Kategorier
Prisjakt

Nummerskivan

Medlem sen 2010-07-19
32
Bidrag
24
Hjälpsamröster
Logitech M590 Multi-Device Silent
4.3
(11)
421 kr
4 månader sedan
Bästa musen jag har haft! Fördelar: - Fantastiska klick. - Perfekt scrollhjul som är lätt, men inte scrollar hur som helst ändå. - Tillräckligt liten! Måtten syns när man köper så det kan inte vara ett minus för då köper man inte denna som är gjord för att vara liten. - Superlätt att skruva isär! En enda liten stjärnskruv i botten av förvaringsutrymmet för USB-kontakten - under batteriluckan. - Har allt det den lovar och som var det jag sökte (förutom att använda på flera enheter, det har jag inte behov av och har inte testat). Det som drar av en stjärna hittills är: - Kunde ha varit lättare i sidorörelserna med hjulet. Det är inte superhårt, men innan man vänjer sig är det lätt att ofrivilligt scrolla samtidigt som man vill tilta hjulet. - Kan gå isär när man tappar den i golvet. Dock så går denna SUPERLÄTT att öppna! Det sitter en stjärnskruv i hålet för USB-kontaktförvaringen under batteriluckan! Sök på Youtube om ni inte fattar. Fantastiskt att slippa förstöra glidtassarna för att ta isär den, men minus för att den så lätt går isär vid tapp.
Zalando
OK
(303)
Usel
ett år sedan*
Nu har det gått utför med företaget. 1. Vid retur "glömmer" de att betala tillbaka, tills man legat på och till slut fått tag på någon som kan fixa det. Sedan tar det någon vecka innan de verkligen betalar tillbaka. 2. Reklamerade en vara. Beställde senare igen. Och vad får jag? EXAKT samma skadade vara (sko med stor läderskada på klacken). Zalando chansar på att nästa kund inte ska se eller orka? Sedan moment 22. Om man vill föreslå att få köpa varan till reducerat pris, så måste man reklamera först. Sedan tas beslut (det kallas så, fast det är autogenererat) och då kan man man inte föreslå något längre. När i processen man skulle be om rabatt på defekt vara vet man inte, och det finns inget sådant tillfälle då det måste göras efter att man skickat in reklamation, men före beslutet (som automatskickas tillbaka). 3. Som trogen kund som alltid direktbetalat via sådant som Paypal eller bankkort, är jag ytterst förvånad över att de nu kräver förskottsbetalning. Deras förklaring var att de inte kan styra över hur datorn bestämmer sådant. Mycket konstigt. Varför skulle en dator reagera med sådant för någon som alltid betalat direkt innan leverans? Jag har aldrig betalat via faktura (som borde vara det enda sättet för folk att missköta sig och strunta i att betala). Det tar i genomsnitt två veckor från att man beställer tills att man får varan. Uppd. Har nu listat ut att de som inte kan betala via paypal troligen får det så för att de har returnerat för mycket. Det skulle ju supporten kunna säga, men nej. Jag är ändå frågande till detta. De uppmanar att beställa flera av varje storlek, vilket självklart resulterar i att en del av varje beställning returneras. Om ZALANDO uppmanar att köpa flera storlekar och skicka tillbaka de som ej passar, så är det ju märkligt att de reagerar på just detta genom att vidta åtgärder som syftar till att minska antalet returer från en person. Usch.
*Redigerades 4 månader sedan
NetOnNet
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan*
Det här var riktigt uselt! Jag köpte en IPL som fyndvara. Enligt er sida så ska alla tillbehör skickas med, samt varan ha full funktion. När varan kom hem, fattades tillbehör och det stod ett helt annat fyndpris på kartongen (mycket lägre än jag betalade, eftersom ett tillbehör fattas, som det tydligt står). Inte alls ok. Vad som inte heller är ok är när företag pushar för att man ska lämna omdöme direkt efter köpet. Betala för marknads- och kundundersökningar, eller SLUTA förfölja en! Självklart får företaget lite bättre betyg också när folk ska ge betyg direkt efter ett köp, långt innan man vet vad man får och när. Börja förstå att andras tid också är värdefull. Kunder vill inte jagas för att lämna gratis omdömen!
*Redigerades ett år sedan
Senetic SE
Dålig
(65)
Usel
2 år sedan
En sådan där butik som fifflar med Prisjakts system så att de hela tiden hamnar överst som billigaste butik. När de har satt lägsta pris och hamnat överst, så ändrar de genast igen. Tajmat, så att de ligger överst på Prisjakt så länge som möjligt. De är också medvetna om att alla vi som bevakar produkter får mail när priset sänks, och jag får flera mail per dag angående att detta företag har sänkt priset och är billigast. Fast det stämmer aldrig när man tittar i butiken.
Inky
Utmärkt
(500+)
Usel
2 år sedan*
Svarar inte på mail och är helt omöjliga att få tag på när man försöker reklamera en trasig toner. Riktigt uselt. Jag förstår inte heller hur de kan få så högt betyg här, men de fiskar väl betyg genom butiken, innan folk blivit uppretade. Hur butiker hanterar reklamationer är viktigare än att kunder utan problem är nöjda.
*Redigerades 2 år sedan
Targus Lap Chill Mat
3
(19)
279 kr
7 år sedan*
Sladden gick sönder nästan direkt. Lämnade av olika anledningar inte tillbaka, utan senare klippte jag av och lagade sladden. Då gick den några dagar, sedan blev det glappkontakt i andra ändan av sladden. Kass. Jag har såklart inte dragit och slitit i sladden, utan det är helt klart tveksam kvalitet. Den har ändå ett starkt plus jämfört med andra, och det är att man kan ha den i knäet eller i sängen utan vidare. Undersidan är gjord för att stå var som helst, och man täpper inte till något intag eller får hårda grejer på sig. Jag har inte hittat en enda annan som passar att använda på det sättet. Så jag har kvar min fortfarande efter många år, utan ström, bara för att den så perfekt får upp datorn och ger fri luft under, utan att "inte passa att ha i knät".
*Redigerades 3 år sedan
Ellos
Bra
(500+)
Usel
3 år sedan*
Vägrar ange längd och storlek på modellen, och anger heller inte relevanta mått på plaggen. Ibland får man veta beninnerlängd, men då grenen sitter olika på olika byxor, så kan samma person ha beninnerlängd som skiljer 15 cm mellan olika byxor som sitter perfekt. Ange modellens längd, visa om den bär högklackat, och gärna total längd på byxor (man ser ju på modellen varifrån man ska mäta). Tills dess: jag handlar hos några av konkurrenterna som har vett på att hinta om längdmåtten och i vissa fall t.o.m. har särskilda kollektioner för oss långa. Jag har även maila och efterfrågat mått, men man får nöja sig med gissningslekar. Och förväntas betala returfrakt. Anger ni inte längdmått, utan menar att man ska gå efter de midjemått m.m. som ni anger, så får ni ta returer som reklamationer när plaggen är för korta.
*Redigerades 3 år sedan
Miele KD 12823 S-1 (Vit)
1.3
(2)
4 år sedan*
Sämsta tänkbara. En enkel kylfrys från Miele borde kunna förväntas hålla en viss kvalitet, men denna är i klass med en tvåtusenkronorskylfrys. 1. Precis efter att garanti och reklamation gick ut, gick tätningslisten till frysen sönder och går inte att byta. 2. Efter nästan exakt 5 år lade den av helt. Förra kylfrysen höll i 20 år, och fick bytas p.g.a. fula fläckar efter en köksbrand. det användes sedan i källaren i 5 år till, och fungerar än men ska bort p.g.a. platsbrist. En lågprisvariant. Jag är otroligt missnöjd med att Mieles billigare enkla kylfrys har så superdålig kvalitet. Lågt pris och Miele = inga finesser alls = bra kvalitet på det som finns. TROR man. Så var det förr, men så är det inte längre. Jag kommer att välja vilket lågprismärke som helst nu, eftersom jag lärt mig att kvalitet inte längre finns och att dyrare märken bara är att "betala för märket", inte för kvalitet.
*Redigerades 4 år sedan
Notlagret
Bra
(2)
Usel
4 år sedan*
Omöjliga att få tag på. Svarar inte på mail trots flera stycken. Går man till Facebooksidan så ser man att andra har samma problem och att de antingen inte svarar, eller svara goddag yxskaft på vad kunder frågar där. Jag vågar inte ens prova att köpa när de är sådana.
*Redigerades 4 år sedan
Sida 1