Prisjakt
avatar

Gustav Jonsson

Medlem sen 2011-08-03
14
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Prylify
OK
(25)
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
Utmärkt6 månader sedan

Beställde en klocka till min dotter i julklapp. Klockan levererades hem till mig i utsatt tid. Det saknades en skruv till simkortsluckan (kanske var jag som tappade bort den) Kontaktade supporten och Fick svar inom ett dygn med att de skickat en ny skruv till mig. Idag fick jag det! Underbart. Tack för en bra klocka och bra support prylify!

Bugaboo Donkey 5 Duo (Duo/Kombi för 2)
Full Star 1
1
(1)
17 080 kr
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
2 år sedan

Denna vagn är bevis på att högt pris inte motsvarar högre kvalitet. Sufletten har blivit solblekt, däcken vobblar och ramen är inte helt rak när man har en sitt och en liggdel på samtidigt. Djupt besviken på bugaboo donkey.

Amazon.se
Utmärkt
(500+)
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
Utmärkt2 år sedan

Har beställt en hel del från Amazon. Har endast haft positiva upplevelser. Verkar vara viktigt att läsa på ordentligt på produkt och leverans innan man trycker på beställa-knappen, tror det är folks största problem.

Jollyroom
OK
(500+)
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
UselRedigerades 4 år sedan

Gjorde en beställning på cykelvagn med skidor till ett väldigt bra pris, fick orderbekräftelse på mailen och såg verkligen fram emot att få hem varorna. Några dagar senare får jag mail från Klarna att min order avrbutits. Inget från Jollyroom. Ringer och frågar vad som har hänt och de säger att det varit fel i lagersaldot, skidsetet var slut. Den skulle komma in i lager igen men nu kostar vagnen och skidsetet dubbla?! Kunde inte få någon hjälp alls eller prisgaranti. Nej det här var riktigt tråkigt. Uppdatering efter svar från butiken: Jag förstår, varan är slut. Ni tar utan anledning i ert svar upp att ni har all rätt att dra tillbaka varan om ni angett fel pris. Ja det stämmer - fast inte i detta fallet eftersom att jag fått orderbekräftelse och kvitto. Nu hade ni "fel" på saldot så det spelar ju ingen roll, men om ni trycker in det i ert svar på min recension så måste jag trycka in konsumentköplagen i min recension.

Apple iPhone 11 Pro Max 4GB RAM 256GB
Full Star 1
4.5
(13)
5 599 kr
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
5 år sedan

Tidigare Iphone uppdateringar har varit värda pengarna. När jag böt upp mig till denna kände jag att det inte var några större nyheter/förbättringar värda det höga priset. Trist. Att ios fortfarande inte låter mig byta standard webbläsare sänker betyget ytterligare en stjärna. Blir kaos när man ska använda bank-id och försöker använda någon annan mer privat webbläsare än safari.

SodaStream Pepsi Max 440ml
Full Star 1
3.2
(12)
56 kr
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
5 år sedan

Inte exakt som en burk pepsi max, men väldigt nära! Jag gillar det!

Webhallen
Utmärkt
(500+)
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
UtmärktRedigerades 7 år sedan

Bra hemsida, bra priser, snabb leverans, achievements. Får en mindre poäng än full pott pga något seg support. Men annars är allt prima!

ID2ME ID1
Full Star 1
3.5
(4)
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 år sedan

Jag köpte telefonen först och främst för att jag hade tappat min förra i golvet och inte hade råd med ett nytt flaggskepp. I början var jag riktigt imponerad men efter att jag nu ägt telefonen i 4 månader är jag tyvärr tvungen att lämna ett riktigt kasst betyg och det beror på EN väldigt tungt vägande anledning. Men först till +/- +Billig för hyfsad bra kvalitet +dubbel simkortsplats -Telefonen är full av buggar, jag har både kontaktat kundservice via mail och facebook helt utan att få svar eller återkoppling om problemen. Bland annat får jag sms-signal och vibration när telefonen hittar ett öppet wifi nätverk. -Snurrmenyn är en god idé men mest irriterande. Inställningarna för känslighet är inte märkbara och vibrationen medans man snurrar går inte att stänga av. -Skalets färg lossnar lite här och var Och nu till det som tippade över vågskålen. För en månad sedan var jag i Thailand med min fru. Får efter några dagar ett sms på min ID2ME angående min roaming-kostnad.. Jag blev så jävla ställd, stressade in på inställningarna och där stod det att roaming var avslaget? Jag fattade ingenting. Tänkte att det var något skit som tele2 hittat på men min jobbmobil som också har tele2 drog ingen roaming och de är identiska i appar. För att förtydliga för de som skummar igenom behöver jag skriva: VARNING! ROAMAR ÄVEN FAST ROAMING ÄR AVSLAGET. Nu hann jag upptäcka problemet i tid och kostnaden blev inte överdriven. Ganska dyr ändå men det hade kunnat vara värre (600 kr). ID2ME läggs nu tillbaks i sin kartong och begravs på en soptipp. Rekommenderar inte denna telefon.

Urbanista London Wireless In-ear
Full Star 1
2.4
(20)
818 kr
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
Full Star 1Full Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 13 år sedan

+Sitter skönt i öronen +Snygg design (smaken är som baken) Helt okej ljud men har haft bättre lurar. -Väldigt tunga -Dålig kvalité? Baksidan på båda snäckorna har jag behövt limma fast igen efter att de trillat av från orginalklistret. Samt att plastbiten där det står L (för vänster öra) har spruckit och trillat av.

Tele2 webbutik
G
Gustav Jonsson
14 omdömen
UselRedigerades 13 år sedan

Har de senaste 2 veckorna försökt beställa en ny telefon samt abonnemang genom Tele2:s hemsida, då jag ska bekräfta beställningen så har jag dock varje gång fått upp ett meddelande som säger "tekniskt fel". Så jag kontaktade supporten (första gången jag ringde fick jag först stå i kö i 40 minuter även fast den automatiserade rösten sa 20 min) efter att jag blivit runtskickad 3 gånger kom jag fram till rätt person som berättar för mig att hon gjort en anmälan till teknisk support och att dom hör av sig till mig så fort problemet är löst. Nu har det gått 2 veckor, jag har ringt supporten 4 gånger till och till råga på allt så är mobilen jag ville ha SLUT PÅ LAGRET så jag kommer få vänta ännu längre på att få luren. Jag brukade tycka om Tele2 men det här har verkligen ändrat min uppfattning, sämre support har jag aldrig varit med om.