Kategorier
Prisjakt
IKEA
Vinnare 2019 - Möbler och heminredning
  • Hemleverans
  • Montering & installation
  • Dela upp betalningen
Anonym användare
Anonym användare
Usel
15 dagar sedan
Det finns bara ett sätt att ha en bra upplevelse på IKEA, och det är om du äger bil och åker till varuhuset själv för att handla. Att handla online är rena jävla katastrofen, har redan ARN anmält IKEA en gång tidigare och vann det ärendet och det lär bli omgång två snart. Beställning ett = ARN ärendet. Beställde en del produkter med hemleverans, IKEA anlitar BRING för att leverera produkterna, BRING hör av sig en gång med en ringsignal, ringer upp 3 gånger till förare, inget svar, ringer BRING får svar att förare lämnat distriktet och kan därför inte återvända, IKEA poängtera att förhinder skedde vid leverans, lastbilförbud. Det är ok att köra in flyttbilar under 3.5 ton med lastramp till porten, dom har alltså försökt köra in en hel jävla C-körkorts lastbil till ett bostadsområde, jag svarar att jag kan inte stå till svars för BRING's inkompetens och frågar om dom vill att jag ska bygga upp en lastkaj intill lägenhetshuset när jag ändå är igång, IKEA vägrar att kompensera eller ens mötas halvvägs till en lösning. Skickade då ärende in till ARN, två veckor senare ringer en IKEA rep. som gav mig 4'st gratis måltider på valfritt varuhus, detta skedde precis efter COVID, deras restauranger har varit stängda större delen av tiden. Ärende två. Beställt Trall och utebord, utebord fanns 2 x kvar på andra varuhus, trallen inga problem. Hemleverans. Får samtal att bordet inte går att få tag på (eller så är dom bara för lata för att lägga in en transfer mellan varuhus/online lager, jobbar själv inom detaljhandel så vet hur det fungerar). Frågar om jag kan få leveranskostnad struken eftersom jag kommer beställa bordet vid ett senare tillfälle och inte vill betala dubbelt, "nej det går tyvärr inte men om du hör av dig till oss när du vill beställa bordet så kan vi ordna så du inte behöver betala någon leveransavgift då". jag ser ju hellre att dom löser det nu än senare, kanske inte ens blir att jag köper något bord från dom så som man blir behandlad av dom. Idag får jag ett SMS. då byter dom leveransalternativ från leverans till trottoarkant till postombud, hur ska jag frakta 10 kartonger med trall från mitt lokala postombud? jag har ingen bil? tekniskt sett så kanske den väger för lite för deras "leverans" och deras "riktlinjer på vad som får och inte får leverans med hemleverans", det förhindrar ju fortfarande inte faktum att trall förpackningarna är otympliga och dryga att frakta med sig, jag har en liten pirra så jag kan som bäst kanske ta 4:a paket åt gången, VA FAN IKEA! TÄNK! Och nu, nu ser jag att dom annullerat hela jävla beställningen utan att ha varit i kontakt med mig en ända gång. Det finns få saker som jag hatar mer än företag som inte kan ta ansvar och ha lite respekt för deras kunder. Dra åt faaking helvete. Jag hoppas att ni gillar att bli kontaktade av ARN, för det kommer. Svartlista eran jävla online avdelningen. Den fläckar ner hela ert jävla företag. och det är synd att ett så stort företag som IKEA fungerar så jävla dåligt när Sverige är eran hemmaplan. Löjligt.
Zark
Zark

135 omdömen

Dålig
15 år sedan
Postorder är antagligen något ni skall fundera på om ni skall syssla med. Beställde två små badrumsskåp och två badrumsmattor. När man betala en frakt på 200:- förväntar man sig att det varorna skall levereras inom rimlig tid. Utlovades att de skulle komma inom tre dagar. Som det ser ut nu kommer de efter sju dagar. Ni och Postnord kan dra något gammalt över er vilket skulle passa utmärkt när ni inte verkar ha förstått hur logistik och postorder fungerar 2021
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Beställde ett bekant höj och sänkbart bord som har bytts ut flera ggr men samma problem återstår. Väldigt dålig upplevelse med kundservice då man får olika information hela tiden och personalen i de flesta fall otrevliga och känner inte till reklamationslagen.
v
viller2

206 omdömen

Utmärkt
3 år sedan
IKEA.se har verkligen mognat på senare tid. Numera är leveranserna snabba och billigare, och returer och reklamationer fungerar utan anmärkning. Rekommenderas!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Beställde två stora plastlådor med lock och transport till utlämningsställe i Malmö. Gissa om jag blev förvånad när jag fick ett sms att NU KAN JAG HÄMTA MIN ORDER PÅ IKEA I HELSINGBORG! Jag skulle alltså köra från Malmö till Helsingborg och "transportera" mina plastlådor själv! Trots 39 kr som jag redan betalat för leveransen till ICA Maxi. Seriöst?
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Dålig och otroligt personal
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Otrevlig personal. Dåligt kundbemötande och värdelös e-handel.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Beställde Hemleverans av säng den 26/2. Leveransen kom aldrig. Ringde kundtjänst dagen efter, och bokade om leverans till 2/3. Inte heller denna gången kom det någon säng. Och inte ett meddelande / samtal om att det inte kunde levereras. Hur kan ett så stort varumärke ha en så usel transport / leveransgaranti?? Rekommenderar absolut inte någon att beställa hemleverans.
Betyg köpupplevelse
1.6Dålig
41 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(3)
(0)
(5)
(28)

Om butiken

IKEA

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

VisaMasterCardDinersAmex
  • Kortbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.ikea.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: IKEA Svenska Försäljnings Aktiebolag

Organisationsnr: 556074-7569

Information hos allabolag.se