Varje år låter vi våra användare rösta fram sina favoritbutiker i Årets nätbutik. Du kan rösta mellan 1 och 29 november 2019. Vinnarna presenteras i början av december. I år lanserar vi även ett nytt pris: Årets medvetna nätbutik.

Gå till Årets nätbutik

1.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-11-06
T
TONY L (1 omdöme)
Jag beställde deras gymgolv och ett par träningsbyxor. Produktens kvalitet var bra i båda fallen. De kom fram i bra tid och skickades direkt hem. Jag är dock missnöjd med byxornas storleksguide, jag försökte förstå den och det gick inget vidare då jag fick hem en eller två storlekar för små byxor. Jag hade tänkt returnera dem men det skulle kosta mig 290kr att skicka dem till Tyskland där deras returer hanteras. Jag vet inte om det är planerat för att slippa få returnerade produkter.
2019-09-24
(1 omdöme)
Rekommenderas inte. Endast en av varorna kom fram. Redskapet som dök upp var tyvärr också, enligt mig själv, av uppenbart undermålig kvalité och inget jag vill använda. Den anonyma emailsupporten som för övrigt förklarade deras policys sakligt, vägrade att skicka retursedel för enligt dem så var varan okej och att vara missnöjd över kvalitén var enligt dem ingen giltig reklamationsanledning och därmed skulle jag själv få betala returen själv till Tyskland för att möta deras egna villkor om "öppet köp". Kontentan: Jag förlorade 240kr då jag bara skummade igenom deras deras finstilta. Skyll dig själv, jo jag vet. Rekommenderar andra att vara väldigt säkra på att du vill ha varan för att försöka returnera kan ju bli kostsamt.
2019-04-04
H
Hajkakan(1 omdöme)
Beställde varor den 25 mars. Fick hem 10 procent av varorna i ett paket. Resten försvann i ett annat paket i Danmark. Skickade mail efter mail och frågade var paketet var. Men fick inget svar. Ringde själv posten i Danmark och det visade sig att de tappat bort paketet. Mailade gorillasports och bad dem skicka ett nytt paket. Fick inget svar. Mailade igen . Fick inget svar. Mailade igen och sa att jag vill att de gör ett återköp. De svarade inte igen. Antingen suger deras kundservice eller så är de bara ett värdelöst företag i mängden som inte kan behålla kunder. Köp aldrig något från Gorillasports.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-10-26
T
Terzy(17 omdömen)
Kan inte klaga på stabilitet eller något sådant. Det är ett av de billigaste på nätet. Men.........fick defekta delar Jag erbjöds 10% på nästa köp (Ironiskt när andra får 20%), mycket dåligt för att de lägger så mycket jobb på kunden. Jag skickade in bild på defekt vara och sedan även bild från manualen borde ha räckt. Men sedan skulle avstånd mellan hålen på produkterna mätas. Sedan ville de ha mått på hålen i de olika produkterna. Kompensation borde vara på aktuell vara inte nästa köp, för om man inte sköter reklamation på första köpet bra så blir det inget nästa. Och ingen positiv rippel effekt. Hade folk som kom och kollade och tyckte det va ett stabilt gym men avvaktar köp för hur ni löser reklamation. Nu ska de ha skickat ersättningsvara så väntar på det. Men att inte kunna göra kunden nöjd med att dra av på priset utan på nästa köp är otroligt dåligt. Det är ju A och O med kundnöjdhet och det är här företaget skiljer sig och Gorilla Sports har inte lyckats alls. Avvaktar svar från dem om de vill ge kompensation eller hämta gymmet. Då blir väl svaret att jag ska sälja det på blocket som andra har fått till svar. Omdömet kan korrigeras till positivt beroende på vad kommande mejl ger, är det värt att behålla kunder.
Gorillasports svarar:2018-09-24
Hej Terzy! Tack för att du tagit dig tid att recensera, roligt att höra att du tycker vi har bra produkter och tycker att vi lägger ner mycket jobb på kunden. Vi vill givetvis att kundupplevelsen ska vara så bra och positiv som möjligt. Tråkigt däremot att höra att du fick defekta delar. Vad det gäller hantering av ärenden så är alla olika. Hör av dig så ska vi se över ditt ärende igen om du inte är nöjd med hanteringen. Maila gärna [email protected] Med vänlig hälsning, Gorilla Sports
2017-06-29
A
Amirswe(9 omdömen)
Mycket bra support. Trevliga personer samt snabba svar via mailen.
2017-06-10
U
Unregisteredb73e7cac(1 omdöme)
Köpte Bänkpress set med 100kg i vikter. bra pris och snabb frakt. Dock inte fullpott då jag fick ett för litet kraglås och fattades någon enstaka mutter då förpackningen va öppen i kartongen. Men annars bra! Rekommenderas!
2017-02-27
d
dale(31 omdömen)
Köpte en kettlebell som kom med en skada, troligen p.g.a. postens hantering. Men Gorilla Sports sköter kundservicen bra trots det.
Gorillasports svarar:2017-02-27
Hej Dale, Tack för att du tagit dig tid att kommentera samt betygsätta oss! Gymprodukter är tunga och otympliga och tyvärr kan det uppstå skador på vägen =(. Men vi ersätter självklart detta! =) Vi kanske skulle behöva ge lite kettlebells till posten chaufförerna så att de får lite träning så att de kan hantera våra leveranser =) Tack än en gång för ditt betyg och tveka aldrig på att kontakta oss om du har fler frågor eller funderingar! Med vänliga hälsningar Tom Kundtjänsten Gorilla Sports Sverige
2017-02-24
P
Praisejahmon(1 omdöme)
Väldigt dålig upplevelse!
Gorillasports svarar:2017-02-27
Hej Praisejahmon, Vill gärna komma i kontakt med dig gällande din upplevelse hos oss på Gorilla Sports Sverige. Det är otroligt viktigt för oss med nöjda kunder och att din upplevelse är dålig är emot vår policy! Vad är det som har hänt? Eftersom du inte beskriver vad som har hänt så är det svårt för oss att svara på detta här. Men mejla gärna oss på [email protected] så hjälper dig dig omgående! Vi vill att du ska ha en fantastisk upplevelse där du sliter ut träningsprodukterna med hälsan. Efter att du kontaktat oss där vi även kommer att hjälpa dig så hoppas vi att du kan omvärdera ditt betyg. Med vänliga hälsningar Tom Kundtjänsten Gorilla Sports Sverige
2017-02-06
K
Kirotheone(5 omdömen)
Absolut inget att klaga på, supersnabb leverans och grejjerna känns verkligen kvalité till ett helt ok pris!
Gorillasports svarar:2017-02-13
Hej Kirotheone! Tack tack taaaack för dina 10 stjärnor och toppen kommentar! =D =D Vi uppskattar verkligen att du tagit dig tid för att ge oss detta omdöme! Tveka aldrig på att återkoppla till oss om du skulle ha några frågor eller funderingar! Med vänliga hälsningar Kundtjänsten Gorilla Sports
2014-06-19
Redigerades 2017-02-06
M
Mikael Grönholm(23 omdömen)
Nya ägare sedan ett drygt år tillbaka och otroligt bra företag att handla hos. Kan bara säga positiva saker om dem sedan ägarbytet. + Snabb frakt + Snabb respons från kundtjänst + Otroligt medgörliga och måna om sina kunder + Låga priser + Hyfsat enkel hemsida att handla från (även om det finns förbättringsområden, se nedan) Det finns några områden som inte rakt av drar ned betyget, men som jag ändå hoppas att företaget tar till sig av: - Kvalitén kan vara lite si och så med på vissa produkter (majoriteten av produkter håller bra kvalité). Vore trevligt för både kunder och företaget om detta uppgår till 100% istället. - Utförligare beskrivning på produkternas sidor. (Har dock blivit bättre än tidigare) - Översyn av stavning och meningsuppbyggnad för produktbeskrivningar. Det syns tydligt att man ibland översatt rakt av från tyska eller att personen som översatt har slarvat. - Gärna manual / monteringsanvisning direkt på produktsidan. - Skapa underkategorier till t ex "Styrketräning", ex. Bänkar, Skivstänger, Vikter m fl. - Skapa en tydlig koppling till Prisjakt & Pricerunner, både på sidan och i samband med köp, så att man kan lämna omdöme direkt. - Saknar verifiering via Trygg E-handel (http://www.tryggehandel.se/) som känns som en minimistandard i dagens internethandlande. Som helhet så är detta ett perfekt ställe att handla gymgrejer på till väldigt låga priser. Jag kan varmt rekommendera dem. Har själv beställt från dem ca 10-12 gånger och varit supernöjd med deras service. Så behöver du träningsprodukter med bra kvalité och till lågt pris, så är det här rätt ställe!
Gorillasports svarar:2017-02-06
Hej Mikael, Tack för ditt utförliga betyg! =D Vi uppskattar verkligen dina kommentarer och feedback. Det är lätt att bli hemmablind och missa detaljerna. Därför är dina oberoende kommentarer otroligt värdefulla för oss! Gällande feedbacken på hemsidan så är många av punkterna redan "på G". Vi håller med dig till 10000% gällande kvalitén på några produkter. Detta jobbar vi intensivt med dagligen och vår produktansvarige lovar att bli bättre! En del produkter som vi tidigare haft problem med har vi redan bytt ut. Så snart är vi på 100% toppenkvalitet =D Gällande trygg e-handel logotyper på hemsidan så är det alltid en konflikt med designteamet och kundtjänstteamet =D Vi får se vem som vinner den striden. Dock vet både du och våra befintliga kunder att ni kan vara supertrygga med att handla från oss. Än en gång så vill jag tacka och bocka för din feedback och betyg. Dina kommentarer går till mina chefer direkt! ;) Tveka inte en sekund på att höra av dig till oss om du skulle ha fler frågor eller funderingar! Med Vänliga Hälsningar Petra Kundtjänsten www.gorillasports.se www.facebook.se/gorillasportssweden Instagram #gorillasportssweden
2016-12-16
r
reginajo(2 omdömen)
Otroligt snabb och trevlig kundservice!
Gorillasports svarar:2017-02-13
Hej Reginajo! Super tack för dina 10 stjärnor och fantastiska kommentar! =D =D Tveka aldrig på att återkommer till oss om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar! Med vänliga hälsningar Kundtjänsten Gorilla Sports
2015-09-27
T
TheDivineOne(3 omdömen)
Håller inte riktigt med de tidigare recensionerna. Det kan ha varit så tidigare dvs att kundtjänsten inte varit på topp. Nu har jag handlat där 4 gånger de senaste 3 månaderna och det har varit hur bra kundservice som helst. Jag skulle verkligen vilja påstå att de gjort en avsevärd förändring, kanske eventuellt bytt ägare eller dylikt. Men när det gäller produkterna så köpte jag en bänkpress, curl och hantelset på 100 Kg dvs ett helt komplett gympaket. Kan inte hitta ett så bra set för det priset. Och då är det värt att nämna att kvaliteten inte minskat med tanke på det låga priset. Har även köpt en Chin Up ställning som fungerar hur bra som helst. Dock tar den en del plats, men det är ok då jag har ett garage med alla mina saker. Har även en ryggbänk och kabelhiss från dem och de fungerar minst lika bra. Den ända anmärkningen jag hade där var att en av plastfoten hade gått sönder i frakten. Tog kontakt med kundtjänsten och de svarade inom någon timme med ett svar om att de skickar ut en ny samt ger mig en liten rabatt på 15% på mitt nästa köp. Summa summarum, de har riktigt kvalitets saker för ett utomordentligt bra pris. Kundtjänsten fungerar numera så håller inte riktigt med nedan. Sedan måste jag tillägga att frakten i princip inget gentemot hur pass tunga saker man får. Tummen upp från min sida!
Gorillasports svarar:2015-10-01
Hej TheDivineone, Tack så mycket för dina positiva kommentarer! =D Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas. Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss! Lycka till med träningen! Med vänliga hälsningar Tom Kundtjänst Gorilla Sports Sweden
2015-04-17
b
burton666(6 omdömen)
Som alla andra påpekar så har dom en riktigt kass kundservice. Jag ställde en frågo om storleken på deras bälten och fick efter ca 1 vecka en bild på ett bälte. Jag vet inte hur dom trodde att jag skulle bli hjälpt av detta då det var samma produktbild som dom hade på sin hemsida. Jag ville ha reda på måtten i cm. Jag köpte en rak bänk som skulle väga 20kg och hålla för 400kg. När jag fick hem den så vägde den knappt 10kg och själva dynan knakar så fort du råkar komma lite snett när du kör med stång/hantlar då det bara är en mittbalk och inget stöd på sidorna. Köpte även en magbräda som var det värsta skräpet jag någonsin köpt, ranglig, benkuddarna rammlar av och är alldeles för smal.
Gorillasports svarar:2015-10-01
Hej Burton666 Jag vill först och främst be om ursäkt för hur Gorilla Sports har bemött dig. Det är super viktigt för oss att ha nöjda kunder. Jag vill gärma att du kontaktar oss på [email protected] så jag kan hjälpa dig på bästa sätt. Idag svarar vi på alla mejl inom 24h och alla frågor är välkomna! Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas. Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss! Lycka till med träningen! Med vänliga hälsningar Tom Kundtjänst Gorilla Sports Sweden
2015-02-19
E
EmilFjellner(11 omdömen)
Usel kundtjänst. Felkonstruerade produkter. Jag fick lov att kontakta gorillasports i Tyskland för att få hjälp med mitt ärende.
Gorillasports svarar:2015-10-01
Hej EmilFjellner Jag vill först och främst be om ursäkt för hur Gorilla Sports Sverige har bemött dig. Det är super viktigt för oss att ha nöjda kunder. Jag vill gärma att du kontaktar oss på [email protected] så jag kan hjälpa dig på bästa sätt. Idag svarar vi på alla mejl inom 24h och alla frågor är välkomna! Jag ser att du kommentarat för ett tag sedan, men alla kunder nya som gamla är lika viktiga för oss! Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas. Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss! Lycka till med träningen! Med vänliga hälsningar Tom Kundtjänst Gorilla Sports Sweden
Sida 1