2.2 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2020-05-23
K
KingCyrus(16 omdömen)
Dem får onödigt dumma och dåliga omdömen här. Det är helt okej företag att handla kläder av. Med lite ånger kan jag påtala att allt jag köpt av dem har jag varit skickat tillbaka men det är mitt eget felköp!
2020-05-22
b
bash(76 omdömen)
De gör reklam via en enorm pickup som kör runt staden med en vagn och släpper ut avgaser. Dessutom gör de reklam på planket till Västlänkenbygget. Snacka om opopulärt...
2020-05-18
F
Fia(2 omdömen)
Jag har handlat många gånger hos Boozt och behållit varorna de flesta av gångerna. I vintras beställde jag fyra varor men valde att skicka tillbaka tre. När jag skulle handla igen gick först köpet igenom, men sen fick jag ett mail om att jag är "portad" från dem utifrån deras "fair use"-policy. Jag, får inte handla mer eftersom de tycker att jag skickat tillbaka för många varor. Det är inte rättvist eftersom behållit ca 90% av allt jag köpt där. Jag får inget svar på mina mail, bara att de ska återkomma men nu har det gått tre månader. Inte roligt att bli stämplad som opålitlig utan svar. Oseriös kundservice.
boozt.com svarar:2020-05-19
Hej, Tack för din feedback vad gäller vår nya fair use klausul. Vi vill gärna poängtera att klausulen är införd för att säkra att vi kan leverera den absolut bästa möjliga service till våra kunder. De kunder som har blivit påverkade av vår fair use klausul (cirka 0,3% av alla våra kunder) har en genomsnittlig returrate på omkring 90% från de senaste 12 månaderna, främst med en väldigt tät frekvens eller annat extremt beteende som påverkar vår service. Det här upptar väldigt många resurser hos oss och det påverkar den service vi vill leverera till resterande 99,7%. Vi tycker att fria, enkla returer är grymt bra och det är en stor del av hela kundupplevelsen. Våra fria returer kommer givetvis att kvarstå. Önskar man att returnera en hel beställning är det givetvis inga problem, utan som tidigare nämnt är det den höga, täta returfrekvensen som vi nu försöker att stoppa. Vi på Boozt älskar feedback från våra kunder och kommer löpande att se över vår algoritm, där vi i vissa fall eventuellt kommer att öppna upp en del profiler igen. Önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
2020-04-22
p
pepierind(10 omdömen)
Paketet gick i retur efter 2 dagar på uthämtningsstället. Kontaktade kundtjänst, fick svar efter 1 vecka. Kortfattad, att jag måste lägga in en ny order. Ingen info om återbetalning för gamla ordern. Priset på varorna har gått upp, ingen rabattkod heller. Dåligt.
boozt.com svarar:2020-05-19
Hej, Tack för ditt omdöme. Det är tråkigt att läsa att du inte känner dig nöjd. Ett paket ska ligga hos ombudet i 14 dagar, om det inte hämtas ut inom den tiden så går det i retur till vårt lager igen automatiskt. Givetvis genomförs en återbetalning så snart returen skannats in på lagret. Skulle du vilja beställa om likadana varor erbjuder vi självfallet samma rabatterade priser på din nya order som i original ordern. Återkom bara med ditt nya ordernummer till vår kundtjänst så justerar vi det i efterhand. Det verkar har skett ett missförstånd, tveka inte att kontakta vår kundtjänst antingen via telefon, mejl, chatt eller messenger så kan vi undersöka det närmre och ge dig ett mer konkret svar om vad som hänt med just ditt paket. Jag önskar dig en trevlig dag! Med vänliga hälsningar, Ditt Boozt.com team
2020-04-14
r
redd(31 omdömen)
Brukar alltid vara nogran med att avboka mig för nyhetsbrev och liknande, men kan ha missat. Vad jag dock INTE förväntar mig av ett seriöst bolag är att skicka en "Gåva" i form av erbjudande från ett scambolag för att försäkra sitt kreditkort. Nu hoppas jag att mina varor kommer som utlovat sedan får man väll "GDPR-pungslå" dom och kräva att dom och alla deras partner tar bort all information dom har om mig.
2020-04-07
R
RogerJarl(7 omdömen)
Letade efter en jacka utan polyester. Hittade en där det inte fanns polyester i beskrivningen på hemsidan. Beställde jackan, och när jag fick den hem står det "Polyester" på en tvättlapp. Falsk varudeklaration.
boozt.com svarar:2020-05-19
Hej, Det är oerhört tråkigt att läsa över din shoppingupplevelse. Givetvis ska informationen på produkten stämma överens med verkligheten. Du är mer än välkommen, om du inte redan gjort det, kontakta vår kundtjänst så vi har möjlighet att göra om och göra rätt så samma fel inte ska inträffa igen. Tack för ditt uppmärksammande! Jag önskar dig en fin dag! Med vänliga hälsningar, Ditt Boozt.com team
2020-03-03
f
fyran(45 omdömen)
Sanslöst dåliga. Påstår att två defekter på en jacka beror på slitage och inte tillverkningsfel. Jackan är inte ens 1 års gammal. Dessutom inköpt på rea för att användas lite längre fram i tiden, så den har blivit använd i kanske 2 månader. Nu ber mig i princip att fara och flyga när man nekar min reklamation och inte ens svarar på mail längre. Aldrig mera boozt när zalando finns och aldrig ställer till med problem.
boozt.com svarar:2020-03-10
Hej fyran Tack för att du har tagit dig tiden att lämna ett omdöme om oss. Jag kan dessvärre inte se vilken order detta gäller, så jag kan tyvärr inte svara för hur själva reklamationen ser ut. Vill du, så får du gärna återkomma till vår kundtjänst om du vill att vi se över det igen till dig. Vi skulle aldrig be dig att fara och flyga men har såklart vissa riktlinjer när det gäller reklamationer som vi måste följa. Önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning Elin, ditt Boozt.com team.
2020-02-04
J
Johan(5 omdömen)
Snabbt och bra
boozt.com svarar:2020-05-19
Hej Tack för att du kontaktar oss. Så roligt att höra att du är nöjd med beställningen du har lagt hos oss. Det glädjer oss verkligen! Bara hör av dig om du behöver hjälp med något, vi hjälper dig mer än gärna och önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
2020-01-14
t
thedman(16 omdömen)
Tidigare varit mycket nöjd med Boozt. Jag mejlade dem den 24e december och saknar fortfarande svar. Facebook-support något nonchalant - ”vi har mycket att göra”. Absolut, men tre veckor svarstid är inte ok.
boozt.com svarar:2020-01-17
Hej Tack för att du kontaktar oss. Vi har för tillfället väldigt mycket att göra och vi svarar dig så fort vi kan, som vi skriver på Messenger ber vi dig att ringa in till oss om det är brådskande så hjälper vi dig självklart. Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
2020-01-14
m
m4x(6 omdömen)
Trogen kund i många många år fram tills idag. Får inte igenom beställningen pga. "Fair use" policy = Portad/svartlistad att köpa. Jag trodde inte mina ögon innan jag gick in och läste om detta. Jag handlar mycket online, oftast väldigt många plagg åt gången och 2 storlekar av varje då jag ligger och pendlar mellan. Det resulterar i många returer men brukar behålla majoriteten av ordern, allt hänger såklart på hur nöjd jag är med passformen och hur det faktiska plagget ser ut i verkligheten. Att Boozt anser att man missbrukar returen är ett stort skämt! Jag är klar för gott med denna butik och kommer aldrig rekommendera Boozt till någon någonsin.
boozt.com svarar:2020-01-17
Hej, Tack för din feedback vad gäller vår nya fair use klausul. Vi vill gärna poängtera att klausulen är införd för att säkra att vi kan leverera den absolut bästa möjliga service till våra kunder. De kunder som har blivit påverkade av vår fair use klausul (cirka 0,3% av alla våra kunder) har en genomsnittlig returrate på omkring 90% från de senaste 12 månaderna, främst med en väldigt tät frekvens eller annat extremt beteende som påverkar vår service. Det här upptar väldigt många resurser hos oss och det påverkar den service vi vill leverera till resterande 99,7%. Vi tycker att fria, enkla returer är grymt bra och det är en stor del av hela kundupplevelsen. Våra fria returer kommer givetvis att kvarstå. Önskar man att returnera en hel beställning är det givetvis inga problem, utan som tidigare nämnt är det den höga, täta returfrekvensen som vi nu försöker att stoppa. Vi på Boozt älskar feedback från våra kunder och kommer löpande att se över vår algoritm, där vi i vissa fall eventuellt kommer att öppna upp en del profiler igen. Önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
2015-08-29
Redigerades 2020-01-01
A
Arsalazy(8 omdömen)
They Change the prices hour by hour and things disappear from your basket if your not quick... just buy from somewhere else.
boozt.com svarar:2020-01-09
Hi Thank you for contacting us. Sorry to hear that you experience it this way, I'm not sure what items this is regarding. If you want us to look into it for you, then please call our customer service or send us an email and we will help you further. Best regards Your Boozt.com team.
2019-12-18
z
z2088(7 omdömen)
Allt fungerade helt perfekt gällande min beställning från Boozt.com, samt att kläderna storleksmässigt också passade min kroppshydda galant. :)
boozt.com svarar:2020-01-09
Hej Tack för att du kontaktar oss. Så roligt att höra att du är nöjd med beställningen du har lagt hos oss. Det glädjer oss verkligen! Bara hör av dig om du behöver hjälp med något, vi hjälper dig mer än gärna och önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
2019-12-09
j
jimmy88(1 omdöme)
Skräp
boozt.com svarar:2019-12-18
Hej Jimmy Tack för att du skriver till oss. Lite svårt att tyda vad du tycker är skräp, och vad vi kan hjälpa dig med. Hör gärna av dig till vår kundtjänst om vi kan hjälpa dig vidare på något sätt. Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
2019-12-09
E
Ellen(2 omdömen)
Blev nekad att köpa en tröja enligt deras Fair Use policy. Jag har under senaste 12 mån beställt 25 ariklar varav jag har behållit 16 stycken. Detta anser Boozt uppenbarligen vara ett missbruk hos ett företag som gör reklam för att det har fria returer. Akta er för att handla och returnera, 9 returer på ett år kan man bli svartlistad för!
boozt.com svarar:2019-12-18
Hej Ellen, Tack för din feedback vad gäller vår nya fair use klausul. Vi vill gärna poängtera att klausulen är införd för att säkra att vi kan leverera den absolut bästa möjliga service till våra kunder. De kunder som har blivit påverkade av vår fair use klausul (cirka 0,3% av alla våra kunder) har en genomsnittlig returrate på omkring 90% från de senaste 12 månaderna, främst med en väldigt tät frekvens eller annat extremt beteende som påverkar vår service. Det här upptar väldigt många resurser hos oss och det påverkar den service vi vill leverera till resterande 99,7%. Vi tycker att fria, enkla returer är grymt bra och det är en stor del av hela kundupplevelsen. Våra fria returer kommer givetvis att kvarstå. Önskar man att returnera en hel beställning är det givetvis inga problem, utan som tidigare nämnt är det den höga, täta returfrekvensen som vi nu försöker att stoppa. Vi på Boozt älskar feedback från våra kunder och kommer löpande att se över vår algoritm, där vi i vissa fall eventuellt kommer att öppna upp en del profiler igen. Önskar dig en fin dag! Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
2019-12-09
J
Jonas(3 omdömen)
Varning. Ta inte "köp först betala sen" via klarna. Det är boozt själva som tar ut avgift på 29:- i fakturaavgift trots att det är klarna som fakturerar. Det går inte heller att ändra till Direkt betalning i efterhand. Dessutom är de otrevliga i kundtjänst. Annars billiga i pris som går väldigt upp och ner med låtsasreor.
boozt.com svarar:2019-12-18
Hej Jonas Tack för att du kontaktar oss. Det stämmer att vi tar ut en administrationsavgift på 29 kronor vid betalning med Klarna. Vi har en rad andra betalningsalternativ man kan välja om man inte önskar denna avgiften. Med vänlig hälsning Ditt Boozt.com team.
Sida 1