Prisjakt
Nelly
  • Fri frakt över 299 kr
  • Fri retur vid ny order
  • Expressleverans inom 48h
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Jag behövde göra retur på en jacka och jag hsr bevis, returkvitto, ordernummer, returbekräftelse och allt men de vill ej ge tillbaka mina pengar, REKOMMENDERAR INTE, och har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar

Nelly svarar:2022-03-28
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi vill jättegärna kika närmare på just ditt ärende, skulle du vänligen kunna kontakta oss på [email protected], så kikar vi igenom det och återkopplar till dig snarast. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
5 månader sedan

Har tydligen blivit avstängd pga antagligen returnerat för mycket helt utan att informeras av detta. Har ni inte funderat på att man kanske returnerar för att kläderna inte passar, har dåligt kvalité etc? Bra sätt att ha kvar kunder när man ska behöva vara rädd för att bli avstängd och inte kunna handla på hemsidan mer.

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme! Vi har infört ett fair use-villkor i våra allmänna villkor för att hålla nere returgraden. När en kund har för hög grad av returer (ca 80% returgrad i genomsnitt), så blir man spärrad. Det gäller en väldigt liten andel av våra kunder, så det är ett ovanligt beteende, väldigt hög returgrad och flera parametrar som leder till att man blir spärrad. Vi försöker jobba för en hållbarare shopping, och då är returer en del i det. Detta kan man läsa mer om under paragraf 7.9 i våra allmänna villkor: https://nelly.com/se/allm%C3%A4nna-villkor/ Hör gärna av dig till vår kundtjänst på [email protected] om du har fler frågor eller funderingar! ♥ Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Seriöst ingen tar 49 kr i retur på VARJE vara som ska returneras i samma paket. Aldrig mer från Nelly tyvärr…

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme! Det tillkommer såklart inte en returavgift per vara som man skickar tillbaka. Det tillkommer per paket som man returnerar. Det låter som att du kan ha råkat bekräfta varje vara för sig vid returregistreringen. Men det är inga problem om du skickar dom i ett och samma paket. Då tillkommer endast en returavgift á 49kr. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Fick ett presentkort hos de i juli i år som jag använde men skickade tillbaka saker/fick inte ens med allt i beställningen så har iaf hälften av värdet på presentkortet kvar att handla för. De har fortfarande inte fixat presentkortet och det är snart december….. sa även att jag kunde ta faktura och be de hjälpa till att använda mitt presentkort som betalning för fakturan. Vilket inte heller skett. Så har nu en faktura extra att betala och ett presentkort med hälften av värdet kvar att egentligen handla för som jag ej kan använda. HANDLA EJ HÄRIFRÅN!

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi vill jättegärna kika närmare på just ditt ärende, skulle du vänligen kunna kontakta oss på [email protected], så kikar vi igenom det och återkopplar till dig snarast. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com
s
stefan80

2 omdömen

Utmärkt
6 månader sedan

Snabbt efter singelstatus och snygga kläder 😊

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tusen tack för ditt fina omdöme. Vi blir superglada av att höra att du känner dig nöjd. Ha en fortsatt fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
6 månader sedan

Jag har köpt ett antal olika klänningar och är lika nöjd varje gång med kvalitet och utförande

Nelly svarar:2021-11-16
Hej! Tusen tack för ditt fina omdöme. Vi blir superglada av att höra att du känner dig nöjd med dina varor. Ha en fortsatt fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
OK
6 månader sedan

Har varit okej tills dem hade rabattkod på Biancas kollektion och ville inte justera det då , men har annars gjort detta flertal gånger på min andra ordrar där jag har beställt. Dem ville inte justera denna gången men att dem har gjort undantag och lagt till rabattkod fast ordern har förfallit eller returrätten och skrev att dem inte kan göra det varje gång och det har gått från 1-3 månader och då har det inte varit problem så egentligen finns det inget att dem inte får göra så som att dem har gjort flertal gånger. Så min fråga är egentligen har jag inte rätt till att få tillbaka mellanskillnaden ? Inget svar på det eller angående policy/ våra villkor står inget säger att dem inte har prisgaranti. Att dem kan göra eller rätta sagt brukar i goodwill? 🙃

Nelly svarar:2021-11-12
Hej! Tack för ditt omdöme, vi är verkligen tacksamma över att du hör av dig med din feedback! Om beställningen är inom returrätten dvs 14 dagar hjälper vi såklart vidare med att lägga till eventuella rabatter som tillkommer efter köpet. Har du fler frågor eller funderingar kan du kontakta oss på [email protected] så återkopplar vi till dig där så snabbt som möjligt. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Usel
8 månader sedan

Heeelt seriöst, beställer hem 3 produkter, 2 av dem är är rätt, den tredje är inte i närheten av det jag skulle ha dvs. en klänning istället för en bikini.. Mejlar kundtjänst 2 gånger, får svar efter över en vecka där de skriver att jag ska göra något som inte ens går att göra själv på hemsidan utan då måste man kontakta kundtjänst istället.. IGEN. Ska tydligen få pengarna tillbaka och måste göra en ny beställning igen vilket jag absolut inte kommer göra .. Skitsnygga kläder, helt ok kvalité, sämst kundservice och det är alltså mitt fel att ni skickade fel produkter? Fick ingen ersättning heller, jag ska alltså fixa allt ni har gjort fel.

Nelly svarar:2021-09-13
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att du har fått hem fel vara. Så ska det självklart inte vara! Du är varmt välkommen att skicka in ett mail till [email protected] så ska vi hjälpa dig vidare på bästa sätt. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com

Betyg köpupplevelse

1.9Dålig
14 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(2)
(0)
(10)

Om butiken

Nelly

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

PayPalAmerican ExpressVisaMasterCardDiners Club
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.nelly.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: NLY Scandinavia AB

Organisationsnr: 556653-8822

Information hos allabolag.se