1.4 / 5
(21 omdömen)
5
(2)4
(1)3
(0)2
(1)1
(17)
Sorterat efter datum
2020-04-22
Dåligt! Produkter stämmer inte i överens med bilder . Alldeles för höga priser. Samma varor finns på andra ställen dock mkt billigare . Konstiga rabatter som kommer och går ofta på varor som varje minut byter pris. Outlet helt enkelt med dåligt service.
2020-04-16
Värdelös kundtjänst
2020-04-05
Kundservice så gott som obefintlig. Tog för lång tid att svara på mejlen och svår att nå via telefon. Äkta endast 14 dagars retur. Aldrig igen.
2020-03-30
Fruktansvärt dåligt. Beställde en väska för snart tre veckor sedan. Hittills ingen vara och det går inte att hitta varan som skickats. Miinto hänvisar till butiken som den är skickad ifrån och vill inte ta något ansvar. Riktigt dålig service. Det går inte heller att avboka varan då detta isåfall ska godkännas av butiken först. Sämsta jag varit med om och då handlar jag väldigt ofta på nätet.
2020-03-18
Katastrof. Har beställt en del, oftast får man ett mejl flera dagar efter att man lagt order att det inte finns i lager och att ordern annulleras. Reklamation ska vi inte tala om, 1 mån handläggningstid för att sedan inte få den beviljad av någon konstig anledning. Varning! Handla hos typ Zalando istället.
2020-03-13
STOR VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Undvik, finns andra ställen som säljer samma saker. Har inte produkterna själva och tar inte nåt ansvar för varken order eller levereransen, de löser inte heller problemen när leveransen inte sker utan fick själv ta kontakt med företaget som skulle leverera varan. Leveranserna tar jättelång tid och levereras ifrån utlandet av andra butiker. Men fakturan skickar dom direkt efter ordern är lagd. Danskjävlar!
2020-01-31
var försiktig köp aldrig från dem. de skickade mig defekt objekt och accepterade inte att ta tillbaka det istället sade att jag måste fixa det själv. helt enkelt tjuvar, kundservice är $kit särskilt de danska är riktiga sv!n
2020-01-07
Känner mig osäker om jag kommer att få varan, beställde en vara som fanns hemma i butikslager för 14 dagar sedan, den 17 december. Har ännu inte fått någon länk att spåra ev. leverans eller på annat sätt kontrollera var min beställning finns. Har två gånger skickat e-post till Miinto.se utan att få svar, har även kontaktat Miito.se via deras hemsidas formulär, utan att få svar. Uppdatering 7 jan 2020: Fick äntligen kontakt med Miito´s kundtjänst den 2 december. De skulle genast kontrollera min saknade beställning från den 17 december och återkomma till mig samma eftermiddag. De återkom inte, så dagen efter fick jag själv ta kontakt igen. Helt plötsligt så var där nya besked. Leveransen som de tidigare hade bekräftat var skickad, var nu annullerad redan den 17 december, detta berättade de den 3 januari, efter att jag krävt ut kollinummer. Jag har handlat mycket via Internet, men aldrig kommit i kontakt med en så dålig kundtjänst med så dåliga rutiner. Rekommenderar ingen att handla via Miinto.se
2020-01-05
Stor varning för det här företaget! Dem agerar bara mellanhand via de olika butikerna och därmed friskriver sig ifrån allt ansvar vad gäller reklamationer och retur ärenden. Dem skall man ta med den butik man fått varan ifrån. Mitt ärende är pågående och fortfarande inte löst...
2020-01-02
Redigerades 2020-01-05
Jag gjorde beställningen en fredag kl 19:18. Några minuter senare fick jag bekräftelse att Hugo Muhrs Läderaffär hade packat beställningen.Imponerande! Leveransen kom utan några problem. Den stora fördelen med Miinto är att de förmedlar varor från många butiker. Det innebär att man kan få tag i en vara som är slutsåld på nätet men som finns i en butik.
2019-07-18
TL;DR; Leverans, retur och kundtjänst är kass 1 Beställning, 4 separata paket, 4 olika leveransdagar, 3 olika leveransställen. ...men låt oss säga att det är ok för att det kommer från flera butiker... Vid retur inkluderas ibland retursedlar, ibland inte och om det finns matchar det inte retursedeln man får när man registrerar returen på Miintos hemsida, vilken sedel ska man använda? Äsch bara ta en av dom och hoppas på det bästa... Ok, efter retur får man ett mail att det har mottagit returen och att fakturan har blivit uppdaterad, problemet är bara att fakturan inte har blivit uppdaterad och först blir det när man mailar Collector Bank om ärendet. Jaja men då va vi klara va? Nä för den andra returen har inte registrerats, varpå ett mail skickas till Miinto när det är 5 dagar kvar att betala fakturan och får då ett svar i klass med "ge det ett par dagar till så löser det sig". Det har nu gått 24 dagar till sen det svaret kom och min faktura är ännu inte uppdaterad.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-09-26
Redigerades 2018-09-28
Stor varning för detta företag. Man kan inte returnera trots att det inte gått 14 dagar, leveranstiden tog otroligt långa 8 arbetsdagar. Jag kontaktade dem via mail, inget svar nu på 2-3 veckor, ringer man dem under deras öppettider så säger en telefonsvarare att man inte ringer under deras öppettider, kontaktar man dem via Facebook så får man inget svar. Har handlat mycket på nätet genom åren och miinto har utan tvekan den sämsta servicen jag någonsin har varit med om. Lite komiskt att de utger sig att ha en god service och snabb leverans, vilket tyder på att de ljuger också. Gör er själv en tjänst och beställ inte här ifrån. Update: helt otroligt, nu har dom bytt telefonsvarare till: "right now we have a breakdown on our Internet" och går alltså inte att få tag på.
2018-08-08
Leveranstiden är lång, mycket lång.
2018-01-04
Jag vill varna för att de kanske inte alls har varorna i lager även om det ser ut så på Prisjakt! Detta är troligen en naturlig utmaning eftersom Miinto är "a collective of fashion stores". Borde Prisjakt införa en lagerstatus "eventuellt i lager"? "Order XXX mottagen 30. December. 2017 15:10:15. Bästa N.N. - tack för din beställning! Detta är en tillfällig orderbekräftelse Nedan följer en bekräftelse på ditt köp. Innan dina produkter levereras till dig måste den butik du handlar från godkänna beställningen samt bekräfta att de har dina produkter på lager. Du kommer att få en ytterligare bekräftelse när butiken har accepterat din beställning." Nästa e-post 4 januari klockan 00:05 - jobbade någon stackare så dags? "Tyvärr din beställning inte kan uppfyllas: XXX Bästa N.N. Vi måste dessvärre meddela dig om att ingen av våra butiker kan leverera din beställning Vi är ledsna för besväret vi orsakat dig och vill försäkra dig om att vi inte belastat ditt kontokort för denna ändring i din beställning. Tack för att du väljer att handla på www.miinto.se och hoppas vi ses snart igen!" Det tror jag tyvärr inte att vi gör!
2017-12-15
Mailet från Miinto säger: Beställning har godkänts och skickats! Leverans tiden sägs vara 1-4 fyra arbetsdagar, nu har det gått 11 dagar och ännu ingen leverans och ingen spårning av paketet heller. Försöker kontakta Miinto per mail, men inget svar efter 3 dygn. Försöker ringa Miinto, men öppettiderna är sparsamma så ingen kontakt än så länge.
Sida 1