Prisjakt

Magnus

Medlem sen 2003-08-29
15
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Oncourt
M
Magnus
15 omdömen
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Köpte ett Bullpadel rack på deras Web butik. Information kring spårnummer och leveranstid finns det lite mer att önska men när det senare visar sig att det är fel på racket och jag vill reklamera det så flyter allt på perfekt. Snabba svar via mail och reklamationen löste sig snabbt. Det är först när det blir problem som man märker om butiken är seriös. 10/10

Hembiobutiken
Utmärkt
(500+)
M
Magnus
15 omdömen
UtmärktRedigerades 4 år sedan

De är inte alltid billigast men man blir inte heller lurad om man handlar där. Skönt med en butik man kan handla hos utan att behöva göra efterforskningar vilket för mig är 10/10 i förtroende. Lite olika kunskapsnivåer på de som arbetar där men ändå en hög lägsta nivå hos medarbetarna, det går så klart inte att jämföra med personalen på Elgiganten.. eller liknande... Hemsidan ör bra och tydlig, så som en hemsida skall vara, enkelt att beställa och bra rekommendationer och förklaringar. Jag är en påläst och krävande kund, handlat både i fysiskt i butik och på nätet samt även returnerat prylar jag blivit missnöjd med. Alltid varit nöjd med bemötandet.

Tre
Dålig
(136)
M
Magnus
15 omdömen
UselRedigerades 4 år sedan

Värsta jag varit med om, helt otroligt dålig kundservice. Ringt kundservice 3 ggr på en vecka efter att fått min telefon stulen och hamnat i telefon kö i över 60 min varje gäng. Support via Chat är helt värdelös, trots inloggning med bankid så kan de inte hantera några abonnemangsfrågor. Support via telefon, helt otroligt dåligt! Lyckades förra veckan att få kontakt med TRE (över 60 min i telefon kö) Pratar med en trevlig person i kundtjänst som lovar lösa problemet, så jag trodde allt var löst. ..Men nästa dag får jag SMS där TRE tackar för att jag bundit upp mig på ett nytt abonnemang med 12 månaders bindningstid... ????? Ringer kundservice igen, telefonkö i över 60 min, när de äntligen svarar så kan de inte hjälpa mig utan kopplar vidare mig "till annan avdelning" med telefonkö i ytterligare 45 min.. När jag tillsist kommer fram efter 1h och 45 min och blir jag denna gång dåligt bemött, tydligen hade de inte kunnat lösa det som var utlovat så de signerade upp mig på ett helt annat abonnemang istället... där jag fått enligt TRE ett bra pris ?? Kundtjänst signerar alltså upp mig på ett abonnemang i 12 månader där de själva bestämt vad jag vill ha.. utan mitt godkännande. Denna gång bestämmer jag mig för att försöka avsluta abonnemanget, och blir lovad att TRE skall skicka bekräftelse på detta omgående... Jag har fortfarande inte fått någon bekräftelse, och abonnemanget är aktivt på "MITT TRE"... Timmar i telefonkö utan att bli erbjuden att bli uppringd.... det är löjligt dåligt... ...Och en kundtjänst som anser att om man ringer vid lunchtid så får man skylla sig själv... Nej tack ... aldrig mer TRE !

Kitch'n Sverige
Bra
(57)
M
Magnus
15 omdömen
UtmärktRedigerades 4 år sedan

Beställde via nätet, betalade via klarna. Tyvärr blev jag inte nöjd med produkten och returnerade den i fysisk butik. Inget krångel kring något och pengarna sattes in direkt på kortet. Slutade med att jag köpte en ny produkt i affären. En del mindre bra omdömen här men jag är i alla fall mkt nöjd med det kundbemötande jag fick.

Bauhaus
Bra
(500+)
M
Magnus
15 omdömen
DåligRedigerades 4 år sedan

Bauhaus uppger medvetet missvisande att de har 5 års garanti på el-verktyg både i kontakt och vid marknadsföring. Detta är falsk marknadsföring i syfte att vilseleda konsumenter, de har endast 5-år reklamationsrätt vilket är något helt annat.... det låter ju fortfarande bra men i verkligheten nästan omöjligt få igenom. Lämnar ni in något på reparation så var även medveten om det tar 4-6v för att få besked och om de inte vill laga felet så tvingar de dig betala för både undersökning och frakt för att få tillbaka grejerna... Riktigt urusel kundservice,.. Kommer anmäla till ARN –------------------------------------------------------- Bauhaus följde ARN och gav en OK kompensation, och jag uppdaterar betyget till godkänt .. men tyvärr svårt som kund att bli helt nöjd efter en dålig inital behandling.

Boxer
Dålig
(28)
M
Magnus
15 omdömen
Usel4 år sedan

Mailade kundtjänst, fick ett "god dag yxskaft" svar efter 4 dagar... orkar inte vidareutveckla men fattar varför många väljer andra allternativ....

OBH Nordica 7118 Quick Burger
Full Star 1
3
(5)
M
Magnus
15 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 9 år sedan

Steker ju burgare smidigt för de som inte klarar av det i en stekpanna. Men helt ogenomtänkt rengöring. 100 lappen som den numera kostar speglar vad man får.

Sony Bravia KDL-55W808C
Full Star 1
3.6
(5)
M
Magnus
15 omdömen
Full Star 1Full Star 2Half Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 år sedan

Mkt bra bild men clouding problem. Bytte mitt första exemplar. Fick ny tv med mindre clouding men tvn är tunn upptill så clouding får man tyvärr räkna med. Dock inget som stör vid normalt tv tittande Nya tvn gick tvn sönder efter 3v...mainboard byttes. Exklusivt intryck framifrån. Skräpbillig fjärrkontrollen utan bakbelysta knappar. Tvn går att styra med mobil via wifi, funkar ok med sonys tv guide app, dock är appen sådär och lite knölig att använda. Tjock nertill och tunn upptill vilket gör den mindre lämplig att hänga upp på väggen, blir fult om tvn ses från sidan. Separat ström adapter, typ laptop klump, den dock går att gömma bakom tvn på tunna delen om tvn hängs på vägg. Ethernet kontakt och gamla kontakter är placerade rakt bakåt vilket gör vägg hängning ytterligare problematiskt, vinkel ethernetkontakt måste användas om den skall vägghängas. Hdmi finns på sidan och wifi finns. Buggigt gränssnitt, tvn hänger sig som en gammal dator med för dålig prestanda för tunga program. Fjärren tar inte kommandon emellanåt brukar funka om man väntar ca 20s.. Ibland måste man dra ur strömkabeln.... Slutsats. Köpte tvn pågrund av bildkvaliteten men det är för mycket annat som stör upplevelsen. Hade inte köpt tvn idag och även blivit mkt tveksam till Sony som jag tidigare sett som ett kvalitetsmärke.

Sony Bravia KDL-55W805C
Full Star 1
4.5
(30)
M
Magnus
15 omdömen
Full Star 1Full Star 2Half Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 år sedan

Mkt bra bild men clouding problem. Bytte mitt första exemplar. Fick ny tv med mindre clouding men tvn är tunn upptill så clouding får man tyvärr räkna med. Dock inget som stör vid normalt tv tittande Nya tvn gick tvn sönder efter 3v...mainboard byttes. Exklusivt intryck framifrån. Skräpbillig fjärrkontrollen utan bakbelysta knappar. Tvn går att styra med mobil via wifi, funkar ok med sonys tv guide app, dock är appen sådär och lite knölig att använda. Tjock nertill och tunn upptill vilket gör den mindre lämplig att hänga upp på väggen, blir fult om tvn ses från sidan. Separat ström adapter, typ laptop klump, den dock går att gömma bakom tvn på tunna delen om tvn hängs på vägg. Ethernet kontakt och gamla kontakter är placerade rakt bakåt vilket gör vägg hängning ytterligare problematiskt, vinkel ethernetkontakt måste användas om den skall vägghängas. Hdmi finns på sidan och wifi finns. Buggigt gränssnitt, tvn hänger sig som en gammal dator med för dålig prestanda för tunga program. Fjärren tar inte kommandon emellanåt brukar funka om man väntar ca 20s.. Ibland måste man dra ur strömkabeln.... Slutsats. Köpte tvn pågrund av bildkvaliteten men det är för mycket annat som stör upplevelsen. Hade inte köpt tvn idag och även blivit mkt tveksam till Sony som jag tidigare sett som ett kvalitetsmärke.

Alséns
M
Magnus
15 omdömen
UtmärktRedigerades 14 år sedan

Snabb leverans, betalning vid utdelningsstället utan extra kostnad.