Prisjakt

nikky_ray

Medlem sen 2014-07-29
13
Bidrag
10
Hjälpsamröster
Worx Landroid S WR105SI
Full Star 1
3
(12)
n
nikky_ray
13 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 år sedan

Uppdatering, efter ca en månad. Denna modell funkar sådär. Jag trodde i början att det var intrimningsproblem och till viss del tror jag det fortfarande. Grejen är ju dock att den stänger av sig och slutar svara typ flera gånger per dag och varje gång måste jag manuellt leta upp den på grämattan, bära tillbaka och nollställa den. Och oftast klarar den inte mer än fem minuter innan den är död. Mobilappen är en sorglig historia i sig, den är rätt kass och den har ytterst sällan kontakt med gräsklipparen. Så vad har jag då gjort? Jag har försökt nå tillverkaren flera gånger. Både via e-post och formulär på deras hemsida. Det är aldrig någon som svarar. Jag har försökt prata med robotexperten där jag köpte den, men de frågar bara om jag pratat med tillverkaren och jag har svarat dem att tillverkaren inte svarar. När jag ånyo ber försäljaren om hjälp så frågar de om jag pratat med tillverkaren... De läser alltså inte ens vad man skriver och de svarar på mailtrådar som om man aldrig pratat med dem förut. Noll koll. Jag kommer nu häva köpet på denna och dels välja annan tillverkare och dels annan leverantör. PS. Det står fel egenskaper här på prisjakt som jag försökt uppdatera ett par gånger men det slår inte igenom. Det står t.ex. att denna klippare har pinkod och stöldskydd. Den har ingetdera. --- Ursprunglig kommentar: Jag har haft min i en dryg vecka nu och den känns helt ok. Min gräsmatta är inte 100% jämn, men jag har heller inga stora stigningar eller något som borde ställa till problem. Ändå tycks den få spatt emellanåt och inte fatta hur den ska köra. Hittills har jag fått olika problem varje dag som jag fått fixa till: - Den lämnade avgränsningstråden och körde ut över en kant (där stannade den förvisso, men det har upprepats tre gånger så jag var tvungen att sätta dit ett hinder) - Kabeln som ligger väldigt tätt mot gräsmattan och hårt spänd har klippts av två gånger, trots initialt hög klipphöjd. (Klipparen har lyckats dra upp kabeln själv och slita av den) - Den har inte hittat tillbaka till laddstationen så batteriet har kört slut och jag har fått bära tillbaka den två-tre gånger - Den har en förmåga att hamna i offline-mode så jag kan inte nå den med appen utan måste gå och väcka den manuellt genom att trycka på knapparna fysiskt - Man får med lite väl lite kabel och pegs. I mitt fall (ca 150 kvm) räckte kabeln men hade inte stor marginal. Antalet pegs kändes för lite. så jag fick snåla på vissa sträckor. (och då hade jag ändå inga öar eller liknande) - Deras kundservice svarar inte på supportförfrågningar. Jag har mailat olika avdelningar dels för allmän support och dels för app support (annan avdelning) men ingen svarar. - Deras app är ganska simpel, men med ett mysko UI som inte går att förstå. Ingen dokumentation finns. Jag blev förvånad när jag läste en annan recension här där man påstår följande: * ange vilka dagar som den skall starta med kantklippning * ställa in 4 st olika zone klippningar ( ej provat) * låsa och låsa upp klipparen Ingen av dessa inställningar har jag i appen. Och det där med att låsa (upp) förstår jag inte alls då klipparen inte har den funktionen. Dock, när den väl kör så gör det ett bra arbete. Gräsmattan blir fin och jag känner mig nöjd på det stora hela. Men som sagt, det finns en del att jobba på.

Tretti
Utmärkt
(500+)
n
nikky_ray
13 omdömen
DåligRedigerades 8 år sedan

Skönt förvirrad butik... Jag förbereder min varukorg på tisdagen, men går inte till kassan då jag ska lägga till fler saker som jag måste kolla upp vilken variant jag vill ha. På torsdagen så lägger ajg till mina andra saker och det ser bra ut i min varukorg. Dock så strular det och jag måste rensa min varukorg. När jag ska lägga till igen så finns en produkt inte längre alls att välja. Efter lite sökande så visar sig hela produktkategorin vara bortplockad. Jag har alltså inte noll att välja på (typ slut på lagret) utan det finns inget alls att lägga till. Jag mailar dem och frågar vad som hänt och när det beräknas bli rätt igen. Får svaret på den enskilda produkten att den är slutsåld. Det är fine, men resten av kategorin då? Och när skulle den återkomma? Tja, det fick jag inget svar på. Sedan får jag en länk där det finns andra saker att köpa. En helt annan kategori. En helt annan typ av produkter. Grattis hörni, men det var inte det jag frågade efter. Det vore ju trevligt om man faktiskt orkade läsa båda meningarna från kunden. Och orkade svara på båda frågorna. Och att det svar man ger är relevant. Jag hade ju tänkt att släppa loss en hög pengar och köpa flera dyra prylar på en gång, men nu avstår jag och letar upp en annan affär istället.

Conrad.se
Dålig
(500+)
n
nikky_ray
13 omdömen
UselRedigerades 11 år sedan

Detta omdöme gäller ett köp av laddningsbara batterier jag gjorde förra månaden. Då jag behöver flera batterier beställer jag flera paket. Ett av paketen är öppnat när det kommer fram och i det paketet visar sig att ett av batterierna vara kass. Att få kontakt med Conrad kundservice via deras reklamationsforumlär och ticketsystem visar sig inte vara det lättaste. Först efter flera påtryckningar så finns det någon som svarar. Sedan kommer nästa problem med att Conrad använder UPS som transportör. UPS är sämst på så många sätt och envisas med att hitta tidpunkter som man inte är hemma. Det är ju helt omöjligt att sitta flera dagar och bara vänta mellan kl 08 och 20. Alternativet att hämta hos UPS är heller inget alternativ, då de inte ens har kontor i Sveriges tio största städer. Om jag vill ha mitt ersättningsbatteri får jag åka 7 mil enkel resa! Det är billigare att köpa från andra företag framöver. Precis som andra vittnat om nedan så är leveransen dessutom väldigt långsam och det är först i efterhand man får information om att ens leverans är i tid, när det redan då är flera dagar försenad. På papperet en bra affär, i praktiken riktigt usel. Sedan så verkar Conrad mer intresserade av att framstå som bra än att vara bra. Jag blev uppmanad via e-post att skriva en recension på det jag köpt och skrev ärligt att jag var besviken. (Med samma språk som ovan, så alls inte otrevligt). Men denna kommentar togs bort snabbare än man brydde sig om att bemöta reklamationen. Så med andra ord kan man inte lita på att recensionerna på deras hemsida är korrekta då de är starkt censurerade.