots allt en fungerande butik med låga priser och OK service.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Mycket bra kundbemötande, inte billigast men kunnig personal och bra service.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Väldigt nöjd med butiken och framför allt supporten. Beställde ett Micro SD-kort som Compliq var billigast på. Frågade om de kunde skicka med en billigare frakt än sin standardfrakt, självklart kunde dem det.
    En dag senare, efter jag beställt och betalt så hittade jag ett Micro SD billigare på Komplett.se rea. Så jag kontaktade supporten och fick ordern avbeställd och pengarna tillbaka samma dag.

    Svårslagen kundservice!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Fick ett mindre problem med beställningen från compliq när jag beställde första gången. Efter en kortare tid så löste compliq problemet och fick kontakt av självaste VD.n. Proffesionellt bemötande och hanterande av ärendet. Toppen, Rekomenderas!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Compliq sysslar mest med företagskunder så de är prioriteten. Denna sida är mest riktad till privatpersoner och betygen reflekterar det.
    Har köpt diverse saker från dem och har inga problem med service och support.
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Har inte beställt något från dem eftersom de alltid verkar ta 220 kr i frakt!

    Tänkte beställa en liten minneskortläsare och ett headset som totalt kostade 95 kr ex moms, totalt skulle det bli 394 kr!
    5 år sedan
  • Usel
    RIKTIGT USEL :@:@:@

    Skulle beställa hem Jamo PJ 5000-A5.1. men fick bara Subwoofer.
    och jag vill ha hela paketet men de kunde dom inte få fram + att ja fick vänta en vecka på Subwoofer. de kallar jag falsk marknadsföring !
    5 år sedan
  • Bra
    De var tillmötesgående när de gick med på att skicka sakerna med brev efter förfrågan. Dock var de långsamma med svar.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Handlat mycket här genom åren...
    6 år sedan
  • Usel
    Beställde två st 4GB HP minnen till min bärbara dator. Istället skickade dom två st 2GB Kingstonminnen utan någon som helst förklaring. Inget kvitto fick jag heller, varken i kartongen eller per mail. Skyller på fel pris men istället för att stå för det erbjuds jag bara pengarna tillbaka, något som tar över två veckor för dom att lösa. Ingen leverantör jag vill ha något mer med att göra.
    7 år sedan
  • Bra
    Snabba på att svara på mail, men jag väntar fortfarande på mitt beställda rackchassi.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=83963
    Uppdaterar betyget när situationen ändrar sig.
    09-03-11:
    De gjorde ett ärligt försök att få tag i produkten jag beställde som tyvärr var utgången.
    8 år sedan
  • Dålig
    Jag handlade en del hos dom när dom hade butik i Helsingborg.
    Mest köpte jag hårddiskar och lite tillbehör.
    Personalen var oftast trevlig och priserna OK.
    Alla gånger som jag köpte hårddiskar så frågade jag hur lång garanti där var och alla gångerna fick jag svaret "tre år".
    Tre av hårddiskarna har gått sönder och två av dom har blivigt utbytade mot nya. Den andra blev utbytad efter att butiken i Helsingborg stängde så jag fick skicka det med posten vilket gick bra förutom att det tog lite lång tid.

    Men när den tredje gick sönder (inom dom tre åren som dom lovat mig garanti) så var det inte lika lätt.
    Jag hade två olika kvitton, på två olika hårddiskar, med samma storlek, från samma tillverkare, inköpta på Compliq med bara ett par månaders mellanrum.
    Det gick alltså inte att urskilja vilket kvitto som var till vilken hårddisk.
    Därför komtaktade jag dom via mail med mitt problem och information om kvittona och modellen på hårddisken för att försöka reda ut det hela.
    Men jag får inget svar. I flera månaders tid försöker jag maila till dom (till alla adresserna som står på deras hemsida) från båda mina mailadresser utan att få så mycket som ett tecken på liv från deras sida.
    Jag försöker även kontakta dom via telefon men dom svarar inte.
    Ett halvår senare skickar jag iväg ett mail som dom otroligt nog svarar på.
    I mailet påstår dom att dom inte kunnat svara på något av mina tidigare mail utan bara fått olika felmeddelanden. Dom informerar mig också om att garantin har gått ut. Och vid denna tidpunkt har den det eftersom jag inte har kunnat få tag på dom alls.
    När jag förklarar att jag hade garanti kvar på hårddisken när jag först försökte kontakta dom så svara dom att den här hårddisken bara har två års garanti.
    Men jag förklarar att säljaren har informerat mig att det är tre års garanti på den här hårddisken, men svaret jag får är det faktiskt inte är alla hårddiska som det är tre års garanti på.
    Jag förklarar för dom att det är vad säljaren har lovat mig och att jag tycker att dom ska stå för sitt ord.
    Svaret jag får är att det inte är deras problem och att hårddisken bara har två års garanti.
    Jag skriver tillbaka att det visst är deras problem om dom ljuger för mig.
    Här slutar jag få svar från dom trots att jag ett par gånger till försöker få kontakt med dom.

    Vädligt dåligt att man inte kan hålla vad man lovar.
    9 år sedan
  • Mycket bra
    My Book Studio Edition hamnade i ett bra prisläge (för en dag: http://prisjakt.se/produkt.php?pu=222696) och tog och handlade med postförskott för att inte "riskera" att får några överraskningar utan bara behöva betala med produkten framför ögonen. Trodde ärligt inte att jag skulle få hårddisken till priset beställt och bli tvungen att bråka men till min förvåning gick allt bra. HD kom och fungerar fint. Min erfarenhet är att man inte oroa sig för att handla från Compliq, begränsade omdömmen till trots.
    9 år sedan