Prisjakt

Michael Grönholm

Medlem sen 2014-05-12
26
Bidrag
29
Hjälpsamröster
Proteinbolaget
Utmärkt
(377)
M
Usel8 månader sedan

Beställde för första gången från detta företag och blev besviken direkt. Dels på att det fattades en vara i leveransen (vattenflaska) och den otroligt undermåliga kundservicen. De begär ett foto på det jag tagit emot, men då vi redan ätit upp flera produkter, kartongen är slängd och övrigt står i kylen, så fyller det ju ingen som helst funktion. Jag kan ju lika gärna låta bli att ta ett foto på vattenflaskan, om jag nu skulle ha fått den. Helt ologiskt! Och hur dem ens kan tro att jag skulle bemöda mig att höra av mig gällande en vattenflaska för 59kr, om den nu inte verkligen saknades. Har man beställt och betalat för produkterna, så ska man ju få dem. Varför pratar de inte med den som packat produkterna, är ju där felet ligger och inte hos mig som kund. Nej, uruselt och blir inga fler köp här.

Clas Ohlson
Bra
(423)
M
Usel5 år sedan

Kan ju bara instämma i kören med dåliga omdömen. Pinsamt Clas Ohlson hur dålig hantering ni har av beställningar. Hör också till skaran som hade kunnat åka till en butik på Nordpolen och ändå fått hem grejerna snabbare än när jag beställt av er. Ni kan ju omöjligt känna er stolta över ert 1,2 av 5 i omdöme här på Prisjakt. Lär ju knappast förbättra era finanser, då det är allmänt känt att ni haft det tufft. Kanske vore en bra idé att börja med att skicka beställningarna snabbt, så att kunder blir nöjda med er istället för att skylla på att kampanjer, speciella dagar osv. Blir bara löjligt. Låt bli att ha kampanjer då om ni inte har kapacitet att leverera beställningarna som kunder lägger hos er. Nej, minst sagt pinsamt av en stor aktör som Clas Ohlson.

Köpbarnvagn
Utmärkt
(156)
M
UselRedigerades 5 år sedan

(2018-12-17) Tyvärr väldigt dålig kundservice från en viss person i personalen. Kommer lägga mina pengar i andra butiker i fortsättningen, då dessa (eller åtminstone den jag råkat ut för) inte verkar uppskatta alla tusen jag spenderat på produkter hos dem. Hon som jag haft oturen att träffa på där, verkar sakna all känsla för kundservice/kundvård. Arbetar man i en butik, så ska man väl vara väldigt glad att man får återkommande kunder och dessutom så måste man tåla att kunder ställer krav utan att man tar fram snork-attityden. Det måste ha varit väldigt ansträngande för henne att behöva leta upp fyra artiklar som jag beställt online för hämtning i butik. Som det verkade på henne så är hon inte där för att arbeta. Trodde det var utgångspunkten när man arbetar i en butik, att man jobbar med kunder, hämtar varor osv. Nej, usch. Ingen behaglig upplevelse. Det finns så pass många butiker nu för tiden, så då kan man välja någon där bemötandet alltid är bra istället. Här är den specifika anledning till att hon blev sur/snorkig. Jag beställde 4 produkter i deras Onlinebutik för "hämtning i butik". I min enfald, så trodde jag att det fungerade som i ALLA andra butiker som erbjuder onlineköp med hämtning i butik, att det tar några timmar, så kan man hämta produkterna. Men nej, Kopbarnvagn.se, där har de uppenbarligen så dåligt med personal, så där får man minsann vänta i turordning tills de kommit till just min order, vilket enligt henne då tar flera dagar. Alltså ärligt talat. I min tankegång, så trodde ju jag att detta fungerade ungefär som när man reserverar produkter i en butik med skillnaden att jag kan betala direkt på nätet. Hade det framgått någonstans att detta tar flera dagar, så hade jag väl för tusan åkt till butiken och plockat ihop produkterna SJÄLV! Så att bli sur på kunden för att ni är dåliga på att skriva tydligt på er webbplats hur lång tid man bör räkna med, är så otroligt dåligt! Så jag ifrågasatte hur de kan ha ett sånt långsamt system, när andra butiker (tog NetOnNet) som exempel, kan erbjuda Hämtning i Butik efter några timmar. Då frågade hon om NetOnNet säljer saker från SkipHop (de produkter jag skulle ha var från den tillverkaren). Nej, svarade jag (även om liknelsen med NetOnNet bara var ett exempel, vilket hon uppenbarligen inte hade förmågan att förstå). 'Nej, då så!' svarade hon snorkigt. Sen försvann hon iväg ut till lagret. Kom sen tillbaka efter en stund och säger: "Du förstår att du får vänta nu va? Går det bra för dig att vänta." Och då menar jag inte att hon säger detta med mjukhet och servicekänsla i rösten, det här var något hon sa på det allra spydigaste/drygaste sättet hon kunde. Dvs tilltalar mig som att jag är helt dum i huvudet. Alltså seriöst, hade det inte varit barn och barnfamiljer i butiken, så hade hon fått en sån jävla utskällning så det skulle fått någon form av Nobelpris. Så otroligt bottenlöst dålig personal! Är helt frågande till hur hon överhuvudtaget kunde få anställning hos dem. Eller så är det den typ av personal man önskar ha, så att man regelbundet kan bli av med kunder.

NewHome
M
UselRedigerades 7 år sedan

Otroligt dåligt företag. Jag har verkligen haft tålamod med dem och gett dem tid att skicka produkter jag beställt. Först beställde jag ett gäng produkter som enligt deras sida fanns i lager. Vilket sen visade sig vara felaktigt, förstår därför inte varför deras lagersaldo visar att de finns i lager. De ville då byta ut en produkt, vilket jag också gick med på. Den andra skulle de återbetala pengarna för. La dessutom en ny beställning på en annan produkt som också enligt hemsidan fanns i lager, visade sig att även den inte fanns... Så gick med på ett byte även på den. Till min förvåning så fick jag hem en helt annan produkt. Visserligen dyrare, men det hjälper ju inte när den inte uppfyller de krav jag hade på produkten. Kontaktar dem och de ska då skicka den produkt jag istället ville ha. Så nu står jag här ca 1-1,5 månad senare och har varken fått den nya produkten eller några pengar från den första ordern. Ingen har heller kontaktat mig från företaget för att förklara eller försöka ordna upp deras otroligt röriga sätt att hantera onlinebeställningar. Kan bara varna alla potentiella kunder och rekommendera att ni väljer någon annan butik. Riktigt uselt!

Bythjul
OK
(500+)
M
OKRedigerades 7 år sedan

Lite trist att de inte har en skala med hållbarhet och ljudnivå på alla däck. Tycker att dessa egenskaper är minst lika viktiga som belastning, hastighetsindex m fl. Hyfsat bra pris, lite trist att de inte har några speciella erbjudanden under lågsäsong.

Gorilla Sports
OK
(28)
M
UtmärktRedigerades 7 år sedan

Nya ägare sedan ett drygt år tillbaka och otroligt bra företag att handla hos. Kan bara säga positiva saker om dem sedan ägarbytet. + Snabb frakt + Snabb respons från kundtjänst + Otroligt medgörliga och måna om sina kunder + Låga priser + Hyfsat enkel hemsida att handla från (även om det finns förbättringsområden, se nedan) Det finns några områden som inte rakt av drar ned betyget, men som jag ändå hoppas att företaget tar till sig av: - Kvalitén kan vara lite si och så med på vissa produkter (majoriteten av produkter håller bra kvalité). Vore trevligt för både kunder och företaget om detta uppgår till 100% istället. - Utförligare beskrivning på produkternas sidor. (Har dock blivit bättre än tidigare) - Översyn av stavning och meningsuppbyggnad för produktbeskrivningar. Det syns tydligt att man ibland översatt rakt av från tyska eller att personen som översatt har slarvat. - Gärna manual / monteringsanvisning direkt på produktsidan. - Skapa underkategorier till t ex "Styrketräning", ex. Bänkar, Skivstänger, Vikter m fl. - Skapa en tydlig koppling till Prisjakt & Pricerunner, både på sidan och i samband med köp, så att man kan lämna omdöme direkt. - Saknar verifiering via Trygg E-handel (http://www.tryggehandel.se/) som känns som en minimistandard i dagens internethandlande. Som helhet så är detta ett perfekt ställe att handla gymgrejer på till väldigt låga priser. Jag kan varmt rekommendera dem. Har själv beställt från dem ca 10-12 gånger och varit supernöjd med deras service. Så behöver du träningsprodukter med bra kvalité och till lågt pris, så är det här rätt ställe!

KitchenTime
Bra
(500+)
M
UselRedigerades 7 år sedan

Tyvärr bara dåliga erfarenheter av både köpupplevelse och kundservice. Lade nyligen en stor order hos dem, där samtliga varor utom en, fanns i lager för omgående leverans. Ändå verkar det inte som att det man köper reserveras i systemet eller så är deras lagersaldo en bluff, för nu flertalet veckor senare, så har jag fått endast en liten del av leveransen inkl. produkten med längre leveranstid. Men alla andra produkter som fanns i lager vid beställningstillfället hävdar de nu inte finns och istället så har de annullerat resten av ordern... Nej, uppriktigt besviken. Och tyvärr är det inte första gången, har gett dem flera chanser då de ändå (åtminstone enligt hemsidan) har ett bra utbud. Det går säkert bra att beställa enstaka produkter, men beställer man flera så har det varje gång varit problem. Och gällande kundservice, så är de experter på att be om ursäkt men aldrig besvara några frågor. Tyvärr håller inte det i dagens e-handel att sätta detta i system, för till slut tröttnar kunden på ickesvaren och väljer andra butiker. De borde verkligen rannsaka sig själva och börja jobba med de uppenbara problem de har både vad gäller kundservice och sitt åtagande gentemot kunder som faktiskt betalat för produkter de inte levererar.

Bythjul
OK
(500+)
M
BraRedigerades 8 år sedan

Fungerar bra att beställa från dem. Tyvärr fungerar det inte att välja säsongsförvaring hos det ombud jag valt, trots att de har den tjänsten. Kostnaden för balansering och montering är väldigt hög. Men det kanske inte BytHjul kan påverka.

NordicInk
Utmärkt
(500+)
M
UselRedigerades 8 år sedan

Har tidigare varit väldigt nöjd med detta företag då beställningar och leveranser fungerat utmärkt. Har varit kund hos dem i många många år. Men jag har aldrig haft med deras kundtjänst att göra förrän nu. Och det var ingen behaglig upplevelse! Blir uppriktigt förvånad över hur otroligt uselt bemötande man får från dem. Bara en massa ursäkter och dessutom ett i mina ögon lite nedlåtande bemötande. Kundservice är en otroligt viktig del för mig, när det gäller vilka företag jag väljer att handla ifrån. Tyvärr kommer detta medföra att jag istället ser mig om efter alternativa företag som säljer likvärdiga produkter och där kundservicen istället är bra.

Sporttema
M
OKRedigerades 8 år sedan

Tyvärr är de lite röriga vad gäller produktspecifikationer och artikelnummer/modellnummer. Många av produkterna saknar dels beskrivning och i många fall specifikationer. För en träningsbutik, så är sån information viktig för att kunden ska kunna jämföra olika produkter. I detta fall tänker jag främst på produkter för styrketräning. Jag skulle gärna se att man som minikrav hade följande information i produkterna: - Mått - Vikt - Maxbelastning - Vilka produkter/tilläggsprodukter som passar till. (- När det gäller tilläggsprodukter, så ska det tydligt framgå till vilka modeller produkten passar. Så är inte fallet i nuläget.) - Att både tillverkare och modellbeteckning tydligt framgår. Detta för att lätt kunna hitta information från t ex tillverkarens hemsida om produkten. I övrigt så är själva beställningsförfarandet hyfsat enkelt. Tyvärr lite oklar lagerstatus på vissa produkter, där ingen status visas alls.