Användaromdömen

Sorterat efter datum

2.3 av 5 stjärnor

2019-03-20
L
Köpte lampor av ikea så himla bra! billigt och snabb lev.!
2019-02-28
Redigerades 2019-03-07
K
Beställde en hörnsoffa. Fick sms om att en leverans var inbokad, men utan tyget till hörsektionen. Jag ringer Ikea och ber de boka om transporten tills de har HELA soffan, tjejjen i telefonen säger att hon har bokat om. Dagen därpå ringer transportfirman och säger att de är på väg ut med en soffa till mig. Jag upplyser dem om att jag har avbokat leveransen. De ringer Ikea som ringer upp mig. Så här långt är det bara någon som klantat sig och delat upp en soffa och klädsel i två olika leveranser, och en annan som inte gjort vad hon lovat, eller misslyckats med det hon lovat. Sånt händer... Men killen som ringer upp mig vill att jag ska ringa till deras kundtjänst när jag får SMS om klädseln och boka in en ny transport för soffan. Jag upplyser honom om att jag redan blivit lovad att få soffan som en hel leverans och inte tänker sitta i telefonkö till Ikea igen. Han svarar envist att det måste jag visst, för han och hans system klarar inte av att lösa problemet. - Inte mitt problem, svarar jag. Det får ni lösa inom Ikea. - Vår lösning är att du ringer och bokar in en transport när du får sms om klädseln. - Jag har sagt att jag inte tänker sitta i er telefonkö igen. Skriv en lapp på ditt skrivbort och kolla dagligen om varan dykt upp och så ringer du mig när ni har hela soffan. - Det är inte mitt jobb. - Definitivt inte mitt heller. Jag jobbar inte på Ikea. Om ni inte klarar av att leverera en hel soffa till mig så häver jag helt enkelt köpet och beställer en när ni har allt i lager istället. - Då får du betala en tilläggsavgift för att vi åkt ut med soffan. - Knappast, det är ni som klantat er, jag har avbokat transporten och ni klarar inte av att leverera soffan som en enhet. - Det gör vi visst. - Vad bra, gör det då. - Då behöver du ringa oss och boka transport. - Jag pratar med dig nu, jag vill boka transport till när ni har hela soffan. - Det är omöjligt. - Nej, det är bara att göra. Det handlar om att du inte vill. - Vi har massor med ordrar och kan inte hantera några manuellt. - Inte mitt problem. Jag är kund och har betalat er för att leverera en hel soffa till mitt vardagsrum, hur ni löser det internt på Ikea bryr jag mig inte alls om så länge det blir gjort. - Det finns ingen som kan göra detta på Ikea. - Ni har ganska många anställda, finns det verkligen ingen som kan ordna detta? - Nej. - Kan jag få prata med din chef? - Jag har ingen chef. - Nähä. Hursomhelst kommer jag inte sitta i telefonkö och koordinera era transporter åt er. Du får väl boka in transport av soffan längre fram än när du tror att du har klädseln. Ja, såhär ungefär gick samtalet, i säker 20-30 minuter,synd att jag inte spelade in det. Han bokade till slut en transport av soffan en och en halv vecka framåt i tiden. Senare på kvällen lyckades jag få tag på en teamleader på deras leveransavdelning som uppenbarligen kunde ordna hela grejjen. Fick ingen förklaring eller ursäkt av henne för hur deras medarbetare hade uppträtt. Nästa gång köper jag soffa någon annanstans. Tydligen kan inte Ikea leverera klädseln tillsammans med soffan en vecka senare heller som överrenskommet. Nu har jag tröttnat på Ikea och hämtat ut en klädsel som de skickat med Posten istället (för den vägen kunde de tydligen leverera klädseln). Sensmoralen är att det är bäst att sköta hemtransporten själv även om du betalat Ikea för att leverera sakerna hem till dig. Imorgon ska soffan komma, vi får väl se om det nu blir så.
2019-02-14
K
Pengarna är borta, alltså dem har tagit betalt. Order finns inte i deras system! Jätte kul! Jävla skit!
2019-01-20
m
Hög kvalitet, bra service och snabb leverans!
2018-12-07
b
Klockrent. Leveransen i somras gick lite trögt när de erbjöd gratis frakt åt alla, men allt kom fram. En av produkten var skadad. Jag dröjde et par månader innan jag rapporterade problemet. Fick ny vara direkt. Sen är servicen i Uddevalla i toppklass. Jag hade lite mycket i armarna en kväll, och då sprang det fram en securitas-kille med en vagn till mig. Sånt värmer.
2018-11-27
F
Riktigt söliga på sina leveranser. Dåligt för ett så pass stort företag!
2018-11-27
b
snabb leverans, men otydliga villkor vid ånger av köp. Tog 40 min i telefonkö för att komma fram till deras telefonsupport, går ej att maila dom. Minst sagt dåligt. Se till att ni är 100 % säkra på ert köp innan ni beställer!
2018-09-22
Redigerades 2018-10-24
Bra kvalite till bra priser.
2018-10-02
Redigerades 2018-10-03
L
Detta betyg gäller för tjänsten plockhjälp. Först handlar man on-line hemma dagen innan (obs grejerna måste hämtas dagen efter) betalar och får ett ordernummer. Nästa dag får man ett SMS att nu finns varorna att hämta på utlämningen som ligger bredvid utgången. Jag kör dit, parkerar nära utgången, går till utlämningen. Där står två trevliga expediter och väntar på mig. Jag legitimerar mig och de kommer ut med varan på en vagn som jag får och jag går 20 meter till utgången och till bilen. Allt klart på fem minuter. Perfekt 10 stjärnor.
2018-09-19
o
Gjorde min första beställning från Ikea häromdagen. Tänkte att det skulle vara ett smidigt sätt att slippa lägga en hel eftermiddag på att åka ut till varuhuset för några småsaker. Naivt nog trodde jag att om jag beställer på en lördag så har jag grejorna på tisdag-onsdag, som det brukar vara i onlinehandeln nuförtiden. Nu har det gått sex dagar och allt jag har fått är en orderbekräftelse där de säger att de ska skicka ett sms när varorna lämnar deras lager. Nåt sms har inte kommit. Deras spårning på webben säger ingenting. 45 personer före i telefonkö så det var inte heller aktuellt, men talade ett förinspelat meddelande om att de reserverar för "extra länga leveranstider" och att det tar 7-10 arbetsdagar för dem att packa varorna och få iväg. Det är ju helt otroligt! Med helger och posthantering låter det som att det kommer ta flera veckor. Hade jag vetat det hade jag sannolikt bestämt annorlunda. Och pengarna tog de naturligtvis direkt. Slutsatsen är nog att Ikea är bra när man kan åka dit. Att – som jag – försöka underlätta vardagen genom att köpa på nätet verkar inte riktigt fungera. Antingen har man en e-handel som motsvarar folks förväntningar eller så är det kanske bättre att ta bort den möjligheten helt. Det här gör inga nöjda kunder.
2018-09-18
g
Vill klargöra att detta betyg avser köp via web med IKEA, i butik så får man alltid bra service enligt mina erfarenheter och absolut inget att klaga på fysisk handel. För lite över 2 veckor sedan la jag en order via hemsidan på småsaker för rätt lite pengar och hade inte bråttom alls att få grejerna så jag tänkte väl kanske 7-10 dagar leveranstid, hade varit hyfsat acceptabelt för min del. Men, i verkligheten tog det precis 14 dagar innan jag hade mina varor. När man läser lite leveransvillkor så blir man ju inte precis exalterad heller. Om inte IKEA kan leverera snabbare så kan de väl bjuda på frakten eller ha mer symbolisk summa för den, att behöva vänta 2 veckor på varor som finns i lager år 2018 är riktigt dåligt. Hoppas verkligen de kan förbättra detta för jag tror att det kan betyda mer affärer för de, win-win i så fall.
2018-09-17
Sjukt långa leveranstider, man kan tycka att Ikea borde ha bättre logistik än såhär. Räkna med ett par veckors leveranstid vad du än beställer.
2018-09-04
Redigerades 2018-09-10
h
För långa leveranstider… Förpackningen var OK
2018-09-09
m
Löjligt lång leveranstid. Två veckor för ett jävla lakan? Vilket skämt.
2018-09-06
B
Minsta problem med leveransen så drar dom med prylarna igen, och man får boka om tid... suttit 52 minuter i telefonkö till kundtjänst nu... (Flugit hem tidigare från Mallorca för att ta emot grejjerna - nu i onödan. Förbannat besviken...)
Sida 1