Prisjakt

nikky_ray

Medlem sen 2014-07-29
12
Bidrag
9
Hjälpsamröster
Proshop
Utmärkt
(500+)
n
nikky_ray
12 omdömen
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Jag gör min beställning på måndagen vid 15-tiden. På tisdagen kl 13 har jag det i min hand. (Utlämningsstället fick grejerna redan kl 9 på morgonen men var lite långsamma med att registrera att de tagit emot det.) Mindre än ett dygn från beställning till att jag har det i min hand. Wow! --- Uppdatering 2022-01-17 Ännu en supersnabb leverans!

Kungs TV
Utmärkt
(206)
n
nikky_ray
12 omdömen
Dålig3 år sedan

Beställning av lagervara (dagtid) som ska vara levererad inom 1-5 dagar. Efter tre dagar så får jag dels bekräftelse på betalning (som gjordes med kreditkort i samband med beställning) samt att varan lämnats till speditör. Enligt länken från speditören så har den inte ens lämnats efter fyra dagar och lär därmed knappast vara framme innan fem dagar har gått. Sjukt långsam hantering att inte behandla sin egen order förrän efter tre dagar, ser inte riktigt hur man skulle kunna leverera inom 1 dag i så fall. Och som sagt, ännu har varan inte kommit. Inte ens till speditören.

ComputerSalg
Utmärkt
(500+)
n
nikky_ray
12 omdömen
UtmärktRedigerades 3 år sedan

Tomt obligatoriskt fält

POWER
Utmärkt
(500+)
n
nikky_ray
12 omdömen
OK3 år sedan

Ett väldigt blandat intryck. Priset var rätt och det var väldigt snabb leverans. Men jag har drunknat i e-post och man försöker anlägga en "käck" ton som ger ett otroligt oseriöst intryck. Nej, ni är inga polare som jag bjuder hem på julafton, ni är en affär. Osäker på om jag kommer handla igen.

TP-Link TL-PS110U
Full Star 1
1
(2)
n
nikky_ray
12 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan

Kass! Om man inte har en CD så är det jättesvårt att få tag på konfigurationsprogrammet. Den länk som står i manualen fungerar inte och och man går in på deras supportsida så blir man vanligtvis skickad till svenska sidan och där finns bara manualen att ladda ner. Man måste luras deras webbsida att man är i ett engelskspråkigt land för att få tag på programmet. Nåval, det fanns tre varianter (wizard, admin utility och config utility) och två av dessa fungerar inte eftersom det inte ens hittar servern. Den tredje programmet hittar servern, och den säger att den sparar inställningarna som man väljer, men det gör den inte hur man än gör. Man kan alltså inte konfigurera denna. Extra meckigt är att den default ligger på ett subnet som många undviker eftersom det blir för uppenbart för hackare. Och deras web-ui funkar heller inte för att nå printerservern. Så, det är jättesvårt att få tag på programmet, som i sin tur inte fungerar och man kan således inte få igång denna överhuvudtaget. Rekommenderas inte.

Meds
Utmärkt
(500+)
n
nikky_ray
12 omdömen
Bra5 år sedan

Meds är ett utmärkt företag men som tyvärr använder sig av klarna som betalningsförmedlare. Eftersom detta företag krånglar till det och ofta agerar fult så drar det bort minst två stjärnor från betyget.

Airwheel S3 520Wh
Full Star 1
4
(1)
n
nikky_ray
12 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 5 år sedan

En skoj leksak. För det är precis vad det är. En leksak. Den gör sitt jobb och är väldigt lätt att köra. På det stora hela är det en trevlig grej. Några små saker finns det som man hade kunnat göra bättre: * Hastighet uppges kunna vara 18 kmh, men redan vid 12 kmh börjar den bromsa och vid 14 kmh bromsar den hårt och tvärt så man nästan tappar balansen. * Ljudnotiser borde kunna stängas av. När man sätter igång den så kommer det en väldigt låååång svada med uppmaningar att köra försiktigt, att koppla in bluetooth etc. På max volym så det ekar över hela kvarteret. Dessa går inte att stänga av eller ändra volym på. Och de kommer varje gång. * Högtalarna kan spela musik. Dock sitter placerade så att det låter mer till andra runtomkring än att du som förare hör något. Angående ljudet så finns det lite tutorials att googla fram hur man kan koppla loss sladden till högtalaren så man slipper detta. Men det dödar även möjligheten att spela musik. Och även om själva sladden bara är att koppla loss ås är den gömd bakom nästa 30 skruvar att skruva av med en supertunn insexnyckel. Men i övrigt är den mycket trevlig att köra. Och hyggligt lätt att dela och stuva in i bilen för att ta med sig. Men väldigt tung och tyvärr inget handtag att lyfta den i. --- Tillägg efter en tids ägande. Jag är fortfarande nöjd och kan rekommendera denna produkt, även om jag kan låta lite negativ nedan. Jag saknar nämligen ytterligare några saker: * låsbarhet - som det är idag så går det inte att låsa fast den när man t.ex. går in i en affär. Visst, man kan dra en vajer genom styret, men då detta är snabbkopplat för enkel transport i bil, så skyddar man bara själva styret, inte den dyra motorn och batteriet mm. * högre markfrigång - det är lite väl klenaste laget, några cm till hade varit bra så man inte får problem vid minsta bula i gatan * Tidigare batterivarning - om det är nu så varnar den först när batteriet är i princip tomt * enklare parkringsstöd - nuvarande design kräver att man går ner på marken och kryper under sin S3. Ett stöd som kunnat manövreras med foten när man står upp hade varit bra * lyfthandtag - när man ska stuva in och ut ur bil så är det väldigt bökigt att få bra grepp och det underlättar ju inte att den väger som en mindre flodhäst * luftventiler - de ventiler som finns för att fylla på luft är för det första placerade på insidan så redan det gör svårt att komma åt, men är sedan dessutom infällda vilket gör det jättekrångligt att fylla på luft. Många små gnälliga saker, men på det stora hela trots detta en trevlig leksak.

Worx Landroid S WR105SI
Full Star 1
3
(12)
n
nikky_ray
12 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 7 år sedan

Uppdatering, efter ca en månad. Denna modell funkar sådär. Jag trodde i början att det var intrimningsproblem och till viss del tror jag det fortfarande. Grejen är ju dock att den stänger av sig och slutar svara typ flera gånger per dag och varje gång måste jag manuellt leta upp den på grämattan, bära tillbaka och nollställa den. Och oftast klarar den inte mer än fem minuter innan den är död. Mobilappen är en sorglig historia i sig, den är rätt kass och den har ytterst sällan kontakt med gräsklipparen. Så vad har jag då gjort? Jag har försökt nå tillverkaren flera gånger. Både via e-post och formulär på deras hemsida. Det är aldrig någon som svarar. Jag har försökt prata med robotexperten där jag köpte den, men de frågar bara om jag pratat med tillverkaren och jag har svarat dem att tillverkaren inte svarar. När jag ånyo ber försäljaren om hjälp så frågar de om jag pratat med tillverkaren... De läser alltså inte ens vad man skriver och de svarar på mailtrådar som om man aldrig pratat med dem förut. Noll koll. Jag kommer nu häva köpet på denna och dels välja annan tillverkare och dels annan leverantör. PS. Det står fel egenskaper här på prisjakt som jag försökt uppdatera ett par gånger men det slår inte igenom. Det står t.ex. att denna klippare har pinkod och stöldskydd. Den har ingetdera. --- Ursprunglig kommentar: Jag har haft min i en dryg vecka nu och den känns helt ok. Min gräsmatta är inte 100% jämn, men jag har heller inga stora stigningar eller något som borde ställa till problem. Ändå tycks den få spatt emellanåt och inte fatta hur den ska köra. Hittills har jag fått olika problem varje dag som jag fått fixa till: - Den lämnade avgränsningstråden och körde ut över en kant (där stannade den förvisso, men det har upprepats tre gånger så jag var tvungen att sätta dit ett hinder) - Kabeln som ligger väldigt tätt mot gräsmattan och hårt spänd har klippts av två gånger, trots initialt hög klipphöjd. (Klipparen har lyckats dra upp kabeln själv och slita av den) - Den har inte hittat tillbaka till laddstationen så batteriet har kört slut och jag har fått bära tillbaka den två-tre gånger - Den har en förmåga att hamna i offline-mode så jag kan inte nå den med appen utan måste gå och väcka den manuellt genom att trycka på knapparna fysiskt - Man får med lite väl lite kabel och pegs. I mitt fall (ca 150 kvm) räckte kabeln men hade inte stor marginal. Antalet pegs kändes för lite. så jag fick snåla på vissa sträckor. (och då hade jag ändå inga öar eller liknande) - Deras kundservice svarar inte på supportförfrågningar. Jag har mailat olika avdelningar dels för allmän support och dels för app support (annan avdelning) men ingen svarar. - Deras app är ganska simpel, men med ett mysko UI som inte går att förstå. Ingen dokumentation finns. Jag blev förvånad när jag läste en annan recension här där man påstår följande: * ange vilka dagar som den skall starta med kantklippning * ställa in 4 st olika zone klippningar ( ej provat) * låsa och låsa upp klipparen Ingen av dessa inställningar har jag i appen. Och det där med att låsa (upp) förstår jag inte alls då klipparen inte har den funktionen. Dock, när den väl kör så gör det ett bra arbete. Gräsmattan blir fin och jag känner mig nöjd på det stora hela. Men som sagt, det finns en del att jobba på.