Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2017-03-25)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.93)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Köpte en Stavmixer, bra pris och snabb frakt :)
    5 tim sedan
  • Ganska dålig
    Skönt förvirrad butik...

    Jag förbereder min varukorg på tisdagen, men går inte till kassan då jag ska lägga till fler saker som jag måste kolla upp vilken variant jag vill ha. På torsdagen så lägger ajg till mina andra saker och det ser bra ut i min varukorg.

    Dock så strular det och jag måste rensa min varukorg. När jag ska lägga till igen så finns en produkt inte längre alls att välja. Efter lite sökande så visar sig hela produktkategorin vara bortplockad. Jag har alltså inte noll att välja på (typ slut på lagret) utan det finns inget alls att lägga till.

    Jag mailar dem och frågar vad som hänt och när det beräknas bli rätt igen.

    Får svaret på den enskilda produkten att den är slutsåld. Det är fine, men resten av kategorin då? Och när skulle den återkomma? Tja, det fick jag inget svar på.

    Sedan får jag en länk där det finns andra saker att köpa. En helt annan kategori. En helt annan typ av produkter. Grattis hörni, men det var inte det jag frågade efter.

    Det vore ju trevligt om man faktiskt orkade läsa båda meningarna från kunden. Och orkade svara på båda frågorna. Och att det svar man ger är relevant.

    Jag hade ju tänkt att släppa loss en hög pengar och köpa flera dyra prylar på en gång, men nu avstår jag och letar upp en annan affär istället.
    3 dagar sedan
  • Hej! Det här låter inte så bra, självklart ska du få svar på din fråga. Nu vet jag inte exakt vilken kategori du syftar på men ibland kan det vara så att vi väljer att plocka bort vissa produkter i sortimentet eller ibland hela. Ifall produkten inte finns tillgänglig på hemsidan är det med störst sannolikhet att detta är fallet. Jag beklagar att produkten som du önskade ej fanns på lager - vi har alltid möjlighet att kika ifall det finns en likvärdig produkt eller hänvisa dig till en annan butik som kan uppfylla detta behov. Jag får önska dig en trevlig dag och du är varmt välkommen åter! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Bluffbolag!

    ------------------- Kommentar skriven den 2017-03-20------------------------

    21-Feb: Köpte en Gorenje-köksfläkt. På hemsidan vid köptillfället står det att varan kan levereras tidigast 28 feb. I beställningsbekräftelsen står beräknad leverans 27 feb.

    21-Feb: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 28-02-17

    2-Mars: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 07-03-17

    8-Mars: Mail inkommer som talar om att Forventet leveringsdato: 17-03-17

    8-Mars: Ledsnar jag fullständigt och ringer Tretti.se och annullerar köpet.

    Jag väntar och väntar och har ringt dem säkert 3 gånger senaste veckan och de talar snällt om att pengarna sätts tillbaka inom 1-2 veckor.

    19-Mars: Ännu har ingen återbetalning har skett.

    20-Mars: Ännu har ingen återbetalning har skett så därför ringer jag dem på nytt och frågar var pengarna är. Får till svar att detta brukar sköta sig själv genom att pengarna endast reserveras vanligtvis. I detta fall har pengarna dragits eftersom att det var en Direktbetalning via bank. Kundtjänstmedarbetaren säger att hon skall kontakta ekonomiavdelningen och höra av sig till mig. Det borde inte vara så svårt att lösa, men ännu har jag inte hört något.

    Återstår att se vart detta landar. Otroligt besviken. Vi pratar år 2017 inte 1997, trodde verkligen inte att bluffbolag existerade på nätet längre, men ack så fel jag verkar ha.

    Filar på en anmälan till Konsumentverket som går iväg om inte återbetalning bekräftas snarast.

    ------------------------- Kommentar skriven den 2017-03-21-----------------------------

    "Som av en slump" fick jag ett mail i brevlådan nu på morgonen med en bekräftelse på en verkställd utbetalning. Utbetalningen kan också bekräftas från min sida så jag kan lägga detta åt sidan nu. Därför går jag inte vidare med någon KO-anmälan, även om det kanske skulle vara på sin plats egentligen. Dock står jag fortfarande utan fläkt efter 1 månad och det har jag tretti.se att skylla på.

    Från och med nu blir det ingen mer handel från vare sig tretti.se eller whiteAway (som jag hört skall tillhöra samma koncern). Inte heller ska mina vänner eller deras vänner lockas att göra samma misstag som jag. Min rättvist utdelade stjärna kvarstår och hade man kunnat ge noll stjärnor så hade jag gjort det.
    5 dagar sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Hej! Härligt att läsa att du fick ditt ärende löst tillslut. Vår största prioritet är att din leverans sköts på ett smidigt och kvickt sätt så du har varan inom det preliminära datum vi har angett - detta gäller både beställningsvaror och varor som ligger på vårt lager. Dessvärre kan det ske avvikelser i leveransen som det har hänt i detta fall för dig och detta får jag givetvis beklaga för. Vi har stort överseende över vilka omständigheter sådana situationer påverkar våra kunder och vill givetvis bemöta dessa på ett hjälpsamt sätt. En återbetalning ska ske inom 14 dagar från den dagen man begärt en annullering eller ånger på sin order enligt våra villkor, vilket jag tycker vi har förhållit oss till i detta ärende. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Beställning
    Har inte fått svar på min reklamation som jag skickade den 2/2-2017 6 veckor sedan
  • Usel
    Beställning
    Det värsta jag varit med om!
    Det har varit som en fars!
    Det har varit en enda lång mardröm.
    Har legat ute med en massa pengar och har varit utan spis i veckor!
  • Hej! Det låter inte alls kul att handla hos oss var en enda lång mardröm. Om du återkommer med ditt ordernummer till vår kundtjänst, så vi får vi ta och kika närmare på vad som har gått snett. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättebra
  • Usel
    Beställning Leverans
    Oproffsig företag, gick ej spåra paket, fick inte veta när jag skulle få den heller. Tog över tre månader att få hem paketet. Man får heller ingen förlåt eller förklaring vad som skett. Dåligt.
  • Hej! Trist att du känner att vi är oproffsiga! Självklart ska vi kunna ge klarhet över din leverans - vart den är någonstans och när du kan förvänta dig den. Ingen ska behöva vänta så länge på sin leverans och självklart ska vi både försöka komma på en lösning om du inte önskar att vänta så länge samt ge en förklaring på varför det har dröjt. Om du känner att du inte fått svar eller en lösning på detta, så önskar jag att du återkommer till oss. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Totalt obefintlig service. Fick en beställning bekräftelse men det var inte registrerat på hemsidan så spåra beställning gick inte. Kontaktade kundservice, via mail efter 2 dagar och telefon men inget svar efter 20min i "kö". Kändes inte bra så ett mail gick iväg för att avbeställa produkten kan bara hoppas att inget dyker upp på trappan senare.

    Uppd. Även om jag skickade ett mail där jag bad tretti.se att annullera beställningen, fick jag SMS 6 timmar senare om att en kreditupplysning hade genomförts. Jag ringer omgående till kundtjänst igen och väntar i ungefär 20-25 min.
    Mitt samtal kopplas fram och de undersöker status på leveransen, de nämner att den kan ha skickats men ber mig vänta, de kommer tillbaka att säger att beställningen kommer att annulleras och att en bekräftelse kommer att skickas till min mail. En bekräftelse har inte erhållits.

    Nu 2 dagar senare får jag ett SMS från Bring som säger att de kommer att leverera ett paket till mig från tretti.se?!

    MYCKET dåligt återkoppling! Minsta jag begär är att kundservice kunde ha informerat mig att "Tyvärr att paketet gick iväg"! Så jag kan planera att vara hemma, nu var jag i tron att inget skall levereras.
    19 dagar sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Hej! Jättetråkigt att du känner på detta sätt! Vi vill såklart hjälpa dig så fort som möjligt, men tyvärr kan vi uppleva högt tryck vissa tider under dagen. Jag förstår att det är trist att vänta länge i kö, men du kan alltid maila in till oss eller återkomma till oss på Facebook. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Beställning Retur
    ingen leverans inget meddelande om när varan skulle komma in eller inte
    som tur var hade jag inte betalat varan i förskott
  • Hej! Tråkigt att du känner på detta sätt! Om du återkommer till vår kundtjänst så kan jag garantera att en av mina kollegor kan hjälpa dig vidare med detta och ge klarhet kring din leverans. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Dålig
    Beställning Leverans
    Har väntat i flera veckor nu på en vara som sades finnas i lager.
  • Hej! Det låter väldigt märkligt - såhär ska det givetvis inte gå till. Om du återkommer med ditt ordernummer så ska vi säkerligen hitta en lösning på detta. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt ok
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag hade beställt fel vara, men det löste sig mycket snabbt och smidigt! 5 stjärnor till supporten. :)
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Förutom obefintlig service ifrån kundtjänst fungerade köpet bra.
  • Hej! Tråkigt att du känner på detta sätt. Självklart önskar vi att hjälpa så gott vi kan, så jag önskar att du återkommer till vår kundtjänst om du känner att du inte fått den hjälp du behövde. Jag får önska dig en trevlig dag och härligt att du är nöjd med ditt köp! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Köpte en Philips Stavmixer ifrån tretti.se. Bra pris, snabb frakt. Inget att klaga på ihuvudtaget
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Hej Gustaf! Tack för ditt omdöme och härligt att du är nöjd med din produkt som du har köpt från oss! Jag önskar dig en fin dag och du är varmt välkommen åter till oss vid ditt nästa köp till hemmet! /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Bra support vid reklamation av vara.
    24 dagar sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Inkorrekt beskrivning.
  • Hej! Om det är något fel på vår hemsida är vi mer än glada att få rätta till felet och i samband med detta ge rätt information. Vi välkomnar allt från ris till ros samt till rena förbättringsförslag. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Mycket bra
    Beställning
    Inget är installerat ännu. Vet inte resultatet, men förutsätter att det ska bli bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd både med leveransen och framförallt produkten
  • Perfekt
    Beställning
    perfekt om vi inte hade ett missförstånd ( se ovan)
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra site med bra service+++
  • Usel
    Beställning Leverans
    Fick vänta 1 månad istället för 2-5 arbetsdagarpå min produkt. Pratade med flera av personalen o de sa att min produkt var skickad men det hände inget.
  • Hej! Vi har ett preliminärt datum antingen på 2-5 arbetsdagar på lagervaror och 7-14 på beställningsvaror, så det låter märkligt att din leverans har dröjt så länge och så länge förstår vi att man inte vill vänta. Eftersom det kan ha skett en avvikelse i denna leverans så önskar jag att du återkommer till oss så får vi kika närmare på detta och hitta en lösning åt dig. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Tyvärr kan man inte alls lita på vad varken Facebook supporten eller telefonsupporten ssäger hos er säger . Jag beställde en diskmaskin för två veckor sen, och då varan fanns i lager då skulle det ta 3-5 dgr att få den hem. Stor middagsbjudning hemma och diskmaskin trasig så det gällde att ligga ute i god tid. Tacksamt samtal från Bring på torsdagen att varan körs ut på fredagen, och vi beställer hantverkare som skall installera diskmaskinen. Därefter startar det röriga.
    "Diskmaskinen" har omvandlats till en "tvättmaskin" på vägen #felleverans. Skickar tillbaka den med Bring samma dag och slänger mig på telefon till er, och ni lovar att skicka mig diskmaskinen med Bring Expressfrakt, dyrare alternativ men ni bjuder på det som kompensation, men jag kan inte få den förrän på måndagen efter. Tråkigt och jobbigt med massa disk på helgbjudningen, men vi överlevde såklart! Men nu blir det värre. På måndagen händer absolut ingenting. Beställd hantverkare skickas hem igen! Mailar er support, som inte ens känner till hela ärendet, och säger att de själva insåg att de hade skickat fel vara och höll på att ordna upp allt. Fick rätta supporten att det var vi själva som insett felet, själva fått skicka tillbaka med Bring, och att vi fått kontakta Tretti.se för att få det åtgärdat. Därefter får vi ännu en större baksmäll - de kan inte skicka nåt med Expressfrakt och lovar aldrig sånt på telefon, så uppenbarligen jag som drömt allt. Och nu när man frågar er om kollinummer och vad som hänt här man inte ens fått svar! Idag onsdag och fortfarande inget! Och det värsta är ju att man redan betalat! Så sjukt tråkig och kass service. Handlar aldrig mera här och några större rekommendationer för er del lär det knappast bli!
    1 mån sedan
  • Hej! Det är jättetråkigt att du upplever vår service på detta sätt. När en ny handläggare behandlar ärendet så behöver vi få så stor och möjlig översikt över ärendet, därav behöver vi dubbelkolla med alla parter iblandade för att se till att göra en rättvis bedömning på hur vi löser ärendet. Där är även man som kund inblandad och vi behöver kontrollera att se till att man som kund berättar händelsen från sin sida. Gällande svar i ditt ärende kring pågående leverans, så har du fått ett svar. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Snabbt och smidigt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra pris, enkel beställning och hyfsat snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning
    Allt fungerat bra alltifrån beställning, leverans inklusive elinstallation och omhändertagande av gammal maskin
  • Usel
    Beställning
    Usch
  • Hej! Ajdå, det var inget bra omdöme. Om det är något du behöver hjälp med så är du välkommen att kontakta oss på 0771-31 30 31. Jag får önska dig en fin dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, ordentligt packat och kvalitet.
  • Dålig
    På deras hemsida står det att det kostar 299kr för att dom ska hämta en gammal tvättmaskin när jag köper en ny.

    I lager. Leveranstid 2-5 vardagar
    Leverans med uppbärning 395:-
    Lev. uppbärning installation 790:-
    Leverans till tomtgräns/port Kostnadsfri
    Helgleverans 395:-
    Expressleverans 395:-
    Avhämtning Kostnadsfri
    Bortforsling av gammal produkt 299:-
    Försäkring 299:-

    Men när jag skulle lägga till bortforsling så får jag detta svar från tretti.

    "För att jag ska kunna lägga till bortforsling på er order krävs det att jag styr om ert leveranssätt till uppbärning, istället för fri frakt.
    Detta går då på en kostnad på 395:-
    Bortforsling: 95:- "

    Jag tycker inte det framgår på deras hemsida.
    299kr och 490kr tycker jag är en ganska stor skillnad mot vad man kan läsa på deras hemsida.
    Jag avstår bortforsling och är inte nöjd, men jag vill fortfarande ha tvättmaskinen.
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att du inte känner dig nöjd. Vi har nyligen haft stora förändringar på vår hemsida som innebär att priserna för leveranser har justerats. Om du lade en beställning för en månad sedan så såg priserna ut som så att du behövde lägga till uppbärning för att kunna få bortforsling i samband med din order. Detta beror på att installatörerna bär upp din nya maskin i ditt hem och i samband med detta tar med din gamla. Numera kan du lägga till bortforsling som en separat tjänst där du endast behöver lämna din gamla maskin vid tomtgränsen. Jag hoppas jag kunde klargöra detta för dig och får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Bra
    Beställning
    Det tog för lång tid med leveransen samt var det otydligt när varan skulle levereras
  • Usel
    Beställning Leverans
    Fram till beställning gick det jätte bra. Jag litade på vad det stod" en beställningsvara levereras mellan 7-15 dagar" beställningen gjordes i slutet av nov och varan kom i mitten av januari. Trots uporepade mail och telefonsamtal fick jag aldrig svar om varför det tog sådan tid. Till slut begärde jag att gå tillbaka pengarna som jag satte in vid beställningen. Fick inget svar på det men varan kom, Urusel service!!
  • Hej! Vi har ett preliminärt datum på 7-14 arbetsdagar på beställningsvaror. Vi har dessvärre begränsad möjlighet att garantera ett datum för leverans då det kan ske avvikelse i en leverans. Vi strävar att ge våra kunder så stor klarhet över sin leverans som möjligt och om det dröjer mer än normalt, så är vi glada att hitta en annan lösning åt dig. Du är varmt välkommen att återkomma på telefonnummer 0771-31 30 31 ifall du fortfarande behöver hjälp med detta. Jag får önska dig en fin dag! /Sanna, Tretti.se

  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Fick tyvärr vänta alltför länge på leveransen .
  • Hej! Tråkigt att det var bråttom att få leveransen. Vi försöker vara så snabba som möjligt att du ska ha din leverans - normal leveranstid är mellan 2-5 arbetsdagar på lagervaror och 7-14 arbetsdagar på beställningsvaror, men dessvärre kan det ibland ske en avvikelse i leveransen. Om man inte vill vänta länge på sin leverans så kan vi säkerligen hitta en annan lösning. Om du reda fått ditt ärende löst, så är du är varmt välkommen åter för dina framtida vitvaruköp! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning
    bra köp bra varor . Nöjd kund
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är ett gammalt nätföretag man kan lita på.
  • Utmärkt
    Beställning
    Förutom strul med leveranstider som inte hade förankring i verkligheten så fungerade allt annat fläckfritt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra diskmaskin till mycket bra pris, snabb leverans
  • Usel
    Beställning Leverans
    Fick ingen kontakt varken via telefon el mail.
    Beställde två veckor innan Julafton produkten kom sex veckor efter beställningen gjordes utan förklaring till lång leveranstid.
  • Hej! Jättetråkigt att julklappen blev försenad - så vill vi givetvis inte att det ska gå till. Vi kan säkerligen ge en förklaring om varför leveransen har dröjt om du återkommer till oss på 0771-31 30 31. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med köpupplevelsen. Leveransen kom förvånansvärt snabbt. Dagen efter gjord beställning. Och varan kom väl förpackad och fungerade felfritt. Rekommenderar starkt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klockrent!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klockrent.
  • Perfekt
    Beställning
    Tretti.se har alltid levt upp till förväntningarna. Jag kommer att fortsätta vara en åtekommande kund.
  • Acceptabel
    Beställning
    Allt bra utom det stelbenta leverensplaneringen. Detta drar ner det i övrigt goda intrycket av Tretti.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, smidigt och bra pris!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lite lång leveranstid ca 14 dagar
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Perfekt service!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Vår maskin var trasig vid leverans. Gjorde reklamation. Tog två dagar innan vi ens fick svar. Skulle då kontakta Bosch-reparatör som hade sin firma tio mil från oss. Tog en vecka innan han kunde komma. Han kunde inte laga maskinen. Istället för att döma ut den så vi kunde få en ny så skulle han beställa grejer till den. Tog en vecka innan sakerna kom och nu ytterligare en vecka innan han kan komma igen. Gått tre veckor nu och vi har fortfarande trasig maskin! Kontaktat tretti och sagt jag vill de skickar oss en ny eller häver köpet men de säger att de måste vänta in att reparatören försöker laga den. Detta kanske funkar om du bor i storstad när reparatören kan komma på en gång. VÄLDIG jobbigt när du bor mitt i landet och det blir så här!
  • Hej! Det här låter inte alls bra - självklart vill vi inte att du ska känna på detta sätt. Ifall du har mottagit en trasig maskin så måste vi kontrollera med leverantören över en lösning i första hand. Dock ser vi självklart över vad du önskar för lösning, så jag önskar att du återkommer till oss så får vi kika över en annan lösning på detta. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Funkat mkt bra de gånger jag handlat
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    var tvungen att göra reklamation
  • Usel
    Beställning Leverans
    Svårt att skicka en retur sedel för jag ville skicka tillbaka en trasig kaffebryggare. På började detta 161223 har ej fått någon retursedel än 170210. Fanns inte ett papper på varan med i kartongen. kommer aldrig att beställa något från Tretti .
  • Hej! Förstår att det är frustrerande att få vänta länge på att returnera en vara. Vi behandlar våra returer noggrant så att returen sedan sköts smidigt tillbaka till vårt lager. Om du fortfarande inte fått en retursedel så önskar jag att du återkommer till vår kundtjänst så hjälper vi dig med detta. Jag får önska dig en trevlig dag! /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen
  • Mycket bra
    Beställning
    Det var dålig bruksanvisning till mikron.