Prisjakt
Annons
Bythjul
  • Passningsgaranti
  • Snabb leverans hem & verkstad
  • Fri frakt på 4 kompletta hjul
Vinnare 2012 - Årets däckbutik
3.0OK
106 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

m
mikael
1 omdöme
Utmärkt4 timmar sedan

Köpte Continental PremiumContact 7 till ett bra pris. Beställde montering hos partner och allt flöt på bra. Leverans och arbete utfördes utan anmärkning. Sparade 6500 kr (40%) jämfört med offert från Bilia.

S
Sarah
1 omdöme
Usel15 dagar sedan

Beställde däck som aldrig kom fram. De skyllde på DSV och DSV skyllde på Bythjul. Jag fick betala 1000kr i returavgift trots att det var de som gjort fel.

D
Dåligt service
2 omdömen
Uselen månad sedan

Fick fel dimension bekräftat och skrev till dom 15min efter jag fick bekräftelsen och ber att ändra det. Inget svar para automatisk mejl. 2 dagar senare fa jag leveransbekräftelse och försökte att ringa dom eftersom jag har ingen användning för däck med fel dimension, efter över en timme i telefonkö fixade dom returen men nu måste jag betala 600kr för returen även det var inte mitt fel, sämsta service jag har set på länge.

T
Trepk
1 omdöme
Uselen månad sedan

Beställde däck åt mina föräldrar, bokade verkstadstid (på deras aktualiserade verkstad) via deras deras kundtjänst. Får bokningsbekräftelse, 6 maj, via sms. Får samtal i panik mina föräldrar har åkt till Skövde där däckfirman (däckskiftarna i Skövde) ligger och där bythjul har bokat in dem. Gissa om de är förvånade att mötas av en tom parkering, däckskiftarna stängde för säsongen och finns inte där. Utan att bythjul meddelat, utan glatt meddelat mig i telefon (ytterligare 40 minuters telefonkö) att 6 maj passar utmärkt. Och att de är i direktkontakt då det är deras aktualiserade verkstad Däckskiftarna svarar inte, ringer bythjul – 2-3 timmar i telefonkö (började på 28 plats och blev klickad 2 ggr. När det äntligen var min tur), mailar, får till slut tag i dem på facebook, där kan de inte ge ut nummer till någon kontaktperson, utan hänvisar till sin kundtjänst som inte svarar. Facebook-chatten ställer sig i försvarsställning och ser inte problemet att den utlovade däckverkstaden inte finns, att det sitter två orörliga pensionärer på en parkering och väntar på samtal som inte besvaras, vet inte var däcken som de redan betalt finns någonstans. Ingen fara Facebook-chatten säger att speeeditören brukar lämna däck som inte mottags utan signering, där verkstaden ligger (som inte finns, säsongstängt). Jag får makulera ordern.. och som kompensation kan jag få fri frakt på nästa leverans, tror ni att någon skulle beställa från er igen efter sådant bemötande och oproffsig icke-service ?

Bythjul svarar:2025-05-09
Tack för ditt omdöme! Det var verkligen inte roligt att höra. Såklart ska en order inte kunna beställas till en station som kommer ha stängt vid leveranstillfället, och vi beklagar verkligen besväret detta inneburit för er. Givetvis låter det inte heller bra att du inte lyckats kontakta vår kundservice. Vi har just nu längre hanteringstider på grund av höga volymer och vi beklagar att återkoppling i ditt ärende har dröjt. Vi jobbar ständigt för att besvara alla inkommande ärenden så snabbt som möjligt, och om vi inte hunnit återkomma med svar på ditt mail så kommer vi svara dig så snart vi har möjlighet. Vi uppskattar att du inkommit med feedback så vi kan ta den vidare och se över våra brister och förhoppningsvis åtgärda dessa snarast. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
D
Dan
1 omdöme
UselRedigerades en månad sedan

BytHjul (BH) använder DSV för leverans i Stockholmsområdets östra delar - Värmdö. De levererar endast en dag(!) per vecka, en dag då man dessutom måste vara hemma 0800-1600. DSV skriver på sin hemsida att BH kan beställa kvittensfri leverans. Skickar mail till BH om detta då de har enorma telefonköer. Mail skickas en fredag - fem dagar eller tre vardagar före planerad lev. BH hör av sig på mail EN DAG EFTER planerad leverans och föreslår att jag ska kontakta DSV, nyttja en granne för mottag eller åka och hämta själv! Jag mailar BH och ber att de finner en lösning, sköter kontakten med DSV och vid behov återbetalar fraktkostnaden. De har ännu inte hört av sig. Däcken är snart en vecka sena. Det lutar nu åt att jag får ta ledigt från jobbet, köra nio mil ToR för att själv hämta däcken. Sorgligt dåligt kundbemötande!

Bythjul svarar:2025-05-09
Tack för ditt omdöme! Verkligen tråkigt att höra om den köpupplevelse du haft när du handlat från oss. Vi har just nu längre hanteringstider på grund av höga volymer och vi beklagar att återkoppling i ditt ärende har dröjt. Vid hemleverans behöver godset tas emot fysiskt eftersom varorna vi skickar klassas som högst stöldbegärliga. Eftersom Bythjul står som ägare av godset fram tills att det mottagits av dig som kund så anser vi att gods som lämnas obevakat innebär en för stor risk. DSVs leveransrutter är inte något vi har information om på förhand, men givetvis förstår vi hur det kan skapa frustration att leveransförsök endast kan göras 1 dag veckovis. Vi uppskattar att du tagit dig tid att lämna feedback så vi kan se över våra brister och förbättra vår service inför framtiden. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
M
Usel2 månader sedan

Jag har beställt däck med fälg Och även montering igår kom däcken Men inga fälgar jag o min bror Har försökt o ringa till dom och jag har blivit bortkopplad 5 gånger Och även min bror Sen helt plötsligt är det stängt Så ingen bra firma kan jag tycka

Bythjul svarar:2025-04-29
Tack för ditt omdöme! Mycket tråkigt att höra om din köpupplevelse när du handlat från oss. Självklart ska samtliga produkter som beställts skickas och vi beklagar verkligen det inträffade. Jag har tittat på din order och kan se att du varit i kontakt med vår kundservice, och att en ersättningsorder för 4 nya fälgar kommer skickas till dig. Självklart är det också beklagligt att du upplevt problem när du försökt nå oss på telefon. Våra öppettider är mellan kl. 09:00-16:00 med lunchstängt 12:00-13:00, och givetvis ska man inte kopplas bort när man placerats i kön. Vi kommer ta med oss din feedback för att se över våra brister och förbättra vår service inför framtiden. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
J
Jonas
3 omdömen
Usel2 månader sedan

Skulle ta 1-3 dagar leverans enligt sidan tog 12 dagar

Bythjul svarar:2025-04-29
Tack för ditt omdöme! Väldigt tråkigt att leveransen tagit längre tid än förväntat. Vi på Bythjul jobbar ständigt för att hela processen från beställning till leverans ska ske så smidigt som möjligt, och får verkligen beklaga att detta inte skett i ditt fall. Vi kommer ta med oss din feedback för att se över våra rutiner så vi kan tillhandahålla en så god service mot våra kunder som möjligt. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
F
Fredrik
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Beställde nya däck och fälgar med montering och balansering. Vid leverans kom 4st däck och 4st fälgar i separata försändelser d.v.s. ej monterade/balanserade enligt min beställning.. Kontaktade kundtjänst, men har efter 1v ännu ej erhållit svar på hur de kommer hantera mitt ärende.

Bythjul svarar:2025-04-29
Tack för ditt omdöme! Väldigt beklagligt att beställda hjul kom omonterade till dig. Självklart ska man som kund kunna förvänta sig att en tjänst man förbetalt också ska vara utförd vid leverans. Om hjul levereras omonterade så är det givetvis en kostnad som ska återbetalas. Vi beklagar också den långa svarstiden. För tillfället hanterar vi höga volymer inkommande ärenden och vår kundservice återkommer så snart som möjligt till dig. Vi uppskattar att du tagit dig tid att lämna feedback så vi kan se över våra brister samt förbättra vår service inför framtiden. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
P
Peter
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Allt är betalt, toppen

Bythjul svarar:2025-04-15
Tack för ditt omdöme! Vi blir mycket glada över att höra att du haft en positiv köpupplevelse. Vi strävar ständigt efter att hela processen från beställning till leverans ska vara så smidig som möjligt för våra kunder, och uppskattar att du lämnat dina synpunkter på vår service. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
J
Jan Norman
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Blufföretag svarar inte på mail eller telefon kan sitta i en timme så svarar någon hallå sen lägger på Var och lämnade tillbaka 4 fälgar som hade fel färg 13/12-24 i Kungsängen killen som tog emot dem sa att pengarna sitter på kontot inom en vecka, men inga pengar än samt butiken nerlagd. Order nr w1565771 vad skall jag göra, polisanmäla?

Bythjul svarar:2025-04-10
Tack för ditt omdöme! Väldigt tråkigt att återbetalningen inte genomfördes i samband med retur av godset. Vi på Bythjul jobbar ständigt för att processen för retur av beställningar ska gå så smidigt som möjligt, och vi beklagar att du fått uppleva så mycket strul. Jag har tittat på din order och ser att du kontaktade vår kundservice igen i förra veckan. Efter det har återbetalning registrerats och pengarna är i dagsläget på väg att överföras till dig, om de inte redan gjort det. Vi inser dock såklart att ärendet inte löst sig inom rimlig tid och förstår att detta skapat frustration hos dig. Vi tackar för att du tagit dig tid att lämnat feedback så vi kan hantera våra brister och förbättra vår service inför framtiden. Med vänlig hälsning, Bythjul.com 0771- 32 32 32

Om butiken

Bythjul

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.bythjul.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bythjul Norden AB

Organisationsnr: 556675-3975

Information hos allabolag.se