Kostnadsfri standardleverans
vid order över 850 kr.
21 dgr returrätt. 2års garanti

https://www.philips.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Nederländerna. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Philips SE har fått betyget (4.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Katastrofal garantihantering, av min smart tv.

    Är mycket besviken på både serviceverkstaden och philips passivitet i ärendet.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    De har en en nöjdhetsgaranti som är ett skämt,
    den gäller för köp på internet, men inte om man betalt mot faktura,
    vilket framgår först när man läser de detaljerade villkoren.

    ***

    Edit: Efter kontakt med kundservice är villkoren ändrade,
    plus för snabbt och trevligt bemötande.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Bra produkter. Bra rabatter om ens arbetsplats är anslutet någon förmånsportal, ex Benify.
    Behövde reklamera en produkt vilket gick smidigt och smärtfritt med god service via mail.
    Känns tryggt.

    Kommer definitivt handla här igen!
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Jag hade fått en rabattkod på 60% och det är nästan så att jag ångrar att jag använde den i Philips onlineshop. Denna shoppen är den sämsta jag varit med om på många år. Helt värdelös.

    Skulle köpa en eltandborste.

    Det går att jämföra max 3 produkter åt gången, och då framkommer det inte ens vad det egentligen var för skillnad mellan tandborstarna. Verkar bara som att försäljningsfloskerna är inlagda på olika rader.

    När jag väl bestämt mig så registrerade jag ett konto, varför inte tänkte jag... Fick skriva i namn och lite andra uppgifter.

    Dags för att välja utlämningsställe. Det gick bara att välja på olika ställen i Stockholm. Jag bor utanför Göteborg. Får väl se om det dyker upp någon vara.

    Dags att skriva i mitt namn igen, för det kom inte med från profilen av någon anledning.
    Sen ska man skriva in adressen, då är det viktigt att skriva postnumret i XXX XX-format, för inget annat accepteras, och då får man börja om från början igen.

    Dags för betalning. Då var man av någon anledning tvungen att skriva in namn och adress igen för faktureringsadress, fast jag skulle betala med paypal.
    I detta läget blev det något fel på webbshoppen så det var bara att börja om igen med ovanstående procedur.

    Nä, detta är pinsamt dåligt 2018.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Verkar som att man inte får sin produkt eller pengarna tillbaka av detta företag när de har strulat till det med en order. Har ringt, skrivit mail och chattat med er i två veckor för att ta reda på varför ni inte skickat min order som jag la för två och en halv vecka sen. Det enda svar jag får är ni har inte fått svar från ert lager än. För ett seriöst företag ska det inte över två veckor för att få ett svar från på vad som har hänt med en order. Ni bryter även mot den svenska konsument köpslagen om att inte kunna avbeställa innan leverans.

    Jag har varit nöjd med er innan detta hände. Men efter att er kundsupport varit ovilliga att hjälpa mig och att en av era medarbetare stängde chattfönstret rakt i ansiktet på mig känns det som att ni inte alls bryr er om era kunder.
  • Hej,

    Så bra att du hörde av dig. Så tråkigt att det har strulat så mycket med din order, detta ska naturligtvis inte hända eller behöva ta så lång tid att åtgärda. Det bästa är om du ringer vår kundtjänst på nummer 08-5792 9067 och reder ut ordern en gång för alla så att den antingen kommer fram eller du får pengarna tillbaka. Såklart ska vi hjälpa dig med detta!

    Vänliga hälsningar,
    Frida

  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Köpte en rakmaskin som present med en rabattkod jag hade fått från en förening. Jag väntade i en månad och aldrig fick varan. När jag kontaktade ups så sa de att de ej kunde identifiera varan och hade kontaktat Philips ang. det men Philips hade aldrig gett ett svar så UPS hade skickat tillbaka varan. När jag kontaktade Philips så gav de mig en återbetalning bara utan att vilja skicka en vara med samma rabbaterade pris.
  • Hej,

    Så tråkigt att din vara aldrig kom fram och att du haft en dålig upplevelse med oss. Fel kan alltid hända men såklart vill vi att du ska vara nöjd och få varan du vill ha. Jag föreslår att du hör av dig till vår kundtjänst igen, antingen på nummer 08-5792 9067 eller på vår Facebook-sida, så vi kan ta ännu en kik på ditt ärende.

    Ha en fin dag!
    Vänliga hälsningar, Frida

  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Snabb leverans. Jag gjorde två separata ordrar samma dag och bad direkt Kundtjänst att slå ihop dem för att slippa betala frakt på båda, men det gick inte att göra vilket var synd. Annars inget att klaga på!
  • Hej,

    Tack snälla, för din positiva feedback. så skönt att allt gick så smidigt och bra. Hoppas du får god användning av din nya Philips produkt.

    Trevlig helg!
    Vänliga hälsningar, Frida

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Har handlat på deras webbshopp flera gånger, prisen är oftast högre än andra men aldrig några problem.
    Varor skickas från utomlands men ändå snabb leverans.
  • Hej,

    Tack snälla för din feedback. Så roligt att höra att du haft bra upplevelser med oss. Hoppas att dina Philips produkter kommer till god användning.

    Ha en bra dag!
    Vänliga hälsningar, Frida

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställt en tandbörsta 2017-08-09.

    Ingenting hänt med ordren i dag heller... 2017-08-15.

    Frågade kundtjänst som berättade att :

    "Betalningen har inte gått igenom på denna beställning".

    Kan ju se på banken att dom har reserverad beloppet.... men ingen information från Philips alls... inte ett ställe jag skulle handla igen...
  • Hej,

    Så tråkigt att höra att du haft en dålig upplevelse. Jag tycker absolut att du ska kontakta kundtjänst igen på nummer 08-5792 9067 för att reda ut din order en gång för alla. Vill gärna hjälpa dig att reda ut ditt ärende. Du är såklart också välkommen att skriva till oss på Facebook.

    Ha en bra dag!
    Vänligen, Frida

  • 2017-07-22 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte TV hos Philips, det är inte ett misstag jag gör om. Efter 1 år av konstanta problem, som de "löst" genom att TA BORT funktionalitet allt eftersom de gett upp att få det stabilt. Som exempel så har jag nu en 55” 4k TV som inte stödjer 5.1 ljud från interna smarttv funktioner (som Netflix), 2017?!

    Efter att ha lagt ca ~3 månader (för att inte räkna tiden man lagt till att installera/starta om tv’n under året som gått)av mitt liv har till att driva support ärenden (som de verkar tappa mellan stolarna konstant) så sitter man fortfarande med en defekt tv..

    Sedan att samtliga ägare av denna serie lider av samma problem utan att de tar problemet på allvar (HDMI helt oanvändbar) och endast appliceras förhalningsstrategi i hopp om att de skall kunna lösa det hela (5månader nu...) eller att man som konsument skall tröttna och köpa nytt.

    Min rekommendation är att undvika Philips som bolag och framförallt Philips som TV-tillverkare. För ytterligare referens innan kan ni ta en snabb titt på deras supportforum...
    http://www.supportforum.philips.com/en/forumdisplay.php?214-TV-Software-2015-models
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Usel kundservice, köpte en kaffemaskin för 12999kr gick sönder, de kunde inte laga. Ville beställa ny reservdel och deras kundtjänst tillsammans med produktexperter kunde inget. Skickade till och med ritning på maskinen och de kunde inte se rätt ens, på den nivån är det!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Okej prissättning men har emellanåt erbjudandet som gör det värt att besöka webbutiken. Köpte lite grejer till farsdag. Snabb leverans och när en produkt visade tecken på fabriksfel så skickade Philips ut en ersättningsprodukt samma dag som min felanmälan kom in. Fick en riktigt positiv bild av företaget och kommer handla via deras shop igen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Otroligt bra support, service, priser och leverans. Jag har inte fått min vara än, men jag är säker på att den kommer levereras då det datum som står i mejlet. Allt är perfekt. Fick en rabattkod att handla för så jag fick den produkt jag inte annars hade köpt om jag inte hade fått den för det priset. Så därför beställde jag på philips. Fick min leverans i tisdags den: 2016-08-23, beställde fredagen den: 2016-08-19. Så 3 dagar tog det. Mitt paket va väl inslaget med plast och en kartong runt om den andra kartongen.

    Slutsats: 3vlig och otroligt bra support. Jag rekommenderar dessa varmt.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Lade en order på deras hemsida. Fick vänta på min beställning på tok för länge. Kundservicen var inte bra alls. De verkade inte samarbeta med de som packar varorna. Efter 3.5 vecka valde jag att avbeställa mina order, något kundsericen sa inte gick. Fyra dagar senare skickades mina varor helt plötsligt. Kommer aldrig beställa där igen. Väntar nu på att få mina pengar tillbaka, efter att jag inte tog emot paketet för att få det att gå i retur.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Rabattkoden funkade. Beställde I söndags och fick mina grejer på torsdag (fast UPS kom igår oxå men ingen var hemma)

    +Bra sortiment
    +Bra priser med rabattkod

    -Dålig leverans sätt (UPS)
    -Höga priser
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Hade rabattkoder som jag tänkte använda i butiken. När jag registrerade mig som ny kund fick man en rabattkod till. Denna lades automatiskt till i min kundkorg, vilket gjorde att jag inte kunde använda min andra kod som var bättre. Det går inte att ta bort en kod som är inmatad. Hm, beställde lite tillbehör för att få bort rabattkoden. Sedan gjorde jag min huvudbeställning men nu tyckte webbshoppen att min kod var använd, vilket ju var fel.

    Ringde supporten, det enda positiva, det var ingen kö och de var hjälpsamma, så jag kunde beställa min vara.

    Leverans med UPS, kasst för privatpersoner. Kommer någon gång mellan 8 och 18 imorgon eller kanske dagen efter. Fungerar ju jättebra om man sitter hemma hela dagarna och inte jobbar. De kan inte ringa innan eller säga om de tänker dyka upp på förmiddagen eller eftermiddagen.

    Nåja, men espressomaskin kom hem, men kartongen var så klart skadad. Fattar inte hur de packar i Holland där varorna kommer ifrån. En liten originalkartong som väger 13 kg ligger i en större tunn pappkartong. Botten var nästan öppen i kartongen, den var inte tejpad eller något.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra sida och enkelt att handla, nöjd med köp och leveransen.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra butik med jättebra support
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fick hem en defekt produkt beställd från philips webshop. Felanmälde produkten som trasig vid leverans dagen efteråt och får beskedet att den ska skickas till deras servicepartner för reparation. De väljer att hantera det som ett garantiärende även om jag aldrig använt produkten. Jag kommer alltså behöva ordna med besväret att skicka iväg produkten, vänta på service och sedan få hem en produkt som är lagad. Inte en ny, en lagad. Jag har alltså betalat för en NY produkt som jag aldrig kommer att få och som jag dessutom kommer att få vänta i minst ytterligare ett par veckor på. Mitt tips är att handla någon annanstans!
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Snabb leverans men dålig förpackning. Tunna kartonger och ingen stötdämpande plast eller dylikt i paketen för att fylla ut tomrummet. Bra fraktpriser dock.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Snabbt och billigt!
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Support använder Google translate för att översätta sina idiotsvar.
    Skickas från Holland med fraktbolag som i praktiken kräver att du är hemma dagtid för att ta emot varan. Handla någon annanstans!
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Philips onlineshop i Holland har skickat mig helt fel produkt (headset till dator istället för brödrost) och efter en månad har jag ännu inte fått det jag beställt! På transportförpackingen (produkten ligger i egen förpackning inuti denna) står rätt artikel liksom på följesedeln, så det kan ju vara svårt för mig som konsument att hävda något annat. Extra tråkigt var att produkten var tänkt att ges bort i julklapp. Supporten svarade inte på mail från mig, trots att det skickats ut ett bekräftelsemail från dem. Istället fick jag ringa efter fyra dagar! Man säger att man ska ha tillbaka produkten de skickat fel, innan jag får det som jag beställt. Innan det kan skickas ett mail till mig, med en adresslapp för retur, måste det utredas varför fel produkt skickats. Men ännu har inget mail med adresslapp kommit! Vilket krånglande med en produkt som jag redan betalt vid nätköpet och som jag väntat på en hel månad nu! = (