Användaromdömen

Sorterat efter datum

4.5 av 5 stjärnor

2019-03-22
Redigerades 2019-03-23
Beställde per telefon. Fick mycket bra hjälp och varan har redan anlänt, till ett mycket bra pris.
2019-03-22
L
Har bara gott att säga! Trevlig kundservice när man hade frågor inför köpet av tvättmaskin. Smidig beställning, tog tillval uppbärning, installation och bortforsling av gammal produkt. Allt fungerade toppen! Helnöjd kund!
Tretti svarar:2019-03-22
Hej Lotta! Tack för ditt väldigt fina omdöme som du har valt att lämna hos oss. Våra säljare har höga krav och bra utbildning kring våra produkter och är fantastiska när man har frågor kring en produkt. Som du även beskriver att du har lagt till på din beställning så erbjuder vi även tillval till sin leverans. Med vänlig hälsning, Malin på Tretti
2019-03-22
bra köp
2019-03-22
Snabbt, enkelt och hade det jag söker.:)
2019-03-04
B
Beställt LG tvättmaskin den 18/2. Leverans den 4/3. Två veckors leveranstid. Betalat för bortforsling av gammal tvättmaskin samt installation av ny. Gick ej att installera pga montören ej är behörig elektriker samt att det ej räckte med att stänga huvudkranen till vattnet. Förmodligen mitt eget fel att jag ej lusläst det finstilta. Dock surt att slängt en tusenlapp (cirka) i sjön. Även mycket lång leveranstid
Tretti svarar:2019-03-04
Hej Bakhuvet. Tack för ditt omdöme. Dessvärre kan jag inte se vad ditt ärende gäller förutom med sen leverans. När det kommer till leveranstider som är fördröja beror det oftast på att det inte finns på lager hos leverantören. Då skickas det alltid ut ett automatiskt mejl till kund om detta så man har möjlighet att välja ifall man vill fortsätta med köpet eller avvakta. Det stämmer att installatören vi använder oss av ej har en behörig elektriker och kan därför inte utföra vissa hantverkartjänster, vilket även står på våran hemsida vilket du också skriver i kommentaren. Med vänlig hälsning, Malin på Tretti
2019-02-22
r
Skulle beställa en diskmaskin, jämförde priset på Prisjakt. Tretti var något dyrare än White Away, men efter kontakt via deras chat (mkt bra online support👍) så matchade dom det priset👍. Dom två är nog samma bolag, för diskmaskinen levererades från White Away fast jag beställde från Tretti. Något lång leverans (9 arbetsdagar👎) fast det fanns på lager. Tretti använder Bring som fraktbolag, har haft dåliga erfarenheter med dom tidigare. Men denna gång fungerade det bra, bokade om tiden för leverans på Brings sida (bökigt👎), chauffören ringde 30min innan ankomst👍. Inte så mycket att klaga på hittills, hoppas dom är lika bra om det skulle bli något fel på vitvaran?
Tretti svarar:2019-02-25
Hej Rave73. Tack för du valt att lämna ett omdöme hos oss. Vad roligt att du är nöjd med hanteringen kring ditt köp. Det stämmer att vi ligger under samma koncern. Vad roligt att du är nöjd med leveransen från våran speditör, dem jobbar självklart så fort dem kan med att få ut alla varor i rimlig tid, ca 2-5 arbetsdagar. Vad det gäller ifall du har något fel på våran så har du 1 års garanti och 3 år reklamationsrätt. Med vänlig hälsning, Malin på Tretti
2019-02-20
h
Jag är jättenöjd med Tretti! Väldigt bra uppföljning på beställning. Trevliga personal på kundservice. Levererar det de lovar. Jättenöjd med leveranstiden. Jag måste erkänna att först var jätteorolig efter läst alla omdömen om långa leveranstider folk skrivit men jag tycker att folk ska vara noggranna att alla produkter ska vara i lager om de vill ha snabbleverans Rekommenderas!
Tretti svarar:2019-02-20
Hej Hervi84. Tack för ditt fina omdöme. Vad härligt att du är nöjd med hela hanteringen kring din beställning. Samt att du valt att lägga ner din tid och skriva detta om oss. Vi uppskattar självklart all slags feedback oavsett bra som dåligt. Kommer ta detta vidare så fler kollegor får ta del av detta fina omdöme. Med vänlig hälsning / Malin på Tretti
2019-02-15
j
Snabb leverans. Bra priser. Gott kundmottagande. I samband med mindre reklamatiosnfråga: Smärre skada som tillkom under leverans men ej påverkade funktion. Rejäl hantering, skälig ersättning och lyhördhet. Tack. Ert fina bemötande och er snabba leverans för att jag vill ger er toppbetyg. Kommer göra det omgående. På Prisjakt o Trustpilot! Tacka era medarbetare! MVH Jonas
Tretti svarar:2019-02-15
Hej Jonbus. Tack för ditt fina omdöme du har valt att lämna hos oss. Alltid kul att ha kunder som är nöjda med sitt köp och sin upplevelse hos oss, vilket vi alltid försöker sträva efter. Mvh Tretti
2019-02-15
m
Tretti, Skoussen og Whiteaway har samme eier. prisene på produktene ligger ofte 50-60 % over laveste utsalgspris i EU...dette er seriøse aktører med en useriøs prispolitikk. Du betaler garantert alt for mye alltid.
Tretti svarar:2019-02-15
Hej Mbt. Vad tråkigt att du inte upplever din köpupplevelse som positivt. Jag kan enbart prata för Tretti i Sverige. Vi har olika priser på våra norska och danska hemsidor också eftersom det är olika valutor. Sen kan vi inte alltid vara lägst i pris jämt eftersom vi är konkurrenter mot andra företag. Priserna styrs oftast efter prisrobotar och detta sker automatiskt och ingenting som vi ändrar i systemet själva. Nu är detta som sagt enbart vad jag vet om Sverige och kan inte ta ansvar för Norge eller Danmarks priser. Mvh, Malin på Tretti
2019-02-06
c
I do not recommend this webshop. I have ordered a product (Siemens LC98KMR60) that was proposed at an interesting price. I did not receive confirmation of purchase afterwards (even though they got my money by bank transfer). After contacting the customer service, I get to know that the purchase did not go through. HOW is it even possible that the purchase does not go through when you get my money and that the product is still in stock? In 2019. The nice customer service employee, told me that I would get back my money as soon as possible (note that I did, within the day by bank transfer), and that I could place the order again. The product is now 2790:- more expensive than what I had place the order for (2 days before). Do not recommend them, as well as whiteaway, since they are the same company anyway.
Tretti svarar:2019-02-11
Hi Christian-Nils. We have had a problem with our payments in our system one day. Unfortunately, it lasted a bit of trouble throughout the day and there you were one of those unfortunate customers who happened to fall under this mess. I'm sorry this happened to you. Mvh / Malin at Tretti.se
2019-02-01
M
Säger som många andra - opålitlig leveranstid. 2-5 dagar blev 7 (arbetsdagar). Relativt lindrigt kom jag undan med andra ord, jämfört med många här i kommentarerna. I övrigt så är hemsidan lättnavigerad. Med hjälp av ett par kampanjer inkl. cashback fick jag bra pris på diskmaskin och torktumlare.
Tretti svarar:2019-02-05
Hej Micke. Tack för ett fint omdöme. Vad roligt att du är nöjd med ditt köp samt våra kampanjer med inkl. cashback. Även att hemsida är lätt att kolla igenom, vilket är ett av våra mål. Mvh / Malin på Tretti
2019-01-31
G
Håller inte vad de lovar. Beställde en eltandborste för 1 månad sen utan att få någon. Hopplösa att få tag på via telefon, svarar knappt på mejl och killen som har svarat har då varit väldigt nonchalant i sina svar. Har lovat vid upprepade tillfällen att varan ska gå iväg under dagen utan resultat. Idag lyckades jag få tag på dem via telefon och tjejen som svarade var trevlig trots att jag var lätt irriterad på Tretti.se och jag hävde köpet. Det återstår dock att se om jag får tillbaka några pengar.
Tretti svarar:2019-02-05
Hej! Vi beklagar att den köpupplevelsen du förväntat dig inte levde upp till dina önskemål. Vi jobbar med att hantera alla ärenden så fort som möjligt samt ger en återbetalning så fort varan har kommit in på vårat lager. Mvh / Malin på Tretti
2019-01-24
L
Leveransdatumet sköts upp 7 gånger. Tog nästan två månader att få varan.
Tretti svarar:2019-01-31
Hej! Jag beklagar att du upplev ett dåligt köpupplevelse hos oss som fördröjt. Vad det gäller ordrar som skjuts upp så får man alltid bekräftelse om det på mejl ifall man skulle vilja avbryta sitt köp. Men ytterligare så beklagar jag att det tagit så pass lång tid.
2019-01-24
w
Opålitlig leveranstid. Dålig kundservice.
2019-01-19
e
Har hittat massor med produkter på sidan som är prissatt 100-500% högre än på konkurrerande sidor. Vissa saker har 100% högre pris bara för att det är en annan färg, medan samma färg inte har någon prisdiff alls på andra sidor. Det känns som en enda stor bluffsida.
Sida 1