Beställde produkten 18.juli, det stod att det skulle skickas samma dag. Nu är det 25.juli, inget har kommit. Jag mejlade dessutom Apotea 21.julu och efterfrågade varan. Apotea har inte än så länge inte brytt sig om att svara.
Zave bekräftade mitt köp av luft/luftvärmepump den 27.september. Montören ringde i mitten av oktober och meddelade att installation kunde ske först 14.december. Det var definitivt inte vad jag tänkt mig. Jag föreslår att Zave skriver ut i klartext att det är 2-3 månaders väntetid på installation. Som jämförelse kunde lokala Comfort-butiken i min hemstad installera inom 14 dagar...
Gör ett riktigt gott kaffe, godare än det någonsin smakat i vår f.d. Jura Impressa. Lite småbökigt att koppla upp Appen, men nu går den.
Beställde väckarklocka på Amazon.se. Då den kom, var det med engelsk (tre-polig) elkontakt, som bekant ej passar i svenska eluttag. Klockan returnerades, betalningen har nu krediterats mitt kort. Ingen förklaring, ingen ursäkt, inget erbjudande om alternativ produkt.
CDON:s underleverantör, ComputerSalg klarar ej av att leverera varan korrekt, som skickas till felaktigt utlämningsställe (fel län, kommun och postdistrikt) Det har nu gått 17 dagar sedan beställningen bekräftades. Efter flertalet mejlkonversationer där ComputerSalg beklagar, verkar det tydligtvis som om de ej vet hur de skall hantera ärendet, och leverera varan korrekt.
Jag beställde den 29.november, på CDON:s hemsida, och blev omdirigerad till ComputerSalg som skulle hantera ordern. Den 9.december får jag SMS om att varan kan hämtas på ett utlämningsställe som ej ligger i mitt postdistrikt, och som innebär att paketet ej kan levereras av lantbrevbäraren. Jag kontaktar Computersalg, som den 10.december undrar om de skall återkalla varan, och skicka den till korrekt utlämningsställe. Jag svarar samma dag att varan önskas skickad till, enligt PostNord, korrekt utlämningställe. Den 11. december får jag återigen samma fråga - om jag önskar den återkallad. I dag, 15.december får jag brevavi om att den kan hämtas på det felaktiga utlämningsstället... Skall bli intressant att se, om och när, varan levereras korrekt. Riktigt, riktigt dåligt.
Nu var det den tredje värmepumpen vi köpt genom Polarpumpen, och som skulle användas i en Friggebod. Efter att ha studerat de olika alternativen på hemsidan, skickade jag en förfrågan, och fick snabbt svar med tre olika alternativ samt Polarpumpens förslag på lämplig pump - vilken vi bestämde oss för. Installationen gick galant - nu är det skönt och varmt. Och tyst går den (Samsung Premium Comfort 25) Allt igenom proffsigt!
Min andra Tomtom som fungerade bra till dess att det skulle uppdateras. Efter timmar med svaret: köpa! Något gick fel- försök igen - under en veckas tid, kontaktade jag supporten. Jag har nu totalt varit i kontakt med dem 11 gånger, får endast ett standardsvar att jag skall nollställa och uppdatera. De verkar inte ens läsa vad jag skriver. Nu har supporten helt sonika slutat svar på mina mejl. Jag valde denna något dyrare modell, just för att få tillgång till uppdateringar. Nu sitter jag med en GPS som är låst med ursprungskartan. Riktigt oseriöst av Tomtom och deras support. Kontentan blir: skräpprodukt