Prisjakt

farsan-

Medlem sen 2009-01-04
31
Bidrag
8
HjÀlpsamröster
Livekort.se
Bra
(500+)
f
farsan-
31 omdömen
UselRedigerades 8 Är sedan

Köpte Windows 10 licens, fick en icke fungerande. Kontaktade dem och fick till svar att dom skulle lösa det pĂ„ ett par timmar. Återkom inte, kontaktade dem igen nĂ€r jag sĂ„g att ordern va annullerad. PĂ„stĂ„r att jag ska fĂ„ en Ă„terbetalning eftersom dom inte har fler licenser i lager dock sĂ„ visar hemsidan att dom har fler i lager.

Sansaire Sous Vide Machine
Full Star 1
4.7
(12)
1 999 kr
f
farsan-
31 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 10 Är sedan

Mer eller mindre omöjligt att misslyckas med.

Nelly
f
farsan-
31 omdömen
DÄligRedigerades 10 Är sedan

Otroligt lÄngsamma leveranser dÄlig feedback pÄ orderstatus. Bra priser dock.

Neato Robotics XV Signature Pro
Full Star 1
3.6
(53)
f
farsan-
31 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 10 Är sedan

UtmÀrkt stÀdresultat. StÀdar ca 90kvm pÄ en laddning. Har kört 6ggr i veckan i 11mÄnader med 3 ovÀntade stopp totalt en gÄng har den kört fast pÄ en tröskel samt fastnat i en gardin en gÄng.

Polarpumpen
Bra
(500+)
f
farsan-
31 omdömen
UselRedigerades 10 Är sedan

Kort version: VĂ€rdelösa pĂ„ att kommunicera med kunder efter lagd order och slarvig installatör. Hela versionen: Innan jag la min bestĂ€llning sĂ„ var det alltid snabba svar pĂ„ mina frĂ„gor och placeringar, installationstid och liknande. Men efter att jag lagt ordern sĂ„ tog det VECKOR att fĂ„ svar pĂ„ frĂ„gor och VECKOR innan jag fick min installationstid eftersom dom GLÖMT min order (hur man nu kan göra det...). DĂ„ hade jag Ă€ndĂ„ frĂ„gat om en installationstid omgĂ„ende vilket dom lovat att försöka hjĂ€lpa till med. För att ens fĂ„ svar pĂ„ mina mail (efter lagd order) sĂ„ fick jag besöka kundchatten pĂ„ hemsidan dĂ€r dom aktivt tar kontakt med en för att sĂ€lja vĂ€rmepumpar och pĂ„peka att jag gĂ€rna ville ha svar pĂ„ mina mail. Detta hĂ€nde UPPREPADE gĂ„nger. NĂ€r dessutom installatören pĂ„ plats gör ett halvdant jobb med snett hĂ€ngande innedel och plastkanal och fula mĂ€rken pĂ„ min nymĂ„lade vĂ€gg kan jag inte annat Ă€n att ge sĂ€msta möjliga betyg. Är kanske en aningens billigare Ă€n lokala aktörer med facit i hand förstĂ„r jag varför. NĂ€sta gĂ„ng blir det en annan aktör och förhoppningsvis slipper jag bĂ€ttringsmĂ„la vĂ€ggen dĂ„. Samma mönster med snabba svar innan order och vĂ€rdelös kommunikation efter lagd order hĂ€nde 2012 dĂ„ jag bestĂ€llde en annan vĂ€rmepump. Men dĂ„ va iallafall installationen bra.

m.nu
Bra
(500+)
f
farsan-
31 omdömen
UtmÀrktRedigerades 10 Är sedan

Mycket snabb leverans!

NAD 216THX
Full Star 1
4.6
(47)
f
farsan-
31 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 Är sedan

För det priset ~2kkr Àr det ett helt okej slutsteg.

Harman Kardon HK 970
Full Star 1
4.4
(60)
f
farsan-
31 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 Är sedan

Okej ljud för pengarna. Kraft sÄ att det rÀcker för alla normalstora högtalare.

Philips Avent SCD505
Full Star 1
3.6
(39)
f
farsan-
31 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 Är sedan

Ljudet pÄ enheten för förÀlder Àr pÄ tok för lÄg! Vi har sedan tidigare en SCD510 som Àr ljusÄr bÀttre, med den kan man med lÀtthet höra barnets andetag. Men denna hörs inget som Àr lÀgre Àn ett barnskrik (och nej, jag överdriver inte). VÀrdelös.

Nilssons i Svedala
DÄlig
(4)
f
farsan-
31 omdömen
UselRedigerades 12 Är sedan

BestÀllde ett bord och stolar frÄn denna butik blev lovad en leveranstid pÄ ca 6-8v. Efter 9v ringde jag och undrade vart mitt bord blev av. TyvÀrr sÄ hade det blivit 3v sent. Hörde av mig igen efter 4v och fick som svar att det va ytterligare sent. Efter ytterligare förseningar och lovord om kompensation fick jag bordet efter totalt 3mÄnaders vÀntan. NÀr jag vÀl skulle hÀmta bord och stolar sÄ fanns bara 6 av 8 stolar i lager (stolarna skulle ha funnits pÄ lager hela tiden pÄstod dom). Eftersom jag va tÀmligen trött pÄ att vÀnta sÄ tog jag hem de 6 stolarna mot att dom skulle Äterkomma med leveransbesked dagen efter... vilket dom givetvis inte gjorde. Fyra dagar senare utan att dom, trots pÄtryckningar, inte kunnat lÀmna ens en leveranstid sÄ lÀmnade jag tillbaka de 6 stolarna och behöll bordet eftersom jag redan monterat upp det. Kanske dumt av mig, men faktiskt förhoppningar om bÀtte service efter denna lÄnga, tragiska, hantering av butiken. Jag fick hela tiden jaga butiken och frÄga efter information eftersom dom notoriskt inte hörde av sig nÀr det va ytterligare försenat. Detta va sista gÄngen jag handlade hos Nilssons i Svedala. Normalt sett sÄ tycker jag det Àr roligt att fÄ hem nya saker men inte denna gÄng. Var gÄng jag anvÀnder bordet sÄ pÄminns jag av denna katastrofala köpupplevelse.