2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-25
S
Har som buzzador fått möjlighet att testa en rakapparat från Philips Shaver6000. Under en månads tid har jag nu rakat mig med denna rakapparat. Jag är väldigt nöjd med resultatet och min hud har inte känt någon irritation efter rakningen, Ett litet minus är att när jag vill använda mig av trimmern på rakapparaten så måste jag byta till den delen på rakapparaten. Positivt är att det gör man med ett enkelt handgrepp. Lika enkelt är det också att rengöra apparaten.
2019-04-24
s
Jag har fått chansen via Buzzador och Philips att testa denna produkt gratis. Nedan följer mina åsikter om produkten Jag har rakat mig med hyvel i cirka 15 år. Hade rakapparat innan men jag tyckte inte den gav bra resultat om man inte rakade såg varje dag. Detta gör att jag är imponerad av denna rakapparat då den lyckades plocka ner en 6 dagars skäggstubb även om det tog lite tid. Det funkar även bra med kortare och då går det snabbare. Jag upplevde ett bra och nära rakresultat även om det är lite svårt vid näsa samt hals men jag har bara använt den 4 ggr hittills och jag tror jag lär mig hur jag ska göra. Rakapparaten
2019-04-17
M
Jag har provat produkten mindre än en månad, men för mig och min man har vi varit mycket nöjda med användandet varje gång. Vi är väldigt medvetna när det gäller att köpa kläder av hög kvalite och vet att om de vårdas så varar de mycket längre. Så vi tycker produkten ör värd varje krona. Är en kvalitetsprodukt som är enkel att används för hemmabruk. Lättanvänd och man slipper ta fram strykbrädan och kan direkt stryka på hängande plagg!
2019-03-26
l
Måste tyvärr hålla med många andra som handlat från Philips online shop: helt värdelös! Beställde en espressomaskin och i paketet låg en kaffebryggare. Kontaktade kundservice och fick skicka kaffebryggaren i retur, det var 4 veckor sedan. Har kontaktat kundservice ett flertal gånger eftersom jag gärna vill ha produkten jag har betalat för, men det verkar omöjligt. Jag har fått olika svar beroende på vem jag pratat med i kundservicen, de har bland annat lovat att ringa upp för att ge status i ärendet men inte återkommit, sagt att den borde skickats för x antal dagar sedan o sedan fått annat besked om att den inte skickats alls när man kommit i kontakt med en annan person. Sist när jag pratade med dom blev jag tillsagd att jag skulle ha tålamod, ett riktigt skämt! Det är Philips som har levererat fel produkt till mig men de gör inte mycket för att skapa förtroende till mig som kund när jag inte får veta status i ärendet och de kan inte hjälpa till med något mer än att mejla lagret i Nederländerna att det blivit fel och skyller på att de är sega på att svara? Vill varna andra från att handla här.
Philips SE svarar:2019-03-27
Hej! Vi beklagar verkligen det som har hänt och den situationen du sitter i, vi förstår att det är frustrerande, det ska inte behöva ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem din beställda produkt. Vi gör vårI detta forum kan jag tyvärr inte gå vidare eftersom jag saknar specifik information om din order. Om du känner att du inte vill kontakta supporten igen så får du gärna skriva ett privatmeddelande till oss på Facebook så ska vi försöka hjälpa dig vidare och komma fram till en lösning. Vänliga hälsningar, Isabel
2019-03-15
S
VARNING! KÖP ALDRIG EN PHILIPS TV! Läst detta! Ägt över 5 Philips skärmar. Även de nyare med Android Systemet. Jag jobbar själv med IT och kan en hel del om tekniken bakom dessa skärmar. 1. Philips smart TV är de sämsta med android system. (Mest buggar och slöhet) 2. Deras bildskärmar har en stor % chans att få problem med. Svarta ränder från lysrör. Detta fick jag själv från en helt ny Philips tv jag köpte för 2 år sedan. Jag hörde av mig till supporten som sa att de vägrar fixa min helt nya TV för de ansåg svarta ränderna va inte allt för farligt! 3. Du kan INTE lämna in ditt TV till butiken du köpte den ifrån. Philips har den sämsta supporten jag har stött på och de gör allt för att undvika hjälpa dig. Jag har krigat med dom på alla sociala medier för att få deras uppmärksamhet. 4. Jag köpte dessa skärmar enbart för Ambilight som nu jag kommer ge upp. Så se till att inte köpa någon Philips TV skärm.
Philips SE svarar:2019-03-27
Hejsan, Det är tråkigt att höra att du är missnöjd med våra skärmar. Vi säljer inte TV i vår webbshop utan endast personvårdsprodukter så om du vill prata med mina kollegor som sitter med denna produktkategori så kan du kontakta de här: https://www.philips.se/c-w/support/kontakta-oss.html#n62Contact=SOUND_AND_VISION_GR%2BTV_CA Önskar dig en bra dag. Med vänliga hälsningar, Isabel
2019-02-28
K
Jag beställde en Kaffebryggare, i paketet låg en eltandborste. Men på Delivery Note i paketet stod det kaffebryggare. Försöker kontakta Philips per mail på help@philips.com som är den mailaddress som orderbekräftelsen hänvisar till, får tillbaka ett undeliverable mail. Ringer in nästa dag, pratar först med en person i någon minut innan samtalet bryts. Ringer en gång till. Nu tar de ordernummer och ska skicka en fraktsedel för retur, men kan varken tänka sig att återbetala mina pengar eller skicka en kaffebryggare förrän de har utrett var kaffebryggaren verkligen tog vägen. Philips menar på allvar att jag ska skicka tillbaka tandborsten (och inte via pickup utan att jag måste åka med bilen till ett UPS-ombud för att lämna in paketet), sedan vänta X-antal veckor på att de ska utreda var kaffebryggaren tagit vägen. Ursäkten de använder är att deras system kräver det. Varför ska jag - kunden drabbas av att philips uppenbarligen inte klarar av att göra system som fungerar för vanlig webhandel eller hålla reda på sina leveranser? Vansinnigt dålig kundservice! Vilken seriös webbutik som helst hade skickat ut ett nytt paket omgående när de tagit emot returen och sedan bakom kulisserna - utan att blanda in sin drabbade kund mer - utrett var den andra kaffebryggaren tagit vägen. Och jag vill tillägga att en rabattkod på nästa köp inte är en vettig kompensation när kunden måste stå för tid och bilkostnader för att returnera felleveranser. Jag handlade med 35% rabatt på deras webbutik, men med tanke på att deras listpriser är så höga så är det i verkligheten inte så stor rabatt. Med tanke på kundservicen man får så är det kanske värt några kronor att ta vilken annan webbutik som helst.
Philips SE svarar:2019-03-01
Hej Kungtroll! Vad bra att du hör av dig så att vi kan reda ut ditt problem. Vi beklagar verkligen att du fått fel produkt i din order och såklart ska vi lösa så att du får din kaffebryggare så snart som möjligt. I detta forum kan jag tyvärr inte gå vidare eftersom jag saknar specifik information om din order. Det bästa vore om du kunde kontakta vår support igen (antingen via telefon, chatt eller email) så att vi kan komma fram till en smidig lösning. Vi ser fram emot att höra ifrån dig så att du kan njuta av en kopp kaffe från din nya kaffebryggare inom kort. Önskar dig en fin helg, Med vänliga hälsningar, Stella
2019-01-30
J
Beställde en handhållen steamer och en citruspress i slutet av november. Vill tillägga att webbsidan inte kändes professionellt gjord, som om google translate hade varit med och översatt till knagglig svenska. Pressen fungerade inte och steamern såg uppenbart använd ut. Startade ett supportärende för pressen i mellandagarna men det dröjde ända till den 21 januari innan de skrev att de skulle skicka en ny press. Jag har dock fortfarande inte fått någon. Kan tillägga att det tar minst en vecka att få svar på ditt supportärende. Samtidigt som jag startade ett ärende om pressen startade jag även ett ärende om steamern - det har jag inte fått den minsta respons på än!
Philips SE svarar:2019-01-31
Hej Vi beklagar verkligen det som har hänt och den situationen du sitter i, vi förstår att det är frustrerande, det ska inte behöva ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem dina produkter. Vi beklagar även fördröjningen från vår support, vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på flera dagar får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas. Jag vet att supporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning. Med vänliga hälsningar, Elsa
2019-01-06
S
Blev lite avskräckt att beställa härifrån efter alla dåliga recensioner, men måste säga att jag är väldigt nöjd. Beställde en eltandborste och fick 20% studentrabatt! Mycket bra! Fick det levererat efter 4 dagar. Det enda jag har att anmärka på är att jag aldrig fick en orderbekräftelse mailad till mig. Fick dock ett sms av UPS efter 2 dagar, och de levererade fram till dörren! Underbart!
2018-09-09
Redigerades 2018-12-01
n
Ibland en hel del riktigt bra erbjudanden men internetbutiken är under all kritik. Fungerar frustrerande dåligt. Uppdatering 181201: onlinebutiken fungerar fortfarande riktigt dåligt. Konstanta felmeddelanden, växlar mellan svenska och engelska, felaktig information om fraktkostnad, rabattkoder fungerar först på tredje försöket, varukorgen töms utan förvarning mm Jag gav upp och köpte en liknande produkt av en annan tillverkare...
Philips SE svarar:2018-10-10
Hej, Tack för din feedback, men självklart är det tråkigt att du inte är nöjd med vår onlineshop och det beklagar jag. Vi har precis genomgått en stor systemförändring för att göra den bättre, så förhoppningsvis kommer besöksupplevelsen att vara mer behaglig nu. Caroline
2018-10-26
r
Stor varning för detta företag som lovar att kolla upp vad som hänt och återkomma och det händer inte. Utan man ska gång på gång ringa och fråga vad som hänt med ordern som redan är betald och idag har det gått 6 veckor och får inget svar.
Philips SE svarar:2018-11-01
Hej, Vi har gjort en stor systemförändring och tyvärr har konsekvenserna av förändringsarbetet påverkat kunderna. Jag beklagar verkligen fördröjningen och att det tagit så lång tid för att få dina produkter. Vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på så pass lång tid får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas. Jag vet att supporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas verkligen att ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning. /Elsa
2018-09-26
Redigerades 2018-10-15
k
Vad håller ni på med egentligen! Vilka sopor bokstavligen. Ni ge fan i att skicka iväg min beställning som jag gjorde för 31dagar sedan. Att få svar ifrån kundtjänst är det närmaste omöjligt. Svar kan dröja 1 vecka! På eran telefontjänst så svara de på dålig engelska att jag ska vänta på något svar ifrån någon 3e pers. Lägg ned er verksamhet . Jag köpte 3 st olika produkter men det är ingen som skickas iväg. Absolut den sämsta webshopen hittills sen internet startade.Uppdatering :Blev utlovad att någon ska ringa ringa upp mig ifrån er usla dåliga support ...har väntat i 25 dygn men inte har någon ringt. Fy fan
Philips SE svarar:2018-10-10
Hej Jag beklagar verkligen din situation och jag förstår att det är frustrerande, såklart ska det inte ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem din produkt. Kundsupporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning. Jag beklagar verkligen fördröjningen, vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på 17 dagar får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas. Caroline
2018-10-09
n
Så fruktansvärt dåligt! Jag beställde och betalade två varor från webbutiken för 5 veckor sedan men inget har skickats trots att varorna finns i lager. Efter drygt två veckor började kampen med Philips kundtjänst. Först mailade jag adressen enligt instruktion i orderbekräftelsen, men fick mailet i retur med "mottagaren okänd". Sedan använde jag webbformuläret och fick svar på engelska där en Elias på ospecifierad customer service meddelade att alla hans svenska kollegor var upptagna men att han skulle undersöka ärendet och återkomma snarast. Följande vecka hade inget hänt, så jag mailade och frågade. Fick svaret från samme Elias att han skulle höra av sig så snart han visste något och tackade igen för mitt förstående. Efter fem dagar till svarade jag att jag inte alls är förstående längre och snart blandar in PayPals köpskydd. På det fick jag inget svar. Jag tänkte ändå ge Philips en sista chans och ringde supporten, och mycket riktigt fick jag prata med en engelskpratande person. Kan ha varit Elias igen, jag hörde inte riktigt namnet, och fick beskedet att varorna finns i lager och det var väldigt ovanligt att inget skickats (visst...) och att han skulle kolla med webbutiken och ringa upp mig med besked. Jag väntar fortfarande. Så nu väntar jag veckan ut, sedan blandar jag in PayPals köpskydd.
Philips SE svarar:2018-10-10
Hej Jag beklagar verkligen det som har hänt och den situationen du sitter i, jag förstår att det är frustrerande, det ska inte behöva ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem din produkt. Jag beklagar verkligen fördröjningen, vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på flera dagar får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas. Jag vet att supporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning. Caroline
2018-06-20
Z
Katastrofal garantihantering, av min smart tv. Är mycket besviken på både serviceverkstaden och philips passivitet i ärendet.
2018-06-03
Redigerades 2018-06-07
o
De har en en nöjdhetsgaranti som är ett skämt, den gäller för köp på internet, men inte om man betalt mot faktura, vilket framgår först när man läser de detaljerade villkoren. *** Edit: Efter kontakt med kundservice är villkoren ändrade, plus för snabbt och trevligt bemötande.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2016-08-20
Redigerades 2019-03-12
k
Otroligt bra support, service, priser och leverans. Jag har inte fått min vara än, men jag är säker på att den kommer levereras då det datum som står i mejlet. Allt är perfekt. Fick en rabattkod att handla för så jag fick den produkt jag inte annars hade köpt om jag inte hade fått den för det priset. Så därför beställde jag på philips. Fick min leverans i tisdags den: 2016-08-23, beställde fredagen den: 2016-08-19. Så 3 dagar tog det. Mitt paket va väl inslaget med plast och en kartong runt om den andra kartongen. Slutsats: 3vlig och otroligt bra support. Jag rekommenderar dessa varmt.
Sida 1