Prisjakt

farsan-

Medlem sen 2009-01-04
33
Bidrag
10
Hjälpsamröster
Livekort.se
Utmärkt
(500+)
Usel
4 år sedan*
Köpte Windows 10 licens, fick en icke fungerande. Kontaktade dem och fick till svar att dom skulle lösa det på ett par timmar. Återkom inte, kontaktade dem igen när jag såg att ordern va annullerad. Påstår att jag ska få en återbetalning eftersom dom inte har fler licenser i lager dock så visar hemsidan att dom har fler i lager.
*Redigerades 4 år sedan
Sansaire Sous Vide Machine
Full Star 1
4.4
(11)
1 625 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
6 år sedan*
Mer eller mindre omöjligt att misslyckas med.
*Redigerades 6 år sedan
Nelly
Dålig
(131)
Dålig
6 år sedan*
Otroligt långsamma leveranser dålig feedback på orderstatus. Bra priser dock.
*Redigerades 6 år sedan
Neato Robotics XV Signature Pro
Full Star 1
3.4
(51)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
7 år sedan*
Utmärkt städresultat. Städar ca 90kvm på en laddning. Har kört 6ggr i veckan i 11månader med 3 oväntade stopp totalt en gång har den kört fast på en tröskel samt fastnat i en gardin en gång.
*Redigerades 6 år sedan
Polarpumpen
Utmärkt
(494)
Usel
6 år sedan*
Kort version: Värdelösa på att kommunicera med kunder efter lagd order och slarvig installatör. Hela versionen: Innan jag la min beställning så var det alltid snabba svar på mina frågor och placeringar, installationstid och liknande. Men efter att jag lagt ordern så tog det VECKOR att få svar på frågor och VECKOR innan jag fick min installationstid eftersom dom GLÖMT min order (hur man nu kan göra det...). Då hade jag ändå frågat om en installationstid omgående vilket dom lovat att försöka hjälpa till med. För att ens få svar på mina mail (efter lagd order) så fick jag besöka kundchatten på hemsidan där dom aktivt tar kontakt med en för att sälja värmepumpar och påpeka att jag gärna ville ha svar på mina mail. Detta hände UPPREPADE gånger. När dessutom installatören på plats gör ett halvdant jobb med snett hängande innedel och plastkanal och fula märken på min nymålade vägg kan jag inte annat än att ge sämsta möjliga betyg. Är kanske en aningens billigare än lokala aktörer med facit i hand förstår jag varför. Nästa gång blir det en annan aktör och förhoppningsvis slipper jag bättringsmåla väggen då. Samma mönster med snabba svar innan order och värdelös kommunikation efter lagd order hände 2012 då jag beställde en annan värmepump. Men då va iallafall installationen bra.
*Redigerades 6 år sedan
m.nu
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
7 år sedan*
Mycket snabb leverans!
*Redigerades 7 år sedan
NAD 216THX
Full Star 1
4.4
(47)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
12 år sedan*
För det priset ~2kkr är det ett helt okej slutsteg.
*Redigerades 7 år sedan
Harman Kardon HK 970
Full Star 1
4.1
(60)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
11 år sedan*
Okej ljud för pengarna. Kraft så att det räcker för alla normalstora högtalare.
*Redigerades 7 år sedan
Philips Avent SCD505
Full Star 1
3.4
(39)
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
7 år sedan*
Ljudet på enheten för förälder är på tok för låg! Vi har sedan tidigare en SCD510 som är ljusår bättre, med den kan man med lätthet höra barnets andetag. Men denna hörs inget som är lägre än ett barnskrik (och nej, jag överdriver inte). Värdelös.
*Redigerades 7 år sedan
Nilssons Möbler och Inredning
Usel
(2)
Usel
8 år sedan*
Beställde ett bord och stolar från denna butik blev lovad en leveranstid på ca 6-8v. Efter 9v ringde jag och undrade vart mitt bord blev av. Tyvärr så hade det blivit 3v sent. Hörde av mig igen efter 4v och fick som svar att det va ytterligare sent. Efter ytterligare förseningar och lovord om kompensation fick jag bordet efter totalt 3månaders väntan. När jag väl skulle hämta bord och stolar så fanns bara 6 av 8 stolar i lager (stolarna skulle ha funnits på lager hela tiden påstod dom). Eftersom jag va tämligen trött på att vänta så tog jag hem de 6 stolarna mot att dom skulle återkomma med leveransbesked dagen efter... vilket dom givetvis inte gjorde. Fyra dagar senare utan att dom, trots påtryckningar, inte kunnat lämna ens en leveranstid så lämnade jag tillbaka de 6 stolarna och behöll bordet eftersom jag redan monterat upp det. Kanske dumt av mig, men faktiskt förhoppningar om bätte service efter denna långa, tragiska, hantering av butiken. Jag fick hela tiden jaga butiken och fråga efter information eftersom dom notoriskt inte hörde av sig när det va ytterligare försenat. Detta va sista gången jag handlade hos Nilssons i Svedala. Normalt sett så tycker jag det är roligt att få hem nya saker men inte denna gång. Var gång jag använder bordet så påminns jag av denna katastrofala köpupplevelse.
*Redigerades 8 år sedan
Sida 1