1.4 / 5
(257 omdömen)
5
(93)4
(74)3
(23)2
(16)1
(51)
Sorterat efter datum
2020-08-06
Ikea har en dålig kvalitet på sina varor. Vi köpte en garderob med skjutdörrar. Vi var tre personer som tillsammans jobbade på att montera ihop den. Det gjorde vi efter att noga läsa igenom instruktionsboken punkt för punkt. När det var dags för att ställa upp den hjälptes vi alla tre åt att lyfta garderoben så att garderobens tyngd inte får garderoben sönder. Garderobens storlek i förhållandet till de medföljande skruvarna och garderobens väggars (plankornas) dåliga kvalitet orsakade att garderoben sjönk ihop diagonalt i luften i våra händer. Vi tog den till kundtjänsten för att få hjälp med reklamationsrätten eller med någon annan typ av information/instruktion om hur vi kunde laga den så att vi kunde få den på benen igen. Vi fick ingen hjälp. Jag är besviken och tänker inte lita på företaget. Priserna är i och för sig låga, men inte så låga som den dåliga kvaliteten på varorna. De flesta delar av garderoben köpte vi i juli, men två av dessa delar kommer inte till varuhuset i Örebro förrän i oktober. Fram till dess kan vi inte montera klart garderoben.
2020-07-26
Värdelöst
2020-07-25
Your online shopping experience is a joke. Shame on IKEA! Ordered a desk and paid for a home delivery. The stand of the desk was then reported next morning that it's not in stock and IKEA still moved on with the delivery of the board ONLY without contacting me for alternative solution before the delivery. Isn't it silly? How do I do with the board? Chop for firewood or what? Submitted a complaint. IKEA said it's their incorrect stock status when the order was made (in the evening) and then confirmed in the next morning . WHAT? If such ordering process is a problem, shouldn't you IKEA address that right at the homepage of your website? Then they said because I've chosen 'Express delivery', they 'have to' make the delivery even if there is partial component of my ordered item. If I need that stand, then pay for another delivery fee when it's back in stock for ordering. I heard Ingvar Kamprad (IKEA founder) is laughing at the stupidity... DISASTER!
2020-07-17
Beställde två hemleveranser. ingen utav dem kom den dag som ut lovades. vi fick båda gångerna kontakta kundtjänst (vilket inte är så jäkla lätt) och fråga vad som har hänt med våra leveranser? vi fick omboka leverans tid. 4 timmar kundtjänst, omplanering av arbetsdagar, inställda middagsplaner. ingen kompensation. Hade jag vetat detta hade jag spenderat mina 599 kr på att hyra bil och hämta skiten.
2020-06-24
Väntar hela dagen i 30 gr värme på leverans 10-16. Ingen ringer eller hör av sig. KOntaktar Ikea på deras chat två gånger med beskedet att det "är på gång". Inget telefonnummer att ringa. Således väntar man till kvällen utan att höra av ngt överhuvudtaget från Ikea eller deras underleverantör..... Bedrövligt att behöva betala 599 kr och vänta en hel dag på en utebliven leverans. Ikea har bra prylar men noll koll på sin logistik. Varenda firma som Bring eller Posten har bra appar där man ser var prylarna är långt i förväg och dessutom kan legitimera sig i förväg för att slippa ta emot personligen.... hade inte hänt på Ingvars tid... Så j-a arrogant. Det stora företaget som struntar i kundnöjdhet?
2020-06-08
10/10 när du handlar i butik, men urusla på näthandel... förstår inte varför dom inte vill bli bättre på denna front.... Fallerar på främst 2 saker, långa leveranstider (även för små artiklar) och ganska dyr frakt.
2020-05-26
Tyvärr får man inte ge mindre än 1 stjärna. Helt otroligt värdlös som nätbutik så man inte skulle tro det är möjligt. Och jag ser andra omdömen här och känner igen mig. Beställningar som "fastnar" har jag varit om 5 gånger. Varor som är i lager båda online och i varuhus men tar 1 månad att få levererat. Kundservice som har helt otroligt värdlös. Pratat med dom flera gånger och dom måste rådgöra sig med kollegor dom skal "se till att du får dina varor" och inget händer, man får mail om att beställning ar annullerat istället fast man får då inga pengar tillbaks och måste kontakta igen. Skal man handla ikea får man åka till varuhusen, som nätbutik har jag inte varit om värre och det här gäller 5 separata order så inte ett engångsfall.
2020-05-21
Funderar du på IKEA-kök? Köp verkligen inte deras vitvaror, snälla. Vi har haft problem i över 1,5 år med en IKEA diskmaskin, och trots att de egentligen bara har 3 reparationsförsök på sig har de försökt reparera den FEM gånger utan resultat. Efter femte gången blev den utbytt - med samma problem. Totalt värdelös kundtjänst, helt hjälplösa, ingen som helst service någonstans och en total maktlöshet hos de IKEA-anställda, de säger själva att de inte har någon makt att göra någonting (inte ens häva köpet) utan att det är Electrolux allt måste gå igenom. Detta strider även mot konsumentköplagen. Jag har inget köpeavtal med Electrolux, jag har det med Ikea (det är därifrån vi köpt produkterna), och det är de som ska lösa problemen, men nej. Det har varit snart två år av bara huvudvärk och bråkande, hundratals mail och ännu fler telefonsamtal. ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer.
2020-05-20
Absolut sämst på hemleveranser. Hur kan det ta 5 veckor att leverera lagerförda varor??
2020-05-19
Totalt värdelösa på e-handel och framförallt leverans.. 4 veckor för leverans av lagerförda gardiner?!?
2020-05-14
Ikeas köksavdelning ger jag inte mycket för. Bara krångel, fel mått på bänkskivor trots tydliga instruktioner. Krångel med att beställa. Leveransen flyttas fram en månad (!) utan att de kommunicerar det. Det går inte att ringa dem...
2020-05-13
Jag fick mina ca 500 kg beställning via nätet hem och inburet av ett gäng goa gubbar. Alla produkter var hela och stämde överens med min önskelista. Riktigt bra service!
2020-05-03
Över 3 veckors leveranstid för ett par lakan! Sista gången jag beställde via nätet på Ikea tyvärr.
2020-04-27
Betalade 599kr för levrans med inbärning. Budet förklarade att det är Ikea som sätter stopp, och han själv gärna hade utfört tjänsten. Bär upp min produkt själv till lägenheten, och skriver till Ikeas kundtjänst. De förklarar att de inte ger någon kompensation eller avdrag pga detta. De publicerar inte ens någon varning om detta vid beställning. Rekommenderar inte deras hemleverans ALLS.
2020-04-18
Undvik att köpa IKEA: s vitvaror. Är mycket låg nivå på sortimentet. Läs på om problem med vitvaror, kök, kundtjänst på forum som till exempel Byggahus.se
Sida 1