Prisjakt

nikky_ray

Medlem sen 2014-07-29
10
Bidrag
15
Hjälpsamröster
Kungs TV
Bra
(157)
Dålig
2 månader sedan
Beställning av lagervara (dagtid) som ska vara levererad inom 1-5 dagar. Efter tre dagar så får jag dels bekräftelse på betalning (som gjordes med kreditkort i samband med beställning) samt att varan lämnats till speditör. Enligt länken från speditören så har den inte ens lämnats efter fyra dagar och lär därmed knappast vara framme innan fem dagar har gått. Sjukt långsam hantering att inte behandla sin egen order förrän efter tre dagar, ser inte riktigt hur man skulle kunna leverera inom 1 dag i så fall. Och som sagt, ännu har varan inte kommit. Inte ens till speditören.
ComputerSalg SE
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
3 månader sedan*
Tomt obligatoriskt fält
*Redigerades 3 månader sedan
Whirlpool WHS 10212 (Vit)
Full Star 1
2.8
(1)
1 949 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
10 månader sedan*
Jag köpte via elgiganten. Gratis leverans säger de. Jo tjena, om man väntar 2-3 veckor. Det var intga problem att leverera snabbare om man betalade extra. I paketet låg två klistermärken med energiförbrukning. Den ena visar 169 kWh/år och ger A+ klass, den andra klisterlappen visar 211 kWh/år och ger en F klass. Ganska så stor skillnad! Känns lurendrejeri. På båda lapparna angavs 41 dB som ljudnivå, men den ena påstod att boxen rymmer 97 liter, medan den andra rymmer 99 liter. Så vad gäller egentligen? Japp jag kollade noga, det var samma produktnummer på båda klisterlapparna. Så jag vet inte om jag köpt A+ eller F klassad box. Jag ville ha en A+ klass, men det finns en stor risk att jag blivit lurad.
*Redigerades 10 månader sedan
Power
Utmärkt
(500+)
OK
ett år sedan
Ett väldigt blandat intryck. Priset var rätt och det var väldigt snabb leverans. Men jag har drunknat i e-post och man försöker anlägga en "käck" ton som ger ett otroligt oseriöst intryck. Nej, ni är inga polare som jag bjuder hem på julafton, ni är en affär. Osäker på om jag kommer handla igen.
TP-Link TL-PS110U
Full Star 1
1.3
(2)
467 kr
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
ett år sedan
Kass! Om man inte har en CD så är det jättesvårt att få tag på konfigurationsprogrammet. Den länk som står i manualen fungerar inte och och man går in på deras supportsida så blir man vanligtvis skickad till svenska sidan och där finns bara manualen att ladda ner. Man måste luras deras webbsida att man är i ett engelskspråkigt land för att få tag på programmet. Nåval, det fanns tre varianter (wizard, admin utility och config utility) och två av dessa fungerar inte eftersom det inte ens hittar servern. Den tredje programmet hittar servern, och den säger att den sparar inställningarna som man väljer, men det gör den inte hur man än gör. Man kan alltså inte konfigurera denna. Extra meckigt är att den default ligger på ett subnet som många undviker eftersom det blir för uppenbart för hackare. Och deras web-ui funkar heller inte för att nå printerservern. Så, det är jättesvårt att få tag på programmet, som i sin tur inte fungerar och man kan således inte få igång denna överhuvudtaget. Rekommenderas inte.
Meds
Utmärkt
(500+)
Bra
2 år sedan
Meds är ett utmärkt företag men som tyvärr använder sig av klarna som betalningsförmedlare. Eftersom detta företag krånglar till det och ofta agerar fult så drar det bort minst två stjärnor från betyget.
Airwheel S3 520Wh
Full Star 1
3.3
(1)
8 530 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
3 år sedan*
En skoj leksak. För det är precis vad det är. En leksak. Den gör sitt jobb och är väldigt lätt att köra. På det stora hela är det en trevlig grej. Några små saker finns det som man hade kunnat göra bättre: * Hastighet uppges kunna vara 18 kmh, men redan vid 12 kmh börjar den bromsa och vid 14 kmh bromsar den hårt och tvärt så man nästan tappar balansen. * Ljudnotiser borde kunna stängas av. När man sätter igång den så kommer det en väldigt låååång svada med uppmaningar att köra försiktigt, att koppla in bluetooth etc. På max volym så det ekar över hela kvarteret. Dessa går inte att stänga av eller ändra volym på. Och de kommer varje gång. * Högtalarna kan spela musik. Dock sitter placerade så att det låter mer till andra runtomkring än att du som förare hör något. Angående ljudet så finns det lite tutorials att googla fram hur man kan koppla loss sladden till högtalaren så man slipper detta. Men det dödar även möjligheten att spela musik. Och även om själva sladden bara är att koppla loss ås är den gömd bakom nästa 30 skruvar att skruva av med en supertunn insexnyckel. Men i övrigt är den mycket trevlig att köra. Och hyggligt lätt att dela och stuva in i bilen för att ta med sig. Men väldigt tung och tyvärr inget handtag att lyfta den i. --- Tillägg efter en tids ägande. Jag är fortfarande nöjd och kan rekommendera denna produkt, även om jag kan låta lite negativ nedan. Jag saknar nämligen ytterligare några saker: * låsbarhet - som det är idag så går det inte att låsa fast den när man t.ex. går in i en affär. Visst, man kan dra en vajer genom styret, men då detta är snabbkopplat för enkel transport i bil, så skyddar man bara själva styret, inte den dyra motorn och batteriet mm. * högre markfrigång - det är lite väl klenaste laget, några cm till hade varit bra så man inte får problem vid minsta bula i gatan * Tidigare batterivarning - om det är nu så varnar den först när batteriet är i princip tomt * enklare parkringsstöd - nuvarande design kräver att man går ner på marken och kryper under sin S3. Ett stöd som kunnat manövreras med foten när man står upp hade varit bra * lyfthandtag - när man ska stuva in och ut ur bil så är det väldigt bökigt att få bra grepp och det underlättar ju inte att den väger som en mindre flodhäst * luftventiler - de ventiler som finns för att fylla på luft är för det första placerade på insidan så redan det gör svårt att komma åt, men är sedan dessutom infällda vilket gör det jättekrångligt att fylla på luft. Många små gnälliga saker, men på det stora hela trots detta en trevlig leksak.
*Redigerades 3 år sedan
HusOchHemma.se
Usel
(96)
OK
3 år sedan*
Spännande företag. Man skryter om att man har snabba leveranser, men har samtidigt kundvillkor som medger leverans om 30 dagar. Jag tror man får bestämma sig lite vad man vill vara här. I mitt fall blev det förvisso en någorlunda snabb, men slarvig, leverans som orsakade en del extra krångel för mig. Jag hör inget alls från dem efter beställning. Sedan efter fyra dagar så får jag ett track-id till DHL. Går in på länken för att kolla när den bör vara hos mig och då står det att de försökt leverera den hem till mig några timmar tidigare när jag var på jobbet. Kul hörrni, men jag visste inte ens om att den var skickad. Nåväl jag tar mig en omväg till DHL för att hämta det otympliga och tunga paketet själv. Ett kolli på 33 kg. I en liten bil som jag har. Det var precis det fick plats. Väl hemma så saknar jag en ganska stor komponent (ca 1,20 m) Jag mailar och får snabbt svar att de inte förstår hur den kan saknas, men skickar en ny genast. Vilket också sker. Med Schenker denna gången. Som om möjligt är ännu krångligare på att leverera. Återigen, jag får leta upp var de har sin utlämningspunkt och åka dit och hijacka leveransen så jag kan få den. Då konstaterar jag ganska snabbt att enbart den saknade komponenten (utan förpackning alltså) är alldeles för stor för att få plats i ursprungspaketet. Det var alltså inte ett dugg konstigt att den saknades, de hade glömt att skicka den alls. Och låtsas som att det var en konstig värld där saker försvinner lite mysko men att de fixar med lite goodwill. Slarv som mörkas och som ger mig extra jobb att jaga runt. Och jag förstår inte varför man byter leveranssätt mitt i, så det blir ännu lite letande för mig som kund. Bättre koll på vad man gör efterlyses: - Se till att leverans är komplett, saknade delar är inte okej - Se till att uppdatera med leverans och track-id INNAN det är dags för leverans så man faktiskt kan ta emot sakerna och slipper krångel - Sluta mörka problem och låtsas som ingenting, ta ansvar helt enkelt
*Redigerades 3 år sedan
Proshop
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
3 år sedan
Jag gör min beställning på måndagen vid 15-tiden. På tisdagen kl 13 har jag det i min hand. (Utlämningsstället fick grejerna redan kl 9 på morgonen men var lite långsamma med att registrera att de tagit emot det.) Mindre än ett dygn från beställning till att jag har det i min hand. Wow!
RobotExperten
Utmärkt
(314)
Usel
4 år sedan*
Jag köpte en robotgräsklippare som inte fungerar som den ska. När jag försöker få support från dem så frågar de bara om jag försökt nå tillverkaren. Detta har jag verkligen försökt, men tillverkaren svarar inte. Detta påtalar jag för robotexperten och då frågar de igen om jag pratat med tillverkaren. Det verkar som om de inte har något annat svar. Jag har flera gånger bett dem försöka bidra till att lösa problemet, men varje gång får jag ett goddag-yxskaft svar tillbaka. De läser inte ens vad man skriver och svarar på något helt annat. De är för övrigt inte minsta intresserade av att lösa problemet utan hänvisar varja gång till en tillverkaren som inte svarar. När man sedan säger att om produkten inte kan fås att fungera så man måste returnera den, då slutar de svara.
*Redigerades 4 år sedan
Sida 1