(500+)
Cdon.com Kundtjänst och service har blivit mycket dåligt på senare året. Det går inte ens att få kvitto på egna varor köpta längre bak i tiden än 3 månader. Det är lika bra att lägga ner cdon.com. När en vara går sönder eller stulits, så glöm att du kan få försäkring eller likn., då cdon.com ska aldrig ge ett kvitto till dig, om att du har köpt något.
Sålde mig defekta delar, Sedan ljuger dem om det & ljuger till mig. Samsung vägrar också garanti efter de defekta delarna. Xstra digital storage gick i konkurs så igen garanti heller. Där CDON ljuger rakt upp i mitt ansikte & nekar allt. Detta är nog ett av det vidrigaste företag jag varit med om. Och då HP - Dell - Seagate - Apple - Power - NetOnNet & så vidare. Så jag rekommenderar att ni absolut undviker det. Punkt slut.
Har produkter som "säljs" av företag som inte existerar när man söker efter org. nummer på bolagsverket. Oseriöst...
Går endast att använda ett presenkort per köp deras kundservice är obefintligt. Har mer än 1 presentkort hos CDON tydligen kan man endast använda ett per köp. Jag skulle aldrig handla på CDON frivilligt med tanke hur osäkert det är med den obefintliga kundservicen och noll känsla för kundservice.
Jag beställde en produkt och fick den aldrig, utan någon information eller förklaring.
Levererade varan trots att jag avbeställde (efter 4 min), jag fick stå för returen. De är nästan omöjliga att kontakta. Köp direkt från säljaren istället för genom CDON.
Tillägg: I december 2024 fick jag 2.100 kr tillbaka till slut! Dock saknas fortfarande 700 kr för de 2 tangentbord jag returnerade. Jag struntar i dem, orkar inte bråka mer för småpengar. Ledsen CDON men det är kört för er del. 19 april 2024 betalde jag 2.000 kr för Gigaset trådlös telefon. Efter 3 månader får jag besked att den inte finns. Nu efter 7 månader har jag varken fått telefon eller pengar tillbaka. Jag har tidigare gjort ett par beställningar och då fungerade det hyfsat men det har hänt något med detta företag som jag tidigare uppfattat som seriöst. Ska den läggas ned? Vi får hoppas det så andra inte blir lurade. Jag har inte beställt något efter detta och varför skulle jag göra det? Det kommer ändå inget.
Beställde en produkt i samma minut som den gick på rea. En vecka senare fick jag mail om att de makulerat ordern.
Cdon har bara mail som kundservice. Telefonlinjen var avstängd under deras öppettider och det tog två månader att få tillbaka min reklamerade tvspelsdosa eftersom dom ALDRIG svarar. Skickade ca 10 mail. Fick möjligtvis 1 svar och sen när jag svarade hände det ingenting. Över två månader tog det. Helt värdelöst
Jag beställde ett klösträd och väntade i flera veckor efter det utlovade leveransdatumet, utan att få någon som helst information. När jag till slut själv kontaktade kundtjänst, fick jag inte någon kompensation för besväret – endast en återbetalning. Det här är tyvärr inte första gången jag har varit med om liknande problem med CDON. På grund av detta kommer jag inte att beställa från dem igen, och jag kan inte rekommendera dem till andra.
CDON är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
cdon.seFullständigt firmanamn: CDON AB
Organisationsnr: 556406-1702
Information hos allabolag.se