Prisjakt

Kungtroll

Medlem sen 2016-07-05
8
Bidrag
5
Hjälpsamröster
ComputerSalg SE
Utmärkt
(500+)
Bra
5 månader sedan*
Rätt vara levererades inom förväntad tid.
*Redigerades 5 månader sedan
Sportfiskeprylar.se
Utmärkt
(500+)
Bra
8 månader sedan*
Jag köpte lite fisketillbehör och ett Trangia Fyr spritkök. + Paketet skickades utan dröjsmål. + Bra sortiment och priser. - På bilden av flötet såg det ut att vara flera, jag blev lite förvånad när det bara var ett. - Burken med sänken var lite öppen och något sänke hade åkt ur, men det verkade som att alla sänken var kvar i kartongen i alla fall.
*Redigerades 8 månader sedan
BRL Electronics SE
Utmärkt
(500+)
Bra
8 månader sedan*
Köpte en Subwoofer av BRLs egna märke System One på rea. Antar att det finns ett samband mellan priset och ljud / kvalité. Subwoofern räcker gott och väl för mina behov. Den dominerade lätt ljudbilden, men det går att ljustera nivån på den. Den är ganska stor och har lite 80-tals look, jag hade gärna fått möjlighet att välja en annan ytfinish som t.ex. körsbär. + Snabb leverans + Priset (En 12" SW för 1500:- + frakt!) + Kraftfull - Stor och inte så estetiskt tilltalande. - Frakten låg på ca. 200:-, hade hellre köpt över disk för att slippa fraktkostnaden. - Jag vill minnas att min gamla SW (10" som gick sönder) spelade något renare och smälte in bättre i ljudbilden.
*Redigerades 8 månader sedan
GolvvarmeButiken.se
Utmärkt
(7)
Utmärkt
10 månader sedan*
Beställde nyss en termostat för golvvärme. Beställningen var packad och frakt beställd på strax över en halvtimme(!) Finns även en chat på hemsidan om man behöver ställa frågor, fungerar bra! Det enda negativa så här långt var att leveransen går med DHL, vilket för mig innebär att paketen hamnar på ett utlämningsställe (butik) som jag överhuvudtaget inte vill gå in i, så jag betalade en hundring extra för hemleverans för att komma runt problemet.
*Redigerades 10 månader sedan
IKEA
Dålig
(301)
Usel
3 år sedan*
Beställde en hörnsoffa. Fick sms om att en leverans var inbokad, men utan tyget till hörsektionen. Jag ringer Ikea och ber de boka om transporten tills de har HELA soffan, tjejjen i telefonen säger att hon har bokat om. Dagen därpå ringer transportfirman och säger att de är på väg ut med en soffa till mig. Jag upplyser dem om att jag har avbokat leveransen. De ringer Ikea som ringer upp mig. Så här långt är det bara någon som klantat sig och delat upp en soffa och klädsel i två olika leveranser, och en annan som inte gjort vad hon lovat, eller misslyckats med det hon lovat. Sånt händer... Men killen som ringer upp mig vill att jag ska ringa till deras kundtjänst när jag får SMS om klädseln och boka in en ny transport för soffan. Jag upplyser honom om att jag redan blivit lovad att få soffan som en hel leverans och inte tänker sitta i telefonkö till Ikea igen. Han svarar envist att det måste jag visst, för han och hans system klarar inte av att lösa problemet. - Inte mitt problem, svarar jag. Det får ni lösa inom Ikea. - Vår lösning är att du ringer och bokar in en transport när du får sms om klädseln. - Jag har sagt att jag inte tänker sitta i er telefonkö igen. Skriv en lapp på ditt skrivbort och kolla dagligen om varan dykt upp och så ringer du mig när ni har hela soffan. - Det är inte mitt jobb. - Definitivt inte mitt heller. Jag jobbar inte på Ikea. Om ni inte klarar av att leverera en hel soffa till mig så häver jag helt enkelt köpet och beställer en när ni har allt i lager istället. - Då får du betala en tilläggsavgift för att vi åkt ut med soffan. - Knappast, det är ni som klantat er, jag har avbokat transporten och ni klarar inte av att leverera soffan som en enhet. - Det gör vi visst. - Vad bra, gör det då. - Då behöver du ringa oss och boka transport. - Jag pratar med dig nu, jag vill boka transport till när ni har hela soffan. - Det är omöjligt. - Nej, det är bara att göra. Det handlar om att du inte vill. - Vi har massor med ordrar och kan inte hantera några manuellt. - Inte mitt problem. Jag är kund och har betalat er för att leverera en hel soffa till mitt vardagsrum, hur ni löser det internt på Ikea bryr jag mig inte alls om så länge det blir gjort. - Det finns ingen som kan göra detta på Ikea. - Ni har ganska många anställda, finns det verkligen ingen som kan ordna detta? - Nej. - Kan jag få prata med din chef? - Jag har ingen chef. - Nähä. Hursomhelst kommer jag inte sitta i telefonkö och koordinera era transporter åt er. Du får väl boka in transport av soffan längre fram än när du tror att du har klädseln. Ja, såhär ungefär gick samtalet, i säker 20-30 minuter,synd att jag inte spelade in det. Han bokade till slut en transport av soffan en och en halv vecka framåt i tiden. Senare på kvällen lyckades jag få tag på en teamleader på deras leveransavdelning som uppenbarligen kunde ordna hela grejjen. Fick ingen förklaring eller ursäkt av henne för hur deras medarbetare hade uppträtt. Nästa gång köper jag soffa någon annanstans. Tydligen kan inte Ikea leverera klädseln tillsammans med soffan en vecka senare heller som överrenskommet. Nu har jag tröttnat på Ikea och hämtat ut en klädsel som de skickat med Posten istället (för den vägen kunde de tydligen leverera klädseln). Sensmoralen är att det är bäst att sköta hemtransporten själv även om du betalat Ikea för att leverera sakerna hem till dig. Imorgon ska soffan komma, vi får väl se om det nu blir så.
*Redigerades 3 år sedan
Philips SE
OK
(46)
Usel
3 år sedan
Jag beställde en Kaffebryggare, i paketet låg en eltandborste. Men på Delivery Note i paketet stod det kaffebryggare. Försöker kontakta Philips per mail på [email protected] som är den mailaddress som orderbekräftelsen hänvisar till, får tillbaka ett undeliverable mail. Ringer in nästa dag, pratar först med en person i någon minut innan samtalet bryts. Ringer en gång till. Nu tar de ordernummer och ska skicka en fraktsedel för retur, men kan varken tänka sig att återbetala mina pengar eller skicka en kaffebryggare förrän de har utrett var kaffebryggaren verkligen tog vägen. Philips menar på allvar att jag ska skicka tillbaka tandborsten (och inte via pickup utan att jag måste åka med bilen till ett UPS-ombud för att lämna in paketet), sedan vänta X-antal veckor på att de ska utreda var kaffebryggaren tagit vägen. Ursäkten de använder är att deras system kräver det. Varför ska jag - kunden drabbas av att philips uppenbarligen inte klarar av att göra system som fungerar för vanlig webhandel eller hålla reda på sina leveranser? Vansinnigt dålig kundservice! Vilken seriös webbutik som helst hade skickat ut ett nytt paket omgående när de tagit emot returen och sedan bakom kulisserna - utan att blanda in sin drabbade kund mer - utrett var den andra kaffebryggaren tagit vägen. Och jag vill tillägga att en rabattkod på nästa köp inte är en vettig kompensation när kunden måste stå för tid och bilkostnader för att returnera felleveranser. Jag handlade med 35% rabatt på deras webbutik, men med tanke på att deras listpriser är så höga så är det i verkligheten inte så stor rabatt. Med tanke på kundservicen man får så är det kanske värt några kronor att ta vilken annan webbutik som helst.
Miele G 6620 SCu (Vit)
Full Star 1
1.8
(1)
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
4 år sedan*
Mitt råd till andra, köp ett annat märke, spar pengar och få en produkt som troligtvis har både bättre kvalitet och bättre service. Kvalitén och servicen motiverar inte priset. Positivt: Praktisk och flexibel inredning, bra med bestikhyllan överst, lätt att justera höjd på korgar. Den var ganska tyst till en början. Det finns ett snabbprogram som diskar under en timme. Luckan öppnar sig automatiskt vid avslutat program. Negativt: Disken torkar inte särskilt bra (skulle jämställa det med en standard diskmaskin), framförallt plast kan vara blöt när man ska plocka ur. Nästa gång tror jag att jag ska testa en Zeolit diskmaskin istället. Design/utseende känns som att den är från 70/80-tal. Tänkte först att det var ok om det gör maskinen mer robust. Det visade sig att så inte var fallet. Vi köpte maskinen i november 2016. I Maj 2017 dök första problemet upp med maskinen. Då började maskinen låta konstigt och gav felkoden F11 som avhjälptes efter 3 besök hemma hos oss. Första besöket var två veckor efter felanmälan, då kunde inte teknikern hitta felet, vi fick felanmäla en gång till för att få ut teknikern igen, denna gång hittar han ett fel och beställer en ny cirkulationspump. 3:e besöket i Septemer 2017 byter han den trasiga delen. Vi pratar alltså om 4-5 månader för att felsöka och byta ut en cirkulationspump. 8:e Augusti 2018 gör vi nästa felanmälan. Nu står det F78 i displayen och maskinen vill inte diska. En snabb googling säger mig att det har med cirkulationspumpen att göra, vi är noga med att ange felkoden i anmälan. Miele svarar med att vi först ska kontrollera att det inte sitter något i vägen för backventilen i botten av maskinen, vi konstaterar att så inte är fallet och Miele skickar en tekniker. Det tar en och en halv vecka innan det dyker upp en tekniker. Reparatören kan inte få igång maskinen och konstaterar att antingen är cirkulationspumpen trasig (igen!) eller elektroniken. Han säger att eftersom maskinen är så pass ny och har gått sönder så många gånger är det bäst att vi reklamerar den. Han har ingen reservdel med sig och hävdar att vi inte har angivit felkoden i ärendet, vilket vi kan påvisa att vi har. Vi hänvisas alltså till Mieles reklamationsavdelning för att begära pengar eller en ny maskin. Reklamationsavdelningens svar på reklamationen är att de vill byta ut cirkulationspumpen, och efter kontakt med flera personer på olika avdelningar på miele vill de stå fast vid att vi inte ska få lämna tillbaka maskinen. De har dock inte reservdelen i lager och vill beställa den. En vecka går och jag kontaktar Miele för status på reservdelen. Ingen av de fyra olika personerna jag pratar med kan svara på när pumpen kommer och när de ska komma och byta den. Vi har inte blivit erbjuden någon kompensation för de upprepade besvär vi haft med maskinen, att vi har handdiskat i snart en månad och de 4 gånger vi har hållit oss hemma under kontorstid för att ge Miele möjlighet att laga maskinen. De är inte heller villiga att komma under helgen för att reparera maskinen, deras reparatörer arbetar bara kontorstider. Miele har förbrukat det förtroendekapital som fanns när vi köpte maskinen och jag är orolig för att samma eller nya fel ska dyka upp när reklamationstiden är över. Efter lite googlande har jag förstått att vi inte är ensamma om dåliga upplevelser av både dålig kvalitet och dålig service hos Miele.
*Redigerades 3 år sedan
Gram KIP 6256-60 NX (Rostfri)
Full Star 1
3.3
(1)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
3 år sedan*
Mycket spis för pengarna tycker jag! Vi hade bestämt oss att byta spis då barnspärren på ugnen inte fungerad på den gamla. Kraven blev pyrolys (det drälls mycket och ingen vill göra rent), Induktionshäll (så överlägset ur både energisynpunkt och tid för att värma saker) och fysiska vred istället för jobbig touchpanel på hällen. Vreden för häll och ugn poppar man ut efter behov, smidigt, håller klåfingrar från att starta spisen och det är lättstädat. Från att ha haft glaskeramikhäll så är induktion ett riktigt lyft. Vatten börjar koka snabbt om man använder boosterfunktionen, vår gamla tevattenkokare fick gå i pension, en pryl mindre på bänken. Om det är något man kunde sakna på hällen så skulle det vara möjlighet att länka ihop två zoner, ibland har man en stor stekpanna eller stor gryta och jag märker framförallt när jag steker i min stora gjutjärnspanna att värmen inte verkar ta så bra mot kanterna, visserligen verkar formen på den få allt fett att samlas i mitten, så det skulle kunna vara en annan orsak till problemet. Hällen känner av om man tar bort kärlet, och stoppar när det inte är något där, bra för den som har många bollar i lufter och lätt glömmer att stänga av. Det finns även varningsindikator för varm häll. Ugnen är bra, praktiskt med varmluft och grillfunktioner. Pyrolysen har jag inte hunnit testa, det får kanske bli en uppdatering när det är gjort. Det ingick en integrerad köttermometer med spisen, så det är också ett plus. Det ingår två bakplåtar, ett galler och en extra djup långpanna. Luckan har flera lager glas så att man inte ska kunna bränna sig på glaset. Det är vanliga falsar och inga skenor i ugnen, det vore väl kanske bra med skenor, men jag har aldrig testat det så oklart hur stor skillnad det blir. Spisen levereras med en norsk sladd för 230V / 25 A som ej går att använda i normala svenska hushåll. Vi bytte den norska kabeln till en perilex med 3x16A med nolla och jord för att gå mot ett befintligt perilexuttag. Många som försöker koppla in själva mäter inte att faser och nolla ligger rätt i sin befintliga installation och sabbar sina spisar vid inkoppling, så om därför rekommenderas en elektriker för den biten. Jag hade önskat att spisen hade levererats med svensk perilexkontakt så att det bara hade varit att plugga in den. På det stora hela tycker jag att det är ett bra köp och min svärfar trodde att det var samma spis som hans elektrolux men med annat märke på utsidan. Jag tycker att spisen känns gedigen och har inte någon större oro kring kvalitén. Den är snygg också. Priset är väl i princip oslagbart (vi köpte den till kampanjpriset 7599:-) om man vill ha en spis med fysiska vred, induktionshäll och pyrolysugn.
*Redigerades 3 år sedan
Jollyroom
Bra
(500+)
Usel
5 år sedan*
Beställde en barnvagn av märket Beemoo en måndag. Det tog två dagar från lagd beställning tills det att jag fick ett mail om att paketet var på väg. Kollade postens länk, där fanns det bara information om att jollyroom hade bokat frakt. På fredagen vid 12-tiden skickar jag en fråga till Jollyroom om varför paketet inte har gått iväg med posten. De svarar först på måndag morgon att de ska felanmäla frakten hos posten då det verkar som att posten inte har koll på paketet. De erbjuder att skicka en ny vagn i separat paket då det kan ta lång tid för posten att hitta paket. Ny försändelse registreras först på tisdagen. På onsdag kväll hör jag av mig till Jollyroom och undrar varför paketet inte skickas iväg (På posten står det "Elektronisk förhandsinformation har registrerats). Får svar på fredag morgon att det nu skakat till i postens system och att paketet nu är på väg. Posten får fram paketet till mitt postombud samma dag. Jag packar upp vagnen och inser att något är knasigt med vagnen, förstår inte hur jag ska få dit mugghållaren. Jag skickar ett mail till Jollyroom för att få svaret på måndagen att de skickar vidare mailet till sin tekniska support. Supporten tar ytterligare en dag på sig innan de svarar att det vagnchassi som jag fått är felkonstruerat, de ska skicka ett nytt nästkommande dag (nu är det tisdag igen, paketet ska alltså skickas på onsdagen). Transporten ska ta 1-2 dagar. Nu börjar jag bli lite stressad då jag måste ha vagnen veckan efter då jag ska på semester. Men det är ju tisdag, så onsdag + 2 dagar faller väl inom marginalen tänker jag. Vid det här laget har den försvunna vagnen kommit fram till mitt postombud, så jag ringer Jollyroom för att fråga om det inte går snabbare att jag plockar ut den vagnen om skickar tillbaka den felkonstruerade. De försöker få tag på verkstaden för att diskutera det hela, men de får inte kontakt med verkstaden under hela dagen. På onsdagen får jag beskedet att inte hämta ut vagn nummer 2, då jag kört vagn nummer 1 utomhus. På torsdagen får jag information om att Jollyroom har bokat en transport, men paketet går iväg först vid 20:30 på kvällen... Posten skriver att försändelsen inte följer tjänstevillkoren och blir försenad. På måndagen får jag SMS från posten att de kan köra ut paketet tidigast dagen därpå mellan 10:00 - 16:00. Jag blir tvungen att boka in leverans till onsdagen då jag ska vara hemma och packa för semestern. Det har alltså tagit nästan fyra veckor att få den vagn jag beställde och i fullt fungerande skick. Om Jollyroom vill skylla en vecka på Postnord så vill jag kontra med att t.ex. DHL brukar funka bra, och det är inte ens säkert att det är någon större prisskillnad. Om Jollyroom själva hade kortat ner sina ledtider hade det gått att spara minst en vecka trots strul. Helt otroligt dåligt att Jollyroom är så långsamma, både på att skicka saker och att svara på mail. De verkar också ha svårt att kommunicera med varandra inom företaget. Att kompensera sina kunder på något sätt verkar de inte heller tänka på. Jag kommer troligtvis inte handla där igen.
*Redigerades 5 år sedan
CDON
Bra
(500+)
Utmärkt
5 år sedan*
Köpte en kaffemaskin på rea. Två dagar senare väntade den på uthämtning från posten. Verkligen smidigt, handlar gärna där igen.
*Redigerades 5 år sedan
Sida 1