Prisjakt
IKEA
  • Hemleverans
  • Montering & installation
  • Dela upp betalningen
Vinnare 2019 - Möbler och heminredning
2.0Dålig
7 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
B
B4kken
16 omdömen
Bra4 månader sedan

Jag blev faktiskt förvånad över hur bra IKEA sköter sin webbutik. Inte bara skickas paketen inom rimlig tid, dock med fraktkostnad, men de kommer också snabbt fram. Totalt sett blir det pluspoäng för kundtjänsten som över chatten hjälpte mig och skickade en ny produkt trots att det tog mig en vecka att ta kontakt om att lampan levererades trasig. Här handlar jag alltid när jag behöver lite billigare smarta lampor.

j
j.s
1 omdöme
Utmärkt4 månader sedan

Bra kvalitet, billigt och genomtänkta produkter

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Handla inte här, så fruktansvärt dåligt. Levereras skjuts upp hela tiden och kundtjänst är hemsk och bemötandet är inte bättre.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Vi gjorde en beställning med framförallt Ivar-skåp, men även en del annat mindre saker. Det var för att skåpen var på kampanj som vi valde IKEA. Vi valde också hemleverans för att det blev en lite större order. Efter ett par dagar så blev dessa skåp restade och vi blev återbetalda. Dock så fanns de fortfarande att beställa samma dag som vi blev återbetalda (men då givetvis till fullpris...). När vi kontaktade Ikea blev vi lovade att kostnaden för frakten skulle bli återbetald eftersom vi egentligen inte behövde ha resten hemlevererat när inte skåpen kom. Men eftersom IKEA påstår att man bara kan reklamera en gång per order (??? jag tror inte det är lagenligt) så fick vi rådet att avvakta så det inte skulle vara fler problem när leveransen kommit fram. När vi fått leveransen så kontaktar vi då åter Ikea för att få frakten återbetald och för att få hem skåpen till kampanjpriset. Då menar den medarbetaren att vi dels inte kan få frakten åter men att vi också måste betala ny frakt för skåpen. Det här är så bedrövligt hanterat. Det är egentligen inte alls okej att ha så fel lagersaldo när man har kampanj, men okej. Jag kan tro att det var ett misstag för att Ikea helt enkelt har noll koll på sin ehandel. Men då får man faktiskt kompensera sina kunder. Istället för att bli kompenserade så har vi nu betalt mer än vi gjord från början. Bisarrt i min värld.

v
vurt
105 omdömen
Usel9 månader sedan

Lång leveranstid och extremt dyr frakt (700:- eller mer). Du kan beställa liknande eller faktiskt bättre från te.x Amazon och få helt gratis leverans och du har det inom 1-2 veckor. Instruktionerna jag fick var jättedåliga, de började på 12 och en sida var bara en ren kopia av en annan, så helt värdelöst. Jag tycker inte man ska stödja detta förtag, de är så pass stora att de skulle kunna göra detta på ett mer proffssigt sätt.

Gästanvändare
Usel10 månader sedan

Allt bra när man beställer på hemsidan! Lite svårare att fixa rätt tid men det värsta att det fattas flera produkter på två leveranser och all irritation jaga chatten med mera! Senaste vid covid blåstes en leverans på över 50 000 dem kunde inte leverera

N
Nummerskivan
34 omdömen
Usel10 månader sedan

Riktigt usel leveranstid, fast man betalar för dyr leverans. Ordern varken behandlad eller packad en vecka efter att den är lagd och betald. Tredje gången gillt, det verkar vara så här det fungerar med deras frakt, oavsett hemfrakt eller ombudsfrakt. Dålig kvalitet på det mesta.

N
NoobieKnight
3 omdömen
Utmärktett år sedan

Det är IKEA. Så inga problem, Öppet köp i 365 dagar

M
Merdique
83 omdömen
UselRedigerades ett år sedan

Köp ALDRIG presentkort på Ikea. När du väl ska använda det hävdar Ikea att beloppet reserveras i 4 timmar, så ifall ordern inte slutförs, t ex om du ska ändra något i kundvagnen, så kan du inte använda presentkortet igen. Det har gått över 4h nu och saldot är fortfarande 0. Bedragare och tjuvar.

F
Fredrik Utter
139 omdömen
Uselett år sedan

Värdelös service. Vid köksköp finns ingen möjlighet till restorder, man får helt enkelt beställa det som finns i laget och bevak själv. Vitvaror värdelösa när det kommer till kvalité, ömtålig plast, dålig konstruktion och generellt enklare. Dessutom så är kundtjänst svår att komma fram till och få hjälp med garanti, går inte att komma in med en vitvara för reklamation trots att du köpt den i butiken? Är det ens ok?

Om butiken

IKEA

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

American ExpressVisaMasterCardDiners Club
  • Avbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Direktbetalning
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.ikea.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: IKEA Svenska Försäljnings Aktiebolag

Organisationsnr: 556074-7569

Information hos allabolag.se