(500+)
Köpte Continental PremiumContact 7 till ett bra pris. Beställde montering hos partner och allt flöt på bra. Leverans och arbete utfördes utan anmärkning. Sparade 6500 kr (40%) jämfört med offert från Bilia.
Beställde däck som aldrig kom fram. De skyllde på DSV och DSV skyllde på Bythjul. Jag fick betala 1000kr i returavgift trots att det var de som gjort fel.
Fick fel dimension bekräftat och skrev till dom 15min efter jag fick bekräftelsen och ber att ändra det. Inget svar para automatisk mejl. 2 dagar senare fa jag leveransbekräftelse och försökte att ringa dom eftersom jag har ingen användning för däck med fel dimension, efter över en timme i telefonkö fixade dom returen men nu måste jag betala 600kr för returen även det var inte mitt fel, sämsta service jag har set på länge.
Beställde däck åt mina föräldrar, bokade verkstadstid (på deras aktualiserade verkstad) via deras deras kundtjänst. Får bokningsbekräftelse, 6 maj, via sms. Får samtal i panik mina föräldrar har åkt till Skövde där däckfirman (däckskiftarna i Skövde) ligger och där bythjul har bokat in dem. Gissa om de är förvånade att mötas av en tom parkering, däckskiftarna stängde för säsongen och finns inte där. Utan att bythjul meddelat, utan glatt meddelat mig i telefon (ytterligare 40 minuters telefonkö) att 6 maj passar utmärkt. Och att de är i direktkontakt då det är deras aktualiserade verkstad Däckskiftarna svarar inte, ringer bythjul – 2-3 timmar i telefonkö (började på 28 plats och blev klickad 2 ggr. När det äntligen var min tur), mailar, får till slut tag i dem på facebook, där kan de inte ge ut nummer till någon kontaktperson, utan hänvisar till sin kundtjänst som inte svarar. Facebook-chatten ställer sig i försvarsställning och ser inte problemet att den utlovade däckverkstaden inte finns, att det sitter två orörliga pensionärer på en parkering och väntar på samtal som inte besvaras, vet inte var däcken som de redan betalt finns någonstans. Ingen fara Facebook-chatten säger att speeeditören brukar lämna däck som inte mottags utan signering, där verkstaden ligger (som inte finns, säsongstängt). Jag får makulera ordern.. och som kompensation kan jag få fri frakt på nästa leverans, tror ni att någon skulle beställa från er igen efter sådant bemötande och oproffsig icke-service ?
BytHjul (BH) använder DSV för leverans i Stockholmsområdets östra delar - Värmdö. De levererar endast en dag(!) per vecka, en dag då man dessutom måste vara hemma 0800-1600. DSV skriver på sin hemsida att BH kan beställa kvittensfri leverans. Skickar mail till BH om detta då de har enorma telefonköer. Mail skickas en fredag - fem dagar eller tre vardagar före planerad lev. BH hör av sig på mail EN DAG EFTER planerad leverans och föreslår att jag ska kontakta DSV, nyttja en granne för mottag eller åka och hämta själv! Jag mailar BH och ber att de finner en lösning, sköter kontakten med DSV och vid behov återbetalar fraktkostnaden. De har ännu inte hört av sig. Däcken är snart en vecka sena. Det lutar nu åt att jag får ta ledigt från jobbet, köra nio mil ToR för att själv hämta däcken. Sorgligt dåligt kundbemötande!
Jag har beställt däck med fälg Och även montering igår kom däcken Men inga fälgar jag o min bror Har försökt o ringa till dom och jag har blivit bortkopplad 5 gånger Och även min bror Sen helt plötsligt är det stängt Så ingen bra firma kan jag tycka
Skulle ta 1-3 dagar leverans enligt sidan tog 12 dagar
Beställde nya däck och fälgar med montering och balansering. Vid leverans kom 4st däck och 4st fälgar i separata försändelser d.v.s. ej monterade/balanserade enligt min beställning.. Kontaktade kundtjänst, men har efter 1v ännu ej erhållit svar på hur de kommer hantera mitt ärende.
Allt är betalt, toppen
Blufföretag svarar inte på mail eller telefon kan sitta i en timme så svarar någon hallå sen lägger på Var och lämnade tillbaka 4 fälgar som hade fel färg 13/12-24 i Kungsängen killen som tog emot dem sa att pengarna sitter på kontot inom en vecka, men inga pengar än samt butiken nerlagd. Order nr w1565771 vad skall jag göra, polisanmäla?
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.bythjul.comFullständigt firmanamn: Bythjul Norden AB
Organisationsnr: 556675-3975
Information hos allabolag.se