Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.69)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Har beställt saker innan och det har fungerat bra ,men inte denna gången.
    Jag beställde ett skal till S7 Edge den 6:e Januari. Den 17:e efterlyste jag skalet på mail då det inte går att se när chatten är öppen. man får gå in under dagarna och hoppas på det bästa.
    På sajten står det att CDON svarar inom 24h ,men när man får mail står det 72h. Ytterst förvirrande. Drygt 75 timmar senare ,den 20:e kom svar att varan varit tillfälligt slut hos tredje part och att dom skulle ta reda på när den kunde levereras. Den 21:e fick jag reda på att den skulle skickas nu då den kommit in igen. Riktigt uselt att man inte kan få reda på att den är restnoterad hos tredjepart utan måste höra av sig till CDON.
    Det borde inte stå behandlas under tiden tredje part tar fram varan.
    5 tim sedan
  • Dålig
    Tidigare köp har alltid varit snabba och utan problem men det senaste köpet har varit en såpass dålig erfarenhet att jag skriver några rader.

    Kundservicen är av varierande kvalitet från knappt okej till rent av otrevligt bemötande. Som någon tidigare skrev så är det alltid olika personer som svarar och kanske inte orkar läsa igenom hela ärendet. Så man blir tvungen att upprepa sig vilket kan upplevas som frustrerande. Det har varit en hel del mail och chatt för att försöka lösa det hela. Man skulle nästan kunna påstå att kundservice inte förstår sin funktion.

    På sajten står det att man återkommer inom 24h när man lägger ett ärende och i mailet man får står det inom 72h. Man blir lite förvirrad om vilket det är som gäller. Detta gäller även information om leveranser.

    I huvudsak så vill jag påstå att kundservicen har förbättringspotential i både bemötande och lösningar på utmaningar som man som kund kan råka ut för. Att varor blir försenade från 3:e part är inte något som skall drabba mig som kund.
    13 tim sedan
  • Dålig
    Beställde en vara som visade sig inte stämma överens med beskrivningen. Detta förnekades först av CDON. Slutligen erkände de sitt misstag och erbjöd storsint att om jag skickar tillbaka vara så får jag pengarna tillbaka. Jag påpekade att någon liten kompensation, för omaket som de tvingade mig att genomgå, kanske skulle vara på sin plats. De återkom med ett erbjudande om 10% på nästa köp.

    Så mycket med deras hantering var dåligt. Hela processen tog uppemot tio meddelanden fram och tillbaka. Varje meddelande var skrivet av en ny person. De hänvisar hela tiden till en säljare som heter eStore, trots att jag beställt av CDON, fått bekräftelse från CDON och diskuterar ärendet med kundservice på CDON. Jag tycker att om de skall agera front åt andra bolag så bör de ändå ta ett visst ansvar när det går fel, istället för att skylla på en tredje part som jag som kund inte var medveten om.

    Hade varit så lätt för dem att bara be om ursäkt för misstaget, skickat en värdekod på 100:- och bett mig returnera den felaktiga varan.

    Så om ni handlar från CDON håll tummarna att allt blir rätt, för annars får ni krångel.
    19 tim sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade av ert ärende, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Köpte Logitech G29 från CDON då de hade ett bra pris, men det visade sig efter ett tag vara ett fel med ratten och enligt Logitechs support är det ett hårdvarufel.
    Skickade att reklamationsärende till dem och fick vet att de svarar inom 72 timmar, det tog 120 timmar innan ett svar kom, 5 dygn, då skrev de att de skulle skicka en ny ratt om jag godkände. Skrev innan dess i deras chatt, som förövrigt inte är särskilt bra och fick veta att ärendet var på gång samt att när ärendet var igång skulle svar komma snabbt. Har nu gått snart 72 timmar och jag har ingen aning om vad som ska ske. Helt omöjligt att få kontakt med dom och sämsta kundservice jag påträffat.
    Snart 2 veckor sen jag skickade mitt första mail, och har fått ett mail tillbaka utan någån information av värde. Köp ej elektronik från detta ställe.
    1 dag sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar tidigare, vår behandlingstid på mailen har varit längre nu på sista tiden.

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    Jag har inte haft något större problem med detta företag - men när de tog bort möjligheten att kontakta företaget via telefon så förlorar företaget mycket av sin trovärdighet. Epost är hopplöst segt och så fort det blir något missförstånd eller något blir bort glömt av endera sida tvingar man att skriva ett nytt mail och vänta lika länge. Med telefon blir det även snabbt tydligt om att man inte får svar medan man inte har en anning om de har sett eller missat ens mail vilket gör att man måste gå och fundera på detta varje gång man skickar. De har en chatt men jag har aldrig sett den öppen de senaste året jag varit in på sidan.

    När man pratar med någon via telefon eller chat får man direkt respons och kan få svar på alla frågor som kan uppstå från ett tidigare svar. När små företag kan erbjuda denna tjänst fast ett av Sveries största internetbutiker inte gör detta kan jag inte annat än säga att det är pinsamt uppenbart att de lever vidare på tidigare meriter. Jag har inköpt åtskildiga varor från detta företag i många år men tills de bringar tillbaka telefonsupporten får de inte en krona till av mig. Trots detta har jag inte haft något problem med leveranser eller liknande, så de förtjänar inte något bottenbetyg med detta i åtanke.

    Har hört att man kan be om att bli uppringd efter att man en gång kontaktat dem, men detta framgår inte klart någon stans på sidan, de har möjligen gömmt denna information på något obskyrt ställe som man inte kommer till utan att bli guidad. Denna information ska bli tydligt annonserad så att man omöjligt kan missa den. Som det är nu verkar det enbart som de ej önskar att bli tala i telefon, vilket är ett stort minus i mina ögon.
    1 dag sedan
  • Hej,

    Vår chatt har öppet kl 12-20 på vardagar och här kommer länken http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact

    Vi har ej haft telefonsupport tidigare och om man anger antingen via mail eller chatt att man vill bli uppringd så kan vi ordna detta utan problem.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Acceptabel
    Paketet tog lite lång tid att komma fram (7 dagar), och sen så måste man betala en avgift för att skicka tillbaka varan. Annars är CDON bra, men de två faktorerna är ganska viktiga, så det blir nog andra sidor hädanefter.
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Stort utbud och ofta snabba leveranser! Bra betalningsalternativ!
    2 dagar sedan
  • Usel
    Håller många andra här som tycker att kundsupporten är under all kritik. Om det nu är så lätt att bli uppringd så borde det framgå direkt på supportsidan. Även jag har fått vänta avsevärt längre än utlovade 72h och med ett svar som mellan raderna sade att jag hade lång väntan kvar på att få mitt problem löst.
    2 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar ännu på ditt ärende, vi har just nu längre svarstider men vi jobbar för fullt på att få ner dessa. Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    Tja, oftast får de hela leveransprocessen att fungera så det har jag inget att klaga över. Dock har de ibland en förmåga att avsluta sina erbjudanden innan utsatt tid. Dvs, skicka ut mail till kunder om att erbjudandet gäller till och med en viss dag men plocka bort det en dag innan. Det är rent ut sagt kasst. Skärpning!
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Jag har nu skickat ett pm till dig där jag ber dig ge ett exempel på detta du skriver om så skall vi se vad som kan ha hänt med detta erbjudande.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    CDON är bästa.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Uppskattad julklapp
  • Utmärkt
    Beställning
    bra priser, bred sortiment.nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Superenkelt och smidigt!
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Enl. hemsidan är leveranstiden 3-6 dagar, beställer man så går den ej att leverera.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    So far so good.
    Att ej kunna betala med AMEX drar ner helhetsbetyget.
  • Perfekt
    Här har jag handlat MÅNGA gånger! Jag skrev nyss ett långt omdöme, men eftersom prisjakt är bull så försvann det. Bra priset på frakt, snabb hantering och mycket bra bemötande. Fraktfritt över 100 kr om man har CDON+ (gratis för studenter). Har bara positivt att säga efter många års erfarenhet av att handla hos dem. Rekommenderas starkt.
    5 dagar sedan
  • Bra
    Beställning
    Hyfsat utbud. Två av sju plattor var slutsålda tyvärr, och generellt fanns det ofta billigare av samma skiva på Ginza. Men jag valde att köpa här ändå, gillar cdon.com
  • Bra
    Beställning Leverans
    Skalen vi hade beställt passade inte till mobilerna. 1 mm för smal.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd
  • Ganska bra
    Beställning
    Fick ett erbjudande om CDon+ i varukorgen. Saknade information om vad det innebär och hittade ingen beskrivning på enkelt sätt. Borde klargöras tydligt innan man får det i varukorgen att det gäller ett medlemskap som kostar pengar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt bra med köpet i sig. Men sen var varan defekt....
    Väntar nu på svar på min reklammation
  • Perfekt
    Har visserligen bara köpt och inte returnerat något, men snabb leverans.
    6 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställning
    En mycket kritisk synpunkt har jag på min förra beställning, där en vara ifrån annan part, en USB till USB-C-adapter, blev kraftigt försenad. Det var fullkomligt omöjligt att få uppdaterad information ifrån er och någon kundtjänstkontakt kunde jag inte få tag på alls. Till slut kom adaptern, men bättre kundtjänsttillgång är ett måste, för att jag ska handla något som helst annat än cd,dvd och böcker genom er, i fortsättningen.
  • Usel
    Gjorde en beställning den 13/12 med förhoppning om leverans innan Jul så jag skulle kunna hjälpa mor byta telefon under ledigheten.

    Den 15/12 fick jag besked om att Postnord inväntade försändelse, men när ingenting hände på några dagar, så tog jag kontakt med kundtjänst (gick inte med AdBlock aktiverat), fick beskedet att min order lagts åt sidan i väntan på en produkt skulle koma in i lager. Blev tillfrågad om jag önskade att de delar av ordern som fanns i lager skickades i förväg, någonting jag tackade för och bad dom göra. Dagen efter fick jag ett något kryptiskt mejl om att musikavdelningen inväntade min produkt.

    Sedan kom ingen information från CDON så den 6/1 kontaktar jag kundtjänst igen, över mejl denna gången, med frågan om de tror att leverans kommer ske innan den 13/1 och att jag annars vill avbeställa.

    Den 13/1 får jag ett mejl som ber mig specificera vilka artikel nummer jag är intresserad av så kan de återkomma med en uppdatering om när leverans kan ske.
    Då ingenting ännu har lämnat deras lager så svarade att jag nu vill få beställningen avbeställd och väntar spänt på om det fungerar denna gången.

    Tycker att en månad för att leverera är generöst med tid, men att de nu krånglar och vägrar göra en avbeställning är något olustigt.
    Hoppa andra har bättre tur.
    7 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade angående er order, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Bra
    Beställning
    SÅ DÄR
  • Bra
    Beställning Leverans
    Bra som vanligt men numera lite rörigare att beställa mot förr.
  • Perfekt
    Beställning
    Lättsamt och lockande.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    jag återkommer gärna, allt var tipp-topp, är väldig nöjd, rekomenderas varmt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och snabb utan krångel
  • Mycket bra
    Beställning
    Inget att klaga på.
  • Dålig
    Håller med flertalet innan mig, en butik som har varit bra men som nu dessvärre inte håller måttet. Mailade i helgen och fick veta att att det var lång ledtid (dvs svar skulle komma inom 72 timmar). Nu är det betydligt längre än 72 timmar och efter både påminnelsemail samt försök till chat har ingen svarat :(
    Undvik är tyvärr mitt råd! Kommer själv tänka både en och två gånger innan jag handlar här igen.
    8 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att vi har lång väntetid på mailen just nu men vår chatt skall fungera utan problem. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta produkterna på CDON. Snabb leverans och bra betalningssätt
  • Acceptabel
    Bra priser, men märkbart sämre än övriga svenska näthandlare på ett par viktiga punkter.

    Det finns inget telefonnummer att ringa. Går bara att få kontakt i skriftlig form genom dryga formulär. Trots detta har de inte bättre priser än konkurrenter som har riktig support. Visar tydligt att de prioriterar kundservice under vinstmarginaler.

    Kort förfallodatum på fakturor och de tar ut absolut högsta lagliga påminnelseavgift vid eventuell sen betalning. Även krångligt att ta kontakt om fakturor då de fakturerar via ett annat företag.
    8 dagar sedan
  • Hej,

    Vi har valt att ha våra kontaktvägar via chatt och mail och där kan man be om att få bli uppringd ifall man så önskar.

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt och smidigt
  • Usel
    I särklass sämsta kundtjänsten jag varit med om.
    Finns inget nr man kan ringa. Via e-post lovar de svar inom 72h men i verkligheten är det närmare det tredubbla man får vänta om man har tur, har man otur får man inget svar alls.
    Kundtjänsten via chatt påminner om en konversation med cleverbot.
    9 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du känner så för oss, vi har valt att ha våra kontaktvägar via mail och chatt och där kan man be om att få bli uppringd ifall man föredrar det. Vår mail har för tillfället längre svarstider eftersom det är många som mailar in till oss. Angående chatten så skall jag be de kolleger som sitter där att vara mer personliga. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Utmärkt
    Beställning
    fraktfritt är bra
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Ser ingen mening med att minderåriga inte ska få köpa saker.
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt och enkelt
  • Usel
    Sjukt dåligt,
    Rea på produkter som dom är leveransklara men finns inte i lager så efter några veckor tar dom bort orden.
    Ingen svarar på email eller vet något när man frågar på chatten.
    Undvik, annars ha inte några förväntningar om att varorna kommer att levereras.
    9 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du känner så för oss. Jag har nu skickat ett pm till dig så hoppas jag att kan kan hjälpa dig på bästa sätt.

    Med vänliga beställningar,
    Anna

  • Acceptabel
    Mycket tråkigt att denna butik som varit den bästa blir sämre och sämre.
    + Bra priser.
    - Rörig hemsida.
    - Nordens långsammaste leverans. Var snabb tidigare.
    - Kundtjänsten blivit sämre och sämre.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Usel
    De är inte ens värda en stjärna!
    Beställde en produkt den 19/12, fick ett meddelande om att det skulle vara postat den 23/12!
    Den 2/1 fortfarande inte fått någon produkt, kontaktar då kundtjänst (som bara finns via formulär). De lovar svar inom 72 timmar på vardagar.
    Det är nu den 11/1 och de har fortfarande inte svarat, trots att jag har skickat flera mail och lämnat mitt mobilnummer.
    Jag har begärt att ordern ska avbrytas och att jag vill ha återbetalning.
    Inte ett ljud!
    Varnar alla fråga att köpa via cdon!
    9 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar ännu på ditt ärende, vi upplever dessvärre längre behandlingstider på mailen just nu. Vi jobbar för fullt på att svara alla inkommande mail så fort som möjligt. Vår chatt är öppen på vardagar mellan kl 12-20 där man får svar snabbare. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det enda CDON skulle kunna göra bättre är att skicka med någon annan än Postnord eller ha egna utlämningsställen.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    har returnerat ett felbeställt spel, hoppas att det fungerar
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt!
  • Mycket bra
    Beställning
    bra
  • Usel
    Bedrövlig kundtjänst, endast mail. Skickar en produkt trots avbeställning innan leverans och ger mig ansvaret att skicka tillbaka (Deras policy är att du kan avbeställa innan leverans). Där sitter man med en räkning och dom vägrar stryka den trots att dom gjort fel. Dom vägrar även kontakta posten och ta produkten i retur trots att dom gjort fel. Dom vägrade även förlänga fakturatiden. Ingen gång på flera mail har dom erkänt fel, bara beklagat sig. Aldrig igen.
    10 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade. Vi har även chatt som vår kontaktväg med varierande öppettider, oftast på vardagar mellan kl 12-20. Jag har nu skickat ett pm till dig så att vi kan se vad som har hänt i ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,
    Cdon

  • Usel
    Ett företags sanna sida visar sig normalt när man får ett garantiärende hos företaget. Jag har fått uppleva CDONs sanna sida. Jag har fått uppleva hur de bryter mot garantier och lagar och hur man som konsument måste anmäla företaget till Allmänna Reklamationsnämnden för att få dem att följa gällande konsumentlagar och garantier.

    Jag anmälde dem till Allmänna reklamationsnämnden och tvingades strida med dem under ett halvår, jag fick rätt i Allmänna reklamationsnämnden, och fick först då pengarna tillbaka för en garantireparation som CDON skulle ha stått för från dag ett. De har aldrig bett om ursäkt för att de gjort såhär mot mig, för att de behandlat mig som de gjort, för att de krävt pengar som de aldrig skulle haft, att de vägrat svara på mina frågor, allt de gjorde var att sätta in pengarna som de felaktigt krävt av mig på mitt konto, helt under tystnad. Utan en ursäkt och erkännande för att de gjort fel.

    Historien började när de tvingade de mig att betala 1474kr för att få en laddkontakt på en mobiltelefon reparerad, då CDON (felaktigt) hävdat att Samsungs mobilgaranti fullkomligt slutar fungera om mobilen har en annan (helt orelaterad) skada på sig. I mitt fall hade mobilen en spricka i glaspanelen på baksidan, en spricka som uppstått nästan ett halvår innan problemet med landkontakten uppstått. Samsungs mobilgaranti stödjer inte CDONs påstående (tro mig, jag har läst det många gånger) något som CDON fullkomligt vägrade erkänna, ända tills ARN senare påvisade att så var fallet.

    Jag har läst om fler personer i Prisjakts kommentarsfält som råkat ut för samma problem, och det är oroväckande att CDON verkar ha satt i system att bryta mot garantier. Tro mig, det är inte enbart en person som jag pratat med på CDON om detta ärende, utan alla som jag varit i kontakt har felaktigt hävdad samma sak, att jag måste betala för detta garantiärende. Det är uppenbarligen något som de supportanställda på CDON fått lära sig, att så fort det finns någon som helst övrigt skada på mobilen, så ska man (felaktigt) tvinga kunden att ta hela reparationskostnaden. Detta är fel.

    Det känns bra att ha fått rätt i Allmänna reklamationsnämnden mot CDON, men jag vill bara varna alla andra för CDON och hur de behandlar sina garantikunder. Om det är någon annan som hamnat i samma sits med CDON, så är det bara att kontakta mig här på Prisjakt som kan jag berätta mer om fallet, så att ni förhoppningsvis inte ska behöva gå omvägen via Allmänna reklamationsänden...

    PS: Som om inte de ovan nämnda problemen skulle vara nog så raderade de alla kamerabilder och data på mobilen under reparationen, utan att nämna att de skulle göra detta i lösningsförslaget eller kontakta mig för att fråga om detta var okej. Snacka om usel kundvård.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar ditt ärende och att vi ej kunde hjälpa dig på det sätt du önskade.

    Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    CDON har ett brett utbud i det mesta tycker jag men som kund så är man ju rätt utelämnad, det är svårt att veta vilket märke man ska köpa man får ju gå på sin magkänsla eller erfarenheter på vissa tillverkare.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Produktema motsvarade inte alls förväntningarna. Trodde jag köpte en juicepress. Den funkar inte för apelsiner! Mycket missnöjd med att man måste betala retur frakten. Kan verkligen inte rekommendera cdon till någon.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt, snabbt och billigt