För 2 år sedan köpte jag en PS5 från en annan återförsäljare och behövde en extra kontroller. Jag gick så klart till min favoritbutik på stan, Kjell, att köpa en. Det gick hur bra som helst. Nu, efter 2 år, har båda kontrollerna börjat drifta. Ett vanligt problem enligt Google. Jag läser på Kjells hemsida att man har 3 år reklamationsrätt. Toppen tänker jag, och går glatt till Kjell. Det inte första gånger jag reklamerar en produkt. Personalen som hjälpte mig gjorde bara ett garantiservice ärende. Så dagen efter lämnar de tillbaka dosan till mig och säger tyvärr, du måste prata med Sony istället. ”Svårt att få rätt med reklamationer, de flesta bara köper en ny.” Jag går hem och spenderar ett par timmar att prata med Sony. Sony hänvisar till återförsäljaren. Jaha, ok. Nån dag senare testar jag att chatta med Kjell online. Berättar om reklamationen. De säger det är lättast att gå förbi butiken. Jag förklarar att jag redan gjort det och fick inte det hjälp jag behövde. Ok, säger chatten. Om butiken har nekat reklamationen då kan jag inte hjälpa dig heller. Vi avlutar ärendet. Ursäkta va? Butiken har inte ens försökt reklamera säger jag. Ett par dagar går, jag samlar energi och går förbi butiken igen. Den här gången har jag tur och butikschefen är där. Chefen försöker hjälpa mig med att prata med Kjells service och behåller dosan. Jag tänker äntligen det har hänt något! Kanske var det butikschefen jag behövde prata med från början. Dagen efter de ringer och säger tyvärr, det är ett vanligt fel. Vill jag reklamera då ska jag skapa själv ett ärende med Reklamationsnämnden mot Kjell och det kommer ta lång tid. Vem orkar bråka? Besviken, trött och sliten, tar jag DualSense kontrollern på en till promenad hemåt. Efter några dagar, samlar jag energi och pepp att reklamera den andra dosan som också driftade. Jag loggar in på den andre återförsäljarens hemsida. Klickar reklamation, fyller i formuläret och jag får en fraktsedel med e-post. Postar dosan och 10 dagar senare, fick jag en ny kontroller med posten. Så ska det fungera! Jag har varit en trogen kund hos Kjell i flera, flera år, och besvikelsen är enorm. Jag kände mig väldigt ouppskattad som kund, och vet inte om jag vågar handla där igen. Speciellt inte dyr elektronik iallafall.
Netonnet är exakt vad jag förväntar mig från en butik. Bra priser, snabb frakt, bra återkoppling och schysst bemötande.
Bra, men vara uppmärksam! Vi fick en fejk MagSafe laddare i vår företagsbeställning. Supporten krånglade i början, men efter lite mailande de betalade frakten för reklamationen, och vi fick till slut en återbetalning men utan vidare återkoppling.
Mycket kamera för pengarna. Kunde ha lite bättre Bild/ljud kvalitet, men feature-wise den är toppen. Den har t.o.m. support för cloud lagring. 300kr bra spenderat.
Inte den billigaste, men pålitlig och säker. På grund av det handlar jag ganska ofta på Elgiganten.
Beställde en present i söndags med förhoppningen att få den i tid att ge den på lördag. På måndag får jag mejl, det skulle levereras på torsdag. På tisdag får jag ett nytt mejl. Det kommer levereras på fredag. Onsdag kl 20:00 får jag ett nytt mejl. Varan är restnoterade och kommer inte levereras. Kollar på deras sida och det står att varan finns i lager. Så nu det är bara att avbeställa, panikhandla nån annanstans och vänta tills de skickar pengarna tillbaka. Tack.
Har haft den i en vecka nu. Den funkar felfritt än så länge och jag tänker köpa ett par till. Den är kompatibel med IFTT, som gör det kul att just säga ”lampor” till Apple Watch, och lamporna tänds.
Har haft Bahnhof i flera år och kommer fortsätta pga ställningstagandet kring datalagring. Priserna kunde vara lite bättre, men tjänsten har varit stabil.