Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Uppdatering 22/2-17:
    Har fungerat skapligt nu sedan mitt förra betyg, men nu var det dags igen...

    Beställde ett par ATH-50x lurar för 1245:- i fredags vid lunch (17/2), som sedan var prissänkt till 1111:- på lördagen.
    Jag kontaktade CDON direkt om att jag skulle vilja antingen avboka och göra en ombeställning, alternativt att de kanske kunde göra en prisjustering på min order.

    Svaret jag får på måndagen, efter att paketet redan har skickats, är att jag ska ha ett bevis på att de hade det priset i helgen.
    Hänvisade till prishistorik på Prisjakt då jag inte trodde att jag som kund alltid måste ta en print screen på varor som har bra priser. Nu för tiden kan jag tycka att de flesta butiker kanske borde ha ett system där de kan se sin egen prishistorik.

    Svaret jag fick:
    "Hej, det är det pris som är på hemsidan som gäller då prisjakt ibland inte har sin prisinformation angående våra priser uppdaterade.
    Återkom gärna om du har ytterligare frågor.

    Med vänliga hälsningar,

    Nicolina"

    Blir så trött... Klart jag förstår att priset på hemsidan gäller, men de verkar inte ens vilja kännas vid att de skulle kunna haft ett bättre pris i helgen.

    Som jag skrev för ett par år sedan: priserna och leveranserna kan vara helt ok.
    Jag gav dem en ny chans och har handlat en del där senaste året, men deras kundtjänst verkar inte kunna bli bättre. Det tar alltid minst ett dygn att få svar och det leder aldrig till en lösning eller ens en seriös avslutning.
    _________________________________________________________________
    _________________________________________________________________

    Gjorde en beställning på "black friday" (28/11-14) på en badrumsvåg. Tog den på faktura. Allt gick bra, varan dök upp, fakturan kom och blev betald direkt.
    Igår (8/12) fick jag en faktura på samma våg igen, med ett nytt fakturanummer.
    Jag kollar "Mina sidor" på deras hemsida för att se om allt ser rätt ut. Såklart inte, det står att jag köpt 2st artiklar på den ordern, men priset där är för 1st. Går jag in på ordern så står det att jag köpt 2st. Min orderbekräftelse som jag fick på min mail (som jag dubbelkontrollerat) säger att jag bara köpt 1st.
    Hörde av mig till kundtjänst (deras chatt) där de säger att de ska ta detta med "teknikavdelningen" och att de ska höra av sig. Jag brukar inte lita på att det kommer hända något så jag tog kontakt med deras chatt även idag. Där får jag bara svaret "då detta är ett faktura problem så får jag be dig att kontakta klarnas kundtjänst".
    Jag påpekar att något är konstigt med den ordern, då avslutar CDON chatten!?
    Sånt här gör mig fruktansvärt irriterad.

    Slutsats: CDON har ofta väldigt bra priser och oftast även bra leveranstider, men så otroligt dålig kundtjänst gör att jag inte tänker handla här något mer. Betalar hellre lite mer någon annanstans för att få bra kundtjänst.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 18 tim sedan )
  • Hej,

    Vi beklagar det inträffade och vi har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Ganska dålig
    Ganska dåligt, 3 stjärnor. Anledningen till det höga betyget är att mitt ärende behandlades ganska fort när jag tog kontakt med kundtjänst.

    Beställde en spis! Väntade 4 arbetsdagar men ingen spis hade skickats. Tog kontakt med kundtjänst som i sin tur tog kontakt med Buildor, som de hänvisade till som säljaren.
    Spisen fanns inte längre att få tag i, var det enkla svaret.
    Hade tänkt delbetala spisen, så en kreditupplysning gjordes dessutom helt i onödan.
    20 tim sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej fick din beställda vara, det låter som om lagerstatusen varit felaktig hos leverantören Buildor.

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Går ej att nå kundtjänst, varken via email (inget svar) eller hemsidan. Via hemsidan leder kundservice-länken till "Vilse i Nordens största varuhus?
    Ni kan försöka att uppdatera sidan. Om felet kvarstår är ni välkomna att försöka igen senare."
    22 tim sedan
  • Hej,

    Om du får detta svaret så är det bästa ifall du provar med en annan webbläsare så skall det fungera.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Har under två veckors period varit i kontakt med CDONs kundtjänst i ett ärende där de farit med osanning i prissättningen. En produkt jag ville ha annonserades med ett pris. Jag lade produkten i kundvagnen och gick vidare för att betala. Väl i kassan var priset nästan det tredubbla. Efter kontakt med CDOn i väldigt många vändor (eftersom de tar sjukt lång tid på sig att svara) står det inte för att de gjort fel utan låter bara saken bero. Rätt igenom kasst agerande att locka till köp med falska priser och sedan ta tredubbelt betalt. DÅLIGT CDON!
    1 dag sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade och jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Har fortfarande inte fått min vara, eller information om en försening. Har nu väntat i två veckor. De första två orders blev annullerade. Deras kundservice är kass. Kolla övriga kunders problem.
    2 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått din vara ännu, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Inga problem. Uppfyllde förväntningarna.
    3 dagar sedan
  • Dålig
    Köpte en irobot roomba 980 från cdon. Mycket bra priset men när jag får hem den är förpackningen redan öppnad. Tänkte inte så mycket mer på det men när jag plockar upp sakerna saknas nätkabel till laddstationen. Jag tar få självklart kontakt med butiken och förklarar problemet och att jag inte tycker det är ok att sälja en returnerad/demoprodukt till samma pris som en ny utan att informera om detta.

    Det har nu gått snart 2 veckor sedan kontakten först gången och jag har skickat bilder etc men fortfarande inte fått någon sladd. Dessutom är produkten tydligen "tillfälligt slut i lager" och då kan jag inte bara skicka tillbaka denna och få en ny utan eventuellt kan inköpsavdelningen hjälpa mig.

    Har handlat mycket från cdon och alltid varit nöjd men detta är jag inte imponerad över.
    3 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Mycket bra
    Beställde en något rabbaterad datorskärm.

    +Relativt kort leveranstid, 3 dagar
    +Datorskärmen funkar perfekt, fick även med alla kablar till alla olika ingångar (hdmi, displayport, dvi..)

    -Fakturan måste betalas genom att logga in på banken och skriva in bankgiro och ocrnummer m.m vilket är bökigt. Hellre betala via klarna så jag bara behöver klicka på en knapp för att betala.
    3 dagar sedan
  • Mycket bra
    Har blivit avsevärt bättre sen senaste omdömet 2010. Leveransen går snabbare och kundservice har förbättrats.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra utbud, prisvärt, bra multiköpskampanjer, snabb leverans, väl emballerade varor
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Saknade dock Armani Code Deo Spray!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    I Like this Company....Viva CDON
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanonbra
  • Dålig
    Är någorlunda bra så länge det inte är några problem, är först när man behöver support/är fel som man märker hur dåliga de är...

    Våga inte chansa, finns betydligt bättre leverantörer med bättre support!
    6 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du har haft dålig erfarenhet med ditt ärende, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    CDON har världen sämsta support.
    Svarar aldrig på mail.
    Svarar i chat, lovar att höra av sig på mail, kommer aldrig något mail.

    Kontaktat dom 5 gånger ang. en retur, inget har löst sig än.
    6 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått svar i ditt ärende ännu, jag har skickat ett pm så att jag kan hjälpa dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Beställning
    Bra utbud, låga priser och smidigt att handla.
  • Usel
    31 December så beställde jag TherMedic PW140L från CDON. Över en vecka senare så fick jag en begagnad vara skickad av en privatperson, inte från CDON. Sedan dess så har jag haft kontakt med dom för att reda ut vad som gått fel. 1 månad har gått nu och inget klart svar. Varje mejl tar 1 vecka för dom att besvara. Riktigt dåligt av CDON. Dom har väldigt många produkter, men nu så vet jag inte om jag handlar hos dom igen. Det är synd eftersom dom har varit bra förut.
    7 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig så att jag kan hjälpa dig med ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Ganska dålig
    Beställning
    Lite trist. Om msn kollar på erbjudanden i rabattstegen så får man bara upo namnen och kan inte klicka vidare på produkten. Jag fick lägga en intressant vara först i kundkorgen för att sen gå in och läsa om den. När jag sen skulle tillbaka så fick jag göra om alla steg igen för att kunna fortsätta där jag var i listan.
    Jag använder mobilen.
  • Bra
    Beställning
    Lång leveranstid.
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    kass ordning på deras varor som sagt.... hade det inte varit för presentkortet man hade där så hade jag valt en annan butik med tanke på hur oorganiserat det var
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har aldrig haft problem från CDON.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra
  • Mycket bra
    Beställning
    Köpet var okej. Men för att det skall bli full pott behöver det förenklas utan att kompromissa med säkerheten.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Websidan och beställningsprocessen i övrigt är helt ok förutom att det denna gång blev väldigt omständigt och jag fick spendera en halv eftermiddag för att komma fram till en sån enkel sak att beloppet på ordern var för hög för att levereras till en C/O adress.
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    beror på hur snabbt det hanteras nu...
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    De som svarade på chatt var jättebra men jag hade inte mera tid att sitta här
  • Ganska bra
    Beställning
    Förvirrande med korgen som kom upp och vid första anblicken bara innehöll senaste valet. Nu har jag lyckats beställa två stycken av en bok fast jag bara ville ha en.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa och snabb leverans, men färgen på en av varorna var ganska missvisande på webben. Bortsett från det är jag nöjd.
  • Perfekt
    Beställning
    Jag fick mina grejer som jag har beställt inom kort tid och det passade bäst för mig
  • Ganska dålig
    Beställde 2 julklappar 10/12 för att vara ute i god tid innan julafton. Idag 19/12 så har 1 av varorna skickats, men inte kommit fram. Något kollinummer går inte heller att se på "Mina Sidor". Vara #2 står fortfarande som "behandlas".

    Gick in på CDON's hemsida kl. 08:00 och möts av följande meddelande på kundtjänstsidan: "Just nu har vi längre svarstider än vanligt när du kontaktar oss via e-mail, för närvarande svarar vi på e-mail som kom in på eftermiddagen den 13 december."

    Blir INTE fler beställningar från CDON.

    Edit: Fick nu tag i kundtjänst via deras chatt (som tydligen öppnar 9:00, trots ingen info om detta på sajten). De kunde informera mig om att båda skickats, men inget kollinummer gick att få pga. förseningar.

    Edit 2: 23/12 kom sista paketet fram.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar att du har fått förseningar på din order men vi har haft en del förseningar både på mailen och på leveranser från olika leverantörer i julas. Våra öppettider på chatten står under Kundservice-länken http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/ dvs de är 0930-1730 alla vardagar. Med vänliga hälsningar, Anna

  • Bra
    Beställning
    Nästan aldrig haft problem förut, men nu kunde jag inte genomföra betalningen p.g.a. något problem med sidan. Skulle dock kunna vara något från min sida som krånglar.
  • Perfekt
    Beställning
    De har mycket att välja på.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och lätt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldig bra priser !!!
  • Usel
    Beställning Leverans
    KAsst, ta ansvar för paketen
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    bra
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt, enkelt, prisvärt. Kan inte begära mer:)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan inte bli bättre!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Funkar bra
  • Perfekt
    Beställning
    Letade en enkel hydrometer som inte var så dyr. Behöver veta vad luftfuktighet min inomhusmiljö har.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra och mycket snabbt
  • Knappt godkänd
    SE UPP när ni handlar på CDON nästa gång!

    Köpte en router på CDON och när jag skulle checka ut så såg jag en billig FM sändare till bilen som jag också köpte. Det jag inte visste var att nu även skojföretag kan sälja på CDON, skitdåliga företag som inte alls är seriösa, typ TemNet.

    Routern såldes av CDON så där var det inga problem, men sändaren såldes av TemNet. Den kom i brunt kuvert, utan förpackning, utan manual och utan kvitto, bara sändaren i en liten plastpåse. Det är alltså eBay stuk, precis som när man köper grejer från kinesiska säljare på eBay! Man ska kolla alltså se till att varan "Levereras av CDON" under besikrvningen.

    Nu har snart en månad gått och efter ca 15-20 mejl så kom det ändå ingen retursedel varken från CDON eller från TemNet, som det lovades.

    Ni bör skämmas, CDON! Jag kommer att dubbel, och trippelkolla nästa gång jag handlar på CDON!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Vi har flera butiker som säljer via vår hemsida, och det står också på produktsidorna vilka som levererar varan. Vi beklagar om du inte varit nöjd med ditt köp från TemNet.

    Om du återkommer med ditt ärendenummer i PM:et jag har skickat till dig så kan jag kolla över ditt ärende och varför du inte fått hjälp angående retur ännu.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Helt ok
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    troe det är mina första köp så vet ånnu inte hur det fukar
  • Bra
    Beställning
    Sparad rabattkod borde komma fram automatiskt vid nya köp .
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabba leveranser
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställt många produkter från cdon genom åren. Hittills inga problem som inte gått att lösa. Bättre än ex Ginza, vilka jag uppfattar som mer nonchalanta då problem uppstår. Record heaven och Cdon är bäst då det gäller cd-köp via nätet.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Grym på alla sätt som finns 😍👍👌
  • Utmärkt
    CDON Rekommenderas varmt! Har handlat från CDON i många år och det brukar fungera mycket bra! Jag har varit en så kallad CDON+ kund (kostnad 199/år för mig) de senaste tre åren och då är det alltid fri frakt över 100 kr samt återbäring på köpen. Bra med fri frakt då jag beställer lite men ofta och tjänar snabbt in mina 199 kr som det kostar, samt att jag brukar få tillbaka 200-400 kr per år på återbäringen. Returer (skötbord/trasig filmplåtbox t.ex) har fungerat mycket bra vid de tillfällen jag behövt lämna tillbaka. Endast vid ett tillfälle på alla dessa år har kundservicen krånglat vid en retur, men efter jag mailat med tre/fyra olika personer tröttnade jag tillslut och förklarade att "nu löser DU detta" annars blir ni av med mig som kund - då löste sig allt mycket fort och jag tror nog det var personalen vid den tidpunkten som inte hade så stor koll. Senaste två åren har allt fungerat kanon med snabba leveranser och det är även enkelt att betala med faktura (Qliro) efter 14 dagar.
    12 dagar sedan