Prisjakt

mgjse

Medlem sen 2013-03-17
3
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Asus 4G-AC55U
Full Star 1
3.3
(13)
m
mgjse
3 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 6 år sedan

Fungerade alldeles utmärk i ett halvt år, sen började den tappa kontakten med SIM kortet. Efter att ha tagit ur och satt i SIM kortet samt starta om den så fungerade den i någon vecka eller så. Kontaktade ASUS support som tipsade om att testa med ett annat SIM kort. Samma visa med det andra SIM kortet som var från en annan operatör. ASUS support tyckte att jag skulle lämna tillbaka den, vilket jag också gjorde och fick pengarna tillbaka eftersom den försvunnit från återförsäljarens sortiment. Hade innan dess en Huawei b593u som med tiden hängde sig mer och mer av okänd anledning och måste startas om för att fungera igen. Eftersom den användes i sommarstugan för att bla sätta på värmen vintertid, så är tillförlitligheten viktig. Funderar nu på en Teltonika RUT240 eller RUT950 som lär vara extremt driftsäkra.

Miinto.se
OK
(59)
m
mgjse
3 omdömen
UselRedigerades 6 år sedan

Mailet från Miinto säger: Beställning har godkänts och skickats! Leverans tiden sägs vara 1-4 fyra arbetsdagar, nu har det gått 11 dagar och ännu ingen leverans och ingen spårning av paketet heller. Försöker kontakta Miinto per mail, men inget svar efter 3 dygn. Försöker ringa Miinto, men öppettiderna är sparsamma så ingen kontakt än så länge.

Tretti
Bra
(500+)
m
mgjse
3 omdömen
DåligRedigerades 9 år sedan

Varan fanns i lager och jag beställde den, valde att hämta den på Pick-up Point på Cementvägen 1 i Haninge och betalade direkt via bank, det fungerade perfekt. Budskapet jag fick var: "Observera att vi kontaktar dig via e-post samt via SMS så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas." Planen var sedan att hämta varan på vägen ut till landet, men det kom aldrig någon avisering som sa att varan var klar för avhämtning. Det gick några dagar utan avisering och till slut ringde jag för att kolla. Svaret jag då fick var att dom skulle kolla varför avisering inte hade kommit och återkomma om det var något problem. Några minuter senare kom aviseringen! Känns inte så smidigt att använda "Pick-up Point"!