
(500+)

Produkten jag köpte kom aldrig. Det blev en julklapp mindre i år. Vi får se hur de tänker kompensera. Har inte hört något ännu
Ett företag som fungerar perfekt
Jag köpte ett väggfäste till nedsatt pris under Cyber Monday eftersom CDON påstod på hemsidan och i orderbekräftelsen att de skulle leverera inom 2-4 dagar. Jag skulle till Frankrike veckan därpå men CDON misslyckades med sin uttalade leverans då väggfästet levererades mer än en vecka senare, så jag tvingades köpa ett väggfäste till ordinarie pris på Elgiganten för 399kr att ta med i flytten. CDON har alltså fått mig som kund att betala mer för en vara än vad jag planerat i och med deras misslyckade leverans. CDON ryckte oengagerat på axlarna och bad om ursäkt för den försenade leveransen och ansåg därmed ärendet vara avklarat, vilket jag inte accepterade. CDON gick inte heller med på mina kundkrav, trots att de brutit mot det köpeavtal jag ingick med dem, som exempelvis full återbetalning inklusive retur av det nu levererade väggfästet samt utbetalning av överskjutande belopp mellan köpeavtalets pris och Elgigantens pris på 399kr, Sammanfattningsvis, CDON efterlevde inte sin del av köpeavtalet genom att inte leverera enligt utsago på hemsidan och orderbekräftelsen (den främsta anledningen till varför jag köpte hos CDON för att garantera att jag fick väggfästet innan min flytt till Frankrike). Att deras support på oengagerat och oansvarsfullt sätt behandlade ärendet gjorde inte saken bättre där de hävdade att leveranstiden är en uppskattning och inte definitiv, vilket jag reagerade på för då borde de ha skrivit detta på hemsidan och orderbekräftelsen så att jag som kund kunde ta ställning till om jag faktiskt ville köpa från CDON eller inte iom leveranstiden.
Gick bra ända tills julklappen öppnades och skulle testas. Ett Nintendo Wii u, kan ej läsa spelen. Varken de som medföljde eller de vi köpte till från andra ställen. Ska försöka med reklamation. Kommer ej betala för denna produkt, över 2000:- för skit....
Disastrous experience. After a longer delivery time than initially stated the ordered item was stored in an "iBoxen". Being totally unaware of the significance of my correct telephone number when ordering (was filled in automatically) I was not able to open the box. Over the next days I begged Computersalg`s customer service (CDON was using this company) several times to send the SMS that is needed to open the box. Each time the answer was that I could open it anyway. When I sent them a mail reply I received from DHL that it is them to change the number so I could open my box they claimed they cannot do anything. So I cancelled the order ( no choice anyway because it will be sent back to them automatically) because I wanted to have a xmas present in time. The next mail I received from Computersalg`s customer service was that they did not realise that my item was in an "iBoxen" and that they will ask DHL for a correction.I wrote many times and very clearly that my item was in an "iBoxen"- this statement is very awkward. At this moment I had already ordered the same item at a serious company. To sum it up, never experienced such an incompetent customer service ever before.
Smidigt och snabbt

CDON är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
cdon.seFullständigt firmanamn: CDON AB
Organisationsnr: 556406-1702
Information hos allabolag.se